Ja, dat haal ik er makkelijk uit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Scar heb jij DalVrij? Ik heb WeekendVrij, en dat is toch wel HEEL veel goedkoper eigenlijk... haal je het er wel uit??
Een overweg hoort gewoon dicht te gaan als er een trein aankomt, ongeacht van welke kant die komt. Pas als die trein is gekeerd op de vrije baan, kan dat anders zijn, maar dat gebeurt normaal niet zomaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:20 schreef Pikhoofd het volgende:
Sta ik zo in Sassenheim bij de spoorwegovergang, die tussen Leiden en Haarlem. Komt er over het rechterspoor (die waar normaal treinen naar Haarlem rijden) een NID, de spoorwegovergang bleef open, maar ging op het laatste moment dicht doordat er ook een sprinter op het andere spoor uit Haarlem kwam.
Zit er geen beveiliging op een overgang voor als een trein uit de andere richting komt?
ook last van ja. Dacht ik even mooi van de nieuwe dienstregeling te gaan genieten (geen overstap meer) krijg je dit. En Aanvullend een wisselstoring bij leiden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:31 schreef zoem het volgende:
Tussen DH en R'dam rijdt maar de helft van de treinen door een defecte bovenleiding. Sinds de nieuwe dienstregeling alleen maar vertragingen gehad
ik vind dat inchecken way handiger dan iedere keer naar de automaat anders. Alleen laatst wist ik niet meer zeker of ik ingecheckt had dus hield ik m er nog een keer voor. "u bent al ingechecked" ok mooi. Word ik in de trein gecontroleerd, 3x raden: niet ingechecked. Gelukkig kon hij in de geschiedenis wel zien dat ik inderdaad wel langs de paal was geweest, dus het was goed... maar wel weer zo'n vage bug.quote:Vanochtend stond ik weer te twijfelen of ik wel had ingechecktMijn grootste ergernis aan die kaart is dan ook het in- en uitchecken. Daarnaast is de kaart totaal niet stevig. Die van mij begint weer al te rafelen aan de zijkanten.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
maar wel weer zo'n vage bug.
ook een wisselstoring tussen Apeldoorn en Amersfoortquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Pino112 het volgende:
Sjongejonge, tis wel weer raak vanochtend. Springer/ongeval bij Meppel en eentje bij Herfte.
Koel! Mag ik eens een template van dat sheetje?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat haal ik er makkelijk uit.
Mijn spreadsheet houdt al twee jaar al mijn treinreizen bij, inclusief de kosten die ik in theorie zou maken met alle verschillende NS abonnementen.
Op dit moment is dal vrij het voordeligst met mijn huidige reisgedrag (zo'n 1600km per maand, vooral in de avonduren en in het weekend):
kosten per gemaakte spoorkilometer dit jaar:
• Dal Vrij: ¤0,08
• Voordeelurenkaart: ¤0,10
• Weekend Vrij: ¤0,10
• Dal Voordeel: ¤0,11
• Altijd Voordeel: ¤0,11
• Voltarief: ¤0,16
• Altijd Vrij: ¤0,18
Jawel, ga ik vanmiddag wel even voor je regelen!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koel! Mag ik eens een template van dat sheetje?
Je wordt ook depressief van al die vertragingen!quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Pino112 het volgende:
Sjongejonge, tis wel weer raak vanochtend. Springer/ongeval bij Meppel en eentje bij Herfte.
Als ze het zo konden maken dat de pas zelf een display had met je saldo en of je ingechecked bent, vond ik het serieus een geniaal ding.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Jawel, maar bij vrij reizen is het (*@!^# irritantquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
ik vind dat inchecken way handiger dan iedere keer naar de automaat anders.
QFTquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ze het zo konden maken dat de pas zelf een display had met je saldo en of je ingechecked bent, vond ik het serieus een geniaal ding.
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt en naar het noorden iedere IC naar Amsterdam gaat. Daar is nu wat verandering in gekomen. Kwestie van gewenning.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je wordt ook depressief van al die vertragingen!
Overigens hilarische gezichten op leiden als je mensen vertelt dat deze trein NIET naar amsterdam gaat, maar WEL naar Schiphol en Groningen. Does not compute
Dat is niet helemaal waar want ze hadden al een jaar een IC naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt en naar het noorden iedere IC naar Amsterdam gaat. Daar is nu wat verandering in gekomen. Kwestie van gewenning.
zou ook een hoop schelen ja. Liefst gewoon in je smartphone dan, al zal dat hardwarematig wel lastig zijn... misschien een qr code op de pas en een koppeling met de database van TLS ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:56 schreef zoem het volgende:
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.
Ja of naar Alphen of naar Bodegraven of naar Woerden of naar Vleuten, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, ze zijn gewend dat iedere IC naar het zuiden naar Den Haag CS of HS vertrekt
ik zie het. Ik dacht dat die trein ook nog naar Amsterdam CS reedquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar want ze hadden al een jaar een IC naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere en Lelystad.
Kratje wedden dat je dan "om veiligheidsredenen niet bij die (je eigen) gegevens mag"?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef KomtTijd... het volgende:
en een koppeling met de database van TLS ofzo.
Ik zie IC he, geen stoptrein die de naam IC draagtquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja of naar Alphen of naar Bodegraven of naar Woerden of naar Vleuten, bijvoorbeeld
Nee, het perron is een kilometer verderop en ook aan de verkeerde spoorrichtingquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een overweg hoort gewoon dicht te gaan als er een trein aankomt, ongeacht van welke kant die komt. Pas als die trein is gekeerd op de vrije baan, kan dat anders zijn, maar dat gebeurt normaal niet zomaar.
Stopte die NID misschien eerst nog langs een perron? Dan kan er een stop-door-schakeling in zitten, waardoor die overweg niet minutenlang dicht ligt. Zie hier voor meer over een stopdoor.
Die mogelijkheid is er al (gebruik zelf OV butler). Alleen die data loopt natuurlijk achter.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zou ook een hoop schelen ja. Liefst gewoon in je smartphone dan, al zal dat hardwarematig wel lastig zijn... misschien een qr code op de pas en een koppeling met de database van TLS ofzo.
zal de privacy police het ongetwijfeld niet mee eens zijn ja. Maar volgens mij moet je best iets kunne verzinnen met identificatie op basis van pasnummer+telefoonnummer, icm eenmalig inloggen met DigiD ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kratje wedden dat je dan "om veiligheidsredenen niet bij die (je eigen) gegevens mag"?
jamaar als dan je pas EN je telefoon gejat wordtquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zal de privacy police het ongetwijfeld niet mee eens zijn ja. Maar volgens mij moet je best iets kunne verzinnen met identificatie op basis van pasnummer+telefoonnummer, icm eenmalig inloggen met DigiD ofzo.
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:56 schreef zoem het volgende:
Of een reader ofzo, net zoals je met je bankpasje kunt doen.
Ja, dat is wel het slechtst mogelijke antwoord iddquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De NS geeft zelf dit antwoord op de vraag:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html
Ik wil graag controleren of ik ingecheckt ben, hoe doe ik dit?
Dit kunt u controleren door nogmaals uw OV-chipkaart bij de kaartlezer te houden. Dat kan, zolang u dit binnen 3 minuten na inchecken doet én bij dezelfde kaartlezer als waar u al ingecheckt bent. In dat geval blijft de check-in staan. Let op, u wordt uitgecheckt als u: 1) het ná 3 minuten doet of 2) als u het bij een andere kaartlezer doet, of 3) als een andere reiziger in de tussentijd dezelfde kaartlezer heeft gebruikt.
Conclusie: zak maar in de stront, je zou misschien een feature die per ongeluk in/uit-checken moet voorkomen kunnen misbruiken om te kijken of je ingecheckt bent, maar de kans dat dat niet het gewenste effect heeft is 99%.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:16 schreef MPG het volgende:
Twente steekt 3,5 ton in extra treinen Hengelo
Wacht, wat?quote:Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers ervoor kiezen via Hengelo naar Utrecht te reizen.
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruikenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het slechtst mogelijke antwoord idd![]()
Je kunt er beter mee naar een KAARTautomaat lopen, want daar kun je het ook na 3 minuten nog zien. Daar kun je het altijd zien
Dus in Dronten moet je dan even drie kwartier wachten tot je aan de beurt bent he
Daar staat helemaal geen automaat??quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In Hoevelaken mag je dan 25 minuten lopen naar de AH, hopen dat die open is, en daar het ov-chipkaart laadpunt gebruiken
Dat is de overdekte en multifunctionele, flexibel in te delen stationshal, gheschickdt voor al uwe feeschten ende paertyen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb ze niet kunnen ontdekken nee.
ik had al laten zien hoe sfeervol dat station er uit ziet toch?
geweldig. Kun je een mooie spooktocht organiserenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb ze niet kunnen ontdekken nee.
ik had al laten zien hoe sfeervol dat station er uit ziet toch?
Ik weet vrij zeker dat ik als ik niet toevallig een zaklamp bij me had, die donkere tunnel aan de achterkant nooit als ingang geidentificeerd had.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geweldig. Kun je een mooie spooktocht organiseren
Die brug kon ik nog niet overheen zondag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bij Hoevelaken waren ze afgelopen vrijdag nog bezig met een hijskraan om de voetgangersbrug over de A1 af te maken, daar moest blijkbaar nog een heel stuk brug-dek ingetakeld worden...
Nieuwe stofzuigerzak misschien?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef James1988 het volgende:
En Fyra 9228 staat stil bij Breda. Zou om 10u41 vanaf Amsterdam vertrekken, dat werd al +15.
quote:"De naam is internationaal makkelijk uit te spreken en is een sterke, korte naam. Hij heeft de associatie met 'trots' en 'zelfvertrouwen'. Daarnaast betekent het ook vier in het Zweeds. Vier kan gezien worden als de vier steden waartussen gereden zou moeten gaan worden (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel)"
Dan vraag ik mij af waarom Breda niet in dat lijstje staat.quote:
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:22 schreef Sandrvich het volgende:
Dan kun je dit bericht toch onmogelijk serieus nemen: http://www.treinreiziger.(...)ationale_fyra-144803
Bijna driekwart van alle reizigers weggejaagd dus. Dat is toch wel een prestatie van formaat.quote:De Fyra vervoerde zondag 2100 reizigers, wat neerkomt op een bezetting van iets meer dan twintig procent.
(..)
TreinTramBus weet dat de Benelux in het verleden circa 7.000 a 8.000 reizigers per dag trok.
Zie het FP-meldtopic in FOK, heb daar even wat wijzigingen neergezetquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:16 schreef MPG het volgende:
Twente steekt 3,5 ton in extra treinen Hengelo
Deze alinea klopt voor geen meter: een reiziger die vanuit Deventer via Hengelo naar Utrecht reist?quote:De NS heeft de dienstregeling bij Enschede en Deventer op verschillende punten aangepast. Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers ervoor kiezen via Hengelo naar Utrecht te reizen. Ze maken daarvoor gebruik van de verbinding van Syntus tussen Zutphen en Hengelo. Daar zitten de treinen dus plotseling vol.
Dat zal ongetwijfeld, maar die ICM's zitten nog fatsoenlijk en zien er een stuk beter uit dan die graffiti besmeurde meukquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Pssst. Een groot deel van het ICM is meer dan 15 jaar ouder dan de mDDM's. Niet verder vertellen hoor!
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Reizen van Deventer naar Utrecht via Hengelo is behoorlijk idioot. Ik neem aan dat het gaat over reizigers vanuit Twente richting Arnhem die nu niet meer zo snel via Deventer kunnen reizen en maar met het regionale treintje moeten. Klopt dat?
Zo beter?quote:Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht, waardoor veel reizigers uit Twente ervoor kiezen via Hengelo en Zutphen naar Utrecht te reizen.
Nee. Voor die route is het geen alternatief namelijk, zie reisplanner.quote:
Goedemorgenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:37 schreef Christiaan het volgende:
Lekker met z'n tweeën een dagje naar Brussel op en neer. Dat kostte voorheen voor een enkele reis:
- NL gratis (SOV) - ¤0
- Roosendaal - Essen - ¤2
- Go Pass België - ¤5
-----------------------------------------
¤7 voor een enkele reis p.p. oftewel 28 euro, 0x overstappen, directe intercity. Duur: 2.56
De keuze die we nu hebben:
Fyra Amsterdam - Brussel: - ¤25
---------------------------------------------------
¤25 voor een enkele reis p.p. oftewel 100 euro totaal retour, 0x overstappen, directe intercity. Duur: 2.01.
Of, voor hetzelfde bedrag als voorheen:
¤7 p.p, 28 euro totaal retour, 2x overstappen, deel van de reis in boemeltje die overal stopt, zeer korte overstaptijd waardoor de kans op missen v/d trein groot is en je 1 uur vertraging hebt. Duur: 3.35
WTF?!
quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Voor die route is het geen alternatief namelijk, zie reisplanner.
Het gaat om de route naar Arnhem. En het komt doordat de overstapknoop verneukt is. En het heeft dus geen flikker te maken met hoeveel treinen er al of niet van Deventer naar Utrecht rijden
quote:De NS heeft de dienstregeling bij Enschede en Deventer op verschillende punten aangepast. Sinds zondag rijden bijvoorbeeld minder vaak treinen van Deventer naar Utrecht. Ook is de overstap op Deventer richting Arnhem verslechterd waardoor veel reizigers uit Twente ervoor kiezen via Hengelo en Zutphen naar Arnhem te reizen. Ze maken daarvoor gebruik van de verbinding van Syntus tussen Zutphen en Hengelo. Daar zitten de treinen dus plotseling vol.
Dat wilde ik er ook nog bijzetten, maar toen bedacht ik me dat de Benelux daar ook geen held in wasquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goedemorgen
En dan ga je er vanuit dat Fyra vlekkeloos en punctueel rijdt en zo allemaal natuurlijk he
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteedquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Ik snap het nog steeds niet, de route via Hengelo-Zutphen was altijd al de snelste manier om in Arnhem te komen. Alleen het verschil in reistijd is nu iets groter geworden (was 8 minuten, nu 16 minuten verschil).quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:56 schreef dennistd het volgende:
De NS heeft in de nieuwe dienstregeling de intercity's tussen Enschede en Deventer ongeveer een kwartier verschoven. Hierdoor is de overstap op station Deventer vanuit Enschede richting Arnhem nu 16 minuten, waar dit er tot zondag nog twee waren. Voor reizigers vanuit Enschede en Hengelo is het daarom nu veel sneller om via de lijn Hengelo-Zutphen naar Arnhem en verder zuidwaarts te reizen. De treinen van Syntus zitten daardoor op deze lijn plotseling nog voller dan ze al waren
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteed
niet op alle tijdstippen, maar volgens mij puilde het ding wel regelmatig uit. Een strakke, lange en punctuele trein had nog meer reizigers opgeleverd en misschien zoveel dat het op een aantal tijdstippen een halfuursdienst had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Een HLE 11.8 heeft beschikking over 3130 kW wanneer deze op vol vermogen kan rijden. Bij een Traxx is dat 5600 kW. Trekkracht: 234 kN voor de 11.8 tegenover 300 kN voor een Traxx.quote:Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Nou en?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?quote:
Vast niet, maar daar gaat het natuurlijk ook totaal niet omquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant zie je gebeuren dat de IC Berlijn, in plaats van 1 van de 4 treinen per 2 uur Hengelo - Amsterdam, nu EXTRA als 5e trein per twee uur op die as gaat rijden. Wordt ook gewoon voor binnenlands verkeer gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |