Dat wilde ik er ook nog bijzetten, maar toen bedacht ik me dat de Benelux daar ook geen held in wasquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goedemorgen
En dan ga je er vanuit dat Fyra vlekkeloos en punctueel rijdt en zo allemaal natuurlijk he
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteedquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Ik snap het nog steeds niet, de route via Hengelo-Zutphen was altijd al de snelste manier om in Arnhem te komen. Alleen het verschil in reistijd is nu iets groter geworden (was 8 minuten, nu 16 minuten verschil).quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:56 schreef dennistd het volgende:
De NS heeft in de nieuwe dienstregeling de intercity's tussen Enschede en Deventer ongeveer een kwartier verschoven. Hierdoor is de overstap op station Deventer vanuit Enschede richting Arnhem nu 16 minuten, waar dit er tot zondag nog twee waren. Voor reizigers vanuit Enschede en Hengelo is het daarom nu veel sneller om via de lijn Hengelo-Zutphen naar Arnhem en verder zuidwaarts te reizen. De treinen van Syntus zitten daardoor op deze lijn plotseling nog voller dan ze al waren
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteed
niet op alle tijdstippen, maar volgens mij puilde het ding wel regelmatig uit. Een strakke, lange en punctuele trein had nog meer reizigers opgeleverd en misschien zoveel dat het op een aantal tijdstippen een halfuursdienst had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Een HLE 11.8 heeft beschikking over 3130 kW wanneer deze op vol vermogen kan rijden. Bij een Traxx is dat 5600 kW. Trekkracht: 234 kN voor de 11.8 tegenover 300 kN voor een Traxx.quote:Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Nou en?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?quote:
Vast niet, maar daar gaat het natuurlijk ook totaal niet omquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant zie je gebeuren dat de IC Berlijn, in plaats van 1 van de 4 treinen per 2 uur Hengelo - Amsterdam, nu EXTRA als 5e trein per twee uur op die as gaat rijden. Wordt ook gewoon voor binnenlands verkeer gebruikt.
Oke, bedankt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat weet je maar nooit. Maar de kans is aanzienlijk. Al kan het ook VIRM zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid géén fyraquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënbergquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaanquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënberg
staat gepland met VIRMquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
Ik zit voor de TV. Thanks voor de tip.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Straks in het Vragenuurtje Tweede Kamer ook vragen over de slechte start van Arriva. Live via Nederland 1 en ook via tweedekamer.nl. Indien mogelijk: kijken dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |