Primal Screamquote:Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef Zocalo het volgende:
Wat zijn volgens jullie de laatste pareltjes op album gebied? Zit nu beetje Luisterpaal af te struinen..
Heb je de laatste topics al doorgespit? Anders noem ik alleen maar albums die je al hebt gehoordquote:Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef Zocalo het volgende:
Wat zijn volgens jullie de laatste pareltjes op album gebied? Zit nu beetje Luisterpaal af te struinen..
Nee, dan ben ik al een avond kwijt voor ik iets kan downloadenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb je de laatste topics al doorgespit? Anders noem ik alleen maar albums die je al hebt gehoord
The National, Vampire Weekend, Kurt Vile, Cloud Cult en Primal Scream zijn tot dusver de toppers van dit jaar naar mijn mening. Daaronder een stuk of 25-30 albums die ook de moeite waard zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:42 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik al een avond kwijt voor ik iets kan downloadenDaarom vraag ik nogmaals een korte samenvatting
Ik zit er niet mee hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Geef niets. Je voelt je vast 10 jaar jonger
Goed beginquote:Op maandag 17 juni 2013 20:42 schreef Moody het volgende:
Prima Scream idd.
Gabriel Bruce, Portugal The Man, Young Dreams, Kurt Vile,....of is dit al te oud?
Kortste samenvatting is waarschijnlijk Primal Scream en The Haxan Cloak (door DO2).quote:Op maandag 17 juni 2013 20:42 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik al een avond kwijt voor ik iets kan downloadenDaarom vraag ik nogmaals een korte samenvatting
Zowel op de-Affaire drie jaar terug als op Le Guess Who May Day dit jaar erg tof live. Eerste plaat ook op vinyl aangeschaft onlangs, erg fijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:55 schreef Felagund het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Dirty Beaches al geluisterd? De aritest komt oorspronkelijk uit Thailand, vrij experimentele lo-fi muziek. Was een tijd terug best new music op Pitchfork. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het klinkt misschien net wat te pretentieus. Ik heb zijn vorige album ook geluisterd, die vind ik denk ik beter.
The National en QOTSA vond ik tot dusverre goed dit jaar. Gold Panda net even kort doorheen geskipt op de Luisterpaal, maar dat was me net iets te electronisch. Beetje funky vind ik ook wel lekkerquote:Op maandag 17 juni 2013 20:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kortste samenvatting is waarschijnlijk Primal Scream en The Haxan Cloak (door DO2).
Albums van Baths, Gold Panda, Laura Marling, John Hopkins, Mikal Cronin zijn ook leuk. Geen idee wat je smaak is? Meer elektronisch of meer rock? Of nog anders?
173550 plays since 24 april 2004.quote:
Die ga ik als eerste checken. Miles Kane had ik al binnen gehaald, wel oke, maar soms iets te veel McDonalds-muziek.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan is Telekinesis helemaal iets voor je.
Miles Kane kan ik nog noemen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
173550 plays since 24 april 2004.
En dan is mijn account in het verleden nog twee keer gereset ook.:')
Waarom resettenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
173550 plays since 24 april 2004.
En dan is mijn account in het verleden nog twee keer gereset ook.:')
Ze hadden Wish you where here erop gezet en als dat nummer 1 miljoen keer gespeeld zou worden zouden ze de rest erop zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:54 schreef debeterebob het volgende:
Pink Floyd staat op spotify
Dat dat ooit nog zou gebeuren![]()
Dat is allemaal niet zo bijzonder hoor. Vind zelf Black Sabbath wel leuk nieuw album hebben en Alice in Chains is ook wel aardig.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:51 schreef Felagund het volgende:
Wilde ik net als tip geven. Misschien nog motorpsycho uitproberen, is wat alternatievere rock, volgens Grobbel is de nieuwe plaat goed. Moet hem zelf ook nog luisteren.
Is nu gehaald dusquote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef Felagund het volgende:
Ze hadden Wish you where here erop gezet en als dat nummer 1 miljoen keer gespeeld zou worden zouden ze de rest erop zetten.
Wat is niet zo bijzonder? Motorpsycho of de andere albums die ik noemde?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo bijzonder hoor. Vind zelf Black Sabbath wel leuk nieuw album hebben en Alice in Chains is ook wel aardig.
Motorpsycho m.i..quote:Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is niet zo bijzonder? Motorpsycho of de andere albums die ik noemde?
In 2005/2006 kon je nog niet zo makkelijk plays wissen. Dus als je een keer vergat dat je winamp een nacht aanstond dan was dat wel meteen een dominante aanwezigheid in je charts. Enige remedie was alle plays van de artiest wissen geloof ik. Toen maar gewoon weer met een schone lei opnieuw begonnen.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom resetten
Maak dan gewoon een nieuw account aan...
Al die ninja editsquote:Op maandag 17 juni 2013 20:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In 2005/2006 kon je nog niet zo makkelijk plays wissen. Dus als je een keer vergat dat je winamp een nacht aanstond dan was dat wel meteen een dominante aanwezigheid in je charts. Enige remedie was alle plays van de artiest wissen geloof ik. Toen maar gewoon weer met een schone lei opnieuw begonnen.
opa vertelt
Ken ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In 2005/2006 kon je nog niet zo makkelijk plays wissen. Dus als je een keer vergat dat je winamp een nacht aanstond dan was dat wel meteen een dominante aanwezigheid in je charts. Enige remedie was alle plays van de artiest wissen geloof ik. Toen maar gewoon weer met een schone lei opnieuw begonnen.
opa vertelt
Ja, dat heb ik nu, nu ik een auto heb en muziek vanaf mijn mobiel luisterquote:Op maandag 17 juni 2013 21:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken ik.
Ik verwijderde ook weleens artiesten die ik beluisterd had, maar niets vond. Daar ben ik al een paar jaar mee gestopt. Ik zie Last.fm meer als referentie voor jezelf om te zien hoe je smaak x jaar geleden was.
Ook "vervelend" met terugwerkende kracht is dat je bijv. 3 of 4 jaar lang 2 uur per dag je iPod hebt gebruikt (tussen 2005 en 2009 ofzo), maar nooit heb gescrobbeled
Als je je mobiel aansluit op je PC/Mac, zou-ie moeten scrobblen als je een Scrobbler geinstalleerd hebt.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:06 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nu, nu ik een auto heb en muziek vanaf mijn mobiel luister
Ik heb maar 1 of 2 artiesten verwijderd van mijn account die ik niets vond, toen ik nog toegang had tot de radio kwamen die vaak voorbij. Ik heb het scrobbelen altijd redelijk bijgehouden, zelfs mijn Creative Zen mp3-speler die ik eerst had heb ik handmatig gescrobbeld. Dus mijn library zou wel een goede afspiegeling van mijn smaak moeten zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken ik.
Ik verwijderde ook weleens artiesten die ik beluisterd had, maar niets vond. Daar ben ik al een paar jaar mee gestopt. Ik zie Last.fm meer als referentie voor jezelf om te zien hoe je smaak x jaar geleden was.
Ook "vervelend" met terugwerkende kracht is dat je bijv. 3 of 4 jaar lang 2 uur per dag je iPod hebt gebruikt (tussen 2005 en 2009 ofzo), maar nooit heb gescrobbeled
Dat is een vanzelfsprekendheidjequote:Op maandag 17 juni 2013 21:11 schreef debeterebob het volgende:
Maar mijn lastfm-lijst is mooier en cooler dan die van jullie allemaal
Jij bent ook mijn beste vriend, mijn waardequote:Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een vanzelfsprekendheidje
Ik zie jou ook als debestebob.
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jij bent ook mijn beste vriend, mijn waarde
Lastig, want als een album commercieel geflopt is, was er dus een verwachting dat-ie commercieel zou slagen. Dat sluit al veel albums uitquote:Op maandag 17 juni 2013 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Wat is een album wat commercieel gezien totaal is geflopt maar waar jij maar naar blijft luisteren door de jaren heen?
Voor mij is dat toch wel The Illusion of Safety van The Hoosiers...
Een album dat het volgens mij heel matig deed qua verkopen en zeker bij de critici maar waar ik helemaal gek op ben is Our Earthly Pleasures van Maximo Park. Elk nummer is raak maar er zijn volgens mij maar weinig mensen die die mening delenquote:Op maandag 17 juni 2013 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Wat is een album wat commercieel gezien totaal is geflopt maar waar jij maar naar blijft luisteren door de jaren heen?
Voor mij is dat toch wel The Illusion of Safety van The Hoosiers...
A Certain Trigger heb ik grijs gedraaidquote:Op maandag 17 juni 2013 21:32 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Een album dat het volgens mij heel matig deed qua verkopen en zeker bij de critici maar waar ik helemaal gek op ben is Our Earthly Pleasures van Maximo Park. Elk nummer is raak maar er zijn volgens mij maar weinig mensen die die mening delen
Maar het debuutalbum was van begin tot eind vermakelijk. Heb er goede herinneringen aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:37 schreef Felagund het volgende:
Girls who play Guitar is een leuk nummer, zo slecht vind ik dat tweede Maximo Park album niet.
Fantastischquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Helemaal niet slecht.quote:
ik 2 jaar geleden geloof ikquote:Op maandag 17 juni 2013 19:47 schreef Felagund het volgende:
Gold Panda was ook een goede tip, weet niet meer wie die gegeven heeft.
Nou...Zijn echt zat die hier veel langer zitten. Z, Grobbel, ranja, cafca, n00bie, peaceman (waar is peacy???quote:Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Bol_Wan het volgende:
Qua senioriteit moet Norrage zo ongeveer 82 zijn toch?
Beter laat dan nooit.quote:
Zat al op Gold Panda in 2009 Met Quitters Raga vond de naam echt veel te vet daarbij was het echt de ideale plaat om mijn huisgenoten mee te trollen.quote:
Dan zit je niet eens langer hier als mijquote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef Norrage het volgende:
Ben even alle posts uit het vorige topic nog aan het quoten
[..]
Nou...Zijn echt zat die hier veel langer zitten. Z, Grobbel, ranja, cafca, n00bie, peaceman (waar is peacy???), bigshadow, pfaf, methodmich, wallofdolls...allemaal oude garde. ik denk dat ik best wel een newbie ben in dit topic
Ben er pas in 2009 ofzo echt een beetje bijgekomen? 2008 had ik nog niet eens een jaarlijstje
Ik vind het echt een verschrikkelijk album, voor Pink Floyd maatstaven.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef Kerftminister het volgende:
Ik verwacht wel een discussie over de overschatheid van Dark Side of the Moon.
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:42 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dan zit je niet eens langer hier als mijOp Fok dan, indietopic wel.
Okkervil River vind ik trouwens echt een albumband, daar ga ik geen singles van luisteren
Vond het zelf ook behoorlijk saai.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het echt een verschrikkelijk album, voor Pink Floyd maatstaven.
Wish You Were Here denk ik wel, al is het voor velen DSOTM. Maar die twee. Wish You Were Here bevat natuurlijk de prachtige ballad, maar ook hun beste nummer, Shine On You Crazy Diamond, 25 minuten heerlijkheid (opgesplitst weliswaar).quote:
Dit. Syd was zo'n geniale songwriter.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben van de zeldzame mening dat hun debuut het beste is. Ik kan hun latere albums ook zeer waarderen, maar dat psychedelische van het eerste album is zó goed.
Wish You Were Here. Dark Side is ook heel tof, vooral qua thema, maar Wish trekt me gewoon veel meer aan. De titeltrack is een van de mooiste nummers ooit geschreven.quote:
Ik heb het debuut nog nooit helemaal geluisterd volgens mijquote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben van de zeldzame mening dat hun debuut het beste is. Ik kan hun latere albums ook zeer waarderen, maar dat psychedelische van het eerste album is zó goed.
Laat het kerftminister niet horenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:05 schreef Arn0 het volgende:
De nieuwe Kanye is ook weer vetEcht goede beats.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 17 juni 2013 20:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik moet zeggen dat er geen album is waar ik dit jaar meer verslaafd aan ben dan Desperate Ground van The Thermals. Is me niet geheel duidelijk waarom, want echt iets nieuws kan ik er niet in ontdekken, maar man o man wat een lekker album
Ik vind Summer'68 zo mooi gezongen. Richard Wright die het zingt toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:37 schreef Norrage het volgende:
Ja goed idee. Pink Floyd dagje![]()
Atom Heart Mother is ook fantastisch. Met Fat old Sun maar vooral de titeltrack
Die albums uit die tijd zijn allen fantastisch. Zelfs More, die soundtrack, is heerlijk
Norrage, de man die binnen 4 minuten een heel album kan beoordelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef Norrage het volgende:
Ik heb hem nu afgezet, verschrikkelijk zeg. Ben het helemaal met je eens kerftminister![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Norrage, de man die binnen 4 minuten een heel album kan beoordelen.
Uiteraard niet, maar dit is echt wel heel erg verschrikkelijk. Nog niet vaak meegemaakt hoor zo. En ik snap jullie niet helemaal. Als ik achteraf een album toch ineens beter vond dan in eerste instantie, vond ik het echt niet verschrikkelijk in eerste instantie hoor. ik heb de laatste tijd toch wel heel vaak het gevoel dat jullie mij verkeerd inschattenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Norrage, de man die binnen 4 minuten een heel album kan beoordelen.
Nee jij schat Kanye verkeerd in, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dit is echt wel heel erg verschrikkelijk. Nog niet vaak meegemaakt hoor zo. En ik snap jullie niet helemaal. Als ik achteraf een album toch ineens beter vond dan in eerste instantie, vond ik het echt niet verschrikkelijk in eerste instantie hoor. ik heb de laatste tijd toch wel heel vaak het gevoel dat jullie mij verkeerd inschatten
Jij post altijd een mening over een album die je net 1/3 heb geluisterd. Ook als het een goed album is. Vaak is de mening aan het einde van het album anders. Blijkt het toch niet zo geweldig te zijn als eerst gedacht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dit is echt wel heel erg verschrikkelijk. Nog niet vaak meegemaakt hoor zo. En ik snap jullie niet helemaal. Als ik achteraf een album toch ineens beter vond dan in eerste instantie, vond ik het echt niet verschrikkelijk in eerste instantie hoor. ik heb de laatste tijd toch wel heel vaak het gevoel dat jullie mij verkeerd inschattenOf hebben jullie voorbeelden van mij die ik zelf mij niet kan heugen?
Ja ok. Dat is waar. Ik post wel vaak mijn meningen tijdens het luisteren van een album. Dat is leuk. Uiteraard ga ik dan nog vaker luisteren, en kan ik mijn mening wel wat bijstellen...Maar echt wezenlijk veranderen zal mijn mening niet. Misschien een jaar later ofzo...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij post altijd een mening over een album die je net 1/3 heb geluisterd. Ook als het een goed album is. Vaak is de mening aan het einde van het album anders. Blijkt het toch niet zo geweldig te zijn als eerst gedacht.
Mjah. ik vond vooral die eerste track zo ontzettend bout dat ik nu al een paaar uur oorpijn heb. Maar ik ga het album vast nog een 2e kans gevenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee jij schat Kanye verkeerd in, dat is het probleem.
Vind het gewoon opmerkelijk. Omdat het in mijn ogen juist een album is dat je meer dan 1x moet luisteren om op waarde te kunnen schatten, omdat het zo'n breuk is met zijn vorige album. Was zelf ook bij het eerste nummer erg verrast.
Vind je? Vond het een grote teleurstelling.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:05 schreef Arn0 het volgende:
De nieuwe Kanye is ook weer vetEcht goede beats.
Gaat nergens over hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef Norrage het volgende:
Ik heb hem nu afgezet, verschrikkelijk zeg. Ben het helemaal met je eens kerftminister![]()
![]()
Airhead is Rob McAndrews, gitarist bij optredens van James Blake. De twee hebben in 2010 samen een 10" uitgebracht, die best aardig is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Tchock, ken jij Airhead? Is een bandje, volgens een Fransman hier in het hostel, dat goede vrienden is met James Blake? Hij liet net het nummer Autumn horen, en dat klonk echt heel goed.
Is toch een verschrikkelijk irritante, net niet gelukte, dubstep achtige beat. Met een verschrikkelijke stem erachter en ook nog slechte teksten. Wat is er goed aan die opener? Het klinkt echt als een poging tot een electronisch hiphop album maar volstrekt mislukt, zoals een jongetje uit de 4e klas het zou proberen...?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:01 schreef DO2 het volgende:
Heb nu het eerste nummer van het nieuwe album van Kanye West 1x gehoord.
Wat is precies het probleem, jongens? Klinkt toch meteen lekker? Smaakt toch juist naar meer?
Ik kan het niet volgen.
Ja precies. Het klinkt inderdaad echt als zo'n oud spelcomputer deuntje. Het is dat Kanye hier geen autotune bij gebruikt, dat had het helemaal afgemaaktquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:08 schreef Kerftminister het volgende:
Ja dat deuntje doet me denken aan een Gameboy Color remake van Atari Pong. Verder zijn de raps echt zwaar ongeïnspireerd.
Die bewaart hij voor zijn latere nummers. Nee, veruit zijn slechtste album tot nu toe.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja precies. Het klinkt inderdaad echt als zo'n oud spelcomputer deuntje. Het is dat Kanye hier geen autotune bij gebruikt, dat had het helemaal afgemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Dat meen je?! Lijkt me sterk, dit is zo'n specifiek muziektopicquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:20 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb het idee dat we hier te maken hebben mee verschillende smaken.
Jaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:28 schreef Norrage het volgende:
Vinden jullie het trouwens ook zo irritant van Spotify en scrobbelen, dat als er remasters van albums op staan hij die ook zo scrobbelt?Zo worden mijn scrobbles keihard verneukt
![]()
Zoals bv nu met Pink Floyd...zijn allemaal remasters...en zelfs de nummers hebben dat erachter staan![]()
Lees dit nu pas, maar wat heb je van ze beluisterd? Eerste album is goed, maar hun tweede, Belong, is waar de verslaving begint. Dat album heb ik een paar jaar geleden zo vaak gedraaid, echt heerlijk. Die harde gitaren met de prachtige verstopte melodieënquote:Op maandag 17 juni 2013 21:40 schreef Kerftminister het volgende:
Hmm zit nu aan The Pains of Being Pure at Heart, maar daar had ik meer van verwacht. Vind het niet zo heel veel aan.
Stond bij Asobi Seksu bij similar artists, dus had iets dromerigers verwacht.
Had de debuutplaat gedaan, middenstuk was wel het beste. Maar ik miste de vrouwelijke vocalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Lees dit nu pas, maar wat heb je van ze beluisterd? Eerste album is goed, maar hun tweede, Belong, is waar de verslaving begint. Dat album heb ik een paar jaar geleden zo vaak gedraaid, echt heerlijk. Die harde gitaren met de prachtige verstopte melodieënMijn favoriet:
Irritant inderdaad, maar de voordelen van Spotify wegen bij mij nog steeds op tegen de nadelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:28 schreef Norrage het volgende:
Vinden jullie het trouwens ook zo irritant van Spotify en scrobbelen, dat als er remasters van albums op staan hij die ook zo scrobbelt?Zo worden mijn scrobbles keihard verneukt
![]()
Zoals bv nu met Pink Floyd...zijn allemaal remasters...en zelfs de nummers hebben dat erachter staan![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Is dat echt zo belangrijk, die scrobbles?
Mja, ik vind het wel handig dat alle plays voor een nummer bij elkaar staan. Anders heb je iets als:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Ah, docu is interessant, maar eens kijken of dat hier ook te ontvangen is. Minfilm moet ik ook nog beter kijken, heb ik nog maar half gezien.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:50 schreef Arn0 het volgende:
Voor de fans:
http://www.cultura.nl/gen(...)--Laura-Marling.html
Vet! Documentaire over het nieuwe Laura Marling album (inclusief die mooie minifilm) en dan heel concert. Wist ook helemaal niet dat alle lead vocals in één take opgenomen waren, wow..
Jazeker!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Een van de redenen dat ik geen Spotify gebruik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:28 schreef Norrage het volgende:
![]()
Nou ja, ze zijn uiteraard niet van levensbelang, maar ik vind het leuk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:42 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik heb het een hele tijd gevolgd maar er komt veel te veel langs wat ik niet ken. Dat zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar soms waren er hele dagen waar alleen tien mensen kwamen melden dat ze het niet kendenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:00 schreef methodmich het volgende:
Misschien hier niet zo heel bekend, maar dat moet dan maar eens veranderen (of niet): MUZ / Top5 van de dag #40
Ja, maar de nieuwe opdracht staat er pas tien minuten. Dus dat kan nog veranderen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het een hele tijd gevolgd maar er komt veel te veel langs wat ik niet ken. Dat zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar soms waren er hele dagen waar alleen tien mensen kwamen melden dat ze het niet kendenTot nu toe is er voor de huidige opdracht ook maar één iemand die een lijst kan produceren.
Mijn punt is dus dat het (te) vaak zo ging.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, maar de nieuwe opdracht staat er pas tien minuten. Dus dat kan nog veranderen.
Ja, maar dat wisselt wel hoor. Elke dag anders in principe. Dus best de moeite waard om te kijken. Kan je meedoen, maak je een lijst, en anders niet. Maar is natuurlijk persoonlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat het (te) vaak zo ging.
Die heb ik echt te vaak geluisterd, moneygrabberquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:45 schreef Moody het volgende:
Frits en de Tumtums (jeweetwel...Moneygrabber) heeft wel een leuke nieuwe single uit
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:08 schreef Norrage het volgende:
Yeezus. Wat een verschillende meningen overal
Ik wilde hem niet makenquote:
Dat Kanye zijn teksten niet zo goed zijn, hij niet zo goed kan rappen en dat hij doordraaft met zelfverheerlijking kan me geen reet schelen. Integendeel, dat vind ik eigenlijk wel leuk van hem. Mooie vent, no-nonsens shit. Weet gewoon wat ie wil.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef DO2 het volgende:
Begrijp al het negatieve commentaar ook niet zo goed, hoor.
Ok, Kanye kan niet zo goed rappen, z'n teksten laten te wensen over en hij draaft een beetje door in z'n zelfverheerlijking. Maar dat is toch niks nieuws?
Als je daar een beetje doorheen kan kijken is deze plaat in muzikaal opzicht wederom een zeer bijzonder avontuur.
Ik heb hem nu 3x gedaan, om me alvast van de vooroordelen te ontdoen dat ik albums niet afluister als ik ze beoordeel. Maar ok, moet maar even bezinken hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:37 schreef DO2 het volgende:
En toch denk ik dan dat je 'm wat vaker moet luisteren, Norrage.
Van Facebook, goed nieuws.quote:Four Tet (Official)
I think I just finished my new album
TNGHT vind ik inderdaad ook kut jaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef DO2 het volgende:
Maar goed, dan vind je deze beats waarschijnlijk ook niks:
Hold My Liquor bleef bij mij ook gelijk hangen, wel leuke trackquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb hem nu 3x gedaan, om me alvast van de vooroordelen te ontdoen dat ik albums niet afluister als ik ze beoordeel. Maar ok, moet maar even bezinken he
Vind Hold My Liquor trouwens wel een zieke track, maar das vooralsnog de enige waar ik wel wat mee kan
Dat meisje is goed te doen ja. Die muziek is echt totaal kut dan nog liever Frans Duijsquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:12 schreef DO2 het volgende:
Jaja. Jullie gaan stiekem allemaal uit je dak op de vieze beats en vuige shit,niggaaaaaa's
.
Ik weet toch:
Nee maar serieus, hoe kan je dit nu niet lekker vinden?![]()
Die doorgeslagen zelfverheerlijking (wie anders dan Kanye kan er nu "I'm a God" schreeuwen?) en de harde beats geven het album dat heerlijke megalomane wat het zo bijzonder maakt. Het balanceert perfect tussen het geniale en gestoorde in. Waarmee het dus niet raar is dat het een echt love-or-hate it plaat is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef DO2 het volgende:
Begrijp al het negatieve commentaar ook niet zo goed, hoor.
Ok, Kanye kan niet zo goed rappen, z'n teksten laten te wensen over en hij draaft een beetje door in z'n zelfverheerlijking. Maar dat is toch niks nieuws?
Als je daar een beetje doorheen kan kijken is deze plaat in muzikaal opzicht wederom een zeer bijzonder avontuur.
Wat kutquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:
Kanye heeft echt een ongelooflijk talent om geluiden en stijlen te combineren die op papier nooit kunnen werken,
maar het in de praktijk toch doen.
De nummers gaan werkelijk alle kanten op, maar ze vliegen nergens uit de bocht. Dat moet je 'm gewoon nageven.
Wie anders dan Kanye verzint nu zoiets?
Het is allemaal tegen het kitscherige aan.
Het is net niet helemaal fout, en dat maakt het weer zo ongelooflijk goed.
Ik hoop dat jij ook wat hebt gezegd toen het ging over Daft Punk? Die heeft zelfs een TT gehad.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:38 schreef Moody het volgende:
Wat doen Kanye West als de meest populairste rapper van de afgelopen jaren in een indie-topic?
Wow, wat erg.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:
Kanye heeft echt een ongelooflijk talent om geluiden en stijlen te combineren die op papier nooit kunnen werken,
maar het in de praktijk toch doen.
De nummers gaan werkelijk alle kanten op, maar ze vliegen nergens uit de bocht. Dat moet je 'm gewoon nageven.
Wie anders dan Kanye verzint nu zoiets?
Het is allemaal tegen het kitscherige aan.
Het is net niet helemaal fout, en dat maakt het weer zo ongelooflijk goed.
Beetje van dit niveau is hetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wow, wat erg.
Het is net niet helemaal niets. Het is gewoon echt helemaal niets.
weer een kleine stijlsverandering. Ik vind em lekker, maakt me weer benieuwd naar het albumquote:
Khaled? Ja ze noemen het raï, je kent Aïcha vast wel. Dit is mijn favoriet:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:03 schreef Felagund het volgende:
Klinkt interessant, wat voor een muziek is het?
Tunng valt een beetje tegen.
Begrijpelijkquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:49 schreef Kerftminister het volgende:
In een adem de The Shins discografie beluisterd.
Helemaal? Ik was na Chutes Too Narrow gestopt als ik jou was. Niet dat de albums daarna slecht zijn, maar in mijn ogen wel beduidend minder dan de eerste twee.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:49 schreef Kerftminister het volgende:
Ik vind de laatste twee juist iets fijner, wat minder van hetzelfde. Iets meer psychedelisch ook, Simple Song kende ik al, maar vind ik echt een heerlijk nummertje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Helemaal? Ik was na Chutes Too Narrow gestopt als ik jou was. Niet dat de albums daarna slecht zijn, maar in mijn ogen wel beduidend minder dan de eerste twee.
Hoe heb jij dat ervaren?
Die laatste, Dig Out Your Soul is anders ook geniaalquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:46 schreef methodmich het volgende:
Oasis, ook niet verkeerd. Al kan je ook daar in mijn ogen stoppen na album twee, maar vooruit.
Zelf de Peel Sessions van The Delgados in de speler. Ook leuk hoor. Altijd een beetje een onderschatte band, heb ik de indruk.
Ik had het niet gedacht maar ik ben zo hard verslaafd aan Yeezusquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:04 schreef DO2 het volgende:
Mensen... Ik denk dat ik Yeezus Kanye's beste vind,.
Wat voor sommigen misschien complete chaos lijkt, is in werkelijkheid perfect geregistreerde gekte.
Dit is niet zomaar wat doen... Dit is met ongelooflijke precisie op de rand van een diepe afgrond balanceren.
Ik kan niet anders dan ademloos toekijken hoe die mafketel 't voor mekaar krijgt om er staande te blijven.
Ik heb er weer een kandidaat voor album van het jaar bij.
... En voor alle haters:
[ afbeelding ]
Die humoristische dingen in CD zijn geweldig ja, maar voor de rest is niet alles even fantastisch vind ik. Through the Wire staat echt ver boven de rest van de song qua kwaliteit en dat verhaal aan het einde duurt echt tee laaaangquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
Meh Yeezus komt wat mij betreft niet in de buurt van College Dropout. Die prachtige Soul-samples, geweldige song-concepten, humoristische teksten, maatschappijkritiek, emotie. Er gaat zoveel door me heen als ik dat album luister. Yeezus komt echt op me over alsof Kanye gewoon mensen voor de gek wil houden. Echt ongeïnspireerd. Mja ik luister al sinds 2006 naar hem, dus kan zijn dat er hier wat meer meespeelt.
Het is vrijwel voortdurend op het randje. Dat maakt die plaat mijns inziens juist zo intrigerend.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef Z het volgende:
Ik vind College Dropout vergeleken met Yeezus maar saai. In vind Yeezus vooral conceptueel gezien fantastisch. Muzikaal is het af en toe op het randje.
Prachtig juist, leer je de persoon Kanye verder begrijpen. Het Soul-sampling op die Chipmunk manier heeft ook heel de Hip-Hop scene veranderd en geweldige dingen opgeleverd. Heel het album is gewoon zo leuk, soulful en klinkt ook zo vrolijk. Verder geen last van autotune, Chief Keef, gekke bliepjes en geschreeuw.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:13 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Die humoristische dingen in CD zijn geweldig ja, maar voor de rest is niet alles even fantastisch vind ik. Through the Wire staat echt ver boven de rest van de song qua kwaliteit en dat verhaal aan het einde duurt echt tee laaaang
Ik merk het wel anders.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:31 schreef Z het volgende:
"Just two days before the album was supposed to be turned in, five songs still needed vocals. "Don't worry, I will score 40 points for you in the fourth quarter," Kanye allegedly told Rubin. "In the two hours before he had to run to catch the plane [to Milan], he did exactly that: finished all lyrics and performed them with gusto," Rubin said."
Dat verklaart een hoop. Maar dan nog, ik heb er niet heel veel last van.
Niet slechtquote:
Hoho...die lui verdienen meer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:49 schreef Kerftminister het volgende:
Beulah is ook nog leuk, The Gerbils ken ik nog niet moet ik dus ook maar eens luisteren.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:50 schreef Z het volgende:
Het je de Elephant 6 catalogus al eens beluisterd? Apples in Stereo, The Olivia Tremor Control, The Gerbils etc.
Wincing the Night Away is mijn favoriet, vond het over het algemeen wel erg goed hoor. Geen enkel nummer dat ik slecht vond.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoho...die lui verdienen meer.
De eerste 2 albums zijn pareltjes. "Oh, Inverted World" is indiepop-heaven en New Slang is een waar indie anthem.
In Wincing the Night Away valt veel te ontdekken. Naast de uptempo nummers Australia en het prachtige verhalende Phantom Limb......
.....een van de mooiste ballads van de afgelopen jaren:
Port of Morrow is kwalitatief een heel stuk minder dan deze eerste 3 albums. Heb 'm zelfs niet eens gekocht, terwijl ik alles van The Shins heb
Vergeet Broken Bells ook niet, het projectje van Mercer met Danger Mouse.
Wincing the Night Away is inderdaad over de hele linie erg goed. De 2 albums daarvoor zijn wat minder gelaagd, maar minstens zo goed hoor. The Shins is toch wel een league on its own. Ook de teksten zijn poëzie. Mercerquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wincing the Night Away is mijn favoriet, vond het over het algemeen wel erg goed hoor. Geen enkel nummer dat ik slecht vond.
Goede tip. Met natuurlijk ook het onvolprezen Of Montreal. Straks maar weer eens een CD van draaien, bedenk ik me nu.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:50 schreef Z het volgende:
Het je de Elephant 6 catalogus al eens beluisterd? Apples in Stereo, The Olivia Tremor Control, The Gerbils etc.
Waarom?quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:01 schreef methodmich het volgende:
Las toevallig vandaag in een oude OOR nog een recensie van Haxan Cloak, Tchock. Toen moest ik aan jou denken.
Jij plugt ze hier toch al weken of ben ik nu in de war met DO2?quote:
Je bent in de war. Ik heb één keer één nummer geluisterd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jij plugt ze hier toch al weken of ben ik nu in de war met DO2?
Haha, dan was dat verkeerd opgeslagen in mijn hoofd. Die topics gaan hier ook veel te snel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent in de war. Ik heb één keer één nummer geluisterd.
Maar fijn dat je aan me dacht
Dank voor de tipquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:44 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, over The Shins gesproken:
MUZ / Top5 van de dag #40
Moet een eitje zijn voor velen en dus kans op veel inzendingen. Ik verwacht Kerftminister en Moody nu sowieso met hun top 5 daar.
Serieus? Waar? Wanneer? Ik dacht dat jij daar geen zak aan vond, trouwens..?quote:
Komen op Pukkelpop. Als er iets leuks tegenover geprogrammeerd staat ga ik niet, hoor, maar ik neem aan dat ze vroeg op de dag staan als er weinig te zien is en ik ben gewoon erg benieuwd hoe ze dat live brengen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Serieus? Waar? Wanneer? Ik dacht dat jij daar geen zak aan vond, trouwens..?
En het is The Haxan Cloak.
Hij is vandaag toegevoegd dus ik zag 'm in de mail.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:38 schreef DO2 het volgende:
Zo, het was even zoeken, maar daar staat ie dan, helemaal onderaan, met de kleine letters.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:40 schreef DO2 het volgende:
Ok. Laat me maar even weten hoe het was. Mocht je gaan. Ben er zelf namelijk niet bij.
Hehe, Jeff Tweedy is weliswaar een held, maar het is toch echt een volledige bandquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:55 schreef neohu het volgende:
De laatste tijd best veel Wilco aan het luisteren, vooral The Whole Love. Wat vinden jullie zijn beste album?
Hahaha excuus, ik wist wel dat het een band was (ergens)quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hehe, Jeff Tweedy is weliswaar een held, maar het is toch echt een volledige bandVerder ga ik voor de klassieker: Yankee Hotel Foxtrot (hopelijk in de juiste volgorde)
quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:40 schreef Norrage het volgende:
Wat Wilco albums?
A Ghost is Born, by far![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij staat aan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neohu heeft nog geen signature
Summerteeth is fantastisch maar.....te lang...quote:
Hij kan niet lang genoeg duren wat mij betreft.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Summerteeth is fantastisch maar.....te lang...
A Ghost is Born duurt veel langer, man.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Summerteeth is fantastisch maar.....te lang...
Nou ok, ze duren even lang...maar AGIB is veel veelzijdiger...Summerteeth luister ik zelden uit, vooral het einde vind ik echt niet zo goed, en het album komt op mij over als een enorm lang album met veels te veel nummers..quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:53 schreef DO2 het volgende:
[..]
A Ghost is Born duurt veel langer, man.
Ja die is stiekem ook te lang, maar die luister ik veel anders. De andere albums zijn mooie conceptalbums, die je als albums moet luisteren. Being There is gewoon een album met alleen maar no-nonsense geniale rock/alt-country nummers die je in willekeurige volgorde kan luisterenquote:
Had die op mijn mobiel gezet, daardoor best veel geluisterd en vandaag maar eens wat meer in verdiepen dusquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou ok, ze duren even lang...maar AGIB is veel veelzijdiger...Summerteeth luister ik zelden uit, vooral het einde vind ik echt niet zo goed, en het album komt op mij over als een enorm lang album met veels te veel nummers..
Maar goed, alles relatief. Alles van hun is echt fantastisch. Enige domper vond ik het laatste album, maar die had dan wel weer hun allerbeste nummers Art of Almost
Zonder Less Than You Think zijn ze exact hetzelfde in lengtequote:Op donderdag 20 juni 2013 23:08 schreef DO2 het volgende:
Volgens mij scheelt het zo'n 9 minuten, Norrage.
Maar goed... A Ghost Is Born is ook een uitstekende plaat, natuurlijk.
Maar wat mij betreft zijn YHF en Summerteeth toch echt de meesterwerkjes.
Enige nummer van Wilco waar iedereen mee wegloopt waar ik helemaal niks mee kan.... :/quote:
quote:
Jij... Spoort... Gewoon... Niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Enige nummer van Wilco waar iedereen mee wegloopt waar ik helemaal niks mee kan.... :/
Als ik een top 10 slechtste nummers van Wilco zou opzetten, staat deze daarinquote:
Je bedoelt dat het allemaal al eens eerder is gedaan..?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat is dit voor onzin. Ik luister voor de eerste keer Settle van Disclosure en ik ken tot nu toe elke track al.
Het is je vergeven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als ik een top 10 slechtste nummers van Wilco zou opzetten, staat deze daarin![]()
Tsja...waarom, weet ik niet. Doet me gewoon niets
Nee, dat ik letterlijk deze tracks al voorbij heb horen komen. Geen idee waar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het allemaal al eens eerder is gedaan..?
Oh, zo. Ja, ze hebben wel een aantal hits gehad, geloof ik. Dus dat kan zomaar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat ik letterlijk deze tracks al voorbij heb horen komen. Geen idee waar.
Maar het album is heel nieuw, toch?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
Oh, zo. Ja, ze hebben wel een aantal hits gehad, geloof ik. Dus dat kan zomaar.
Je slaapluistert i.p.v. slaapwandelt?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat ik letterlijk deze tracks al voorbij heb horen komen. Geen idee waar.
Beetje cliche keuzes hoorquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:22 schreef Moody het volgende:
Vind Jesus, Etc. en Impossible Germany de hoogtepuntjes.
Klopt inderdaadquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:26 schreef DO2 het volgende:
En dan vergeet je zelfs White Noise nog, Tchock. Die gaat ook al een tijdje mee.
Ik had eigenlijk al verwacht dat iemand op het woord techno zou gaan mekkerenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:29 schreef viagraap het volgende:
Latch bijvoorbeeld stond vorig jaar al in een top weet-ik-het in de UK, en daarna zijn er nog meer tracks al uitgebracht. Het is trouwens eerder house dan techno, ook volgens de heren zelf. Ik ben er nog niet uit of ik ze te mainstream wil noemen of niet, maar ik vind het leuke muziek dus #yolo.
Nou ja, ik ben het zelden met de cijfers eens maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat P4k me al aan een hoop toffe muziek heeft geholpen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
P4K is ook maar 1 persoon die het album recenseert. Je kan bij het uitpikken van een selectie van albums die je wilt luisteren beter uitgaan van de meningen op user-review-sites imo.
Mwoa, users zijn vaak te ongenuanceerd en te slecht verwoord voor mijn smaak. Metacritic en Any Decent Music werken voor mij wat dat betreft beterquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
P4K is ook maar 1 persoon die het album recenseert. Je kan bij het uitpikken van een selectie van albums die je wilt luisteren beter uitgaan van de meningen op user-review-sites imo.
Leuke plaat, maar volgens tipte ik em ook aan jou dus dat telt niet héquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Moody het volgende:
Heb trouwens nog niemand feedback horen geven over Gabriel Bruce.
Volgens mij past dat wel in de straatjes van velen hier.....
etc.
Bedoel je denk ik?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben het zelden met de cijfers eens maar ik zou niet liegen als ik zou zeggen dat P4k me al aan een hoop toffe muziek heeft geholpen.
P4K is ook zeker niet de enige bron. Maar ik vind het over het algemeen wel een redelijk vertrouwbare.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
Als een album bijv. 50x is beoordeeld geeft dat een beter beeld van de "kwaliteit" dan wanneer 1 iemand dat doet tochquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mwoa, users zijn vaak te ongenuanceerd en te slecht verwoord voor mijn smaak. Metacritic en Any Decent Music werken voor mij wat dat betreft beter
Ja, op users ga ik juist zelden af...quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mwoa, users zijn vaak te ongenuanceerd en te slecht verwoord voor mijn smaak. Metacritic en Any Decent Music werken voor mij wat dat betreft beter
Ik noem dan ook twee sites/apps die reviews verzamelen van heel veel bronnen. Zeker niet alleen Pitchfork nee, die schrijven hun recensies vaak al voor de cd binnen isquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Als een album bijv. 50x is beoordeeld geeft dat een beter beeld van de "kwaliteit" dan wanneer 1 iemand dat doet tochDie lui van Pitchfork zijn niet altijd even objectief he......
Was niet eens bijdehand bedoeld trouwensquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Te laat, te veel dingen tegelijk doen en ook nog proberen een mooie zin te typen
Gek idee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:42 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, op users ga ik juist zelden af...
Er zijn er zoveel die een plaat maar niks vinden en dan uit frustratie of puur om te kwallen zo'n plaat een 1 ( of zelfs een 0 ) geven. En andersom... Mensen die bij voorbaat een plaat al een 9 of 10 geven omdat ze nu eenmaal fan zijn.
Dat is altijd zo. Of het nou gaat om apps of muziek of restaurant-reviews: of het was de hel op aarde of het was het allerbeste wat er bestaat in de wereld ooit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef DO2 het volgende:
Je moet voor de lol eens kijken naar de userratings op Metacritic... Die zijn vaak zo enorm gepolariseerd.
Metacritic en ADM zijn idd handig. Net zoals MuMe en RYM. Zijn er meer sites zoals de laatste 2 eigenlijk?? Kan me voorstellen dat een dergelijke site als MusicMeter ook in Engeland bestaat.....quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik noem dan ook twee sites/apps die reviews verzamelen van heel veel bronnen. Zeker niet alleen Pitchfork nee, die schrijven hun recensies vaak al voor de cd binnen is
Niet alleen hebben de meeste recensenten veel meer muziekkennis, maar vaak beheersen ze ook redelijk wat muziektheorie. Dat helpt om een goede 'mening' te vormen. Als je puur afgaat op wat je voelt zonder dat te beschrijven zit je in de top 40.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Gek idee.
"Users" zijn luisteraars, net als recensenten. De tweede categorie weet zijn mening soms beter onder woorden te brengen, maar slaat soms ook door in het zien in dingen die er niet zijn.
Ja, dus kan ik het niet al te serieus nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Of het nou gaat om apps of muziek of restaurant-reviews: of het was de hel op aarde of het was het allerbeste wat er bestaat in de wereld ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |