quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years
Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef vosss het volgende:
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer
Hoi enzo
Kan het niet volgen of opnemen...quote:Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years
Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Doe ik idd niet, thnx. Is het maar zo kort dat het op YT gezet kan worden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 25-07-2011 21:15:49 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
En Tom Pryce, en Cevert, een beetje lugubere ongelukken en verder misschien niet zo relevant. Maar eindig dan even met hoe het er nu voorstaat of hoe het in de jaren 80 beter werd. Zoiets, draai er even een punt aan. Maar goed, voor de rest wat het mooi om te zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:20 schreef Burnie88 het volgende:
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
Jammer van het NAB, dat is echt de grootste kut organisatie van het kartenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef vosss het volgende:
Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting
Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.
Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis.
Oke, duidelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
waar heb je dit bekeken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Moet Kobayashi zijn licentie dan weer inleveren??quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.
Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.
Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Klopt, vooral 1e seizoenshelft had Hulkenberg moeite om zich aan te passen, echter heeft hij zich in de 2e seizoenshelft snel weten te verbeteren met o.a. een pole op Interlagos en deed niet onder voor de pace van Barri. Op basis van de F3 en GP2 prestaties van Hulkenberg zou ik hem zeker nog een seizoen in actie willen zien, men moet niet vergeten dat bijv een Vettel in 2007 ook out qualified werd door Liuzzi wat nou ook niet echt een toprijder was.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
quote:2012 Formula 1 calendar set for major overhaul
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone plans to move the Bahrain Grand Prix to the tail end of the 2012 season, AUTOSPORT can reveal, as part of a revised calendar that looks set to see Turkey dropped entirely.
Although the FIA published its version of the 2012 schedule at its most recent meeting of the FIA World Motor Sport Council last month, it is understood that Ecclestone has undertaken a major reshuffle in the plans for next year.
With teams concerned about the first race being in Bahrain - because of the still uncertain political situation and the spotlight that could overshadow the season build-up ahead of the event's return to the calendar – Ecclestone's primary focus was on sorting out what to do with the Sakhir date.
As well as that, there was some concern in the United States about the possibility of hosting the new race in Austin in June – when very high temperatures could prove troublesome for drivers, teams and spectators.
Sources have revealed that Ecclestone has now finalised his major reorganisation of the calendar, which he has given to the teams for them to highlight any issues they have.
It is understood that he plans for the 2012 season to now start in Australia, with Bahrain shifting to a November date where it will be fitted in as a back-to-back with Abu Dhabi.
This will give Bahrain authorities an extra nine months to ensure the political situation in the Gulf state is improved enough for there to be no concerns from teams about the staging of the event.
As well as moving Bahrain to later on in the calendar, it is also understood that Austin will be moved to the end of the campaign – with it becoming the penultimate race of the season before Brazil. The two events will also form a back-to-back.
The shifting of Bahrain means that the 2012 season is now likely to start with the Australian Grand Prix, which will return to being a back-to-back event with Malaysia.
The Chinese and Indian Grands Prix will then follow as stand alone events, before a three week gap to the start of the European season in Barcelona.
The inclusion of this three-week gap means that F1 teams will now be able to schedule an in-season test – which will likely take place at either Mugello or Silverstone.
With the calendar size being restricted to 20 events, it is understood that Turkey is absent from the 2012 schedule that has been provided to the teams – with the Istanbul venue having stalled earlier on this year in agreeing a new contract with F1's commercial rights organisation.
Ecclestone's plans for the calendar remain provisional, but if teams do not complain about any major logistical dramas then it could be submitted to the FIA's World Motor Sport Council for ratification later this year.
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
Zoals vroeger dus weerquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
5.1 Qualificationsquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.
[..]
Zoals vroeger dus weer
Volkswagen - zou kunnen, aan de andere kant, F1 wagen fur das volk. Nee misschien toch niet.quote:We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen," zei de Topman van Bentley en adviseur bij Volkswagen Group Wolfgang Dürheimer tegen Auto Motor und Sport. Tot de Volkswagen Group behoren naast Volkswagen en Bentley ook Audi, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT en Skoda.
Mijn mening is dat ze maar 3 (van de 8!) merken hebben die eventueel een optie zijn en dat zijn Audi, Lamborghini en Porsche.quote:We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen,
Zeker geen Audi ivm LeMans.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom?
Moeilijk hoor ... als Italiaans merk tegen Ferrari. Kan averechts werken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:02 schreef Fir3fly het volgende:
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/quote:Sky and BBC to share UK F1 coverage from 2012
2012 F1 season
29 July 2011 by Keith Collantine
Start, Silverstone, 2011
The BBC will no longer show every round of the F1 season live from next year.
Under a new deal announced today the BBC will share coverage with Sky from 2012 to 2018.
Sky will show every race live. The BBC will only screen around half the season’s races including the British and Monaco races, plus the season finale.
Sky will show all the practice and qualifying sessions live as well, while the BBC will only show practice and qualifying sessions for certain races.
BBC Sport director Barbara Slater said: “We are absolutely delighted that F1 will remain on the BBC.
“The sport has never been more popular with TV audiences at a ten-year high and the BBC has always stated its commitment to the big national sporting moments.
“With this new deal not only have we delivered significant savings but we have also ensured that through our live and extended highlights coverage all the action continues to be available to licence-fee payers.”
Barney Francis, the managing director of Sky Sports, said: “This is fantastic news for F1 fans and Sky Sports will be the only place to follow every race live and in HD.
“We will give F1 the full Sky Sports treatment with a commitment to each race never seen before on UK television.”
Are you happy with the new arrangement? Will this change how you watch F1 next year? Have your say in the comments.
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Lekker wakker worden zoquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberderquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:27 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een Hongarije topic?
Iets met een FOK! Voetbalmanager die gisteravond nog de allerlaatste loodjes nodig had om online te kunnenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Als iemand ff iets in elkaar wil klussen, graag! De FP1 begint al over een kwartier:)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
BBC is net goed en wel op gang met hun F1 coverage, doen ze dit..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/
Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |