We kennen de contracten niet, dus we weten niet welke kant het op gaat vallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juridisch hebben ze best een case. Maar.... Via deze route wat proberen nadat er zoveel negatieve publiciteit is geweest en terwijl de tweede kamer helemaal geen directe beslissingsbevoegdheid over NS heeft.. Dat is gewoon dom.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
"Optimus Prima neemt nieuwe vorm aan in Transformers 4"
Wauw jezus. Hoe doe je DAT?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
"Optimus Prima neemt nieuwe vorm aan in Transformers 4"
is enkele jaren geleden een stevige botsing geweest, waarbij de lading de loc kromgedrukt heeft.quote:
mja, er komt bij die aanrijding zoveel energie vrij dat het ergens heen moet. Het kromtrekken van de loc kan een van de gevolgen zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Merkwaardige manier van impact opvangen iig
Daar wonen precies 6 man, een kip en een geitquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Het is Lievelde, niets meer, niets minder
De Fyra telt mee in die statistieken...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
in België zijn ze niet zo blij met de NMBS. Dit jaar zijn er namelijk al meer afgeschafte treinen dan in heel 2012. Als de trend zich doorzet dan gaat het om 30.000 opgeheven treinen in een jaar tijd, meer dan het record uit 2010.
http://www.gva.be/nieuws/(...)o-onbetrouwbaar.aspx
En nu maar wachten op de fanboys die dit klaarkomend gaan uitleggen als "Kijk eens hoe geweldig NS het doet!"quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra telt mee in die statistieken...(al weet ik niet of die treinserie nu nog steeds meetelt)
Maar zelfs zonder Fyra blijft het een treurig dieptepunt, wat voor mijn gevoel aangeeft dat er iets structureel mis is op het Belgische spoor.
Nouja, de Belgen zijn nog wel een slagje erger dan de NS..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de fanboys die dit klaarkomend gaan uitleggen als "Kijk eens hoe geweldig NS het doet!"![]()
![]()
b2py weet wel wie ik bedoel.
Ja, de Malinezen ook. Rijdt Bamako-Dakar alweer? Nou dan. In België rijdt nog WEL af en toe ene treinquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, de Belgen zijn nog wel een slagje erger de NS..
bij zulke getallen ga je toch afvragen of er überhaupt nog wel eens iets rijdt?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra telt mee in die statistieken...(al weet ik niet of die treinserie nu nog steeds meetelt)
Maar zelfs zonder Fyra blijft het een treurig dieptepunt, wat voor mijn gevoel aangeeft dat er iets structureel mis is op het Belgische spoor.
Wordt die niet geofferd aan een extra thalys naar Amsterdam?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Er was toch al een wafelijzer-Thalys ofzo?
meerderequote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Er was toch al een wafelijzer-Thalys ofzo?
Ik waan we me in een Zeeman filiaal, maar ja ach wie ben ikquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Zit nu voor het eerst in een DDZ, verwachtte eigenlijk een SGM maar dit ding dook op. Mooi spul is dat geworden zeg.
Dat ding onder de prullenbak vind ik zwaar irritant. Ik zit het liefste bij het raam op de benedenverdieping, maar ik kan mijn benen niet goed kwijt door dat ding.quote:
quote:Klapstoeltjes in de 1e klas kan echt niet idd. Toonbeeld nummer 78658764 van hoe hard NS zijn reet veegt met reizigers. Kankerbedrijf.
En nou is het niet alsof jij 2 meter 15 bentquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
ik kan mijn benen niet goed kwijt door dat ding.
Je doet gewoon nog niet autistisch genoeg om er knap in te gaan zitten man!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:29 schreef James1988 het volgende:
ICRm heeft ook zo'n balk, maar daar zit hij zo ver aan de zijkant dat ik er geen last van heb
Ik moet daar met mijn 2 meter echt in een vage bocht gaan zitten om mijn benen kwijt te kunnen. Eigenlijk kan er dan niet eens iemand naast mij zitten omdat ik scheef zit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:55 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoelen bij het raam op de benedenverdieping verrot door die gekke balk aan de zijkant
[ afbeelding ]
De klapzitting 1e klas is ook wel redelijk kansloos...
Me 2!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:41 schreef _JdM_ het volgende:
Ik vind het wel fijn om met een poot op die balk te zetten eigenlijk. Bij Vtjes mis ik die balk eigenlijk...
Het is hoe dan ook 100 keer beter dan de muffe groene bankjes in een claustrofobische ruimtequote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:29 schreef bork het volgende:
[..]
Ik waan we me in een Zeeman filiaal, maar ja ach wie ben ik
Dat zeker, echt een flinke verbetering.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook 100 keer beter dan de muffe groene bankjes in een claustrofobische ruimte
En echt geleerd hebben ze ook niet. Deuren ''waaien'' nog steeds open wanneer de trein optrekt.
ja, maar de NS heeft nu te veel IC-materieel en te weinig stoptreinmaterieel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zeker, echt een flinke verbetering.
Overigens wel apart dat die dingen op veel trajecten gewoon de stoptreindienst rijden die ze vroeger ook reden. Ik dacht toch dat ze ze alleen als IC in wouden zetten? Daar is het interieur iig wel op gebouwd.
fixed that for you.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar de NS heeft nu te veel IC-materieel en te weinig stoptreinmaterieel.
Waarschijnlijk alle station waar een trein kan doorglijden op de overweg. Bunnik, Bilthoven, Veenendaal-West, en zo zijn er vast nog wel meer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Spoorbomen Driebergen-Zeist langer dicht vanwege het herfstweer, naast deze doet prorail ook die bij Den Dolder langer dicht, ik vraag me dan af waar de andere zeer beperkt aantal overwegen zijn die ook langer dicht blijven.
Lijkt me inderdaad wel zo logisch, ik kwam ook Soest tegen, ken de situatie station/overweg daar alleen nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alle station waar een trein kan doorglijden op de overweg. Bunnik, Bilthoven, Veenendaal-West, en zo zijn er vast nog wel meer.
dat ook ja en niet alleen in de spits, maar ook er vlak buiten en in de weekenden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
fixed that for you.
Genoeg IC-diensten die makkelijk 2x zo lang zouden mogen in de spits.
ja als ze genoeg sprinters zouden hebben om de DDZ's als intercity in te kunnen zetten, was dat probleem natuurlijk ook opgelost.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ook ja en niet alleen in de spits, maar ook er vlak buiten en in de weekenden.
De verhouding tussen IC-materieel en stoptreinmaterieel is wat krom op dit moment, omdat DD-AR naar DDZ verbouwd is. De reden dat dit materieel naar de IC's gaat is dat stoptreinmaterieel een gelijkvloerse instap moet hebben in de toekomst.
Sprinter Nieuwe Generatie moet dat gat opvullen. In de tussentijd blijven er in ieder geval ook nog V'tjes rijden
Borne is een voorbeeld (in beide richtingen zelfs)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Alle overwegen met een stop-door schakeling.
"U kunt iniedergeval goed Nederlands"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Hoe had U het gehad willen hebben. Gaan we gewoon rustig uitstappen of gaan we problemen maken"
In Heerhugowaard zijn rond het station drie overwegen aangepast. (Twee vallen onder dezelfde schakeling maar dat telt nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Borne is een voorbeeld (in beide richtingen zelfs)
Dat mensen niet in grijpen zal deels iets zijn van "ik heb er geen last van dus laat maar" maar denk dat een deel van de mensen ook niet in durft te grijpen. Ik heb dergelijke verhalen wel eens gehoord, maar die mensen zeggen je weet ook nooit wat zo'n idioot allemaal op zak heeft en hoe agressief hij kan worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe meer van dat soort filmpjes online komen te staan te beter. Nu nog dat mensen weer initiatief tonen om zelf ook in te springen en dan kán het nog wat gaan worden in ons land.
Ik vind zelf praten/schreeuwen niet genoeg om in te grijpen. Als iemand een ander gaat aanraken/slaan dan zou ik wel ingrijpen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:42 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat mensen niet in grijpen zal deels iets zijn van "ik heb er geen last van dus laat maar" maar denk dat een deel van de mensen ook niet in durft te grijpen. Ik heb dergelijke verhalen wel eens gehoord, maar die mensen zeggen je weet ook nooit wat zo'n idioot allemaal op zak heeft en hoe agressief hij kan worden.
Geen ATB-NG?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
De Heimwee Express gaat dit weekend NIET rijden. Volgens de website in verband met een technisch mankement.
gewoon melden bij het meldpunt volle treinenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
Ik snap dat nooit, mensen gaan altijd allemaal op het balkon staan. Fucking druk, geen airco en als er plaats vrij komt ben je als laatste aan de beurt. En je staat in de weg met het in/uitstappen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit, mensen gaan altijd allemaal op het balkon staan. Fucking druk, geen airco en als er plaats vrij komt ben je als laatste aan de beurt. En je staat in de weg met het in/uitstappen.
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?
En dan is de volgende nog VIRM ook en moet je weer wachten!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan is de volgende nog VIRM ook en moet je weer wachten!
Ze voorspellen!twitter:NS_online twitterde op donderdag 10-10-2013 om 19:32:40Zwolle-Meppel: vanaf 20:15 uur geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlMp reageer retweet
"Helaas hebben wij vandaag niet het minimaal aantal verstoringen gehaald. Om deze reden zullen we preventief een seinstoring veroorzaken"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
Ze voorspellen!twitter:NS_online twitterde op donderdag 10-10-2013 om 19:32:40Zwolle-Meppel: vanaf 20:15 uur geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlMp reageer retweet
je bent van je geloof gevallen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
Ik stap tegenwoordig wel vaker in een IRM hoor. Ik plan het zelfs zo soms, omdat ICM een uur eerder of later is oid.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Als het kan, mijdt ik het. Maar ik ben er wel anders over gaan denken. Maakt het reizen een stuk relaxter.
Je woont gewoon verkeerd. Mijn trein heeft een heerlijke 10 bakken VIRM tussen Heerenveen en Leeuwarden om 17:00. Een dikke vinger naar de rest van NL die moet staan in hun te korte IC...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.
Ook regelmatig gezien. Vandaag ook weer een ICM in de stoppert Nijmegen - Zutphen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:55 schreef Ireyon het volgende:
Er zat vanmiddag zowaar VIRM in de stoppert Weert - Tilburg
Het betrof overigens een ICM. En ik weiger om nog een half uur later thuis te zijn...quote:
Met Plan T hebben ze dat gedaan. Was niet bepaald een succes. Claustrofobie ten top, en pijnlijke knieën.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook regelmatig gezien. Vandaag ook weer een ICM in de stoppert Nijmegen - Zutphen.
Waarom is er nooit gekozen om Plan V net als SGMm te moderniseren? Gezien er nu een tekort aan stopmaterieel is..
Plan T interieur was om te janken, maar dat noem ik niet een concept ala SGM. Da's met open balkonnen, veel ruiten en open ruimtes. Daar was bij een Plan T echt geen sprake van neequote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Met Plan T hebben ze dat gedaan. Was niet bepaald een succes. Claustrofobie ten top, en pijnlijke knieën.
Ik vermoed trouwens dat het een storing is geweest die in de spits er in is gekomen en dat ze maar hebben gewacht tot na de spits om het baanvak dicht te gooien..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
"Helaas hebben wij vandaag niet het minimaal aantal verstoringen gehaald. Om deze reden zullen we preventief een seinstoring veroorzaken"
Kan ik me voorstellen. Dat tekort van nu is ook een gevolg van natuurlijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:10 schreef V2 het volgende:
Maar in de Plan T-revisie-tijd bestonden die ideeen nog neit echt ofzo. Denk ik.
klopt. Diverse treinen hebben ze er al tussenuit gegooid, voordat ze het helemaal platlegden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vermoed trouwens dat het een storing is geweest die in de spits er in is gekomen en dat ze maar hebben gewacht tot na de spits om het baanvak dicht te gooien..
het is een tag van iemand wiens aars met verf volgespoten moet wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:06 schreef GlenSpey het volgende:
Waarschijnlijk het verkeerde topic, maar weet iemand wat deze '8' in graffiti betekend? Ik ben dit cijfer/logo nou onderhand al zovaak tegengekomen langs of bij het spoor.... het staat ook echt door het hele land heen...
[ afbeelding ]
Oh, is dat van gangs of groeperingen ofzo die op die manier 'hun territorium' markeren?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een tag van iemand wiens aars met verf volgespoten moet worden
het is zien en gezien wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, is dat van gangs of groeperingen ofzo die op die manier 'hun territorium' markeren?
Koekjes klikken lijkt me nuttigerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is zien en gezien worden
1,45 miljard/squote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koekjes klikken lijkt me nuttiger
Wat ik heb begrepen is dat hij een voorsein zou hebben aangezien voor een hoofdsein.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel STS dus. Alleen dacht hij dat het groen was. Of zo
pff, er is geen dealtje mogelijk?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:11 schreef Ireyon het volgende:
Dus ik vraag bij de Starbucks wat nou een hele cake zou moeten kosten (omdat Toffee Apple Cake echt fucking lekker is).. 42 euro. Ja doei.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:15 schreef Ireyon het volgende:
Ja gewoon de prijs van alle losse stukken samen. 1 stuk is ¤3.50, 1 cake is 12 stukken.
12 voor de prijs van 11 is wel het minste wat je zou mogen verwachten jaquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pff, er is geen dealtje mogelijk?
Maar daar zit geen logo Starbucks op ...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:18 schreef Salatrel het volgende:
3,50 voor een plakkie cakedaar koop je bij de lidl een pallet cake voor
vlaai en slagroom komen en dan uit protest op het starsuckslogo drukkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
12 voor de prijs van 11 is wel het minste wat je zou mogen verwachten ja. Naja gelukkig zit er aan Eindhoven buskant een goeie vlaaiboer.
Een klassieker:quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
![]()
Parallelfahrt
![]()
[ afbeelding ]
Via Railcolor
De eerste rit op het traject ICE Bonn/Siegburg - Frankfurt was ook een parallelfahrt, ik kan daar alleen geen filmpje van vindenquote:
me wants itquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is op DSO ook zo'n foto met 2 kruisende ICE's met een relatieve snelheid van ruim 500 km/h dfie perfect op het juiste moment geschoten is
Ik heb hem helaas moeten mirroren omdat de originele baas hem helaas op PlaatjesSchuur geplaatst had. En dat kan natuurlijk niet.quote:
thx!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem helaas moeten mirroren omdat de originele baas hem helaas op PlaatjesSchuur geplaatst had. En dat kan natuurlijk niet.
[ afbeelding ]
nou dat zal volle zalen trekkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
joepie. Alphen - Gouda wordt openbaar aanbesteed. De nieuwe vervoerder moet er vanaf december 2016 rijden.
http://www.alphens.nl/nie(...)ct-alphen-gouda.html
Ik hoop ooit 4 treinen op de Darwindreef te platen als ik daar in de buurt moet zijn, ben stop ik altijd mijn TZ20 in de jaszak.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem helaas moeten mirroren omdat de originele baas hem helaas op PlaatjesSchuur geplaatst had. En dat kan natuurlijk niet.
[ afbeelding ]
dan moet je wel heel veel mazzel hebben. De IC uit Amersfoort moet dan iets te laat zijn. De stopper naar Zwolle moet kruipen, terwijl de IC naar Amersfoort bovenlangs voorbij zoeft en dan moet je ook nog eens een trein uit de richting Hilversum treffen. Het kan, maar vaak loopt het net misquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:52 schreef bork het volgende:
[..]
Ik hoop ooit 4 treinen op de Darwindreef te platen als ik daar in de buurt moet zijn, ben stop ik altijd mijn TZ20 in de jaszak.
Ik vind die van die 2 ICE's ook al een verschrikkelijke bazenplaat hoor. Ga maar na hoeveel ruimte er is voor afwijkingen. Dat houdt met een kwart seconde maximaal echt op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je wel heel veel mazzel hebben. De IC uit Amersfoort moet dan iets te laat zijn. De stopper naar Zwolle moet kruipen, terwijl de IC naar Amersfoort bovenlangs voorbij zoeft en dan moet je ook nog eens een trein uit de richting Hilversum treffen. Het kan, maar vaak loopt het net mis
Why?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:50 schreef b2py het volgende:
Ik moet wachten met boeken trein naar Berlijn tot 15 oktober voor ene trip rond de kerst..
twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 10-10-2013 om 22:23:43@DB_Bahn Hi, would you happen to have video footage of the Parallelfahrt on the Köln - Frankfurt high speed line? http://t.co/n7Q6EUmMQE reageer retweet
Verder heb ik nog twee plaatjes:twitter:DB_Bahn twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 06:02:27@AlexMedia We didn't have any video footage of the Parallelfahrt. Pictures of trains you find here -> http://t.co/KTODbx0AUr /mi reageer retweet
zou ik aan die twitterlui ook kunnen vragen of de HAFAS voor volgend jaar weer gratis is? en zoja, waneer die release is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:50 schreef James1988 het volgende:
twitter:AlexMedia twitterde op donderdag 10-10-2013 om 22:23:43@DB_Bahn Hi, would you happen to have video footage of the Parallelfahrt on the Köln - Frankfurt high speed line? http://t.co/n7Q6EUmMQE reageer retweet
Verder heb ik nog twee plaatjes:twitter:DB_Bahn twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 06:02:27@AlexMedia We didn't have any video footage of the Parallelfahrt. Pictures of trains you find here -> http://t.co/KTODbx0AUr /mi reageer retweet
[ afbeelding ]
Stop, kijk en luister. Er kan zo een trein komen.
[ afbeelding ]
Twee HST's van First Great Western kruisen elkaar kort voor Didcot.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:57 schreef James1988 het volgende:
Gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
twitter:arthur_mlv twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 09:03:25@DB_Bahn @DB_Bahn Savez-vous si le HAFAS Offline planificateur 2013/2014 sera encore disponible en ligne gratuitement? et si oui, quand? reageer retweet
Wat, de HAFAS is in het Fransquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:
Ja, want Frans gaan die Duitsers echt snappen ja
Je bent zelf Frans. Mijn HAFAS is Engelstaligquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat, de HAFAS is in het Frans
Vaagquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent zelf Frans. Mijn HAFAS is Engelstalig
Zo tevreden Snorremans?quote:
twitter:arthur_mlv twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 09:09:29@DB_Bahn Weißen Sie, ob die HAFAS Offline-Planer 2013/2014 noch kostenlos verfügbar sein wird nline? und wenn ja, wann? reageer retweet
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo tevreden Snorremans?twitter:arthur_mlv twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 09:09:29@DB_Bahn Weißen Sie, ob die HAFAS Offline-Planer 2013/2014 noch kostenlos verfügbar sein wird nline? und wenn ja, wann? reageer retweet
SteinkohlenDeutsch...
Dat klopt maar het kan theoretischquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je wel heel veel mazzel hebben. De IC uit Amersfoort moet dan iets te laat zijn. De stopper naar Zwolle moet kruipen, terwijl de IC naar Amersfoort bovenlangs voorbij zoeft en dan moet je ook nog eens een trein uit de richting Hilversum treffen. Het kan, maar vaak loopt het net mis
thx, dw waarom zijn daar geen filmopnames vanquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zou ik aan die twitterlui ook kunnen vragen of de HAFAS voor volgend jaar weer gratis is? en zoja, waneer die release is?
Kekke kiekjes trouwens :p
Ik mag met the missus naar Keulen voor mijn verjaardag op 17-12, een weekje uitgesteld vanwege haar agenda, dus aftellen tot de 15e oktober, gaat problemen geven denk ik. Vorig jaar kon ik 's nachts een minuut na 12 nog alleen maar voor een fantsoenlijke prijs 1e klas kaartjes kopen naar Freiburg met kerst ipv 2e klas. Al die tokoos als de treinreiswinkel enzo doen dan hun bestellingen die ze al hebben klaarstaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:50 schreef b2py het volgende:
Ik moet wachten met boeken trein naar Berlijn tot 15 oktober voor ene trip rond de kerst..
gewoon HAFAS in het Duits gebruiken. Net als de DB-sitequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bent zelf Frans. Mijn HAFAS is Engelstalig
Lees de reacties daar eens met al hun rare wereldbeelden.. Ik moest lachenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
joepie. Alphen - Gouda wordt openbaar aanbesteed. De nieuwe vervoerder moet er vanaf december 2016 rijden.
http://www.alphens.nl/nie(...)ct-alphen-gouda.html
Andersom neem ik aan? Voorseinen tonen geen rood.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat hij een voorsein zou hebben aangezien voor een hoofdsein.
Verder alles goed?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:52 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor dat de geluidsregels gewoon versoepeld gaan worden, en dat mensen die een huis in de buurt van het spoor kopen verplicht een contract moeten tekenen dat ze niet zullen gaan klagen over geluidsoverlast in de toekomst. Stelletje nimby's
Oh ja: en gemeentes verbieden in de buurt van het spoor nieuwe wijken te bouwen
Allebei mogenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zat dat ook alweer met het NRW ticket shoenertag? Wel naar Enschede, niet naar venlo?
quote:NS wil voor station Rijssen ontheffing. of waar de ontheffing al verleend is, verruiming van de ontheffing vragen van het in artikel 13 lid 1a 2° gestelde m.b.t. het tijdsblok waarin op weekdagen in de ochtendspits de 30 minuten frequentie geboden moet worden tussen Rijssen en Wierden vanwege het langsrijden van de internationale trein naar Berlijn.
Toelichting:
Door de aangescherpte veiligheidsregels is de tijdligging van de sprinters tussen Apeldoorn en Enschede met ongeveer 3 minuten verschoven. Hierdoor wordt in Rijssen de sprinter ingehaald door de intemationale trein naar Berlijn. Wanneer de intemationale trein naar Berlijn rijdt. halteert de sprinter van 08.29 uur 12 minuten in Rijssen en is het niet mogelijk om in dat uur een 30 minuten frequentie te bieden in de spits, zoals gesteld in de concessie.
Leuk, eisen aan de hogesnelheidstreinen (later de Fyra) zitten er ook bij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber is er weer wat leesvoer. Ditmaal een WOB-verzoek over de contracten tussen de NS en NMBS over de HSL
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Is het alleen van de sprinter van 8.29 uit Rijssen of ook die van 2 uur later (en 4, en 6 en 8 en 10 uur later etc)?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:33 schreef dennistd het volgende:
Op de site van het Locov staat inmiddels een aanvraag voor ontheffingen mbt de concessie-eisen voor komend jaar, hieruit is al wat af te leiden:
- De 7000 (sprinter Enschede-Apeldoorn) gaat in Rijssen ingehaald worden door de 140 (IC Berlijn):
De veelal krappe keringen moeten worden gehaald. Ook kan drukte ervoor zorgen dat stations over worden geslagen. Goed voor het imago is het iig nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef Fiorano het volgende:
http://nos.nl/artikel/561(...)-bij-vertraging.html
Dat dit ook gewoon toegegeven wordt
Dat is niet half zo interessant als de opmerking bij Utrecht Lunetten, daaruit blijkt wat al enige tijd als gerucht de ronde ging: het station gaat voor enkele jaren terug naar een halfuursdienst.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:33 schreef dennistd het volgende:
Op de site van het Locov staat inmiddels een aanvraag voor ontheffingen mbt de concessie-eisen voor komend jaar, hieruit is al wat af te leiden
komt dit vanwege het opheffen van de doorgaande sporen 16/17 in Utrecht?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:10 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Dat is niet half zo interessant als de opmerking bij Utrecht Lunetten, daaruit blijkt wat al enige tijd als gerucht de ronde ging: het station gaat voor enkele jaren terug naar een halfuursdienst.
Ik ga er vanuit dat er dan ook geen kaartjesknipper meer voorbijkomt in de trein als dat gebeurt voor een "servicerondje"?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef Fiorano het volgende:
http://nos.nl/artikel/561(...)-bij-vertraging.html
Dat dit ook gewoon toegegeven wordt
Zo spannend is dat toch niet? Zat binnenstedelijk busvervoer..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:10 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Dat is niet half zo interessant als de opmerking bij Utrecht Lunetten, daaruit blijkt wat al enige tijd als gerucht de ronde ging: het station gaat voor enkele jaren terug naar een halfuursdienst.
ergens moet extra tijd vandaan gehaald worden, wat niet ingepland is door de hoge piefen, een station overslaan is dan eigenlijk helemaal geen gek ideequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef Fiorano het volgende:
http://nos.nl/artikel/561(...)-bij-vertraging.html
Dat dit ook gewoon toegegeven wordt
Komt het goederenpad richting het zuiden dan tussen de IC en de sprinter te liggen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt dit vanwege het opheffen van de doorgaande sporen 16/17 in Utrecht?
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef Fiorano het volgende:
http://nos.nl/artikel/561(...)-bij-vertraging.html
Dat dit ook gewoon toegegeven wordt
Prima zaak, onterechte klacht.quote:Veel meldingen die Rover binnenkrijgt gaan over de intercity Roosendaal-Zwolle, die onlangs een aantal keer de stations Lent, Elst en Arnhem-Zuid zou hebben overgeslagen.
quote:
Het komt niet door de verbouwing van Utrecht maar door het niet meer structureel mogen afwijken van de plannormen. Daar komt ook het verhaal van Rijssen vandaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt dit vanwege het opheffen van de doorgaande sporen 16/17 in Utrecht?
Mn vader had dat ook eens, toen de IC Utrecht - Den Haag het toenmalige IC-station Voorburg over ging slaan. Hij had daar geen trek in en trok daarom aan de noodrem.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens moet extra tijd vandaan gehaald worden, wat niet ingepland is door de hoge piefen, een station overslaan is dan eigenlijk helemaal geen gek idee
dat het niet kan en vrij idioot is is dan ook wel weer zo
genoeg technische mogelijkheden om de plannormen aan te scherpen. Moet je alleen wel durven investerenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:12 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Het komt niet door de verbouwing van Utrecht maar door het niet meer structureel mogen afwijken van de plannormen. Daar komt ook het verhaal van Rijssen vandaan.
Tip: Er zijn ontzettend veel wereldbeelden. Dat een wereldbeeld van iemand niet op die van jou aansluit wil nog niet zeggen dat die persoon onzin vertelt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Lees de reacties daar eens met al hun rare wereldbeelden.. Ik moest lachen.
Tuurlijk is het wel een gek idee. De gemiddelde vertraging voor een reiziger wordt er alleen maar groter op op deze manier. Het enige wat hier beter van wordt zijn de theoretische punctualiteitscijfers van de NS waardoor ze hun kaartjes weer duurder kunnen maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens moet extra tijd vandaan gehaald worden, wat niet ingepland is door de hoge piefen, een station overslaan is dan eigenlijk helemaal geen gek idee
dat het niet kan en vrij idioot is is dan ook wel weer zo
kan me goed voorstellen dat je boos bent, want het ronduit toegeven lijkt niet te getuigen van beleid dat erop gericht is om reizigers te vervoeren, maar dat erop gericht is om treintjes te rijden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Blafbrief naar Reizigersdirecteur Ingrid Thijssen gestuurd en verlangd dat die flauwekul vanaf maandag tot het verleden behoort. Mensen die de brief vertrouwelijk willen, mailen naar info@voorbeterov.nl.
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten moet worden als die wordt opgediend:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Blafbrief naar Reizigersdirecteur Ingrid Thijssen gestuurd en verlangd dat die flauwekul vanaf maandag tot het verleden behoort. Mensen die de brief vertrouwelijk willen, mailen naar info@voorbeterov.nl.
NS geeft het nu zelf toe heh? Dat vind ik toch wel ernstig...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten moet worden als die wordt opgediend:
De IC Roosendaal-Zwolle is erg vertragingsgevoelig en bij vertraging versterkt dat ding zijn eigen vertraging. Dat ontspoort heel makkelijk en daar heeft geen enkele reiziger wat aan. Het alternatief is het opheffen van de trein. Het overslaan van de stops gebeurt daar al jaren dus het is vreemd dat dat nu ineens een issue is.
De verbinding Utrecht-Bussum is een leuke.. Er rijdt daar een sprinter die structureel niet stopt op Bussum Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading naast de sprinter die wel overal stopt. Als die wat vertraagd is stapt een reiziger vrij eenvoudig in die trein en heeft het gevoel een onterecht een station over te slaan terwijl dat feitelijk niet eens het geval hoeft te zijn.
Dan moeten ze die treinserie aanpassen. Begin bij het begin en noem dat ding geen intercity, want een intercity stopt niet in Elst, Lent, Arnhem-Zuid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten moet worden als die wordt opgediend:
De IC Roosendaal-Zwolle is erg vertragingsgevoelig en bij vertraging versterkt dat ding zijn eigen vertraging. Dat ontspoort heel makkelijk en daar heeft geen enkele reiziger wat aan. Het alternatief is het opheffen van de trein. Het overslaan van de stops gebeurt daar al jaren dus het is vreemd dat dat nu ineens een issue is.
De verbinding Utrecht-Bussum is een leuke.. Er rijdt daar een sprinter die structureel niet stopt op Bussum Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading naast de sprinter die wel overal stopt. Als die wat vertraagd is stapt een reiziger vrij eenvoudig in die trein en heeft het gevoel een onterecht een station over te slaan terwijl dat feitelijk niet eens het geval hoeft te zijn.
En dit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef Bitlord het volgende:
Vindt het een beetje vrijheidsberoving en daarnaast word je verplicht tot zwartrijden, aangezien ze je tegen de reisrichting in laten reizen.
Op Arnhem-Nijmegen is het beleid. Dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:37 schreef Fiorano het volgende:
[..]
NS geeft het nu zelf toe heh? Dat vind ik toch wel ernstig...
Dat ding fietst werkelijk tussen alle knopen doorquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten moet worden als die wordt opgediend:
De IC Roosendaal-Zwolle is erg vertragingsgevoelig en bij vertraging versterkt dat ding zijn eigen vertraging. Dat ontspoort heel makkelijk en daar heeft geen enkele reiziger wat aan. Het alternatief is het opheffen van de trein. Het overslaan van de stops gebeurt daar al jaren dus het is vreemd dat dat nu ineens een issue is.
Dat werkt inderdaad voor geen meter. Vanochtend zag ik in Rijswijk ook al een VIRM stoppen, met een ruime +5.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:36 schreef Salatrel het volgende:
SPR naar den Haag c vertrektijd uit Rotterdam c 13:47 met virm6 bij Barendrecht had ie al +2
Het is beleid om willekeurig stations over te slaan als de vertraging te groot wordt? Iets wat je van te voren als reiziger niet echt kan weten? Sta je dan op zo'n tochtig stationnetje een half uur te wachten omdat de punctualiteitscijfers er meer toe doen dan klantenservice.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Arnhem-Nijmegen is het beleid. Dat is duidelijk.
Ze zijn daar ooit meer gaan stoppen met de IC omdat hij tijd over had tussen Arnhem en Nijmegen. Dan is het klantvriendelijker om daar te stopperen omdat je dan de stopstations een kwartierdienst geeft. Dat zou best wel eens onder de voorwaarde gedaan kunnen zijn dat die stations bij vertraging overgeslagen zouden worden. Dat is vast terug te vinden in het vervoersplan 2007.
Op de andere lijnen is het overduidelijk geen beleid. Zoals ik al zei kan het bij Utrecht-Bussum makkelijk komen doordat een reiziger in de verkeerde trein is gestapt. De andere stations zijn stations waar een trein in ieder geval niet door de seinen gestopt wordt. Het zou kunnen zijn dat een machinist zich vergist. Dat er een klacht is geweest bij ROVER na een oproep wil nog niet zeggen dat daarmee vaststaat dat het opzettelijk was.
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:45 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad voor geen meter. Vanochtend zag ik in Rijswijk ook al een VIRM stoppen, met een ruime +5.
Mag jij!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?
Gisteren ICM en DDZ gespot in de stoppert nijmegen zutphen, dus wat mij betreft mag jequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?
Oke, ik bekijk het gewoon vanuit de niet "treinen-gek" (Sorry mede-forum-genoten) blik, en dan vind ik dit ronduitbelachelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Arnhem-Nijmegen is het beleid. Dat is duidelijk.
Ze zijn daar ooit meer gaan stoppen met de IC omdat hij tijd over had tussen Arnhem en Nijmegen. Dan is het klantvriendelijker om daar te stopperen omdat je dan de stopstations een kwartierdienst geeft. Dat zou best wel eens onder de voorwaarde gedaan kunnen zijn dat die stations bij vertraging overgeslagen zouden worden. Dat is vast terug te vinden in het vervoersplan 2007.
Op de andere lijnen is het overduidelijk geen beleid. Zoals ik al zei kan het bij Utrecht-Bussum makkelijk komen doordat een reiziger in de verkeerde trein is gestapt. De andere stations zijn stations waar een trein in ieder geval niet door de seinen gestopt wordt. Het zou kunnen zijn dat een machinist zich vergist. Dat er een klacht is geweest bij ROVER na een oproep wil nog niet zeggen dat daarmee vaststaat dat het opzettelijk was.
Als het beleid is om vooraf gekozen stations over te slaan is er toch niets willekeurigs aan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is beleid om willekeurig stations over te slaan als de vertraging te groot wordt?
Als jij ff een extra spoor in Zwolle aanlegt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Korte keringen op de eindpunten dragen in ieder geval niet aan de robuustheid bij
Geen half uur, een kwartiertje maar. Volgens NS is dat acceptabel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Sta je dan op zo'n tochtig stationnetje een half uur te wachten omdat de punctualiteitscijfers er meer toe doen dan klantenservice.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat er geexperimenteerd wordt met VIRM in sprinterdiensten om te kijken of dat lukt. Nu hadden ze daar op Dordrecht - Den Haag Centraal geen experiment voor hoeven doen, ik heb al wel eens vaker VIRM niet stipt zien rijden op dat traject, en dan nog wel in de avond wanneer er al minder treinen rijden (zit het elkaar minder in de weg). Wat mij betreft is het niet echt een probleem tenzij er vaker VIRM gaat rijden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?
NS zegt dat er op enkele trajecten, ENKELE, een kwartiersdienst is waardoor de reizigers maximaal 15 minuten hoeven te wachten voordat ze kunnen keren naar hun station. Maar op de halfuurdiensten mag de reiziger gewoon maximaal een half uur wachten..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Geen half uur, een kwartiertje maar. Volgens NS is dat acceptabel.
Dat zeggen ze ook over het niet-wachten op aansluiting in Utrecht: het is niet erg, over een kwartier gaat de volgende...
Dus als het beleid is, is het goed?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als het beleid is om vooraf gekozen stations over te slaan is er toch niets willekeurigs aan?
Prima, een kwartier. Een kwartier die er misschien voor zorgt dat je een andere aansluiting niet haalt etc etc.. belachelijk gewoonquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Geen half uur, een kwartiertje maar. Volgens NS is dat acceptabel.
Dat zeggen ze ook over het niet-wachten op aansluiting in Utrecht: het is niet erg, over een kwartier gaat de volgende...
Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus als het beleid is, is het goed?een gemiddelde reiziger weet dat dus écht niet en ik vind het ook compleet gestoord dat dat ''beleid'' genoemd mag worden.
[..]
Prima, een kwartier. Een kwartier die er misschien voor zorgt dat je een andere aansluiting niet haalt etc etc.. belachelijk gewoon
je snapt wel wat ik bedoel. Treinen die structureel in de plus rijden en dan na een korte kering weer in de plus vertrekken en ook op de terugweg vertraging veroorzaken of juist bij zo'n keringsstation vertraging oplopen zoals bijvoorbeeld Den Haag Centraal richting Leiden en verderquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als jij ff een extra spoor in Zwolle aanlegt.
Dat is in ieder geval betrouwbaarder. Ook geen beste oplossing natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost.
Welke norm wordt daar nu dan structureel niet gehaald en hoe kan het dat dit een kwartier later geen probleem is? Het is toch een strakke kwartierdienst hier.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:12 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Het komt niet door de verbouwing van Utrecht maar door het niet meer structureel mogen afwijken van de plannormen.
Er zijn genoeg stations waar het door gebrekkige infracapaciteit gewoon niet mogelijk is om lang te keren. Zolang je daar niets mee doet heeft het geen zin om dat als optie mee te geven. Het alternatief is het traject halverwege knippen. Dan rijdt de trein in ieder geval op tijd, en zijn de regionale reizigers goed bediend. Helaas heeft dat gevolgen voor reizigers op langere afstanden. Soms moet je nou eenmaal keuzes maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je snapt wel wat ik bedoel. Treinen die structureel in de plus rijden en dan na een korte kering weer in de plus vertrekken en ook op de terugweg vertraging veroorzaken of juist bij zo'n keringsstation vertraging oplopen zoals bijvoorbeeld Den Haag Centraal richting Leiden en verder
Zijn jullie aan het dollen of hoe zit het? Je schrijft het zelf (DW) PTA / Treinentopic #639: Het spoor bijsterquote:
Dat snap ik wel. Het zit met die trein als volgt: Je hebt als het ware twee delen.. De verbinding Zwolle-Arnhem met de knoop Zwolle, knoop Zutphen, enkelspoor bij Deventer en aansluitingen in Arnhem. Die dwingen de tijden af. Daarmee kan je wel stoppen tussen Zwolle en Deventer maar niet tussen Zutphen en Arnhem.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval betrouwbaarder. Ook geen beste oplossing natuurlijk.
Laten we eerlijk zijn. Lent, Elst, Arnhem Zuid zijn geen IC stations.. dan kun je dat ding ook wel laten stoppen in Velp, Rheden want dat ligt tussen Dieren in
Ik vraag me ook echt af waarom die stations een kwartierdienst nodig hebben. Vooral zuid is maar een kansloos station met weinig reizigers.
ok, dat zou ik dan weer graag willen![]()
mag ik dan terugbrommen dat ik liever 2 minuten later arriveer in een trein met wifi, comfortabele stoelen en toilet dan dat de trein opgeheven is ivm defect materieel?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?
Er zitten een goederentrein en een sprinter tegelijkertijd in Lunetten. Zolang dat niet vaker dan 7 keer per dag is mag dat echter volgens de netverklaring van Prorail.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Welke norm wordt daar nu dan structureel niet gehaald en hoe kan het dat dit een kwartier later geen probleem is? Het is toch een strakke kwartierdienst hier.
zolang dat structurele keuzes zijn die goed uit te leggen zijn hoeft dat geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn genoeg stations waar het door gebrekkige infracapaciteit gewoon niet mogelijk is om lang te keren. Zolang je daar niets mee doet heeft het geen zin om dat als optie mee te geven. Het alternatief is het traject halverwege knippen. Dan rijdt de trein in ieder geval op tijd, en zijn de regionale reizigers goed bediend. Helaas heeft dat gevolgen voor reizigers op langere afstanden. Soms moet je nou eenmaal keuzes maken.
Verhelderend. Dank je wel!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Het zit met die trein als volgt: Je hebt als het ware twee delen.. De verbinding Zwolle-Arnhem met de knoop Zwolle, knoop Zutphen, enkelspoor bij Deventer en aansluitingen in Arnhem. Die dwingen de tijden af. Daarmee kan je wel stoppen tussen Zwolle en Deventer maar niet tussen Zutphen en Arnhem.
Dan heb je het stuk Roosendaal-Nijmegen waarvan ik het fijne niet weet maar waar iets soortgelijks speelt. Als je die twee met elkaar verbindt voor bijvoorbeeld reizigers van Zutphen naar Nijmegen of Oss, dan heb je tussen Arnhem en Nijmegen tijd over als de trein op tijd rijdt. Zoveel tijd dat er zelfs vier keer gestopt zou kunnen worden.
Vrijwel al die verruimingen zijn de laatste jaren meer dan teruggedraaid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. Ik zal even uitleggen waarom het bij wijze van optijdmaatregel voorbijrijden van geplande stops per definitie onaanvaardbaar is:
De reizigers zijn bij de grote dienstregelingswijziging van een paar jaar geleden opgezadeld met een generieke verlangzaming van de treindienst. Op veel trajecten werden langere rijtijden en stationnementen ingevoerd. Want dan werd de dienstregeling “robuust”. Dit valt op geen enkele wijze te rijmen met de beschamende vertoning (want er blijkt dus toch iets iets niet zo robuust te zijn) die thans wordt opgevoerd. Gewoon helemaal absoluut totaal niet.
Punt.
Jup.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verhelderend. Dank je wel!
Stiekem is het gewoon een te lang traject dus. Hoewel je met het opknippen van de lijn ook weer een heleboel mensen tegen de schenen stoot.
De NS heeft een verwachting geschept bij de reiziger (ik kom om xx.xx met een IC trein die naar Roosendaal rijdt en stopt op stations a, b en c). De reiziger verwacht daar dus van op aan te kunnen, want die heeft gezegd: "Ok. Ik maak daarvan gebruik" door een kaartje te kopen en op een bepaalde tijd op het station te staan. Als dan NS ineens vlak voor vertrek (want dat is het natuurlijk wel) zegt: "Sorry, maar ik stop nu niet", dan is dat gewoon niet goed. Ja, er kan altijd wat gebeuren waardoor er geen treinverkeer kan rijden. Nu ben je iets later en dan stop je niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost.
Uiteraard is er een wereld van verschil tussen een paar minuten vertraging er niet uit kunnen rijden en de trein maar direkt moeten opheffen. Dat zou in ieder geval een verschil moeten zijn zo gauw de NS minder triggerhappy wordt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mag ik dan terugbrommen dat ik liever 2 minuten later arriveer in een trein met wifi, comfortabele stoelen en toilet dan dat de trein opgeheven is ivm defect materieel?
Vooral omdat er geen enkele garantie is dat de volgende trein er wel stopt (als er geen sprinteralternatieven zijn). Als dit stelselmatig wordt, gaat het mensen de trein uitjagen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:56 schreef WhiteJoker het volgende:
Als dan NS ineens vlak voor vertrek (want dat is het natuurlijk wel) zegt: "Sorry, maar ik stop nu niet", dan is dat gewoon niet goed.
twitter:chantalklaver twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 16:43:09Het is feest bij #ns. Passagiers krijgen te horen dat ze van Utrecht naar Rotterdam via Schiphol met de Thalys. Deze weigert toegang #fail reageer retweet
Met een beetje topografische kennis snap je toch wel dat Utrecht - Rotterdam nooit het snelst via Schiphol is?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
twitter:chantalklaver twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 16:43:09Het is feest bij #ns. Passagiers krijgen te horen dat ze van Utrecht naar Rotterdam via Schiphol met de Thalys. Deze weigert toegang #fail reageer retweet
![]()
![]()
Fixed.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Ik ga straks naar Amsterdam met de trein, als dat maar goed gaat.
Als reiziger die niet weet wat er nu weer allemaal uit ligt? Ik weet het niet. Het is geen Maastricht via Groningen of zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:35 schreef remcoP het volgende:
[..]
Met een beetje topografische kennis snap je toch wel dat Utrecht - Rotterdam nooit het snelst via Schiphol is?
Ja ok, op de computer heb je een mooi spoorkaartje, maar de app heeft die idd niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als reiziger die niet weet wat er nu weer allemaal uitligt? Ik weet het niet. Het is geen Maastricht via Groningen of zo.
Als er tussen Utrecht en woerden iets gebeurd is, heb je weinig andere keus. Als de fyra het doet valt het nog best mee hoeveel langer het is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:35 schreef remcoP het volgende:
[..]
Met een beetje topografische kennis snap je toch wel dat Utrecht - Rotterdam nooit het snelst via Schiphol is?
Utrecht - Den Bosch - Breda - Rotterdam?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als er tussen Utrecht en woerden iets gebeurd is, heb je weinig andere keus. Als de fyra het doet valt het nog best mee hoeveel langer het is.
Ook goed, bedoelde eigenlijk utrecht-gouda. Dat hele traject is zo'n beetje single point of failure die kant op.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:42 schreef James1988 het volgende:
Het is Woerden - Gouda wat eruit ligt.
Is dat sneller? Kan het me haast niet voorstellen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Utrecht - Den Bosch - Breda - Rotterdam?
Ajoh.. 8:26 op Duivendrecht moet goedkomen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie morgen meer met wanhopen tegemoed.
Het is topografie met dienstregelingquote:
Via schiphol (of leiden) is bijna een half uur sneller.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is topografie met dienstregeling.
Yup, maar Schiphol ligt er vaker uit dan Woerden, dus elk backupplan over Schiphol heeft een backupplan nodigquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Via schiphol (of leiden) is bijna een half uur sneller.
Stop ik op Duivendrecht?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ajoh.. 8:26 op Duivendrecht moet goedkomen.
Overstap op een of andere bus zeker? Dan krijgt hij niet eens geld terug vanwege vertragingquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:11 schreef ArnosL het volgende:
Een vriend van me heeft nu een uur vertraging doordat z'n station werd overgeslagen. Z'n trein had drie minuten vertraging..
Hij mag dus een uur wachten op station Lent.
Dat was zonder nieuwsbericht ook wel gelukt hoor..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:11 schreef ArnosL het volgende:
Een vriend van me heeft nu een uur vertraging doordat z'n station werd overgeslagen. Z'n trein had drie minuten vertraging..
Hij mag dus een uur wachten op station Lent.
Hij is student en heeft een OV-chipkaart, dus dan kan hij niet eens geld terug vragen toch?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overstap op een of andere bus zeker? Dan krijgt hij niet eens geld terug vanwege vertraging
Zal best, maar het verhaal dat het alleen bij uitzonderlijke situaties gebeurt is wel erg onwaarschijnlijk lijkt me dan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was zonder nieuwsbericht ook wel gelukt hoor..
Jawel, iets van ¤ 2,40 krijg je dan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:32 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hij is student en heeft een OV-chipkaart, dus dan kan hij niet eens geld terug vragen toch?
¤2,27 bij 30-59 minuten minuten en ¤4,54 bij 60 minuten of meer vertraging. Voor de oude rotten onder ons: respectievelijk 5 en 10 guldenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jawel, iets van ¤ 2,40 krijg je dan.
Lees het bericht van Klaasje maar, zo zit het nou eenmaal.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:32 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zal best, maar het verhaal dat het alleen bij uitzonderlijke situaties gebeurt is wel erg onwaarschijnlijk lijkt me dan.
Oh mijn God. Dat betekend in de avond ook een knappe overstap naar huus vanaf de Pimpel. Whoopp.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Morgen stop je bij de parel van de stadsregio ja.
Sorry maar ik snap je post niet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:04 schreef bork het volgende:
[..]
Zijn jullie aan het dollen of hoe zit het? Je schrijft het zelf (DW) PTA / Treinentopic #639: Het spoor bijster
Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System
Begin dienstregeling 2014, dus ongeveer halverwege december voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
Die gaat er komen, zou dit jaar al gestart moeten zijn, maar door problemen op de lijn en met het materieel is het uitgesteld. Huidige prognose is begin 2014.
Ik leidde uit jullie discussie af dat jullie niet wisten waar HAFAS voor stond of dat jullie aan het dollen warenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap je post niet?
2 treinen per dag per richting:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:31 schreef MissMSX het volgende:
Als de verbinding er inderdaad volgend jaar is ga ik dan een nieuwe poging wagen. Ik vind reizen met de trein echt heel fijn
Briljant! En Girona is natuurlijk nog een stuk korter. Ik heb er nu al zin inquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
2 treinen per dag per richting:
[ afbeelding ]
Nu alleen nog een directe verbinding vanaf Amsterdam en het is helemaal feestquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Briljant! En Girona is natuurlijk nog een stuk korter. Ik heb er nu al zin in
treintje huren, alleen zelfs dan zou het met overstap worden, omdat ik geen treinstellen ken die zowel het Nederlandse als het Spaanse beveiligingssysteem aan boord hebbenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nu alleen nog een directe verbinding vanaf Amsterdam en het is helemaal feest
Wij hebben NS opheldering gevraagd over het begrip "bij hoge uitzondering". Ze komen maandag met een nauwkeuriger indicatie. Zie ook: http://www.voorbeterov.nl/page9.phpquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:32 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hij is student en heeft een OV-chipkaart, dus dan kan hij niet eens geld terug vragen toch?
[..]
Zal best, maar het verhaal dat het alleen bij uitzonderlijke situaties gebeurt is wel erg onwaarschijnlijk lijkt me dan.
Viel spass!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
EuroNicht 447 boendert inmiddels met +20 door de Nordrhein-Westfälische nacht. Proost!
veel plezier en neem er eentje opquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
EuroNicht 447 boendert inmiddels met +20 door de Nordrhein-Westfälische nacht. Proost!
Dat is gecombineerd met het overslaan van Duivendrecht. Dat wel. Niet dat ik daar een enorm voorstander van ben maar zolang dat station niet viersporig wordt is het met de hoge frequenties van rond die tijd ondoenlijk om daar te blijven stoppen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dan boek je richting Amsterdam-Zuid dus een winst van 7 minuten. Is nog behoorlijk fors te noemen
is wel zonde, want Duivendrecht is een handig station om richting Bijlmer ArenA te reizen, hoewel je ook via Zuid kan als er een IC vanaf Schiphol in aantocht isquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is gecombineerd met het overslaan van Duivendrecht. Dat wel. Niet dat ik daar een enorm voorstander van ben maar zolang dat station niet viersporig wordt is het met de hoge frequenties van rond die tijd ondoenlijk om daar te blijven stoppen.
Vanuit Almere is het op zich geen ramp aangezien er best wat plannen zijn om de busdiensten op Amsterdam te verrobuusten en versnellen. Die bussen rijden allemaal naar Amstel en Bijlmer Arena. Daarnaast gaan de sprinters frequenter rijden terwijl ze niet trager worden dan ze nu al zijn. Van verder is het wel vervelend maar dat is dan inderdaad terugsteken vanaf station Zuid met de trein of metro.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel zonde, want Duivendrecht is een handig station om richting Bijlmer ArenA te reizen, hoewel je ook via Zuid kan als er een IC vanaf Schiphol in aantocht is
Wat een heerlijke systeemautistentermquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
de busdiensten op Amsterdam te verobuusten
Dat woord verzin ik. In ieder geval minder vertragingsgevoelig maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een heerlijke systeemautistenterm
ik zou het met een r extra schrijvenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat woord verzin ik. In ieder geval minder vertragingsgevoelig maken.
Met slaapwagon?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
EuroNicht 447 boendert inmiddels met +20 door de Nordrhein-Westfälische nacht. Proost!
Met een Euroduplex zou het in theorie moeten kunnen, al missen die dingen waarschijnlijk Memor en ATB (beide als STM leverbaar). Wat ik niet weet is of de Euroduplex in België toegelaten wordt, ik meen me te herinneren dat de TGV Duplex niet in België is toegelaten i.v.m. een te hoge aslast.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
treintje huren, alleen zelfs dan zou het met overstap worden, omdat ik geen treinstellen ken die zowel het Nederlandse als het Spaanse beveiligingssysteem aan boord hebben
Lijkt me sterk, Europa breed wordt dezelfde aslast gehanteerd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met een Euroduplex zou het in theorie moeten kunnen, al missen die dingen waarschijnlijk Memor en ATB (beide als STM leverbaar). Wat ik niet weet is of de Euroduplex in België toegelaten wordt, ik meen me te herinneren dat de TGV Duplex niet in België is toegelaten i.v.m. een te hoge aslast.
Dezelfde categoriëen.. Maar wij hebben in Nederland maar één spoorlijn waar structureel de categorie E toegelaten is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, Europa breed wordt dezelfde aslast gehanteerd.
Daar wou ik net mee aankomenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beladingsklasse
En dat was je nu alweer vergeten?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:47 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, daar heb ik vanmiddag wat over gelezen in een OVS.
Het was niet waar ik naar op zoek was :pquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat was je nu alweer vergeten?
ze hadden best Utrecht C over kunnen slaan om vertraging in te lopenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:53 schreef Viezze het volgende:
Ging lekker net, vanaf Bijlmer Arena naar Eindhoven. Trein had al vertraging (10 minuten) en dat werd iets meer omdat het knetterdruk was na de wedstrijd. Toen een bezet spoor in Utrecht waardoor de vertraging 25 minuten werdBus was in Eindhoven weg dus kon met de taxi.
Reizigersspreiding blijft moeilijk (werd zelfs nog omgeroepen om meer te verspreiden), op Bijlmer Arena was het gigantisch druk, voorin waarschijnlijk proppen. Achterste bakken was natuurlijk plek zat.
chinees voor mequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beladingsklasse
Nee, ik heb eigenlijk nooit bij stilgestaan dat HAFAS Franstalig was bij me en bij James Engelstalig... Maar blijkbaar is HAFAS in staat om je de juiste taal toe te passen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:24 schreef bork het volgende:
[..]
Ik leidde uit jullie discussie af dat jullie niet wisten waar HAFAS voor stond of dat jullie aan het dollen waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |