Nee, man, dat kan niet! Dat is geen LUD! Dat issernie, dakannie...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wat ik echter niet snap...
De verwachting is dat het vooral in het westen en het zuiden zal gaan sneeuwen. Drie weken terug stortte de treindienst in Brabant tijdens de ochtendspits volledig in, maar in Brabant verandert er zo goed als niets (uitgezonderd Utrecht - Eindhoven - Heerlen).
Om 'lucht in de dienstregeling te creëren' zonder overmatige spoorbezettingen in Brabant zie ik deze mogelijkheid:
- Sprinter Utrecht - Breda niet laten rijden op Den Bosch - Breda
- Sprinter Nijmegen - Deurne niet laten rijden op Nijmegen - 's-Hertogenbosch
- 'SPR'-achtige trein laten rijden op Roosendaal - Nijmegen, de rest van de IC Zwolle - Roosendaal beperken tot Nijmegen om olievlekwerking te voorkomen.
- Doorkoppeling overgebleven SPR Utrecht - Den Bosch aan Den Bosch - Deurne
Zowel Breda als 's-Hertogenbosch worden verbouwd waardoor er daar geen plek is voor extra kerende treinseries, vandaar de doorgekoppelde sprinters. Het aantal verbindingen Breda - Tilburg wordt van 6 per uur teruggebracht naar 4 per uur. Het aantal verbindingen tussen Breda en de zuidelijke Randstad blijft hetzelfde (5 a 6 per uur).
Zomaar een idee... als het dan toch écht moet...
ONAFHANKELIJKEquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef dennistd het volgende:
LUD3 is toch de dienstregeling die een paar jaar terug getest is? Met alleen een stoptrein Enschede-Deventer, waar je weer kunt overstappen op een stoptrein Deventer-Amersfoort e.d.?
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied: vrij massale uitval van de RE-treinen, de betreffende reizigers mogen dan vaak gratis mee in de IC en ICE (die wel blijven rijden). Alles heel willekeurig, je weet van te voren niet welke treinen uitvallen en ook niet of je bij uitval wel of niet met de IC/ICE mee mag.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Bij LUD3 hebben ze het ook over stations die niet meer bereikbaar zijn, dat was bij die proef ook niet het geval. Die proef was gewoon ellendig, maar misschien best een goed idee bij gigantisch noodweer. Jammer dat er niks mee is gedaan want nu is het niks anders geworden dan een dagje reiziger pesten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
De proef was een groot succes.
Er is nooit wat mee gedaan verder.
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:36 schreef bork het volgende:
[..]
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammen.
De hoofdspoorlijn?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied:
Moet jij lekker wetenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet haten op trams. Ik heb wat leuke trammetjes in de buurt van Berlijn op de foto staan.
Volgens mij valt uit de formulering op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hoofdspoorlijn?
Gaat het dan over de noord-zuidlijn Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf - Köln?
Of over de oost-westlijn Oberhausen - Mülheim - Essen - Bochum - Dortmund?
Of over de oost-westlijn Düsseldorf - Wuppertal - Hagen?
Of heet Köln - Solingen er ook nog wat mee te maken?
Ja, dat vind jijquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.
Met een beperkte capaciteit en een lage frequentie schiet het niet op als treinvervangend vervoer, tegen de tijd dat je je eindelijk überhaupt de tram in hebt gewurmd rijdt het treinverkeer vast alweer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij valt uit de strekking op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).quote:
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoor
ZEG DAN WAT JE BEDOELTquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijnquote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
Precies, en nou alle snelwegen inmiddels minimaal 14baans zijn, laat al die KUTstudenten lekker met de auto gaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:16 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijn
Jawel, er bestaan ook RUD's. En daarnaast hoeft een LUD ook niet landelijk te worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.
Ik heb bij de vorige vijf centimeter sneeuw anders genoeg wisselstoringen moeten afhandelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
Speak for yourself. Ik vroor vanmorgen om vijf uur zowat aan mijn fiets vast.quote:
Ik heb net anders door behoorlijk wat wit spul lopen banjeren met de hondjes, dus ik vermoed toch ergens wel wat sneeuwquote:Op woensdag 6 februari 2013 06:48 schreef zoem het volgende:
We kunnen al meteen bingo spelen zie ik: wisselstoring, aanrijding en meerdere verstoringen. Teller staat op 5.
Amper sneeuw te bekennen en geen vorst, dus weer een mooi staaltje 'paniekvoetbal' van de NS.
En op de snelwegen is het een zooitje. Dus eigenlijk kun je vandaag gewoon beter met de trein?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:05 schreef zoem het volgende:
Dat was voor het gemak even aan het generaliserenIn het noorden is het idd enkele graden onder nul.
Vooralsnog weinig vertraging gehad.
De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)quote:
Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef bork het volgende:
Nou de bijvangst dan maar![]()
als je langs de glazen wand loopt met kluisjes en uitzicht op het spoor staan ze er niet![]()
Net als "blabla ... extreme weersomstandigheden ... bla bla" en dan de dooiende sneeuw van de perronkappen zien glijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef James1988 het volgende:
Een aantal reizigers in koor: "godverdomme".
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |