abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122501660
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:48:50 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122501718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen :)
Thanks! Is aangepast. :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:50:04 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122501759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
Fuck man, moet ik hier nou echt serieus op ingaan? Ik denk het niet. Toedels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122501916
Ik heb er weinig nuttigs over te melden want ik ken de ins en outs niet. Maar de manier waarop Prorail zijn handen wast in onschuld, stinkt. Bah.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122502086
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet :(
pi_122502201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet :(
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?

Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
pi_122502253
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier! :') (Regio Alkmaar)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:05:20 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502254
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?

Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122502418
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122502419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier! :') (Regio Alkmaar)
Is alleen wat natte zooi. Verdwijnt als... sneeuw voor de zon.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:12:00 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502453
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld :P
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122502505
Directeur Veolia: HSL nu opnieuw aanbesteden niet belang van reiziger
dinsdag 5 februari 2013

De problemen bij de hogesnelheidslijn stapelen zich op. Voor Veolia directeur Manu Lageirse pijnlijk om te zien. Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden. Hoe wrang die situatie ook is, Lageirse wil nu vooral vooruit kijken, zodat de problemen voor de reiziger worden opgelost. Dat zegt hij in een interview met Treinreiziger.nl.

Zo ziet Lagereise een nieuwe aanbesteding voor de hogesnelheidslijn in het belang van de reizigers nu niet zitten. Lageirse: "Het is geen oplossing om de hogesnelheidslijn nu opnieuw aan te besteden. Dan ben je weer vijf jaar kwijt. Daar is de reiziger niet mee gebaad." Lageirse vindt dat de Benelux terug moet keren, maar dat er ook een plan B moet worden gemaakt voor als de Fyra problemen niet kunnen worden opgelost.

Overbruggen
"Bekijk of de Thalys vaker kan rijden, maar ga ook praten met andere partijen. Bijvoorbeeld met Virgin, die in 2012 de Nederlandse staat aanbood te helpen met de problemen op de hogesnelheidslijn. Kunnen zij een rol spelen in de korte termijn of zo nodig een structurele oplossing overbruggen? " vraagt Lageirse zich af.

Marktordening
Veolia kan in elk geval op korte termijn geen hogesnelheidstreinen leveren. "Maar wij kunnen wel meedenken aan een oplossing" vervolgt de Veolia-directeur. Hij benadrukt dat er meer nodig is dan alleen te kijken naar de Fyra. "Er moet een betere marktordenig komen. We gaan nu van het ene naar het andere probleem. Eerst de OV-Chipkaart, toen het winterweer en nu de Fyra. Er moet nu eens een echte analyse komen, in plaats van nog meer schijnonderzoeken".

Onmogelijk bod
Voor Veolia is het zuur dat het bod van NS (formeel HSA) in 2001 geaccepteerd werd. NS beloofde 19 miljoen reizigers binnenlandse HSL-reizigers en 9 miljoen internationale reizigers, zo meldde Treinreiziger.nl eerder al. Een bod dat nauwelijks serieus genomen kon worden. Immers, dan zouden de binnenlandse Fyra's op iedere dag van de week en op elk tijdstip 406 reizigers moeten vervoeren. Ter vergelijking: een Fyra heeft 419 zitplaatsen in de 2e klas. Tegelijkertijd beloofde NS een zitplaats garantie van 98%. Iets wat feitelijk nauwelijks met elkaar te verenigen is. De beoordeling van de Businesscase was deel van de beoordeling. De overheid had ook niet kunnen gunnen en bij twijfel een door haar voorziene fallback optie kunnen gebruiken.

1 miljard
De praktijk heeft uitgewezen wat iedereen al wist; 19 miljoen binnenlandse reizigers voor de hogesnelheidslijn is onmogelijk. Omdat het onmogelijke bod van 2001 toch geaccepteerd werd, kwam het bedrijf in 2010 in de problemen. Minister Schultz besloot vervolgens NS te hulp te schieten en de speciale concessie voor de hogesnelheidslijn van de markt te halen en samen te voegen met het normale spoor. Een oplossing waardoor de staat zo'n 1 miljard euro misloopt.

Eerlijke kans
Voor Veolia directeur Manu Lageirse is dit pijnlijk om aan te zien."Ja, het is wrang. Vooral als je ziet hoeveel geld er wordt bijgepomt. Maar wij gaan nu niet met de vuist op tafel slaan voor het verleden. Dat helpt niet. We willen in de toekomst wel gewoon een eerlijke kans" . Volgens Lageirse werd Veolia bij de aanbesteding tweede.

Aanbod Veolia
Als het bod van NS in 2001 als ongeldig was bestempeld, hadden er nu al lang hogesnelheidstreinen gereden. "Wij hadden ingeschreven met bestaande treinen. Dus ja, dan hadden er al een aantal jaren treinen gereden. In ons bod gingen wij uit van de minimaal gevraagde frequenties en een realistische business case. Afhankelijk van succes kon dan frequentie uitgebreid worden.

Bron
pi_122502753
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:24:34 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502824
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is :N
klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:42:16 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122503407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Met een fijne 2-3 stoelopstelling waarbij de treinen zo kort zijn dat ze in de spits voller dan vol staan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122503789
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_122503853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Plan-B:
pi_122507771
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Splitsing van de infrabeheerder en de spooraannemers terugdraaien (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122507967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig? Ze hebben al moeite met het spoor in Limbug (uiteraard exclusief externe factoren)
pi_122508288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig?
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122508578
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_122508867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).

Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:04:56 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122508892
DB/Arriva hadden ook gereageerd, National Express heeft interesse getoond, SNCF ongetwijfeld ook.
pi_122508940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).

Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:07:18 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122509007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Tsja, we zullen het natuurlijk nooit weten, "wat als..?".

Maar we zullen het erover eens zijn dat de kans buitengewoon gering is dat Veolia het er NOG slechter vanaf gebracht zou hebben :s)

En doe eens wat aan je smileys :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')