Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?quote:Teisteren financiële problemen Amerikaanse Grand Prix?
Stelselmatig beginnen donkere wolken samen te trekken boven de Amerikaanse Grand Prix, dat volgend jaar in Austin zal gehouden worden. Plaatselijke kranten beweren dat controleur Susan Combs, die haar goedkeuring gaf om het project te financieren, gedagvaard is voor illegale toewijzing van openbare middelen.
Combs zou volgens Austin Business Journal aangeklaagd zijn door drie belastingbetalers, wiens advocaat vertelde dat de vooruitbetaling van 25 miljoen $ voor het Major Event Trust Fund illegaal zou zijn. Dit omdat er geen grondige selectieproces gehouden werd, en de Formule 1 op zich geen organisatie is die steun nodig heeft.
Een woordvoerder van Combs benadrukte echter dat "alle reglementen ten alle tijde gevolgd zijn geweest."
"Het bureau van de controleur heeft alle noodzakelijke wetten gevolgd, net zoals dit neergeschreven is in de statuten en de administratieve bepalingen," voegde hij er nog aan toe.
Dit nieuws kon op geen slechter ogenblik vallen, aangezien Austin City Council binnen enkele uren zelf de beslissing zal nemen of de staat Texas al dan niet het Formule 1-project financieel zal ondersteunen. Hoogstwaarschijnlijk zal een definitieve beslissing voorlopig opgeschort worden.
Zal wel loslopen (denk ik).quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven
Hij staat er nu weer. Ik was even wat aan het uitproberen, maar op de een of andere manier wil het niet helemaal kloppen met het invoervak van de posts ...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:18 schreef Waffle het volgende:
Hij doet het niet?
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Vandaag was daar weer een sprekend voorbeeld van... zeker na de lol van Canada 2 weken terug.quote:
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd.quote:F1-regels bij gestaakte race mogelijk aangepast
27 juni 2011
De huidige reglementen in de Formule 1 hebben in Monaco en Canada flinke kritiek te verduren gekregen. Beide races werden om verschillende redenen gestopt, waarna teams vrij aan hun auto’s mochten sleutelen en de banden mochten wisselen. Niet iedereen vond dat het zo hoorde te gaan. Racedirecteur Charlie Whiting heeft beloofd hier zeker naar te zullen kijken.
“We hebben dit jaar twee dingen geleerd. Het eerste is dat we moeten bepalen of het werken aan de auto’s en het wisselen van banden toegestaan moet blijven tijdens een gestaakte race”, zei Whiting in een door de FIA gepubliceerd interview. “Het tweede punt, en ik had nooit gedacht dit te moeten zeggen, is dat we misschien moeten nadenken over een maximale racetijd. Nu wordt de tijd dat de race stil ligt opgeteld bij de maximale tijd van twee uur, en daarom duurde de race in Canada vier uur en vier minuten. Dit is iets wat we met de teams zullen bespreken.”
Ook wanneer de race niet gestaakt wordt, maar de safety car op de baan komt, kunnen er problemen ontstaan, wanneer coureurs die op een ronde liggen tussen de mannen vooraan komen te rijden. “We bekijken de mogelijkheid om die coureurs terug te laten vallen”, aldus Whiting. “Dat hebben we eerder geprobeerd, maar de procedure was toen nogal gecompliceerd. Het moet makkelijker zijn en we hebben er al eens over gepraat, maar er is nog geen overeenstemming bereikt.”
Ik niet!quote:Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd.
Volledig eens.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.
Dit dus. Als er geen reden is om banden te wisselen (alleen zware regen eigenlijk) dan moet je het ook niet toestaan. Het is precies hetzelfde als een SC, en meestal wordt de rode vlag voor gegaan door een SC dus kan je dan snel de pits inquote:Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.
Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Wat een draak van circuit blijft het toch...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
Met dat laatste ben ik het wel eens, met het eerste niet helemaal. Het ligt aan het moment waarop je de pits in wilt gaan en wanneer de rode vlag komt. Als er meteen een rode vlag komt zonder safetycar zien je wilt net de pits in gaan vind ik dat je de banden moet kunnen wisselen. Als het veld achter de safetycar rijdt voordat de rode vlag komt en je dan pas banden wilt wisselen ben ik het met je eens.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.
Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Webber geruchten op volle toeren,
Lotus Renault , Ferrari ..
( Belgische Teletekst )
Bron: hierquote:Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber
Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber Mark Webber wordt gelinkt aan een overstap naar Lotus Renault GP. Teambaas Eric Boullier verklaarde vandaag dat hij gesprekken heeft gevoerd met de Australiër over een mogelijke teamswitch, ondanks dat Red Bull Racing uitgesproken heeft tevreden te zijn over Webber. Zijn contract loopt echter dit seizoen af bij de Oostenrijkse renstal.
Red Bull Racing gaf eerder al aan snel om de tafel te gaan zitten met Webber om contractbesprekingen te voeren voor volgend jaar. Dat weerhoudt andere teams er echter niet van om naar de diensten en beschikbaarheid van de Australiër te informeren. "Ik vind Mark echt een goede gozer en ik ken hem al langere tijd", vertelde Boullier. "We hebben af en toe was gesprekken gehad, maar we willen hem niet pushen om een beslissing te nemen. Die beslissing moet hijzelf nemen en heeft hij helemaal zelf in handen."
Als ik Ferrari was zou ik voor Kobayashi gaan, want die rijdt een stuk beter dan Perez en ze schelen maar 3 jaar in leeftijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.
[..]
Bron: hier
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.
Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.
Vettel zou gek zijn om nu weg te gaan bij Red Bullquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso niet constantHeeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is
mwah, hij kan (als het moet) ook heel berekenend rijden hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat Ferrari Vettel zover krijgt dat hij voor hun gaat rijden, want ook hij heeft een Ferrari rijstijl, kost alleen een hoop geld om hem bij RBR weg te krijgen ben ik bang.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.
Maar zoals Kepler zegt, Alonso kan ook een berekenend coureur zijn. Heeft vorig jaar genoeg gezegt dat als ie elke race binnen de top 3 zou eindigen WDC zou worden, en toen is hem dat ook gelukt tot op de laatste race, en die kostte hem uiteindelijk ook het WK. Sterker nog, in vergelijking met Hamilton zou Alonso nooit een risicovolle actie uithalen in de laatste races als die weet dat als ie telkens in de top 5 zou eindigen ook WDC zou worden. Iets wat een Hamilton nooit zou zeggen, en waarschijnlijk die bewuste actie wel zou uitvoeren. En dat is eigenlijk wat Hamilton breekt onder druk, en waar Alonso wel weer in uitblinkt.
dit hele bericht is nu koren op de molen van zowel Walter en Vosss als Weltschmerz
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen.
Uiteraard mag je dat vragenquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Sinds wanneer kijk je F1 Ramon, als ik vragen mag?
En het wilt niet zeggen dat als je een berekenend coureur bent dat je geen inhaalacties wilt/kan maken
Dat is dan anders zoals ik het beleefd heb, want in zijn tijd bij Renault stond Alonso bekent om zijn agressieve rijstijl, beetje zoals Hamilton dat nu heeft. Alleen is Alonso wat ouder en verstandiger geworden en heeft hij geleerd dat inhalen niet altijd nodig is. Iets wat Hamilton nog moet leren: inhalen doe je in de F1 omdat het nodig is, niet omdat het kan. En Lewis heeft daar de prijs al voor betaald, namelijk zijn kans op de wereldtitel dit seizoen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenquote:'Valencia neemt plaats over van Barcelona met Spaanse Grand Prix'
De Grand Prix van Spanje zal volgend jaar niet meer op het Circuit de Catalunya worden verreden. Volgens berichten in de Spaanse media gaat het Valencia Street Circuit het contract met Bernie Ecclestone verlengen tot en met 2021 en zal het hierbij de Spaanse Grand Prix mogen organiseren. Voor Barcelona zou geen plaats meer zijn op de kalender.
De voorlopige kalender voor 2012 bevat momenteel 21 Grands Prix. FIA-president Jean Todt bevestigde dat er volgend jaar maar plaats zal zijn voor 20 races, dus zal er één circuit van de kalender moeten worden geschrapt. Volgens Cadena SER Radio uit Spanje zal dat het Circuit de Catalunya zijn. Daar wordt al sinds 1991 al de Spaanse Grand Prix georganiseerd.
En dat zou dit jaar wel eens voor de laatste keer geweest kunnen zijn. Het bericht op de radiozender meldt namelijk dat het Urban Street Circuit in Valencia het contract met Bernie Ecclestone gaat verlengen tot 2021 en dat het daarbij de naam Grand Prix van Spanje mag dragen. Het contract met het circuit in Barcelona loopt eind 2011 af en inmiddels zouden gesprekken over contractverlenging tot en met 2016 al zijn stilgelegd.
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
En godver de godver
[..]
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenSmijt die kutbaan toch ergens een rivier in, laat er een aardbeving komen, laat er gras op de baan groeien en ga dan een GP rijden. Maar dit
en dan ook nog tot 2021
![]()
Dat wordt dus half juni geen GP meer kijken de komende 10 jaar
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:
''Maleisien GP, hottest race on earth''
''Nurburgring, the green hell''
''Italian GP, fastest GP on earth''
''Valencia, the dullest race on earth''Als dat nou geen magnifiek uithangbord is weet ik het ook niet meer
ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."
Ik zeg instant hit garantie.
Bedoel je Singapore?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
Net zo'n geweldig circuit als die nachtrace.
Hoho, die willen zelf niet meer he...quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ach Barcelona is wat dat betreft ook elk jaar hetzelfde.
Dat lijkt in ieder geval wat beter nieuws te zijn voor Turkije.
Ja, die gevangenis race.quote:
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?quote:
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?
Ok.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |