Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:13 schreef Litpho het volgende:
Oh, en uiteraard waar mogelijk treinen korter maken, want iedereen blijft toch thuis als de NS de nooddienstregeling van stal haalt.
uitgedUndequote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
NS en ProRail hebben tegenwoordig een aantal standaardscenario's. De "winterdienstregeling" heet LUD2: Landelijk Uitgediende Dienstregeling 2.
Er is ook nog LUD3, dan rijdt er nog minder.
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Dubbel als het een grensoverschrijdende spitstrein is. Altijd lachen met Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
uitgedUnde
Als het waar was wat jij stelt is er niks aan de hand natuurlijk![]()
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat in
Bij het woord "nooddienst" kwijl ik ook altijd een beetje...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geklaag van jou altijd. TELKENS als er een nooddienst gereden wordt loop je te klagen dat het niet nodig is. OF het is een pavlov-reactie, OF het ministerie heeft wat "bijsturing" nodig.
De goede oude tijd zou dichterbij kunnen zijn dan je denktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijkquote:
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijk![]()
Nood = Ikke ikke ikke en de rest ken lekker de vliegende gifkikkereczeem krijge
Dienst = ....toch wat anders
Toch?
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggen.
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlastenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL wordt al 3,5 jaar een nooddienst gereden.
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlasten
Ja maar die zijn nu allemaal weggezuiverdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.
Die zou best gediend zijn van wat verdunning aan mijn kant andersquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....![]()
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al urenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:31 schreef Fiorano het volgende:
Toch bizar eigenlijk dat die aangepaste dienstregeling nu nog niet definitief beschikbaar is?
Tsja, overmachtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Want ik stond bij de vorige sneeuwval op het station. Ik moest een tentamen gaan maken. Thuis had ik al gekeken of de treinen reden, er waren geen enkele problemen. Echter toen ik op het station kwam.. Op de kleine scherm stond
7:05 rijdt niet
7:25 rijdt niet
7:35 rijdt niet enz enz.. Pas drie minuten voor vertrek werd een nieuwe trein ingepland.. Terwijl er al allerlei mensen werden gebracht naar een grotere station in buurt..
Met dank aan Brenno.quote:* Volgens LUD 1 wordt in met name de Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Sprinters (spitstreinen) teruggebracht naar een halfuursdienst. Bij LUD 1 wordt nog 95,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Volgens LUD 2 wordt in de brede Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Intercity’s en Sprinters teruggebracht naar een halfuursdienst. De lengte van de treinen wordt gemaximaliseerd. Voor sommige reizigers betekent LUD 2 vaker overstappen, een langere reistijd en vollere treinen. Bij LUD 2 wordt nog 81,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Bij LUD 3 wordt de dienstregeling ingrijpend aangepast: er rijden veel minder treinen dan normaal. De aanleiding voor deze aanpassing is dat er vanwege weersomstandigheden maar een beperkt aantal wissels kan worden bereden, waardoor een sterk aangepaste dienstregeling moet worden gereden. Gevolg is dat een deel van de klanten vaker moet overstappen en te maken krijgt met een langere reistijd en vollere treinen. Omdat door de beperkingen sommige stations niet meer per trein bereikbaar zijn, moeten voor sommige bestemmingen bussen worden ingezet (voor zover het winterweer dat toelaat). Bij LUD 3 wordt nog 57% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die tussendoor alleen in Leiden stopt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En LUD4 is wat we in 1990 en 2007 meegemaakt hebben: Total shutdown, stretchers in een sporthal. Vluchtelingenkamptaferelen zeg maar.
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die alleen in Leiden stopt.
Whut, excuse. Niks gezegd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al uren
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. Ik had uitzicht op het stuk spoor tussen het einde van de perrons van Amsterdam Zuid richting Riekerpolder Aansluiting. Rond 11:00 begon het kortstondig te sneeuwen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.
Ik moest op 18 januari 2007 van Den Bosch naar Utrecht zien te komen. De storm werd erger en erger, en tegen het eind van de werkdag reed er al niets meer richting Utrecht. In geval van nood geldt "in beweging blijven" dus ik pakte de stoptrein naar Nijmegen. Dat ging nog. In Nijmegen kon ik nog mee met een bus naar Arnhem, en daar was het definitief "Game Over". Gelukkig konden mijn ouders me vanuit Veenendaal komen halen, anders was ik dus bij Hotel Croix Rouge beland.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. I
Veendam vraagt wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje jammer dat de hanzelijn niet bestaat op dat kaartje
81,5%. Maar ja, 100% op sommige stukken en op de meeste plaatsen in de randstad 50%. Die 81,5% gaat over het aantal treinen, maar qua capaciteit is het waarschijnlijk een stuk meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:34 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die LUD-niveau's:
[..]
Met dank aan Brenno.
LUD 1 en LUD 3 zijn dit jaar nog niet gebruikt.
Simpel gezegd alle kwartiersdiensten worden halfuursdiensten en tussen Almere en Utrecht moet je niet willen reizen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Brede Randstad is eigenlijk een samenvatting voor Randstad en de verbindingen naar sterke stedelijke gebieden. Al klopt die omschrijving ook niet helemaal. (Twente, Groningen)
staat ook niet op de kaart. team 2 mag drie keer graaien in de ballenbak!quote:
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Amersfoort IS al een groot station dus dat telt niet. Rotterdam en Den Haag houden ook heus wel meer dan 2 treinen per uur over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Bij Weesp zit trouwens wel verstopt dat er wel een hoop doorrijdende treinen ontbreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.
Dat plaatje is van vorig jaar. En hij staat inderdaad zo op NS.nl.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
"brede Randstad" is ook zo'n lekker vaag begrip. Volgens onderstaand kaartje horen Den Helder, Zwolle en Nijmegen daar ook bij?
[ afbeelding ]
Always expect the unexpectedquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:20 schreef Viezze het volgende:
Als je dat plaatje opent krijg je een pdf die anders is. O.a. wel een hanzelijn en geen blauwe lijn naar Zwolle.
Nee, man, dat kan niet! Dat is geen LUD! Dat issernie, dakannie...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wat ik echter niet snap...
De verwachting is dat het vooral in het westen en het zuiden zal gaan sneeuwen. Drie weken terug stortte de treindienst in Brabant tijdens de ochtendspits volledig in, maar in Brabant verandert er zo goed als niets (uitgezonderd Utrecht - Eindhoven - Heerlen).
Om 'lucht in de dienstregeling te creëren' zonder overmatige spoorbezettingen in Brabant zie ik deze mogelijkheid:
- Sprinter Utrecht - Breda niet laten rijden op Den Bosch - Breda
- Sprinter Nijmegen - Deurne niet laten rijden op Nijmegen - 's-Hertogenbosch
- 'SPR'-achtige trein laten rijden op Roosendaal - Nijmegen, de rest van de IC Zwolle - Roosendaal beperken tot Nijmegen om olievlekwerking te voorkomen.
- Doorkoppeling overgebleven SPR Utrecht - Den Bosch aan Den Bosch - Deurne
Zowel Breda als 's-Hertogenbosch worden verbouwd waardoor er daar geen plek is voor extra kerende treinseries, vandaar de doorgekoppelde sprinters. Het aantal verbindingen Breda - Tilburg wordt van 6 per uur teruggebracht naar 4 per uur. Het aantal verbindingen tussen Breda en de zuidelijke Randstad blijft hetzelfde (5 a 6 per uur).
Zomaar een idee... als het dan toch écht moet...
ONAFHANKELIJKEquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Het probleem is dus dat NS en ProRail alleen maar denken aan LUD2 maar verder volledig voorbijgaan aan het daadwerkelijke weerbericht.
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef dennistd het volgende:
LUD3 is toch de dienstregeling die een paar jaar terug getest is? Met alleen een stoptrein Enschede-Deventer, waar je weer kunt overstappen op een stoptrein Deventer-Amersfoort e.d.?
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied: vrij massale uitval van de RE-treinen, de betreffende reizigers mogen dan vaak gratis mee in de IC en ICE (die wel blijven rijden). Alles heel willekeurig, je weet van te voren niet welke treinen uitvallen en ook niet of je bij uitval wel of niet met de IC/ICE mee mag.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Bij LUD3 hebben ze het ook over stations die niet meer bereikbaar zijn, dat was bij die proef ook niet het geval. Die proef was gewoon ellendig, maar misschien best een goed idee bij gigantisch noodweer. Jammer dat er niks mee is gedaan want nu is het niks anders geworden dan een dagje reiziger pesten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
De proef was een groot succes.
Er is nooit wat mee gedaan verder.
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe gaat het in Duitsland eigenlijk? Gooien ze daar ook heel het Ruhrgebiet plat? En de regio Frankfurt - Mainz - Mannheim - Heidelberg - Wiesbaden - Heilbronn - Stuttgart?
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:36 schreef bork het volgende:
[..]
Het Ruhrgebiet is vrijwel geheel vertramd dus dan kan je daar nog mee op pad, vandaag aardig wat kilometertjes gemaakt, Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg kun je ook trammen.
De hoofdspoorlijn?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Van wat ik me herinner van de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied:
Moet jij lekker wetenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet haten op trams. Ik heb wat leuke trammetjes in de buurt van Berlijn op de foto staan.
Volgens mij valt uit de formulering op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Haha, dat werkt echt niet hoor. Heb een keer meegemaakt dat er een aanrijding was tussen Essen en Gelsenkirchen. Nou is dat niet eens op de hoofdroute, maar toch, elk kwartier een trein en dat moest dan volgens het omroepbericht worden opgevangen door een klein trammetje dat om de 20 minuten rijdt.
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hoofdspoorlijn?
Gaat het dan over de noord-zuidlijn Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf - Köln?
Of over de oost-westlijn Oberhausen - Mülheim - Essen - Bochum - Dortmund?
Of over de oost-westlijn Düsseldorf - Wuppertal - Hagen?
Of heet Köln - Solingen er ook nog wat mee te maken?
Ja, dat vind jijquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is maar één hoofdspoorlijn en dat is Düsseldorf - Duisburg - Essen - Bochum - Dortmund. De route waar de IC's en ICE's rijden, waar de RE1 en S1 (en nog wat meer lijnen) rijden, waar de RRX in de toekomst een kwartierdienstregeling moet gaan rijden, enzovoort.
Met een beperkte capaciteit en een lage frequentie schiet het niet op als treinvervangend vervoer, tegen de tijd dat je je eindelijk überhaupt de tram in hebt gewurmd rijdt het treinverkeer vast alweer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij valt uit de strekking op te maken dat ik het niet over een volwaardig alternatief heb maar over een mogelijkheid. Boeit mij verder niet, ik vind ze geweldig!
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).quote:
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er nog meer voor keus? De route bovenlangs via Oberhausen daar rijdt maar 2x per uur een trein, de route onderlangs via Wuppertal gaat niet door het Ruhrgebied (behalve Hagen dan).
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Düsseldorf - Wuppertal - Hagen is best een belangrijke vervoers-as hoor
ZEG DAN WAT JE BEDOELTquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen gaat 'ie niet of nauwelijks door het Ruhrgebied, dus als ik "de hoofdspoorlijn in het Ruhrgebied" schrijf, dan bedoel ik niet deze lijn.
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijnquote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
Precies, en nou alle snelwegen inmiddels minimaal 14baans zijn, laat al die KUTstudenten lekker met de auto gaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:16 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Met het afschaffen van de OVstudentenkaart zullen dit soort zaken toch verleden tijd zijn
Jawel, er bestaan ook RUD's. En daarnaast hoeft een LUD ook niet landelijk te worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een Regionale UD blijkbaar.
Ik heb bij de vorige vijf centimeter sneeuw anders genoeg wisselstoringen moeten afhandelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja mensen,
er wordt zo links en rechts wat kritisch gedaan over de NS en ProRail die de nooddienst hebben afgekondigd omdat er drie centimeter sneeuw gaat vallen.
Maar vergeet niet dat er plaatselijk ook sneeuwduinen worden verwacht van vijf centimeter. Zulke extreme omstandigheden mag men uiteraard niet lichtvaardig onderschatten.
Uw Driek
Speak for yourself. Ik vroor vanmorgen om vijf uur zowat aan mijn fiets vast.quote:
Ik heb net anders door behoorlijk wat wit spul lopen banjeren met de hondjes, dus ik vermoed toch ergens wel wat sneeuwquote:Op woensdag 6 februari 2013 06:48 schreef zoem het volgende:
We kunnen al meteen bingo spelen zie ik: wisselstoring, aanrijding en meerdere verstoringen. Teller staat op 5.
Amper sneeuw te bekennen en geen vorst, dus weer een mooi staaltje 'paniekvoetbal' van de NS.
En op de snelwegen is het een zooitje. Dus eigenlijk kun je vandaag gewoon beter met de trein?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:05 schreef zoem het volgende:
Dat was voor het gemak even aan het generaliserenIn het noorden is het idd enkele graden onder nul.
Vooralsnog weinig vertraging gehad.
De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)quote:
Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:59 schreef bork het volgende:
Nou de bijvangst dan maar![]()
als je langs de glazen wand loopt met kluisjes en uitzicht op het spoor staan ze er niet![]()
Net als "blabla ... extreme weersomstandigheden ... bla bla" en dan de dooiende sneeuw van de perronkappen zien glijden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:04 schreef James1988 het volgende:
Een aantal reizigers in koor: "godverdomme".
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Wat een paar jaar terug getest werd, op een warme herfstdag, was een dienstregeling waarbij alleen maar stoptreinen pendelden tussen knooppuntstations. Er werd zelfs erwtensoep uitgedeeld en iedereen deed alsof het koud was.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
LUD 3 bestaat niet meer ;-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
NS en ProRail hebben tegenwoordig een aantal standaardscenario's. De "winterdienstregeling" heet LUD2: Landelijk Uitgedunde Dienstregeling 2.
Er is ook nog LUD3, dan rijdt er nog minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |