abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 04:24:50 #51
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_122495726
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:



Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:22:25 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122495886
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit doet mij denken aan bepaalde treinen van heel vroeger die richting polen ging en zo...
Die hadden geen wifi.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 07:59:45 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122496378
Gaat weer lekker, sprinter naar Utrecht staat gereed terwijl de borden aangeven dat het de intercity is. Gelukkig was er een attente machinist die even aangaf dat ik nu in de sprinter stond...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:07:38 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122496454
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D

Zal de Ako hier nog weleens bezuren dat ze daarheen verhuisd zijn :') Vroegah zaten ze gewoon in de tunnel :Y
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren :Y) .
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjes :{ die er halverwege voorstaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:52:37 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122497016
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:07 schreef bork het volgende:

[..]

In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren :Y) .
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjes :{ die er halverwege voorstaan.
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom. :9
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:54:37 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122497041


De "Adelante" (in TOPS: Class 180) rijdt sinds dienstregeling 2002 op de Britse sporen. Met een maximumsnelheid van 200 km/h zijn deze treinstellen uitermate geschikt voor "Express"-diensten, waarvoor ze eind jaren '90 zijn besteld door First Great Western.

Anno oktober 2012 heeft FGW nog maar 5 van de 14 gebouwde Adelante's in bezit, op deze foto is nummer 180.104 te zijn met in de achtergrond de iconische koeltorens van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 05-02-2013 11:48:31 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:57:00 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122497078
fraaie foto's james
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:01:58 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122497160
Dankjewel :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:06:06 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122497225
Ook zo nieuw en zo. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:16:52 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122497434
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom. :9
O, toen ik er was niet, zo nog ff kijken. ICE van 11 uur uur pakken :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122498315
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00

OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven. Dat gaat ten koste van veiligheid en vakmanschap, schrijven Roel Berghuis en Egon Groen.

De sfeer in de spoorsector is er een van ruzies, tegenwerkingen en wantrouwen. Inmiddels strekt het zich uit tot het allerhoogste niveau: de staatssecretaris en de minister op het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De relaties tussen het ministerie, de Inspectie, de NS, ProRail, de spooraannemers en de treinbouwers zijn verzuurd, met als gevolg zeer negatieve effecten op het spoorpersoneel.

Het gedoe rond het inspectierapport is exemplarisch. Dat de staatssecretaris haar excuses daarvoor aanbiedt, is gebruikelijk en onvoldoende. Het mag nu duidelijk zijn dat marktwerking en concurrentie niet werken in een integraal spoorsysteem. Een analyse van wat er misging rond onderhoudsgebied Amersfoort maakt dat pijnlijk duidelijk.

'Voorbarig'
Al op 29 november 2012 uitte FNV Spoor in een brief aan de Tweede Kamer zijn zorgen over de gevolgen van de aanbestedingen in het onderhoud voor het vakmanschap, de veiligheid en de spoorprestaties. Dat was allerminst de eerste keer. Aanleiding was ditmaal de gang van zaken rond de aanbesteding van het onderhoudsgebied rond Amersfoort. Die aanbesteding werd in eerste instantie door ProRail als 'mislukt' verklaard. Ter toelichting plaatste ProRail op zijn website een bericht dat het prijsniveau zo laag was dat veiligheid en spoorprestaties in het geding dreigden te komen.

In november 2012 bleek dat de nieuwe aanbesteding door ProRail zelfs een nog lager prijs opleverde, maar ditmaal vond ProRail blijkbaar niet dat veiligheid en spoorprestaties in het geding waren. De Volkskrant berichtte erover, StruktonRail stuurde een brandbrief aan de Tweede Kamer, maar de staatssecretaris vond het allemaal maar 'voorbarig'. Dat schreef ze op 10 december 2012, daarin gesteund door een brief van drie concurrenten van StruktonRail. Op dat moment had zij niet één (FNV Spoor), niet twee (StruktonRail), maar drie (ProRail) signalen dat het mogelijkerwijs niet goed zat.

En er was nog een Inspectierapport van 28 juni 2012, waarvan de staatssecretaris nu verklaart dat ze het bestaan daarvan op 10 december 2012 niet kende. Maar wel wist zij dat de zorgen van onder andere FNV Spoor 'voorbarig' waren. En nadat de Volkskrant op 30 januari het Inspectierapport publiceerde, waren die zorgen over de veiligheid alweer achterhaald. De staatssecretaris voltooide haar pirouette door op 31 januari 2013 in de Tweede Kamer te verklaren dat twee afdelingen op het ministerie ruzie hadden gehad over het al dan niet toesturen van dat rapport aan de Tweede Kamer en dat het rapport daarom niet aan het parlement was gestuurd. Een rapport waarvan hetzelfde ministerie het bestaan overigens al op 21 november 2012 had erkend aan externen.

Algemeen belang
In de spoorsector zijn inmiddels al weer vijftien jaar vele organisaties actief die, conform de neoliberale ideologie, allemaal driftig hun eigen deelbelang nastreven. Dat al die deelbelangen ten koste gaan van het algemeen belang wordt keer op keer pijnlijk geïllustreerd. Dat algemeen belang is voor FNV Spoor klip en klaar. We willen goede spoorprestaties, we willen een spoorwegveiligheid die boven iedere twijfel is verheven en we willen voldoende vakmanschap om het spoorsysteem te laten draaien, te verbeteren en te onderhouden.

Op dit moment is daar geen sprake van. Concurrentie en marktwerking verdragen zich niet met een integraal spoorsysteem. Wij roepen dringend op tot integrale samenwerking in plaats van aanbesteding. ProRail en de NS zijn enkele jaren geleden te rigoureus losgeknipt. Die conclusie trekt iedereen, behalve de NS- en ProRail-directies.

Wij roepen op tot het delen in plaats van het achterhouden van informatie. De huidige visie werkt niet, dat is duidelijk. Het is tijd voor een nieuwe visie, een van samenwerking in plaats van marktwerking. In het belang van spoorprestaties, veiligheid en vakmanschap.

Roel Berghuis en Egon Groen zijn vakbondsbestuurders van FNV Spoor bij respectievelijk de NS en de Railinfrasector.

Bron
pi_122498728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef b2py het volgende:
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00

OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven.
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:08:32 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122498738
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 10:14:30 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122498875
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 04:24 schreef Stratzer het volgende:
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit ziet :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122499137

Uit het NHD.
pi_122499248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
Precies. Vakbonden neem ik tegenwoordig ook niet meer serieus. Ze weten dat het slecht gaat in de branche maar gaan ondertussen gewoon staken en hoge looneisen stellen. Soms lijkt het alsof ze de boel moedwillig molesteren...(en dat is niet alleen in de spoorbouwsector)
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 10:53:15 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122499888
Die drukte-indicator werkt ook nog niet echt lekker: bij veel treinen zouden de balkons stampvol staan (ik zie zelfs een 'BezettingsGraad' van 200), terwijl de coupé's zelf bijna leeg zijn (allemaal onder de 50, sommigen zelfs 0)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:59:59 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122500083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 11:20:22 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122500775
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
uhuh. het is tegenwoordig hip om overal de laagste prijs voor de vragen of de economisch meest voordelige aanbieding te kiezen. Dit betekent dat bedrijven er alles aan doen om de kosten te drukken. Dit gaat ten koste van de werknemers die steeds meer als een kostenpost worden gezien waarop bezuinigd moet gaan worden.

Dit is een nadeel dat in het hedendaagse kapitalisme ingebakken zit. Hopelijk maakt de maatschappij weer een beweging de andere kant op, want een aantal uitwassen van het systeem hebben in de afgelopen jaren voor heel wat problemen gezorgd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:22:54 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122500867
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122500869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:54 schreef James1988 het volgende:
met in de achtergrond de iconische schoorstenen van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122500915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef James1988 het volgende:
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.

[ afbeelding ]
1 netkaart verstoppen voor het hele land? :') Moet dit een charme-offensief zijn voor die scheve schaats van gisteren? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2013 @ 11:33:04 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122501186
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
oh zeker. ik betoog ook niet dat het in de basis slecht is, maar dat het op een aantal vlakken doorgeslagen is.

De manier waarop het op de nevenlijnen gaat is juist een betere methode dan ProRail nu toepast. Er is een zak met geld beschikbaar om de dienst uit te voeren en de marktpartijen mogen kijken wat ze er voor kunnen leveren in de contractperiode.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122501497
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')