abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 04:24:50 #51
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_122495726
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:



Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:22:25 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122495886
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit doet mij denken aan bepaalde treinen van heel vroeger die richting polen ging en zo...
Die hadden geen wifi.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 5 februari 2013 @ 07:59:45 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122496378
Gaat weer lekker, sprinter naar Utrecht staat gereed terwijl de borden aangeven dat het de intercity is. Gelukkig was er een attente machinist die even aangaf dat ik nu in de sprinter stond...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:07:38 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122496454
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D

Zal de Ako hier nog weleens bezuren dat ze daarheen verhuisd zijn :') Vroegah zaten ze gewoon in de tunnel :Y
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren :Y) .
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjes :{ die er halverwege voorstaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:52:37 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122497016
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:07 schreef bork het volgende:

[..]

In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren :Y) .
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjes :{ die er halverwege voorstaan.
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom. :9
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:54:37 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122497041


De "Adelante" (in TOPS: Class 180) rijdt sinds dienstregeling 2002 op de Britse sporen. Met een maximumsnelheid van 200 km/h zijn deze treinstellen uitermate geschikt voor "Express"-diensten, waarvoor ze eind jaren '90 zijn besteld door First Great Western.

Anno oktober 2012 heeft FGW nog maar 5 van de 14 gebouwde Adelante's in bezit, op deze foto is nummer 180.104 te zijn met in de achtergrond de iconische koeltorens van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 05-02-2013 11:48:31 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:57:00 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122497078
fraaie foto's james
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:01:58 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122497160
Dankjewel :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:06:06 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122497225
Ook zo nieuw en zo. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:16:52 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122497434
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom. :9
O, toen ik er was niet, zo nog ff kijken. ICE van 11 uur uur pakken :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122498315
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00

OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven. Dat gaat ten koste van veiligheid en vakmanschap, schrijven Roel Berghuis en Egon Groen.

De sfeer in de spoorsector is er een van ruzies, tegenwerkingen en wantrouwen. Inmiddels strekt het zich uit tot het allerhoogste niveau: de staatssecretaris en de minister op het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De relaties tussen het ministerie, de Inspectie, de NS, ProRail, de spooraannemers en de treinbouwers zijn verzuurd, met als gevolg zeer negatieve effecten op het spoorpersoneel.

Het gedoe rond het inspectierapport is exemplarisch. Dat de staatssecretaris haar excuses daarvoor aanbiedt, is gebruikelijk en onvoldoende. Het mag nu duidelijk zijn dat marktwerking en concurrentie niet werken in een integraal spoorsysteem. Een analyse van wat er misging rond onderhoudsgebied Amersfoort maakt dat pijnlijk duidelijk.

'Voorbarig'
Al op 29 november 2012 uitte FNV Spoor in een brief aan de Tweede Kamer zijn zorgen over de gevolgen van de aanbestedingen in het onderhoud voor het vakmanschap, de veiligheid en de spoorprestaties. Dat was allerminst de eerste keer. Aanleiding was ditmaal de gang van zaken rond de aanbesteding van het onderhoudsgebied rond Amersfoort. Die aanbesteding werd in eerste instantie door ProRail als 'mislukt' verklaard. Ter toelichting plaatste ProRail op zijn website een bericht dat het prijsniveau zo laag was dat veiligheid en spoorprestaties in het geding dreigden te komen.

In november 2012 bleek dat de nieuwe aanbesteding door ProRail zelfs een nog lager prijs opleverde, maar ditmaal vond ProRail blijkbaar niet dat veiligheid en spoorprestaties in het geding waren. De Volkskrant berichtte erover, StruktonRail stuurde een brandbrief aan de Tweede Kamer, maar de staatssecretaris vond het allemaal maar 'voorbarig'. Dat schreef ze op 10 december 2012, daarin gesteund door een brief van drie concurrenten van StruktonRail. Op dat moment had zij niet één (FNV Spoor), niet twee (StruktonRail), maar drie (ProRail) signalen dat het mogelijkerwijs niet goed zat.

En er was nog een Inspectierapport van 28 juni 2012, waarvan de staatssecretaris nu verklaart dat ze het bestaan daarvan op 10 december 2012 niet kende. Maar wel wist zij dat de zorgen van onder andere FNV Spoor 'voorbarig' waren. En nadat de Volkskrant op 30 januari het Inspectierapport publiceerde, waren die zorgen over de veiligheid alweer achterhaald. De staatssecretaris voltooide haar pirouette door op 31 januari 2013 in de Tweede Kamer te verklaren dat twee afdelingen op het ministerie ruzie hadden gehad over het al dan niet toesturen van dat rapport aan de Tweede Kamer en dat het rapport daarom niet aan het parlement was gestuurd. Een rapport waarvan hetzelfde ministerie het bestaan overigens al op 21 november 2012 had erkend aan externen.

Algemeen belang
In de spoorsector zijn inmiddels al weer vijftien jaar vele organisaties actief die, conform de neoliberale ideologie, allemaal driftig hun eigen deelbelang nastreven. Dat al die deelbelangen ten koste gaan van het algemeen belang wordt keer op keer pijnlijk geïllustreerd. Dat algemeen belang is voor FNV Spoor klip en klaar. We willen goede spoorprestaties, we willen een spoorwegveiligheid die boven iedere twijfel is verheven en we willen voldoende vakmanschap om het spoorsysteem te laten draaien, te verbeteren en te onderhouden.

Op dit moment is daar geen sprake van. Concurrentie en marktwerking verdragen zich niet met een integraal spoorsysteem. Wij roepen dringend op tot integrale samenwerking in plaats van aanbesteding. ProRail en de NS zijn enkele jaren geleden te rigoureus losgeknipt. Die conclusie trekt iedereen, behalve de NS- en ProRail-directies.

Wij roepen op tot het delen in plaats van het achterhouden van informatie. De huidige visie werkt niet, dat is duidelijk. Het is tijd voor een nieuwe visie, een van samenwerking in plaats van marktwerking. In het belang van spoorprestaties, veiligheid en vakmanschap.

Roel Berghuis en Egon Groen zijn vakbondsbestuurders van FNV Spoor bij respectievelijk de NS en de Railinfrasector.

Bron
pi_122498728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef b2py het volgende:
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00

OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven.
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:08:32 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122498738
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 10:14:30 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122498875
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 04:24 schreef Stratzer het volgende:
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit ziet :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122499137

Uit het NHD.
pi_122499248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
Precies. Vakbonden neem ik tegenwoordig ook niet meer serieus. Ze weten dat het slecht gaat in de branche maar gaan ondertussen gewoon staken en hoge looneisen stellen. Soms lijkt het alsof ze de boel moedwillig molesteren...(en dat is niet alleen in de spoorbouwsector)
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 10:53:15 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122499888
Die drukte-indicator werkt ook nog niet echt lekker: bij veel treinen zouden de balkons stampvol staan (ik zie zelfs een 'BezettingsGraad' van 200), terwijl de coupé's zelf bijna leeg zijn (allemaal onder de 50, sommigen zelfs 0)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:59:59 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122500083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 11:20:22 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122500775
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
uhuh. het is tegenwoordig hip om overal de laagste prijs voor de vragen of de economisch meest voordelige aanbieding te kiezen. Dit betekent dat bedrijven er alles aan doen om de kosten te drukken. Dit gaat ten koste van de werknemers die steeds meer als een kostenpost worden gezien waarop bezuinigd moet gaan worden.

Dit is een nadeel dat in het hedendaagse kapitalisme ingebakken zit. Hopelijk maakt de maatschappij weer een beweging de andere kant op, want een aantal uitwassen van het systeem hebben in de afgelopen jaren voor heel wat problemen gezorgd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:22:54 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122500867
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122500869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:54 schreef James1988 het volgende:
met in de achtergrond de iconische schoorstenen van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122500915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef James1988 het volgende:
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.

[ afbeelding ]
1 netkaart verstoppen voor het hele land? :') Moet dit een charme-offensief zijn voor die scheve schaats van gisteren? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 11:33:04 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122501186
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
oh zeker. ik betoog ook niet dat het in de basis slecht is, maar dat het op een aantal vlakken doorgeslagen is.

De manier waarop het op de nevenlijnen gaat is juist een betere methode dan ProRail nu toepast. Er is een zak met geld beschikbaar om de dienst uit te voeren en de marktpartijen mogen kijken wat ze er voor kunnen leveren in de contractperiode.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122501497
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
pi_122501660
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:48:50 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122501718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen :)
Thanks! Is aangepast. :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:50:04 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122501759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
Fuck man, moet ik hier nou echt serieus op ingaan? Ik denk het niet. Toedels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122501916
Ik heb er weinig nuttigs over te melden want ik ken de ins en outs niet. Maar de manier waarop Prorail zijn handen wast in onschuld, stinkt. Bah.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122502086
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet :(
pi_122502201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet :(
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?

Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
pi_122502253
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier! :') (Regio Alkmaar)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:05:20 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502254
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?

Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122502418
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122502419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier! :') (Regio Alkmaar)
Is alleen wat natte zooi. Verdwijnt als... sneeuw voor de zon.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:12:00 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502453
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld :P
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122502505
Directeur Veolia: HSL nu opnieuw aanbesteden niet belang van reiziger
dinsdag 5 februari 2013

De problemen bij de hogesnelheidslijn stapelen zich op. Voor Veolia directeur Manu Lageirse pijnlijk om te zien. Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden. Hoe wrang die situatie ook is, Lageirse wil nu vooral vooruit kijken, zodat de problemen voor de reiziger worden opgelost. Dat zegt hij in een interview met Treinreiziger.nl.

Zo ziet Lagereise een nieuwe aanbesteding voor de hogesnelheidslijn in het belang van de reizigers nu niet zitten. Lageirse: "Het is geen oplossing om de hogesnelheidslijn nu opnieuw aan te besteden. Dan ben je weer vijf jaar kwijt. Daar is de reiziger niet mee gebaad." Lageirse vindt dat de Benelux terug moet keren, maar dat er ook een plan B moet worden gemaakt voor als de Fyra problemen niet kunnen worden opgelost.

Overbruggen
"Bekijk of de Thalys vaker kan rijden, maar ga ook praten met andere partijen. Bijvoorbeeld met Virgin, die in 2012 de Nederlandse staat aanbood te helpen met de problemen op de hogesnelheidslijn. Kunnen zij een rol spelen in de korte termijn of zo nodig een structurele oplossing overbruggen? " vraagt Lageirse zich af.

Marktordening
Veolia kan in elk geval op korte termijn geen hogesnelheidstreinen leveren. "Maar wij kunnen wel meedenken aan een oplossing" vervolgt de Veolia-directeur. Hij benadrukt dat er meer nodig is dan alleen te kijken naar de Fyra. "Er moet een betere marktordenig komen. We gaan nu van het ene naar het andere probleem. Eerst de OV-Chipkaart, toen het winterweer en nu de Fyra. Er moet nu eens een echte analyse komen, in plaats van nog meer schijnonderzoeken".

Onmogelijk bod
Voor Veolia is het zuur dat het bod van NS (formeel HSA) in 2001 geaccepteerd werd. NS beloofde 19 miljoen reizigers binnenlandse HSL-reizigers en 9 miljoen internationale reizigers, zo meldde Treinreiziger.nl eerder al. Een bod dat nauwelijks serieus genomen kon worden. Immers, dan zouden de binnenlandse Fyra's op iedere dag van de week en op elk tijdstip 406 reizigers moeten vervoeren. Ter vergelijking: een Fyra heeft 419 zitplaatsen in de 2e klas. Tegelijkertijd beloofde NS een zitplaats garantie van 98%. Iets wat feitelijk nauwelijks met elkaar te verenigen is. De beoordeling van de Businesscase was deel van de beoordeling. De overheid had ook niet kunnen gunnen en bij twijfel een door haar voorziene fallback optie kunnen gebruiken.

1 miljard
De praktijk heeft uitgewezen wat iedereen al wist; 19 miljoen binnenlandse reizigers voor de hogesnelheidslijn is onmogelijk. Omdat het onmogelijke bod van 2001 toch geaccepteerd werd, kwam het bedrijf in 2010 in de problemen. Minister Schultz besloot vervolgens NS te hulp te schieten en de speciale concessie voor de hogesnelheidslijn van de markt te halen en samen te voegen met het normale spoor. Een oplossing waardoor de staat zo'n 1 miljard euro misloopt.

Eerlijke kans
Voor Veolia directeur Manu Lageirse is dit pijnlijk om aan te zien."Ja, het is wrang. Vooral als je ziet hoeveel geld er wordt bijgepomt. Maar wij gaan nu niet met de vuist op tafel slaan voor het verleden. Dat helpt niet. We willen in de toekomst wel gewoon een eerlijke kans" . Volgens Lageirse werd Veolia bij de aanbesteding tweede.

Aanbod Veolia
Als het bod van NS in 2001 als ongeldig was bestempeld, hadden er nu al lang hogesnelheidstreinen gereden. "Wij hadden ingeschreven met bestaande treinen. Dus ja, dan hadden er al een aantal jaren treinen gereden. In ons bod gingen wij uit van de minimaal gevraagde frequenties en een realistische business case. Afhankelijk van succes kon dan frequentie uitgebreid worden.

Bron
pi_122502753
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:24:34 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122502824
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is :N
klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 12:42:16 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122503407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Met een fijne 2-3 stoelopstelling waarbij de treinen zo kort zijn dat ze in de spits voller dan vol staan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122503789
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_122503853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Plan-B:
pi_122507771
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Splitsing van de infrabeheerder en de spooraannemers terugdraaien (y)
Bier.
pi_122507967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig? Ze hebben al moeite met het spoor in Limbug (uiteraard exclusief externe factoren)
pi_122508288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig?
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122508578
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Bier.
pi_122508867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).

Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:04:56 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122508892
DB/Arriva hadden ook gereageerd, National Express heeft interesse getoond, SNCF ongetwijfeld ook.
pi_122508940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).

Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Bier.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:07:18 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122509007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Tsja, we zullen het natuurlijk nooit weten, "wat als..?".

Maar we zullen het erover eens zijn dat de kans buitengewoon gering is dat Veolia het er NOG slechter vanaf gebracht zou hebben :s)

En doe eens wat aan je smileys :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')