Met dank aan Brenno.quote:* Volgens LUD 1 wordt in met name de Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Sprinters (spitstreinen) teruggebracht naar een halfuursdienst. Bij LUD 1 wordt nog 95,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Volgens LUD 2 wordt in de brede Randstad de kwartiersdienst van een groot deel van de Intercity’s en Sprinters teruggebracht naar een halfuursdienst. De lengte van de treinen wordt gemaximaliseerd. Voor sommige reizigers betekent LUD 2 vaker overstappen, een langere reistijd en vollere treinen. Bij LUD 2 wordt nog 81,5% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
* Bij LUD 3 wordt de dienstregeling ingrijpend aangepast: er rijden veel minder treinen dan normaal. De aanleiding voor deze aanpassing is dat er vanwege weersomstandigheden maar een beperkt aantal wissels kan worden bereden, waardoor een sterk aangepaste dienstregeling moet worden gereden. Gevolg is dat een deel van de klanten vaker moet overstappen en te maken krijgt met een langere reistijd en vollere treinen. Omdat door de beperkingen sommige stations niet meer per trein bereikbaar zijn, moeten voor sommige bestemmingen bussen worden ingezet (voor zover het winterweer dat toelaat). Bij LUD 3 wordt nog 57% van de treinen van de reguliere dienstregeling gereden.
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die tussendoor alleen in Leiden stopt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En LUD4 is wat we in 1990 en 2007 meegemaakt hebben: Total shutdown, stretchers in een sporthal. Vluchtelingenkamptaferelen zeg maar.
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan doe je anderhalf uur over Schiphol - Den Haag Centraal met een IC die alleen in Leiden stopt.
Whut, excuse. Niks gezegd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor, de reisplanner IS bijgewerkt. Al uren
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. Ik had uitzicht op het stuk spoor tussen het einde van de perrons van Amsterdam Zuid richting Riekerpolder Aansluiting. Rond 11:00 begon het kortstondig te sneeuwen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, anderhalve dag eerder. Tenzij je familie kunt bellen die de oversteek durft te wagen.
Ik moest op 18 januari 2007 van Den Bosch naar Utrecht zien te komen. De storm werd erger en erger, en tegen het eind van de werkdag reed er al niets meer richting Utrecht. In geval van nood geldt "in beweging blijven" dus ik pakte de stoptrein naar Nijmegen. Dat ging nog. In Nijmegen kon ik nog mee met een bus naar Arnhem, en daar was het definitief "Game Over". Gelukkig konden mijn ouders me vanuit Veenendaal komen halen, anders was ik dus bij Hotel Croix Rouge beland.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar, op 3 februari, in een kantoor aan de zuidas in Amsterdam. I
Veendam vraagt wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
beetje jammer dat de hanzelijn niet bestaat op dat kaartje
81,5%. Maar ja, 100% op sommige stukken en op de meeste plaatsen in de randstad 50%. Die 81,5% gaat over het aantal treinen, maar qua capaciteit is het waarschijnlijk een stuk meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:34 schreef James1988 het volgende:
Nog even over die LUD-niveau's:
[..]
Met dank aan Brenno.
LUD 1 en LUD 3 zijn dit jaar nog niet gebruikt.
Simpel gezegd alle kwartiersdiensten worden halfuursdiensten en tussen Almere en Utrecht moet je niet willen reizen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Brede Randstad is eigenlijk een samenvatting voor Randstad en de verbindingen naar sterke stedelijke gebieden. Al klopt die omschrijving ook niet helemaal. (Twente, Groningen)
staat ook niet op de kaart. team 2 mag drie keer graaien in de ballenbak!quote:
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Amersfoort IS al een groot station dus dat telt niet. Rotterdam en Den Haag houden ook heus wel meer dan 2 treinen per uur over.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Amersfoort en Weesp hebben wel kwartierdiensten naar de dichtstbijzijnde grote stations.
Bij Weesp zit trouwens wel verstopt dat er wel een hoop doorrijdende treinen ontbreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ah ok. Maar de meeste belangrijke verbindingen niet meer.
Dat plaatje is van vorig jaar. En hij staat inderdaad zo op NS.nl.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
"brede Randstad" is ook zo'n lekker vaag begrip. Volgens onderstaand kaartje horen Den Helder, Zwolle en Nijmegen daar ook bij?
[ afbeelding ]
Always expect the unexpectedquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:20 schreef Viezze het volgende:
Als je dat plaatje opent krijg je een pdf die anders is. O.a. wel een hanzelijn en geen blauwe lijn naar Zwolle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |