Toch kan ik je niet vertellen dat dit absoluut niet waar is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.
Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.
Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
Eerder uistappen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
Nee ik ook niet. Beetje goedkoop om achteraf te gaan schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai![]()
![]()
![]()
ik ben benieuwd of ze het over een maand nog roepenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:00 schreef James1988 het volgende:
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.
quote:Een schrale troost voor Fyra-reizigers met vertraging: er is een compensatieregeling. Als de vertraging minder dan een half uur is, wordt 20 procent van het ticket terugbetaald. Is de vertraging een uur, dan wordt de helft gecompenseerd. Bij een ongewenste reistijd van 2 uur extra wordt het hele ticket terugbetaald.
Niet het rijdend personeel, wel het management. Die Nijenrode-kutjes en Rotterdam Business School-stropdassen.quote:
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteitquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).
dan pak ik de auto maar
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijkquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit
Dann ziehen Sie bitte die Notbremsequote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Ja. Niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Slim planquote:dan pak ik de auto maar
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMENquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Is bij Riekerpolder Aansluiting.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?quote:109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt
***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.
Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.
De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.
**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:
[..]
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost goedkoper?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staatquote:110 Teletekst di 11 dec
***************************************
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
***************************************
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen danquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost goedkoper?
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Volgens mij gaat het meer over het plannen van de dienstregeling en de controle daarvan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT?
quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Elders staat ook nog wel een interessante passage.
[..]
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat
Het sein is niet tijdelijk geplaatst, het was alleen een sein dat rood was terwijl het normaal gesproken eigenlijk altijd groen of geel is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden?
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten wordenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef b2py het volgende:
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan..
Dat valt wel mee hoor, zijn er nog genoeg over.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Deze dan lijkt me: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21247 ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
Gaaf!quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef b2py het volgende:
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
Nouquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen...
Geldt daar niet zoeen leukleuk overstapadvies voor? Of is dat lading waar ze WEL ontzag voor hebben op het spoor?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSENquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:02 schreef b2py het volgende:
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.
[ afbeelding ]
De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen,
Kwartslag met de klok meequote:Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN![]()
Dakelementen zijn het, deels van glas jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm
Ik had het over de vorm, civielerquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Dakelementen zijn het, deels van glas ja
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het over de vorm, civieler
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |