abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:41:15 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120195454
Waarschijnlijk nog wat openstaande rekeningen..... De komende maanden rijden ze ff niet.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:43:52 #178
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120195557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Rechts de krappe eenzitter in de 2e klasse van de VIRM die de enige reiziger fataal is geworden op 21 april jl. Op die toch al krappe plaats ga ik niet meer zitten als de trein vooruit rijdt.

Te zien is dat je op deze plek nog meer opgesloten zit, aangezien de leuning bij de wand ontbreekt en het een 1 ipv 2 zitter is.

[ afbeelding ]
Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:45:18 #179
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120195615
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:43 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Welke gladjakkert heeft DAT goedgekeurt, dat zie je toch aankomen dat da harstikke fout gaat?
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120195689
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:43 schreef Monopoly het volgende:
Op elk nieuw aan te leggen spoor is het aanleggen van ERTMS verplicht van de EU.
Vervanging van ATB baanvakken komt uiteindelijk wel.

Is er al iets bekend van een schema welke baanvakken als eerste worden gedaan? (Datum zal nog wel niet bekend zijn gok ik maar zo).
Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen :)

quote:
quote:
Marion Gout, directeur Prorail, beaamt dat. ''Het leidde tot een keerpunt in onze cultuur. We hadden nog wel eens discussie over onze werkzaamheden aan de ene kant en het belang van de reiziger aan de andere. Die discussie is er niet meer.'' De partijen spraken onder meer af treinen nooit meer zo dicht op elkaar te laten rijden.
Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
pi_120195962
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht dat ze al zeer binnenkort gingen beginnen met ERTMS aanleggen :)

[..]

[..]

Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
Dat gaat nog lang duren. Eerst moet Prorail het geld overal en nergens vandaan harken, vervolgens moet NS en de andere vervoerders hun materieel aanpassen met ETCS om op ERTMS te kunnen rijden.
Dan moeten er nog een hele zooi aan machinisten worden opgeield voor ERTMS

3 factoren , het duurt dus ook minimaal 3 keer zo lang als zou moeten.
pi_120195989
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.

Ging om deze documentaire:
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:

(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2012 16:57:50 ]
pi_120196043
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]

[..]

Nu kiezen ze volledig voor hun werkzaamheden in plaats van de reiziger? :')
ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede bereidbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:06:09 #184
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120196353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar voor ingenieurs is de combinatie van tafeltjes en botsveiligheid niks nieuws. Ik heb onlangs nog een documentaire gezien over botsveiligheid en treinen en daar werd het ook in genoemd.

Ging om deze documentaire:

[..]

Edit: Dat van de tafeltjes is bij deel 4, rond 1:00.
Ja okee, daar heb je wel een punt. Maar het is niet zo (vind ik) dat elke noob dit had kunnen verzinnen :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120196370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Schiphol weer plat... Op last van de brandweer.
http://www.dichtbij.nl//h(...)oltunnel-update.aspx

Brandmelding en ongeluk in Schipholtunnel [foto-update]
112 | 11 december 2012 | reageer | Door Nicolai Brannan, dichtbijredacteur

SCHIPHOL - [update 15.08 uur] Een brandmelding in de Schipholtunnel heeft dinsdagmiddag rond 14:45 het treinverkeer doen platleggen. De NS verwachtte de problemen rond 16.00 uur te hebben opgelost, maar het treinverkeer is inmiddels weer op gang gebracht.
De tunnel is al tijden een plaag van (valse) brandmeldingen.

Ongeluk
Op de A4, in de Schipholtunnel, vond dinsdagmiddag op precies hetzelfde tijdstip een ongeluk plaats. Vermoedelijk zit daar één of meerdere personen bekneld. De hulpdiensten zijn, waaronder de brandweer, zijn aanwezig.

Komt dus door een ongeluk op de nabijgelegen A4, niks in de spoortunnel aan de hand.
pi_120196393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120196534
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zo gauw de vervoerders ophouden met de Reiziger voor te houden dat de Reiziger iets te schaften heeft met hun onderaannemers, of dat nou ProRail, Strukton of TLS is.
En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger. Treintjes laten rijden, treintjes op voldoende sterkte, reizigersinformatie is sinds kort ook bij hun gesettled.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:12:55 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail is er niet voor de Reiziger.
De taak van ProRail is een veilige en goede berijdbaarheid van het spoor. Daar komt nergens een taak met reizigers in voor. De vervoerders zijn er voor de Reiziger. Wanneer gaan we dat eens leren?
Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus, geen spoortjespoetser.
pi_120196586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat hierboven staat roept Prorail zelf graag ja. Maar als je goed in de regelgeving duikt dan zie je dat de feitelijke functie het veilig faciliteren van treinbewegingen is. Een treinpadenleverancier dus.
En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:16:27 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196674
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar de conclusie is nu dus eigenlijk dat we niet meer mogen verwachten dat een machinist stopt voor een rood sein als dat niet op een logische plek is.

Ehm... minimaal op remwegafstand van een geel sein vind ik persoonlijk wel een logische plek.
Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:17:02 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120196698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:13 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan is ProRail nog steeds niet voor de reiziger. Alleen voor het mogelijk maken van het laten rijden van treintjes voor de Reiziger, waar nog steeds de vervoerder verantwoordelijk voor is.
Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
pi_120196802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat klopte jouw stelling niet op het deel na dat ze er niet voor de reiziger zijn.
Mijn beide posts vullen elkaar aan ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:23:11 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120196907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er staan wat zaken in het rapport die in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar zijn inderdaad. Toch staan er ook best interessante zaken in over de "hele minutenplanning" bijvoorbeeld.
conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120196941
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
pi_120196958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
Hadden ze dat niet vorige week al moeten plannen dan?
pi_120197004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef b2py het volgende:

[..]

En daarmee begaat NSR een grote fout. Want NSR is er voor de reiziger.
De volslagen minachting waarmee het NSR management de reiziger behandelt doet anders vermoeden. Als je met NSR het rijdend personeel bedoelt, ja, dan meestal wel. Maar die hebben de wanconstructie OV-chipkaart voor self-loading cargo niet bedacht. Of goedgekeurd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 17:27:35 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120197036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120197128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:24 schreef b2py het volgende:
Nieuwtje.
Wellicht morgen ook aangepaste dienstregel ivm verwachte winterweer.
Lijkt me sterk. Het KNMI geeft aan dat er in het N en O kans is op een bui t/m 20:00 vandaag. Daarna alleen nog mogelijk glad doordat het 's nachs licht vriest. Morgen is het ruim bove nul.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:30:22 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120197129
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

conflictvrij plannen rijmt zo nu en dan niet met zoveel mogelijk treinen laten rijden. Tegenwoordig wordt zelfs al in seconden gerekend om alles te laten passen, maar ik begrijp dus dat de inspectie dit liever niet heeft
De grap is.. Dat in de planning alles op hele minuten is afgerond. Alleen rijtijden tussen punten worden in seconden berekend. Soms moet je door de minutenmethode een keuze maken tussen 2 en 3 minuten waar de daadwerkelijke benodigde tijd 1:56 is. Drie minuten is dan erg overdreven. Twee minuten is krap waardoor je misschien vertraging veroorzaakt wat later... Het probleem is alleen dat verkeer altijd spreiding kent t.o.v. planning waardoor er toch weer een later... ontstaat.
pi_120197142
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dat terwijl er nauwelijks iets valt ...
Melanie moedigt duidelijkheid aan, dus als je de dienstregeling kan versimpelen heeft iedereen daar baat bij.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')