quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years
Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef vosss het volgende:
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer
Hoi enzo
Kan het niet volgen of opnemen...quote:Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years
Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Doe ik idd niet, thnx. Is het maar zo kort dat het op YT gezet kan worden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 25-07-2011 21:15:49 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
En Tom Pryce, en Cevert, een beetje lugubere ongelukken en verder misschien niet zo relevant. Maar eindig dan even met hoe het er nu voorstaat of hoe het in de jaren 80 beter werd. Zoiets, draai er even een punt aan. Maar goed, voor de rest wat het mooi om te zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:20 schreef Burnie88 het volgende:
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
Jammer van het NAB, dat is echt de grootste kut organisatie van het kartenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef vosss het volgende:
Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting
Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.
Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis.
Oke, duidelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
waar heb je dit bekeken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Moet Kobayashi zijn licentie dan weer inleveren??quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Klopt, vooral 1e seizoenshelft had Hulkenberg moeite om zich aan te passen, echter heeft hij zich in de 2e seizoenshelft snel weten te verbeteren met o.a. een pole op Interlagos en deed niet onder voor de pace van Barri. Op basis van de F3 en GP2 prestaties van Hulkenberg zou ik hem zeker nog een seizoen in actie willen zien, men moet niet vergeten dat bijv een Vettel in 2007 ook out qualified werd door Liuzzi wat nou ook niet echt een toprijder was.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
quote:2012 Formula 1 calendar set for major overhaul
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone plans to move the Bahrain Grand Prix to the tail end of the 2012 season, AUTOSPORT can reveal, as part of a revised calendar that looks set to see Turkey dropped entirely.
Although the FIA published its version of the 2012 schedule at its most recent meeting of the FIA World Motor Sport Council last month, it is understood that Ecclestone has undertaken a major reshuffle in the plans for next year.
With teams concerned about the first race being in Bahrain - because of the still uncertain political situation and the spotlight that could overshadow the season build-up ahead of the event's return to the calendar – Ecclestone's primary focus was on sorting out what to do with the Sakhir date.
As well as that, there was some concern in the United States about the possibility of hosting the new race in Austin in June – when very high temperatures could prove troublesome for drivers, teams and spectators.
Sources have revealed that Ecclestone has now finalised his major reorganisation of the calendar, which he has given to the teams for them to highlight any issues they have.
It is understood that he plans for the 2012 season to now start in Australia, with Bahrain shifting to a November date where it will be fitted in as a back-to-back with Abu Dhabi.
This will give Bahrain authorities an extra nine months to ensure the political situation in the Gulf state is improved enough for there to be no concerns from teams about the staging of the event.
As well as moving Bahrain to later on in the calendar, it is also understood that Austin will be moved to the end of the campaign – with it becoming the penultimate race of the season before Brazil. The two events will also form a back-to-back.
The shifting of Bahrain means that the 2012 season is now likely to start with the Australian Grand Prix, which will return to being a back-to-back event with Malaysia.
The Chinese and Indian Grands Prix will then follow as stand alone events, before a three week gap to the start of the European season in Barcelona.
The inclusion of this three-week gap means that F1 teams will now be able to schedule an in-season test – which will likely take place at either Mugello or Silverstone.
With the calendar size being restricted to 20 events, it is understood that Turkey is absent from the 2012 schedule that has been provided to the teams – with the Istanbul venue having stalled earlier on this year in agreeing a new contract with F1's commercial rights organisation.
Ecclestone's plans for the calendar remain provisional, but if teams do not complain about any major logistical dramas then it could be submitted to the FIA's World Motor Sport Council for ratification later this year.
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
Zoals vroeger dus weerquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
5.1 Qualificationsquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.
[..]
Zoals vroeger dus weer
Volkswagen - zou kunnen, aan de andere kant, F1 wagen fur das volk. Nee misschien toch niet.quote:We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen," zei de Topman van Bentley en adviseur bij Volkswagen Group Wolfgang Dürheimer tegen Auto Motor und Sport. Tot de Volkswagen Group behoren naast Volkswagen en Bentley ook Audi, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT en Skoda.
Mijn mening is dat ze maar 3 (van de 8!) merken hebben die eventueel een optie zijn en dat zijn Audi, Lamborghini en Porsche.quote:We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen,
Zeker geen Audi ivm LeMans.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom?
Moeilijk hoor ... als Italiaans merk tegen Ferrari. Kan averechts werken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:02 schreef Fir3fly het volgende:
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/quote:Sky and BBC to share UK F1 coverage from 2012
2012 F1 season
29 July 2011 by Keith Collantine
Start, Silverstone, 2011
The BBC will no longer show every round of the F1 season live from next year.
Under a new deal announced today the BBC will share coverage with Sky from 2012 to 2018.
Sky will show every race live. The BBC will only screen around half the season’s races including the British and Monaco races, plus the season finale.
Sky will show all the practice and qualifying sessions live as well, while the BBC will only show practice and qualifying sessions for certain races.
BBC Sport director Barbara Slater said: “We are absolutely delighted that F1 will remain on the BBC.
“The sport has never been more popular with TV audiences at a ten-year high and the BBC has always stated its commitment to the big national sporting moments.
“With this new deal not only have we delivered significant savings but we have also ensured that through our live and extended highlights coverage all the action continues to be available to licence-fee payers.”
Barney Francis, the managing director of Sky Sports, said: “This is fantastic news for F1 fans and Sky Sports will be the only place to follow every race live and in HD.
“We will give F1 the full Sky Sports treatment with a commitment to each race never seen before on UK television.”
Are you happy with the new arrangement? Will this change how you watch F1 next year? Have your say in the comments.
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Lekker wakker worden zoquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberderquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:27 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een Hongarije topic?
Iets met een FOK! Voetbalmanager die gisteravond nog de allerlaatste loodjes nodig had om online te kunnenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Als iemand ff iets in elkaar wil klussen, graag! De FP1 begint al over een kwartier:)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
BBC is net goed en wel op gang met hun F1 coverage, doen ze dit..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Wordt tegenwoordig op VT4 uitgezonden, ook een commerciële zender. Dus ook niet te ontvangen in NL, en reclames. Daarbij zenden ze ook niet alles live uit zoals de meeste overzeese wedstrijden, en hebben ze oa bagger commentaar van Kris Wauters (50% van de muzikale groep Clouseauquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De Belg doet het toch ook nog steeds? Ik ga niet een stuk wedstrijd missen om naar reclame te kijken.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:14 schreef Quisho het volgende:
Hier is trouwens de stream van FP2:
http://www.vipbox.tv/watch/37697/1/hungarian-grand-prix:-practice-2.html
Erg slecht nieuws.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Die voorbeschouwing op RTL keek ik al een aantal jaar niet meer, dat was echt tijdverspilling.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:32 schreef kepler het volgende:
Opzich vind ik het niet erg om Olav te horen tijdens de race, maar die reclamesVerder kijk ik altijd de voorbeschouwing op de bbc, stukken beter
Klote...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Dan word 't dus ook nog eens de herhaling kijken met het bord op de schootquote:'BBC zendt alsnog alle races uit in 2012, maar met vertraging'
De BBC zal volgend seizoen nog maar de helft van alle Grands Prix gaan uitzenden, dat werd vanmorgen bekend gemaakt. Sky Sports zou de andere tien races in 2012 live gaan uitzenden. Van de overige tien Grands Prix zou de BBC een samenvatting maken, maar volgens Martin Whitmarsh zenden ze alle twintig races uit, maar de helft met vertraging.
Volgens Whitmarsh heeft Bernie Ecclestone verklaard dat de BBC het recht heeft om tien races live uit te zenden en de overige tien Grands Prix met een vertraging van enkele uren op de buis te brengen. "Bernie heeft me verteld, en ik heb het hem daarna nog meerdere malen gevraagd, dat de BBC geen hoogtepunten gaan uitzenden, maar de volledige race."
Geruchten gaan nu dat de uitzendingen van de vertraagde races in de avond zullen plaatsvinden.
Het bod van Sky is goud waard. In elk geval hoger dan dat van BBC.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:50 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Jake,Eddy,DC,Martin ..
Zijn goud waard!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar Sky zou naar het schijnt £55mln hebben neergelegt tegenover de £40mln van de BBC.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Het bod van Sky is goud waard. In elk geval hoger dan dat van BBC.
En je kan Bernie vervloeken wat je wilt, maar als jij in zijn schoenen stond dan verkocht je ook aan de hoogste bieder
quote:Ecclestone met with teams on Friday afternoon to inform them of the details of the deal - which could net each outfit a extra benefit of around £1 million per season over its duration - with the Sky/BBC deal bringing in around £55 million per year, compared to the estimated £40 million per season that BBC currently pays for exclusive rights.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is dat het alles of niets is !
Van een miljoenen productie helemaal niks meer. Je kan zeggen wat je wil over RTLGP en Olav Mol, ze hebben jaren met een clubje van 6 man de races bezocht. Alles legde ze zelf aan, het ultieme budget-tv team op de F1 paddock als ik het goed heb. Ook wanneer je kijkt naar de Duitse RTL, dan zie je echt een heel ander soort F1 programma.
Dat de BBC echt gewoon klakkeloos zo de stekker uit het F1 programma trekken is onbegrijpelijk. Hier gaan ze erg veel kijkers aan verliezen ! En dan niet alleen als er F1 op tv geweest zou zijn, maar kijkcijfers over het algemeen zouden wel eens fors naar beneden duiken. Als ik sommige reacties heb gelezen op fora, dan zijn er velen die klaar zijn met de BBC...
Waarom dan niet fors budgetteren ? 3 presentators ? 1 zal voldoende kunnen zijn. 2 commentatoren....OOk hier hebben ze aan 1 voldoende en hoeveel crew aan camera en technische enzo ? Heb wel eens iets gelezen over 30 man personeel. Belachelijk.
Dan mogen we trots zijn op het RTLGP hoe zij zich al jaren redden ! Al heb je niets met Olav, dan nog !
En als RTL Nederland nu eens eindelijk wakker word, dan zien ze dat ze volgend jaar veel kijkers erbij kunnen krijgen als ze ook weer een groot programma aan bieden ! Dus terug met die studio ! Terug met de pitspost en weet ik veel wat meer, maar haal het camping niveau eruit, meer proffesionaliteit en er kan best een mooi programma uit komen !Nee niet weer die studioSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met Ruud ter Weijden en die zogenaamde experts (Hezemans...) , al die heikneuters in het publiek en die kutspelletjes. Verschrikkelijk was dat.
Gelukkig geen Victor Brandt meer ook.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Nee niet weer die studio![]()
Met Ruud ter Weijden en die zogenaamde experts (Hezemans...) , al die heikneuters in het publiek en die kutspelletjes. Verschrikkelijk was dat.
Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar Sky zou naar het schijnt £55mln hebben neergelegt tegenover de £40mln van de BBC.
edit:
Autosport.com dus:
[..]
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.
Vergeet niet dat de BBC niet alleen de zeer belangrijke Britse markt bedient, maar ook andere grote markten de BBC coverage uitzenden.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Pay-per-View dus. Denk dat zoiets de dood gaat worden van de F1 binnen nu en 10 jaar.
Zo gaan veel mensen afhaken, sponsors gaan daardoor weer afhaken, en dan hebben de teams uiteindelijk ook pech.
Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?quote:"Ik ben met Red Bull Nederland en Red Bull Racing in contact gekomen vanwege mijn zoon Max. Het team houdt zijn kartprestaties nauw in de gaten en daar is een aantal gesprekken uit voortgekomen''
Als 1 van de 2 doorbreekt zou het al een zegen zijnquote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.
Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort
Vooral dit viel me op:
[..]
Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR
Ik denk dit ook alleen dan precies andersomquote:Op zondag 31 juli 2011 12:19 schreef Googolplexian het volgende:
Max in de F1 lijkt mij een zekerheidAls Nicky ook in F1 terecht komt ...
Daar zullen ze bij de BBC weinig boodschap aan hebben, lijkt me. Zij worden niet betaald door sponsoren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heel leuk voor de korte termijn natuurlijk, maar als er minder mensen gaan kijken haken er vanzelf sponsoren af, of stappen er niet in en ben je op de lange termijn veel slechter af. Pirelli heeft zich ook al kritisch uitgelaten over de deal.
Vergeet niet dat de BBC niet alleen de zeer belangrijke Britse markt bedient, maar ook andere grote markten de BBC coverage uitzenden.
Dat staat hierquote:Op zondag 31 juli 2011 14:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik val net in, wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen die ik in ronde 1 t/m 25 heb gemist?
Oh crap, ik deed in beide topics mee en lette niet zo goed opquote:Op zondag 31 juli 2011 14:57 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dat staat hierFormula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #3
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.quote:
Senna kon ook aardig beuken, maar verder vind ik als die vergelijkingen zinloos, andere tijd , andere auto's.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
quote:Button: “Ik ben meer als Prost en Hamilton is meer als Senna”
De huidige McLaren-rijders Jenson Button en Lewis Hamilton lijken wel wat op een vermaard duo uit het verleden. Eind jaren tachtig van de vorige eeuw verdedigden Alain Prost en Ayrton Senna de eer van de Britse renstal. Button zou dan aan de rustige en geduldige Prost doen herinneren terwijl Hamilton meer weg heeft van de aanvallende en agressieve Senna.
De winnaar van de Hongaarse Grand Prix van afgelopen weekend kan zich wel vinden in die vergelijking. Button: “Ik ben het daar wel mee eens. Ik vind zulke vergelijkingen wel leuk. Ayrton was vaak sneller over één ronde, maar Alain won races met een andere aanpak. Hij was sneller over een race-afstand omdat hij de auto en de banden meer spaarde. Hij wist hoe je het snelst naar ronde zestig kon komen, en dan valt de finishvlag pas, niet in ronde dertig.”
Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
Ja dat soort dingen krijg je altijd als er geen races zijnquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:14 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.
De vraag zou wel iets in de trant zijn geweest van: 'noem een coureur uit het verleden waarmee je de meeste overeenkomsten ziet' en hier is door de journalisten weer iets 'moois' van gemaakt.
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk isquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.
http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.htmlquote:'Rechterarm van Robert Kubica zal nooit volledig genezen'
De toestand van Robert Kubica gaat langzaam maar zeker de goede kant op, maar de Pool wacht nog een helse klus om een comeback te maken in de Formule 1. Zijn rechterarm zal waarschijnlijk nooit volledig genezen, zo stelt een artikel in de Duitse krant Die Welt.
Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
Even het origineel gelezen en ze schrijven inderdaad dat hij zijn arm waarschijnlijk nooit meer helemaal kan buigen maar dat wordt niet als een bezwaar gezien om weer een F1 auto te besturen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.html
Komt wel Die Welt, niet zo'n betrouwbare krant volgens mij.
Zou erg zonde zijn als Kubica niet meer op z'n oude niveau kan terugkomen. Hopen dat het goed komt met hem
Beetje non-nieuws. DC stak nog wel eens een middelvinger op maar dat heb ik Kubica nooit zien doen. Ik heb wel eens wat enkelbanden gescheurd en dat been en voet zijn ook nooit meer in oude staat teruggekeerd. Volledig herstel is wat anders dan in oude staat terugkeren.quote:Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
Bullshit slaat op je opmerking neem ik aan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
Vorig jaar in Barcelona was er al contact tussen RB en Verstappen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.
Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort
Vooral dit viel me op:
[..]
Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR
Die komt zeker wel in de F1, veel namen van vroeger komen er gewoon weer opnieuw in.quote:Max Verstappen heeft een van de belangrijkste raceweekenden van het jaar als kampioen van de prestigieuze WSK Euro Series 2011 afgesloten! Dankzij het winnen van de prefinale en een vijfde plaats in de finale heeft de CRG-fabriekscoureur met maar liefst 55 punten voorsprong met succes zijn KF3-titel verdedigd. Zelfs ondanks het missen van de derde ronde van het vier ronden tellende kampioenschap ten gevolge van een rib-/rugblessure.
De WSK Euro Series begon in het Italiaanse Sarno en ging via het Portugese Portimao en het Italiaanse La Conca tenslotte dit weekend naar het Spaanse Zuera. Daar prolongeerde Max zijn KF3-titel en bewees hij eens temeer tot de absolute wereldtop van de karting te behoren.
Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk is
Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.
Wil hij een grote worden dan moet hij net zo op zijn snelheid maximaliseren als Button dat doet op diens snelheid. Dan had hij nu al veel meer punten gehad dan Button en stond hij in de buurt van Vettel. Door eigen fouten staat hij ver achter Vettel. Hun auto's ontlopen elkaar feitelijk niet veel.
Dan kun je zeggen hij is nog jong, en op zich is hij nog vrij jong, maar dat is een alleen argument in de zin van dat hij dan nog een ontwikkeling kan doormaken. Hij is alweer 5 jaar bezig en hij heeft in die 5 jaar nul komma nul ontwikkeling doorgemaakt. Als hij niet in staat is zich te ontwikkelen, dan zal hij niet beter worden in die jaren die hij nog te gaan heeft en op dit niveau blijven. Op dit niveau heeft hij de allerbeste auto en een boel geluk nodig om WK te worden. Dat is hem al een keer gebeurd, de kans dat het nog een keer gebeurt is niet zo heel groot. Vettel is hem al voorbij, de volgende generatie snelle jonge jongens komt er alweer aan. Het wordt nog lastig.
We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.
We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |