Ik schreef 15, niet 1,5quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Hebben die stellen ook. Nog redelijk wat delen van Frankrijk hebben 1,5 kV DCquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Wikipedia, Frans, Engels en Nederlandstalig zeggen 1,5kV gelijkstroom, 25kV wisselstroom
Ik las verkeerd, sorryquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik schreef 15, niet 1,5
1,5 kV en 3 kV zijn DC.
Aw kut. Nu ben ik zeker te laat om nog naar Zutphen te gaan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Over 9 minuten vertrekt uit Bad Bentheim een gereviseerde Lint'41, getrokken door een dieseltraxx, uit Bad Bentheim richting Oldenzaal en verder het land in (ik meende bestemming Zutphen).
Ze zíjn er wel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft
Om vervolgens het hele emplacement over te moetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Creatieve treindienstleider: een goederentrein afkomstig van Roosendaal wordt linkerspoor richting Breda gestuurd (en dus over de fly-over t.h.v. het NAC-stadion heen) zodat mijn trein niet in de ankers hoeft
Saneren!!quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Om vervolgens het hele emplacement over te moeten
(Wat liggen er overigens idioot veel wissels bij Breda)
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:21 schreef Ireyon het volgende:
Valt toch wel mee? Gewoon lekker oud vertrouwd, precies genoeg wissels om van elk spoor naar elk perron te kunnen komen.
Al mogen ze richting Roosendaal het wissel van spoor 5/6 naar de fly-over weleens upgraden. Denk je lekker vlot Breda uit te rijden, moet er altijd weer geremd worden omdat je er maar met 80 overheen kan ofzo![]()
Morgenochtend om half vijf loopt er een ploegje rond met klemmenquote:
Het is wel handig nu er iedere paar maanden een ander tweetal sporen uit gaat vanwege de verbouwing.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind 50 wissels echt bizar veel voor de hoeveelheid treinbewegingen die daar plaatsvinden..
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:31 schreef Ireyon het volgende:
Ik denk dat er uiteindelijk aan de westkant wel wat weg kan ja. Maar men zal toch het opstelterrein aan de oostkant vanaf elk perron bereikbaar willen houden voor die hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Antwerpen die er nooit gaat komen.
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Je krijgt hooguit een eigen eilandperron voor die HST's, verder zal spoortje 853 wel verlengd worden door wissels 1141A/B op te schuiven richting het station of ze te saneren. Zo heb je mooi twee keersporen
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
De huidige situatie is enkele jaren terug aangelegd met "dan kunnen HSTs op dat opstelterreintje keren" als idee. Lijkt me niet dat ze dat ineens weer gaan wijzigen.
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?quote:
Sta niet gauw meer ergens van te kijken. Incompetente zwakzinnigenbende daaro.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zou het niet heel erg zijn als het antwoord "nee" zou zijn?
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Wordt spoor 853 momenteel al gebruikt om te keren of alleen 852?
Ok.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra keert normaalgesproken op spoor 852 (via wissel 1133), spoor 853 wordt gebruikt om de binnenkomende sprinter Breda - Utrecht naar z'n aankomst-/vertrekperron te brengen (via wissels 1141 en 1117, en momenteel ook 1119 en 1123).
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Echt een beschamend communicatief dieptepunt. ProRail jokt op eigen website over reizigershinder veiligheidstaliban:
http://www.voorbeterov.nl/130823.php
Dat klopt maar hij jokt alsnog.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Grappig, want als je de nachten ineens 5 uur maakt voor onderhoud moet het ook DS buitendienst. Die regels kom je niet omheen, je kan beter met railalert praten denk ik.
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze kampen met achterstallig onderhoud
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou nog steeds? Dat was al het geval toen NS Railinfrabeheer werd verzelfstandigd. Sindsdien is het Nederlandse spoor vrijwel ieder weekend een grote hindernisbaan met vervangende bussen hier, minder treinen daar, omgeleide treinen zus en opgeheven treinen zo.
En er is nu nog steeds sprake van achterstallig onderhoud?
dan moeten ze dat roepen in plaats van de kaken stijf op elkaar te houdenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat klopt maar hij jokt alsnog.
De ophef erover vind ik een storm in een glas water. Ze kampen met achterstallig onderhoud én met grote uitbreidingen van de infrastructuur. Ik vind het eigenlijk vreemd dat het treinverkeer niet gewoon helemaal stilgelegd wordt 's nachts gedurende enkele weken en een paar weekenden zodat de klus iets sneller gedaan kan worden.
als dat waar is dan gaan we langzaam maar zeker de kant van de VS op ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Is er niet. Het is inefficiënt en duurder.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is dan de meerwaarde van het systeem met aannemers die bieden om het onderhoud op een baanvak te mogen doen?
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
Onzin.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het achterstallige onderhoud is alleen maar toegenomen.
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noordquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:36 schreef greavy het volgende:
Vanaf aanstaande maandag gaat Arriva in de ochtendspits niet meer te Sauwerd stoppen met de stoptrein uit Roodeschool. Door de vertragingsgevoeligheid in de ochtendspits ivm drukte op de lijn is de overstap richting Zwolle erg krap. Arriva komt hiermee reizigers tegemoet. De trein uit Delfzijl gaat nog wel gewoon in Sauwerd stoppen, en buiten de ochtendspits zal de trein uit Roodeschool daar wel gewoon stoppen.
dat valt wel mee, want tussen Winsum en Sauwerd zijn in de ochtendspits via bussen toch ruim voldoende reismogelijkheden voor het handjevol reizigers die het mogelijk betreftquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord
Driek, doe er wat aan!![]()
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan gaat de reistijd Roodeschool Sauwerd omhoog van 0.33 minuten naar 0.59 minuten via een overstap Groningen Noord
Driek, doe er wat aan!![]()
het valt genoeg mee. Het gaat alleen om enkele mensen uit Sauwerd en omgeving die vijf minuten eerder op het station moeten zijn, iets wat ze waarschijnlijk al doen. En als overstapstation richting Delfzijl is Sauwerd ook al niet handig, want de overstap is 26 minutenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Doe ik! Ik zal hier verslag uitbrengen van het resultaat.
De HLE23 heeft 57 jaar rondgereden op het Belgische spoorwegnet, de HLE20 kan dus nog wel een kleine 20 jaar meequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:55 schreef Sandrvich het volgende:
Volgens Wallorail gaan de EuroCity's in België van 2 september tot december weer met zesassige HLE20-locomotieven rijden.Ik vermoed dat het ook gelijk de laatste inzet van die dingen gaat worden...
vond Halfgare Luide Energieslurper leukerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
FF Serieus nu
De H duidt rollend materieel aan.
HL = locomotief
HK = trein
HKV = reizigerstrein
enz.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:10 schreef V2 het volgende:
Is er ook ergens een lijstje dan? Hebben ze ook materieel dat niet rolt?
Edit: ah, hier staan allerlei dingen over afkortingen. Maar de 'H' wordt nergens verklaard, waar 'ie voor staat.
Bronquote:HL komt van de Franse uitdrukking "haut-le-pied"(maar zonder de P).Wat oorspronkelijk wil zeggen snel wegvluchten ,dus de voeten hoog opheffen om snel te lopen*.
Deze uitdrukking is later overgenomen om "nuttteloze" verplaatsingen te verwoorden. Dus verplaatsingen van lege karren en vervolgens lege bussen en lege locomotieven(alleen). Dus zonder last of reizigers.
Dus een alleenstaande diesellocomotief is een "haut-le-pied diesel "afgekort in HLD idem électrique met E en vapeur met V.
Bij de NMBS, een "haut-le-pied" is daar tegenover een personneelslid in losse dienst reizend dus als passagier of naast een andere treinbestuurder.
Een electrisch motorstel is ME of motrice électrique.
ME 6322 motrice électrique voor de trein 6322. EM6322 was de "motrice électrique" van de trein 6322.
bron http://url4u.nl/19375quote:Dus het het hoog opheffen van de voeten was afkomstig uit de tijd dat de mijnontginning gedaan werdt met behulp van paarden. Dus wanneer de paarden terug naar het oppervlak mochten of terug naar de ontginningsplaats in de mijnschacht, zonder last, konden ze sneller lopen ,dus door hun poten (voeten) hoog op te heffen.
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Erg logisch, zeker omdat Arriva minder stellen beschikbaar heeft dan normaal ivm de lakbeurten.
Eén oplossing hebben ze vanaf deze week al ingezet en dat is dat ze in de ochtendspits voor de studenten/scholieren bussen laten rijden vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike in Groningen om zo wat van de drukte af te romen.
Ohnoesquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Trein van 15.15 van Emmen naar Zwolle heeft niet gereden
Een grote cola!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag weer ff naar Lille Flandres. Maar dan gaan we terug via Luik - Antwerpen naar huis.
Ff een rondje scheuren met de trein met een paar vrienden, en dan ff in Lille een terrasje ergens pakken.
Zo kom je er nooit, en zo kom je er 2 keer in een week
ik weet het. De Delfzijler heeft juist last van vertraagde NS-treinen. Dat straat ook weer af op de treinen van/naar Roodeschool. Als je de rijtijdmarge onderweg wat kunt verruimen ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege minder stellen beschikbaar, maar de overstap op de IC richting Zwolle ging erg veel mis. Door deze actie voorlopig komt Arriva het grootste deel van de reizigers tegemoet.
Arriva is aan het kijken of het beter kan per DRGL 2014, de overstap richting Zwolle iets verruimen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk volgens ProFail.
Niet mogelijk betekent: Kost ons teveel moeite
Pak die in de sig van Darkwing maarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:57 schreef greavy het volgende:
Weet iemand toevallig ergens een actuele spoorkaart van het Franse net te vinden als PDF? Gaat mij voornamelijk om de regio rond Lille (TER-regio Nord-Pas-de-Calais). Ik zal wel verkeerd zoeken
Kan alleen een goede online versie vinden op de website van de TER, maar als PDF is die brak ("Afdrukken als PDF" moet je dan doen)
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waarquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
ProRail gaat nu vaste goederenpaden inleggen op de Hanzelijn, want daar blijkt meer vraag naar dan verwacht. Zolang NSR niet met 200 km/h gaat rijden, zal dit volgens ProRail gewoon mogelijk zijn.
quote:Please welcome Fyra V250, the high-speed train set from Netherlands! Finally a great electric set ideal for passengers! Only now in the Special Offer!
precies. er zijn niet voor niets wachtsporen bij Swifterband en als ze bij Almere nog wat meer verdubbelen dan kan er een inhaling plaatsvinden terwijl de goederentrein op de binnensporen rijdtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zelfs als ze met 200 gaan rijden kan dat makkelijk. Alleen ETCS even verplichten.
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer hier gelezen dat er geen goederentreinen op zouden komen te rijden, maar dat is dus niet waar
Daar rijdt hij tenminste wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
200 km/h zorgt ervoor dat de IC's sneller zijn waardoor een goederentrein lastiger in te plannen is. Daarnaast heeft het consequenties op het gebied van geluidsbelasting voor de omgeving.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Juist omdat de lijn voor 200 km/h in gebruik zou genomen worden, wilden ze daar geen goederentreinen.
Maar omdat het spoor nu (voorlopig) gewoon als regulier spoor beschouwd wordt, gaat ProRail nu daar ook goederentreinen toelaten. Zo wordt er nu al af en toe een goederentrein ingelegd, zoals vandaag de UnitCargo Onnen - Kijfhoek, die door de aanrijding op de Veluwelijn omgeleid werd. Ook de tegentrein heeft in de nachtelijke uren al via de Hanzelijn gereden ivm werkzaamheden op de Veluwelijn.
Ik heb een jaar lang niets anders gespeeld dan ditquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:27 schreef V2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(uit een of ander vaag facebook treinspelletje blijkbaar)
Waarom zo lang in Apeldoorn?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
Dat heeft iets te maken met de goederenwachtsporen die men eerst bij Almere Poort wilde maken. Een goederentrein daar inhalen was alleen inderdaad niet zo'n goed idee. Tegen de tijd dat de goederentrein dan bij Weesp is ben je een kwartier verder. Als de trein gewoon doorrijdt is er echter geen probleem.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:57 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Men wilde toch juist geen goederentreinen omdat deze vanaf Weesp de Hollandsche Brug niet /snel genoeg/ op komen? 's Nachts is dat geen probleem, maar overdag lijkt dat teveel problemen te geven?
is weer zo'n halve oplossing dus, maar het kan ermee te maken hebben dat Overijssel voor de extra trein betaalt en Gelderland niet en dat de trein daarom niet doorrijdt naar Apeldoorn, zelfs als dat gewoon zonder veel meerkosten zou kunnenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef _JdM_ het volgende:
Vanaf Maandag gaat de sprinter tussen Deventer en Almelo 2x per uur rijden in de avonduren.
Hierbij worden 4 composities ingezet (ipv nu 3) en wordt de kering in Almelo verkort van 40 naar 10 minuten.
Merk op dat Apeldoorn-Deventer een uursdienst blijft, terwijl een halfuursdienst Apeldoorn-Almelo ook 4 composities zijn. Die doortrekking van de halfuursdienst kan dus materieelneutraal (geen extra treinen nodig) en geen extra personeel (kopspoor te Apeldoorn kent geen faciliteiten, dus personeel keert mee met het materieel, 44 minuten...)
en dat kan niet met kort keren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er moest blijkbaar gehouden worden aan de symmetrie van .29/59.
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlemquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef GlenSpey het volgende:
Vanmorgen rond half 12 reed er een DM90 te Arnhem centraal in de richting van Winterswijk of Zwolle. Iemand die hier meer van weet? Ik heb helaas niet gezien of er passagiers inzaten of niet...
Overdag wordt er een halfuursdienst gereden, dan wordt er in Apeldoorn 14 minuten gekeerd. (en in 2012 werd er in de avond met 2 treinstellen de uursdienst gereden, met in Apeldoorn 14 minuten en in Almelo 10 minuten keren).quote:
Geen idee, was vanaf verre afstand. Het enige wat ik wél zeker weet was dat ie met vrij hoge snelheid voorbij het perron reed in de richting van Zwolle/Winterswijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker weten dat het er geen twee waren? Waarschijnlijk gekeerd te Arnhem en daarna vertrokken naar Utrecht en verder naar Haarlem
Kon dat niet eerder?quote:Meer treinen op Maaslijn
Veolia zet, met ingang van het nieuwe universitaire schooljaar, het maximaal aantal treinen in tijdens de ochtendspits op de lijn Cuijk-Nijmegen.
Daar profiteren ook Limburgse reizigers van. Die komen, door de maatregel niet meer in overvolle treinstellen te zitten, zo verwacht de vervoerder. Veolia hoopt dat de drukte wordt gespreid door alle beschikbare treinen in te zetten.
De maatregel geldt tot 20 december. Tijdens de herfstvakantie, rijden de extra treinen niet.
L1.nl
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel. Ze hebben het vorig jaar ook gedaan.
Het materieel dat in Nijmegen binnenkomt gaat allemaal mee naar Cuijk en keert daar op de extra treinen ipv in Nijmegen al afgerangeerd te worden na een dienst.
Thx James, leuk om te zienquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers (Darkwing?), veel foto's, beeldmateriaal en informatie over SNCF's laatste huisstijl en die van Ouigo (inclusief muziek)
Het schijnt de vierde al te zijn geweest.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
'kijk mij de eerste herriebak door Almere zien filmen'
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.quote:
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar neequote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nogquote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Ja, level 1 sowieso, de inlezingen zullen ongeveer gelijk zijn aan de ATB-NG inlezingen die er nu al ziten. Level 2 op voorwaarde dat je de interface naar een Radio Block Center voor elkaar krijgt, maar ook dat moet haalbaar zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
Het bezwaar van VL met betrekking tot TPRB is de grote hoeveelheid administratiewerk die ze er aan hebben. De administratie wordt wel minder door alleen de secties te signaleren naar de treindienstleider, maar als je dan toch bezig bent, maak die twee seinen per emplacement dan ook bedienbaar. Dan kan alles naar ARI en is de treindienstleider ervan af.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
RTL doet veel WOB-verzoeken en hebben daar interessante feiten mee naar boven gehaald. Dat willen ze hier ook wel blijkbaar (en er is ook vast wel iets interessants te vinden)
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebbenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
Onder het mom van "concurrentie-gevoelige informatie" waarschijnlijkquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het riekt naar een doofpotje dat het zo geheim moet blijven.
ja, je zou reizigerspunctulaliteit moeten meten, maar laat dat nou net erg lastig meetbaar zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:16 schreef James1988 het volgende:
Dat de kleine vervoerders er wel toe bereid zijn en NS niet is ook wel veelzeggend.
Ik ben vooral benieuwd naar cijfers over gehaalde aansluitingen en gedeeltelijk afgelegde trajecten, en naar hoe vaak op een deeltraject een vervangende trein wordt ingelegd terwijl de vertraagde trein wordt opgeheven.
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..
Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk niet zo makkelijk. Hoe RTL het wil hebben (bepaalde gegevens gecombineerd waarschijnlijk) kan je soms niet zo 1 2 3 uit een (misschien wel verouderd) systeem trekken. Maar, dit kost ook niet meer dan een paar uur vermoed ik dus dat kan de NS niet als argument opvoeren.
het is kennelijk niet zo makkelijk en ik sluit niet uit dat er het nodige nattevingerwerk aan te pas komtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon met twee drukken op de knop in een automatisch excelletje stralen, die KPI's moeten ergens vandaan komen..
Belangrijkste conclusie:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:26 schreef b2py het volgende:
Ze zijn in Den Haag ook weer aan het werk, van rijksoverheid.nl:
Besluiten inzake middellange termijn maatregelen van het project Openbaar Vervoer Schiphol Amsterdam Almere Lelystad (OV SAAL MLT)
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Geloof me, die informatie hebben ze echt wel binnen een uur voor je hoor.
goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daarquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Belangrijkste conclusie:
Weesp naar 8 sporen en IC knoop vervalt.
voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)
Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost
Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de NS is de punctualiteit niet heel erg belangrijk, zolang de keringen van het materieel maar gehaald worden. Bakkilometers en plannen op de volnorm zijn tegenwoordig belangrijker.
Dat valt genoeg mee. Het ministerie van I&M zit in de tang bij Financiën en de NS en de boetes die ze opleggen zijn een lachertje. Denk niet dat ze zich daar in HGB-IV echt druk over maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op punctualiteit worden ze aan het eind van het jaar afgerekend, net zoals reizigerstevredenheid. Ik zou punctualiteit niet zomaar afschrijven.
En nog interessanter dat NS en het ministerie die informatie niet willen geven. Dat geeft te denken. Als de Hoge Raad RTL in het gelijk stelt komt er waarschijnlijk een hoop shit boven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar ik denk eerder dat het of te veel werk is om alles boven tafel te krijgen of dat ze het overzicht helemaal niet compleet hebben
Hier ga je te snel, want het kan best wel zijn dat ze het "kloppend" bijhouden, maar bijvoorbeeld achteraf niet het treinnummer en de vertraging aan elkaar kunnen koppelen (ik vermoed dat RTL zoiets wil).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Indien ze de overzichten niet compleet hebben, dient de NS-top te worden vervolgd wegens valsheid in geschrifte. Ze rapporteren namelijk wel hun punctualiteit aan IenM.
De vraag is in welke vorm.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vraag is in welke vorm.
En over de verstoringen: http://www.treinreiziger.(...)van_storingen-145545
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef remcoP het volgende:
[..]
Haarlem - Zandvoort heeft minder verstoringen dan Zwolle - Kampen
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo hoeft dat helemaal niet te werken. Je kan het op dezelfde manier bijhouden zoals bij de OVC. Noteren dat er iets was en hoeveel afwijking het betrof en daarna de ruwe data weggooien. Dan voldoe je aan de eisen.
Dat denk ik dus ook. En ik ga morgen eens poolshoogte nemen.quote:Maar ik denk dat ze de data gewoon niet willen overleggen.
Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het is ook een korter traject, dus minder kans op verstoringen zou je zeggen
En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
Ik bedoelde dat Zwolle - Kampen langer is dan Haarlem - Zandvoort. Bovenleiding erbij en het is eigenlijk wel logisch dat er meer verstoringen zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar Haarlem - Zandvoort heeft ook bovenleiding, en dat maakt het juist weer kwetsbaarder.
Dat weet ik niet precies. Er rijden wel gewoon vier treinen per uur. Wat ik me van de verstoringen kan herinneren was er een keer iets met een viaduct, zelfmoord en een koe oid op het spoor. Kan je dat nog ergens terug vinden?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:07 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is Zwolle - Kampen alleen veel geïsoleerder en ook nog eens veel rustiger.
dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezigquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En 8 wissels, terwijl Kampen - Zwolle er 0 heeft..
Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te wordenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is niet waar, want bij Zwolle liggen er een paar en je hebt de aftakking naar Katwolde, al gaat die wel verdwijnen. Ook bij Kampen liggen er nog wissels, want er is daar namelijk nog een heus emplacementje aanwezig
dan hou je er op Zwolle - Kampen alsnog drie over, al zullen die waarschijnlijk wel op de klem liggenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb de wissels bij Haarlem ook niet meegeteld om naar Zandvoort gedirigeerd te worden
En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
goed nieuws dat Weesp naar 8 sporen gaat. Geeft veel meer flexibiliteit daar
dan zou de spoorsector zichzelf voor schut hebben gezetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
En gelukkig is niet voor het belachelijke plan gekozen om alle IC's in Weesp te laten stoppen
Dan word het stuk voorbij Weesp > Diemen > Sciencepark > Muiderpoort nog een grotere bende lijkt mij met de 2 sporen die je op dat stuk maar hebt?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Of je moet bij de NS hebben gewerkt, maar anders kan je dat niet zeggen. Sommige ogenschijnlijk professionele organisaties (en daar zou ik de NS niet direct onder scharen) hebben dit soort dingen slechter voor elkaar dan je zou verwachten. En ja, ik spreek uit ervaring (maar dan niet bij de NS)
Maar goed, we zijn het er over eens dat het geen weken aan mankracht kost
Ah klinkt logisch ja. Daar hebben jullie net iets meer technische kennis van.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
precies en met een heel klein beetje uitbuigen fiets je er nog een cargo doorheen ook als het moetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
Als de sprinter twee minuten achter de IC aan gaat vanuit Weesp kan deze zes minuten langzamer zijn op Weesp-Amsterdam C. Er zijn maar drie stations, en de vuistregel is dat een stop twee minuten meer kost dan doorrijden. Echter ligt de snelheid ook nog niet erg hoog op het laatste stuk, wat in het voordeel van de sprinter is. En met SLT kost het je ook geen twee minuten extra maar iets minder.
ik was nog bescheiden door een geknipte verbinding te noemen met een goede overstap.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:23 schreef dennistd het volgende:
Een IC Enschede-Zwolle-Amsterdam zou geen gek idee zijn inderdaad, maar Zwolle-Wierden is lastig om een IC in te leggen zonder grote stukken te verdubbelen
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de wegquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)ervoerconcessie.htmlquote:De financiering voor het opheffen van het dubbel opstaptarief in de treinketen is dit voorjaar tevens besproken in de Tweede Kamer. Kamerlid Bashir (SP) heeft een motie ingediend met als doel het dubbel opstaptarief af te schaffen zonder dat de kosten hiervan worden doorberekend aan de reizigers (Kamerstukken II, 23. 645, nr. 527). In reactie op de motie heeft de staatssecretaris toegelicht dat reizigers voorheen ook een dubbel opstaptarief betaalden bij een overstap tussen trein en bus. Dit is met de komst van de OV-chipkaart verschoven naar de overstap tussen vervoerders binnen de treinketen. Het is daarom redelijk dat de vervoerders als gevolg van de huidige wijziging worden gecompenseerd voor de opbrengstderving, hetgeen tevens in lijn met het advies van de Commissie Meijdam uit 2010. De Kamer heeft daarop de motie verworpen.
ik heb het nu even over een simpele reis: Arriva bus -> Arriva trein of andersom, waarbij ik in de trein met de voordeelurenkaart reis. Zou je dan wel of niet voor beide vervoersmodaliteiten een overstaptarief moeten betalen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:03 schreef dennistd het volgende:
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)
En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Er spelen nog twee dingen mee:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 05:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...
Ook ruwe data kan interessant zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.
En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Je hebt in elk geval de schijn tegenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Euh, hoezo dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval de schijn tegen
Geen geld voor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Hoeveel dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Ja inderdaad. En dat wij van WC-eend, WC-eend adviseren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
In januari had het Algemeen Dagblad een artikel gepubliceerd over de punctualiteit van de Fyra op basis van cijfers van Failra, het AD kopte toen 'Helft Fyra-treinen te laat'. Naderhand bleek dat het AD een eigen draai had gegeven aan de cijfers die ze hadden gekregen (linkje).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).
Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordtquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.
Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
En jij verwacht dat dat gaat gebeuren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen
En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
momenteel wordt er veel meer van wissels gebruik gemaakt dan wat er straks na DSSU overblijft, alleen merk je het niet zozeer.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.
Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.
Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.
bij verstoringen zal de trein naar Nijmegen voorlopig wel naar spoor 12 verhuizen. Staat het ding wel vakerquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:58 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.
Ik voorzie meer trappen lopen bij onregelmatigheden.
Die heb ik nog niet onder ogen gezienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.
voor zover ik weet is daar op dit moment geen sprake van, al was de aansluiting nog wel ingetekendquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Dat gebeurt samen met de aanleg van riolering, denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Glanerbrug is trouwens nog steeds niet aangesloten op het Nederlandse spoornet. Na de Kabeltelevisie was de koek wel weer op daar
het is niet onoverkomelijk, maar bij krappe aansluitingen gaan meer mensen even moeten wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Het probleem is een beetje dat de sporen lager dan 14 niet echt bruikbaar zijn voor treinen richting Nijmegen omdat je anders veel kruisende bewegingen maakt. Daarmee kan je dus eigenlijk gewoon niet uitwijken zonder problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.
Het is handig om een trein eventjes neer te kunnen zetten zonder dat die in de weg staat. Daardoor worden tijdens dat proces de sporen in een station als Utrecht totaal anders gebruikt dan normaal. Daarmee worden ook andere wissels dan anders gebruikt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848
Neequote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgen
Kan je beter gaan lopen. Of een GVU-bus in stappen, als je wat levensmoe begint te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Dat kan straks niet meer. Hoeft ook niet want dat soort prettreintjes is het eerste wat opgeheven wordt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
ook nog een trein naar Maliebaan vanaf spoor 15. Die steekt even het hele emplacement over om bij de lage sporen uit te komen
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:16 schreef _JdM_ het volgende:
Dit weekend weer werkzaamheden tussen Utrecht en Utrecht Veemarkt Aansl (daar waar de sporen van Utrecht-Geldermalsen en Utrecht-Driebergen elkaar splitsen), waardoor tenminste twee van de zes sporen niet te gebruiken zijn, evenals sporen 14 en 15 op Utrecht Centraal.
Daardoor wordt:
*de IC Nijmegen-Den Helder geknipt in Utrecht. (Het deel Utrecht-Nijmegen maakt extra stop op Driebergen=Zeist)
*de IC Nijmegen-Schiphol opgeheven tussen Utrecht-Nijmegen.
*de SPR Rhenen-Breukelen geknipt op Utrecht.
*de IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Utrecht en Eindhoven (!)
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Nee klopt, is het ook nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Door ontbrekende wissels kan niet alles rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?
dat is toch normaal?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef James1988 het volgende:
En de reiziger heeft het nakijken...
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingerichtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi die defecte bovenleiding bij Utrecht Centraal
De trein naar Maastricht vertrekt nu vanaf spoor 8, die naar Rhenen van 9b, verder een aantal opgeheven treinen, maar het rijdt allemaal nog redelijk.
Ben benieuwd hoe zo'n storing met DSSU opgelost zou zijn
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingericht
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan worden
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Door het nodig aan de plannormen voldoen
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ookquote:
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.
als je sommigen hoort praten krijg je wel dat gevoel ja, maar het is niet voor niets zoals James hierboven al zei en ik eerder deze week postte dat Schiphol begint te klagen dat er te weinig mensen met het ov naar de luchthaven komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ook
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
De infrastructuur is er ook totaal niet op berekend dat ook maar 10 % van de reizigers per trein zou komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
De infrastructuur is er daar totaal niet op berekend dat iedereen maar met de auto zou komen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietmakkelijker en goedkoper
Volgens mij rijdt de IC Alkmaar - Maastricht door tot Houten en keert daar. De Schipholtrein niet, dat zal planmatig wel niet lukken gezien de Sprinter Utrecht - Breda ook ingekort is tot Houten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.
En toch heb ik het idee dat de IC's vanuit het zuiden niet verder gaan rijden dan Den Bosch, ipv tot Houten...
maar je krijgt wel de tijd om vervangend vervoer te regelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer niet
Subtiel verschil is de link leggen tussen de post die je citeert en die van daarvoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
Heul niet. Denk aan alle gratis koffie die aangevoerd moet wordenquote:
Eens. Zeker omdat die plannormen gebruikt worden voor het oplossen van een veiligheidsprobleem welke je niet op kan lossen met plannormen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijk
nu kun je er nog omheen rijden, dan niet meer. Dat het er nu toch uit ligt komt doordat er meer bovenleidingsgroepen afgeschakeld zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Subtiel verschil is de link leggen tussen de post die je citeert en die van daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |