Ik kreeg zondag ook al een interessant reisadvies voor Leiden - Deventer: via de Hanzelijn zonder overstap naar Zwolle, en daar de trein richting Roosendaal pakken. Duurde 5 minuten langer dan Leiden - Schiphol - Amersfoort - Deventer, maar was (op het gekozen half uur) 1 overstap minder.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.quote:
Dat staat er nu toch? staan meer dingen in 1 alinea..quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks te maken met minder trein tussen Deventer en Utrecht. Het gaat om de overstap van Enschede naar Arnhem in Deventer, die voorheen 2 minuten was en nu 16 minuten is. Daardoor is het veel sneller om met Syntus via Hengelo-Goor-Zutphen te reizen, waardoor ook veel meer mensen die trein nemen. Die trein zat in de spits altijd al tjokvol, en komt nu dus nog voller.
Interestingquote:109 Teletekst di 11 dec
Raad:rood sein A'dam onopgemerkt
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad zegt ook dat de dienstregeling
te krap was gepland en dat de NS meer
moet doen om bij een botsing letsel bij
reizigers te voorkomen.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Geen seinen meer plaatsen, werkt beterquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef Salatrel het volgende:
ik zeg alle tafeltjes verwijderen uit de 2e klas
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen seinen meer plaatsen, werkt beter
precies, en ruimte over voor meer asfaltquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergangquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen treinen meer laten rijden. heb je ook geen ongelukken op het spoor meer
En dan autobahn stijl.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, en ruimte over voor meer asfalt
daar hebben de spoorwegen dan niets meer mee te makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan moet je eerst al het spoor weghalen... Nu kun je nog steeds twee auto's op elkaar laten crashen op een spoorwegovergang![]()
Ik pas sowieso nooit in dat stoeltje, met mijn benen naar voren zit ik klem tegen die stoel ertegenover, en benen ergens opzij wegleggen is ook geen optie met die leuning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
Het was altijd al een kutplek, maar nu dus nog kutter...quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.
Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.
[ afbeelding ]
quote:De passagier die aan de ver wondingen overleed, zat eveneens in het
eerste rijtuig aan de raamzijde. Het betrof een plaats waar vanwege de toegangsdeur
slechts één stoel was opgesteld, in plaats van twee stoelen naast elkaar (zie fguur 20,
boven). Deze stoel had naast het dunne tafelblad nog enkele andere specifeke
kenmerken. Het tafeltje zat verder voor het lichaam van de passagier dan op andere
zitplaatsen omdat de stoel geen leuning had aan de raamzijde. Bovendien zat deze
passagier tegen de armleuning aan de gangzijde, doordat er geen tweede stoel was. De
passagier kon daardoor minder makkelijk zijwaarts langs het tafeltje schuiven.
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:43 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:43 schreef Monopoly het volgende:
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.
Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
quote:
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?quote:Marion Gout, directeur Prorail, beaamt dat. ''Het leidde tot een keerpunt in onze cultuur. We hadden nog wel eens discussie over onze werkzaamheden aan de ene kant en het belang van de reiziger aan de andere. Die discussie is er niet meer.'' De partijen spraken onder meer af treinen nooit meer zo dicht op elkaar te laten rijden.
Dat gaat nog lang duren. Eerst moet Prorail het geld overal en nergens vandaan harken, vervolgens moet NS en de andere vervoerders hun materieel aanpassen met ETCS om op ERTMS te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.quote:Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:
(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
ProRail is er niet voor de Reiziger.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
[..]
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger?
Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar het is niet zo (vind ik) dat elke noob dit had kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.
Ging om deze documentaire:
[..]
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
http://www.dichtbij.nl//h(...)oltunnel-update.aspxquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger. Treintjes laten rijden, treintjes op voldoende sterkte, reizigersinformatie is sinds kort ook bij hun gesettled.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus, geen spoortjespoetser.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede berijdbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus.
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.
Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
Mijn beide posts vullen elkaar aanquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeftquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
Hadden ze dat niet vorige week al moeten plannen dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
De volslagen minachting waarmee het NSR management de reiziger behandelt doet anders vermoeden. Als je met NSR het rijdend personeel bedoelt, ja, dan meestal wel. Maar die hebben de wanconstructie OV-chipkaart voor self-loading cargo niet bedacht. Of goedgekeurd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger.
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Lijkt me sterk. Het KNMI geeft aan dat er in het N en O kans is op een bui t/m 20:00 vandaag. Daarna alleen nog mogelijk glad doordat het 's nachs licht vriest. Morgen is het ruim bove nul.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |