Dat meisje achter Vettel, met een redbull jacketquote:
En hij is nog snel ook. Heerst over de F1 zoals alleen een Duister kan, net als Schumacher. Nu kijken hoelang hij dat volhoud en of hij nog een keer de uitdaging aan gaat om een team te helpen opbouwen, ook zoals Schumi bij Ferrari.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:49 schreef Kw4Kje het volgende:
Ben geen Vettel fan, maar zo te zien kun je met hem lachen, leuke gast.
Zou wat zijn als hij naar Williams gaat... Want zoveel opties zijn er niet, mocht hij RBR willen/moeten verlaten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:21 schreef Meike26 het volgende:
Idd ! Vettel naar Williams, zou het erg tof vinden als Williams weer dat top team kan worden uit begin jaren 90 !
Goeie, alhoewel die al een talent hebben rijden, bij Force India, weet niet meer hoe die heet. Maar ik denk dat ze voor Vettel wel plek zullen maken en budget hebben ze genoeg...quote:
quote:Red Bull Racing boss Christian Horner hopes that the fresh team orders row with Mark Webber at Silverstone does not hurt the chances of the squad renewing its contract with the Australian.
Webber was left fuming at the British Grand Prix when the team instructed him to hold position behind his team-mate Sebastian Vettel in the closing stages of the race.
However, despite repeated calls from the pitwall, Webber ignored the instructions and continued to fight Vettel until the chequered flag - although ultimately failing to get past.
Horner has vowed to sit down with Webber to talk about what happened at Silverstone, and he said after the race that he was keeping his fingers crossed that the incident did not have implications regarding a deal for next year.
AUTOSPORT understands that team and driver have been on course to finalise a one-year contract extension that would keep Webber at the British-based outfit for 2012 - although it is not yet signed.
When asked whether the Silverstone incident would change what the he thought would be fairly straightforward talks to finalise a deal, Horner said: "I sincerely hope not. "But, at the end of the day, it is about the team. I can understand that sometimes a driver will be frustrated with an instruction, but my responsibility is to ensure the team optimises its results.
"And there would have been absolutely no benefit in both cars coming back on a tow truck today if they had got together, as we so nearly saw Hamilton and Massa do on that last lap."
Although Horner has faced criticism for the team orders instruction - with him having publicly criticised Ferrari for instructing its drivers at Hockenheim last year – he says that there was no choice but to try to stop his two drivers colliding at Silverstone.
Asked to respond to recent claims from Red Bull boss Dietrich Mateschitz that the team would never impose team orders, Horner said: "Mr Mateschitz would not thank us for having both cars in the fence in the last lap, with so many points having got ourselves into a very good position.
"If you look we also gave Mark an undercut at the first two stops. We did not stop them racing each other at the start. But there comes a point in a race, with two or three laps to go, when you have a lot of points, and both cars on the podium, that it would be absolute stupidity to allow them to keep fighting.
"We saw it get very, very close between the two of them. And we would have looked pretty stupid if they had both ended up in the fence."
quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:44 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Vettel / Kimi .. ik zou er voor tekenen,
quote:Perez to test Ferrari's 2009 Formula 1 car later this year
Mexican Sergio Perez will test a Ferrari Formula 1 car later this year, the Maranello squad has revealed.
Perez, making his Formula 1 debut this season with Sauber, is part of Ferrari's driving academy.
The rookie will test Ferrari's 2009 Formula 1 car at Mugello or Fiorano in September, when he will be joined by GP2 driver Jules Bianchi, also part of Ferrari's academy.
"It will be a very interesting test, because we will be putting Jules Bianchi and Sergio Perez up against one another," said FDA director Luca Baldisserri
"I think they will both be very motivated and for us it will be the perfect opportunity to assess both drivers."
Op de een of andere manier begin ik steeds sterkere vermoedens te krijgen dat mijn post van een tijdje geleden toch gaat uitkomen: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 89: Zonder hete lucht diffusersquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
*knip*
Toch niet als die rijdt als een zak zout zoals in 2009.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:44 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Vettel / Kimi .. ik zou er voor tekenen,
En via Perez kunnen ze ook gelijk kijken hoever Bianchi is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op de een of andere manier begin ik steeks sterkere vermoedens te krijgen dat mijn post van een tijdje geleden toch gaat uitkomen: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 89: Zonder hete lucht diffusers
[..]
quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor de quotes zou 't dan wel weer goed zijn
Funny Kimi Raikkonen quotes
quote:What kind of an atmosphere do you think McLaren has right now (the spy saga)? - I bet it’s fucking great.
quote:The helmet has a special meaning for many drivers. How important is it to you? -
It protects my head.
quote:Martin Brundle: “Kimi Raikkonen doesn’t seem interested in the proceedings going on up there. Kimi, you missed the presentation by Pele.”
Kimi (nonchalantly): “Yeah.”
Martin: ”Will you get over it?”
Kimi: “Yeah. I was having a shit.”
Martin: “OK, thanks for that! Obviously you’ll have a nice light car on the grid, then.”
Vettel zal alleen maar meer afstand nemen van zijn teamgenoot als dat Raikkonen is, terwijl die nou ook niet echt bekend staat als een coureur die veel bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto. Hij is uiteindelijk toch door de mand gevallen, heel lang heeft het fabeltje de ronde gedaan dat hij wel heel snel was, bij gebrek aan andere sterke punten, maar ook dat bleek niet het geval.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:44 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Vettel / Kimi .. ik zou er voor tekenen,
Mannen zoals Kimi hebben gewoon een snelle bak onder hun "reet" nodig ..quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel zal alleen maar meer afstand nemen van zijn teamgenoot als dat Raikkonen is, terwijl die nou ook niet echt bekend staat als een coureur die veel bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto. Hij is uiteindelijk toch door de mand gevallen, heel lang heeft het fabeltje de ronde gedaan dat hij wel heel snel was, bij gebrek aan andere sterke punten, maar ook dat bleek niet het geval.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel zal alleen maar meer afstand nemen van zijn teamgenoot als dat Raikkonen is, terwijl die nou ook niet echt bekend staat als een coureur die veel bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto. Hij is uiteindelijk toch door de mand gevallen, heel lang heeft het fabeltje de ronde gedaan dat hij wel heel snel was, bij gebrek aan andere sterke punten, maar ook dat bleek niet het geval.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef Atreidez het volgende:
Interviewer: The most exciting moment during the race weekend?
Kimi: I think so it's the race start, always.
Interviewer: The most boring?
Kimi: Now.
Wat dat betreft mis ik Kimi wel, het zijn nu bijna allemaal van die brave jongetjes..
quote:Formula 1 teams discussing plans for in-season testing return
By Jonathan Noble Friday, July 15th 2011, 14:28 GMT
Teams set to reject testing return planFormula 1 teams have begun talks to see if there is a way for in-season testing to return next year, with FIA president Jean Todt having said he wants to free up the rules to allow more running.
Todt revealed at the Turkish Grand Prix earlier this year that he was keen to get teams to have some limited running during the season, rather than have testing limited to just a few events in the build-up to the first race.
His calls initially fell on deaf ears, with teams worried that a return to testing would lead to a big escalation in costs at a time when budgets are being kept tightly under control.
However, F1 think tank the Sporting Working Group has now begun discussions to see if consensus can be reached on a way to re-introduce testing without it having too big an impact on expenditure.
One suggestion that has been mentioned is to hold an extra young drivers' test during the summer - to add to the one that takes place at the end of the year.
Speaking about the idea of getting testing back during the season, Williams technical director Sam Michael said: "That is being reviewed in the sporting working group right now and we had a meeting at Silverstone about it. There has not been a vote yet. All they have done is put a few ideas out there about what you could potentially do, which might involve doing an extra young drivers' test during the season.
"It's just being discussed. There's not been any agreement or votes or anything. Now it's been discussed the teams will go away, discuss it internally and think about it. We haven't done anything more than that."
Michael said that although Todt had been pushing for the testing return for several months, other issues - including the future engine formula in F1 and the row over blown diffuser – had proved a distraction from sorting out this issue.
"I think everyone has got a pretty similar idea on it and it's in everyone's interest," he said. "It was a proposal put on the table, and from reading the minutes there was just an initial thought.
"There have been too many other things to sort out. It's been pretty far down the list of priorities especially in terms of V6 engines and exhaust blowing. It's the sort of thing that could be sorted out in an afternoon if need be."
Todt said during a media briefing in Turkey that he felt it was ridiculous that teams did not test at all once the season had got underway.
"For me, it is a stupid decision to have no testing during the season," he explained. "In the past it was crazy to have unlimited testing during the year, but to go from unlimited to completely banned, it is not the right measure.
"It doesn't allow young drivers to test, it doesn't give the opportunity for young drivers to learn some experience in F1, and I will make sure that this situation will change for the future.
"It cannot come back to free testing, but teams now have simulation facilities in the factory, so we are not talking about [a testing ban] being a cost-saving for the big teams.
"So we will push for a few days of free testing during the season as soon as possible but by respecting the rules."
Net als Massa zeker? Hij is niet goed in ontwikkelen, hij is tactisch niet sterk en hij maakt best vaak belangrijke foutje. Maar hij zit bij McLaren dus zal hij wel veel raw speed hebben? Niet dus.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Raikkonen is/was wel degelijk een van de snelste.
Was het toen ook. Hij is gewoon overschat in het begin omdat hij heel jong bijna net zo snel was als Heidfeld, maar coureurs werden ook toen al steeds jonger en leeftijd zegt niet zoveel. Die overschatting wordt zo wel heel hardnekkig. Ferrari heeft wel naar de feiten gekeken en erkend dat ze hem overschat hebben.quote:Daarnaast ook erg sterk om met druk om te gaan. Dat hij het moeilijk vindt om aan te geven hoe de auto afgesteld moet worden/verbeterd is in mijn ogen in deze tijd van de F1 niet zo belangrijk meer. Uit de data is goed af te leiden wat de beste afstelling voor een coureur is.
Ik vind Alonso, samen met Vettel, daarom ook de beste coureurs op dit moment in de F1...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind hem ook leuk en ik vind het ook jammer dat hij weg is, maar voor hem 10 anderen. Zo werkt het nou eenmaal, hij heeft geen kwaliteiten die een topteam verder helpt. Ferrari heeft nu een coureur die wel 3 tienden heeft op Massa, 3 tienden die ze met Raikkonen uit de auto hadden moeten halen.
https://twitter.com/#!/noblef1/status/92692067251273728quote:Seb Vettel may not be in the movie but I chuckled when Lighting McQueen wins a race and says: "That is what I am talking about....."
quote:Het leven van een 80-jarige miljardair gaat niet over rozen, vraag dat maar aan Rupert Murdoch. De volgende excentrieke geriatrische rijkaard die met zijn kop op het hakblok moet is Bernie E. Hij wordt er van verdacht vijf jaar geleden niet minder dan 44 miljoen dollar (31 miljoen uuroo) aan steekpenningen te hebben betaald aan een Duitse bankier.
Verantwoordelijk voor het lastig vallen van deze arme oude man, die als een moderne Robin Hood met geld heeft gestrooid, is het Duitse OM (het zal eens een keer niet zo zijn..) Het draait allemaal om een verdachte transactie in Formule1-aandelen in 2005, waarin onrechtmatig met geld zou zijn geschoven door een persoon met de naam ‘Bernard E’. De Duitse bankier moet sowieso voor het gerecht verschijnen. Of en op wat voor manier ‘zee Germans’ Ecclestone willen laten voorkomen moet nog blijken, maar hij is wel formeel in staat van beschuldiging gesteld.
Van zeepjes rapen in een staatshotel zal het wel niet komen, maar dit soort zaken is nooit goed voor je image natuurlijk. Het naadje van de kous kan je lezen in The Telegraph. (via GPUpdate)
Wat een subjectieve berichtgeving, zeg!quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)an-fraude#post-44494
[..]
Euhm het was juist alleen Kimi die nog wat uit die Ferrari van 2009 kon persen..quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Toch niet als die rijdt als een zak zout zoals in 2009.
Voor de quotes zou 't dan wel weer goed zijn
Funny Kimi Raikkonen quotes
(Twitter van Team Lotus)quote:So now we've told the world the frankly fantastic news that @karunchandhok in for Jarno this weekend in Germany - here: http://bit.ly/o1wsmh
Hey, dat riep iemand hier laatst nogquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat wijzigingen vanaf 2014 trouwens:
FIA wil stille F1-pitstops vanaf 2014
Vaste versnellingen voor het hele seizoen? Uitdaging voor de coureurs en teams. Verkeerde keuze zal je het hele seizoen blijven voelenquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Behoorlijk wat wijzigingen vanaf 2014 trouwens:
FIA wil stille F1-pitstops vanaf 2014
Dat is dan ook de enige zet in dat nieuwsbericht waar ik t niet mee eens ben. De rest vind ik prima.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:10 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Vaste versnellingen voor het hele seizoen? Uitdaging voor de coureurs en teams. Verkeerde keuze zal je het hele seizoen blijven voelen
Ze mogen het 1 keer wijzigen naar een andere definitieve settingquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige zet in dat nieuwsbericht waar ik t niet mee eens ben. De rest vind ik prima.
Maar deze regelementen zijn toch nog in de voorstel fase of is het definitief?quote:9.6.2 Each competitor must nominate the forward gear ratios (calculated from engine crankshaft to
drive shafts) to be employed within their gearbox. These nominations must be declared to the
FIA technical delegate at or before the first Event of the Championship. For 2014 only, a
competitor may re-nominate these ratios once within the Championship season, in which case
the original nomination becomes immediately void. Ratio re-nominations must be declared as
a set and may only be effected by the substitution of change gears.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm het was juist alleen Kimi die nog wat uit die Ferrari van 2009 kon persen..
Ja, dan stop ik echt met kijken hoor. F1 is open cockpit racing, als je het te gevaarlijk vindt dan moet je maar in een andere klasse gaan rijdenquote:Binnen de Formule 1 wordt nagedacht over de mogelijkheid om straaljagerachtige gesloten cockpits toe te passen op de auto’s. Dit alles om de veiligheid van de coureurs te bevorderen. Hoewel het idee niet nieuw is wordt er wel serieuzer aandacht aan besteed nadat de FIA recentelijk een rapport publiceerde met daarin de haalbaarheid en toepasbaarheid van het concept.
Het zal nog lang duren voordat een dergelijke verandering wordt geïmplementeerd. Het roept veel vragen op, vooral de vraag of Formule 1 dan niet teveel een andere versie van autosport wordt. James Allison, technisch directeur van Renault, zei: “Het is iets wat al vaker ter discussie stond tijdens Technical Working Group vergaderingen. Wij kijken naar de veiligheid van het hoofd van de coureur. Zowel op grote schaal, zoals banden, als op kleine schaal, zoals het onfortuinlijke incident van Felipe Massa.”
ow gelukkigquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:31 schreef Radegast het volgende:
Dacht dat idee vorige week al afgeschoten was eigenlijk..
Als ze dan gewoon meteen een X1 maken met bijbehorende prestaties....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:01 schreef kepler het volgende:
Formule 1 denkt aan dichte cockpits
[..]
Ja, dan stop ik echt met kijken hoor. F1 is open cockpit racing, als je het te gevaarlijk vindt dan moet je maar in een andere klasse gaan rijden
Goede tipquote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |