Ik kreeg zondag ook al een interessant reisadvies voor Leiden - Deventer: via de Hanzelijn zonder overstap naar Zwolle, en daar de trein richting Roosendaal pakken. Duurde 5 minuten langer dan Leiden - Schiphol - Amersfoort - Deventer, maar was (op het gekozen half uur) 1 overstap minder.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.quote:
Dat staat er nu toch? staan meer dingen in 1 alinea..quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
Interestingquote:109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam onopgemerkt
***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad zegt ook dat de dienstregeling
te krap was gepland en dat de NS meer
moet doen om bij een botsing letsel bij
reizigers te voorkomen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Geen seinen meer plaatsen, werkt beterquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef Salatrel het volgende:
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen seinen meer plaatsen, werkt beter
precies, en ruimte over voor meer asfaltquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergangquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
En dan autobahn stijl.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, en ruimte over voor meer asfalt
daar hebben de spoorwegen dan niets meer mee te makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang![]()
Ik pas sowieso nooit in dat stoeltje, met mijn benen naar voren zit ik klem tegen die stoel ertegenover, en benen ergens opzij wegleggen is ook geen optie met die leuning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
Het was altijd al een kutplek, maar nu dus nog kutter...quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
quote:De passagier die aan de ver wondingen overleed, zat eveneens in het
eerste rijtuig aan de raamzijde. Het betrof een plaats waar vanwege de toegangsdeur
slechts één stoel was opgesteld, in plaats van twee stoelen naast elkaar (zie fguur 20,
boven). Deze stoel had naast het dunne tafelblad nog enkele andere specifeke
kenmerken. Het tafeltje zat verder voor het lichaam van de passagier dan op andere
zitplaatsen omdat de stoel geen leuning had aan de raamzijde. Bovendien zat deze
passagier tegen de armleuning aan de gangzijde, doordat er geen tweede stoel was. De
passagier kon daardoor minder makkelijk zijwaarts langs het tafeltje schuiven.
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:43 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:43 schreef Monopoly het volgende:
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.
Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
quote:
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?quote:Marion Gout, directeur Prorail, beaamt dat. ''Het leidde tot een keerpunt in onze cultuur. We hadden nog wel eens discussie over onze werkzaamheden aan de ene kant en het belang van de reiziger aan de andere. Die discussie is er niet meer.'' De partijen spraken onder meer af treinen nooit meer zo dicht op elkaar te laten rijden.
Dat gaat nog lang duren. Eerst moet Prorail het geld overal en nergens vandaan harken, vervolgens moet NS en de andere vervoerders hun materieel aanpassen met ETCS om op ERTMS te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.quote:Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:
(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
ProRail is er niet voor de Reiziger.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar het is niet zo (vind ik) dat elke noob dit had kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.
Ging om deze documentaire:
[..]
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
http://www.dichtbij.nl//h(...)oltunnel-update.aspxquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger. Treintjes laten rijden, treintjes op voldoende sterkte, reizigersinformatie is sinds kort ook bij hun gesettled.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus, geen spoortjespoetser.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede berijdbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus.
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.
Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
Mijn beide posts vullen elkaar aanquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeftquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
Hadden ze dat niet vorige week al moeten plannen dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
De volslagen minachting waarmee het NSR management de reiziger behandelt doet anders vermoeden. Als je met NSR het rijdend personeel bedoelt, ja, dan meestal wel. Maar die hebben de wanconstructie OV-chipkaart voor self-loading cargo niet bedacht. Of goedgekeurd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger.
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
Lijkt me sterk. Het KNMI geeft aan dat er in het N en O kans is op een bui t/m 20:00 vandaag. Daarna alleen nog mogelijk glad doordat het 's nachs licht vriest. Morgen is het ruim bove nul.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Kunnen ze dat systeem niet aanpassen naar halve minuten dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.
dat zij zich als een simpele ziel gedraagt hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepenquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat zij een simpele ziel is hoeft nog niet te betekenen dat je de reiziger daar mee op moet schepen
Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:34 schreef b2py het volgende:
Zorgplicht
NS heeft zich bij de aanschaf en revisie van treinen beperkt tot de wettelijke technische minimumeisen. De Onderzoeksraad concludeert dat NS hiermee geen invulling gaf aan de wettelijke zorgplicht om treinen zo veilig mogelijk te maken. De inspectie Leefomgeving en Transport heeft NS niet aangesproken op zijn wettelijke zorgplicht voor de botsveiligheid van treinen, aldus de raad.
Als er iets niet duidelijk is, is het een dienstregeling waar je niet op kan vertrouwen doordat je niet mee kan of doordat er veel vertragingen ontstaan omdat die laatste drie mensen zich er met veel pijn en moeite tussen proberen te proppen in de trein.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Que?! Onderbouw eens.?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit baart me wel zorgen. Gezien dat Prorail ook amper nog controle uitvoert op de infra. Daar waar controles vroeger dagelijks gebeurde op bepaalde baanvakken, naar wekelijks, naar maandelijks, naar halfjaars, naar jaarscontrole naar uiteindelijk geen controle, en pas vervanging als het kapot is.
Melanie is een heks die met fakkels en hooivorken uit het infrastructuurwereldje moet worden verjaagd. Voorgoed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.quote:
Toch kan ik je niet vertellen dat dit absoluut niet waar is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.
Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.
Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
Eerder uistappen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
Nee ik ook niet. Beetje goedkoop om achteraf te gaan schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
ik ben benieuwd of ze het over een maand nog roepenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:00 schreef James1988 het volgende:
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.
quote:Een schrale troost voor Fyra-reizigers met vertraging: er is een compensatieregeling. Als de vertraging minder dan een half uur is, wordt 20 procent van het ticket terugbetaald. Is de vertraging een uur, dan wordt de helft gecompenseerd. Bij een ongewenste reistijd van 2 uur extra wordt het hele ticket terugbetaald.
Niet het rijdend personeel, wel het management. Die Nijenrode-kutjes en Rotterdam Business School-stropdassen.quote:
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteitquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).
dan pak ik de auto maar
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit
Dann ziehen Sie bitte die Notbremsequote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Ja. Niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Slim planquote:dan pak ik de auto maar
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMENquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Is bij Riekerpolder Aansluiting.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?quote:109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt
***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.
**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:
[..]
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost goedkoper?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staatquote:110 Teletekst di 11 dec
***************************************
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
***************************************
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen danquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost goedkoper?
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Volgens mij gaat het meer over het plannen van de dienstregeling en de controle daarvan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?
quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Elders staat ook nog wel een interessante passage.
[..]
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat
Het sein is niet tijdelijk geplaatst, het was alleen een sein dat rood was terwijl het normaal gesproken eigenlijk altijd groen of geel is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten wordenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef b2py het volgende:
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan..
Dat valt wel mee hoor, zijn er nog genoeg over.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Deze dan lijkt me: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21247 ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
Gaaf!quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef b2py het volgende:
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
Nouquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...
Geldt daar niet zoeen leukleuk overstapadvies voor? Of is dat lading waar ze WEL ontzag voor hebben op het spoor?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSENquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:02 schreef b2py het volgende:
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.
[ afbeelding ]
De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen,
Kwartslag met de klok meequote:Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN![]()
Dakelementen zijn het, deels van glas jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm
Ik had het over de vorm, civielerquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Dakelementen zijn het, deels van glas ja
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het over de vorm, civieler
quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jammer. Dan klik ik maar niet.
Echt serieus, het word steeds gekkerquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html
Ik wil graag controleren of ik ingecheckt ben, hoe doe ik dit?
Dit kunt u controleren door nogmaals uw OV-chipkaart bij de kaartlezer te houden. Dat kan, zolang u dit binnen 3 minuten na inchecken doet én bij dezelfde kaartlezer als waar u al ingecheckt bent. In dat geval blijft de check-in staan. Let op, u wordt uitgecheckt als u: 1) het ná 3 minuten doet of 2) als u het bij een andere kaartlezer doet, of 3) als een andere reiziger in de tussentijd dezelfde kaartlezer heeft gebruikt.
Conclusie: zak maar in de stront, je zou misschien een feature die per ongeluk in/uit-checken moet voorkomen kunnen misbruiken om te kijken of je ingecheckt bent, maar de kans dat dat niet het gewenste effect heeft is 99%.
Want daar is nog geen in/uitcheckpaal?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruiken
Het was toch vooral het pappen en nathouden van de locs om dat toen al de fyra wou gaan rijden, en toen dat er dus niet kwam werden er maar Traxxen voor gehangen omdat het èecht niet meer ging met die oude meuk? Dat was het toch?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Die AM75 zijn toch zo "simpel" qua techniek dat ze zonder enige aanpassing op het Nederlandse net kunnen rijden qua spanning, alleen op half vermogen? Zoeiets was het toch met dat materieel?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.
Over welke tunnel ging het dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Thx voor de kijktip, die gaat bekeken worden indien tijdquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.
Ging om deze documentaire:
[..]
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
Die van Antwerpen Centraal.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over welke tunnel ging het dan?
Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...quote:
Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar toen ik nog jong was, was die tunnel er niet, en ging ie door berchem, behalve in het weekend, dan maakte ie kop in Centraal. En toen wassie ook al zo kort...
Die locs zaten er toch al vanaf 1986 voor?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen zat er een gare 25.5 voor die helemaal het vermogen van een opwindblikautootje kon leveren?
als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Onderhoud? Wat? De 5-kilometerbeurt?
Awesomequote:Op dinsdag 11 december 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het goed is moeten ze nu het dubbele kunnen halen
Bron: http://www.treinreiziger.(...)yra_reizigers-144810quote:Treinreiziger.nl: maak gebaar naar gedupeerde Fyra reizigers
dinsdag 11 december 2012
De slechte start van de Fyra Amsterdam – Brussel is niet goed voor de reputatie van de hogesnelheidstrein. NS Hispeed en NMBS Europe doen er verstandig aan om een extra gebaar te maken naar gedupeerde reizigers. Niet omdat de partijen daartoe verplicht zijn, maar om te laten zien dat de vervoerders ook balen van de kinderziektes. Daartoe pleit de website Treinreiziger.nl.
Al tijden voert negatief nieuws over de Fyra Amsterdam – Brussel de boventoon. Nu de start gepaard gaat met de nodige problemen, zouden vervoerders er slim aan doen om juist een charme-offensief te voeren.
Bijvoorbeeld om reizigers met een uur of meer vertraging tegemoet te komen met gratis Fyra-tickets. Daarmee kunnen vervoerders laten zien dat ze zelf ook balen dat die reizigers niet geprofiteerd hebben van de reistijdwinst die de Fyra hoort te geven. Bovendien kunnen de vervoerders dan ook op een positieve manier het nieuws halen.
Een voorbeeld kan ook genomen worden aan de Italiaanse vervoerder NTV, die de nieuwe hogesnelheidstrein Italo exploiteert. Italo-reizigers krijgen automatisch bij vertraging hun geld terug, zonder dat zij zelf een beroep hoeven te doen op een regeling.
De Europese regeling voor internationale reizigers is vrij karig. De regeling van de Fyra is weliswaar iets gunstiger, maar voor veel reizigers blijft het een schrale troost. Reizigers die hun uur tijdwinst verloren zien gaan krijgen de helft terug.
Ja ik wel! Vandaag de erste dag van de nieuwe drgl dat ik niet in een trein zitquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:27 schreef computergirl het volgende:
Ik heb nog geen dag meegemaakt zonder vertragingen met de nwe dienstregeling, maar vandaag was wel heel extreem.
Ik zeg ook: gratis koffie
Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:28 schreef b2py het volgende:
Morgen naar Amersfoort, overstap 6 minuten op Sloterdijk. Fingers crossed!
Zeer zeker, heb hem voor andere reizigers dit jaar ook nog niet de mist in zien gaan hoor. Helaas weet je het maar nooit bij de NS. Stiekem hoop ik op een storing te Weeps of Hilversum. Benieuwd hoe we er dan gaan komenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel cross wezen toch? Lijkt me geen probleem.
Ik heb in ieder geval mijn werkschoenen aan!quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en als je dan in Utrecht staat een springer bij Den Dolder. Kun je nog net via Baarn overal tussendoor slalommen, met nog 8000 anderen die ook die kant op moeten
Oh ja klopt idd. Dat die totaal ergens anders ligt boeit ook verder niet. Er wordt ook met droge ogen verkondigd dat Weert - Neerpelt er nooit zal komen "want we hebben de Fyra al". Zo denkt men daar gewoon. Echt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:41 schreef Anno1982 het volgende:
Tussen Amersfoort en Utrecht reist niet zo veel meer hoor, want NS denkt dat dat tegenwoordig allemaal via de Hanzelijn gaat ofzo. (Dat neem ik tenminste aan, gezien de korte treintjes die ze daar in deze dienstregeling inzetten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |