Morgen ga ik het gewoon weer opnieuw proberen denk ik(als ik weer op tijd klaar ben op het STC). Vanaf de openbare weg mag je het fotograferen, tenzij er rechten op een voorwerp zitten. En bij Shell is dat niet zo. Gaan ze me lastig vallen is de politie bellen ook een optie, want zij hebben helemaal geen recht van spreken buiten de hekken van Shell.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef V2 het volgende:
Greavy: als je tijd over hebt zou het interessant zijn om uit te zoeken hoe het werkelijk zit (ik meen vrij zeker te weten dat je inderdaad in je recht staat om te fotograferen), en om te kijken wat de politie er van vindt, of die beveiligers jou wel zo lastig mogen vallen.
Dat van die rechten op gebouwen is ook alweer achterhaald, door nieuwe Europese regels als ik het goed heb. Vraag maar aan de 'rechthebbenden' van de Erasmusbrug. Die mag je gewoon op de foto zetten namelijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Morgen ga ik het gewoon weer opnieuw proberen denk ik(als ik weer op tijd klaar ben op het STC). Vanaf de openbare weg mag je het fotograferen, tenzij er rechten op een voorwerp zitten. En bij Shell is dat niet zo. Gaan ze me lastig vallen is de politie bellen ook een optie, want zij hebben helemaal geen recht van spreken buiten de hekken van Shell.
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:45 schreef b2py het volgende:
Ik lees berichten op Facebook dat iedereen in Zaandam uit de trein geflikkerd is omdat hij te vol was. Ze moeten maar met de volgende mee. Ofzo.. (richting Alkmaar)
Ah, ik was niet de enig die even een "ohw?!"-momentje had.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach verdomd, de eersten uit de jaren tachtig zijn inmiddels de dertig ook al gepasseerd inderdaad.
Duvel was ff werken aan de omgeving van de volgende generatie. 't Waren niet mijn eigen foto's trouwens.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Duvel? Moar?? Van die oude plaatjes dan eah.
je mag ook niet zomaar camera's op je huis hangen die de openbare weg filmen. Dan moet je er weer bordjes naast gaan hangen dat je opnames maakt. Dus inderdaad, je kan niet zomaar alles vastleggen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens mag je niet zomaar alles fotograferen wat je vanaf de openbare weg kan zien. Er spelen nog meer zaken, zoals portretrecht en ik gok dat huisvredebreuk of iets dergelijks er ook wel bij gehaald kan worden als je door iemands raam naar binnen kiekt.
Niet dat dat op Pernis van toepassing was, maar de stelling "alles mag op de foto als ik maar in op de openbare weg sta" gaat dus niet altijd op.
het was vanochtend al op Somda aangekondigd dat het mis zou gaan met die trein ...quote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
"Gratis internet in de trein. Overal een werkplek. Ga mee!"quote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
[FOTO]
Was ooit VIRM-10, gepland met VIRM-VI en er kwam een viertje aanzetten.
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was vanochtend al op Somda aangekondigd dat het mis zou gaan met die trein ...
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...quote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.
Mission: accomplishedquote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat al weken mis met onder andere die trein. Ik ben inmiddels bewust de spits uit Amsterdam naar Alkmaar aan het mijden.
Ik mis de bloemkolen in deze foto!quote:Op maandag 4 februari 2013 22:37 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Op een licht bewolkte dag in oktober verzekert een Class 395 "Javelin" van SouthEastern Highspeed een dienst naar Dover Priory, dat sinds 2009 wordt aangedaan. Een reis van Dover naar Londen is door de komst van de Javelins, die op High Speed 1 een maximumsnelheid halen van 225 km/h, met 40 minuten verkort.
Ye, ik had het gelezen ja. ICM-6 waar voorheen VIRM-12 reed..quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...
De spoorlijnen in het zuiden van Engeland zijn deels geëlektrificeerd met derde rail, waar 750 volt op staat. Dat is o.a. het geval bij Shakespeare's Cliff, waar ik de foto heb gemaakt.quote:
Idem ingekorte boten voor Lelystad/Amsterdam - Vlissingen ... Met dank aan de provincie zeeland.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ye, ik had het gelezen ja. ICM-6 waar voorheen VIRM-12 reed..
Dat laatst gaat er echt lomp aan toe: vroeger koppelende treinen uit Den Haag en Rotterdam, nu nog slechts de helft. Op het andere kwartier een VIRM-IV of zo.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen daar, maar ook op tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort is er zo sterk ingekrompen dat het bijna niet meer voor te stellen is dat het past ...
Ik ben gestopt met melden op volletreinen.nlquote:Op maandag 4 februari 2013 22:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Over die drukke treinen: altijd melden bij NS. Kan nog wel eens effect hebben (en niet geschoten is altijd mis natuurlijk).
ik snap niet dat ze niet pendeltreinen laten rijden tussen Utrecht en Amersfoort. Met een drietal stellen kun je in de spitsuren pendelen en dan de druk voor alle andere treinen op dat stukje weghalen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:49 schreef Fiorano het volgende:
Amersfoort - utrecht is met regelmaat dramatisch... Twitter van NS reageert nooit op m'n meldingen....
Er valt prima bij/af te koppelen in Roosendaal hoor: je gooit het achterste stel eraf op weg naar Vlissingen en pakt dat 20 minuten later weer op met de trein naar Lelystad. Kost misschien een minuut extra, maar in Deventer kan het ook altijd makkelijk in twee minuten.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Idem ingekorte boten voor Lelystad/Amsterdam - Vlissingen ... Met dank aan de provincie zeeland.
Kost een nedtrain mannetje, of misschien wel twee. Willen ze niet vanwege de kosten.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er valt prima bij/af te koppelen in Roosendaal hoor: je gooit het achterste stel eraf op weg naar Vlissingen en pakt dat 20 minuten later weer op met de trein naar Lelystad. Kost misschien een minuut extra, maar in Deventer kan het ook altijd makkelijk in twee minuten.
heb je niet eens nodig als het stel meteen weer retour gaat. Je kunt het in Roosendaal gewoon laten staan voor die 20 minutenquote:Op maandag 4 februari 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost een nedtrain mannetje, of misschien wel twee. Willen ze niet vanwege de kosten.
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je niet eens nodig als het stel meteen weer retour gaat. Je kunt het in Roosendaal gewoon laten staan voor die 20 minuten
Gaaf, weer een Regeltje waardoor allerlei praktische dingen "niet kunnen"quote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.
wat moeten we ook zonder regels in Nederlandquote:Op maandag 4 februari 2013 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ontkoppelen moeten Nedtrein mensen doen. Mogen ze niet meer.
Moeten ze anders ook weer voor op cursus, kost geld. Weet je tochquote:Op maandag 4 februari 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf, weer een Regeltje waardoor allerlei praktische dingen "niet kunnen"![]()
Vooh-al dooh-gaan
Dingen staan niet eens in slaapstand 's nachtsquote:Op maandag 4 februari 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
straks moeten ze de treinen 'op laten starten' door nedtrain mensen
En TBP's oplezen mag straks ook alleen nog maar als "gekwalificeerde reiziger"quote:Op maandag 4 februari 2013 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
straks moeten ze de treinen 'op laten starten' door nedtrain mensen
Lees het in onze 27e beta app, het nieuwe treinbord!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En TBP's oplezen mag straks ook alleen nog maar als "gekwalificeerde reiziger"
Instapcursus gladde tree en gladde perrons ben je nog vergeten!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar moet je allemaal aan voldoen als je ook nog echt wilt INSTAPPEN?![]()
Diploma OV-Chipkaart A t/m D
Regel- en Wetskennis 1: Vervoerbewijs
Regel- en Wetskennis 2: GtbV
Regel- en Wetskennis 3: Hond en Fiets
Regel- en Wetskennis 4: Gedrag op het Perron
Vergunning "Kopen bij Servex NS Retail Services" maandelijks te verlengen à ¤ 30
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
uitstappers voor laten gaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar moet je allemaal aan voldoen als je ook nog echt wilt INSTAPPEN?![]()
Diploma OV-Chipkaart A t/m D
Regel- en Wetskennis 1: Vervoerbewijs
Regel- en Wetskennis 2: GtbV
Regel- en Wetskennis 3: Hond en Fiets
Regel- en Wetskennis 4: Gedrag op het Perron
Vergunning "Kopen bij Servex NS Retail Services" maandelijks te verlengen à ¤ 30
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
BOETE!!!!quote:Op maandag 4 februari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Instapcursus gladde tree en gladde perrons ben je nog vergeten!
Niet vergeten: al op het perron hè.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, je moet natuurlijk ook nog een vervoerbewijs hebben.
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Niet vergeten: al op het perron hè.
Die hadden geen wifi.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit doet mij denken aan bepaalde treinen van heel vroeger die richting polen ging en zo...
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scorenquote:Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Zal de Ako hier nog weleens bezuren dat ze daarheen verhuisd zijnVroegah zaten ze gewoon in de tunnel
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:07 schreef bork het volgende:
[..]
In de nieuwe hal in Utrecht moet je vanaf de beurszijde (west) nu inchecken vanaf de Donner Company, je kan dus vanaf de westkant zonder in te checken een vette hap scoren.
Mooi uitzicht op het spoor trouwens, jammer van de kluisjesdie er halverwege voorstaan.
O, toen ik er was niet, zo nog ff kijken. ICE van 11 uur uur pakkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gisteren deelden ze nog croissants uit als warm welkom.
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:54 schreef b2py het volgende:
'Marktwerking heeft het spoor kapotgemaakt'
OPINIE - Roel Berghuis, Egon Groen − 05/02/13, 06:00
OPINIE In de spoorsector zijn vele organisaties actief die allen driftig hun eigen deelbelang nastreven.
nice zeg. Zien we ook eens hoe de wasstraat er van binnen uit zietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 04:24 schreef Stratzer het volgende:
Gisteren onder andere even wat SLT gewassen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas niet zo heel veel foto's kunnen maken, had ook nog een leerling mee die mijn aandacht nodig had.
Precies. Vakbonden neem ik tegenwoordig ook niet meer serieus. Ze weten dat het slecht gaat in de branche maar gaan ondertussen gewoon staken en hoge looneisen stellen. Soms lijkt het alsof ze de boel moedwillig molesteren...(en dat is niet alleen in de spoorbouwsector)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Zoals de spoorwegbonden met hun goudgerande arbeiderswensen...
uhuh. het is tegenwoordig hip om overal de laagste prijs voor de vragen of de economisch meest voordelige aanbieding te kiezen. Dit betekent dat bedrijven er alles aan doen om de kosten te drukken. Dit gaat ten koste van de werknemers die steeds meer als een kostenpost worden gezien waarop bezuinigd moet gaan worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
De vakbond is er nou eenmaal voor de werknemer, dus die doen daarvoor hun best. Wat me meer tegen de borst stuit in het artikel is dat de oorzaak weer eens wordt neergelegd bij de scheiding tussen NS en ProRail. Dat is niet de oorzaak van de problemen, dat is het aanbestedingsbeleid van ProRail. Ik zie niet in wat NS daar aan kan doen...?
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:54 schreef James1988 het volgende:
met in de achtergrond de iconische schoorstenen van de weldra te sluiten kolencentrale van Didcot.
1 netkaart verstoppen voor het hele land?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:08 schreef James1988 het volgende:
Grappige actie in Zwitserland: SBB verspreidt duizend rubber eendjes in de toiletten van SBB-treinen. Ééntje bevat een Generalabonnement, oftewel een netkaart.
[ afbeelding ]
oh zeker. ik betoog ook niet dat het in de basis slecht is, maar dat het op een aantal vlakken doorgeslagen is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Duvel het volgende:
Maar ze hebben ook zo hun voordelen gehad, zie het treinverkeer op de nevenlijnen in Groningen en Friesland. Het is nu toch beter dan toen NS daar reed?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eens_heb_je_het.html
lievv
Thanks! Is aangepast.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat we hier zien zijn overigens koeltorens, geen schoorstenen
Fuck man, moet ik hier nou echt serieus op ingaan? Ik denk het niet. Toedels.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet wel het treinverkeer scheiden van het spoorwerker vakmanschap, daar zit namelijk een groot verschil in. Treinverkeer is veel simplistischer dan het specialistische spoorwerker vakmanschap.
En de nevenlijnen werden aanbesteed door de provincie, niet door ProRail of de Nederlandse Staat.
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als alle bouwers structureel de prijzen hoog zouden houden, maar dat mag helaas niet
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zijn toch prijsafspraken/kartelvorming?
Toch wel vervelend zo voor alle partijen. Ik hoop dat er een solide oplossing komt voor dit probleem.
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geldquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als opdrachtgever een minimumprijs instellen die voor de inschrijvers geheim is.
Is alleen wat natte zooi. Verdwijnt als... sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Sweet mother of god!
Het sneeuwt hier!(Regio Alkmaar)
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar natuurlijk wel zo laag mogelijk want het is wel je eigen geld
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een bedrag dat gezien de werkzaamheden economisch verantwoord is
klopt. Maar heb je een beter alternatief?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daag, dan moet Prorail zelf OOK weet ik hoeveel manuren gaan investeren om te bekijken wat dat is
Met een fijne 2-3 stoelopstelling waarbij de treinen zo kort zijn dat ze in de spits voller dan vol staan...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Plan-B:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er moet inderdaad een Plan B komen, en een Plan V.
Splitsing van de infrabeheerder en de spooraannemers terugdraaien (y)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Maar heb je een beter alternatief?
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig? Ze hebben al moeite met het spoor in Limbug (uiteraard exclusief externe factoren)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef b2py het volgende:
Als NS in 2001 niet een extreem hoog bod had gedaan op de hogesnelheidslijn, dan hadden er nu betrouwbare Veolia treinen gereden.
Nee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dit maakt het hele artikel toch ongeloofwaardig?
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het enige mogelijke ongeloofwaardige aan die zin is dat er dan Veolia treinen hadden gereden. Er waren toch nog meer gegadigden?
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :pquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia was 2e geworden in de aanbesteding van de HSL. Zij boden 80 M tegen HSA 160+ (wat later naar 148 teruggeluld is).
Plus Veolia had WEL een realistische business case.
Tsja, we zullen het natuurlijk nooit weten, "wat als..?".quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo maar eerst zien dan geloven in dit hele HSL-verhaal :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |