Lees: je weet zelf ook niet wat je van plan bent. Kan me niet herinneren dat NS ooit ZO'N absolute wanprestatie neergezet heeft. En het regent niet, het waait niet, het sneeuwt niet, het vriest misschien een heel klein beetje.quote:Je vertelt gewoon niet wat je van plan bent, de reiziger voor treindienst aan te bieden: dan word je er ook niet op afgerekend.
Het is ook niet voor niets dat de NS weigert, openheid te geven over de geplande treinlengtes en materieeltypes...quote:Op maandag 10 december 2012 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het (niet) rijden van treintjes is imo belangrijker geworden dan wat de reiziger wil. Zie ook de grote hoeveelheid materieel dat nu langs de baan staat terwijl redelijk wat treinen in de ochtendspits uitpuilen.
Ja. Men zit compleet met de handen in het haar. Of wou je het anders noemen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de NS weigert, openheid te geven over de geplande treinlengtes en materieeltypes...
Plannen ze dat danquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de NS weigert, openheid te geven over de geplande treinlengtes en materieeltypes...
Als men zo met de handen in het haar zit, rest de NS-top maar een ding: bureau leegmaken, bedrijfspas inleveren en naar huis. Eigenlijk drie dingen dus.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Men zit compleet met de handen in het haar. Of wou je het anders noemen?
ze willen hier en daar wat mensen de trein uitjagen zodat ze op de kosten kunnen besparenquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wel even langs Fok! lopen voor een volledig verzorgd pek-en-veren-arrangement hequote:Op dinsdag 11 december 2012 00:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als men zo met de handen in het haar zit, rest de NS-top maar een ding: bureau leegmaken, bedrijfspas inleveren en naar huis. Eigenlijk drie dingen dus.
Hoe ironisch. Ze besmeurt met pek en veren op een spoorstaaf de stad uit jagen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel even langs Fok! lopen voor een volledig verzorgd pek-en-veren-arrangement he
quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoe ironisch. Ze besmeurt met pek en veren op een spoorstaaf de stad uit jagen.
Gaat er tenminste nog IETS over het spoor
Njaquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:27 schreef Monopoly het volgende:
Heb je gelijk in Fles, maar je voelt je als reiziger zo in de zeik genomen en vrij machteloos.
Zwitserland. Luxemburg. Noorwegen, ook leukquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:31 schreef Monopoly het volgende:
Of verhuizen naar een land waar het treinverkeer wel serieus wordt genomen en je als reiziger nog wat waard bentBestaan die landen? Enige waar ik aan denk is Japan
Ja inderdaad, jij bent toch ook in Noorwegen geweest?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwitserland. Luxemburg. Noorwegen, ook leuk
Dat het kut is ben ik met je eens, maar om het nou moeilijk te noemen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Echt... het is toch van de zotten? Had nou niemand van te voren kunnen bedenken dat de reiziger hier echt niets mee kan? De incidentele reiziger al helemaal niet!
Je hebt minstens een kwartier overstaptijd nodig om te kunnen snappen wat je moet doen!
[ afbeelding ]
O ja, als je om 23 uur van Enschede Drienerlo naar Deventer wilt is via Zutpen de snelste optie... Dat komt dus neer op:
- Drienerlo: inchecken bij NS
- Hengelo: uitchecken bij NS, inchecken bij Syntus (daar mogen geen blinden reizen blijkbaar? Chipkaart-paal geeft geen geluid en ook weinig zinnig beeld trouwens)
- Zutphen: uitchecken bij Syntus, inchecken bij NS, niet per ongeluk je kaart langs de derde (Arriva) paal halen...
- Deventer: uitchecken bij NS
Echt, zelfs als je wakker en doorgewinterd treinreiziger bent is de kans op een foutje zo groot...
Rijm dit dan eens met "beter voor de reiziger"?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat het kut is ben ik met je eens, maar om het nou moeilijk te noemen...
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFLquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Echt... het is toch van de zotten? Had nou niemand van te voren kunnen bedenken dat de reiziger hier echt niets mee kan? De incidentele reiziger al helemaal niet!
Je hebt minstens een kwartier overstaptijd nodig om te kunnen snappen wat je moet doen!
[ afbeelding ]
O ja, als je om 23 uur van Enschede Drienerlo naar Deventer wilt is via Zutpen de snelste optie... Dat komt dus neer op:
- Hengelo: uitchecken bij NS, inchecken bij Syntus (daar mogen geen blinden reizen blijkbaar? Chipkaart-paal geeft geen geluid en ook weinig zinnig beeld trouwens)
- Zutphen: uitchecken bij Syntus, inchecken bij NS, niet per ongeluk je kaart langs de derde (Arriva) paal halen...
Echt, zelfs als je wakker en doorgewinterd treinreiziger bent is de kans op een foutje zo groot...
Geweldig!quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar boek je op internet, krijg je een mailtje "trein 12345 dag zus tijd zo rijtuig dit stoel dat."
Je springt gewoon die trein in en gaat zitten
De conducteur komt naar je toe "Ben jij Fles? Ja meneerOkee hier is je kaartje"
En hoeveel keer instaptarief betaal je danquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
Drie maalquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:48 schreef MPG het volgende:
[..]
En hoeveel keer instaptarief betaal je dan?
subtielquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ROFL ...[herhaal duizend-miljoen-keer] ROFL
Ja, drie keer, maar met dal vrij betaal ik nu dus niks...quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:48 schreef MPG het volgende:
[..]
En hoeveel keer instaptarief betaal je dan?
ja niet hequote:Op dinsdag 11 december 2012 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rijm dit dan eens met "beter voor de reiziger"?
en zo precies de hele spits te overspannenquote:Op dinsdag 11 december 2012 01:03 schreef MPG het volgende:
DalVrij is 95 eu per maand. Ik denk dat je dat met een ritje of 4 al wel terugverdiend hebt.
Het meest geniale aan DalVrij vind ik nog de mogelijkheid om in te klokken in Venlo om 6.29 en dan om 9.07 in Den Haag uit te stappen.
Exact.quote:Op dinsdag 11 december 2012 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en zo precies de hele spits te overspannen
mooi toch? Het moment van inchecken bepaalt het tariefquote:Op dinsdag 11 december 2012 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en zo precies de hele spits te overspannen
en je kunt meteen weer in daluren verder kachelen na Den Haagquote:Op dinsdag 11 december 2012 01:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi toch? Het moment van inchecken bepaalt het tarief
Ja. Fyra SUCKS.quote:Op dinsdag 11 december 2012 01:12 schreef Peterselieman het volgende:
maar goed, we kunnen nog wel tien of meer topics vollullen over het (on)gemak van die kaart
Fyra Faalt.quote:
Daar kom ik met deze dienstregeling wel op uit. Auto is een ruim half uur, trein was een krap uur. Is nu een zekere anderhalf uur met regelmatig bonushalf uur (bij meer dan drie minuten vertraging op de terugweg). En dan heb ik alle reizigersonvriendelijke ov-chipkaartperikelen nog genegeerd.quote:
twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 07:28:58#ICBrussel 9216: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v 07.41 uur) kan door defect materieel niet rijden. Maak gebruik van #Fyra naar (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 07:28:58Breda en stap in Breda over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antwerpen met IC naar Brussel. (2/2) reageer retweet
Vanochtend stond ik weer te twijfelen of ik wel had ingechecktquote:Op dinsdag 11 december 2012 08:23 schreef Duvel het volgende:
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Hopelijk hebben ze wel geregeld dat die bussen over de busstrook van de E19 mogen, anders pak je nog een extragratis halfuur file mee voor knooppunt Antwerpen-Noord.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:42 schreef James1988 het volgende:
Fyragefaal gaat vrolijk verder, de tweede trein naar Brussel van de dag rijdt niet vanwege defect materieel.
Reisadvies volgens NS Hispeed? Reis met Fyra naar Breda, stap daar over op een vervangende bus, reis vanaf daar met binnenlandse treinen naar Brussel
Ik heb mijn anonieme OV-chipkaart 3 (drie!) keer kunnen gebruiken, toen kon ik 'm alweer opsturen want defect. Meteen ook mijn laatste geweest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:31 schreef zoem het volgende:
Daarnaast is de kaart totaal niet stevig. Die van mij begint weer al te rafelen aan de zijkanten.
T doet me eigenlijk hier aan denkenquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
Is die strook niet alleen voor lijnbussen dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:44 schreef JDude het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze wel geregeld dat die bussen over de busstrook van de E19 mogen, anders pak je nog een extragratis halfuur file mee voor knooppunt Antwerpen-Noord.
Jaaaa automatisch opladen waarom doen we dat niet?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:25 schreef James1988 het volgende:
Deels mee eens: het ding is ideaal van reizen van A naar B (vanwege automatisch opladen), maar zeker niet geschikt om als enige vervoerbewijs te hebben.
Oh geeft niet hoor: NMBS en NS HiSpeed zijn tevreden over de start van de internationale Fyraquote:Op dinsdag 11 december 2012 07:42 schreef James1988 het volgende:
Fyragefaal gaat vrolijk verder, de tweede trein naar Brussel van de dag rijdt niet vanwege defect materieel.
Reisadvies volgens NS Hispeed? Reis met Fyra naar Breda, stap daar over op een vervangende bus, reis vanaf daar met binnenlandse treinen naar Brussel
Jammer. Dan klik ik maar niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoor: NMBS en NS HiSpeed zijn tevreden over de start van de internationale Fyra![]()
Echt waar, je kunt rustig klikken, er zit geen Rick Astley onder.
Idioten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:42 schreef James1988 het volgende:
Reisadvies volgens NS Hispeed? Reis met Fyra naar Breda, stap daar over op een vervangende bus, reis vanaf daar met binnenlandse treinen naar Brusseltwitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 07:28:58#ICBrussel 9216: #Fyra naar Brussel (Amsterdam C v 07.41 uur) kan door defect materieel niet rijden. Maak gebruik van #Fyra naar (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 07:28:58Breda en stap in Breda over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antwerpen met IC naar Brussel. (2/2) reageer retweet
betonblok van hier tot Tokyo voor hun kopquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoor: NMBS en NS HiSpeed zijn tevreden over de start van de internationale Fyra![]()
Echt waar, je kunt rustig klikken, er zit geen Rick Astley onder.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoe ironisch. Ze besmeurt met pek en veren op een spoorstaaf de stad uit jagen.
Gaat er tenminste nog IETS over het spoor
Ja, dat haal ik er makkelijk uit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Scar heb jij DalVrij? Ik heb WeekendVrij, en dat is toch wel HEEL veel goedkoper eigenlijk... haal je het er wel uit??
Een overweg hoort gewoon dicht te gaan als er een trein aankomt, ongeacht van welke kant die komt. Pas als die trein is gekeerd op de vrije baan, kan dat anders zijn, maar dat gebeurt normaal niet zomaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef Pikhoofd het volgende:
Sta ik zo in Sassenheim bij de spoorwegovergang, die tussen Leiden en Haarlem. Komt er over het rechterspoor (die waar normaal treinen naar Haarlem rijden) een NID, de spoorwegovergang bleef open, maar ging op het laatste moment dicht doordat er ook een sprinter op het andere spoor uit Haarlem kwam.
Zit er geen beveiliging op een overgang voor als een trein uit de andere richting komt?
ook last van ja. Dacht ik even mooi van de nieuwe dienstregeling te gaan genieten (geen overstap meer) krijg je dit. En Aanvullend een wisselstoring bij leiden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:31 schreef zoem het volgende:
Tussen DH en R'dam rijdt maar de helft van de treinen door een defecte bovenleiding. Sinds de nieuwe dienstregeling alleen maar vertragingen gehad
ik vind dat inchecken way handiger dan iedere keer naar de automaat anders. Alleen laatst wist ik niet meer zeker of ik ingecheckt had dus hield ik m er nog een keer voor. "u bent al ingechecked" ok mooi. Word ik in de trein gecontroleerd, 3x raden: niet ingechecked. Gelukkig kon hij in de geschiedenis wel zien dat ik inderdaad wel langs de paal was geweest, dus het was goed... maar wel weer zo'n vage bug.quote:Vanochtend stond ik weer te twijfelen of ik wel had ingechecktMijn grootste ergernis aan die kaart is dan ook het in- en uitchecken. Daarnaast is de kaart totaal niet stevig. Die van mij begint weer al te rafelen aan de zijkanten.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
maar wel weer zo'n vage bug.
ook een wisselstoring tussen Apeldoorn en Amersfoortquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Pino112 het volgende:
Sjongejonge, tis wel weer raak vanochtend. Springer/ongeval bij Meppel en eentje bij Herfte.
Koel! Mag ik eens een template van dat sheetje?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat haal ik er makkelijk uit.
Mijn spreadsheet houdt al twee jaar al mijn treinreizen bij, inclusief de kosten die ik in theorie zou maken met alle verschillende NS abonnementen.
Op dit moment is dal vrij het voordeligst met mijn huidige reisgedrag (zo'n 1600km per maand, vooral in de avonduren en in het weekend):
kosten per gemaakte spoorkilometer dit jaar:
• Dal Vrij: ¤0,08
• Voordeelurenkaart: ¤0,10
• Weekend Vrij: ¤0,10
• Dal Voordeel: ¤0,11
• Altijd Voordeel: ¤0,11
• Voltarief: ¤0,16
• Altijd Vrij: ¤0,18
Jawel, ga ik vanmiddag wel even voor je regelen!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koel! Mag ik eens een template van dat sheetje?
Je wordt ook depressief van al die vertragingen!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Pino112 het volgende:
Sjongejonge, tis wel weer raak vanochtend. Springer/ongeval bij Meppel en eentje bij Herfte.
Als ze het zo konden maken dat de pas zelf een display had met je saldo en of je ingechecked bent, vond ik het serieus een geniaal ding.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, maar bij vrij reizen is het (*@!^# irritantquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
ik vind dat inchecken way handiger dan iedere keer naar de automaat anders.
QFTquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ze het zo konden maken dat de pas zelf een display had met je saldo en of je ingechecked bent, vond ik het serieus een geniaal ding.
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt en naar het noorden iedere IC naar Amsterdam gaat. Daar is nu wat verandering in gekomen. Kwestie van gewenning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je wordt ook depressief van al die vertragingen!
Overigens hilarische gezichten op leiden als je mensen vertelt dat deze trein NIET naar amsterdam gaat, maar WEL naar Schiphol en Groningen. Does not compute
Dat is niet helemaal waar want ze hadden al een jaar een IC naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt en naar het noorden iedere IC naar Amsterdam gaat. Daar is nu wat verandering in gekomen. Kwestie van gewenning.
zou ook een hoop schelen ja. Liefst gewoon in je smartphone dan, al zal dat hardwarematig wel lastig zijn... misschien een qr code op de pas en een koppeling met de database van TLS ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:56 schreef zoem het volgende:
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.
Ja of naar Alphen of naar Bodegraven of naar Woerden of naar Vleuten, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt
ik zie het. Ik dacht dat die trein ook nog naar Amsterdam CS reedquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar want ze hadden al een jaar een IC naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad.
Kratje wedden dat je dan "om veiligheidsredenen niet bij die (je eigen) gegevens mag"?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef KomtTijd... het volgende:
en een koppeling met de database van TLS ofzo.
Ik zie IC he, geen stoptrein die de naam IC draagtquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja of naar Alphen of naar Bodegraven of naar Woerden of naar Vleuten, bijvoorbeeld
Nee, het perron is een kilometer verderop en ook aan de verkeerde spoorrichtingquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een overweg hoort gewoon dicht te gaan als er een trein aankomt, ongeacht van welke kant die komt. Pas als die trein is gekeerd op de vrije baan, kan dat anders zijn, maar dat gebeurt normaal niet zomaar.
Stopte die NID misschien eerst nog langs een perron? Dan kan er een stop-door-schakeling in zitten, waardoor die overweg niet minutenlang dicht ligt. Zie hier voor meer over een stopdoor.
Die mogelijkheid is er al (gebruik zelf OV butler). Alleen die data loopt natuurlijk achter.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zou ook een hoop schelen ja. Liefst gewoon in je smartphone dan, al zal dat hardwarematig wel lastig zijn... misschien een qr code op de pas en een koppeling met de database van TLS ofzo.
zal de privacy police het ongetwijfeld niet mee eens zijn ja. Maar volgens mij moet je best iets kunne verzinnen met identificatie op basis van pasnummer+telefoonnummer, icm eenmalig inloggen met DigiD ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kratje wedden dat je dan "om veiligheidsredenen niet bij die (je eigen) gegevens mag"?
jamaar als dan je pas EN je telefoon gejat wordtquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zal de privacy police het ongetwijfeld niet mee eens zijn ja. Maar volgens mij moet je best iets kunne verzinnen met identificatie op basis van pasnummer+telefoonnummer, icm eenmalig inloggen met DigiD ofzo.
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:56 schreef zoem het volgende:
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.
Ja, dat is wel het slechtst mogelijke antwoord iddquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html
Ik wil graag controleren of ik ingecheckt ben, hoe doe ik dit?
Dit kunt u controleren door nogmaals uw OV-chipkaart bij de kaartlezer te houden. Dat kan, zolang u dit binnen 3 minuten na inchecken doet én bij dezelfde kaartlezer als waar u al ingecheckt bent. In dat geval blijft de check-in staan. Let op, u wordt uitgecheckt als u: 1) het ná 3 minuten doet of 2) als u het bij een andere kaartlezer doet, of 3) als een andere reiziger in de tussentijd dezelfde kaartlezer heeft gebruikt.
Conclusie: zak maar in de stront, je zou misschien een feature die per ongeluk in/uit-checken moet voorkomen kunnen misbruiken om te kijken of je ingecheckt bent, maar de kans dat dat niet het gewenste effect heeft is 99%.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:16 schreef MPG het volgende:
Twente steekt 3,5 ton in extra treinen Hengelo
Wacht, wat?quote:Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers ervoor kiezen via Hengelo naar Utrecht te reizen.
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruikenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het slechtst mogelijke antwoord idd![]()
Je kunt er beter mee naar een KAARTautomaat lopen, want daar kun je het ook na 3 minuten nog zien. Daar kun je het altijd zien
Dus in Dronten moet je dan even drie kwartier wachten tot je aan de beurt bent he
Daar staat helemaal geen automaat??quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruiken
Dat is de overdekte en multifunctionele, flexibel in te delen stationshal, gheschickdt voor al uwe feeschten ende paertyen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb ze niet kunnen ontdekken nee.
ik had al laten zien hoe sfeervol dat station er uit ziet toch?
geweldig. Kun je een mooie spooktocht organiserenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb ze niet kunnen ontdekken nee.
ik had al laten zien hoe sfeervol dat station er uit ziet toch?
Ik weet vrij zeker dat ik als ik niet toevallig een zaklamp bij me had, die donkere tunnel aan de achterkant nooit als ingang geidentificeerd had.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geweldig. Kun je een mooie spooktocht organiseren
Die brug kon ik nog niet overheen zondag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bij Hoevelaken waren ze afgelopen vrijdag nog bezig met een hijskraan om de voetgangersbrug over de A1 af te maken, daar moest blijkbaar nog een heel stuk brug-dek ingetakeld worden...
Nieuwe stofzuigerzak misschien?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef James1988 het volgende:
En Fyra 9228 staat stil bij Breda. Zou om 10u41 vanaf Amsterdam vertrekken, dat werd al +15.
quote:"De naam is internationaal makkelijk uit te spreken en is een sterke, korte naam. Hij heeft de associatie met 'trots' en 'zelfvertrouwen'. Daarnaast betekent het ook vier in het Zweeds. Vier kan gezien worden als de vier steden waartussen gereden zou moeten gaan worden (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel)"
Dan vraag ik mij af waarom Breda niet in dat lijstje staat.quote:
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:22 schreef Sandrvich het volgende:
Dan kun je dit bericht toch onmogelijk serieus nemen: http://www.treinreiziger.(...)ationale_fyra-144803
Bijna driekwart van alle reizigers weggejaagd dus. Dat is toch wel een prestatie van formaat.quote:De Fyra vervoerde zondag 2100 reizigers, wat neerkomt op een bezetting van iets meer dan twintig procent.
(..)
TreinTramBus weet dat de Benelux in het verleden circa 7.000 a 8.000 reizigers per dag trok.
Zie het FP-meldtopic in FOK, heb daar even wat wijzigingen neergezetquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:16 schreef MPG het volgende:
Twente steekt 3,5 ton in extra treinen Hengelo
Deze alinea klopt voor geen meter: een reiziger die vanuit Deventer via Hengelo naar Utrecht reist?quote:De NS heeft de dienstregeling bij Enschede en Deventer op verschillende punten aangepast. Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers ervoor kiezen via Hengelo naar Utrecht te reizen. Ze maken daarvoor gebruik van de verbinding van Syntus tussen Zutphen en Hengelo. Daar zitten de treinen dus plotseling vol.
Dat zal ongetwijfeld, maar die ICM's zitten nog fatsoenlijk en zien er een stuk beter uit dan die graffiti besmeurde meukquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Pssst. Een groot deel van het ICM is meer dan 15 jaar ouder dan de mDDM's. Niet verder vertellen hoor!
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Reizen van Deventer naar Utrecht via Hengelo is behoorlijk idioot. Ik neem aan dat het gaat over reizigers vanuit Twente richting Arnhem die nu niet meer zo snel via Deventer kunnen reizen en maar met het regionale treintje moeten. Klopt dat?
Zo beter?quote:Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers uit Twente ervoor kiezen via Hengelo en Zutphen naar Utrecht te reizen.
Nee. Voor die route is het geen alternatief namelijk, zie reisplanner.quote:
Goedemorgenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:37 schreef Christiaan het volgende:
Lekker met z'n tweeën een dagje naar Brussel op en neer. Dat kostte voorheen voor een enkele reis:
- NL gratis (SOV) - ¤0
- Roosendaal - Essen - ¤2
- Go Pass België - ¤5
-----------------------------------------
¤7 voor een enkele reis p.p. oftewel 28 euro, 0x overstappen, directe intercity. Duur: 2.56
De keuze die we nu hebben:
Fyra Amsterdam - Brussel: - ¤25
---------------------------------------------------
¤25 voor een enkele reis p.p. oftewel 100 euro totaal retour, 0x overstappen, directe intercity. Duur: 2.01.
Of, voor hetzelfde bedrag als voorheen:
¤7 p.p, 28 euro totaal retour, 2x overstappen, deel van de reis in boemeltje die overal stopt, zeer korte overstaptijd waardoor de kans op missen v/d trein groot is en je 1 uur vertraging hebt. Duur: 3.35
WTF?!
quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Voor die route is het geen alternatief namelijk, zie reisplanner.
Het gaat om de route naar Arnhem. En het komt doordat de overstapknoop verneukt is. En het heeft dus geen flikker te maken met hoeveel treinen er al of niet van Deventer naar Utrecht rijden
quote:De NS heeft de dienstregeling bij Enschede en Deventer op verschillende punten aangepast. Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht. Ook is de overstap op Deventer richting Arnhem verslechterd waardoor veel reizigers uit Twente ervoor kiezen via Hengelo en Zutphen naar Arnhem te reizen. Ze maken daarvoor gebruik van de verbinding van Syntus tussen Zutphen en Hengelo. Daar zitten de treinen dus plotseling vol.
Dat wilde ik er ook nog bijzetten, maar toen bedacht ik me dat de Benelux daar ook geen held in wasquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goedemorgen
En dan ga je er vanuit dat Fyra vlekkeloos en punctueel rijdt en zo allemaal natuurlijk he
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteedquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Ik snap het nog steeds niet, de route via Hengelo-Zutphen was altijd al de snelste manier om in Arnhem te komen. Alleen het verschil in reistijd is nu iets groter geworden (was 8 minuten, nu 16 minuten verschil).quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:56 schreef dennistd het volgende:
De NS heeft in de nieuwe dienstregeling de intercity's tussen Enschede en Deventer ongeveer een kwartier verschoven. Hierdoor is de overstap op station Deventer vanuit Enschede richting Arnhem nu 16 minuten, waar dit er tot zondag nog twee waren. Voor reizigers vanuit Enschede en Hengelo is het daarom nu veel sneller om via de lijn Hengelo-Zutphen naar Arnhem en verder zuidwaarts te reizen. De treinen van Syntus zitten daardoor op deze lijn plotseling nog voller dan ze al waren
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteed
niet op alle tijdstippen, maar volgens mij puilde het ding wel regelmatig uit. Een strakke, lange en punctuele trein had nog meer reizigers opgeleverd en misschien zoveel dat het op een aantal tijdstippen een halfuursdienst had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Een HLE 11.8 heeft beschikking over 3130 kW wanneer deze op vol vermogen kan rijden. Bij een Traxx is dat 5600 kW. Trekkracht: 234 kN voor de 11.8 tegenover 300 kN voor een Traxx.quote:Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Nou en?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?quote:
Vast niet, maar daar gaat het natuurlijk ook totaal niet omquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant zie je gebeuren dat de IC Berlijn, in plaats van 1 van de 4 treinen per 2 uur Hengelo - Amsterdam, nu EXTRA als 5e trein per twee uur op die as gaat rijden. Wordt ook gewoon voor binnenlands verkeer gebruikt.
Oke, bedankt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat weet je maar nooit. Maar de kans is aanzienlijk. Al kan het ook VIRM zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid géén fyraquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënbergquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaanquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënberg
staat gepland met VIRMquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
Ik zit voor de TV. Thanks voor de tip.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Straks in het Vragenuurtje Tweede Kamer ook vragen over de slechte start van Arriva. Live via Nederland 1 en ook via tweedekamer.nl. Indien mogelijk: kijken dus!
Ik kreeg zondag ook al een interessant reisadvies voor Leiden - Deventer: via de Hanzelijn zonder overstap naar Zwolle, en daar de trein richting Roosendaal pakken. Duurde 5 minuten langer dan Leiden - Schiphol - Amersfoort - Deventer, maar was (op het gekozen half uur) 1 overstap minder.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.quote:
Dat staat er nu toch? staan meer dingen in 1 alinea..quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
Interestingquote:109 Teletekst di 11 dec
Raad:rood sein A'dam onopgemerkt
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad zegt ook dat de dienstregeling
te krap was gepland en dat de NS meer
moet doen om bij een botsing letsel bij
reizigers te voorkomen.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Geen seinen meer plaatsen, werkt beterquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef Salatrel het volgende:
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen seinen meer plaatsen, werkt beter
precies, en ruimte over voor meer asfaltquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergangquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
En dan autobahn stijl.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, en ruimte over voor meer asfalt
daar hebben de spoorwegen dan niets meer mee te makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang![]()
Ik pas sowieso nooit in dat stoeltje, met mijn benen naar voren zit ik klem tegen die stoel ertegenover, en benen ergens opzij wegleggen is ook geen optie met die leuning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
Het was altijd al een kutplek, maar nu dus nog kutter...quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
quote:De passagier die aan de ver wondingen overleed, zat eveneens in het
eerste rijtuig aan de raamzijde. Het betrof een plaats waar vanwege de toegangsdeur
slechts één stoel was opgesteld, in plaats van twee stoelen naast elkaar (zie fguur 20,
boven). Deze stoel had naast het dunne tafelblad nog enkele andere specifeke
kenmerken. Het tafeltje zat verder voor het lichaam van de passagier dan op andere
zitplaatsen omdat de stoel geen leuning had aan de raamzijde. Bovendien zat deze
passagier tegen de armleuning aan de gangzijde, doordat er geen tweede stoel was. De
passagier kon daardoor minder makkelijk zijwaarts langs het tafeltje schuiven.
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:43 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:43 schreef Monopoly het volgende:
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.
Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
quote:
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?quote:Marion Gout, directeur Prorail, beaamt dat. ''Het leidde tot een keerpunt in onze cultuur. We hadden nog wel eens discussie over onze werkzaamheden aan de ene kant en het belang van de reiziger aan de andere. Die discussie is er niet meer.'' De partijen spraken onder meer af treinen nooit meer zo dicht op elkaar te laten rijden.
Dat gaat nog lang duren. Eerst moet Prorail het geld overal en nergens vandaan harken, vervolgens moet NS en de andere vervoerders hun materieel aanpassen met ETCS om op ERTMS te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.quote:Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:
(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
ProRail is er niet voor de Reiziger.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar het is niet zo (vind ik) dat elke noob dit had kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.
Ging om deze documentaire:
[..]
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
http://www.dichtbij.nl//h(...)oltunnel-update.aspxquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger. Treintjes laten rijden, treintjes op voldoende sterkte, reizigersinformatie is sinds kort ook bij hun gesettled.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus, geen spoortjespoetser.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede berijdbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus.
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.
Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
Mijn beide posts vullen elkaar aanquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeftquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
Hadden ze dat niet vorige week al moeten plannen dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
De volslagen minachting waarmee het NSR management de reiziger behandelt doet anders vermoeden. Als je met NSR het rijdend personeel bedoelt, ja, dan meestal wel. Maar die hebben de wanconstructie OV-chipkaart voor self-loading cargo niet bedacht. Of goedgekeurd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger.
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Lijkt me sterk. Het KNMI geeft aan dat er in het N en O kans is op een bui t/m 20:00 vandaag. Daarna alleen nog mogelijk glad doordat het 's nachs licht vriest. Morgen is het ruim bove nul.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Kunnen ze dat systeem niet aanpassen naar halve minuten dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.
dat zij zich als een simpele ziel gedraagt hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepenquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat zij een simpele ziel is hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepen
Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:34 schreef b2py het volgende:
Zorgplicht
NS heeft zich bij de aanschaf en revisie van treinen beperkt tot de wettelijke technische minimumeisen. De Onderzoeksraad concludeert dat NS hiermee geen invulling gaf aan de wettelijke zorgplicht om treinen zo veilig mogelijk te maken. De inspectie Leefomgeving en Transport heeft NS niet aangesproken op zijn wettelijke zorgplicht voor de botsveiligheid van treinen, aldus de raad.
Als er iets niet duidelijk is, is het een dienstregeling waar je niet op kan vertrouwen doordat je niet mee kan of doordat er veel vertragingen ontstaan omdat die laatste drie mensen zich er met veel pijn en moeite tussen proberen te proppen in de trein.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Que?! Onderbouw eens.?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.
Melanie is een heks die met fakkels en hooivorken uit het infrastructuurwereldje moet worden verjaagd. Voorgoed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.quote:
Toch kan ik je niet vertellen dat dit absoluut niet waar is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.
Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.
Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
Eerder uistappen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
Nee ik ook niet. Beetje goedkoop om achteraf te gaan schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
ik ben benieuwd of ze het over een maand nog roepenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:00 schreef James1988 het volgende:
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.
quote:Een schrale troost voor Fyra-reizigers met vertraging: er is een compensatieregeling. Als de vertraging minder dan een half uur is, wordt 20 procent van het ticket terugbetaald. Is de vertraging een uur, dan wordt de helft gecompenseerd. Bij een ongewenste reistijd van 2 uur extra wordt het hele ticket terugbetaald.
Niet het rijdend personeel, wel het management. Die Nijenrode-kutjes en Rotterdam Business School-stropdassen.quote:
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteitquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).
dan pak ik de auto maar
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit
Dann ziehen Sie bitte die Notbremsequote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Ja. Niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Slim planquote:dan pak ik de auto maar
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMENquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Is bij Riekerpolder Aansluiting.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?quote:109 Teletekst di 11 dec
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.
**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:
[..]
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost goedkoper?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staatquote:110 Teletekst di 11 dec
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen danquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost goedkoper?
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Volgens mij gaat het meer over het plannen van de dienstregeling en de controle daarvan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?
quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Elders staat ook nog wel een interessante passage.
[..]
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat
Het sein is niet tijdelijk geplaatst, het was alleen een sein dat rood was terwijl het normaal gesproken eigenlijk altijd groen of geel is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten wordenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef b2py het volgende:
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan..
Dat valt wel mee hoor, zijn er nog genoeg over.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Deze dan lijkt me: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21247 ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
Gaaf!quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef b2py het volgende:
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
Nouquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...
Geldt daar niet zoeen leukleuk overstapadvies voor? Of is dat lading waar ze WEL ontzag voor hebben op het spoor?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSENquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:02 schreef b2py het volgende:
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.
[ afbeelding ]
De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen,
Kwartslag met de klok meequote:Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN![]()
Dakelementen zijn het, deels van glas jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm
Ik had het over de vorm, civielerquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Dakelementen zijn het, deels van glas ja
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het over de vorm, civieler
quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jammer. Dan klik ik maar niet.
Echt serieus, het word steeds gekkerquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html
Ik wil graag controleren of ik ingecheckt ben, hoe doe ik dit?
Dit kunt u controleren door nogmaals uw OV-chipkaart bij de kaartlezer te houden. Dat kan, zolang u dit binnen 3 minuten na inchecken doet én bij dezelfde kaartlezer als waar u al ingecheckt bent. In dat geval blijft de check-in staan. Let op, u wordt uitgecheckt als u: 1) het ná 3 minuten doet of 2) als u het bij een andere kaartlezer doet, of 3) als een andere reiziger in de tussentijd dezelfde kaartlezer heeft gebruikt.
Conclusie: zak maar in de stront, je zou misschien een feature die per ongeluk in/uit-checken moet voorkomen kunnen misbruiken om te kijken of je ingecheckt bent, maar de kans dat dat niet het gewenste effect heeft is 99%.
Want daar is nog geen in/uitcheckpaal?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruiken
Het was toch vooral het pappen en nathouden van de locs om dat toen al de fyra wou gaan rijden, en toen dat er dus niet kwam werden er maar Traxxen voor gehangen omdat het čecht niet meer ging met die oude meuk? Dat was het toch?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
Die AM75 zijn toch zo "simpel" qua techniek dat ze zonder enige aanpassing op het Nederlandse net kunnen rijden qua spanning, alleen op half vermogen? Zoeiets was het toch met dat materieel?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.
Over welke tunnel ging het dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Thx voor de kijktip, die gaat bekeken worden indien tijdquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.
Ging om deze documentaire:
[..]
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
Die van Antwerpen Centraal.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over welke tunnel ging het dan?
Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...quote:
Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...
Die locs zaten er toch al vanaf 1986 voor?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren?
als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Onderhoud? Wat? De 5-kilometerbeurt?
Awesomequote:Op dinsdag 11 december 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halen
Bron: http://www.treinreiziger.(...)yra_reizigers-144810quote:Treinreiziger.nl: maak gebaar naar gedupeerde Fyra reizigers
dinsdag 11 december 2012
De slechte start van de Fyra Amsterdam – Brussel is niet goed voor de reputatie van de hogesnelheidstrein. NS Hispeed en NMBS Europe doen er verstandig aan om een extra gebaar te maken naar gedupeerde reizigers. Niet omdat de partijen daartoe verplicht zijn, maar om te laten zien dat de vervoerders ook balen van de kinderziektes. Daartoe pleit de website Treinreiziger.nl.
Al tijden voert negatief nieuws over de Fyra Amsterdam – Brussel de boventoon. Nu de start gepaard gaat met de nodige problemen, zouden vervoerders er slim aan doen om juist een charme-offensief te voeren.
Bijvoorbeeld om reizigers met een uur of meer vertraging tegemoet te komen met gratis Fyra-tickets. Daarmee kunnen vervoerders laten zien dat ze zelf ook balen dat die reizigers niet geprofiteerd hebben van de reistijdwinst die de Fyra hoort te geven. Bovendien kunnen de vervoerders dan ook op een positieve manier het nieuws halen.
Een voorbeeld kan ook genomen worden aan de Italiaanse vervoerder NTV, die de nieuwe hogesnelheidstrein Italo exploiteert. Italo-reizigers krijgen automatisch bij vertraging hun geld terug, zonder dat zij zelf een beroep hoeven te doen op een regeling.
De Europese regeling voor internationale reizigers is vrij karig. De regeling van de Fyra is weliswaar iets gunstiger, maar voor veel reizigers blijft het een schrale troost. Reizigers die hun uur tijdwinst verloren zien gaan krijgen de helft terug.
Ja ik wel! Vandaag de erste dag van de nieuwe drgl dat ik niet in een trein zitquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:27 schreef computergirl het volgende:
Ik heb nog geen dag meegemaakt zonder vertragingen met de nwe dienstregeling, maar vandaag was wel heel extreem.
Ik zeg ook: gratis koffie
Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:28 schreef b2py het volgende:
Morgen naar Amersfoort, overstap 6 minuten op Sloterdijk. Fingers crossed!
Zeer zeker, heb hem voor andere reizigers dit jaar ook nog niet de mist in zien gaan hoor. Helaas weet je het maar nooit bij de NS. Stiekem hoop ik op een storing te Weeps of Hilversum. Benieuwd hoe we er dan gaan komenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.
Ik heb in ieder geval mijn werkschoenen aan!quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en als je dan in Utrecht staat een springer bij Den Dolder. Kun je nog net via Baarn overal tussendoor slalommen, met nog 8000 anderen die ook die kant op moeten
Oh ja klopt idd. Dat die totaal ergens anders ligt boeit ook verder niet. Er wordt ook met droge ogen verkondigd dat Weert - Neerpelt er nooit zal komen "want we hebben de Fyra al". Zo denkt men daar gewoon. Echt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:41 schreef Anno1982 het volgende:
Tussen Amersfoort en Utrecht reist niet zo veel meer hoor, want NS denkt dat dat tegenwoordig allemaal via de Hanzelijn gaat ofzo. (Dat neem ik tenminste aan, gezien de korte treintjes die ze daar in deze dienstregeling inzetten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |