We kennen de contracten niet, dus we weten niet welke kant het op gaat vallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juridisch hebben ze best een case. Maar.... Via deze route wat proberen nadat er zoveel negatieve publiciteit is geweest en terwijl de tweede kamer helemaal geen directe beslissingsbevoegdheid over NS heeft.. Dat is gewoon dom.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
"Optimus Prima neemt nieuwe vorm aan in Transformers 4"
Wauw jezus. Hoe doe je DAT?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
"Optimus Prima neemt nieuwe vorm aan in Transformers 4"
is enkele jaren geleden een stevige botsing geweest, waarbij de lading de loc kromgedrukt heeft.quote:
mja, er komt bij die aanrijding zoveel energie vrij dat het ergens heen moet. Het kromtrekken van de loc kan een van de gevolgen zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Merkwaardige manier van impact opvangen iig
Daar wonen precies 6 man, een kip en een geitquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Het is Lievelde, niets meer, niets minder
De Fyra telt mee in die statistieken...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
in België zijn ze niet zo blij met de NMBS. Dit jaar zijn er namelijk al meer afgeschafte treinen dan in heel 2012. Als de trend zich doorzet dan gaat het om 30.000 opgeheven treinen in een jaar tijd, meer dan het record uit 2010.
http://www.gva.be/nieuws/(...)o-onbetrouwbaar.aspx
En nu maar wachten op de fanboys die dit klaarkomend gaan uitleggen als "Kijk eens hoe geweldig NS het doet!"quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra telt mee in die statistieken...(al weet ik niet of die treinserie nu nog steeds meetelt)
Maar zelfs zonder Fyra blijft het een treurig dieptepunt, wat voor mijn gevoel aangeeft dat er iets structureel mis is op het Belgische spoor.
Nouja, de Belgen zijn nog wel een slagje erger dan de NS..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de fanboys die dit klaarkomend gaan uitleggen als "Kijk eens hoe geweldig NS het doet!"![]()
![]()
b2py weet wel wie ik bedoel.
Ja, de Malinezen ook. Rijdt Bamako-Dakar alweer? Nou dan. In België rijdt nog WEL af en toe ene treinquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, de Belgen zijn nog wel een slagje erger de NS..
bij zulke getallen ga je toch afvragen of er überhaupt nog wel eens iets rijdt?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra telt mee in die statistieken...(al weet ik niet of die treinserie nu nog steeds meetelt)
Maar zelfs zonder Fyra blijft het een treurig dieptepunt, wat voor mijn gevoel aangeeft dat er iets structureel mis is op het Belgische spoor.
Wordt die niet geofferd aan een extra thalys naar Amsterdam?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Er was toch al een wafelijzer-Thalys ofzo?
meerderequote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Er was toch al een wafelijzer-Thalys ofzo?
Ik waan we me in een Zeeman filiaal, maar ja ach wie ben ikquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Zit nu voor het eerst in een DDZ, verwachtte eigenlijk een SGM maar dit ding dook op. Mooi spul is dat geworden zeg.
Dat ding onder de prullenbak vind ik zwaar irritant. Ik zit het liefste bij het raam op de benedenverdieping, maar ik kan mijn benen niet goed kwijt door dat ding.quote:
quote:Klapstoeltjes in de 1e klas kan echt niet idd. Toonbeeld nummer 78658764 van hoe hard NS zijn reet veegt met reizigers. Kankerbedrijf.
En nou is het niet alsof jij 2 meter 15 bentquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
ik kan mijn benen niet goed kwijt door dat ding.
Je doet gewoon nog niet autistisch genoeg om er knap in te gaan zitten man!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:29 schreef James1988 het volgende:
ICRm heeft ook zo'n balk, maar daar zit hij zo ver aan de zijkant dat ik er geen last van heb
Ik moet daar met mijn 2 meter echt in een vage bocht gaan zitten om mijn benen kwijt te kunnen. Eigenlijk kan er dan niet eens iemand naast mij zitten omdat ik scheef zit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:55 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoelen bij het raam op de benedenverdieping verrot door die gekke balk aan de zijkant
[ afbeelding ]
De klapzitting 1e klas is ook wel redelijk kansloos...
Me 2!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:41 schreef _JdM_ het volgende:
Ik vind het wel fijn om met een poot op die balk te zetten eigenlijk. Bij Vtjes mis ik die balk eigenlijk...
Het is hoe dan ook 100 keer beter dan de muffe groene bankjes in een claustrofobische ruimtequote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:29 schreef bork het volgende:
[..]
Ik waan we me in een Zeeman filiaal, maar ja ach wie ben ik
Dat zeker, echt een flinke verbetering.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook 100 keer beter dan de muffe groene bankjes in een claustrofobische ruimte
En echt geleerd hebben ze ook niet. Deuren ''waaien'' nog steeds open wanneer de trein optrekt.
ja, maar de NS heeft nu te veel IC-materieel en te weinig stoptreinmaterieel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zeker, echt een flinke verbetering.
Overigens wel apart dat die dingen op veel trajecten gewoon de stoptreindienst rijden die ze vroeger ook reden. Ik dacht toch dat ze ze alleen als IC in wouden zetten? Daar is het interieur iig wel op gebouwd.
fixed that for you.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar de NS heeft nu te veel IC-materieel en te weinig stoptreinmaterieel.
Waarschijnlijk alle station waar een trein kan doorglijden op de overweg. Bunnik, Bilthoven, Veenendaal-West, en zo zijn er vast nog wel meer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Spoorbomen Driebergen-Zeist langer dicht vanwege het herfstweer, naast deze doet prorail ook die bij Den Dolder langer dicht, ik vraag me dan af waar de andere zeer beperkt aantal overwegen zijn die ook langer dicht blijven.
Lijkt me inderdaad wel zo logisch, ik kwam ook Soest tegen, ken de situatie station/overweg daar alleen nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alle station waar een trein kan doorglijden op de overweg. Bunnik, Bilthoven, Veenendaal-West, en zo zijn er vast nog wel meer.
dat ook ja en niet alleen in de spits, maar ook er vlak buiten en in de weekenden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
fixed that for you.
Genoeg IC-diensten die makkelijk 2x zo lang zouden mogen in de spits.
ja als ze genoeg sprinters zouden hebben om de DDZ's als intercity in te kunnen zetten, was dat probleem natuurlijk ook opgelost.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ook ja en niet alleen in de spits, maar ook er vlak buiten en in de weekenden.
De verhouding tussen IC-materieel en stoptreinmaterieel is wat krom op dit moment, omdat DD-AR naar DDZ verbouwd is. De reden dat dit materieel naar de IC's gaat is dat stoptreinmaterieel een gelijkvloerse instap moet hebben in de toekomst.
Sprinter Nieuwe Generatie moet dat gat opvullen. In de tussentijd blijven er in ieder geval ook nog V'tjes rijden
Borne is een voorbeeld (in beide richtingen zelfs)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef b2py het volgende:
Alle overwegen met een stop-door schakeling.
"U kunt iniedergeval goed Nederlands"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Hoe had U het gehad willen hebben. Gaan we gewoon rustig uitstappen of gaan we problemen maken"
In Heerhugowaard zijn rond het station drie overwegen aangepast. (Twee vallen onder dezelfde schakeling maar dat telt nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Borne is een voorbeeld (in beide richtingen zelfs)
Dat mensen niet in grijpen zal deels iets zijn van "ik heb er geen last van dus laat maar" maar denk dat een deel van de mensen ook niet in durft te grijpen. Ik heb dergelijke verhalen wel eens gehoord, maar die mensen zeggen je weet ook nooit wat zo'n idioot allemaal op zak heeft en hoe agressief hij kan worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe meer van dat soort filmpjes online komen te staan te beter. Nu nog dat mensen weer initiatief tonen om zelf ook in te springen en dan kán het nog wat gaan worden in ons land.
Ik vind zelf praten/schreeuwen niet genoeg om in te grijpen. Als iemand een ander gaat aanraken/slaan dan zou ik wel ingrijpen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:42 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat mensen niet in grijpen zal deels iets zijn van "ik heb er geen last van dus laat maar" maar denk dat een deel van de mensen ook niet in durft te grijpen. Ik heb dergelijke verhalen wel eens gehoord, maar die mensen zeggen je weet ook nooit wat zo'n idioot allemaal op zak heeft en hoe agressief hij kan worden.
Geen ATB-NG?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
De Heimwee Express gaat dit weekend NIET rijden. Volgens de website in verband met een technisch mankement.
gewoon melden bij het meldpunt volle treinenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
Ik snap dat nooit, mensen gaan altijd allemaal op het balkon staan. Fucking druk, geen airco en als er plaats vrij komt ben je als laatste aan de beurt. En je staat in de weg met het in/uitstappen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit, mensen gaan altijd allemaal op het balkon staan. Fucking druk, geen airco en als er plaats vrij komt ben je als laatste aan de beurt. En je staat in de weg met het in/uitstappen.
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?
En dan is de volgende nog VIRM ook en moet je weer wachten!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan is de volgende nog VIRM ook en moet je weer wachten!
Ze voorspellen!twitter:NS_online twitterde op donderdag 10-10-2013 om 19:32:40Zwolle-Meppel: vanaf 20:15 uur geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlMp reageer retweet
"Helaas hebben wij vandaag niet het minimaal aantal verstoringen gehaald. Om deze reden zullen we preventief een seinstoring veroorzaken"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
Ze voorspellen!twitter:NS_online twitterde op donderdag 10-10-2013 om 19:32:40Zwolle-Meppel: vanaf 20:15 uur geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlMp reageer retweet
je bent van je geloof gevallen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
Ik stap tegenwoordig wel vaker in een IRM hoor. Ik plan het zelfs zo soms, omdat ICM een uur eerder of later is oid.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Als het kan, mijdt ik het. Maar ik ben er wel anders over gaan denken. Maakt het reizen een stuk relaxter.
Je woont gewoon verkeerd. Mijn trein heeft een heerlijke 10 bakken VIRM tussen Heerenveen en Leeuwarden om 17:00. Een dikke vinger naar de rest van NL die moet staan in hun te korte IC...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:05 schreef Fiorano het volgende:
Pf weer lekker proppen in 6 balken icm tussen Schiphol en Enschede... Heerlijk benauwd op het balkon staan.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dus als de gangpaden vol staan blijf je lekker op het perron staan wachten?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo'n trein laat ik inderdaad aan me voorbij gaan.
Ook regelmatig gezien. Vandaag ook weer een ICM in de stoppert Nijmegen - Zutphen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:55 schreef Ireyon het volgende:
Er zat vanmiddag zowaar VIRM in de stoppert Weert - Tilburg
Het betrof overigens een ICM. En ik weiger om nog een half uur later thuis te zijn...quote:
Met Plan T hebben ze dat gedaan. Was niet bepaald een succes. Claustrofobie ten top, en pijnlijke knieën.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook regelmatig gezien. Vandaag ook weer een ICM in de stoppert Nijmegen - Zutphen.
Waarom is er nooit gekozen om Plan V net als SGMm te moderniseren? Gezien er nu een tekort aan stopmaterieel is..
Plan T interieur was om te janken, maar dat noem ik niet een concept ala SGM. Da's met open balkonnen, veel ruiten en open ruimtes. Daar was bij een Plan T echt geen sprake van neequote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Met Plan T hebben ze dat gedaan. Was niet bepaald een succes. Claustrofobie ten top, en pijnlijke knieën.
Ik vermoed trouwens dat het een storing is geweest die in de spits er in is gekomen en dat ze maar hebben gewacht tot na de spits om het baanvak dicht te gooien..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
"Helaas hebben wij vandaag niet het minimaal aantal verstoringen gehaald. Om deze reden zullen we preventief een seinstoring veroorzaken"
Kan ik me voorstellen. Dat tekort van nu is ook een gevolg van natuurlijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:10 schreef V2 het volgende:
Maar in de Plan T-revisie-tijd bestonden die ideeen nog neit echt ofzo. Denk ik.
klopt. Diverse treinen hebben ze er al tussenuit gegooid, voordat ze het helemaal platlegden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vermoed trouwens dat het een storing is geweest die in de spits er in is gekomen en dat ze maar hebben gewacht tot na de spits om het baanvak dicht te gooien..
het is een tag van iemand wiens aars met verf volgespoten moet wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:06 schreef GlenSpey het volgende:
Waarschijnlijk het verkeerde topic, maar weet iemand wat deze '8' in graffiti betekend? Ik ben dit cijfer/logo nou onderhand al zovaak tegengekomen langs of bij het spoor.... het staat ook echt door het hele land heen...
[ afbeelding ]
Oh, is dat van gangs of groeperingen ofzo die op die manier 'hun territorium' markeren?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een tag van iemand wiens aars met verf volgespoten moet worden
het is zien en gezien wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, is dat van gangs of groeperingen ofzo die op die manier 'hun territorium' markeren?
Koekjes klikken lijkt me nuttigerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is zien en gezien worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |