schoonheidsslaapje gaat voor hequote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:05 schreef dennistd het volgende:
Beetje laat dan: storing is er al sinds 8.30u
Het zou wel kunnen dat de monteur koperdiefstal geconstateerd heeft natuurlijk. Dit monteur was er trouwens pas na half elf blijkbaar, ruim twee uur na het begin van de storing
Kun je ook onderbouwen dat RET slecht presteert?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Werkt prima, behalve...
Juist: als de opdrachtverlener ook de eigenaar van de zittende vervoerder is.
Gemeente/Stadsregio Rotterdam - RET
Staat - NS
Twee voorbeelden waar de vervoerder belabberd presteert, maar wordt gematst door de opdrachtgever-tevens-eigenaar.
Koperdiefstal zou zomaar kunnen inderdaad. En waar lees je dat de monteur er pas na twee uur was? Misschien was hij er al veel eerder, maar was het lang zoeken naar de oorzaak. Het ging immers niet om één, maar negen overwegen, plus blijkbaar nog meer storingen op hetzelfde baanvak.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:05 schreef dennistd het volgende:
Het zou wel kunnen dat de monteur koperdiefstal geconstateerd heeft natuurlijk. Dit monteur was er trouwens pas na half elf blijkbaar, ruim twee uur na het begin van de storing
Ik denk dat dat van Helft van RET-bussen komt te laat bij halte komt, maar de norm ligt op 60 seconden...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen dat RET slecht presteert?
Dit verhaal is op zich niet zo sterk. Want een overheid heeft er uiteindelijk meer aan als ov efficiënt is en daarmee een stimulans voor de economie vormt dan dat het iets is om dividend van te trekken. Sterker nog, in Amsterdam is er een sterk bewijs dat eigendom, prestatiegerichte sturing en efficiëntie hand in hand kunnen gaan. Dat zie je ook goed terug in de ov-plannen die er zijn om het ov beter op de klantvraag aan te laten sluiten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Werkt prima, behalve...
Juist: als de opdrachtverlener ook de eigenaar van de zittende vervoerder is.
Gemeente/Stadsregio Rotterdam - RET
Staat - NS
Twee voorbeelden waar de vervoerder belabberd presteert, maar wordt gematst door de opdrachtgever-tevens-eigenaar.
Nou nou... En vergelijk dat eens met GVB en HTM? Zijn die cijfers eigenlijk openbaar?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat van Helft van RET-bussen komt te laat bij halte komt, maar de norm ligt op 60 seconden...
ben ik zeker met je eens. De Amsterdamse metro is niet echt een visitekaartje voor de hoofdstad ...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:11 schreef Duvel het volgende:
Overigens vind ik de Rotterdamse metro de beste metro van Nederland.
Ik zat er eergisteren nog in terwijl ik niet echt nuchter wasquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:11 schreef Duvel het volgende:
Overigens vind ik de Rotterdamse metro de beste metro van Nederland.
In mijn column van maandag op ovpro kom ik hier uitgebreid op terug. Nu een beetje druk hiero.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dit verhaal is op zich niet zo sterk. Want een overheid heeft er uiteindelijk meer aan als ov efficiënt is en daarmee een stimulans voor de economie vormt dan dat het iets is om dividend van te trekken. Sterker nog, in Amsterdam is er een sterk bewijs dat eigendom, prestatiegerichte sturing en efficiëntie hand in hand kunnen gaan. Dat zie je ook goed terug in de ov-plannen die er zijn om het ov beter op de klantvraag aan te laten sluiten.
Leuk! Rangeren betekent meer bellen. Werk je morgenochtend ook? Dan ben ik van de S-borden namelijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:34 schreef Monopoly het volgende:
Laatste tijd krijg ik wat vaker rangeer klusjes ingedeeld omdat ik bij de planning aangaf dat ook wel leuk te vinden.
Hopelijk krijg ik de nachtdiensten volgend jaar. Rijdende dienst en rangeer werk afwisselen. Zou wel fijn zijn
Jazeker morgen zit ik in de vroege dienstquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Leuk! Rangeren betekent meer bellen. Werk je morgenochtend ook? Dan ben ik van de S-borden namelijk.
Al moet ik wel zeggen dat de Amsterdamse enorm betrouwbaar is zolang er geen werkzaamheden zijn.. Beter dan Rotterdam waar ik vaak over storingen hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik zeker met je eens. De Amsterdamse metro is niet echt een visitekaartje voor de hoofdstad ...
Ik zie kandidaten voor "600 van de 4000".quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:05 schreef greavy het volgende:
Voor degenen die voor de Blauwe Engel een bezoek wilden brengen aan Leeuwarden - Harlingen:
Inmiddels heb ik bij de organisatie alles duidelijk gekregen. Tot nog geen 2 weken geleden was het wel zeker dat er een Blauwe Engel (van de HSA óf het NSM) naar het Noorden zou komen, maar ProRail heeft een veto uitgesproken hierover: Er mag alleen met museummat gereden worden indien er ATB-NG aanwezig is.
Het Hannemahuis en de overige betrokkenen hebben hierop besloten dat dit niet mogelijk geacht wordt, na overleg het NSM, HSA en derden. De kosten zouden te hoog worden, en er werd geen gewenst materieel met ATB-NG gevonden. In samenwerking met Arriva is er een deal gesloten om de bezoekers wel een ritje aan te kunnen bieden, maar dan in het hedendaagse GTW-materieel. In de 2 aangekondigde ritten (13:19 en 14:19 uit Lw en retour uit Hlg) wordt wel extra aandacht besteed aan dit evenement. Helaas, maar bedankt ProRail.
Met dank aan Speno dat in Stavoren ging winkelen en een duik in het IJsselmeer wilde nemen met de net aangeschafte spullenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:05 schreef greavy het volgende:
Voor degenen die voor de Blauwe Engel een bezoek wilden brengen aan Leeuwarden - Harlingen:
Inmiddels heb ik bij de organisatie alles duidelijk gekregen. Tot nog geen 2 weken geleden was het wel zeker dat er een Blauwe Engel (van de HSA óf het NSM) naar het Noorden zou komen, maar ProRail heeft een veto uitgesproken hierover: Er mag alleen met museummat gereden worden indien er ATB-NG aanwezig is.
Het Hannemahuis en de overige betrokkenen hebben hierop besloten dat dit niet mogelijk geacht wordt, na overleg het NSM, HSA en derden. De kosten zouden te hoog worden, en er werd geen gewenst materieel met ATB-NG gevonden. In samenwerking met Arriva is er een deal gesloten om de bezoekers wel een ritje aan te kunnen bieden, maar dan in het hedendaagse GTW-materieel. In de 2 aangekondigde ritten (13:19 en 14:19 uit Lw en retour uit Hlg) wordt wel extra aandacht besteed aan dit evenement. Helaas, maar bedankt ProRail.
Via het Hannemahuis is het treinkaartje van ¤6 of de combikaartjes gewoon te verkrijgen, dit is een deal tussen de organisatie en Arriva.
Dus eigenlijk heb je gewoon een retourtje Harlingen Haven met 40% korting. Jammer.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:05 schreef greavy het volgende:
Via het Hannemahuis is het treinkaartje van ¤6 of de combikaartjes gewoon te verkrijgen, dit is een deal tussen de organisatie en Arriva.
mja, je moet ook niet te risicomijdend worden. Als je dat doet dan rijdt er namelijk helemaal niets meer.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:42 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over ProRail, museumspul en ATB-NG. Stel dat het niet in de trein zou zitten, ProRail ontheffing verleent en het gaat vervolgens mis.
Dan zou het hele land over ProRail heenvallen. En terecht.
Dus ik snap ProRail wel, wat dit betreft.
Veiligheidjihadisme is wat anders dan risicomanagement... Dit is geen risicomanagement maar veiligheidsjihadisme.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
De hele sector is bezeten door risicomanagement.
"We zouden die trein zonder NG erheen kunnen sturen?" "Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt, wat denk je dat het kost als het mis gaat?"quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Veiligheidjihadisme is wat anders dan risicomanagement... Dit is geen risicomanagement maar veiligheidsjihadisme.
Risicomanagement:
Wanneer gaat het fout? Als trein rijdt door rood sein, hoe groot kans daarop? Klein maar aanwezig door geen ATB-NG. Nu voor een keertje kan het wel. Structureel echter ongewenst.
Veiligheidsjihadisme:
Trein behaalt niet maximaal haalbare veiligheidsniveau => onveilig.
Jawel. Want risico gaat over kans maal gevolg. Dat gaat om hooguit een eurootje.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
"We zouden die trein zonder NG erheen kunnen sturen?" "Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt, wat denk je dat het kost als het mis gaat?"
Dat is geen veiligheidsjihadisme maar iets als risicomanagement.
Risico wordt altijd in ¤¤¤ gerekend.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Want risico gaat over kans maal gevolg. Dat gaat om hooguit een eurootje.
Als je pas sinds 2005 bestaat besef je je dat niet hoor..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik zie het liefst dat Prorail wel ergens de museumclubs tegemoed komt.
Niet eens zozeer met geld (bezuinigingen, en ik vind dat een bedrijf zich wel moet kunnen redden), maar niet dat het de museumclubs onmogelijk wordt gemaakt.
Het is toch een vorm van geschiedenis wat behouden moet blijven.
Die regel is er pas sinds Stavoren... Of nee, eigenlijk langer maar toen kon je een ontheffing krijgen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Alsof die regel er pas sinds gisteren is......beetje alsof je aan een agent vraagt of je voor deze ene keer met je fiets over de snelweg mag....
de regels worden nu erg streng nageleefd. Te streng als je het aan mij vraagt, want door het meesturen van een ervaren Arriva-machinist zou het gewoon mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die regel is er pas sinds Stavoren... Of nee, eigenlijk langer maar toen kon je een ontheffing krijgen.
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de regels worden nu erg streng nageleefd. Te streng als je het aan mij vraagt, want door het meesturen van een ervaren Arriva-machinist zou het gewoon mogelijk moeten zijn.
zoveel kosten zijn er niet verbonden aan het meesturen van de Arriva-machinist, wat die had er anders toch wel geredenquote:
Laten we hopen dat het de laaste is iddquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het meer als een laatste wanhoopspoging
Juridisch hebben ze best een case. Maar.... Via deze route wat proberen nadat er zoveel negatieve publiciteit is geweest en terwijl de tweede kamer helemaal geen directe beslissingsbevoegdheid over NS heeft.. Dat is gewoon dom.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het meer als een laatste wanhoopspoging
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |