abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:09:17 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198331
Omdat NS Reizigers niet verwacht het DDM-1 voorlopig nodig te hebben, heeft VolkerRail al diverse stammen DDM-1 naar Nijmegen gebracht om op te bergen aldaar. Zouden inmiddels al 3 stammen heen gegaan moeten zijn, binnenkort volgen er nog minimaal 4 stammen (transport per 2 stammen steeds).
De vrijgemaakte ruimte op de Dijksgracht wordt gebruikt voor de ICRm-Prio stammen van de Benelux voorlopig te stallen.
pi_120198339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Dann ziehen Sie bitte die Notbremse :Y :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Ja. Niet.
quote:
dan pak ik de auto maar
Slim plan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:10:32 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
pi_120198417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMEN *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:17 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198469
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:33 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:34 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.
pi_120198521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:17:03 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198566
Varkensneus is nog steeds niet uitgevallen afgelopen dagen, de Fyra al meerdere keren :D
En naar de punctualiteit verder maar niet te kijken win je altijd reistijd met de stoptrein ^O^
pi_120198655
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
pi_120198834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
Is bij Riekerpolder Aansluiting.
Vanochtend was het een 1:39 wissel bij Bijlmer Arena.
pi_120198866
quote:
109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt

***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.

De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.

**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198933
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:29:14 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198945
Vandaag ging CapTrain naar EBS op de Europoort om weer een nieuwe sleep graanwagens te brengen. Een aparte combinatie, zeker omdat deze locs geen detectiewagen nodig hebben.

CapTrain naar EBS met graan
Hierbij zat de machinist in de locomotief, en de rangeerder reed met een auto voor de trein uit om de wissels goed te leggen indien nodig en de overwegen te sleutelen :lol:
De trein hoefde dus niet te stoppen. Ging zo wel razendsnel. Personeel wilde naar huis zeker :lol:

Ik vraag mij sterk af of zoiets mag, omdat er maar zeer beperkt zicht is.
pi_120198963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199015
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:31:16 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199019
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
pi_120199042
Elders staat ook nog wel een interessante passage.

quote:
110 Teletekst di 11 dec
***************************************
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
***************************************
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199085
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:34:47 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120199143
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120199218
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan.. ;(
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:38:02 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199274
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')