abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120190293
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Ik kreeg zondag ook al een interessant reisadvies voor Leiden - Deventer: via de Hanzelijn zonder overstap naar Zwolle, en daar de trein richting Roosendaal pakken. Duurde 5 minuten langer dan Leiden - Schiphol - Amersfoort - Deventer, maar was (op het gekozen half uur) 1 overstap minder.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 14:34:01 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120190449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 14:36:13 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120190539
Het rapport over de botsing in Amsterdam is trouwens net uitgekomen: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:44:36 #155
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_120190873
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
pi_120190994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
Dat staat er nu toch? staan meer dingen in 1 alinea..
dag
pi_120191108
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.

Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.

pi_120191134
quote:
109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam onopgemerkt

***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.

De raad zegt ook dat de dienstregeling
te krap was gepland en dat de NS meer
moet doen om bij een botsing letsel bij
reizigers te voorkomen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Interesting :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120191363
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
pi_120191745
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef Salatrel het volgende:
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
Geen seinen meer plaatsen, werkt beter ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 15:09:31 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120191799
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen seinen meer plaatsen, werkt beter ^O^
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120191874
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
precies, en ruimte over voor meer asfalt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120191935
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang :P :+
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 december 2012 @ 15:14:10 #164
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_120191963
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

precies, en ruimte over voor meer asfalt ^O^
En dan autobahn stijl. :7 Fuck de fyra! in 2 uur echt in brussel. :7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 15:14:24 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120191971
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang :P :+
daar hebben de spoorwegen dan niets meer mee te maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120192642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.

Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.

[ afbeelding ]
Ik pas sowieso nooit in dat stoeltje, met mijn benen naar voren zit ik klem tegen die stoel ertegenover, en benen ergens opzij wegleggen is ook geen optie met die leuning.
pi_120192670
Volgens de telegraaf wordt de aanleg van atb-cv over het hele land uitgebreid. Lag dat er nog niet overal en hoe zit het met het ertms waar zoveel over te doen was een paar maanden terug?

Dat willen ze toch ook al gaan aanleggen geloof ik, dus is het dan niet handiger om de treinen van de NS daar mee uit te rusten ipv nu nog weer atb-vv te gaan gebruiken?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 15:39:12 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120192920
ATB-Vv is voor de korte termijn, ERTMS voor de lange termijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120193086
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.

Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:45:22 #170
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120193160
En ik denk dat ATB-vv een tikje goedkoper aan te leggen is dan ERTMS...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 15:48:03 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120193271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.

Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.

[ afbeelding ]
Het was altijd al een kutplek, maar nu dus nog kutter...

De toelichting van de OVV erover:
quote:
De passagier die aan de ver wondingen overleed, zat eveneens in het
eerste rijtuig aan de raamzijde. Het betrof een plaats waar vanwege de toegangsdeur
slechts één stoel was opgesteld, in plaats van twee stoelen naast elkaar (zie fguur 20,
boven). Deze stoel had naast het dunne tafelblad nog enkele andere specifeke
kenmerken. Het tafeltje zat verder voor het lichaam van de passagier dan op andere
zitplaatsen omdat de stoel geen leuning had aan de raamzijde. Bovendien zat deze
passagier tegen de armleuning aan de gangzijde, doordat er geen tweede stoel was. De
passagier kon daardoor minder makkelijk zijwaarts langs het tafeltje schuiven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 15:54:38 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120193586
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:07:42 #173
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120194086
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.

Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:33:10 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120195173
ZLSM krijgt financiële steun provincie

De Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) uit Simpelveld krijgt 2 ton overbruggingskrediet van provincie en gemeenten Simpelveld, Kerkrade, Gulpen-Wittem en Valkenburg. Hiermee kan de toeristische stoomtrein een faillissement afwenden. Gedeputeerde Staten heeft dat vandaag, dinsdag 11 december, beslist.

De ZLSM verkeert in acute geldnood en vroeg provincie Limburg en de vier gemeenten die langs het Miljoenenlijntje liggen financiële steun om de eerste vier maanden van 2013 door te kunnen komen.

150.000 euro komt van de provincie, 50.000 euro van de vier gemeenten. Gedeputeerde Staten bogen zich vandaag dinsdag 11 december, over het voorstel en stemden in met het overbruggingskrediet.De belangrijkste afweging is de toeristische en economische betekenis van de ZLSM voor de regio Zuid-Limburg en behoud van dit stuk cultureel erfgoed.
Bron: De Limburger
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 16:40:07 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120195417
Zijn ze voor vier maanden dan 200.000 euro kwijt? Dat lijkt me nogal veel eerlijk gezegd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:41:15 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120195454
Waarschijnlijk nog wat openstaande rekeningen..... De komende maanden rijden ze ff niet.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:43:52 #178
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120195557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.

Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.

[ afbeelding ]
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:45:18 #179
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120195615
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:43 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120195689
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:43 schreef Monopoly het volgende:
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.

Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen :)

quote:
quote:
Marion Gout, directeur Prorail, beaamt dat. ''Het leidde tot een keerpunt in onze cultuur. We hadden nog wel eens discussie over onze werkzaamheden aan de ene kant en het belang van de reiziger aan de andere. Die discussie is er niet meer.'' De partijen spraken onder meer af treinen nooit meer zo dicht op elkaar te laten rijden.
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
pi_120195962
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen :)

[..]

[..]

Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
Dat gaat nog lang duren. Eerst moet Prorail het geld overal en nergens vandaan harken, vervolgens moet NS en de andere vervoerders hun materieel aanpassen met ETCS om op ERTMS te kunnen rijden.
Dan moeten er nog een hele zooi aan machinisten worden opgeield voor ERTMS

3 factoren , het duurt dus ook minimaal 3 keer zo lang als zou moeten.
pi_120195989
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.

Ging om deze documentaire:
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:

(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2012 16:57:50 ]
pi_120196043
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]

[..]

Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede bereidbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:06:09 #184
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120196353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.

Ging om deze documentaire:

[..]

Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar het is niet zo (vind ik) dat elke noob dit had kunnen verzinnen :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120196370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
http://www.dichtbij.nl//h(...)oltunnel-update.aspx

Brandmelding en ongeluk in Schipholtunnel [foto-update]
112 | 11 december 2012 | reageer | Door Nicolai Brannan, dichtbijredacteur

SCHIPHOL - [update 15.08 uur] Een brandmelding in de Schipholtunnel heeft dinsdagmiddag rond 14:45 het treinverkeer doen platleggen. De NS verwachtte de problemen rond 16.00 uur te hebben opgelost, maar het treinverkeer is inmiddels weer op gang gebracht.
De tunnel is al tijden een plaag van (valse) brandmeldingen.

Ongeluk
Op de A4, in de Schipholtunnel, vond dinsdagmiddag op precies hetzelfde tijdstip een ongeluk plaats. Vermoedelijk zit daar één of meerdere personen bekneld. De hulpdiensten zijn, waaronder de brandweer, zijn aanwezig.

Komt dus door een ongeluk op de nabijgelegen A4, niks in de spoortunnel aan de hand.
pi_120196393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120196534
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger. Treintjes laten rijden, treintjes op voldoende sterkte, reizigersinformatie is sinds kort ook bij hun gesettled.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:12:55 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede berijdbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus, geen spoortjespoetser.
pi_120196586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus.
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:16:27 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.

Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:17:02 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
pi_120196802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
Mijn beide posts vullen elkaar aan ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:23:11 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120196907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120196941
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
pi_120196958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
Hadden ze dat niet vorige week al moeten plannen dan?
pi_120197004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef b2py het volgende:

[..]

En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger.
De volslagen minachting waarmee het NSR management de reiziger behandelt doet anders vermoeden. Als je met NSR het rijdend personeel bedoelt, ja, dan meestal wel. Maar die hebben de wanconstructie OV-chipkaart voor self-loading cargo niet bedacht. Of goedgekeurd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:27:35 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120197036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120197128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
Lijkt me sterk. Het KNMI geeft aan dat er in het N en O kans is op een bui t/m 20:00 vandaag. Daarna alleen nog mogelijk glad doordat het 's nachs licht vriest. Morgen is het ruim bove nul.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:30:22 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120197129
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.
pi_120197142
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120197216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.
Kunnen ze dat systeem niet aanpassen naar halve minuten dan?
pi_120197262
NS en ProRail nemen maatregelen na kritisch rapport treinbotsing Amsterdam
dinsdag 11 december 2012

Vlak voordat zaterdag 21 april 2012 twee treinen bij Amsterdam Westerpark met elkaar botsten, merkte noch de machinist, noch de verkeersleiding, noch de beveiligingstechniek op dat een van beide treinen door een rood sein was gereden. Vanwege werkzaamheden aan het spoor was de dienstregeling bovendien te krap gepland. Dat schrijft de Onderzoeksraad voor Veiligheid vandaag in het rapport ‘Treinbotsing Amsterdam Westerpark’. Het onderzoek laat ook zien dat NS meer moet doen om letsel bij reizigers te beperken.

Door de treinbotsing tussen een sprinter en een intercity raakten op 21 april tenminste 190 van circa 425 inzittenden gewond, van wie ruim 20 ernstig. Eén van de ernstig gewonde reizigers overleed de dag na het ongeval. Op de dag van het ongeval was er door werkzaamheden slechts 1 spoor beschikbaar, waardoor treinen van beide richtingen over hetzelfde spoor moesten. De dienstregeling was die dag te krap gepland, waardoor de hele dag veel rode seinen nodig waren om het treinverkeer veilig te laten verlopen. De machinist van de sprinter maakte een vergissing en reed op dit traject een rood sein voorbij, waardoor de sprinter en de intercity frontaal op elkaar af reden en uiteindelijk botsten.

Waarschuwing
Volgens de Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft NS aan zijn machinisten onvoldoende duidelijk gemaakt dat zij na het passeren van een geel sein hun volledige aandacht op het volgende sein moeten richten. De machinist krijgt momenteel ook geen waarschuwing als het mis gaat. De aangepaste planning die NS vanwege de werkzaamheden had gemaakt, was strijdig met de planningsnormen van spoorbeheerder ProRail.

Automatisch stilstand
NS en ProRail moeten volgens de Onderzoeksraad zorgen voor een conflictvrije planning en uitvoering van het treinverkeer. Verder wil de Onderzoeksraad dat NS een systeem invoert dat waarschuwt bij het naderen en passeren van een rood sein. ProRail moet zorgen dat treinen automatisch tot stilstand worden gebracht als een machinist door rood dreigt te rijden, dat de treindienstleiders dan worden gewaarschuwd en dat de seinen voor inhalende of tegemoetkomende treinen automatisch op rood worden gezet.

NS en ProRail hebben inmiddels aangekondigd een belangrijk deel van deze aanbevelingen over te nemen. Een overzicht van maatregelen die NS en ProRail nemen:

• Bij een aangepaste dienstregeling wordt er extra tijd gereserveerd om treinen te laten kruisen of te passeren. Als er bij werkzaamheden of verstoringen rode seinen moeten worden ingepland, gebeurd dat alleen op logische plaatsen (zoals stations en wachtsporen). Nu kan dat ook op onverwachte of onlogische plekken gebeuren.
• De spoorbranche is gaan werken met een nieuw plansysteem (Donna) dat risico's op gevaarlijke situaties in het spoorboekje dagelijks herkent en dit actief meldt aan de planners, waar dit voorheen handmatig gebeurde.
• Nieuwe alarmeringssystemen voor treinpersoneel om machinisten te waarschuwen dat er een rood sein aankomt. ProRail voert een automatisch alarmeringssysteem in dat waarschuwt als een trein door rood is gereden en op een andere trein dreigt te botsen, zodat de treindienstleider machinisten tijdig kan waarschuwen.
• Er wordt extra geïnvesteerd in het beveiligingssysteem ATB-vv, dat ook bij lagere snelheden (< 40 km) een trein stilzet bij een te snelle nadering van een rood sein. Landelijk zijn eind 2012 ongeveer 1700 seinen uitgerust met ATB-vv. Komend jaar wordt 25 miljoen euro gebruikt om dit aantal verder uit te breiden met circa 800 seinen.

NS en ProRail willen het vangnet van ATB-vv bovendien nog verder vergroten. Daarvoor zal de spoorbranche een voorstel voorbereiden voor de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu.

Systemen werkten deels
De Onderzoeksraad heeft echter ook kritiek op de botsveiligheid van treinen. Het valt op dat één van beide treinen weliswaar beschikt over voorzieningen om de impact van botsingen te beperken zoals crash-absorbers, maar dat deze maatregelen slechts gedeeltelijk werken bij een botsing van twee verschillende treintypes.

Zorgplicht
NS heeft zich bij de aanschaf en revisie van treinen beperkt tot de wettelijke technische minimumeisen. De Onderzoeksraad concludeert dat NS hiermee geen invulling gaf aan de wettelijke zorgplicht om treinen zo veilig mogelijk te maken. De inspectie Leefomgeving en Transport heeft NS niet aangesproken op zijn wettelijke zorgplicht voor de botsveiligheid van treinen, aldus de raad.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:37:32 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120197325
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat zij een simpele ziel is hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepen
dat zij zich als een simpele ziel gedraagt hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120197369
Men gaat onderzoek naar een keerspoor te Wijchen aan de lijn Nijmegen - Den Bosch getuige deze aanbesteding. Wist niet of dit al bekend was.
pi_120197397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:34 schreef b2py het volgende:

Zorgplicht
NS heeft zich bij de aanschaf en revisie van treinen beperkt tot de wettelijke technische minimumeisen. De Onderzoeksraad concludeert dat NS hiermee geen invulling gaf aan de wettelijke zorgplicht om treinen zo veilig mogelijk te maken. De inspectie Leefomgeving en Transport heeft NS niet aangesproken op zijn wettelijke zorgplicht voor de botsveiligheid van treinen, aldus de raad.

Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.

Dat lijkt me niet de manier van: Het treinverkeer op een zo velig mogelijke manier laten rijden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:40:47 #206
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120197407
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Als er iets niet duidelijk is, is het een dienstregeling waar je niet op kan vertrouwen doordat je niet mee kan of doordat er veel vertragingen ontstaan omdat die laatste drie mensen zich er met veel pijn en moeite tussen proberen te proppen in de trein.
pi_120197417
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:40 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.

Que?! Onderbouw eens.?
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:43:12 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120197477
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Melanie is een heks die met fakkels en hooivorken uit het infrastructuurwereldje moet worden verjaagd. Voorgoed.
pi_120197544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Que?! Onderbouw eens.?
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.

Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.

Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:46:38 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120197571
als dat waar is dan is dat schandalig. Het is misschien voor de korte termijn wel goedkoper, maar op lange termijn kan het de veiligheid van het spoor in gevaar brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120197596
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.

Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.

Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
Toch kan ik je niet vertellen dat dit absoluut niet waar is.
De videoschouwtrein rijdt op alle drukke baanvakken iedere week, minder drukke baanvakken om de twee weken. Verder is er de halfjaarlijkse RCF-inspectie, de kwartjaarlijkse loopschouw. Je gaat mij niet vertellen dat er niet genoeg inspecties zijn hoor.. ;) (En zo zijn er nog wel wat meer inspecties, zoals de US-trein)
pi_120197885
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
pi_120197912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
Eerder uistappen? :')
pi_120197921
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Nee ik ook niet. Beetje goedkoop om achteraf te gaan schreeuwen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120197988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
O+
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:00:52 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198033
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.

:r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:02:32 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120198092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:00 schreef James1988 het volgende:
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.

:r
ik ben benieuwd of ze het over een maand nog roepen :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:03:00 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198108
quote:
Een schrale troost voor Fyra-reizigers met vertraging: er is een compensatieregeling. Als de vertraging minder dan een half uur is, wordt 20 procent van het ticket terugbetaald. Is de vertraging een uur, dan wordt de helft gecompenseerd. Bij een ongewenste reistijd van 2 uur extra wordt het hele ticket terugbetaald.
:r :r :r
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:03:08 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198114
Die mensen moeten op staande voet ontslagen worden wegens grove minachting van de reiziger.
pi_120198165
AL die mensen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198167
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).

dan pak ik de auto maar
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:06:12 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198219
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
AL die mensen :Y
Niet het rijdend personeel, wel het management. Die Nijenrode-kutjes en Rotterdam Business School-stropdassen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:06:27 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198229
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).

dan pak ik de auto maar
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit :')
pi_120198259
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerder uistappen? :')
Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
pi_120198281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit :')
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:09:17 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198331
Omdat NS Reizigers niet verwacht het DDM-1 voorlopig nodig te hebben, heeft VolkerRail al diverse stammen DDM-1 naar Nijmegen gebracht om op te bergen aldaar. Zouden inmiddels al 3 stammen heen gegaan moeten zijn, binnenkort volgen er nog minimaal 4 stammen (transport per 2 stammen steeds).
De vrijgemaakte ruimte op de Dijksgracht wordt gebruikt voor de ICRm-Prio stammen van de Benelux voorlopig te stallen.
pi_120198339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Dann ziehen Sie bitte die Notbremse :Y :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Ja. Niet.
quote:
dan pak ik de auto maar
Slim plan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:10:32 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
pi_120198417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMEN *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:17 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198469
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:33 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:34 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.
pi_120198521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:17:03 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198566
Varkensneus is nog steeds niet uitgevallen afgelopen dagen, de Fyra al meerdere keren :D
En naar de punctualiteit verder maar niet te kijken win je altijd reistijd met de stoptrein ^O^
pi_120198655
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
pi_120198834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
Is bij Riekerpolder Aansluiting.
Vanochtend was het een 1:39 wissel bij Bijlmer Arena.
pi_120198866
quote:
109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt

***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.

De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.

**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198933
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:29:14 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198945
Vandaag ging CapTrain naar EBS op de Europoort om weer een nieuwe sleep graanwagens te brengen. Een aparte combinatie, zeker omdat deze locs geen detectiewagen nodig hebben.

CapTrain naar EBS met graan
Hierbij zat de machinist in de locomotief, en de rangeerder reed met een auto voor de trein uit om de wissels goed te leggen indien nodig en de overwegen te sleutelen :lol:
De trein hoefde dus niet te stoppen. Ging zo wel razendsnel. Personeel wilde naar huis zeker :lol:

Ik vraag mij sterk af of zoiets mag, omdat er maar zeer beperkt zicht is.
pi_120198963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199015
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:31:16 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199019
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
pi_120199042
Elders staat ook nog wel een interessante passage.

quote:
110 Teletekst di 11 dec
***************************************
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
***************************************
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199085
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:34:47 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120199143
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120199218
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan.. ;(
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:38:02 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199274
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:38:41 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199303
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT? :?
Volgens mij gaat het meer over het plannen van de dienstregeling en de controle daarvan.
pi_120199335
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Elders staat ook nog wel een interessante passage.

[..]

Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat :X

Hierbij de passage over de wetsovertreding zoals in rapport terug te vinden.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:41:45 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120199443
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Het sein is niet tijdelijk geplaatst, het was alleen een sein dat rood was terwijl het normaal gesproken eigenlijk altijd groen of geel is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:44:51 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120199583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef b2py het volgende:
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan.. ;(
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120199686
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Dat valt wel mee hoor, zijn er nog genoeg over.
pi_120199821
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:51:33 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120199841
Toch langer Nachtnet in Brabant
De provincie Brabant wil dat reizigers de komende drie jaar toch vrijdagnacht en zaterdagnacht tot 04.00 uur met de trein naar de Randstad en Schiphol kunnen reizen.

De provincie had eerder besloten om het Nachtnet te beperken tot 02.00 uur, omdat er maar weinig reizigers gebruik van maken.

Verzet
In veel Brabantse gemeenten was verzet tegen dat besluit. Gedeputeerde Staten heeft nu besloten om ruim 800.000 euro uit te trekken om de verbinding in stand te houden.

Vijf betrokken gemeenten, waaronder Eindhoven, Tilburg en Den Bosch, betalen ieder 73.000 euro.

Vanaf juni
Het voorstel wordt vrijdag in de Commissie Mobiliteit en Financiën van de provincie besproken.

Als het wordt aangenomen, kan het volledige Nachtnet vanaf 9 juni opnieuw in de dienstregeling van de NS worden opgenomen.
pi_120199871
Vriend van mij heeft vanavond de laatste Fyra (Antwerpen v. 21:57), ik ben benieuwd of hij huis nog haalt :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:58:26 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120200120
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
pi_120200157
Mansveld: Strukton te voorbarig over onderhoudscontracten
Onderhoud | Laatst gewijzigd:11-12-2012 15:54 | Thomas van Belzen |

Den Haag - Voorbarig en onvoldoende gefundeerd. Zo noemt staatssecretaris Mansveld (spoor) de conclusies van Strukton Rail en FNV over de spoorveiligheid met betrekking tot de prestatie gerichte onderhoudscontracten (pgo’s) van ProRail.

Strukton schreef de Tweede Kamer twee weken geleden een alarmbrief. De spoorbouwer waarschuwt daarin voor ongelukken die het lage prijsniveau van onderhoud met zich mee zouden brengen. Mansveld sluit zich vooralsnog aan bij de drie andere grote spoorbouwers die de aanpak met pgo’s ondanks verbetermogelijkheden wel toejuichen.

In een brief aan de Kamer benadrukt Mansveld dat ProRail gunt op basis van de economisch meest voordelige aanbieding. Aanleiding voor de ophef is de aanbesteding van pgo Eemland. Een externe partij onderzoekt die aanbesteding.
pi_120200181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
Deze dan lijkt me: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21247 ?
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:00:39 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120200205
Aja, is dus zo. Weer heerlijk beveiligd dus allemaal daar.
pi_120201008
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:22:46 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120201096
HKX heeft inmiddels in de Hamburg-Keulen Express al 8(!) verschillende materieeltypes gebruikt. En nog beschikken ze niet over vaste rijtuigenstammen.

Tot nu toe zijn er door defect materieel oid geen treinen opgeheven bij HKX, je kreeg wel mogelijkheid tot omboeken naar DB of geld terug.

Bron: Drehscheibe-magazin met StaVaZa 1-12-2012
pi_120201584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben :)
Gaaf!
pi_120201739
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:41:04 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120201948
Ik had bijna in die SLT gezeten, maar vlak voor Muiderpoort bedacht ik me, en ben te Muiderpoort de trein uitgegaan voor de EETC leegmat rit met een 1200. Zou eerst ri. Uitgeest voor de Flabaka (kalk- en staaltrein), en dan had ik in deze Splinter blijven zitten ...
pi_120202311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef b2py het volgende:
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen... :P
pi_120202463
Een leegmat rit, een ex...niet de eerste dingen / mensen waar je aan denkt die je leven kunnen redden :P
pi_120202571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen... :P
Nou :')
pi_120203011
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.



De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen, drie kwartier later het tweede.

Betrouwbaar
De bouw van het nieuwe dak is bijzonder, omdat we tussen alle reizigers door op een veilige manier een nieuw station bouwen, zonder erg veel overlast te veroorzaken. ProRail werkt met deze bijzondere bouw ook aan een betrouwbaar spoor: treinen kunnen de hele periode gewoon volgens schema blijven rijden. Soms is de hal een weekend dicht; en ’s nachts is de hal ook afgesloten. Reizigers kunnen dan bij hun treinen komen via een speciaal aangelegde loopbrug over de sporen.

Aandacht
Er was veel aandacht voor de plaatsing van de dakdelen: wethouder van Stadsontwikkeling, Volkshuisvesting en Integratie van Den Haag Marnix Norder en president directeur Marion Gout-van Sinderen keken samen met een flinke vertegenwoordiging van de pers vanaf het tijdelijke dak toe hoe de laatste fase van de bouw van het glazen dak inging.

Glazen dak
Het glazen dak van het station zal bestaan uit 220 verschillende dakdelen (wybertjes). Deze worden dan misschien wel ‘wybertje’ genoemd, maar hebben per stuk maarliefst een gewicht van 6000 kilo. Ze zijn 8 bij 12 meter groot. Na de plaatsing van het eerste wybertje, zal de komende tijd het hijsen in de nachtelijke uren beginnen. Per nacht worden er ongeveer 10 wybertjes op zijn plek gehesen. Verwachting is dat begin maart 2013 alle wybertjes op hun plaats liggen.

Nieuw stationsgebouw
Den Haag Centraal krijgt in 2014 een compleet nieuw stationsgebouw waar al het openbaar vervoer bij elkaar komt. Het dak van de hal wordt volledig gemaakt van glas en wordt 22 meter hoog. De nieuwe openbaar-vervoer-terminal is nodig omdat er steeds meer mensen gebruik maken van het station. Er maken hier nu al iedere dag meer dan 190.000 mensen gebruik van het station. ProRail bouwt het nieuwe station in opdracht van gemeente Den Haag. NS draagt zorg voor de bouw van nieuwe winkels in de hal.

Bron
pi_120203096
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Geldt daar niet zoeen leukleuk overstapadvies voor? Of is dat lading waar ze WEL ontzag voor hebben op het spoor? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:02 schreef b2py het volgende:
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.

[ afbeelding ]

De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen,
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN :( ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203180
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN :( ;(
Kwartslag met de klok mee :P
pi_120203266
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203348
ProRail mag doorgaan met onderhoudscontracten
Gepubliceerd op 11-12-2012 om 15:08

ProRail mag doorgaan met Prestatie Gericht Onderhoudscontracten (PGO). Er is geen reden om deze manier van aanbesteden van het spooronderhoud stop te zetten. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld in een brief aan de Tweede Kamer. Strukton Rail wilde dinsdag niet reageren op de brief van de staatssecretaris.

Mansveld vindt de conclusies van Strukton Rail dat het lager prijsniveau van onderhoud zal leiden tot vertragingen op het spoor en veiligheidsrisico’s onvoldoende gefundeerd en voorbarig. Strukton Rail riep eind vorige maand in een brief aan de Tweede Kamer op om alle aanbestedingen van het spooronderhoud inclusief de lopende procedure bij Amersfoort (PGO Eemland) stil te leggen. Vakbond FNV Spoor sluit zich hierbij aan.

Contractvorm

De overige spooraannemers VolkerWessels, BAM en Asset Rail zeggen dat zij de visie achter de contractvorm juist steunen met het oog op vernieuwing, innovatie en efficiency-verhoging bij het onderhoud van het spoor.

Volgens de staatssecretaris gunt ProRail haar onderhoudscontracten op basis van de ‘economisch meest voordelige prijs’ en niet op basis van de ‘laagste prijs’. Daarbij zou de spoorbeheerder kijken naar de beste prijs-kwaliteit verhouding.

Commissie Kuiken

De commissie Kuiken constateerde eerder in een onderzoek naar onder meer spooronderhoud dat er een prijsdaling heeft plaatsgevonden bij de PGO-aanbestedingen ten opzichte van de vroegere onderhoudscontracten (OPC). Volgens Mansveld heeft dat te maken met marktwerking en een andere inrichting van werkzaamheden. Bij de PGO-contracten wordt meer uitgegaan van preventief in de plaats van correctief onderhoud, stelt de staatssecretaris.

Het kabinet nam eerder de aanbeveling van de commissie over om de effecten van de betrekkelijk nieuwe PGO’s in 2015 te toetsen.

Prijsniveau

De staatssecretaris vindt het verstandig is dat ProRail en de betrokken aannemers hebben afgesproken het aanbestedingsproces van het spooronderhoud bij Amersfoort te laten auditen. Omdat het beroepsproces tegen de gunningsbeslissing nog loopt wil Mansveld hier verder niet op ingaan.

ProRail werkt sinds enkele jaren met PGO-contracten. Het idee daarbij is dat ProRail het onderhoud aanstuurt op basis van de geleverde prestatie. Aannemers zouden daarbij meer vrijheid krijgen om de werkwijze en werkmomenten te bepalen.

Organisatie

Strukton Rail zegt dat ProRail het prijsniveau van het spooronderhoud met PGO op 25 tot 40 procent van de totale kostprijs vaststelt. Vakbonden stellen dat de PGO’s ertoe leiden dat spoorbedrijven gedwongen worden om naar de eigen organisatie te kijken. Dit zou vanwege de huidige economische situatie steeds vaker betekenen dat werknemers worden ontslagen.

Bron
pi_120203426
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm :P
Dakelementen zijn het, deels van glas ja ;)
pi_120203508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Dakelementen zijn het, deels van glas ja ;)
Ik had het over de vorm, civieler :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120204263
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had het over de vorm, civieler :6
_O-
pi_120205248
Via Somda:
Huidig Fyra Materieel gebruik:
Huidig gebruik van het materieel:
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud
pi_120205933
Onderhoud? Wat? De 5-kilometerbeurt? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:09:10 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120206061
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Jammer. Dan klik ik maar niet.
_O-
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html

Ik wil graag controleren of ik ingecheckt ben, hoe doe ik dit?
Dit kunt u controleren door nogmaals uw OV-chipkaart bij de kaartlezer te houden. Dat kan, zolang u dit binnen 3 minuten na inchecken doet én bij dezelfde kaartlezer als waar u al ingecheckt bent. In dat geval blijft de check-in staan. Let op, u wordt uitgecheckt als u: 1) het ná 3 minuten doet of 2) als u het bij een andere kaartlezer doet, of 3) als een andere reiziger in de tussentijd dezelfde kaartlezer heeft gebruikt.

Conclusie: zak maar in de stront, je zou misschien een feature die per ongeluk in/uit-checken moet voorkomen kunnen misbruiken om te kijken of je ingecheckt bent, maar de kans dat dat niet het gewenste effect heeft is 99%. :|W
Echt serieus, het word steeds gekker 8)7

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruiken :')
Want daar is nog geen in/uitcheckpaal?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Het was toch vooral het pappen en nathouden van de locs om dat toen al de fyra wou gaan rijden, en toen dat er dus niet kwam werden er maar Traxxen voor gehangen omdat het èecht niet meer ging met die oude meuk? Dat was het toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.
Die AM75 zijn toch zo "simpel" qua techniek dat ze zonder enige aanpassing op het Nederlandse net kunnen rijden qua spanning, alleen op half vermogen? Zoeiets was het toch met dat materieel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.

Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Over welke tunnel ging het dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.

Ging om deze documentaire:

[..]

Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
Thx voor de kijktip, die gaat bekeken worden indien tijd :)
pi_120206111
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over welke tunnel ging het dan?
Die van Antwerpen Centraal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:13:12 #284
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120206181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die van Antwerpen Centraal.
Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...
pi_120206226
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...
Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:16:25 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120206336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren? :?
Die locs zaten er toch al vanaf 1986 voor?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 21:18:08 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120206404
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Onderhoud? Wat? De 5-kilometerbeurt? _O-
als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halen :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120206506
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halen :Y
Awesome *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:23:33 #289
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120206595
quote:
Treinreiziger.nl: maak gebaar naar gedupeerde Fyra reizigers
dinsdag 11 december 2012

De slechte start van de Fyra Amsterdam – Brussel is niet goed voor de reputatie van de hogesnelheidstrein. NS Hispeed en NMBS Europe doen er verstandig aan om een extra gebaar te maken naar gedupeerde reizigers. Niet omdat de partijen daartoe verplicht zijn, maar om te laten zien dat de vervoerders ook balen van de kinderziektes. Daartoe pleit de website Treinreiziger.nl.

Al tijden voert negatief nieuws over de Fyra Amsterdam – Brussel de boventoon. Nu de start gepaard gaat met de nodige problemen, zouden vervoerders er slim aan doen om juist een charme-offensief te voeren.

Bijvoorbeeld om reizigers met een uur of meer vertraging tegemoet te komen met gratis Fyra-tickets. Daarmee kunnen vervoerders laten zien dat ze zelf ook balen dat die reizigers niet geprofiteerd hebben van de reistijdwinst die de Fyra hoort te geven. Bovendien kunnen de vervoerders dan ook op een positieve manier het nieuws halen.

Een voorbeeld kan ook genomen worden aan de Italiaanse vervoerder NTV, die de nieuwe hogesnelheidstrein Italo exploiteert. Italo-reizigers krijgen automatisch bij vertraging hun geld terug, zonder dat zij zelf een beroep hoeven te doen op een regeling.

De Europese regeling voor internationale reizigers is vrij karig. De regeling van de Fyra is weliswaar iets gunstiger, maar voor veel reizigers blijft het een schrale troost. Reizigers die hun uur tijdwinst verloren zien gaan krijgen de helft terug.
Bron: http://www.treinreiziger.(...)yra_reizigers-144810

Ik zeg: Koffie! :Y
pi_120206731
Maar zoiets ZELF bedenken, dat lukt niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120206761
Ik heb nog geen dag meegemaakt zonder vertragingen met de nwe dienstregeling, maar vandaag was wel heel extreem.
Ik zeg ook: gratis koffie :Y)
pi_120206782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:27 schreef computergirl het volgende:
Ik heb nog geen dag meegemaakt zonder vertragingen met de nwe dienstregeling, maar vandaag was wel heel extreem.
Ik zeg ook: gratis koffie :Y)
Ja ik wel! Vandaag de erste dag van de nieuwe drgl dat ik niet in een trein zit *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120206827
Morgen naar Amersfoort, overstap 6 minuten op Sloterdijk. Fingers crossed!
pi_120206888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:28 schreef b2py het volgende:
Morgen naar Amersfoort, overstap 6 minuten op Sloterdijk. Fingers crossed!
Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120206962
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.
Zeer zeker, heb hem voor andere reizigers dit jaar ook nog niet de mist in zien gaan hoor. Helaas weet je het maar nooit bij de NS. Stiekem hoop ik op een storing te Weeps of Hilversum. Benieuwd hoe we er dan gaan komen :P (Waarschijnlijk via Utrecht, daar niet van)
pi_120207147
ja en als je dan in Utrecht staat een springer bij Den Dolder. Kun je nog net via Baarn overal tussendoor slalommen, met nog 8000 anderen die ook die kant op moeten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:41:10 #297
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_120207473
Tussen Amersfoort en Utrecht reist niet zo veel meer hoor, want NS denkt dat dat tegenwoordig allemaal via de Hanzelijn gaat ofzo. (Dat neem ik tenminste aan, gezien de korte treintjes die ze daar in deze dienstregeling inzetten)
pi_120207510
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en als je dan in Utrecht staat een springer bij Den Dolder. Kun je nog net via Baarn overal tussendoor slalommen, met nog 8000 anderen die ook die kant op moeten :')
Ik heb in ieder geval mijn werkschoenen aan! :P
pi_120207549
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:41 schreef Anno1982 het volgende:
Tussen Amersfoort en Utrecht reist niet zo veel meer hoor, want NS denkt dat dat tegenwoordig allemaal via de Hanzelijn gaat ofzo. (Dat neem ik tenminste aan, gezien de korte treintjes die ze daar in deze dienstregeling inzetten)
Oh ja klopt idd. Dat die totaal ergens anders ligt boeit ook verder niet. Er wordt ook met droge ogen verkondigd dat Weert - Neerpelt er nooit zal komen "want we hebben de Fyra al". Zo denkt men daar gewoon. Echt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:47:08 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120207756
Niks gebaar, even wennen of kinderziektes. Het is tijd dat de concessieverlener eens daadkrachtig optreedt. Binnen 1 maand merkbare verbetering bij Fyra, anders spullen inleveren en het spoor verlaten.

Het is genoeg geweest.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:47:32 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120207779
En weer vol :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')