Ik kreeg zondag ook al een interessant reisadvies voor Leiden - Deventer: via de Hanzelijn zonder overstap naar Zwolle, en daar de trein richting Roosendaal pakken. Duurde 5 minuten langer dan Leiden - Schiphol - Amersfoort - Deventer, maar was (op het gekozen half uur) 1 overstap minder.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.quote:
Dat staat er nu toch? staan meer dingen in 1 alinea..quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
Interestingquote:109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam onopgemerkt
***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad zegt ook dat de dienstregeling
te krap was gepland en dat de NS meer
moet doen om bij een botsing letsel bij
reizigers te voorkomen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Geen seinen meer plaatsen, werkt beterquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef Salatrel het volgende:
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen seinen meer plaatsen, werkt beter
precies, en ruimte over voor meer asfaltquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergangquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
En dan autobahn stijl.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, en ruimte over voor meer asfalt
daar hebben de spoorwegen dan niets meer mee te makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang![]()
Ik pas sowieso nooit in dat stoeltje, met mijn benen naar voren zit ik klem tegen die stoel ertegenover, en benen ergens opzij wegleggen is ook geen optie met die leuning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
Het was altijd al een kutplek, maar nu dus nog kutter...quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
quote:De passagier die aan de ver wondingen overleed, zat eveneens in het
eerste rijtuig aan de raamzijde. Het betrof een plaats waar vanwege de toegangsdeur
slechts één stoel was opgesteld, in plaats van twee stoelen naast elkaar (zie fguur 20,
boven). Deze stoel had naast het dunne tafelblad nog enkele andere specifeke
kenmerken. Het tafeltje zat verder voor het lichaam van de passagier dan op andere
zitplaatsen omdat de stoel geen leuning had aan de raamzijde. Bovendien zat deze
passagier tegen de armleuning aan de gangzijde, doordat er geen tweede stoel was. De
passagier kon daardoor minder makkelijk zijwaarts langs het tafeltje schuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |