abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120197596
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bronnen kan ik niet één twee drie geven, daar kom ik nog op terug.

Controles komen gewoon amper nog voor. Het is voor Prorail goedkoper om iets te vervangen als het kapot is, dan om de zoveel tijd te controleren.
Een spoorverzakking gebeurt niet zomaar. zo zijn er wel meer.

Dit is gehoord van één van mijn mentormachinisten die zelf nog regelmatig voor Strukton rijdt.
Daarbij zeggende: Er is natuurlijk wel onderhoud uiteraard, maar de controle is op veel plekken gewoon helemaal weg.
Toch kan ik je niet vertellen dat dit absoluut niet waar is.
De videoschouwtrein rijdt op alle drukke baanvakken iedere week, minder drukke baanvakken om de twee weken. Verder is er de halfjaarlijkse RCF-inspectie, de kwartjaarlijkse loopschouw. Je gaat mij niet vertellen dat er niet genoeg inspecties zijn hoor.. ;) (En zo zijn er nog wel wat meer inspecties, zoals de US-trein)
pi_120197885
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
pi_120197912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
Eerder uistappen? :')
pi_120197921
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:45 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik heb daar vaak genoeg gezeten, en er echt nog nooit bij nagedacht.
Nee ik ook niet. Beetje goedkoop om achteraf te gaan schreeuwen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120197988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef computergirl het volgende:
Hellup! De Ns ontvoert mij naar Weesp. Ik wil niet naar Weesp maar van schiphol naar Adam Rai :o :X }:| :'(
O+
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:00:52 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198033
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.

:r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:02:32 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120198092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:00 schreef James1988 het volgende:
Nadat de woordvoerder van NS Hispeed gisteren al verkondigde dat we in Nederland echt een heel unieke HSL hebben, beweren de Belgen nu dat de V250 wat kinderziektes heeft en net als een nieuwe auto is. Daar moet je even aan wennen.

:r
ik ben benieuwd of ze het over een maand nog roepen :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:03:00 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198108
quote:
Een schrale troost voor Fyra-reizigers met vertraging: er is een compensatieregeling. Als de vertraging minder dan een half uur is, wordt 20 procent van het ticket terugbetaald. Is de vertraging een uur, dan wordt de helft gecompenseerd. Bij een ongewenste reistijd van 2 uur extra wordt het hele ticket terugbetaald.
:r :r :r
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:03:08 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198114
Die mensen moeten op staande voet ontslagen worden wegens grove minachting van de reiziger.
pi_120198165
AL die mensen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198167
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).

dan pak ik de auto maar
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:06:12 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198219
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
AL die mensen :Y
Niet het rijdend personeel, wel het management. Die Nijenrode-kutjes en Rotterdam Business School-stropdassen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:06:27 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198229
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein? met de internationale trein was ik 45 min onderweg... er zijn geen alternatieven? (behalve die klote stoptrein waar je meer dan een uur in zit bij roosendaal).

dan pak ik de auto maar
Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit :')
pi_120198259
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerder uistappen? :')
Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
pi_120198281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon de stoptrein nemen. Of met de Fyra, waar je ongetwijfeld geen zin hebt gezien de huidige punctualiteit :')
Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:09:17 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198331
Omdat NS Reizigers niet verwacht het DDM-1 voorlopig nodig te hebben, heeft VolkerRail al diverse stammen DDM-1 naar Nijmegen gebracht om op te bergen aldaar. Zouden inmiddels al 3 stammen heen gegaan moeten zijn, binnenkort volgen er nog minimaal 4 stammen (transport per 2 stammen steeds).
De vrijgemaakte ruimte op de Dijksgracht wordt gebruikt voor de ICRm-Prio stammen van de Benelux voorlopig te stallen.
pi_120198339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan moet die KUT trein wel stoppen!!!!!!!!
Dann ziehen Sie bitte die Notbremse :Y :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:04 schreef Kwaliteit het volgende:
oke iemand kan mij uitleggen hoe ik morgen SNEL naar Antwerpen kan gaan vanaf Dordrecht met de trein?
Ja. Niet.
quote:
dan pak ik de auto maar
Slim plan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:10:32 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:07 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ja handig de Fyra, moet ik eerst helemaal naar Rotterdam reizen (kost me 20 minuten) om daar vervolgens weer op mijn trein te moeten wachten en nog extra betalen ook. Ik ben niet achterlijk
Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
pi_120198417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra
Ja, behalve als vlakbij het voormalige Kapellenbos die AM75 onder 37 jaar onderhoudsgebrek en een Super Heavy Crush Load aan reizigersaanbod, finaal in elkaar knettert, en daar geen telefoon in de buurt is om ook maar een vervangende bus op te trommelen, laat staan dat die bus daar kan KOMEN *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelf kom ik uit Zwijndrecht, en ga gewoon via Roosendaal.
Via Roosendaal naar Antwerpen is maar een kwartier langer uit Zwijndrecht, vanuit Dordrecht maar 10 minuten langer als de Fyra, omdat je eerst naar Rotterdam moet én daar een beroerde overstap hebt.
Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:17 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198469
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:33 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120198480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Zoveel mogelijk reizigers in die stinkfyra krijgen natuurlijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:14:34 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Dit zegt toch al genoeg? Met de IC was ik er in nog geen 45 minuten, reizen voelde aan als halfuurtje. Nu hele omwegen.... wat denken ze hiermee te bereiken?
Reizigers pesten.
pi_120198521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:14 schreef greavy het volgende:
:')
Die AM75 is betrouwbaarder als de Fyra hoor Fles
Ja, toen er drie man en een halve kip in zat ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:17:03 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198566
Varkensneus is nog steeds niet uitgevallen afgelopen dagen, de Fyra al meerdere keren :D
En naar de punctualiteit verder maar niet te kijken win je altijd reistijd met de stoptrein ^O^
pi_120198655
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
pi_120198834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:20 schreef zoem het volgende:
Ze waren het bijna vergeten, maar de dagelijkse (wissel)storing rond Schiphol is weer van de partij.
Is bij Riekerpolder Aansluiting.
Vanochtend was het een 1:39 wissel bij Bijlmer Arena.
pi_120198866
quote:
109 Teletekst di 11 dec
***************************************
Raad:rood sein A'dam niet opgemerkt

***************************************
` Bij het treinongeluk op 21 april in
Amsterdam heeft niemand opgemerkt dat
één van de twee treinen door een rood
sein was gereden.Het werd niet gezien
door de machinist,de verkeersleiding en
de beveiligingstechnologie,stelt de
Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Toen de machinist een sein miste dat er
vanwege werkzaamheden was geplaatst,
kwam zijn trein op hetzelfde spoor als
een andere.Een frontale botsing volgde,
waarbij 1 dode en 190 gewonden vielen.

De raad merkt op dat de NS geen systeem
heeft dat waarschuwt als een machinist
door een rood sein rijdt.In een reactie
heeft de NS zo'n systeem aangekondigd.

**********************zie ook 110 *****
volgende nieuws weer&verkeer sport
En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120198933
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:29:14 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120198945
Vandaag ging CapTrain naar EBS op de Europoort om weer een nieuwe sleep graanwagens te brengen. Een aparte combinatie, zeker omdat deze locs geen detectiewagen nodig hebben.

CapTrain naar EBS met graan
Hierbij zat de machinist in de locomotief, en de rangeerder reed met een auto voor de trein uit om de wissels goed te leggen indien nodig en de overwegen te sleutelen :lol:
De trein hoefde dus niet te stoppen. Ging zo wel razendsnel. Personeel wilde naar huis zeker :lol:

Ik vraag mij sterk af of zoiets mag, omdat er maar zeer beperkt zicht is.
pi_120198963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

NS gaat nu een systeem inbouwen in alle treinen die dat opmerkt. Best wel gek eigenlijk dat dat er nooit is geweest..
Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199015
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kost vast goedkoper dan een plee in een SLT.
Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:31:16 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199019
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
pi_120199042
Elders staat ook nog wel een interessante passage.

quote:
110 Teletekst di 11 dec
***************************************
Verscherpt toezicht op NS,ProRail
***************************************
[..]
De ILT zegt dat het veiligheidssysteem
van NS en ProRail niet voldoet aan de
wet en dat niet goed is gereageerd op
aanbevelingen na eerdere ongelukken.
Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Kost goedkoper? :')
Allebei komt eraan dus heb geduld, van het een merken we direct wat, van het andere niet ;)
Behalve als je tegen een rood sein aan staat te pissen dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120199085
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarvoor wordt het normale wijzigings- en terugwijzigingstraject gevolgd.
Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:34:47 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120199143
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120199218
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan.. ;(
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:38:02 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199274
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
je zou juist bij tijdelijke seinen extra maatregelen verwachten
Er wordt hetzelfde mee omgegaan als bij het verplaatsen of nieuw plaatsen van seinen. Inclusief het bijbehorende papierwerk naar de vervoerders en treindienstleiders. Dat is best een hoop.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:38:41 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120199303
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat dat ding dat "niet voldoet aan de wet" volgens ILT? :?
Volgens mij gaat het meer over het plannen van de dienstregeling en de controle daarvan.
pi_120199335
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Elders staat ook nog wel een interessante passage.

[..]

Sorry hoor, maar dat is nogal wat, wat daar staat :X

Hierbij de passage over de wetsovertreding zoals in rapport terug te vinden.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:41:45 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120199443
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zou dat geholpen hebben dan, bij een tijdelijk geplaatst sein wegens werkzaamheden? :?
Het sein is niet tijdelijk geplaatst, het was alleen een sein dat rood was terwijl het normaal gesproken eigenlijk altijd groen of geel is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 18:44:51 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120199583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef b2py het volgende:
Gevolg is iig dan één-sporige buitendienststellingen verleden tijd zijn, tenzei ATB-vv. Hierdoor zullen baanvakken nog vaker voor onderhoud op slot gaan.. ;(
mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120199686
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, eensporige buitendienststellingen waren sowieso al erg schaars in Nederland vanwege alle maatregelen die er rond werkzaamheden getroffen moeten worden
Dat valt wel mee hoor, zijn er nog genoeg over.
pi_120199821
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:51:33 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120199841
Toch langer Nachtnet in Brabant
De provincie Brabant wil dat reizigers de komende drie jaar toch vrijdagnacht en zaterdagnacht tot 04.00 uur met de trein naar de Randstad en Schiphol kunnen reizen.

De provincie had eerder besloten om het Nachtnet te beperken tot 02.00 uur, omdat er maar weinig reizigers gebruik van maken.

Verzet
In veel Brabantse gemeenten was verzet tegen dat besluit. Gedeputeerde Staten heeft nu besloten om ruim 800.000 euro uit te trekken om de verbinding in stand te houden.

Vijf betrokken gemeenten, waaronder Eindhoven, Tilburg en Den Bosch, betalen ieder 73.000 euro.

Vanaf juni
Het voorstel wordt vrijdag in de Commissie Mobiliteit en Financiën van de provincie besproken.

Als het wordt aangenomen, kan het volledige Nachtnet vanaf 9 juni opnieuw in de dienstregeling van de NS worden opgenomen.
pi_120199871
Vriend van mij heeft vanavond de laatste Fyra (Antwerpen v. 21:57), ik ben benieuwd of hij huis nog haalt :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:58:26 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120200120
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
pi_120200157
Mansveld: Strukton te voorbarig over onderhoudscontracten
Onderhoud | Laatst gewijzigd:11-12-2012 15:54 | Thomas van Belzen |

Den Haag - Voorbarig en onvoldoende gefundeerd. Zo noemt staatssecretaris Mansveld (spoor) de conclusies van Strukton Rail en FNV over de spoorveiligheid met betrekking tot de prestatie gerichte onderhoudscontracten (pgo’s) van ProRail.

Strukton schreef de Tweede Kamer twee weken geleden een alarmbrief. De spoorbouwer waarschuwt daarin voor ongelukken die het lage prijsniveau van onderhoud met zich mee zouden brengen. Mansveld sluit zich vooralsnog aan bij de drie andere grote spoorbouwers die de aanpak met pgo’s ondanks verbetermogelijkheden wel toejuichen.

In een brief aan de Kamer benadrukt Mansveld dat ProRail gunt op basis van de economisch meest voordelige aanbieding. Aanleiding voor de ophef is de aanbesteding van pgo Eemland. Een externe partij onderzoekt die aanbesteding.
pi_120200181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Is niks over te vinden, maar is goed mogelijk ja. Er scheen vandaag al diverse keren een 6400 van DBS heen en weer gereden hebben daar. Vaak word dat als schouwlok gebruikt.
Deze dan lijkt me: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21247 ?
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:00:39 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120200205
Aja, is dus zo. Weer heerlijk beveiligd dus allemaal daar.
pi_120201008
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:22:46 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120201096
HKX heeft inmiddels in de Hamburg-Keulen Express al 8(!) verschillende materieeltypes gebruikt. En nog beschikken ze niet over vaste rijtuigenstammen.

Tot nu toe zijn er door defect materieel oid geen treinen opgeheven bij HKX, je kreeg wel mogelijkheid tot omboeken naar DB of geld terug.

Bron: Drehscheibe-magazin met StaVaZa 1-12-2012
pi_120201584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wel leuk dat ze op pagina 29 van het rapport nog een foto van mij gebruikt hebben :)
Gaaf!
pi_120201739
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:41:04 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120201948
Ik had bijna in die SLT gezeten, maar vlak voor Muiderpoort bedacht ik me, en ben te Muiderpoort de trein uitgegaan voor de EETC leegmat rit met een 1200. Zou eerst ri. Uitgeest voor de Flabaka (kalk- en staaltrein), en dan had ik in deze Splinter blijven zitten ...
pi_120202311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef b2py het volgende:
Blijft een gek idee dat als mijn ex die ochtend niet gezegd had dat ze naarmij kwam ik gewoon in die intercity had gezeten :S
Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen... :P
pi_120202463
Een leegmat rit, een ex...niet de eerste dingen / mensen waar je aan denkt die je leven kunnen redden :P
pi_120202571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ze heeft je leven gered! Goeie reden om weer bijelkaar te komen... :P
Nou :')
pi_120203011
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.



De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen, drie kwartier later het tweede.

Betrouwbaar
De bouw van het nieuwe dak is bijzonder, omdat we tussen alle reizigers door op een veilige manier een nieuw station bouwen, zonder erg veel overlast te veroorzaken. ProRail werkt met deze bijzondere bouw ook aan een betrouwbaar spoor: treinen kunnen de hele periode gewoon volgens schema blijven rijden. Soms is de hal een weekend dicht; en ’s nachts is de hal ook afgesloten. Reizigers kunnen dan bij hun treinen komen via een speciaal aangelegde loopbrug over de sporen.

Aandacht
Er was veel aandacht voor de plaatsing van de dakdelen: wethouder van Stadsontwikkeling, Volkshuisvesting en Integratie van Den Haag Marnix Norder en president directeur Marion Gout-van Sinderen keken samen met een flinke vertegenwoordiging van de pers vanaf het tijdelijke dak toe hoe de laatste fase van de bouw van het glazen dak inging.

Glazen dak
Het glazen dak van het station zal bestaan uit 220 verschillende dakdelen (wybertjes). Deze worden dan misschien wel ‘wybertje’ genoemd, maar hebben per stuk maarliefst een gewicht van 6000 kilo. Ze zijn 8 bij 12 meter groot. Na de plaatsing van het eerste wybertje, zal de komende tijd het hijsen in de nachtelijke uren beginnen. Per nacht worden er ongeveer 10 wybertjes op zijn plek gehesen. Verwachting is dat begin maart 2013 alle wybertjes op hun plaats liggen.

Nieuw stationsgebouw
Den Haag Centraal krijgt in 2014 een compleet nieuw stationsgebouw waar al het openbaar vervoer bij elkaar komt. Het dak van de hal wordt volledig gemaakt van glas en wordt 22 meter hoog. De nieuwe openbaar-vervoer-terminal is nodig omdat er steeds meer mensen gebruik maken van het station. Er maken hier nu al iedere dag meer dan 190.000 mensen gebruik van het station. ProRail bouwt het nieuwe station in opdracht van gemeente Den Haag. NS draagt zorg voor de bouw van nieuwe winkels in de hal.

Bron
pi_120203096
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:51 schreef Gutz het volgende:
Het is weet gezellig druk op station Roosendaal met wethandhavers. Helicoptertje in de lucht. Ik denk dat er zo weer een kernafval ritje kop gaat maken op Roosensaal.
Geldt daar niet zoeen leukleuk overstapadvies voor? Of is dat lading waar ze WEL ontzag voor hebben op het spoor? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:02 schreef b2py het volgende:
Eerste dakdeel op Den Haag Centraal
Gepubliceerd op 11 december, 2012 door ProRail.

[ afbeelding ]

De bouw van het nieuwe station Den Haag Centraal heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: het stalen geraamte van het dak is klaar. Gisternacht was een bijzondere nacht: de eerste glazen dakdelen konden worden ingehesen. Om 23.15 uur werd het eerste zogenaamde ‘wybertje’ ingehesen,
HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN :( ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203180
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HIJ HANGT OPSEKOP MAN!! DAT GAAT TOCH NOOIT PASSEN :( ;(
Kwartslag met de klok mee :P
pi_120203266
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120203348
ProRail mag doorgaan met onderhoudscontracten
Gepubliceerd op 11-12-2012 om 15:08

ProRail mag doorgaan met Prestatie Gericht Onderhoudscontracten (PGO). Er is geen reden om deze manier van aanbesteden van het spooronderhoud stop te zetten. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld in een brief aan de Tweede Kamer. Strukton Rail wilde dinsdag niet reageren op de brief van de staatssecretaris.

Mansveld vindt de conclusies van Strukton Rail dat het lager prijsniveau van onderhoud zal leiden tot vertragingen op het spoor en veiligheidsrisico’s onvoldoende gefundeerd en voorbarig. Strukton Rail riep eind vorige maand in een brief aan de Tweede Kamer op om alle aanbestedingen van het spooronderhoud inclusief de lopende procedure bij Amersfoort (PGO Eemland) stil te leggen. Vakbond FNV Spoor sluit zich hierbij aan.

Contractvorm

De overige spooraannemers VolkerWessels, BAM en Asset Rail zeggen dat zij de visie achter de contractvorm juist steunen met het oog op vernieuwing, innovatie en efficiency-verhoging bij het onderhoud van het spoor.

Volgens de staatssecretaris gunt ProRail haar onderhoudscontracten op basis van de ‘economisch meest voordelige prijs’ en niet op basis van de ‘laagste prijs’. Daarbij zou de spoorbeheerder kijken naar de beste prijs-kwaliteit verhouding.

Commissie Kuiken

De commissie Kuiken constateerde eerder in een onderzoek naar onder meer spooronderhoud dat er een prijsdaling heeft plaatsgevonden bij de PGO-aanbestedingen ten opzichte van de vroegere onderhoudscontracten (OPC). Volgens Mansveld heeft dat te maken met marktwerking en een andere inrichting van werkzaamheden. Bij de PGO-contracten wordt meer uitgegaan van preventief in de plaats van correctief onderhoud, stelt de staatssecretaris.

Het kabinet nam eerder de aanbeveling van de commissie over om de effecten van de betrekkelijk nieuwe PGO’s in 2015 te toetsen.

Prijsniveau

De staatssecretaris vindt het verstandig is dat ProRail en de betrokken aannemers hebben afgesproken het aanbestedingsproces van het spooronderhoud bij Amersfoort te laten auditen. Omdat het beroepsproces tegen de gunningsbeslissing nog loopt wil Mansveld hier verder niet op ingaan.

ProRail werkt sinds enkele jaren met PGO-contracten. Het idee daarbij is dat ProRail het onderhoud aanstuurt op basis van de geleverde prestatie. Aannemers zouden daarbij meer vrijheid krijgen om de werkwijze en werkmomenten te bepalen.

Organisatie

Strukton Rail zegt dat ProRail het prijsniveau van het spooronderhoud met PGO op 25 tot 40 procent van de totale kostprijs vaststelt. Vakbonden stellen dat de PGO’s ertoe leiden dat spoorbedrijven gedwongen worden om naar de eigen organisatie te kijken. Dit zou vanwege de huidige economische situatie steeds vaker betekenen dat werknemers worden ontslagen.

Bron
pi_120203426
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zijn het ruiten ja? Ziet eruit als een parm :P
Dakelementen zijn het, deels van glas ja ;)
pi_120203508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Dakelementen zijn het, deels van glas ja ;)
Ik had het over de vorm, civieler :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120204263
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had het over de vorm, civieler :6
_O-
pi_120205248
Via Somda:
Huidig Fyra Materieel gebruik:
Huidig gebruik van het materieel:
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')