Darkwing_Duck | zondag 4 augustus 2013 @ 13:58 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Darkwing_Duck | zondag 4 augustus 2013 @ 14:00 |
Nieuw topic geopend op mn faalberry. Dus ik kan vanaaf pas eventueel wat dingetjesaanpassen. Nu eerst nog een rondje translohr. Het ding een 2e kans geven ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 augustus 2013 @ 14:04 |
In de ICE was het toch? Pimpel rijdt gewoon normale route ![]() ![]() | |
netolk | zondag 4 augustus 2013 @ 14:31 |
zo ik ga dit ook eens volgen | |
Hugo__Boss | zondag 4 augustus 2013 @ 17:49 |
Wie weet nu hoe het zit met "via" reizen en overstappen? Laatst moest ik even van Assen naar Groningen, maar was binnen 35 minuten weer terug ingecheckt. Terugreis was goedkoper. In dat geval telt hij blijkbaar door. Maar laatst hoorde ik ook van iemand die had een enkele reis van het maximale tarief gedaan, dus 14,80 geloof ik. Op de bestemming ook in en uitgecheckt binnen 35 minuten en weer doorgereisd. Daarna begon de teller weer opnieuw, en was het dus niet zo dat je niks meer bij hoefde te betalen. Weet iemand of de teller opnieuw begint zodra je de 14,80 hebt bereikt (met korting)? Moet je dan een lange reis van 14,80 minimaal hebben, of begint deze ook opnieuw stel dat je twee losse reizen van minimaal 14,80 hebt bereikt? Dit omdat het soms beter kan zijn om niet tussentijds uit te checken bij via reizen. | |
#ANONIEM | zondag 4 augustus 2013 @ 18:01 |
Raadplaatje ![]() 2 Weken geleden geschoten op vakantie, station moet makkelijk te raden zijn ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 18:02:52 ] | |
jappas | zondag 4 augustus 2013 @ 18:08 |
Lees hier al lange tijd met veel plezier mee zonder zelf echt iets te posten, maar nu komt het er toch van vanwege een vraag. Ik zie het er hier boven ook al over gaan: mijn vriendin en ik willen over 3 weken een midweek maar Berlijn. De reis die we willen boeken is incl. treinreis, zo te zien met IC Berlijn. Nu geeft de NS Hispeed website melding over een verstoring ivm (gevolg van) overstromingen. Heb ik het goed begrepen dat er vanuit Deventer naar Hannover moeten met de IC en daar over moeten stappen op een (rechtstreekse) ICE naar Berlijn? Wil het graag even 100% zeker weten ![]() | |
greavy | zondag 4 augustus 2013 @ 18:53 |
![]() DB 4604 - ICE 125 te Lunteren Vandaag werd wederom ICE 125 omgeleid via de Kippenlijn, en kwam hier met 5 minuten vertraging langs tussen Barneveld Noord en Barneveld Centrum, opweg richting Frankfurt am Main. Later nog even in Soest geweest voor trein 41783, maar wij wisten niet wat onder dit treinnummer zou rijden, zelfs geen vervoerder. ![]() LTE 189 105 + Keteltrein 41783 Later werd te Soest nog even trein 41783 opgewacht, met geen idee wat voor trein onder dit nummer zou rijden. Keurig op tijd kwam LTE 189 105 met een leuke keteltrein voorbij, en nog in een fraai zonnetje. 2-3 minuten later zou de trein vol in een fotowolk rijden. | |
Zug-Chef | zondag 4 augustus 2013 @ 19:22 |
Dat klopt helemaal. Alleen IC 147 rijdt wel helemaal door naar Berlijn. Deze vertrekt om 14:21 uit Deventer. | |
moddermonster | zondag 4 augustus 2013 @ 19:58 |
Heb ik wat gemist of is de IC Eupen-Oostende echt niet geschikt voor fietsverkeer? Van die rijtuigen met heerlijk smalle deuren, waar je net een fiets doorheen kan krijgen, en dan vervolgens een krappe ruimte waar je je fiets niet kwijt kan zonder de deur of het pad te blokkeren. Ook leuk als dan vervolgens iemand zich door de deur heen probeert te wurmen als jij jouw fiets uit de trein wilt tillen ![]() Verder trouwens leuk ritje gehad, vanaf Verviers naar Nederland, alleen wel raar dat je op de internationale boemeltrein naar Maastricht perse alle bagage van je fiets (wat nogal veel kan zijn op fietsvakantie) van je fiets moet halen en zelf moet meenemen als je je fiets in het speciale fietsenhok wilt zetten | |
greavy | zondag 4 augustus 2013 @ 20:01 |
Als het goed is kan je je fiets bij de I11 in de bagageafdeling plaatsen, alwaar de TBGL ook bij moet zijn, zelfde princiepe als het Maastricht-boemeltje. (of heeft I11 geen bagageafdeling?) | |
Sebastiaan92 | zondag 4 augustus 2013 @ 20:15 |
Edinburgh! | |
#ANONIEM | zondag 4 augustus 2013 @ 20:17 |
![]() ![]() ![]() | |
Flodder450 | zondag 4 augustus 2013 @ 20:19 |
![]() stond vanaf de Dom fotos te maken van omgeving hoog catharijne, nadat ik alles ging uploaden op de pc kwam ik deze tegen ![]() | |
moddermonster | zondag 4 augustus 2013 @ 20:45 |
Dat zou kunnen, maar dat wisten we niet, maarja, daar ben je toerist voor. Volgende keer beter ![]() | |
greavy | zondag 4 augustus 2013 @ 21:15 |
Onder het mom van: Shit, we hebben diesel nodig en staan nu in Emmerich. En er rijden geen tankwagens rond, en geen tankplaat in de buurt. Dan maar ff paar keer met een busje met een tank erin heen- en weer rijden. Gezien dat busje zal dit wel eens vaker voorkomen ... | |
#ANONIEM | zondag 4 augustus 2013 @ 21:26 |
Pak volgende keer het stuurstandrijtuig, daar zit maar 1 deur in en bij die ene deur is vrij veel plaats. Dat is eigenlijk de plaats voor gehandicapten, maar die zie ik daar nooit en volgens mij komen ze er ook vrijwel onmogelijk in ![]() Edit: volgens mij zit er geen bagageafdeling in i11, ik zou niet weten waar in ieder geval... [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 21:27:31 ] | |
Xetran | zondag 4 augustus 2013 @ 21:42 |
Maar dat is dan gelijk eerste klas geloof ik. ![]() | |
KnightSolaire | zondag 4 augustus 2013 @ 21:52 |
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar je moet tussentijds sowieso uit- en inchecken bij via-reizen op saldo. | |
James1988 | zondag 4 augustus 2013 @ 21:56 |
Vandaag ben ik weer eens een rondje door België gaan doen. Na zo'n rondje waardeer ik de trein in Nederland toch weer net wat meer ![]() Ik heb -eindelijk- eens met zo'n nieuwe NMBS-kaartautomaat kunnen spelen. Wat een grafdingen zijn dat zeg... het aanraakscherm reageert slecht (hard drukken), de software is niet altijd even logisch ingedeeld (voorbeeldje: het label 'Reisdatum' heeft geen zin bij een Go Pass 10), knoppen op het scherm zijn net iets te klein om ze makkelijk aan te raken, het scherm vind ik (met mijn 1m85) te laag zitten, en de software is buitengewoon traaaaaag. Je ziet het beeld opnieuw opgebouwd worden. Al met al een redelijk teleurstellende ervaring ![]() Ik snap trouwens ook niet waarom mensen lyrisch zijn over de I11-rijtuigen. Ze doen prima wat ze moeten doen (mensen van A naar B brengen), maar het zijn niet mijn favoriete rijtuigen. Ik vind ze krap aanvoelen en onpraktisch (een tafeltje dat op mijn knieën rust vind ik niet echt handig). Door de smalle deuren gaat het in- en uitstappen ook niet echt snel. Een aantal van de grote stations (Brussel-Zuid, Oostende) zien er behoorlijk armoedig uit, om maar niet te spreken van stations in Sovjet-stijl zoals Antwerpen-Luchtbal en Brussel-Noord. Pluspunten voor Antwerpen-Centraal, Brussel-Nationaal-Luchthaven en St.-Niklaas, die stations zagen er wel netjes uit. Verder vrij veel Desiro's gezien, ook als intercity. Prima treinen, goede airco, niet te luidruchtig... wat ik jammer vind is dat er onnodig veel stationsnamen zijn afgekort (Noord'kempen, seriously?). Een extra stop (die volgens het RIS niet gemaakt zou worden) werd toch herkend, kort na het openen van de deuren werd alsnog 'Vilvoorde' omgeroepen. In Brussel-Nationaal-Luchthaven op het perron nog even staan wachten op het vertrek van de L-trein naar Roosendaal. PIDAAS (het automatisch omroepsysteem) kondigt deze trein aan, inclusief alle tussenhaltes, in vier talen. Dat omroepbericht duurde bijna 3 minuten. ![]() edit: Ohja! In Oostende stond een NMBS Resto-rijtuig als stationsrestauratie opgesteld op spoor 8. In Oostende lekker een biertje gedronken op het station ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 augustus 2013 @ 22:04 |
Vandaag rondje door Ile de France gedaan. Er was alleen een knakker voor de RER B gaan liggen waardoor er lange tijd niet naar Charles de Gaulle Luchthaven gereden kan worden. Toen het verkeer weer op gang kwam reden de treinen tot aan CDG 1 (Terminal 1 en 3) En niet door naar CDG 2 (Terminal 2) . Er werd gewoon gezegd: "pak de luchthaven pendel maar". Een automatisch treintje die de terminals met elkaar verbind. En hoe ziet het eruit als een strampvolle RER trein zich daarin probeert te proppen? Nou zo... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 augustus 2013 @ 22:28 |
Nope, i11's zijn 100% zeker 2e klas. M4 stuurstandrijtuigen zijn wel 1e klas. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 22:32:31 ] | |
greavy | zondag 4 augustus 2013 @ 23:23 |
Donderdag nog in Apeldoorn:![]() VSM 52 8053 In Apeldoorn kwam mooi optijd de VSM 52 8053 binnenrollen met rijtuigen, om even later weer met deze trein terug te keren naar Beekbergen. En vandaag nog tussen Barneveld en Lunteren: ![]() CXX 5033 Passeert de fotografen als Stoptrein naar Ede-Wageningen, tussen Barneveld en Lunteren. | |
GlenSpey | maandag 5 augustus 2013 @ 00:34 |
Protos ![]() Aankomend schooljaar kom ik als het goed is ook een dag te rijden op die dingen als kennismaking met de 'eenmansbediening' (machinist is tegelijkertijd ook chef trein en verantwoordelijk voor de vertrekprocedure). Ben heel benieuwd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 01:14 |
Protos niks mis mee hoor. Al is het een wereldwijd uniek ontwerp wat verder nergens meer zal rijden. Maar met die treinen is niet veel mis hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 01:20 |
Ik kan me nog goed mn allereerste ritje voor de geest halen, koste ff wat wachten, maar dan had je ook wat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 01:21 |
Ja daar heb ik me ook niet erg parlementair uitgelaten geloof ik ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 01:22 |
Daarom kan ik het ook zo goed voor de geest halen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 01:26 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 01:27 |
Kunnen we beter nogeens in Paris afspreken | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 01:29 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 01:34 |
Zal op zn minst october worden. maar ik wil wel naar Bretigny dan | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 01:39 |
Sgoed hoor ![]() | |
greavy | maandag 5 augustus 2013 @ 11:29 |
Over het gezeik van de gemeente Soest met geluidsoverlast: NSR is nu ineens voornemens alsnog SLT op deze lijn in te gaan zetten per 2 september ![]() | |
Aether | maandag 5 augustus 2013 @ 11:35 |
![]() | |
ReisT | maandag 5 augustus 2013 @ 11:41 |
Ja, dus? Daar is niets wereldschokkends aan ofzo. Heeft natuurlijk niets met dat gezeik van doen, het is normaal dat er na de zomer van materieel wordt gewisseld op dit lijntje. Het is nu eenmaal een soort reservelijntje voor NS, het ligt er maar net aan van welk type ze nog een paar stelletjes over hebben. Dat is natuurlijk ook weer tijdelijk dan komt er in december vast weer SGM bijvoorbeeld. Of toch weer plan V. | |
greavy | maandag 5 augustus 2013 @ 11:42 |
NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september . Gemeente Soest ging alleen zo moeilijk doen over geluidsoverlast van het Vee dat er nu uiteindelijk SLT heen wordt gestuurd. Althans, dat is de Stand van zaken van vanochtend ... | |
DriekOplopers | maandag 5 augustus 2013 @ 11:50 |
De hamvraag: moet het OV altijd helemaal voor 1200% bestand zijn tegen welk weertype dan ook? En wat mag dat dan kosten? En gaat het wel altijd over geld? Beschouwing hier. | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 12:19 |
Soest moet ze smoel houwe. Dat hele lijntje is één groot 19e eeuws relict. Opbreken en verbussen die klootzak ![]() | |
bork | maandag 5 augustus 2013 @ 12:22 |
specs voor Poolse HSL-treinen The units can be operated within a temperature range of -25C to +40C. Because of two HVAC modules installed in each car operate independently, in case of malfunction of one module, the second can keep the temperature at a comfortable level – even in extreme ambient temperatures. Het kan dus wel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 12:27 |
Tuurlijk kan het. Koel- en vriesvrachtwagens rijden toch ook gewoon door? Het kost alleen meer dan wat Schraalhans hier wil uitgeven. Want winst maken is belangrijker dan alles. | |
Ireyon | maandag 5 augustus 2013 @ 12:48 |
Treinen zijn uniek wat dat betreft. Ik kan geen andere techniek bedenken die zo vaak faalt en mag falen. | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 12:53 |
"Computers"? ![]() | |
ReisT | maandag 5 augustus 2013 @ 13:38 |
Vreemd, want SGMm werd de afgelopen jaren in het najaar altijd geweerd van die lijn vanwege het risico op doorglijden bij overwegen. Het zou raar zijn als ze juist nu betrouwbare treintjes gingen vervangen voor die glijmachines. Misschien ging men er van uit dat die sprinters nu voorzien zouden zijn van magneetremmen? Als dat project is uitgelopen is het verstandig om een alternatief te zoeken. | |
b2py | maandag 5 augustus 2013 @ 13:57 |
Zit je even het nieuws te loeren, weer treinongeluk. Bij Gronau in de trein van Enschede naar Munster. Zie nos.nl. | |
Frenk3nstein | maandag 5 augustus 2013 @ 14:03 |
Sjongejonge, weer raak inderdaad. Gebotst op een vrachtwagen met een aantal gewonden hoor ik... ![]() | |
Straatcommando. | maandag 5 augustus 2013 @ 14:05 |
Dan moeten ze of met drietjes of gecombineerd twee-drietjes rijden, want de tweetjes hebben geen magneetremmen, | |
bork | maandag 5 augustus 2013 @ 14:24 |
Lezen heren, Greavy heeft het over SLT inzetten op de betreffende lijn. | |
Mr_Klaasje | maandag 5 augustus 2013 @ 14:47 |
Dat is een beetje een onzinnig verhaal want met twee stellen is de glijkans sowieso al stukken kleiner dan met een los stel. Juist bij de losse tweetjes is het een groot probleem. | |
ReisT | maandag 5 augustus 2013 @ 15:00 |
Ik las toch duidelijk "NSR zou er eerst SGMm op inzetten per september". Dat is het deel van het verhaal dat ik vreemd vond. Dat ze daar nu ineens van af zien en er toch wat anders in gaan zetten vind ik niet vreemd. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 16:55 |
hoorde dat er 17 gewonden waren en dat op de plek van de aanrijding er al eens eerder een ongeval plaatsgevonden had | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 16:58 |
Sodeju dat is wel een klap geweest zeg ![]() | |
freako | maandag 5 augustus 2013 @ 17:04 |
Ja, in maart 2011. Toen waren er tien gewonden. Ook een aanrijding met een vrachtwagen. http://www.crisistwente.n(...)ngeluk-gronau-video/ [ Bericht 0% gewijzigd door freako op 05-08-2013 17:18:46 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 17:11 |
Rood is het nieuwe roze. ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 17:28 |
strak in de lak heet dat. Een ander vers gelakt stelletje rijdt vandaag de kilometers tussen Groningen en Delfzijl | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 17:37 |
Toxic' train derails in Louisianahttp://www.bbc.co.uk/news/23571952 | |
Dr_Flash | maandag 5 augustus 2013 @ 18:01 |
Natronloog? Dodelijk? Was zo'n beetje het gangbaarste middel van allemaal waar we in 3 VWO bij scheikunde mee werkten. Week in week uit. Nooit iets raars over gehoord ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 18:47 |
Ik neem aan dat op scholen een verdunning wordt gebruikt. Het onverdunde spul is best corrosief, maar dodelijk is wat overdreven idd. | |
Zyron | maandag 5 augustus 2013 @ 19:02 |
ProRail gaat weer eens aan de slag tussen Emmen en Zwolle v.v.. Op zaterdag 24 en zondag 25 augustus zullen er op het gehele traject geen treinen rijden. Op zondag 1 september rijden er tot 18:00 bussen tussen Emmen en Coevorden v.v. ipv treinen. Bereid je voor. Vooral als je met de laatste bus van Zwolle naar Emmen moet... ![]() Zwolle 0:32 Dalfsen 0:51 Ommen 1:10 Mariënberg 1:29 Hardenberg 1:44 Hardenberg 1:50 Gramsbergen 2:01 Coevorden 2:14 Dalen 2:21 Nieuw Amsterdam 2:35 Emmen Zuid 2:44 Emmen 2:54 | |
daanski82 | maandag 5 augustus 2013 @ 19:34 |
Ooi Driek. Wat vind jij nu van die vertragings tijd van minimaal 2 uur die zo'n malloot veroorzaakt als hij een trein kopt ergens in het weiland? Ik baal gruwlijk als er weer zo'n geval onder mijn trein ligt. Dan weet ik dat ik +2 uur mag optellen bij mijn trein reis. Dit staat los van een echt ongeval op een spoorweg overgang. Kan daar niet eens wat aan gedaan worden(als er een nieuwe machinist en conducteur van ver moeten komen is het even niet anders)? | |
DriekOplopers | maandag 5 augustus 2013 @ 19:55 |
Dat ligt heel erg lastig. Juist omdat er dan wel een dode te betreuren valt, is het moeilijk/onwenselijk om daar met de botte bijl van alles over te vinden. Ik sta bekend om mijn grote bek, maar in dit onderwerp wil ik ook (mede namens mijn club) enige terughoudendheid betrachten. Het is een spagaat. Enerzijds zou je snel de afgerukte ledematen bijeen moeten vegen en doorrijden met de treinen, anderzijds is het wel van belang om goed sporenonderzoek te doen. Punt is wel dat autosnelwegen iets minder vaak en iets minder lang gestremd blijven. Wat de treinreiziger maar moet slikken, zou de automobilist nooit pikken. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 augustus 2013 @ 19:59 |
Is het echt zo dat een autosnelweg korter gestremd is? Als je in jouw positie zo'n opmerking over maakt dan moet je dat kunnen staven met statistieken en dan niet zomaar statistieken maar ook nog eens bekeken naar type ongeval. | |
Mr_Klaasje | maandag 5 augustus 2013 @ 20:15 |
Vaak kan je al redelijk vlot met een beperking erlangs. Goed, over de vluchtstrook of over slechts een enkele rijstrook maar het is beter dan stau. Bij het treinverkeer mag best wel gepoogd worden om één van de twee sporen snel vrij te krijgen. Ondanks de ernst van de situatie. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:16 |
heb je niets aan, want alle wissels worden gesaneerd, waardoor je er niet omheen kunt rijden ![]() | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 20:18 |
En veiligheidsregels waardoor er niet naast gewerkt kan worden. Maar uiteraard was het ook niet goed geweest als Driek géén antwoord had gegeven ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 5 augustus 2013 @ 20:21 |
WTF ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:24 |
als ze voor de weg dezelfde veiligheidsregels als voor het spoor zouden hanteren dan waren de wegen veel vaker en langer gestremd geweest én had het gewonden en doden onder de wegwerkers gescheeld | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 20:27 |
Maar zoals Driek al zegt, dat zou de automobolist niet pikken. Vier uur geen verkeer mogelijk? Onmogelijk! Of ProRail. | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 20:27 |
Dat laatste is inderdaad een punt waar op de weg wel verder aan geschaafd mag worden. ATB in auto's lijkt mij een prima begin. | |
daanski82 | maandag 5 augustus 2013 @ 20:29 |
ROFLOL ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:31 |
![]() | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 20:31 |
Uiteindelijk iedereen aan de autodienstleider natuurlijk. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:32 |
in het kader van veiligheid op de weg is het onontkoombaar ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 20:32 |
Ik ben vrij serieus. Het blijkt keer op keer dat veel mensen niet met de verantwoordelijkheden om kunnen gaan die bij het rijbewijs horen. | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 20:33 |
Nadat we 90% van de afritten geruimd hebben. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:38 |
inhalen mag ook niet meer, is veel te gevaarlijk | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 20:39 |
En dan hebben we het nog niet over de chauffeursroosters gehad. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:41 |
of de autospotters die in paniek raken omdat de verkeerde kleur auto langsgereden komt | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 augustus 2013 @ 20:41 |
Tot zover mijn serieuze inbreng in dit onderwerp. ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 20:45 |
je hebt wel gelijk, want het aantal horken in het verkeer is gigantisch | |
D_A | maandag 5 augustus 2013 @ 20:47 |
![]() ![]() | |
dennistd | maandag 5 augustus 2013 @ 21:05 |
Het was de trein naar Dortmund, en deze kwam niet uit Enschede maar begon in Gronau vanwege de werkzaamheden in Enschede. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 21:17 |
Gloeiendegloeiende Mijaaaar! ![]() ![]() ![]() | |
KnightSolaire | maandag 5 augustus 2013 @ 21:18 |
Het rijbewijs wordt inderdaad veel te snel verleend, en veel te weinig (al dan niet definitief) afgenomen. Verder lijkt ERTMS me een meer toekomstbestendige optie i.p.v. ATB. ![]() | |
Pino112 | maandag 5 augustus 2013 @ 21:20 |
![]() Tevens vandaag in Parijs geweest, dus gereisd naar en van Montparnasse. Wat een geweldig groot station is dat ![]() ![]() Wel jammer dat de Franse treinen niet gemaakt zijn voor lange mensen, m'n benen zitten klem ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 21:33 |
oeps ![]() wat was de schade? | |
Okuliarnik | maandag 5 augustus 2013 @ 21:34 |
![]() Wie vindt de halfblauwe 181er? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 21:39 |
Tijdverlies in plaats van tijdswinst, want ik stapte op op een eilandperron en de eerstvolgende 10 haltes ging de deur aan de andere kant open ![]() Toen ik binnenkwam rijden met mn fiets zat ik gelijk klem met de handrem en handvat aan zo een beethoupaal.. En toen gingen de deuren dicht en kon ik niet meer voor en achteruit... ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 21:39 |
![]() | |
Litpho | maandag 5 augustus 2013 @ 21:43 |
![]() | |
bork | maandag 5 augustus 2013 @ 21:44 |
Onder de kap? sta jij boven in City-Hochhaus Leipzig? | |
Darkwing_Duck | maandag 5 augustus 2013 @ 21:44 |
t Was trouwens een metro hoor, even ter indicatie dat dat allemaal wat smaller is dan een trein... | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 21:44 |
die dingen zijn niet berekend op Nederlanders ![]() | |
Okuliarnik | maandag 5 augustus 2013 @ 21:51 |
Neuh, ik sta iets hoger, en iets verderop. Die halfblauwe 181er is wel te vinden, overigens. | |
James1988 | maandag 5 augustus 2013 @ 21:53 |
LOL Darkwing_Duck, lekker bezig ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2013 @ 21:58 |
achter een rooie broeder daar bij de werkplaats? | |
bork | maandag 5 augustus 2013 @ 22:18 |
Al bij Bayerische Bahnhof geweest voor hun geweldige Gose? | |
Okuliarnik | maandag 5 augustus 2013 @ 22:38 |
Nope die is helemaal blauw. Beetje een opfiets-vraag, geef ik toe :-). Leider. Het is helemaal niet Leipzig overigens. | |
bork | maandag 5 augustus 2013 @ 22:48 |
Oh? Frankfurt? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:42 |
Dat seinhuis ken ik van Frankfurt ja ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:45 |
Dit restaurant ![]() | |
bork | dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:54 |
he he een kenner ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:55 |
Skoda heeft een nieuwe klant: Deutsche Bahn. Er gaan 6 trek-duw-stammen geleverd worden voor inzet op het Regionalverkehr op Nürnberg - Ingolstadt - München, inclusief inzet op de hogesnelheidslijn. De uitrusting kan opvallend worden genoemd voor het Regionalverkehr: de trein wordt voorzien van stopcontacten en wifi. Inzet wordt verwacht vanaf december 2016. Bron: Persbericht Skoda ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 01:01 |
Gebaseerd op de City Elephant? ![]() Dat is een dubbeldeks treinstel met eigen tractie trouwens, geen need voor een loco. | |
bork | dinsdag 6 augustus 2013 @ 01:05 |
Daar had Greavy het weken geleden al over, ik kon toen niks vinden, stond vandaag ook bij DB, wilde het morgen posten: DB und Skoda unterzeichnen Vertrag über Fahrzeuge im Wert von 110 Mio. Euro citaatje voor Fles Die neuen Züge für den Regionalverkehr setzen sich aus einer elektrisch angetriebenen Lok, fünf Doppelstock- und einem Steuerwagen zusammen. Die Züge erreichen eine Höchstgeschwindigkeit von 189 km/h und sind für den Begegnungsverkehr auf der Neubaustrecke druckfest ausgelegt. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 01:10 |
Wel raar, er gaat al jaaaaaaaaaaren het geluid rond dat DB eigenlijk af wil van Lokbespannte Züge (getrokken / geduwd mat). En dan gaan ze, nota bene voor Regionalverkehr, dit bestellen? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 augustus 2013 @ 01:18 |
Het zijn goedkope locs die multisysteem zijn. | |
daanski82 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 07:20 |
ik snap jou punt. Het is ook een spagaat waar in je zit. Zo als ik het begrijp is dus de politie de bottel neck in dit verhaal. Het lijkt me misschien handig om die bijl eens scherp te maken, de statistieken er bij te pakken en daar eens publiekelijk korte mette mee te maken. Want ik twijfel aan het nut van een sporen onderzoek midden in het weiland. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:47 |
Nou ja, na een zwaar ongeluk op de weg is die ook vaak uren afgesloten voor sporenonderzoek. Zo vreemd vind ik het dus niet. En bij het spoor moet altijd worden vastgesteld of er sprake is van een suïcide, ongeval of misdrijf. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:58 |
Trein overrijdt man: geen schram http://nos.nl/l/536984 | |
de__vakantieman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:19 |
Hallo allen, Opnieuw een vraagje over de treintijden. Ik zit in Frankrijk en de websites werken niet mee. Ik zal in ruil voor een antwoord wat mooie foto's posten:) Ik moet rond een uur of 2 van st. Raphael naar nice airport. Vorige keer was het een verrekt eindlopen van nice st augustin. Kan ik beter naar nice centraal gaan en de bus pakken? Iemand die me kan helpen met de aansluitingen? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:16 |
Even googlen levert me in ieder geval een buslijn (53) op: Departures by bus from St Raphael bus station to Nice Airport are at 07:00, 10:30, 14:00 and 17:15, fifteen minutes later from Frejus. Edit: je kunt blijkbaar ook de trein pakken naar St Laurent du Var en vandaar de bus nemen naar het vliegveld. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 12:22:23 ] | |
bork | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:17 |
St-Raphael-Valescure Di, 06.08.13 ab 13:32 0:54 0 TGV Nice Ville an 14:26 St-Raphael-Valescure Di, 06.08.13 ab 14:13 0:52 0 RE Nice Ville an 15:05 St-Raphael-Valescure Di, 06.08.13 ab 14:41 0:52 0 TGV Nice Ville an 15.33 bus 99 op station Nice Ville naar Aeroport elk half uur, 6 euro. [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 06-08-2013 12:54:40 ] | |
de__vakantieman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:53 |
Volgens mij is er nog prima markt voor een Europese app met al het ov erin want ik heb gemerkt dat zowel Italië als Frankrijk lang niet zo overzichtelijk zijn als ik in nl kan vinden | |
bork | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:56 |
Google ov werkt ook niet aan de Cote d'Azur dat is toch het handigst om mee te beginnen als je nog niks weet. Ik maak gebruik van lokale apps, werkt prima! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:05 |
Daar heb ik twee jaar geleden een avond doorgebracht, hemels <3 | |
Peterselieman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:00 |
iemand die nog wat stelletjes ICMm mist? Dat kan kloppen, want er hebben er gisteravond vier stormschade opgelopen. Twee viertjes en een drietje staan nu in Onnen, terwijl een viertje zelfs naar Haarlem moest. Dat viertje, de 4245 is het zwaarst beschadigd. Het is hetzelfde stel dat eerder dit jaar na een aanrijding bij Nijkerk in de brand heeft gestaan | |
Peterselieman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:00 |
Treintje rijden gaat in Frankrijk ook niet altijd goed, want er wordt wel eens de verkeerde afslag genomen ![]() http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uur-vertraging.dhtml | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:15 |
De machinist is zo ongeveer de enige die er ZEKER niets aan kon doen ![]() | |
Peter | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:51 |
Hij had zijn stuurwiel naar links moeten draaien ipv naar rechts ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:50 |
Ik las op Somda dat de 'Fyra'-stickers kennelijk van de V250 zijn gehaald. Vind ik raar. Ik had eerder verwacht dat ze van de binnenlandse locs + rijtuigen gehaald zouden worden, in lijn met de reclames voor de shuttledienst waar sinds het stoppen met de V250 ook niet meer gebruik wordt gemaakt van de term Fyra. | |
James1988 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:59 |
De verbinding Amsterdam - Breda wordt nog steeds "Fyra" genoemd, ik denk ook niet dat die naam op korte termijn zal verdwijnen. Een rebranding is ontzettend duur, en zolang NS geen zekerheid heeft over de toekomst ("Mogen we nog wel op de HSL blijven rijden?") zal er geen geld worden gestopt in een nieuwe naam + marketingcampagne. Dat de Fyra-letters van de V250-treinen wordt verwijderd is logisch, NS wil die treinen immers helemaal niet meer gaan inzetten. | |
bleiblei | dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:17 |
Zou je die dingen niet voor een schijntje kunnen kopen om er een strandboemeltje mee op te starten a la lovers? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:36 |
"Deze trein rijdt alleen bij voldoende reizigers. Bleiblei Rail houdt vast aan een minimum van 20 mannelijke reizigers in de leeftijd boven 18 jaar. Deze reizigers zijn vrijgesteld van het kopen van een vervoerbewijs. In ruil hiervoor dienen zij alle deuren en bodemplaten goed vast te houden, teneinde het verlies van zulke onderdelen gedurende de reis te voorkomen." | |
bleiblei | dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:45 |
Ach, wat ductape, tieraps en een max snelheid van 60km/h moet wel lukken toch? ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:02 |
En anders kun je ze altijd nog als museumpendel inzetten ![]() | |
Q. | dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:03 |
Hippel er voor en achter en je kan ze zo heen en weer slepen naar IJmuiden. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:05 |
Hoezo heen EN WEER? ![]() Enkeltje schrootmolen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:48 |
Graag gedaan ![]() Ik vond dat eigenlijk wel meevallen, ![]() Er gaat een bus vanaf Nice Centraal lijn 99 en daar vind je hier de tijden . Tarief 1.50 als ik me niet vergis Bus 98 kan je eventueel ook van/naar het station/ centrum helpen Verder kan je van station Nice Augustin ook lopen naar een van de halte's van de gratis shuttlebussen van de luchthaven ![]() Halte Arenas nummer 2 op de kaart ligt het dichtste bij het station en is 7 minuutjes lopen in plaats van dat flinke eind naar de Terminal. De 2 op de kaart is de B hieronder ![]() ![]() | |
Basekid_NZ | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:23 |
Verdorie, ze zijn dit weekend weeeeeeeeer bezig met onderhoud op het traject Maastricht --> Sittard. Dat wordt een stukje met de bus helaas. | |
greavy | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:25 |
In HAFAS (zoals de DB Navigator) kan je ook erg veel vinden, ook op bus/tram/metro-gebied ![]() | |
greavy | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:28 |
Dat traject ligt er wel erg vaak uit momenteel inderdaad ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:49 |
alleen Duitsland toch? | |
greavy | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:54 |
Luxemburg staat er ook in voor een groot deel. En idd, je hebt gelijk, staat minder in dan ik dacht ![]() Zou handig zijn als die vervoerders die met bussen rijden, het ook in HAFAS gaan zetten. Één reisplanner voor "al" het OV. | |
de__vakantieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 00:47 |
En dan het liefst grensoverschrijdende zaken. Volledig europees inclusief tips en trics. Hoor ik daar een crowdfunding projectje aankomen? @Darkwing. Ik zat in de ic naar nice ville. Heb daar de bus gepakt. Werkte prima | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 00:51 |
Nou nog 1 tariefsysteem ![]() | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:00 |
En chipkaarten die je overal kunt gebruiken. 't is heel leuk dat ik een Oyster Card in mijn bezit heb, maar met die £ 10 die daar op staat kan ik op dit moment niks. Dat geldt ook voor saldo op mijn OV-chipkaart wanneer ik in Frankrijk rondhobbel, en met een Passe Navigo kan ik ook niks bij de MIVB. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:03 |
Dat gaan wij niet meer meemaken hoor ![]() | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:06 |
Met de pinpas is het ook gelukt... dan zou het met een OV-chipkaart toch ook moeten kunnen? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:08 |
Dit is oneindig veel complexer Meer partijen die belangen hebben "Technisch niet mogelijk" Uilskuikens aan het roer Is samen: Nog zeker een halve eeuw voortblunderen met lapwerk en houtje-touwtje geklungel ![]() | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:19 |
Zo moeilijk hoeft het niet eens te zijn.... Als ik in Brussel mijn Oyster Card voor een lezer in de bus houd, dan kan de software in die lezer informatie van die kaart uitlezen (zelfs zonder encryptiesleutels). Op dat moment kan bepaald worden dat de kaart is uitgegeven door Transport for London, en dat de MIVB dus bij TfL moet aankloppen voor die ¤ 1,60. Nou heeft dat voor ¤ 1,60 geen zin, maar als de MIVB al die transacties opspaart en 1x per maand een factuur richting TfL stuurt, dan zou dat toch aardig op moeten lopen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 01:30 |
Doei he ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 04:13 |
Met de pinpas die bij bijvoorbeeld alle Bancontactterminals in België nog altijd niet werkt? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 04:13:37 ] | |
daanski82 | woensdag 7 augustus 2013 @ 07:14 |
Station Enschede word compleet verbouwd inc. de sporen. Zo zie ik nu dat de boemel die naar Gronau gaat naar perron 4 is gegaan en dat 5 denk ik word opgeheven. Vandaar dat ik dus elke dag naar Drienerlo moet om op de trein te stappen. Wie weet waar info te vinden is wat er allemaal verbouwd word op station Enschede? | |
daanski82 | woensdag 7 augustus 2013 @ 07:49 |
Deze kwam ik wel tegen ![]() Zo als ik lees verkassen de koplopers van spoor 3 en 4 naar spoor 1 en 2 en gaan de buffels naar spoor 3 en 4 spoor 4 word ingekort ten gunste van het glanerbrug volk en Duitsers. Volgens mij kunnen wij dan sneller met de IC Enschede binnenrijden. Maar wat heeft het voor effect op de dienstregeling? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 7 augustus 2013 @ 07:52 |
De dienstregeling is volgens mij al ingericht op de nieuwe indeling. De laatste maanden was het in mijn ervaring namelijk regelmatig zo dat een binnenkomende IC vlak voor Enschede echt nog 5 minuten staat te wachten tot de stoptrein vertrokken is en hij er achterlangs kan kruisen. Die kruising is straks niet meer nodig in die situatie. | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:04 |
Post Driek hier nog wel eens? Ik wil hem wat vragen ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:10 |
Kommm naarrrr benedennnn en slaaaa je slagggg. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:12 |
Zie DM ![]() | |
greavy | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:37 |
Een kennis van mij was gister in Fulda (is met een InterRail-pas op pad) en werd omgeroepen om 23:19: "Damen und Herren, die ICE 1090 nach Berlin Ostbahnhof von 19:07 fahrt in 35 Minuten an am Gleis 7. Dieser Zug endet in Stendal wegen ein geschlossen bahnstrecke wegen Bauarbeiten. Von Stendal nach Berlin Ostbahnhof ist ein Ersatzzug erfordlich via Magdeburg. Ihr ankunftverspätung bei Berlin Ostbahnhof ist circa 6 Stunden. " Ook werd er omgeroepen: "Damen und Herren, die EuroNight 453 nach Moskva Belorusskaja hat ein Verspätung von circa 1100 Minuten. Informieren Sie bei bahnhofspersonal für ein neu Fahrplan oder ein Hotelaufenthalt." | |
Q. | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:39 |
http://www.tubantia.nl/re(...)3946859?ref=carousel Nu nog verdubbeling en het wordt eindelijk een fatsoenlijke spoorlijn. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 09:44 |
Let vooral op tussen Barneveld en Lunteren. Erg veel gladde stukken en je moet op tijd remmen ![]() Prima dingen verder, ik hoop voor je dat het niet koud is buiten. Klimaatcontrole in die dingen is vaak kapot ![]() Hopelijk mag je op de Stadler ipv de Protoss, Veel fijner ![]() | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 10:08 |
Lief dagboek ![]() 't zijn wel flinke vertragingen ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 7 augustus 2013 @ 10:10 |
1100 minuten.. Uh... *uitrekenen hoeveel uur dat is* Ruim 18 uur?! Zo hé, ben benieuwd of dat ook ingeprogrammeerd is in de automatische omroep ![]() | |
greavy | woensdag 7 augustus 2013 @ 10:12 |
Ja, helemaal die vertraging van 1100 minuten (ruim 18 uur) ![]() Die trein heeft al +1350 (22,5u) in Strasbourg (trein afkomstig uit Paris Est). Vertrekvertraging bij Paris Est niet staat niet in HAFAS, maar die zal ook wel groot zijn. De trein is nu nog niet eens voorbij Strasbourg ![]() De volgende trein zit er al anderhalf uur achter, en die is wél op tijd. | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 10:32 |
Wat de fak is hier misgegaan ![]() | |
_JdM_ | woensdag 7 augustus 2013 @ 10:54 |
Laatste maand (juni) was spoor 1 al weg (van spoor 1a (=perronspoor) tot 1d (spoortje achter de wasmachine), waardoor de binnenkomende IC in Hengelo 4 minuten werd vastgehouden om 4 minuten (=praktijk 2! minuten) later aan te komen. Hierdoor was het mogelijk om de beide IC's op spoor 4 te zetten. | |
WhiteJoker | woensdag 7 augustus 2013 @ 11:29 |
De Britse overheid heeft de ITSO standaard ontwikkeld. Dat is een open standaard voor contactless ticketing. Als die Europa-breed wordt uitgerold heb je al een goede basis. Dat vereist echter wel samenwerking en dat is een heikel punt. | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 11:33 |
Zo zijn er wel meer van zulke standaarden. De Fransen hebben Calypso bedacht (wordt gebruikt door Navigo en Mobib) en de Duitsers leunen weer op VDV-KA. Ook de OV-chipkaart is in principe een open architectuur: je kunt de specificaties verkrijgen bij TLS. Het probleem is dat er geen interoperabiliteit is tussen al die standaarden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 11:37 |
en zo zijn het dus eigenlijk allemaal GEEN "standaarden". Iedere boeren heikneuter heeft zijn eigen uitzonderingetje. | |
greavy | woensdag 7 augustus 2013 @ 12:46 |
Dat is onduidelijk, maar de trein is met +1415 opgeheven in Strasbourg, en iedereen mag met de vlak daarachter rijdende EN 453 mee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 augustus 2013 @ 12:49 |
Precies. Maar de verschillen zijn vaak net zo klein als met pinpassen dus er is echt wel iets van interoperabiliteit te bereiken zonder grote aanpassingen. | |
_serial_ | woensdag 7 augustus 2013 @ 12:57 |
Slechts bijna een dag vertraging...pfew | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 12:59 |
Dan komt het dus neer op onwil ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 augustus 2013 @ 13:07 |
Veel te snel getrokken conclusie. Om zoiets Europees in te voeren heb je te maken met allerlei eisen van lokale vervoerders. Reizen op saldo is vast wel in te voeren trouwens, maar zelfs daar heb je gigantische en peperdure computernetwerken voor nodig. En complexe afspraken bij grensoverschrijdende reizen. Je moet binnen Nederland al overchecken, hoe doe je dat als je in Deventer incheckt en in Osnabrück eindigt? Plus overal per land verschillende wetgeving over bepaalde aspecten van zo'n digitale kaart. | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 13:09 |
Dat zeg ik, Gamma ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 13:53 |
Maar dan kom je toch omlooptechnisch in de problemen, of hoe gaat nou opgelost worden omloop/materieeltechnisch? | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:03 |
Boeiend. Pasten al die mensen wel in die ene trein? | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:47 |
Gewoon de Thalysmethode:staan in het gangpad. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:51 |
we hebben het hier over een slaaptrein ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:07 |
Snelbinders aan het plafond in het gangpad en gaaan! | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:35 |
Ellipsos 475 zou deze ochtend om 8.30 aan moeten komen in parijs. Is er nog steeds niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:40 |
Eclipsos? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:43 |
kan dan gelijk door naar moskva als vervangende nachtjoekel vanwege die missende omloop nu ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:45 |
Dat zijn nog eens vertragingen. Kan de NS nog wat van leren ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:46 |
ja, dat weet ik, en ik zeg: nou en? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:49 |
De praktische uitvoerbaarheid moet nog door de reality slap heen. Enig idee wat er dan gebeurt? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 7 augustus 2013 @ 16:16 |
ja, in theorie is het zo dat als mensen staan in het gangpad van een nachttrein, dat het lastig is voor diegene die wel horizontaal liggen om het toilet te bereiken. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 augustus 2013 @ 16:20 |
en in de praktijk vallen al die staande mensen om van de slaap, letterlijk ![]() | |
Litpho | woensdag 7 augustus 2013 @ 18:08 |
Als de Geld Terug bij Vertraging na een uur tóch niet méér gaat uitkeren, zou dat maar zo kunnen ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 7 augustus 2013 @ 18:57 |
Tja, na meer dan één uur krijg je toch al alles terug.. Wil je geld toe krijgen ofzo? ![]() | |
Peter | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:02 |
Je hebt volgens EU-richtlijnen vast wel recht op vergoeding van extra gemaakte kosten als hotelovernachtingen en aansluitende taxi's en innerlijke verzorging.. | |
Litpho | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:29 |
Gegeven dat mijn tijd niet zo gratis is als de OV bedrijven lijken te denken (NS valt nog wel mee, Connexxion is een stuk erger), waarom niet? Maar het sloeg meer op "hier is toch niets meer aan te verdienen, laat andere treinen maar voorgaan om de totaalschade te beperken" ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:33 |
als student kun je dat wel hebben ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:38 |
Als je vaak genoeg vertraging oploopt met enig ander vrij reizen-abonnement ook ![]() Ik geloof dat NS brandstofkosten van vervangend vervoer heeft vergoed op de dagen dat de horrorwinter toesloeg de afgelopen jaren ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:52 |
op sommige trajecten is het bijna iedere dag wel raak ![]() | |
Viezze | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:46 |
Zou daar vroeger veel misbruik van zijn gemaakt? Beetje de hele dag vertragingen bijhouden op NS.nl en zorgen dat het een logische route is. Tegenwoordig kan dat niet meer omdat je moet inchecken.. | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:57 |
Voor de liefhebbers: een cabridevideo van flughafen Schönefeld naar de nieuwe luchthaven Berlin-Brandenburg Airport, "Willy Brandt". | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:57 |
ik weet wel zeker dat het misbruik er is/was | |
Whiskers2009 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:07 |
Vraagje: Kun je ergens op een website de voortgang van een bepaalde trein volgen tijdens het traject? Edit: behalve via http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart | |
KnightSolaire | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:08 |
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ Ze worden weergegeven aan de hand van de informatie uit de NS Reisplanner. Helemaal precies is het dus niet, maar het geeft wel een indicatie. Er is ook een vergelijkbare website voor de Arriva-treinen in het noordoosten des lands, die werkt met GPS en is dus een stuk preciezer. Die link heb ik niet bij de hand, maar iemand anders hier vast wel ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:09 |
Thanks!! ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:09 |
Niet nodig, ik zocht een NS-trein! | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:10 |
Er zijn wat websites waar dat kan. Real-time Arriva-treinen volgen: http://treinviewer.nl/ NS-treinen volgens dienstregeling/actuele vertrektijden: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ Een aantal goederenlocomotieven in real-time volgen kan hier: http://poloha.vozu.cz/ | |
Whiskers2009 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:20 |
Bedankt! ![]() | |
Stefanovic83 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:24 |
ik ook wel ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:08 |
Beetje zitten spelen met een timelapse-appje. | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:15 |
nice ziggy. Gebruiken jullie spoortje 19 in Leeuwarden nog wel regelmatig voor de Harlingen Haven-pendel? jaja, spoortje 19 is op sporenplan eindelijk doorgaand geworden. het heeft even mogen duren ![]() http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/hlgh-lw.gif | |
ziggyziggyziggy | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:17 |
Alleen als uitwijk, als ik op 23/24 ruimte te kort kom. | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:21 |
handig dat je zo'n mogelijkheid hebt ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:38 |
Zeg het maar niet te hard tegen ProRail | |
Peterselieman | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:40 |
een paar jaar geleden is deze mogelijkheid juist gecreëerd. Vroeger was dit een opstelspoor ![]() | |
GlenSpey | woensdag 7 augustus 2013 @ 22:43 |
Er zijn nog geen data helaas, dus kan ook zijn dat ik hier pas over een driekwart jaar mee te maken krijg. Toch bedankt voor de tip ![]() Klinkt trouwens knap waardeloos als die dingen zovaak stuk zijn... | |
James1988 | woensdag 7 augustus 2013 @ 23:41 |
Kleine serie, prototype, fabrikant over de kop, enz enz enz. Eigenlijk net als bij V250, maar dan hopelijk zonder loslatende bodemplaten. | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 23:58 |
Zeker nooit 30+ uur in een Chinese trein gezeten/gestaan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 00:24 |
Nee sorry ![]() ![]() | |
de__vakantieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 00:50 |
In nachttreinen slaapt men toch? Dan lijkt staan, zeker op langere afstanden me niet een juiste oplossing als je je imago niet volledig om zeep wenst te helpen | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 01:26 |
OMFG... ik ben een Japanse train simulator tegengekomen met echte beelden. Ik vind het erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd bijzonder uitdagend. Waarom? De buffertijd (als die er al is) is niet meer dan een paar secondes, en je moet de trein op precies de juiste plek tot stilstand brengen. Sotetsu simulator | |
GlenSpey | donderdag 8 augustus 2013 @ 01:32 |
Vindt een echte trein een stuk makkelijker ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:59 |
Betere kwaliteit gerenderd: | |
KnightSolaire | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:11 |
Bron Herkenbaar, dit. Ben ook wel eens geholpen door een conducteur die er met de railpocket niet uit kwam en vervolgens op de smartphone het binnen een minuut kon vinden ![]() | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:15 |
Die Railpockets zijn pasgeleden (vorig jaar) vervangen, toch? | |
greavy | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:17 |
Ze lopen volgens mij ook nog genoeg met de oude rond. | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:24 |
Oh ja, begin gelijk over veiligheid, dan luisteren mensen wel ![]() | |
Q. | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:28 |
Tja, je moet toch wat argumenten gebruiken waarvan het halve land meteen in de paniek-modus schiet he? ![]() | |
greavy | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:28 |
De 100 meest vertraagde treinen gister in Duitsland kwam niet onder de 140 minuten uit ![]() Een punctualiteit van 62,5 % gister ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:50 |
Wat was er aan de hand? En waar staat die data? ![]() | |
bork | donderdag 8 augustus 2013 @ 10:59 |
Noodweer, 2400 treinen waren erdoor getroffen (niet letterlijk). http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=20 | |
Salatrel | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:02 |
het apparaat zelf is het probleem niet alleen draait dezelfde ouderwetse software erop windows mobile 6.1 | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:03 |
Toch wel raar hoor. Noodweer over een groot deel van het land en binnen 24 uur is alles weer min of meer normaal, maar dat hoogwater van 2 maanden geleden (!!) dat BLIJFT een probleem? ![]() | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:14 |
De HSL Hannover - Berlijn moet helemaal worden nagekeken. Dijklichaam, spoorligging, wissels, seinen, beveiliging, enz. | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:20 |
Ja vast wel. Van 3 km voor Stendal tot 3 km erna. Niet vanaf Amsterdam tot Warszawa ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:22 |
Weet je wat voor immense kracht zo'n hoogwater uitoefent bij bijvoorbeeld bruggen? In Dresden hebben ze tijdens de ramp een aantal diesellocomotieven op de brug gezet zodat hij niet weg zou spoelen, nu na afloop zijn rond de peilers overal dikke gaten waar de bestrating en grond van de uiterwaarden is weggespoeld. Een beetje regen en een omgevallen boom vallen in vergelijking daarmee echt in het niet hoor. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 11:23:20 ] | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:27 |
Ja dat weet ik wel, maar kom op zeg, 2 maanden. Ze hebben toch een leger en zo? Of is het allemaal niet urgent zolang er een omreisadvies mogelijk is? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:31 |
Van wikipedia, vertaald:
| |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:33 |
Ja, dat kost tijd. Okee. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:34 |
Aan een leger heb je niet zoveel als je moet onderzoeken of een spoordijk nog genoeg steun biedt. | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:36 |
Hier nog een uitgebreider artikel: http://www.welt.de/wirtsc(...)zember-gesperrt.html | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:37 |
En hier wat foto's: https://www.facebook.com/(...)2033178165965&type=3 | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:39 |
Ik ging er vanuit dat het water inmiddels weg was. Wist niet dat het zo lang onder water gestaan had / heeft dat heel die spoordijk verzadigd is. Maar dan kan het wel Kerstmis worden idd ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:44 |
Met een beetje ongunstige weersomstandigheden kunnen belangrijke reparaties pas in de lente van volgend jaar uitgevoerd worden. Vandaar ook mijn hoge schatting van de kosten waar jij het eerder niet mee eens was. | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:09 |
Nou.. Die verzadigde spoordijk wil je niet in de winter hebben.. Want dan ben je pas echt jarig. | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:23 |
Ik ben inderdaad in de lente jarig. | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:52 |
![]() | |
de__vakantieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:05 |
Als het zo urgent is zou er wellicht een dijkje om de echte dijk heen gelegd kunnen worden om zo sneller te kunnen werken. Waar een wil is is een weg maar die lijn heeft schijnbaar niet zoveel prioriteit... (slechte aanname natuurlijk!) | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:06 |
Als het aankomt op grond en water is het woord snel niet aan de orde. Tenzij je graag met beton aan de slag wilt. Onderwaterbeton wel te verstaan.. | |
de__vakantieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:10 |
Om mezelf maar meteen in te dekken, ik heb natuurlijk ook geen verstand van water en grond enzo. Met zandkastelen kom ik een heel eind maar daarna stopt het ![]() Kan je niet met zo'n metalen afwalling iets beginnen? Net zoals op bouwplaatsen? | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:17 |
Bij de aanleg ja. Nu niet meer ![]() | |
Sandrvich | donderdag 8 augustus 2013 @ 16:03 |
De Slowaakse ZSSK heeft ook dat type Skoda locomotief met 3 rijtuigen erachter, zoals hier te zien: http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=9189 Zijn er hier trouwens nog mensen die ervaring hebben met de spoorwegen in Georgië en Armenië? | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 augustus 2013 @ 16:10 |
Op ovinnederland.nl heeft er net iemand een reisverslag over geschreven, mocht er hier niemand zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2013 @ 16:38 |
Ik ben ooit in Georgië geweest en wat ik me nog herinner is dat het station van Tbilisi een intens lelijk gebouw is en dat ik er wat Sovjettreinen heb zien rondkachelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:40:24 ] | |
KnightSolaire | donderdag 8 augustus 2013 @ 17:11 |
Is er ergens een interactieve spoorkaart waarop je de trajecten die je al kent automatisch kan inkleuren? Ik ben te lui om lijntjes over te trekken in Paint. ![]() | |
bork | donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05 |
Mooie manier om je leven lang gratis te reizen met ov ![]() Baby kommt zwischen Leipzig und Halle zur Welt Wie eine DB-Sprecherin mitteilte, bekommt das kleine Mädchen eine lebenslange Freifahrkarte für die Regionalzüge der Deutschen Bahn in Sachsen, Sachsen-Anhalt und Thüringen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 19:22 |
Voor de liefhebbers gooi ik er weer eens een plaatje in ![]() ![]() Een stam M4-rijtuigen van de NMBS passeert de fotograaf in de nabijheid van het Belgische plaatsje Oudenburg. De samenstelling is enkele minuten eerder vertrokken vanaf station Oostende. grotere foto | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:03 |
Uurtje Groningen. | |
jna | donderdag 8 augustus 2013 @ 21:28 |
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik moet zondag van Antwerpen naar Den Haag laan van NOI met de trein. Ik zit nu te kijken voor mn treinkaartje enzo en ik moet dus in Roosendaal overstappen. Nu kan ik via de ns highspeed site gewoon een kaartje kopen, maar dan moet ik ook al een tijd opgeven van welke trein ik neem. Dit weet ik nog niet zeker, maar stel ik bestel nu een kaartje voor de trein van 14:50 en ik neem bijvoorbeeld die van 15:50, gaat die conducteur dan moeilijk doen? Of kan ik in Antwerpen ook een kaartje kopen met korting op het nederlandse stuk? Want dan doe ik dat wel gewoon. | |
greavy | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:07 |
Je kan ook in Antwerpen naar het loket om een kaartje te kopen, en dan aangeven dat je korting in Nederland hebt. Maar als je via de website van NS Hispeed besteld en niet kiest voor Thalys, kan je in elke trein stappen die je wilt. En tevens: Op zaterdag+zondag rijdt er nog een IC van Antwerpen(beginpunt) naar Den Haag Holland Spoor (eindpunt), die rijdt 1x/2u, op 12:47 - 14:47 - 16:47 enz. Als je die van 14:50 neemt, heb je een stoptrein, en moet je onderweg overstappen, inderdaad. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:08 |
Nice! ![]() | |
GlenSpey | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:45 |
Leuk om een keer te zien ziggy ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:59 |
Hee, psst.... metrostationnetje kopen? ![]() | |
jna | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:01 |
ah goed om te weten. Bedankt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:09 |
wel een mooi plekje | |
greavy | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:13 |
Bahnpanne in Wiesbaden: Sorry, der Lokführer ist nach Hause gegangen Let op: Duitstalig En dit klopt ook wel in grote lijnen. Ookal is het de Spiegel. | |
Ireyon | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:14 |
Ik zou proberen de directe IC te nemen want het boemeltje is me toch een vage paupertrein.. Mocht je uiteindelijk van plan zijn om toch aan het loket in Antwerpen een kaartje te kopen, reken dan ook een uur extra wachttijd mee. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:26 |
En dit zijn natuurlijk maar twee van de zeven schermen die ik op mijn werkplek heb. ![]() | |
PteV | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:35 |
Wordt er op sec. 34/35 een trein het technisch centrum in gereden? Moeilijk te zien omdat het vrij snel gaat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46 |
Rijdt de V250 nog? Nu niet, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer vanwege conditieritten ![]() http://somda.nl/forum/3884/p462285/Ontwikkelingen+HSL/ | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46 |
Spoor 13, daar zitten ook de tanksporen, de wasinstallatie en de opstelsporen van Arriva achter. | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:52 |
Contractuele verplichtingen he ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:55 |
zou het door het ILT opgelegde rijverbod nog gelden? | |
James1988 | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:58 |
Ik weet niet of het een zelfstandige rit betreft, of dat het gesleept wordt. Bij een zelfstandige rit zou het misschien onder een ontheffing kunnen, want 's nachts rijden er niet zo veel treinen. Ik vermoed dat die conditieritten op een viersporig baanvak gereden gaan zodat de wel rijdende treinen niet gehinderd worden, mocht die V250 alsnog/alweer naar de tering gaan. | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:01 |
dat laatste is een zekerheidje ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:19 |
Dat zal ik morgen even bij ze navragen. | |
GlenSpey | vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:15 |
Ik zit zelf nog wel eens bij de werkplek van een trdl minimaal bevoegd, maar dat is toch eigenlijk weer een heel andere tak van sport... | |
daanski82 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:34 |
Driek, gisteren was het weer zo ver. In een 3tje koploper was de plee stuk. En de NS had het lef om daar mee te gaan rijden van Den Haag naar Enschede Drienerloo. Ik kon het niet laten om een sneer naar de Webcare van de NS te maken. De plee is gisteren ochtend stuk gegaan. | |
de__vakantieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:00 |
Overmacht? maar ze hadden best ergens een ander 3tje kunnen swappen | |
greavy | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:02 |
2 Februari 2013![]() DB 218 455+N-wagens+218 450 en DB 612 511+612 ??? In Bad Harzburg staat een fraaie Sandwich-samenstelling van de 218 455+N-wagens+218 450 te wachten op de volgende inzet, terwijl de 612 511+onbekende 612 vertrekken in de richting van Halle. ![]() DB 218 455+N-wagens+218 450 vertrekgereed Vandaag was het een erg wisselend weertje. Onderweg een pak sneeuw gezien, maar er was in Bad Harzburg op het station nauwelijks sneeuw te bekennen. Wel was het zwaar mistig, waardoor de bergen in het niks verdwijnen. Later trok de mist erg snel op, en ging de zon ook schijnen. Terwijl de 218 455-4 bruut werd opgestart, staat de 628 618 nog in diepe rust te wachten om binnen enkele minuten opgestart te worden, om na een lange pauze weer naar Braunschweig te vertrekken. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:15 |
Dat is allemaal NCBG-werk, toch? (Ongecontroleerd spoor) | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:24 |
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens. | |
GlenSpey | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:44 |
Ja klopt. Tis voornamelijk een beetje bijhouden welke trein op welk rangeerspoor moet staan en in welke volgorde, omdat de trein die als laatste binnenkomt ook weer als eerste aan zn omloop begint etc. Verder geven ze leiding aan de rangeerders, de monteurs en de schoonmaakploegen en ze zijn verantwoordelijk voor het 'toestemming en opdracht - verhaal'. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:01 |
![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:34 |
In het weekend rijdt er elk uur een directe trein van Antwerpen naar Roosendaal (al is de NMBS-trein die daar als IC rijdt wat aan de korte kant). En lange rijen? Ik heb daar laats nog een keer binnen 5 minuten een kaartje gehaald bij het loket. | |
greavy | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:37 |
Bij het Nationale loket ben je vrij snel aan de beurt. Het Internationale loket is soms wat trager. De laatste keer stond ik daar 17 minuten in de wachtrij (2 loketten open), maar een keer daarvoor maar één wachtende voor mij met 3 loketten open. Het wisselt nogal daar. Drukte komt in vlagen heb ik het idee. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 09-08-2013 11:44:34 ] | |
James1988 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:40 |
Ik heb daar wel eens ene kwartier staan wachten, omdat er een of andere pipo stond die met de Thalys wilde. Met 5 medereizigers. In de eerste klas. Met flexibiliteit. Ohnee, doe toch maar een trein later. Die gast kwam iedere keer met andere wensen aan, terwijl er geen loket bij kwam. Ik miste daardoor zowel de Benelux als de stoptrein. ![]() | |
greavy | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:44 |
Ik had overstap Benelux -> IC rg Brussel (23 minuten ofzo), en had uiteindelijk nog 3 minuten over om mijn trein te halen ![]() Ik was aan de beurt, en toen ging derde loket open. | |
Sandrvich | vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:19 |
Er zitten ook nog wat loketten verstopt bij de achteringang (Kievitstraat), daar ben je meestal direct aan de beurt (ALS dat loket open is, overigens...). | |
Aardappelscheermes | vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:35 |
weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar NS Fairytailrail gaat nu wel een probleem krijgen met meerdere concurrenten...http://www.omroepwest.nl/(...)-een-stap-dichterbij | |
_serial_ | vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:45 |
Ik verwacht dat zowel de overheid als NS dit zullen gaan aanvechten | |
DriekOplopers | vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:51 |
Ik geef ze weinig kans. Ook de hoogste baas van de ACM betoogde al dat de Nederlandse regels strijdig zijn met de regels in Europa. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:53 |
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:59 |
Na hoeveel tijd verloopt je checkin bij Arriva als je vergeet uit te checken? Vier uur? | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:24 |
heb geen idee eigenlijk | |
ReisT | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:44 |
Waarom zou een check-in na een x-aantal uren verlopen? normaal is gewoon aan het einde van de dienstregelingsdag. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:51 |
Bij Ns moet je binnen 6 uur na inchecken op je bestemming zijn | |
Zyron | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:58 |
Dus als je van Groningen naar Vlissingen wil maar je krijgt ergens een springer dan hang je? | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:58 |
maar dan krijg je wel je geld terug ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:03 |
Was die bepaling niet vervallen? | |
bork | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:14 |
Arriva twitteren? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:22 |
mij niks van bekend ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:29 |
Eerder in dit topic heb ik gelezen dat NS die bepaling altijd handhaaft, maar dat je in de praktijk gewoon kan uitchecken tot einde dienstregelingsdag (dus tot 04:00 van de volgende dag). Ik heb het zelf nog nooit in de praktijk getest ![]() | |
Hinder | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:30 |
Vraagje: begin juli ontving ik van die NS-Meereiskaarten voor de maand juli en augustus in het kader van de NS Spoordeelweken. Hierop staat dat één persoon met zo'n kaartje één dag gratis mee mag reizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is. Stel, twee vrienden van mij hebben beide zo'n kaartje voor de maand augustus, mogen die dan gratis met mij meereizen? Datum is, zeg, maandag 19 augustus 2013, dus ik zou op die dag zelf al gratis mogen reizen met mijn studenten week-OV (gratis reizen periode gaat de 16e weer in). Na de actievoorwaarden op het kaartje zelf gelezen te hebben (Fyra+ICE enkel met toeslag/niet geldig bij andere vervoerders/geldig ná 9:00 uur en stempel/niet geldig icm andere acties), kan ik niets vinden dat mijn beschreven situatie niet zou mogen. Van die site op het kaartje waar naar verwezen wordt (ns.nl/spoordeelweken) word ik ook niet veel wijzer. De eerste zin wekt de indruk dat het niet zou mogen, maar de tweede zin concludeert ineens iets anders wat bij ons niet van toepassing is. Ook hier wekt de eerste zin de indruk dat het niet mag, maar de tweede zin gaat over met meerdere personen meereizen met één Meereiskaartje, terwijl wij er dan twee hebben. Zou iemand kunnen bevestigen of dit toegestaan is of niet? ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:32 |
Je mag één persoon gratis mee laten reizen met een (afgestempeld) meereiskaartje als je zelf met een geldig vervoerbewijs reist (het studentenproduct waarmee je bent ingecheckt dus). Een derde persoon zou met 40% korting mee kunnen reizen, maar niet met een meereiskaart want jij mag maar één iemand meenemen. | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:33 |
je mag één persoon gratis mee laten reizen. De derde persoon zal een treinkaartje moeten kopen, in dit geval eentje met 40% korting, omdat jij met een studentenreisproduct reist en meereizers van kunnen profiteren na 9 uur 's ochtends | |
Hinder | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:34 |
Duidelijk, dank voor het bevestigen beide ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:34 |
volgens mij moet dat laatste wel weer kunnen toch? | |
KnightSolaire | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:35 |
Ik zeg precies hetzelfde als jij ![]() | |
ReisT | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:37 |
In de voorwaarden voor de nieuwe abbonnementen (geldt dus niet voor reizen met andere producten) staat dit: Incheck vervalt dus pas aan het einde van de dag. Er staan wel meer bepalingen in die voorwaarden die puur theoretisch zijn en in de praktijk niet (kunnen) worden nageleefd. | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:40 |
ik las het niet goed ![]() | |
Peter | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:49 |
Mijn zwager was zaterdagmiddag vergeten uit te checken op A'dam Centraal, bij het inchecken 7 uurtjes later werd hij niet uitgecheckt, maar ingecheckt.. | |
Bitlord | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:58 |
Kan kloppen. Ik meen dat een reis bij NS niet langer dan 6 of 6,5 uur mag duren. | |
de__vakantieman | vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:00 |
En wat als dat wel zo is? Lost de ns het probleem dan op of moet het "slachtsoffer" dan weer in de bureaucratische machine? |