abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:53:58 #201
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132069232
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dus als het beleid is, is het goed? :P een gemiddelde reiziger weet dat dus écht niet en ik vind het ook compleet gestoord dat dat ''beleid'' genoemd mag worden.

[..]

Prima, een kwartier. Een kwartier die er misschien voor zorgt dat je een andere aansluiting niet haalt etc etc.. belachelijk gewoon :N
Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost. ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54:16 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132069241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als jij ff een extra spoor in Zwolle aanlegt. ;)
je snapt wel wat ik bedoel. Treinen die structureel in de plus rijden en dan na een korte kering weer in de plus vertrekken en ook op de terugweg vertraging veroorzaken of juist bij zo'n keringsstation vertraging oplopen zoals bijvoorbeeld Den Haag Centraal richting Leiden en verder
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54:59 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132069260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dus dan schrap je de stops structureel zodat je als reiziger altijd dat extra kwartier kwijt bent. Opgelost. ;)
Dat is in ieder geval betrouwbaarder. Ook geen beste oplossing natuurlijk.

Laten we eerlijk zijn. Lent, Elst, Arnhem Zuid zijn geen IC stations.. dan kun je dat ding ook wel laten stoppen in Velp, Rheden want dat ligt tussen Dieren in O+

Ik vraag me ook echt af waarom die stations een kwartierdienst nodig hebben. Vooral zuid is maar een kansloos station met weinig reizigers.
ok, dat zou ik dan weer graag willen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:55:12 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132069267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:12 schreef Regenjas het volgende:

[..]

Het komt niet door de verbouwing van Utrecht maar door het niet meer structureel mogen afwijken van de plannormen.
Welke norm wordt daar nu dan structureel niet gehaald en hoe kan het dat dit een kwartier later geen probleem is? Het is toch een strakke kwartierdienst hier.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:59:22 #205
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132069409
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je snapt wel wat ik bedoel. Treinen die structureel in de plus rijden en dan na een korte kering weer in de plus vertrekken en ook op de terugweg vertraging veroorzaken of juist bij zo'n keringsstation vertraging oplopen zoals bijvoorbeeld Den Haag Centraal richting Leiden en verder
Er zijn genoeg stations waar het door gebrekkige infracapaciteit gewoon niet mogelijk is om lang te keren. Zolang je daar niets mee doet heeft het geen zin om dat als optie mee te geven. Het alternatief is het traject halverwege knippen. Dan rijdt de trein in ieder geval op tijd, en zijn de regionale reizigers goed bediend. Helaas heeft dat gevolgen voor reizigers op langere afstanden. Soms moet je nou eenmaal keuzes maken.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04:36 #206
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132069547
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Vaag :?
Zijn jullie aan het dollen of hoe zit het? Je schrijft het zelf (DW) PTA / Treinentopic #639: Het spoor bijster

Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:05:00 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132069558
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval betrouwbaarder. Ook geen beste oplossing natuurlijk.

Laten we eerlijk zijn. Lent, Elst, Arnhem Zuid zijn geen IC stations.. dan kun je dat ding ook wel laten stoppen in Velp, Rheden want dat ligt tussen Dieren in O+

Ik vraag me ook echt af waarom die stations een kwartierdienst nodig hebben. Vooral zuid is maar een kansloos station met weinig reizigers.
ok, dat zou ik dan weer graag willen :P
Dat snap ik wel. Het zit met die trein als volgt: Je hebt als het ware twee delen.. De verbinding Zwolle-Arnhem met de knoop Zwolle, knoop Zutphen, enkelspoor bij Deventer en aansluitingen in Arnhem. Die dwingen de tijden af. Daarmee kan je wel stoppen tussen Zwolle en Deventer maar niet tussen Zutphen en Arnhem.

Dan heb je het stuk Roosendaal-Nijmegen waarvan ik het fijne niet weet maar waar iets soortgelijks speelt. Als je die twee met elkaar verbindt voor bijvoorbeeld reizigers van Zutphen naar Nijmegen of Oss, dan heb je tussen Arnhem en Nijmegen tijd over als de trein op tijd rijdt. Zoveel tijd dat er zelfs vier keer gestopt zou kunnen worden.
pi_132069582
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mag ik nu wat brommen over de pokkebende die de NS dus van zijn materieelinzet weet te maken?
mag ik dan terugbrommen dat ik liever 2 minuten later arriveer in een trein met wifi, comfortabele stoelen en toilet dan dat de trein opgeheven is ivm defect materieel?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:05:56 #209
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132069590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:55 schreef ReisT het volgende:

[..]

Welke norm wordt daar nu dan structureel niet gehaald en hoe kan het dat dit een kwartier later geen probleem is? Het is toch een strakke kwartierdienst hier.
Er zitten een goederentrein en een sprinter tegelijkertijd in Lunetten. Zolang dat niet vaker dan 7 keer per dag is mag dat echter volgens de netverklaring van Prorail.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:08:19 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132069648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn genoeg stations waar het door gebrekkige infracapaciteit gewoon niet mogelijk is om lang te keren. Zolang je daar niets mee doet heeft het geen zin om dat als optie mee te geven. Het alternatief is het traject halverwege knippen. Dan rijdt de trein in ieder geval op tijd, en zijn de regionale reizigers goed bediend. Helaas heeft dat gevolgen voor reizigers op langere afstanden. Soms moet je nou eenmaal keuzes maken.
zolang dat structurele keuzes zijn die goed uit te leggen zijn hoeft dat geen probleem zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:14:58 #211
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_132069844
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Het zit met die trein als volgt: Je hebt als het ware twee delen.. De verbinding Zwolle-Arnhem met de knoop Zwolle, knoop Zutphen, enkelspoor bij Deventer en aansluitingen in Arnhem. Die dwingen de tijden af. Daarmee kan je wel stoppen tussen Zwolle en Deventer maar niet tussen Zutphen en Arnhem.

Dan heb je het stuk Roosendaal-Nijmegen waarvan ik het fijne niet weet maar waar iets soortgelijks speelt. Als je die twee met elkaar verbindt voor bijvoorbeeld reizigers van Zutphen naar Nijmegen of Oss, dan heb je tussen Arnhem en Nijmegen tijd over als de trein op tijd rijdt. Zoveel tijd dat er zelfs vier keer gestopt zou kunnen worden.
Verhelderend. Dank je wel!

Stiekem is het gewoon een te lang traject dus. Hoewel je met het opknippen van de lijn ook weer een heleboel mensen tegen de schenen stoot.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:20:37 #212
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132070038
Okee. Ik zal even uitleggen waarom het bij wijze van optijdmaatregel voorbijrijden van geplande stops per definitie onaanvaardbaar is:

De reizigers zijn bij de grote dienstregelingswijziging van een paar jaar geleden opgezadeld met een generieke verlangzaming van de treindienst. Op veel trajecten werden langere rijtijden en stationnementen ingevoerd. Want dan werd de dienstregeling “robuust”. Dit valt op geen enkele wijze te rijmen met de beschamende vertoning (want er blijkt dus toch iets iets niet zo robuust te zijn) die thans wordt opgevoerd. Gewoon helemaal absoluut totaal niet.

Punt.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:24:29 #213
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132070140
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. Ik zal even uitleggen waarom het bij wijze van optijdmaatregel voorbijrijden van geplande stops per definitie onaanvaardbaar is:

De reizigers zijn bij de grote dienstregelingswijziging van een paar jaar geleden opgezadeld met een generieke verlangzaming van de treindienst. Op veel trajecten werden langere rijtijden en stationnementen ingevoerd. Want dan werd de dienstregeling “robuust”. Dit valt op geen enkele wijze te rijmen met de beschamende vertoning (want er blijkt dus toch iets iets niet zo robuust te zijn) die thans wordt opgevoerd. Gewoon helemaal absoluut totaal niet.

Punt.
Vrijwel al die verruimingen zijn de laatste jaren meer dan teruggedraaid.
pi_132070174
Bovenleiding problemen tussen woerden en gouda
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:28:03 #215
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132070225
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verhelderend. Dank je wel!

Stiekem is het gewoon een te lang traject dus. Hoewel je met het opknippen van de lijn ook weer een heleboel mensen tegen de schenen stoot.
Jup. :)

Op veel trajecten is knippen wat makkelijker. Zo kan je Lelystad-Vlissingen makkelijk in Amsterdam CS knippen zolang Lelystad maar een verbinding met Sloterdijk krijgt op een andere manier.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:42:17 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132070632
Timbiels twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 15:36:26 #Fyra is tot naar verwachting 22u toeslagvrij door een defecte bovenleiding, waardoor geen treinverkeer tussen Woerden en Gouda. #NS reageer retweet
Dat terwijl je kunt omreizen via Alphen a/d Rijn... :s)
pi_132070917
Als je een station op die manier overslaat, leg je ook extra druk op het rijdend personeel. Die moeten de gedupeerde reizigers uitleggen waarom ze plotseling veel meer reistijd krijgen. Die moeten ook weten dat ze gedupeerde reizigers niet moeten belasten met boetes. Agressie tegen rijdend personeel is tenslotte wel in alle gevallen ontoelaatbaar, maar ergens bereik je wel een niveau waar mensen er meer begrip voor gaan krijgen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132071013
Mooie reactie van De Speld over dat gezeur met doorrijdende sprinters:

NS Introduceert de non-stoptrein
http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/
_O-
pi_132071058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De NS heeft een verwachting geschept bij de reiziger (ik kom om xx.xx met een IC trein die naar Roosendaal rijdt en stopt op stations a, b en c). De reiziger verwacht daar dus van op aan te kunnen, want die heeft gezegd: "Ok. Ik maak daarvan gebruik" door een kaartje te kopen en op een bepaalde tijd op het station te staan. Als dan NS ineens vlak voor vertrek (want dat is het natuurlijk wel) zegt: "Sorry, maar ik stop nu niet", dan is dat gewoon niet goed. Ja, er kan altijd wat gebeuren waardoor er geen treinverkeer kan rijden. Nu ben je iets later en dan stop je niet.
pi_132071397
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mag ik dan terugbrommen dat ik liever 2 minuten later arriveer in een trein met wifi, comfortabele stoelen en toilet dan dat de trein opgeheven is ivm defect materieel?
Uiteraard is er een wereld van verschil tussen een paar minuten vertraging er niet uit kunnen rijden en de trein maar direkt moeten opheffen. Dat zou in ieder geval een verschil moeten zijn zo gauw de NS minder triggerhappy wordt.
pi_132071473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:56 schreef WhiteJoker het volgende:
Als dan NS ineens vlak voor vertrek (want dat is het natuurlijk wel) zegt: "Sorry, maar ik stop nu niet", dan is dat gewoon niet goed.
Vooral omdat er geen enkele garantie is dat de volgende trein er wel stopt (als er geen sprinteralternatieven zijn). Als dit stelselmatig wordt, gaat het mensen de trein uitjagen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:30:59 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132072173
Frankrijk gaat haar spoorsysteem hervormen: de huidige structuur (regie: RFF, onderhoud: SNCF Infra, capaciteitsverdeling door DCF, exploitatie door SNCF) voldoet niet aan de wensen van de regering, dus gaat er een nieuwe structuur komen. Als ik het goed begrijp (mijn Frans is een beetje roestig) komt het neer op het volgende:

RFF, SNCF Infra en DCF worden samengevoegd en terug toegevoegd aan SNCF, wat als een soort holding gaat functioneren (zoals DB). Dit zou de efficiëntie moeten verbeteren, de vakbonden geruststellen, en kosten moeten verlagen. Het openen van de markt voor concurrentie (wat al een feit is) zou gewaarborgd moeten worden door het onafhankelijk handelen van de te vormen infrabeheerder.

Bron: SNCF.com: reforme ferroviaire
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:14:50 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132073366
chantalklaver twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 16:43:09 Het is feest bij #ns. Passagiers krijgen te horen dat ze van Utrecht naar Rotterdam via Schiphol met de Thalys. Deze weigert toegang #fail reageer retweet
_O- _O- _O-
pi_132073925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
chantalklaver twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 16:43:09 Het is feest bij #ns. Passagiers krijgen te horen dat ze van Utrecht naar Rotterdam via Schiphol met de Thalys. Deze weigert toegang #fail reageer retweet
_O- _O- _O-
Met een beetje topografische kennis snap je toch wel dat Utrecht - Rotterdam nooit het snelst via Schiphol is? :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:36:45 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132073956
De meest logische route is via Alphen aan de Rijn en (voor Den Haag) Leiden... maar daar zal het nu wel propvol zijn :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')