Morgen ga ik het gewoon weer opnieuw proberen denk ik(als ik weer op tijd klaar ben op het STC). Vanaf de openbare weg mag je het fotograferen, tenzij er rechten op een voorwerp zitten. En bij Shell is dat niet zo. Gaan ze me lastig vallen is de politie bellen ook een optie, want zij hebben helemaal geen recht van spreken buiten de hekken van Shell.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef V2 het volgende:
Greavy: als je tijd over hebt zou het interessant zijn om uit te zoeken hoe het werkelijk zit (ik meen vrij zeker te weten dat je inderdaad in je recht staat om te fotograferen), en om te kijken wat de politie er van vindt, of die beveiligers jou wel zo lastig mogen vallen.
Dat van die rechten op gebouwen is ook alweer achterhaald, door nieuwe Europese regels als ik het goed heb. Vraag maar aan de 'rechthebbenden' van de Erasmusbrug. Die mag je gewoon op de foto zetten namelijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Morgen ga ik het gewoon weer opnieuw proberen denk ik(als ik weer op tijd klaar ben op het STC). Vanaf de openbare weg mag je het fotograferen, tenzij er rechten op een voorwerp zitten. En bij Shell is dat niet zo. Gaan ze me lastig vallen is de politie bellen ook een optie, want zij hebben helemaal geen recht van spreken buiten de hekken van Shell.
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:45 schreef b2py het volgende:
Ik lees berichten op Facebook dat iedereen in Zaandam uit de trein geflikkerd is omdat hij te vol was. Ze moeten maar met de volgende mee. Ofzo.. (richting Alkmaar)
Ah, ik was niet de enig die even een "ohw?!"-momentje had.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach verdomd, de eersten uit de jaren tachtig zijn inmiddels de dertig ook al gepasseerd inderdaad.
Duvel was ff werken aan de omgeving van de volgende generatie. 't Waren niet mijn eigen foto's trouwens.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Duvel? Moar?? Van die oude plaatjes dan eah.
je mag ook niet zomaar camera's op je huis hangen die de openbare weg filmen. Dan moet je er weer bordjes naast gaan hangen dat je opnames maakt. Dus inderdaad, je kan niet zomaar alles vastleggen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens mag je niet zomaar alles fotograferen wat je vanaf de openbare weg kan zien. Er spelen nog meer zaken, zoals portretrecht en ik gok dat huisvredebreuk of iets dergelijks er ook wel bij gehaald kan worden als je door iemands raam naar binnen kiekt.
Niet dat dat op Pernis van toepassing was, maar de stelling "alles mag op de foto als ik maar in op de openbare weg sta" gaat dus niet altijd op.
het was vanochtend al op Somda aangekondigd dat het mis zou gaan met die trein ...quote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
"Gratis internet in de trein. Overal een werkplek. Ga mee!"quote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[FOTO]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was vanochtend al op Somda aangekondigd dat het mis zou gaan met die trein ...
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...quote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.
Mission: accomplishedquote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.
Ik mis de bloemkolen in deze foto!quote:Op maandag 4 februari 2013 22:37 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Op een licht bewolkte dag in oktober verzekert een Class 395 "Javelin" van SouthEastern Highspeed een dienst naar Dover Priory, dat sinds 2009 wordt aangedaan. Een reis van Dover naar Londen is door de komst van de Javelins, die op High Speed 1 een maximumsnelheid halen van 225 km/h, met 40 minuten verkort.
Ye, ik had het gelezen ja. ICM-6 waar voorheen VIRM-12 reed..quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...
De spoorlijnen in het zuiden van Engeland zijn deels geëlektrificeerd met derde rail, waar 750 volt op staat. Dat is o.a. het geval bij Shakespeare's Cliff, waar ik de foto heb gemaakt.quote:
Idem ingekorte boten voor Lelystad/Amsterdam - Vlissingen ... Met dank aan de provincie zeeland.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, ik had het gelezen ja. ICM-6 waar voorheen VIRM-12 reed..
Dat laatst gaat er echt lomp aan toe: vroeger koppelende treinen uit Den Haag en Rotterdam, nu nog slechts de helft. Op het andere kwartier een VIRM-IV of zo.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...
Ik ben gestopt met melden op volletreinen.nlquote:Op maandag 4 februari 2013 22:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Over die drukke treinen: altijd melden bij NS. Kan nog wel eens effect hebben (en niet geschoten is altijd mis natuurlijk).
ik snap niet dat ze niet pendeltreinen laten rijden tussen Utrecht en Amersfoort. Met een drietal stellen kun je in de spitsuren pendelen en dan de druk voor alle andere treinen op dat stukje weghalen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:49 schreef Fiorano het volgende:
Amersfoort - utrecht is met regelmaat dramatisch... Twitter van NS reageert nooit op m'n meldingen....
Er valt prima bij/af te koppelen in Roosendaal hoor: je gooit het achterste stel eraf op weg naar Vlissingen en pakt dat 20 minuten later weer op met de trein naar Lelystad. Kost misschien een minuut extra, maar in Deventer kan het ook altijd makkelijk in twee minuten.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Idem ingekorte boten voor Lelystad/Amsterdam - Vlissingen ... Met dank aan de provincie zeeland.
Kost een nedtrain mannetje, of misschien wel twee. Willen ze niet vanwege de kosten.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er valt prima bij/af te koppelen in Roosendaal hoor: je gooit het achterste stel eraf op weg naar Vlissingen en pakt dat 20 minuten later weer op met de trein naar Lelystad. Kost misschien een minuut extra, maar in Deventer kan het ook altijd makkelijk in twee minuten.
heb je niet eens nodig als het stel meteen weer retour gaat. Je kunt het in Roosendaal gewoon laten staan voor die 20 minutenquote:Op maandag 4 februari 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost een nedtrain mannetje, of misschien wel twee. Willen ze niet vanwege de kosten.
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je niet eens nodig als het stel meteen weer retour gaat. Je kunt het in Roosendaal gewoon laten staan voor die 20 minuten
Gaaf, weer een Regeltje waardoor allerlei praktische dingen "niet kunnen"quote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.
wat moeten we ook zonder regels in Nederlandquote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.
Moeten ze anders ook weer voor op cursus, kost geld. Weet je tochquote:Op maandag 4 februari 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf, weer een Regeltje waardoor allerlei praktische dingen "niet kunnen"![]()
Vooh-al dooh-gaan
Dingen staan niet eens in slaapstand 's nachtsquote:Op maandag 4 februari 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
straks moeten ze de treinen 'op laten starten' door nedtrain mensen
En TBP's oplezen mag straks ook alleen nog maar als "gekwalificeerde reiziger"quote:Op maandag 4 februari 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
straks moeten ze de treinen 'op laten starten' door nedtrain mensen
Lees het in onze 27e beta app, het nieuwe treinbord!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En TBP's oplezen mag straks ook alleen nog maar als "gekwalificeerde reiziger"
Instapcursus gladde tree en gladde perrons ben je nog vergeten!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar moet je allemaal aan voldoen als je ook nog echt wilt INSTAPPEN?![]()
Diploma OV-Chipkaart A t/m D
Regel- en Wetskennis 1: Vervoerbewijs
Regel- en Wetskennis 2: GtbV
Regel- en Wetskennis 3: Hond en Fiets
Regel- en Wetskennis 4: Gedrag op het Perron
Vergunning "Kopen bij Servex NS Retail Services" maandelijks te verlengen à ¤ 30
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
uitstappers voor laten gaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar moet je allemaal aan voldoen als je ook nog echt wilt INSTAPPEN?![]()
Diploma OV-Chipkaart A t/m D
Regel- en Wetskennis 1: Vervoerbewijs
Regel- en Wetskennis 2: GtbV
Regel- en Wetskennis 3: Hond en Fiets
Regel- en Wetskennis 4: Gedrag op het Perron
Vergunning "Kopen bij Servex NS Retail Services" maandelijks te verlengen à ¤ 30
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
BOETE!!!!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Instapcursus gladde tree en gladde perrons ben je nog vergeten!
Niet vergeten: al op het perron hè.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Niet vergeten: al op het perron hè.
Die hadden geen wifi.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit doet mij denken aan bepaalde treinen van heel vroeger die richting polen ging en zo...
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scorenquote:Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Zal de Ako hier nog weleens bezuren dat ze daarheen verhuisd zijnVroegah zaten ze gewoon in de tunnel
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:07 schreef bork het volgende:
[..]
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren.
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjesdie er halverwege voorstaan.
O, toen ik er was niet, zo nog ff kijken. ICE van 11 uur uur pakkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef b2py het volgende:
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00
OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven.
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit zietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 04:24 schreef Stratzer het volgende:
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
Precies. Vakbonden neem ik tegenwoordig ook niet meer serieus. Ze weten dat het slecht gaat in de branche maar gaan ondertussen gewoon staken en hoge looneisen stellen. Soms lijkt het alsof ze de boel moedwillig molesteren...(en dat is niet alleen in de spoorbouwsector)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
uhuh. het is tegenwoordig hip om overal de laagste prijs voor de vragen of de economisch meest voordelige aanbieding te kiezen. Dit betekent dat bedrijven er alles aan doen om de kosten te drukken. Dit gaat ten koste van de werknemers die steeds meer als een kostenpost worden gezien waarop bezuinigd moet gaan worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:54 schreef James1988 het volgende:
met in de achtergrond de iconische schoorstenen van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.
1 netkaart verstoppen voor het hele land?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef James1988 het volgende:
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.
[ afbeelding ]
oh zeker. ik betoog ook niet dat het in de basis slecht is, maar dat het op een aantal vlakken doorgeslagen is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eens_heb_je_het.html
lievv
Thanks! Is aangepast.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen
Fuck man, moet ik hier nou echt serieus op ingaan? Ik denk het niet. Toedels.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?
Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geldquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Is alleen wat natte zooi. Verdwijnt als... sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier!(Regio Alkmaar)
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
klopt. Maar heb je een beter alternatief?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is
Met een fijne 2-3 stoelopstelling waarbij de treinen zo kort zijn dat ze in de spits voller dan vol staan...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Plan-B:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Splitsing van de infrabeheerder en de spooraannemers terugdraaien (y)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig? Ze hebben al moeite met het spoor in Limbug (uiteraard exclusief externe factoren)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Nee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig?
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :pquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).
Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Tsja, we zullen het natuurlijk nooit weten, "wat als..?".quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Het is heel wisselend, maar voor mijn gevoel zijn de technische problemen met de locomotieven inmiddels zo goed als voorbij.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Weet iemand of die binnenlandse fyra tegenwoordig nog een beetje accuraat is? Volgens mij wel nu die stofzuigerts van de baan af zijn toch?
Ja, sommige bestaan allebei namelijk:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom gaat dat niet vanzelf? Moet het met een hoofdletter?
Dat had NS in eerste instantie ook maar de minister wilde helemaal geen realistische business case zien.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Ja. Wij kijken namelijk allemaal dagelijks in die loods dus wij weten het wel als dat normaal isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:23 schreef Mirgeam het volgende:
In de loods op de watergraafsmeer stond vanochtend de 1755 met een fyra stam erachter, is dat normaal?
Geen idee of dat normaal is. Misschien stond die loc daar om elektriciteit te leveren voor de verwarming van die rijtuigen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:23 schreef Mirgeam het volgende:
In de loods op de watergraafsmeer stond vanochtend de 1755 met een fyra stam erachter, is dat normaal?
rijdt dat zo wel eens rond bedoel ikquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Wij kijken namelijk allemaal dagelijks in die loods dus wij weten het wel als dat normaal is
En het haalt ook meteen het standpunt van Meerstadt - "De Benelux zat niet erg vol op de grens" - onderuit. 7400 reizigers per dag vertaalt zich (bij 16 treinparen per dag) naar plusminus 230 reizigers per trein.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is ongeveer tweemaal 16 bakken SLT op de volnorm. Gaat niet passen in een losse trein dus.
Had er nog meer willen maken, maar de shitload aan water zowel binnen als buiten de machine, maakten dat onmogelijk. Vandaag door de drukte helemaal niks kunnen schieten. Donderdag weer een kans.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit ziet
dat zal morgen duidelijk te zien zijn aan de rode spinnen die over het land gaan lopenquote:
Op de reisplanner is alles nog normaal...had gehoopt dat het zo bleef want ik vind om kwart over vijf opstaan al vroeg genoeg. Met een aangepaste dienstregeling wordt het nog vroegerquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:49 schreef ReisT het volgende:
Over weer gesproken, komende nacht dwarrelen er weer een paar witte vlokjes naar beneden. We weten ondertussen allemaal wat dat betekent...
Inderdaad, tijd voor een rode regel!
Lees: Deze keer PROBEREN we niet eens "treinen waar nodig te verlengen".quote:Houdt u rekening met mogelijk een langere reistijd, vaker overstappen en drukte in de trein.
Dat is toch geen behoorlijk bestuur?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had NS in eerste instantie ook maar de minister wilde helemaal geen realistische business case zien.
Volgens sommigen hier kun je ook gewoon na zes uur na incheck uitchecken, en is die 'regel' puur theoretisch.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
weten jullie trouwens ook hoeveel je over je nominale reistijd heen kunt gaan voordat je uitcheckt? indien je dus een tussenstop maakt...
edit: gevonden, 6uur na inchecken...
dag erna om 04:00,die 6 uur regeling is geschiedenis.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
weten jullie trouwens ook hoeveel je over je nominale reistijd heen kunt gaan voordat je uitcheckt? indien je dus een tussenstop maakt...
edit: gevonden, 6uur na inchecken...
En wat hebben wij daaraan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:09 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is er ook nog positief nieuws te melden: het definitieve ontwerp voor een snelle spoorlijn tussen Lyon en Turijn is voorgesteld. Als deze verbinding wordt gebouwd wordt de totale reistijd op het traject Milaan - Parijs met 3 uur teruggebracht tot 4 uur.
Ja, kan. Maar alleen daar in die buurt. Niet in de rest van het land.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand of het Euregio ticket ook gewoon in de kaartautomaat te halen valt? Om de gok op de 10 minuten overstaptijd in Heerlen niet te hoeven wagen..
Zal wel een rondje Keulen - Rome - Madrid - Brussel worden dan, want in brabant sneeuwt het. Misschien. Een centimeter. Of misschien wel tweequote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat maakt een HST-rondje Amsterdam - Rome - Madrid - Amsterdam een stuk haalbaarder
De concessie loopt tot 2025 (gezien de voorziene integratie van de HSL-concessie met de hoofdrailnetconcessie), dus we mogen hopen van wel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:28 schreef bloodysunday het volgende:
Aan het einde van de consessieperiode is het nog niet opgelost hoor.
Zou JIJ je iets aantrekken van Truus en Truus dan? Pik in, 't is winter. Of men doet in ieder geval alsofquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:12 schreef Fiorano het volgende:
WTF, serieus morgen een aangepaste dienstregeling? Wauw, dan is NS nog dieper gezonken dan ik dacht.
Het is juist minister Schultz geweest die dit aanmoedigdequote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:22 schreef Zelva het volgende:
Ja hoor, morgen weer aangepaste dienstregeling.![]()
Wanneer gaat de politiek eens ingrijpen om deze misselijkmakende methodes om de punctualiteitscijfers op te krikken te verbieden?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is juist minister Schultz geweest die dit aanmoedigde
Dus dat betekend dat als al je altijd/weekend vrij hebt en je bliept niet tussen 0.00 uur en 4 dan ben je de lul?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:57 schreef b2py het volgende:
[..]
dag erna om 04:00,die 6 uur regeling is geschiedenis.
Briljant idee. Verwacht resultaat: sterk vergrote uitval van treinen. Welke &&¤&¤& heeft ooit bedacht dat die dingen per definitie niet meetelden voor de punctualiteitscijfers?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:33 schreef arkkey het volgende:
Ideetje, de vetragings-spaarkaart! 4* een kwartier is tenslotte ook een uur... (en 6*10 minuten, etc etc etc)
het is wel een goed idee, want een dak van zonnepanelen kan ervoor zorgen dat er én minder problemen ontstaan en dat er nog energie opgewekt wordt ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:56 schreef Viezze het volgende:
We kennen hem allemaal, zanger Rinus. De beste man heeft in een interview ook nog wat te melden over de NS en komt met een aanbeveling voor het spoor.
[ afbeelding ]
2 flokken sneeuw en er moet al gesneden wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Reactie op de voor morgen afgekondigde schlemielendienstregeling:
"Staatssecretaris moet ingrijpen"
http://www.voorbeterov.nl/
ik denk dat het ijdele hoop isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:39 schreef lyolyrc het volgende:
Zou uitval van treinen ook niet gaan meetellen voor de punctualiteit? Of komt dat later? Of is dat ijdele hoop?
Als de nieuwe concessie door een "marktwerking is de bom" minister/staatssecretaris wordt afgesproken? Reken er maar niet op.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:39 schreef lyolyrc het volgende:
Zou uitval van treinen ook niet gaan meetellen voor de punctualiteit? Of komt dat later? Of is dat ijdele hoop?
Ja die telt ook man.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:39 schreef lyolyrc het volgende:
Zou uitval van treinen ook niet gaan meetellen voor de punctualiteit? Of komt dat later? Of is dat ijdele hoop?
Dus morgen wel. En eigenlijk elke winterDGRL-dag deze winter (want max 12-14 uur van te voren bekend...)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
...maar als de treinen meer dan 36 uur van tevoren worden opgeheven sowieso niet.
Als we het idee van marktwerking door trekken dan gaan Schultz en die andere doos dus gevierendeeld en gelyncht wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:26 schreef Litpho het volgende:
[..]. Marktwerking
.
Maar wel met onderhandse gunningen en zonder risico, anders is het geméén.
mja, ze hebben eerst nog beloofd iedereen op het ministerie ff de oren te wassenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als we het idee van marktwerking door trekken dan gaan Schultz en die andere doos dus gevierendeeld en gelyncht worden
Die zijn overheid, dat is anders. Anders zou Rutte zichzelf ook wel ¤550,000 gevenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als we het idee van marktwerking door trekken dan gaan Schultz en die andere doos dus gevierendeeld en gelyncht worden
Ja, bepaalde treinen mogen inderdaad wel verlengd worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 flokken sneeuw en er moet al gesneden worden
Ze krijgen het tegenwoordig al voor elkaar om de normale dienstregeling door materieeltekort niet fatsoenlijk uit te voeren
Dat is niet het enige probleem van corridorrijden natuurlijk. Bovendien wordt dat vanzelf bij elkaar op schoot of achterblijven. De NS is er tenslotte om treintjes te rijden, niet om rare dingen zoals een 'comfortnorm' na te strevenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
het probleem van corridorrijden zoals het nu is, is dat je op bepaalde delen van trajecten ligplaatsen hebt en op andere bij elkaar op schoot zit.
Tuurlijk. Geen eisen, geen controle van betekenis. Dat is nou net één van de punten die de NS wél begrepen heeft van marktwerking, dat een bedrijf op het sociopathische af winst (en vooral dividend) hoort na te streven. Wat daar dan weer niet bij hoort is die eeuwige hand boven het hoofd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef James1988 het volgende:
Een willekeurige andere vervoerder zou hetzelfde doen als er amper eisen worden gesteld.
klopt. dat is het nadeel van de huidige concessiequote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef James1988 het volgende:
Een willekeurige andere vervoerder zou hetzelfde doen als er amper eisen worden gesteld.
I fixed that for you!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. dat is het nadeel van de huidige concessie concessieverlener.
Advies: gewoon niet rijden, dan weet de reiziger zeker waar hij aan toe isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
het sarcasme druipt er weer vanafquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
Dat geklaag van jou altijd. TELKENS als er een nooddienst gereden wordt loop je te klagen dat het niet nodig is. OF het is een pavlov-reactie, OF het ministerie heeft wat "bijsturing" nodig.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
Nou en trut. Een trein van 600 ton is iets anders dan een broodmagere fries op een spinnenpoot met 2 wielenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het echt sneeuwjacht is dan is dat niet echt fijn. Zelf een keer meegemaakt toen ik na een treinreis nog acht kilometer moest fietsen. heb hele stukken moeten lopen, omdat fietsen door de sneeuwduinen en de harde wind gewoon geen optie meer was
Lang leve de OV-loze gebieden in de periferie...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als het echt sneeuwjacht is dan is dat niet echt fijn. Zelf een keer meegemaakt toen ik na een treinreis nog acht kilometer moest fietsen. heb hele stukken moeten lopen, omdat fietsen door de sneeuwduinen en de harde wind gewoon geen optie meer was
Hier meer voor de mensen die Duits kunnen.quote:Vernietigend overheidsrapport over spoorproject Stuttgart 21
Het Duitse ministerie van Verkeer heeft een vernietigend rapport opgesteld over het omstreden nieuwe station in Stuttgart, waar de Stuttgarter Zeitung en Spiegel Online uit citeren. Volgens het rapport duurt het waarschijnlijk tot 2024 voor het spoorproject Stuttgart 21 af is en lopen de meerkosten zo hoog op dat het project economisch niet meer rendabel is. Minister van Verkeer Ramsauer ontkent dat de Duitse overheid, als eigenaar van de Duitse Spoorwegen, zich terugtrekt uit het project. De deelstaat Baden-Württemberg en de stad Stuttgart, die Stuttgart 21 medefinancieren, willen niet meer meebetalen aan de meerkosten.
er was nul verkeer op de weg verder, maar de treinen reden wélquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en trut. Een trein van 600 ton is iets anders dan een broodmagere fries op een spinnenpoot met 2 wielen
Ben vandaag van schiphol naar delft via rotterdam gegaan, voor de prijs van alleen een fyra-toeslagquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:53 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier kun je ook gewoon na zes uur na incheck uitchecken, en is die 'regel' puur theoretisch.
Waarom wil je 't eigenlijk weten?
Storingquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
De Reisplanner is bijgewerkt en op www.ns.nl staat een lijst.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
Het standaard riedeltje denk ik: Alle spitsversterkers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
Zelfde als altijd, kwartiersdiensten knippen en volslagen desinteresse of de resulterende dienstregeling nog op elkaar aansluit. Plus extra calamiteiten natuurlijk die na een paar uur opgelost zijn, maar doordat de poppetjes niet op de juiste plaats staan nog de rest van de dag weergalmen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:13 schreef Litpho het volgende:
Oh, en uiteraard waar mogelijk treinen korter maken, want iedereen blijft toch thuis als de NS de nooddienstregeling van stal haalt.
uitgedUndequote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
NS en ProRail hebben tegenwoordig een aantal standaardscenario's. De "winterdienstregeling" heet LUD2: Landelijk Uitgediende Dienstregeling 2.
Er is ook nog LUD3, dan rijdt er nog minder.
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Dubbel als het een grensoverschrijdende spitstrein is. Altijd lachen met Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
uitgedUnde
Als het waar was wat jij stelt is er niks aan de hand natuurlijk![]()
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat in
Bij het woord "nooddienst" kwijl ik ook altijd een beetje...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geklaag van jou altijd. TELKENS als er een nooddienst gereden wordt loop je te klagen dat het niet nodig is. OF het is een pavlov-reactie, OF het ministerie heeft wat "bijsturing" nodig.
De goede oude tijd zou dichterbij kunnen zijn dan je denktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijkquote:
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijk![]()
Nood = Ikke ikke ikke en de rest ken lekker de vliegende gifkikkereczeem krijge
Dienst = ....toch wat anders
Toch?
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggen.
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlastenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL wordt al 3,5 jaar een nooddienst gereden.
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlasten
Ja maar die zijn nu allemaal weggezuiverdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.
Die zou best gediend zijn van wat verdunning aan mijn kant andersquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....![]()
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al urenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:31 schreef Fiorano het volgende:
Toch bizar eigenlijk dat die aangepaste dienstregeling nu nog niet definitief beschikbaar is?
Tsja, overmachtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Want ik stond bij de vorige sneeuwval op het station. Ik moest een tentamen gaan maken. Thuis had ik al gekeken of de treinen reden, er waren geen enkele problemen. Echter toen ik op het station kwam.. Op de kleine scherm stond
7:05 rijdt niet
7:25 rijdt niet
7:35 rijdt niet enz enz.. Pas drie minuten voor vertrek werd een nieuwe trein ingepland.. Terwijl er al allerlei mensen werden gebracht naar een grotere station in buurt..
Met dank aan Brenno.quote:* Volgens LUD 1 wordt in met name de Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Sprinters (spitstreinen) teruggebracht naar een halfuursdienst. Bij LUD 1 wordt nog 95,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Volgens LUD 2 wordt in de brede Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Intercity’s en Sprinters teruggebracht naar een halfuursdienst. De lengte van de treinen wordt gemaximaliseerd. Voor sommige reizigers betekent LUD 2 vaker overstappen, een langere reistijd en vollere treinen. Bij LUD 2 wordt nog 81,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Bij LUD 3 wordt de dienstregeling ingrijpend aangepast: er rijden veel minder treinen dan normaal. De aanleiding voor deze aanpassing is dat er vanwege weersomstandigheden maar een beperkt aantal wissels kan worden bereden, waardoor een sterk aangepaste dienstregeling moet worden gereden. Gevolg is dat een deel van de klanten vaker moet overstappen en te maken krijgt met een langere reistijd en vollere treinen. Omdat door de beperkingen sommige stations niet meer per trein bereikbaar zijn, moeten voor sommige bestemmingen bussen worden ingezet (voor zover het winterweer dat toelaat). Bij LUD 3 wordt nog 57% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die tussendoor alleen in Leiden stopt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En LUD4 is wat we in 1990 en 2007 meegemaakt hebben: Total shutdown, stretchers in een sporthal. Vluchtelingenkamptaferelen zeg maar.
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die alleen in Leiden stopt.
Whut, excuse. Niks gezegd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al uren
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. Ik had uitzicht op het stuk spoor tussen het einde van de perrons van Amsterdam Zuid richting Riekerpolder Aansluiting. Rond 11:00 begon het kortstondig te sneeuwen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.
Ik moest op 18 januari 2007 van Den Bosch naar Utrecht zien te komen. De storm werd erger en erger, en tegen het eind van de werkdag reed er al niets meer richting Utrecht. In geval van nood geldt "in beweging blijven" dus ik pakte de stoptrein naar Nijmegen. Dat ging nog. In Nijmegen kon ik nog mee met een bus naar Arnhem, en daar was het definitief "Game Over". Gelukkig konden mijn ouders me vanuit Veenendaal komen halen, anders was ik dus bij Hotel Croix Rouge beland.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. I
Veendam vraagt wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje jammer dat de hanzelijn niet bestaat op dat kaartje
81,5%. Maar ja, 100% op sommige stukken en op de meeste plaatsen in de randstad 50%. Die 81,5% gaat over het aantal treinen, maar qua capaciteit is het waarschijnlijk een stuk meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:34 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die LUD-niveau's:
[..]
Met dank aan Brenno.
LUD 1 en LUD 3 zijn dit jaar nog niet gebruikt.
Simpel gezegd alle kwartiersdiensten worden halfuursdiensten en tussen Almere en Utrecht moet je niet willen reizen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Brede Randstad is eigenlijk een samenvatting voor Randstad en de verbindingen naar sterke stedelijke gebieden. Al klopt die omschrijving ook niet helemaal. (Twente, Groningen)
staat ook niet op de kaart. team 2 mag drie keer graaien in de ballenbak!quote:
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Amersfoort IS al een groot station dus dat telt niet. Rotterdam en Den Haag houden ook heus wel meer dan 2 treinen per uur over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Bij Weesp zit trouwens wel verstopt dat er wel een hoop doorrijdende treinen ontbreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.
Dat plaatje is van vorig jaar. En hij staat inderdaad zo op NS.nl.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
"brede Randstad" is ook zo'n lekker vaag begrip. Volgens onderstaand kaartje horen Den Helder, Zwolle en Nijmegen daar ook bij?
[ afbeelding ]
Always expect the unexpectedquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:20 schreef Viezze het volgende:
Als je dat plaatje opent krijg je een pdf die anders is. O.a. wel een hanzelijn en geen blauwe lijn naar Zwolle.
Nee, man, dat kan niet! Dat is geen LUD! Dat issernie, dakannie...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wat ik echter niet snap...
De verwachting is dat het vooral in het westen en het zuiden zal gaan sneeuwen. Drie weken terug stortte de treindienst in Brabant tijdens de ochtendspits volledig in, maar in Brabant verandert er zo goed als niets (uitgezonderd Utrecht - Eindhoven - Heerlen).
Om 'lucht in de dienstregeling te creëren' zonder overmatige spoorbezettingen in Brabant zie ik deze mogelijkheid:
- Sprinter Utrecht - Breda niet laten rijden op Den Bosch - Breda
- Sprinter Nijmegen - Deurne niet laten rijden op Nijmegen - 's-Hertogenbosch
- 'SPR'-achtige trein laten rijden op Roosendaal - Nijmegen, de rest van de IC Zwolle - Roosendaal beperken tot Nijmegen om olievlekwerking te voorkomen.
- Doorkoppeling overgebleven SPR Utrecht - Den Bosch aan Den Bosch - Deurne
Zowel Breda als 's-Hertogenbosch worden verbouwd waardoor er daar geen plek is voor extra kerende treinseries, vandaar de doorgekoppelde sprinters. Het aantal verbindingen Breda - Tilburg wordt van 6 per uur teruggebracht naar 4 per uur. Het aantal verbindingen tussen Breda en de zuidelijke Randstad blijft hetzelfde (5 a 6 per uur).
Zomaar een idee... als het dan toch écht moet...
ONAFHANKELIJKEquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef dennistd het volgende:
LUD3 is toch de dienstregeling die een paar jaar terug getest is? Met alleen een stoptrein Enschede-Deventer, waar je weer kunt overstappen op een stoptrein Deventer-Amersfoort e.d.?
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied: vrij massale uitval van de RE-treinen, de betreffende reizigers mogen dan vaak gratis mee in de IC en ICE (die wel blijven rijden). Alles heel willekeurig, je weet van te voren niet welke treinen uitvallen en ook niet of je bij uitval wel of niet met de IC/ICE mee mag.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Bij LUD3 hebben ze het ook over stations die niet meer bereikbaar zijn, dat was bij die proef ook niet het geval. Die proef was gewoon ellendig, maar misschien best een goed idee bij gigantisch noodweer. Jammer dat er niks mee is gedaan want nu is het niks anders geworden dan een dagje reiziger pesten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
De proef was een groot succes.
Er is nooit wat mee gedaan verder.
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:36 schreef bork het volgende:
[..]
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammen.
De hoofdspoorlijn?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied:
Moet jij lekker wetenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet haten op trams. Ik heb wat leuke trammetjes in de buurt van Berlijn op de foto staan.
Volgens mij valt uit de formulering op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hoofdspoorlijn?
Gaat het dan over de noord-zuidlijn Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf - Köln?
Of over de oost-westlijn Oberhausen - Mülheim - Essen - Bochum - Dortmund?
Of over de oost-westlijn Düsseldorf - Wuppertal - Hagen?
Of heet Köln - Solingen er ook nog wat mee te maken?
Ja, dat vind jijquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.
Met een beperkte capaciteit en een lage frequentie schiet het niet op als treinvervangend vervoer, tegen de tijd dat je je eindelijk überhaupt de tram in hebt gewurmd rijdt het treinverkeer vast alweer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij valt uit de strekking op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).quote:
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoor
ZEG DAN WAT JE BEDOELTquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijnquote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
Precies, en nou alle snelwegen inmiddels minimaal 14baans zijn, laat al die KUTstudenten lekker met de auto gaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:16 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijn
Jawel, er bestaan ook RUD's. En daarnaast hoeft een LUD ook niet landelijk te worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.
Ik heb bij de vorige vijf centimeter sneeuw anders genoeg wisselstoringen moeten afhandelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
Speak for yourself. Ik vroor vanmorgen om vijf uur zowat aan mijn fiets vast.quote:
Ik heb net anders door behoorlijk wat wit spul lopen banjeren met de hondjes, dus ik vermoed toch ergens wel wat sneeuwquote:Op woensdag 6 februari 2013 06:48 schreef zoem het volgende:
We kunnen al meteen bingo spelen zie ik: wisselstoring, aanrijding en meerdere verstoringen. Teller staat op 5.
Amper sneeuw te bekennen en geen vorst, dus weer een mooi staaltje 'paniekvoetbal' van de NS.
En op de snelwegen is het een zooitje. Dus eigenlijk kun je vandaag gewoon beter met de trein?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:05 schreef zoem het volgende:
Dat was voor het gemak even aan het generaliserenIn het noorden is het idd enkele graden onder nul.
Vooralsnog weinig vertraging gehad.
De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)quote:
Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef bork het volgende:
Nou de bijvangst dan maar![]()
als je langs de glazen wand loopt met kluisjes en uitzicht op het spoor staan ze er niet![]()
Net als "blabla ... extreme weersomstandigheden ... bla bla" en dan de dooiende sneeuw van de perronkappen zien glijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef James1988 het volgende:
Een aantal reizigers in koor: "godverdomme".
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
LUD 3 bestaat niet meer ;-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
NS en ProRail hebben tegenwoordig een aantal standaardscenario's. De "winterdienstregeling" heet LUD2: Landelijk Uitgedunde Dienstregeling 2.
Er is ook nog LUD3, dan rijdt er nog minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |