abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98552147
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:36 schreef Trystar het volgende:

[..]

De lul :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98555400
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:05 schreef Swindler het volgende:
Ingeschreven voor die Senna film!
Die toch niet doorgaat. :(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98556713
quote:
Teisteren financiële problemen Amerikaanse Grand Prix?

Stelselmatig beginnen donkere wolken samen te trekken boven de Amerikaanse Grand Prix, dat volgend jaar in Austin zal gehouden worden. Plaatselijke kranten beweren dat controleur Susan Combs, die haar goedkeuring gaf om het project te financieren, gedagvaard is voor illegale toewijzing van openbare middelen.

Combs zou volgens Austin Business Journal aangeklaagd zijn door drie belastingbetalers, wiens advocaat vertelde dat de vooruitbetaling van 25 miljoen $ voor het Major Event Trust Fund illegaal zou zijn. Dit omdat er geen grondige selectieproces gehouden werd, en de Formule 1 op zich geen organisatie is die steun nodig heeft.

Een woordvoerder van Combs benadrukte echter dat "alle reglementen ten alle tijde gevolgd zijn geweest."

"Het bureau van de controleur heeft alle noodzakelijke wetten gevolgd, net zoals dit neergeschreven is in de statuten en de administratieve bepalingen," voegde hij er nog aan toe.

Dit nieuws kon op geen slechter ogenblik vallen, aangezien Austin City Council binnen enkele uren zelf de beslissing zal nemen of de staat Texas al dan niet het Formule 1-project financieel zal ondersteunen. Hoogstwaarschijnlijk zal een definitieve beslissing voorlopig opgeschort worden.
Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98557800
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven :')
Zal wel loslopen (denk ik).

Red Bull wordt genoemd als hoofdsponsor van dit evenement, dus misschien kunnen ze alvast wat voorschieten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:16:46 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98585953
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98586066
Hij doet het niet?

Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:20:16 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98586181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:18 schreef Waffle het volgende:
Hij doet het niet?

Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Hij staat er nu weer. Ik was even wat aan het uitproberen, maar op de een of andere manier wil het niet helemaal kloppen met het invoervak van de posts ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98692080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Leuk circuit, saaie races.
Vandaag was daar weer een sprekend voorbeeld van... zeker na de lol van Canada 2 weken terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98713986
quote:
F1-regels bij gestaakte race mogelijk aangepast
27 juni 2011

De huidige reglementen in de Formule 1 hebben in Monaco en Canada flinke kritiek te verduren gekregen. Beide races werden om verschillende redenen gestopt, waarna teams vrij aan hun auto’s mochten sleutelen en de banden mochten wisselen. Niet iedereen vond dat het zo hoorde te gaan. Racedirecteur Charlie Whiting heeft beloofd hier zeker naar te zullen kijken.

“We hebben dit jaar twee dingen geleerd. Het eerste is dat we moeten bepalen of het werken aan de auto’s en het wisselen van banden toegestaan moet blijven tijdens een gestaakte race”, zei Whiting in een door de FIA gepubliceerd interview. “Het tweede punt, en ik had nooit gedacht dit te moeten zeggen, is dat we misschien moeten nadenken over een maximale racetijd. Nu wordt de tijd dat de race stil ligt opgeteld bij de maximale tijd van twee uur, en daarom duurde de race in Canada vier uur en vier minuten. Dit is iets wat we met de teams zullen bespreken.”

Ook wanneer de race niet gestaakt wordt, maar de safety car op de baan komt, kunnen er problemen ontstaan, wanneer coureurs die op een ronde liggen tussen de mannen vooraan komen te rijden. “We bekijken de mogelijkheid om die coureurs terug te laten vallen”, aldus Whiting. “Dat hebben we eerder geprobeerd, maar de procedure was toen nogal gecompliceerd. Het moet makkelijker zijn en we hebben er al eens over gepraat, maar er is nog geen overeenstemming bereikt.”
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98714672
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd. :)
Ik niet!

Stel dat je net de pits in wilt als de race wordt stilgelegd om banden te wisselen. Doordat je niet aan de auto mag werken tijdens de rode vlag moet je dus wachten totdat de race opnieuw gestart is en iedereen achter elkaar rijdt. Dan verlies je dus veel meer plaatsen dan die je oorspronkelijk verloren zou hebben en wordt je dus genaaid door de rode vlag. Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.

En zoveel rode vlaggen zijn er niet geweest de laatste jaren, dus om daar nou de regels voor te veranderen.

En zelfs met de safety car regels ben ik het niet eens, omdat de coureurs zonder safety car ook langs de achterblijvers moeten, dus met safety car ook, vind ik. Anders wordt de coureur die voorop ligt dubbel genaaid. Eerst doordat er een safetycar is en vervolgens doordat de achterblijvers er tussen uit gaan.

Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 juni 2011 @ 12:34:55 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98714877
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
Volledig eens.

Ik snap best dat de anti-Vettel brigade zich beroofd voelde na Monaco maar ik hoop dat de FIA zich niet laat beinvloeden door dat soort mensen (aangevoerd door Eddie Jordan).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 juni 2011 @ 13:29:26 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_98716623
In Monaco was het voor de race mooi geweest als de banden niet gewisseld hadden mogen worden, maar in het algemeen zijn de regels prima wat mij betreft (zie sasquatsch)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_98727862
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 17:59:33 ]
pi_98731662
Hoe zit t dan met die regel dat de tijdverschillen tussen rijders blijven bestaan bij een rode vlag, en de herstart eigenlijk een nieuwe race is waarbij later die tijdverschillen worden berekent? Heb dat nooit begrepen en het leek alsof dat in Canada helemaal niet is toegepast.. Zal wel iets zijn met een rode vlag na een helft van een race ofzo..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:42:08 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98741887
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Dit dus. Als er geen reden is om banden te wisselen (alleen zware regen eigenlijk) dan moet je het ook niet toestaan. Het is precies hetzelfde als een SC, en meestal wordt de rode vlag voor gegaan door een SC dus kan je dan snel de pits in
The line is a dot to you!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:06 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:46:41 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98753044
quote:
Wat een draak van circuit blijft het toch... :')
pi_98768625
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Met dat laatste ben ik het wel eens, met het eerste niet helemaal. Het ligt aan het moment waarop je de pits in wilt gaan en wanneer de rode vlag komt. Als er meteen een rode vlag komt zonder safetycar zien je wilt net de pits in gaan vind ik dat je de banden moet kunnen wisselen. Als het veld achter de safetycar rijdt voordat de rode vlag komt en je dan pas banden wilt wisselen ben ik het met je eens.

Belangrijkste is dat een safetycar of rode vlag zo min mogelijk de normale verloop van een race zou moeten beïnvloeden.

@Atreidez: Toen reden ze al achter de safetycar en was er dus geen tijdverschil. Volgens mij wordt die regel zelfs helemaal niet meer gebruikt omdat ze toch al rijden volgens de safetycar regels.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98775229
Webber geruchten op volle toeren,

Lotus Renault , Ferrari ..

( Belgische Teletekst )
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:01:32 #120
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98776640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Webber geruchten op volle toeren,

Lotus Renault , Ferrari ..

( Belgische Teletekst )
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.
quote:
Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber

Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber Mark Webber wordt gelinkt aan een overstap naar Lotus Renault GP. Teambaas Eric Boullier verklaarde vandaag dat hij gesprekken heeft gevoerd met de Australiër over een mogelijke teamswitch, ondanks dat Red Bull Racing uitgesproken heeft tevreden te zijn over Webber. Zijn contract loopt echter dit seizoen af bij de Oostenrijkse renstal.

Red Bull Racing gaf eerder al aan snel om de tafel te gaan zitten met Webber om contractbesprekingen te voeren voor volgend jaar. Dat weerhoudt andere teams er echter niet van om naar de diensten en beschikbaarheid van de Australiër te informeren. "Ik vind Mark echt een goede gozer en ik ken hem al langere tijd", vertelde Boullier. "We hebben af en toe was gesprekken gehad, maar we willen hem niet pushen om een beslissing te nemen. Die beslissing moet hijzelf nemen en heeft hij helemaal zelf in handen."
Bron: hier

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 28-06-2011 18:08:13 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:03:34 #121
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98793020
Ik hoop dat Kobayashi naar een beter team kan. Ik denk echt dat de huidige F1 hem op het lijf geschreven is. In zijn pre F1 carrière was het zeker geen topper, maar hij doet nu toch leuke dingen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:30:21 #122
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98795062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.

[..]

Bron: hier
Als ik Ferrari was zou ik voor Kobayashi gaan, want die rijdt een stuk beter dan Perez en ze schelen maar 3 jaar in leeftijd.

En als Webber weggaat, wie gaat er voor hem terug komen? Alguersuari of Buemi van Torro Rosso? Ik zou dan toch eerder voor Di Resta of Kobayashi gaan, die rijden een stuk beter dan de Torro Rosso coureurs.

[ Bericht 6% gewijzigd door ramon83 op 28-06-2011 22:41:26 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:41:41 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98795931
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.

Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.

en maar ff een edit bovenop de jouwe :P : Als Webber weggaat zal Buemi het wel worden. Jaime wordt nu al eventjes duidelijk gemaakt dat ie moet gaan doortrappen of hij gaat z'n stoeltje verliezen. Red Bull/Torro Rosso zou zichzelf belachelijk gaan maken als ze weer iemand van buiten af gaan inhuren, waarom heb je anders een satelliet team om je talenten in op te leiden. Mocht Webber weggaan zal Buemi dat overnemen, en dan vult Ricciardo dat stoeltje op en gebruikt STR Jaime als (eventueel voorlopige) ervaren man. Mocht Buemi toch niet kunnen vertrekken, zal Jaime het veld moeten ruimen en zit Ricciardo alsnog in de STR volgend jaar.

En Di Resta zit voorlopig nog wel ff vast aan Mercedes, en die zal op de lange duur wel Schumachers stoeltje gaan overnemen. Ook weer dat kleine toeval dat een coureur de stal van Mercedes bij een van hun klanten rijdt.

Tot zover * Sinister-D-'s silly season preview :7

[ Bericht 48% gewijzigd door Sinister-D- op 28-06-2011 22:48:16 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:48:00 #124
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98796353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.

Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:56:24 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98796898
Alonso niet constant :D Heeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')