Die hadden geen wifi.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit doet mij denken aan bepaalde treinen van heel vroeger die richting polen ging en zo...
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scorenquote:Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Zal de Ako hier nog weleens bezuren dat ze daarheen verhuisd zijnVroegah zaten ze gewoon in de tunnel
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:07 schreef bork het volgende:
[..]
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren.
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjesdie er halverwege voorstaan.
O, toen ik er was niet, zo nog ff kijken. ICE van 11 uur uur pakkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef b2py het volgende:
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00
OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven.
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit zietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 04:24 schreef Stratzer het volgende:
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
Precies. Vakbonden neem ik tegenwoordig ook niet meer serieus. Ze weten dat het slecht gaat in de branche maar gaan ondertussen gewoon staken en hoge looneisen stellen. Soms lijkt het alsof ze de boel moedwillig molesteren...(en dat is niet alleen in de spoorbouwsector)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
uhuh. het is tegenwoordig hip om overal de laagste prijs voor de vragen of de economisch meest voordelige aanbieding te kiezen. Dit betekent dat bedrijven er alles aan doen om de kosten te drukken. Dit gaat ten koste van de werknemers die steeds meer als een kostenpost worden gezien waarop bezuinigd moet gaan worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:54 schreef James1988 het volgende:
met in de achtergrond de iconische schoorstenen van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.
1 netkaart verstoppen voor het hele land?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef James1988 het volgende:
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.
[ afbeelding ]
oh zeker. ik betoog ook niet dat het in de basis slecht is, maar dat het op een aantal vlakken doorgeslagen is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eens_heb_je_het.html
lievv
Thanks! Is aangepast.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen
Fuck man, moet ik hier nou echt serieus op ingaan? Ik denk het niet. Toedels.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?
Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geldquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Is alleen wat natte zooi. Verdwijnt als... sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier!(Regio Alkmaar)
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
klopt. Maar heb je een beter alternatief?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is
Met een fijne 2-3 stoelopstelling waarbij de treinen zo kort zijn dat ze in de spits voller dan vol staan...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Plan-B:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Splitsing van de infrabeheerder en de spooraannemers terugdraaien (y)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig? Ze hebben al moeite met het spoor in Limbug (uiteraard exclusief externe factoren)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Nee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig?
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :pquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).
Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Tsja, we zullen het natuurlijk nooit weten, "wat als..?".quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |