abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 19:55:55 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99932518
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden.
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 juli 2011 @ 19:59:21 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99932654
titel klinkt niet heel correct :|W

En laatste nuttige post:
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years

Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99932677
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer :7

Hoi enzo :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99933017
Hoi
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:57 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99933367

Dit was ik helemaal vergeten :D
The line is a dot to you!
pi_99934713
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef vosss het volgende:
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer :7

Hoi enzo :)
:W wb!

:* erop voor je geband-zijn... ;)

------

quote:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years

Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
Kan het niet volgen of opnemen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_99934805
Die heb ik toevallig laatst gezien. Gewoon van usenet getrokken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99934822
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99934858
Als je niet over usenet beschikt:

[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_99935391
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef Nelis89 het volgende:
Als je niet over usenet beschikt:

Doe ik idd niet, thnx. Is het maar zo kort dat het op YT gezet kan worden?

Edit: wow, 59 minuten maar liefst, wist niet dat het kon op YT!

*O*

ff bij Favorieten zetten :9 Thnx :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 25-07-2011 21:15:49 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:35:10 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99967534
Eventueel een torrentje
Of een filehost ergens.
Illegaal kan het niet zijn aangezien het al publiek is uitgezonden.

Maar het was een zeer interessante documentaire iig :Y Dus nogmaals een dank voor de tip ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99968769
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:10:11 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99970436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99977191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
En Tom Pryce, en Cevert, een beetje lugubere ongelukken en verder misschien niet zo relevant. Maar eindig dan even met hoe het er nu voorstaat of hoe het in de jaren 80 beter werd. Zoiets, draai er even een punt aan. Maar goed, voor de rest wat het mooi om te zien.

Niet dat ik het terug wil en er gaat echt nog wel een keer een dooie vallen in de F1, maar het is wel grappig om te zien hoe anders er in een paar decennia met leven en dood en risico in het algemeen wordt omgegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99983623
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_99984943

Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting :)

Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.

Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis. O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99989988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:20 schreef Burnie88 het volgende:
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
pi_99998322
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef vosss het volgende:

Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting :)

Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.

Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis. O+
Jammer van het NAB, dat is echt de grootste kut organisatie van het karten :r
Allemaal amateurs die niet weten wat ze aan het doen zijn.

Zo frustratie er even uit :P
<>
pi_99998790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Oke, duidelijk.

Misschien dat ik te snel ben met mijn mening over D'Ambrosio, maar ik vind hem tot nu toe niets toevoegen. Vroeger kon een Alonso, Webber of Vettel wel wat toevoegen in een inferieure wagen. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat de Virgin echt een auto om te huilen is.

Ja over die oude mannen heb je helemaal gelijk, oprotten!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_100014043
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde :D
Calmer than you are
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:44:33 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100014257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100015082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde :D
waar heb je dit bekeken?
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_100015530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:11:48 #24
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_100017722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Moet Kobayashi zijn licentie dan weer inleveren??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_100019734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100021699
Ben erg fan van Barrichello, zijn inhaalacties zijn vaak erg mooi. Maar waar Barri altijd last van heeft gehad, is dat hij een rijder is die het van zijn uniek goede dagen moet hebben. Met het verkeerde Braziliaanse been uit bed gestapt of een bad hair day (serieus probleem bij Rubens:D) en hij presteerd gelijk een stuk minder. Heeft ie wel een goede dag, dan kan hij wel ontzettend hard rijden ! Hockenheim 2000 en Hongarije 2001 als ik het goed heb waren van die races. Maarja, 2 races van meer dan 10 jaar geleden is niet zo best natuurlijk, het zijn er nog wel meer natuurlijk, deze 2 staan me dan bij, maar het zegt wel wat over de wisselvallige vorm van hem. Zal het jammer vinden als hij er niet meer is in het veld, maar het is idd wel tijd voor nieuw spul !
pi_100031907
Barri heeft op meerdere manieren last van Schumacheritus. F1 is een sport voor coureurs van 30 jaar en jonger, uitzonderingen daargelaten. Schumi was een held maar 5G blijft 5G. Ook Barri zal 'm nu wel voelen (door slijtage).
Calm down, please!
pi_100033667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
Klopt, vooral 1e seizoenshelft had Hulkenberg moeite om zich aan te passen, echter heeft hij zich in de 2e seizoenshelft snel weten te verbeteren met o.a. een pole op Interlagos en deed niet onder voor de pace van Barri. Op basis van de F3 en GP2 prestaties van Hulkenberg zou ik hem zeker nog een seizoen in actie willen zien, men moet niet vergeten dat bijv een Vettel in 2007 ook out qualified werd door Liuzzi wat nou ook niet echt een toprijder was.
pi_100038958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:06 schreef trance_fan het volgende:

[..]

waar heb je dit bekeken?
Heb hem richting de dumpert gestuurd: klik
Calmer than you are
pi_100060998
quote:
2012 Formula 1 calendar set for major overhaul

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone plans to move the Bahrain Grand Prix to the tail end of the 2012 season, AUTOSPORT can reveal, as part of a revised calendar that looks set to see Turkey dropped entirely.

Although the FIA published its version of the 2012 schedule at its most recent meeting of the FIA World Motor Sport Council last month, it is understood that Ecclestone has undertaken a major reshuffle in the plans for next year.

With teams concerned about the first race being in Bahrain - because of the still uncertain political situation and the spotlight that could overshadow the season build-up ahead of the event's return to the calendar – Ecclestone's primary focus was on sorting out what to do with the Sakhir date.

As well as that, there was some concern in the United States about the possibility of hosting the new race in Austin in June – when very high temperatures could prove troublesome for drivers, teams and spectators.

Sources have revealed that Ecclestone has now finalised his major reorganisation of the calendar, which he has given to the teams for them to highlight any issues they have.

It is understood that he plans for the 2012 season to now start in Australia, with Bahrain shifting to a November date where it will be fitted in as a back-to-back with Abu Dhabi.

This will give Bahrain authorities an extra nine months to ensure the political situation in the Gulf state is improved enough for there to be no concerns from teams about the staging of the event.

As well as moving Bahrain to later on in the calendar, it is also understood that Austin will be moved to the end of the campaign – with it becoming the penultimate race of the season before Brazil. The two events will also form a back-to-back.

The shifting of Bahrain means that the 2012 season is now likely to start with the Australian Grand Prix, which will return to being a back-to-back event with Malaysia.

The Chinese and Indian Grands Prix will then follow as stand alone events, before a three week gap to the start of the European season in Barcelona.

The inclusion of this three-week gap means that F1 teams will now be able to schedule an in-season test – which will likely take place at either Mugello or Silverstone.

With the calendar size being restricted to 20 events, it is understood that Turkey is absent from the 2012 schedule that has been provided to the teams – with the Istanbul venue having stalled earlier on this year in agreeing a new contract with F1's commercial rights organisation.

Ecclestone's plans for the calendar remain provisional, but if teams do not complain about any major logistical dramas then it could be submitted to the FIA's World Motor Sport Council for ratification later this year.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:49:37 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100061774
Godver, Turkije weg :(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:59:37 #32
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100062240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Zoals vroeger dus weer :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100062926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.



[..]

Zoals vroeger dus weer :)
5.1 Qualifications

5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade A licence.

5.1.2 The driver must also satisfy at least one of the following requirements:

a) have made at least 5 starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
b) have previously held the Super Licence and have been the regular test driver with an F1 World Championship team for the previous year.
c) have been classified, within the previous 2 years, in the first 3 of the final classification of: the F2 Championship, or the International F3 Trophy, or the GP2 Series, or the GP2 Asia Series or the Japanese F/Nippon Championship,
d) have been classified in the first 4 of the final classification of the Indycar IRL series within the previous 2 years,
e) be the current champion of one of the following:
- Formula 3 Euro Series
- The principal national F3 championships of: Great Britain, Italy, Japan, Spain
- World Series F/Renault V6

N.B.: the title of Champion is considered valid for 12 months from
the last race of the relevant series or championship season.

f) be judged by the FIA to have consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars, but with no opportunity to qualify under any of c) to e) above. In this case the F1 team concerned must show that the applicant has driven at least 300 km in a current Formula One car consistently at racing speeds, over a maximum period of 2 days, completed not more than 90 days prior to the application and certifi ed by the ASN of the country in which the test took place.

By exception, if supported by the FIA Safety Commission, the FIA World Motor Sport Council may approve the issue of the Super Licence to persons judged by the Council to have met the intent of the qualification process.

4. Qualification for Grades B and A

4.1 Grade A or B licences are issued by the driver’s ASN, after it has verified that the driver’s results, competence and conduct are satisfactory.

4.2 To qualify for Grade B, the driver’s ASN must ascertain that, within the 24 months prior to the application, he has fi nished and been classifi ed in at least 5 national championship or international races.

4.3 To qualify for Grade A, the requirements of point 4.2) must have been satisfied and in addition the driver’s ASN must ascertain that, within the 24 months prior to the application, he/she has
fi nished in the fi rst 5 places in the general classifi cation of 5 races for which the Grade B licence is required, or, in the current or previous year, has fi nished in the fi rst 5 of the fi nal classifi cation of a championship for which the Grade B licence is required. The FIA may require the ASN to submit the driver’s record for examination.

4.4 In order to maintain the qualifi cation for a Grade A or B licence, the driver must participate in at least one international event of the appropriate category per 12-month period, or otherwise must again be observed, to the satisfaction of the licensing ASN, during practice for an international event.

http://argent.fia.com/web(...)nexe%20L_%202011.pdf
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_100074304
Volkswagen mogelijk vanaf 2018 in F1

En mijn reactie aldaar:

quote:
We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen," zei de Topman van Bentley en adviseur bij Volkswagen Group Wolfgang Dürheimer tegen Auto Motor und Sport. Tot de Volkswagen Group behoren naast Volkswagen en Bentley ook Audi, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT en Skoda.
Volkswagen - zou kunnen, aan de andere kant, F1 wagen fur das volk. Nee misschien toch niet.

Bentley - lijkt me niet, Bentley zijn vooral luxe limousines, dat merk heeft niets te zoeken in F1.

Audi - goeie optie. De beste waarschijnlijk.

Bugatti - no go; starten in F1 is achteraan en dat kan niet met een merk wat de snelste auto ooit heeft lijkt me. Bovendien is de extra exposure die een merk krijgt door mee te doen keigoed voor je verkoop, maar niet als de enige auto die je hebt meer dan 1 miljoen kost. Mensen met genoeg geld voor die bak kopen hem toch wel.

Lamborghini - redelijke optie, al denk ik niet dat ze er meer auto's door gaan zullen verkopen.

Porsche - zou kunnen, persoonlijk denk ik dat ze zich beter kunnen richten op de overige klasses waar ze momenteel actief in zijn.

SEAT - geen optie.

Skoda - al helemaal niet.

quote:
We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen,
Mijn mening is dat ze maar 3 (van de 8!) merken hebben die eventueel een optie zijn en dat zijn Audi, Lamborghini en Porsche.

Met als kanttekening dat zowel Lamborghini en Porsche waarschijnlijk toch niet zo een heel goeie optie zullen blijken.

Denk dat als ze al instappen dat ze dat het best met Audi kunnen doen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100074324
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100074766
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom? :)
Zeker geen Audi ivm LeMans.
Bugatti niet, Lamborghini niet ... Die zullen nooit met kleine motoren gaan rijden in hun personenauto's dus geen raakvlakken meer met F1. Weet ook niet of ze zich daarmee populair zouden maken bij Italianen en Tifosi wereldwijd.
Bentley ... ach, ze hebben nog een Speed 8 project wat doorgestart kan worden. Het is niet dat ze vies zijn van een wedstrijdje. Ik denk toch eerder een Duits merk, dus Skoda & Seat vallen ook af.
Volkswagen hoeft het niet te hebben van performance cars.

Porsche ... hmmm. Zijn sinds nog niet zo heel lang zeer groen bezig. Duits. Performance gericht.
Volgens mij is Porsche de grootste kanshebber. Afmeten tegen Ferrari en McLaren terwijl je veel leert van groenere performance lijkt op een win-win situatie.
Calm down, please!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 02:02:39 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100074788
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100074798
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 02:02 schreef Fir3fly het volgende:
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
Moeilijk hoor ... als Italiaans merk tegen Ferrari. Kan averechts werken.
Calm down, please!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 02:05:18 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100074837
Dan blijft alleen VW zelf over. Zou best kunnen, als concurrent van Mercedes.

Overigens was die Bentley Speed 8 gewoon een Audi R8 met een dak.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100074926
Ik zie Honda en Toyota ook nog wel terugkomen tegen die tijd.
Calm down, please!
pi_100077437
quote:
Sky and BBC to share UK F1 coverage from 2012
2012 F1 season
29 July 2011 by Keith Collantine
Start, Silverstone, 2011
The BBC will no longer show every round of the F1 season live from next year.

Under a new deal announced today the BBC will share coverage with Sky from 2012 to 2018.

Sky will show every race live. The BBC will only screen around half the season’s races including the British and Monaco races, plus the season finale.

Sky will show all the practice and qualifying sessions live as well, while the BBC will only show practice and qualifying sessions for certain races.

BBC Sport director Barbara Slater said: “We are absolutely delighted that F1 will remain on the BBC.

“The sport has never been more popular with TV audiences at a ten-year high and the BBC has always stated its commitment to the big national sporting moments.

“With this new deal not only have we delivered significant savings but we have also ensured that through our live and extended highlights coverage all the action continues to be available to licence-fee payers.”

Barney Francis, the managing director of Sky Sports, said: “This is fantastic news for F1 fans and Sky Sports will be the only place to follow every race live and in HD.

“We will give F1 the full Sky Sports treatment with a commitment to each race never seen before on UK television.”

Are you happy with the new arrangement? Will this change how you watch F1 next year? Have your say in the comments.
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
pi_100077453
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
Calmer than you are
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:57:37 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100077557
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Lekker wakker worden zo -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
Inderdaad
pi_100077649
Dat is wel klote ja, vind het wel lekker zo, zonder reclame.
Dan maar wellicht pay-per-view ja, mits in HD en misschien meerdere camera's kunnen kiezen oid.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:16:57 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100077906
FP1 10 uur; http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-1.html


Ik ben er vanmiddag niet dus ook meteen maar link voor FP2 om 14 uur

http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-2.html
pi_100078119
Komt er nog een Hongarije topic?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:32 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100078410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:27 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een Hongarije topic?
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
pi_100078513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Iets met een FOK! Voetbalmanager die gisteravond nog de allerlaatste loodjes nodig had om online te kunnen :P We hebben er samen aan gewerkt.

Mss dat het F1-racetopic daarom nog niet staat?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_100078560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Als iemand ff iets in elkaar wil klussen, graag! De FP1 begint al over een kwartier:)

Maar Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitgebreide OP toch nooit lees.
pi_100079085
http://www.skysports.com/story/0,19528,12433_7066182,00.html


^^ F1 races worden gesplit tussen de BBC en Sky. Achtelijk...
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:22:37 #51
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100079612
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
BBC is net goed en wel op gang met hun F1 coverage, doen ze dit.. -O-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:27:07 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_100079728
Godverdomme :r
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_100081785
Hamilton snelste in FP1. McLaren, red bull en Ferrari zitten dicht bij elkaar. Maar goed, het zegt allemaal niks in de vrije training natuurlijk.

Vorig jaar was RBR erg snel in Hongarije. Deze race is een goede graadmeter denk ik, ben benieuwd of Ferrari en McLaren de achterstand hebben ingelopen.
pi_100081889
Webber is gecrashed btw en klein brandje bij alonso.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:57:32 #55
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_100082451
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
:( Nou ben ik er zelf tegen dat publieke omroepen grote hoeveelheden geld uitgeven aan rechten voor sport, maar de BBC maakt wel met afstand de beste uitzendingen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_100082646
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
:o :N
pi_100087041
RTL (zonder geluid) + Radio 5live zou een goeie oplossing kunnen zijn voor 2012. David Croft, Anthony Davidson en Karun-o-pedia zijn nog steeds stukken beter, en leuker, dan Olav Mol.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_100087119
De Belg doet het toch ook nog steeds? Ik ga niet een stuk wedstrijd missen om naar reclame te kijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:07:05 #59
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100087252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De Belg doet het toch ook nog steeds? Ik ga niet een stuk wedstrijd missen om naar reclame te kijken.
Wordt tegenwoordig op VT4 uitgezonden, ook een commerciële zender. Dus ook niet te ontvangen in NL, en reclames. Daarbij zenden ze ook niet alles live uit zoals de meeste overzeese wedstrijden, en hebben ze oa bagger commentaar van Kris Wauters (50% van de muzikale groep Clouseau :')_! Een muzikant :') _! )
Maar dat is de enigste optie ik wel nog ga hebben na dit jaar , ik krijg RTL7 ook al niet ;(

Is misschien tijd voor Eurosport om hun slag te slaan :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:10:11 #60
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_100087375
Kut moeten we weer naar Olav gaan luisteren. Of een stream ergens vandaan halen, maar ik kijk het liever op TV.
pi_100087403
Of een goede online stream.

Olav trek ik echt slecht, zeker als vd garde in de F1 komt. Krijg je weer veel te veel aandacht voor hem, net als met verstappen, albers toen.

Ik wil overigens ook best wat betalen voor goede F1 op tv, maar dan niet een compleet sportpakket voor een paar tientjes in de maand. Andere sporten boeien mij totaal niet (op tv).
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:13:48 #62
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100087534
Pay-per-View dus. Denk dat zoiets de dood gaat worden van de F1 binnen nu en 10 jaar.
Zo gaan veel mensen afhaken, sponsors gaan daardoor weer afhaken, en dan hebben de teams uiteindelijk ook pech.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:14:45 #63
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_100087714
quote:
_O_
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_100087827
Pit » Hamilton: "What are your thoughts on the ride quality?"

Hamilton: "The car seems okay, but it felt heavier than before."

Meer benzine misschien :D ;(
<>
pi_100088041
Mclaren test in de VT trouwens nieuwe aero onderdelen, nieuwe uitlaat. En wat onderdelen voor de race in Spa.
<>
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:33:30 #67
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_100090125
Hamilton eerste, Button 3e en redbull achter McLaren in FP2. Weet iemand wat de stand was na FP1?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:41:38 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_100090405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:33 schreef Quisho het volgende:
Weet iemand wat de stand was na FP1?
Dat is op iedere F1 site te lezen toch?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:05 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100091942
Dat er geen topic was komt omdat vanaf gistermiddag tot nu geen tijd had om er een aan te maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 16:53:52 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100093195
Hier moeten we het voor deze keer mee doen: Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100095559
Sky :r
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_100096147
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Erg slecht nieuws. -O-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:32:11 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100096352
Opzich vind ik het niet erg om Olav te horen tijdens de race, maar die reclames :X Verder kijk ik altijd de voorbeschouwing op de bbc, stukken beter :D
The line is a dot to you!
pi_100096472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:32 schreef kepler het volgende:
Opzich vind ik het niet erg om Olav te horen tijdens de race, maar die reclames :X Verder kijk ik altijd de voorbeschouwing op de bbc, stukken beter :D
Die voorbeschouwing op RTL keek ik al een aantal jaar niet meer, dat was echt tijdverspilling. :') Maar vooral die horror van de reclames ga ik volgend seizoen moeilijk trekken. Al is het voor de Britten eigenlijk nog erger, aangezien Sky een betaalzender en die is niet echt goedkoop te noemen. Las bedragen van £600 per jaar. :X
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:28:06 #75
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100100286
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Klote...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:27:47 #76
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100121278
quote:
'BBC zendt alsnog alle races uit in 2012, maar met vertraging'
De BBC zal volgend seizoen nog maar de helft van alle Grands Prix gaan uitzenden, dat werd vanmorgen bekend gemaakt. Sky Sports zou de andere tien races in 2012 live gaan uitzenden. Van de overige tien Grands Prix zou de BBC een samenvatting maken, maar volgens Martin Whitmarsh zenden ze alle twintig races uit, maar de helft met vertraging.

Volgens Whitmarsh heeft Bernie Ecclestone verklaard dat de BBC het recht heeft om tien races live uit te zenden en de overige tien Grands Prix met een vertraging van enkele uren op de buis te brengen. "Bernie heeft me verteld, en ik heb het hem daarna nog meerdere malen gevraagd, dat de BBC geen hoogtepunten gaan uitzenden, maar de volledige race."

Geruchten gaan nu dat de uitzendingen van de vertraagde races in de avond zullen plaatsvinden.
Dan word 't dus ook nog eens de herhaling kijken met het bord op de schoot :) Hopelijk blijven de items wel hetzelfde, al zal 't zonder Jake, Eddy en DC zijn.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100121901
Jake,Eddy,DC,Martin ..

Zijn goud waard!


Zouden nog makkelijk 10 jaar mee kunnen gaan.

Helaas :{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_100122030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:50 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Jake,Eddy,DC,Martin ..

Zijn goud waard!

Het bod van Sky is goud waard. In elk geval hoger dan dat van BBC.
En je kan Bernie vervloeken wat je wilt, maar als jij in zijn schoenen stond dan verkocht je ook aan de hoogste bieder :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100122081
Wat ik echt niet begrijp is dat het alles of niets is !

Van een miljoenen productie helemaal niks meer. Je kan zeggen wat je wil over RTLGP en Olav Mol, ze hebben jaren met een clubje van 6 man de races bezocht. Alles legde ze zelf aan, het ultieme budget-tv team op de F1 paddock als ik het goed heb. Ook wanneer je kijkt naar de Duitse RTL, dan zie je echt een heel ander soort F1 programma.

Dat de BBC echt gewoon klakkeloos zo de stekker uit het F1 programma trekken is onbegrijpelijk. Hier gaan ze erg veel kijkers aan verliezen ! En dan niet alleen als er F1 op tv geweest zou zijn, maar kijkcijfers over het algemeen zouden wel eens fors naar beneden duiken. Als ik sommige reacties heb gelezen op fora, dan zijn er velen die klaar zijn met de BBC...
Waarom dan niet fors budgetteren ? 3 presentators ? 1 zal voldoende kunnen zijn. 2 commentatoren....OOk hier hebben ze aan 1 voldoende en hoeveel crew aan camera en technische enzo ? Heb wel eens iets gelezen over 30 man personeel. Belachelijk.

Dan mogen we trots zijn op het RTLGP hoe zij zich al jaren redden ! Al heb je niets met Olav, dan nog !

En als RTL Nederland nu eens eindelijk wakker word, dan zien ze dat ze volgend jaar veel kijkers erbij kunnen krijgen als ze ook weer een groot programma aan bieden ! Dus terug met die studio ! Terug met de pitspost en weet ik veel wat meer, maar haal het camping niveau eruit, meer proffesionaliteit en er kan best een mooi programma uit komen !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100122161
Ik heb niet op de spoiler geklikt, maar ik denk dat er "wishfull thinking" staat.

Even kijken, brb
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100122172
Ow, iets over een roze bril. Nouja close enough zou ik zeggen :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100122220
Het had niet eens een spoiler hoeven zijn natuurlijk ;) :') Zo voorspelbaar dat dit scenario nooit zal gebeuren !!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:10:09 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100122493
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Het bod van Sky is goud waard. In elk geval hoger dan dat van BBC.
En je kan Bernie vervloeken wat je wilt, maar als jij in zijn schoenen stond dan verkocht je ook aan de hoogste bieder :)
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar Sky zou naar het schijnt £55mln hebben neergelegt tegenover de £40mln van de BBC.

edit:
Autosport.com dus:
quote:
Ecclestone met with teams on Friday afternoon to inform them of the details of the deal - which could net each outfit a extra benefit of around £1 million per season over its duration - with the Sky/BBC deal bringing in around £55 million per year, compared to the estimated £40 million per season that BBC currently pays for exclusive rights.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100123767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is dat het alles of niets is !

Van een miljoenen productie helemaal niks meer. Je kan zeggen wat je wil over RTLGP en Olav Mol, ze hebben jaren met een clubje van 6 man de races bezocht. Alles legde ze zelf aan, het ultieme budget-tv team op de F1 paddock als ik het goed heb. Ook wanneer je kijkt naar de Duitse RTL, dan zie je echt een heel ander soort F1 programma.

Dat de BBC echt gewoon klakkeloos zo de stekker uit het F1 programma trekken is onbegrijpelijk. Hier gaan ze erg veel kijkers aan verliezen ! En dan niet alleen als er F1 op tv geweest zou zijn, maar kijkcijfers over het algemeen zouden wel eens fors naar beneden duiken. Als ik sommige reacties heb gelezen op fora, dan zijn er velen die klaar zijn met de BBC...
Waarom dan niet fors budgetteren ? 3 presentators ? 1 zal voldoende kunnen zijn. 2 commentatoren....OOk hier hebben ze aan 1 voldoende en hoeveel crew aan camera en technische enzo ? Heb wel eens iets gelezen over 30 man personeel. Belachelijk.

Dan mogen we trots zijn op het RTLGP hoe zij zich al jaren redden ! Al heb je niets met Olav, dan nog !

En als RTL Nederland nu eens eindelijk wakker word, dan zien ze dat ze volgend jaar veel kijkers erbij kunnen krijgen als ze ook weer een groot programma aan bieden ! Dus terug met die studio ! Terug met de pitspost en weet ik veel wat meer, maar haal het camping niveau eruit, meer proffesionaliteit en er kan best een mooi programma uit komen !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee niet weer die studio :N

Met Ruud ter Weijden en die zogenaamde experts (Hezemans...) , al die heikneuters in het publiek en die kutspelletjes. Verschrikkelijk was dat.
pi_100123823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Nee niet weer die studio :N

Met Ruud ter Weijden en die zogenaamde experts (Hezemans...) , al die heikneuters in het publiek en die kutspelletjes. Verschrikkelijk was dat.
Gelukkig geen Victor Brandt meer ook.
En dat pitstopspel :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_100124111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar Sky zou naar het schijnt £55mln hebben neergelegt tegenover de £40mln van de BBC.

edit:
Autosport.com dus:

[..]

Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.

Vergeet niet dat de BBC niet alleen de zeer belangrijke Britse markt bedient, maar ook andere grote markten de BBC coverage uitzenden.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:21:27 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100124367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.

Vergeet niet dat de BBC niet alleen de zeer belangrijke Britse markt bedient, maar ook andere grote markten de BBC coverage uitzenden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Pay-per-View dus. Denk dat zoiets de dood gaat worden van de F1 binnen nu en 10 jaar.
Zo gaan veel mensen afhaken, sponsors gaan daardoor weer afhaken, en dan hebben de teams uiteindelijk ook pech.
;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 31 juli 2011 @ 12:07:24 #88
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100152267
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.

Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort

Vooral dit viel me op:
quote:
"Ik ben met Red Bull Nederland en Red Bull Racing in contact gekomen vanwege mijn zoon Max. Het team houdt zijn kartprestaties nauw in de gaten en daar is een aantal gesprekken uit voortgekomen''
Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 31 juli 2011 @ 12:18:10 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100152521
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.

Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort

Vooral dit viel me op:

[..]

Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR :D
Als 1 van de 2 doorbreekt zou het al een zegen zijn :)
  zondag 31 juli 2011 @ 12:19:53 #90
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_100152565
Max in de F1 lijkt mij een zekerheid :) Als Nicky ook in F1 terecht komt ... _O_
Calm down, please!
pi_100152717
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:19 schreef Googolplexian het volgende:
Max in de F1 lijkt mij een zekerheid :) Als Nicky ook in F1 terecht komt ... _O_
Ik denk dit ook alleen dan precies andersom :P
<>
pi_100152986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.

Vergeet niet dat de BBC niet alleen de zeer belangrijke Britse markt bedient, maar ook andere grote markten de BBC coverage uitzenden.
Daar zullen ze bij de BBC weinig boodschap aan hebben, lijkt me. Zij worden niet betaald door sponsoren.
  zondag 31 juli 2011 @ 13:13:25 #93
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_100154035
regenrace *O*

Aan de andere kant : weg bandenvoordeel Hamilton
Calm down, please!
  zondag 31 juli 2011 @ 14:51:49 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100156922
Ik val net in, wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen die ik in ronde 1 t/m 25 heb gemist? :o
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100157067
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik val net in, wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen die ik in ronde 1 t/m 25 heb gemist? :o
Dat staat hier :) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #3
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100160438
Zou echt jammer zijn als de BBC minder uitzendt. Ze zijn ook steeds meer op elkaar ingespeeld, wordt steeds leuker, lijkt wel een soort Top Gear geworden.

Lijkt me echt een ramp als we weer terug moeten naar Olav Mol.....
  zondag 31 juli 2011 @ 17:00:26 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100160951
quote:
Oh crap, ik deed in beide topics mee en lette niet zo goed op :+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:07:14 #98
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100284603
Lol het is hier al sinds zondag stil :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100285875
Ja, t is zomervakantie he!
pi_100291391
Bouwvak, ook in de F1!
pi_100291652
Niemand de vergelijking:

Prost-Button
Senna-Hamilton gezien?

Wat vinden jullie? Qua rijstijl niet qua karakter?
<>
pi_100292651
Ik vind Hamilton meer een Piquet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:38:02 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100292759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:18 schreef Swindler het volgende:
Senna-Hamilton
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:40:30 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100292894
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
Senna kon ook aardig beuken, maar verder vind ik als die vergelijkingen zinloos, andere tijd , andere auto's.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 03-08-2011 23:06:07 ]
pi_100293839
quote:
Button: “Ik ben meer als Prost en Hamilton is meer als Senna”

De huidige McLaren-rijders Jenson Button en Lewis Hamilton lijken wel wat op een vermaard duo uit het verleden. Eind jaren tachtig van de vorige eeuw verdedigden Alain Prost en Ayrton Senna de eer van de Britse renstal. Button zou dan aan de rustige en geduldige Prost doen herinneren terwijl Hamilton meer weg heeft van de aanvallende en agressieve Senna.

De winnaar van de Hongaarse Grand Prix van afgelopen weekend kan zich wel vinden in die vergelijking. Button: “Ik ben het daar wel mee eens. Ik vind zulke vergelijkingen wel leuk. Ayrton was vaak sneller over één ronde, maar Alain won races met een andere aanpak. Hij was sneller over een race-afstand omdat hij de auto en de banden meer spaarde. Hij wist hoe je het snelst naar ronde zestig kon komen, en dan valt de finishvlag pas, niet in ronde dertig.”
<>
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:09:31 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100294429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:57 schreef Swindler het volgende:

[..]

Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
pi_100294674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.

De vraag zou wel iets in de trant zijn geweest van: 'noem een coureur uit het verleden waarmee je de meeste overeenkomsten ziet' en hier is door de journalisten weer iets 'moois' van gemaakt.
<>
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:17:42 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100294816
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:14 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.

De vraag zou wel iets in de trant zijn geweest van: 'noem een coureur uit het verleden waarmee je de meeste overeenkomsten ziet' en hier is door de journalisten weer iets 'moois' van gemaakt.
Ja dat soort dingen krijg je altijd als er geen races zijn ;)
pi_100294963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:32:33 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100295609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.
Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk is
pi_100295855
quote:
'Rechterarm van Robert Kubica zal nooit volledig genezen'
De toestand van Robert Kubica gaat langzaam maar zeker de goede kant op, maar de Pool wacht nog een helse klus om een comeback te maken in de Formule 1. Zijn rechterarm zal waarschijnlijk nooit volledig genezen, zo stelt een artikel in de Duitse krant Die Welt.

Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.html

Komt wel Die Welt, niet zo'n betrouwbare krant volgens mij.

Zou erg zonde zijn als Kubica niet meer op z'n oude niveau kan terugkomen. Hopen dat het goed komt met hem ^O^
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:44:24 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100296251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.html

Komt wel Die Welt, niet zo'n betrouwbare krant volgens mij.

Zou erg zonde zijn als Kubica niet meer op z'n oude niveau kan terugkomen. Hopen dat het goed komt met hem ^O^
Even het origineel gelezen en ze schrijven inderdaad dat hij zijn arm waarschijnlijk nooit meer helemaal kan buigen maar dat wordt niet als een bezwaar gezien om weer een F1 auto te besturen.

We kunnen er dus nog steeds het beste van hopen, maar dat het moeilijk wordt is duidelijk

http://www.welt.de/sport/(...)seine-Rueckkehr.html
pi_100305185
quote:
Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
Beetje non-nieuws. DC stak nog wel eens een middelvinger op maar dat heb ik Kubica nooit zien doen. Ik heb wel eens wat enkelbanden gescheurd en dat been en voet zijn ook nooit meer in oude staat teruggekeerd. Volledig herstel is wat anders dan in oude staat terugkeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100306244
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
Bullshit slaat op je opmerking neem ik aan.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_100307405
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.

Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort

Vooral dit viel me op:

[..]

Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR :D
Vorig jaar in Barcelona was er al contact tussen RB en Verstappen.

Tevens is ie weer kampioen in de Euro KF3.
quote:
Max Verstappen heeft een van de belangrijkste raceweekenden van het jaar als kampioen van de prestigieuze WSK Euro Series 2011 afgesloten! Dankzij het winnen van de prefinale en een vijfde plaats in de finale heeft de CRG-fabriekscoureur met maar liefst 55 punten voorsprong met succes zijn KF3-titel verdedigd. Zelfs ondanks het missen van de derde ronde van het vier ronden tellende kampioenschap ten gevolge van een rib-/rugblessure.
De WSK Euro Series begon in het Italiaanse Sarno en ging via het Portugese Portimao en het Italiaanse La Conca tenslotte dit weekend naar het Spaanse Zuera. Daar prolongeerde Max zijn KF3-titel en bewees hij eens temeer tot de absolute wereldtop van de karting te behoren.
Die komt zeker wel in de F1, veel namen van vroeger komen er gewoon weer opnieuw in.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_100307934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk is
Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.

Wil hij een grote worden dan moet hij net zo op zijn snelheid maximaliseren als Button dat doet op diens snelheid. Dan had hij nu al veel meer punten gehad dan Button en stond hij in de buurt van Vettel. Door eigen fouten staat hij ver achter Vettel. Hun auto's ontlopen elkaar feitelijk niet veel.

Dan kun je zeggen hij is nog jong, en op zich is hij nog vrij jong, maar dat is een alleen argument in de zin van dat hij dan nog een ontwikkeling kan doormaken. Hij is alweer 5 jaar bezig en hij heeft in die 5 jaar nul komma nul ontwikkeling doorgemaakt. Als hij niet in staat is zich te ontwikkelen, dan zal hij niet beter worden in die jaren die hij nog te gaan heeft en op dit niveau blijven. Op dit niveau heeft hij de allerbeste auto en een boel geluk nodig om WK te worden. Dat is hem al een keer gebeurd, de kans dat het nog een keer gebeurt is niet zo heel groot. Vettel is hem al voorbij, de volgende generatie snelle jonge jongens komt er alweer aan. Het wordt nog lastig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:39:34 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100308172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.

Wil hij een grote worden dan moet hij net zo op zijn snelheid maximaliseren als Button dat doet op diens snelheid. Dan had hij nu al veel meer punten gehad dan Button en stond hij in de buurt van Vettel. Door eigen fouten staat hij ver achter Vettel. Hun auto's ontlopen elkaar feitelijk niet veel.

Dan kun je zeggen hij is nog jong, en op zich is hij nog vrij jong, maar dat is een alleen argument in de zin van dat hij dan nog een ontwikkeling kan doormaken. Hij is alweer 5 jaar bezig en hij heeft in die 5 jaar nul komma nul ontwikkeling doorgemaakt. Als hij niet in staat is zich te ontwikkelen, dan zal hij niet beter worden in die jaren die hij nog te gaan heeft en op dit niveau blijven. Op dit niveau heeft hij de allerbeste auto en een boel geluk nodig om WK te worden. Dat is hem al een keer gebeurd, de kans dat het nog een keer gebeurt is niet zo heel groot. Vettel is hem al voorbij, de volgende generatie snelle jonge jongens komt er alweer aan. Het wordt nog lastig.
Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.
pi_100309099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.
We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 12:21:14 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100309335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.
We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doen
pi_100309800
Ik denk dat jullie allebei wel een beetje gelijk hebben. W. wat Hamilton betreft, al vind ik die de laatste twee jaar op dat gebied wel aan het veranderen (toch een ontwikkeling?). Maar Red Bull is/was zeker wel dominant anders is het niet te verklaren dat een coureur als Webber diverse malen op pole komt en wint.

Maar laten we Vettel ook niet overschatten. Feit blijft dat hij niet of nauwelijks races gewonnen heeft als hij niet van Pole is gestart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')