Vettel zou gek zijn om nu weg te gaan bij Red Bullquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso niet constantHeeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is
mwah, hij kan (als het moet) ook heel berekenend rijden hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat Ferrari Vettel zover krijgt dat hij voor hun gaat rijden, want ook hij heeft een Ferrari rijstijl, kost alleen een hoop geld om hem bij RBR weg te krijgen ben ik bang.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.
Maar zoals Kepler zegt, Alonso kan ook een berekenend coureur zijn. Heeft vorig jaar genoeg gezegt dat als ie elke race binnen de top 3 zou eindigen WDC zou worden, en toen is hem dat ook gelukt tot op de laatste race, en die kostte hem uiteindelijk ook het WK. Sterker nog, in vergelijking met Hamilton zou Alonso nooit een risicovolle actie uithalen in de laatste races als die weet dat als ie telkens in de top 5 zou eindigen ook WDC zou worden. Iets wat een Hamilton nooit zou zeggen, en waarschijnlijk die bewuste actie wel zou uitvoeren. En dat is eigenlijk wat Hamilton breekt onder druk, en waar Alonso wel weer in uitblinkt.
dit hele bericht is nu koren op de molen van zowel Walter en Vosss als Weltschmerz
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen.
Uiteraard mag je dat vragenquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Sinds wanneer kijk je F1 Ramon, als ik vragen mag?
En het wilt niet zeggen dat als je een berekenend coureur bent dat je geen inhaalacties wilt/kan maken
Dat is dan anders zoals ik het beleefd heb, want in zijn tijd bij Renault stond Alonso bekent om zijn agressieve rijstijl, beetje zoals Hamilton dat nu heeft. Alleen is Alonso wat ouder en verstandiger geworden en heeft hij geleerd dat inhalen niet altijd nodig is. Iets wat Hamilton nog moet leren: inhalen doe je in de F1 omdat het nodig is, niet omdat het kan. En Lewis heeft daar de prijs al voor betaald, namelijk zijn kans op de wereldtitel dit seizoen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenquote:'Valencia neemt plaats over van Barcelona met Spaanse Grand Prix'
De Grand Prix van Spanje zal volgend jaar niet meer op het Circuit de Catalunya worden verreden. Volgens berichten in de Spaanse media gaat het Valencia Street Circuit het contract met Bernie Ecclestone verlengen tot en met 2021 en zal het hierbij de Spaanse Grand Prix mogen organiseren. Voor Barcelona zou geen plaats meer zijn op de kalender.
De voorlopige kalender voor 2012 bevat momenteel 21 Grands Prix. FIA-president Jean Todt bevestigde dat er volgend jaar maar plaats zal zijn voor 20 races, dus zal er één circuit van de kalender moeten worden geschrapt. Volgens Cadena SER Radio uit Spanje zal dat het Circuit de Catalunya zijn. Daar wordt al sinds 1991 al de Spaanse Grand Prix georganiseerd.
En dat zou dit jaar wel eens voor de laatste keer geweest kunnen zijn. Het bericht op de radiozender meldt namelijk dat het Urban Street Circuit in Valencia het contract met Bernie Ecclestone gaat verlengen tot 2021 en dat het daarbij de naam Grand Prix van Spanje mag dragen. Het contract met het circuit in Barcelona loopt eind 2011 af en inmiddels zouden gesprekken over contractverlenging tot en met 2016 al zijn stilgelegd.
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
En godver de godver
[..]
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenSmijt die kutbaan toch ergens een rivier in, laat er een aardbeving komen, laat er gras op de baan groeien en ga dan een GP rijden. Maar dit
en dan ook nog tot 2021
![]()
Dat wordt dus half juni geen GP meer kijken de komende 10 jaar
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:
''Maleisien GP, hottest race on earth''
''Nurburgring, the green hell''
''Italian GP, fastest GP on earth''
''Valencia, the dullest race on earth''Als dat nou geen magnifiek uithangbord is weet ik het ook niet meer
ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."
Ik zeg instant hit garantie.
Bedoel je Singapore?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
Net zo'n geweldig circuit als die nachtrace.
Hoho, die willen zelf niet meer he...quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ach Barcelona is wat dat betreft ook elk jaar hetzelfde.
Dat lijkt in ieder geval wat beter nieuws te zijn voor Turkije.
Ja, die gevangenis race.quote:
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?quote:
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?
Ok.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |