abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:39:51 #126
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_120188294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goedemorgen :W

En dan ga je er vanuit dat Fyra vlekkeloos en punctueel rijdt en zo allemaal natuurlijk he :Y
Dat wilde ik er ook nog bijzetten, maar toen bedacht ik me dat de Benelux daar ook geen held in was ;)
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:40:36 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120188315
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
pi_120188391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 13:44:32 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120188510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:40 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden dat de Beneluxtrein zo vaak te laat was of uitviel is omdat de spoorwegen dat ding jarenlang als een bastaardkind hebben behandeld i.p.v. als de kip met gouden eieren die het was.
ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteed
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:45:29 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120188565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:56 schreef dennistd het volgende:

De NS heeft in de nieuwe dienstregeling de intercity's tussen Enschede en Deventer ongeveer een kwartier verschoven. Hierdoor is de overstap op station Deventer vanuit Enschede richting Arnhem nu 16 minuten, waar dit er tot zondag nog twee waren. Voor reizigers vanuit Enschede en Hengelo is het daarom nu veel sneller om via de lijn Hengelo-Zutphen naar Arnhem en verder zuidwaarts te reizen. De treinen van Syntus zitten daardoor op deze lijn plotseling nog voller dan ze al waren
Ik snap het nog steeds niet, de route via Hengelo-Zutphen was altijd al de snelste manier om in Arnhem te komen. Alleen het verschil in reistijd is nu iets groter geworden (was 8 minuten, nu 16 minuten verschil).
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:46:23 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120188612
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je t zo bekijkt moeten we dus op zeer korte termijn ook nog vrezen voor het boemeltje Roosendaal - Antwerpen.
Oh, absoluut. Het rollend materieel voor die verbinding stamt uit de jaren 80 en zal binnen nu en 10 jaar ook wel verdwijnen. Het nieuwe NMBS-materieel kan niet onder 1500 volt rijden (de Desiro heeft een onderspanningsbeveiliging) dus dat wordt 'm ook niet.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat zeker overdag het een verbinding had kunnen zijn die 2x/uur reed. Mits ze er wat meer aandacht aan hadden besteed
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 13:50:08 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120188770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:

Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
niet op alle tijdstippen, maar volgens mij puilde het ding wel regelmatig uit. Een strakke, lange en punctuele trein had nog meer reizigers opgeleverd en misschien zoveel dat het op een aantal tijdstippen een halfuursdienst had kunnen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120188875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:46 schreef James1988 het volgende:
Een halfuurdienst op het hele traject is misschien een beetje overdreven. Is er echt zoveel vraag naar?
Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.

Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:57:10 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120189049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ding zat altijd stamphoerig vol. Elke keer weer. En altijd heel veel mensen met heel veel koffers.
Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.
quote:
Oh ja en vanwege gare tractie en steile tunnel konden ze niet langer dan 7 bakken zijn. Kijk als je achter een traxx 12 bakken kunt hangen en dat werkt, is een uurdienst wel genoeg.
Een HLE 11.8 heeft beschikking over 3130 kW wanneer deze op vol vermogen kan rijden. Bij een Traxx is dat 5600 kW. Trekkracht: 234 kN voor de 11.8 tegenover 300 kN voor een Traxx.

10 bakken moet met een Traxx makkelijk kunnen - tijdens de Olympische spelen hebben er een aantal treinen met 10 bakken gereden omdat reizigers gestapeld op de bagagerekken lagen onderweg naar de Eurostarterminal.
pi_120189140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar die trein werd ook behoorlijk vaak voor binnenlands verkeer gebruikt.

Nou en? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:00:45 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120189167
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? :?
Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?
pi_120189215
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er rijden nu 4 intercities per uur tussen Amsterdam en Dordrecht, waarvan er 2 doorgaan naar Vlissingen. Zou er op dit moment nog steeds zo'n vervoerbehoefte zijn dat 2x per uur een Benelux gerechtvaardigd is op het binnenlandse traject?
Vast niet, maar daar gaat het natuurlijk ook totaal niet om :N

Het gaat om de mogelijkheden die we hebben om naar België te komen. Die raken ineens gecrippled. En zonder goede reden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:02:44 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120189242
Dat ben ik met je eens! De huidige situatie is absurd.

Al is het best wel leuk om Rotterdam - Antwerpen in 35 minuten te doen. Het kan nog wat sneller, maar tijdens de heenreis viel de trein even stil. :')
pi_120189266
Aan de andere kant zie je gebeuren dat de IC Berlijn, in plaats van 1 van de 4 treinen per 2 uur Hengelo - Amsterdam, nu EXTRA als 5e trein per twee uur op die as gaat rijden. Wordt ook gewoon voor binnenlands verkeer gebruikt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120189333
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant zie je gebeuren dat de IC Berlijn, in plaats van 1 van de 4 treinen per 2 uur Hengelo - Amsterdam, nu EXTRA als 5e trein per twee uur op die as gaat rijden. Wordt ook gewoon voor binnenlands verkeer gebruikt.
Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.
pi_120189435
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
pi_120189460
Nee, dat weet je maar nooit. Maar de kans is aanzienlijk. Al kan het ook VIRM zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120189695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat weet je maar nooit. Maar de kans is aanzienlijk. Al kan het ook VIRM zijn.
Oke, bedankt.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:15:11 #144
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120189708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
Naar alle waarschijnlijkheid géén fyra
pi_120189712
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hij wordt zelfs door NS aangewezen als de mogelijkheid om van Hengelo / Almelo / Deventer etc, zonder overstap naar Amsterdam Centraal te kunnen komen.
Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënberg :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 14:18:25 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120189834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Van Hengelo naar Amsterdam zou ik die 4x overstappen nemen via Mariënberg :')
Vanaf half april is het vaak handiger om de stopper naar Zwolle te nemen en dan door de polder te gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120189875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Oke, bedankt.
Als de planning op waarisdetrein.nl klopt, dan wordt het VIRM.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 14:20:03 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120189898
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje: ik moet zometeen met de trein van 14.50 van Utrecht naar Groningen. Weet iemand of dit een Koploper zal zijn?
staat gepland met VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:21:43 #149
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_120189959
Straks in het Vragenuurtje Tweede Kamer ook vragen over de slechte start van Arriva. Live via Nederland 1 en ook via tweedekamer.nl. Indien mogelijk: kijken dus!
pi_120190147
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Straks in het Vragenuurtje Tweede Kamer ook vragen over de slechte start van Arriva. Live via Nederland 1 en ook via tweedekamer.nl. Indien mogelijk: kijken dus!
Ik zit voor de TV. Thanks voor de tip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')