Het standaard riedeltje denk ik: Alle spitsversterkers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
Zelfde als altijd, kwartiersdiensten knippen en volslagen desinteresse of de resulterende dienstregeling nog op elkaar aansluit. Plus extra calamiteiten natuurlijk die na een paar uur opgelost zijn, maar doordat de poppetjes niet op de juiste plaats staan nog de rest van de dag weergalmen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:10 schreef Fiorano het volgende:
Al ergens bekend wat er morgen uit gaat?
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:13 schreef Litpho het volgende:
Oh, en uiteraard waar mogelijk treinen korter maken, want iedereen blijft toch thuis als de NS de nooddienstregeling van stal haalt.
uitgedUndequote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
NS en ProRail hebben tegenwoordig een aantal standaardscenario's. De "winterdienstregeling" heet LUD2: Landelijk Uitgediende Dienstregeling 2.
Er is ook nog LUD3, dan rijdt er nog minder.
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Dubbel als het een grensoverschrijdende spitstrein is. Altijd lachen met Bertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
uitgedUnde
Als het waar was wat jij stelt is er niks aan de hand natuurlijk![]()
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Helemaal over de grens zit er geen kat in
Bij het woord "nooddienst" kwijl ik ook altijd een beetje...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geklaag van jou altijd. TELKENS als er een nooddienst gereden wordt loop je te klagen dat het niet nodig is. OF het is een pavlov-reactie, OF het ministerie heeft wat "bijsturing" nodig.
De goede oude tijd zou dichterbij kunnen zijn dan je denktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. In 1998 was de gemiddelde bezetting van een Benelux tijdens een grenspassage slechts 44%....
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maakt niet uit want in de spits reizen sowieso altijd al minder mensen in de trein, aldus onze Bert
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijkquote:
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het hele woord een beetje in strijd met zichzelf eigenlijk![]()
Nood = Ikke ikke ikke en de rest ken lekker de vliegende gifkikkereczeem krijge
Dienst = ....toch wat anders
Toch?
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb vanavond geleerd dat dienen en dunnen héél dicht bij elkaar liggen.
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlastenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL wordt al 3,5 jaar een nooddienst gereden.
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thalys doet het toch best aardig? Misschien kunnen ook wat badslippermeuk over die glanslijn sturen om de oude lijn wat te ontlasten
Ja maar die zijn nu allemaal weggezuiverdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys doet het wel aardig, ja, maar heeft zo nu en dan wel last van stilstaande zuurstokken of uit elkaar vallende stofzuigers.
Die zou best gediend zijn van wat verdunning aan mijn kant andersquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar moet ik het nog maar eens met je vrouw over hebben dan. Als je bedoelt wat ik vrees dat je bedoelt....![]()
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al urenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:31 schreef Fiorano het volgende:
Toch bizar eigenlijk dat die aangepaste dienstregeling nu nog niet definitief beschikbaar is?
Tsja, overmachtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Want ik stond bij de vorige sneeuwval op het station. Ik moest een tentamen gaan maken. Thuis had ik al gekeken of de treinen reden, er waren geen enkele problemen. Echter toen ik op het station kwam.. Op de kleine scherm stond
7:05 rijdt niet
7:25 rijdt niet
7:35 rijdt niet enz enz.. Pas drie minuten voor vertrek werd een nieuwe trein ingepland.. Terwijl er al allerlei mensen werden gebracht naar een grotere station in buurt..
Met dank aan Brenno.quote:* Volgens LUD 1 wordt in met name de Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Sprinters (spitstreinen) teruggebracht naar een halfuursdienst. Bij LUD 1 wordt nog 95,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Volgens LUD 2 wordt in de brede Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Intercity’s en Sprinters teruggebracht naar een halfuursdienst. De lengte van de treinen wordt gemaximaliseerd. Voor sommige reizigers betekent LUD 2 vaker overstappen, een langere reistijd en vollere treinen. Bij LUD 2 wordt nog 81,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Bij LUD 3 wordt de dienstregeling ingrijpend aangepast: er rijden veel minder treinen dan normaal. De aanleiding voor deze aanpassing is dat er vanwege weersomstandigheden maar een beperkt aantal wissels kan worden bereden, waardoor een sterk aangepaste dienstregeling moet worden gereden. Gevolg is dat een deel van de klanten vaker moet overstappen en te maken krijgt met een langere reistijd en vollere treinen. Omdat door de beperkingen sommige stations niet meer per trein bereikbaar zijn, moeten voor sommige bestemmingen bussen worden ingezet (voor zover het winterweer dat toelaat). Bij LUD 3 wordt nog 57% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die tussendoor alleen in Leiden stopt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En LUD4 is wat we in 1990 en 2007 meegemaakt hebben: Total shutdown, stretchers in een sporthal. Vluchtelingenkamptaferelen zeg maar.
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die alleen in Leiden stopt.
Whut, excuse. Niks gezegd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al uren
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. Ik had uitzicht op het stuk spoor tussen het einde van de perrons van Amsterdam Zuid richting Riekerpolder Aansluiting. Rond 11:00 begon het kortstondig te sneeuwen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.
Ik moest op 18 januari 2007 van Den Bosch naar Utrecht zien te komen. De storm werd erger en erger, en tegen het eind van de werkdag reed er al niets meer richting Utrecht. In geval van nood geldt "in beweging blijven" dus ik pakte de stoptrein naar Nijmegen. Dat ging nog. In Nijmegen kon ik nog mee met een bus naar Arnhem, en daar was het definitief "Game Over". Gelukkig konden mijn ouders me vanuit Veenendaal komen halen, anders was ik dus bij Hotel Croix Rouge beland.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. I
Veendam vraagt wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje jammer dat de hanzelijn niet bestaat op dat kaartje
81,5%. Maar ja, 100% op sommige stukken en op de meeste plaatsen in de randstad 50%. Die 81,5% gaat over het aantal treinen, maar qua capaciteit is het waarschijnlijk een stuk meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:34 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die LUD-niveau's:
[..]
Met dank aan Brenno.
LUD 1 en LUD 3 zijn dit jaar nog niet gebruikt.
Simpel gezegd alle kwartiersdiensten worden halfuursdiensten en tussen Almere en Utrecht moet je niet willen reizen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Brede Randstad is eigenlijk een samenvatting voor Randstad en de verbindingen naar sterke stedelijke gebieden. Al klopt die omschrijving ook niet helemaal. (Twente, Groningen)
staat ook niet op de kaart. team 2 mag drie keer graaien in de ballenbak!quote:
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Amersfoort IS al een groot station dus dat telt niet. Rotterdam en Den Haag houden ook heus wel meer dan 2 treinen per uur over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Bij Weesp zit trouwens wel verstopt dat er wel een hoop doorrijdende treinen ontbreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.
Dat plaatje is van vorig jaar. En hij staat inderdaad zo op NS.nl.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
"brede Randstad" is ook zo'n lekker vaag begrip. Volgens onderstaand kaartje horen Den Helder, Zwolle en Nijmegen daar ook bij?
[ afbeelding ]
Always expect the unexpectedquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:20 schreef Viezze het volgende:
Als je dat plaatje opent krijg je een pdf die anders is. O.a. wel een hanzelijn en geen blauwe lijn naar Zwolle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |