abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 19:55:55 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99932518
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden.
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 juli 2011 @ 19:59:21 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99932654
titel klinkt niet heel correct :|W

En laatste nuttige post:
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years

Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99932677
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer :7

Hoi enzo :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99933017
Hoi
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:57 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99933367

Dit was ik helemaal vergeten :D
The line is a dot to you!
pi_99934713
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef vosss het volgende:
Zo. Na bijna 2 maanden afwezigheid ben ik er weer :7

Hoi enzo :)
:W wb!

:* erop voor je geband-zijn... ;)

------

quote:
Ketnet & Canvas 25-07-2011 22:10 - 23:00
Grand Prix: The killer years

Documentaire over de vele dodelijke ongevallen op de Formule 1 circuits in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1 coureurs meer omgekomen tijdens races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits of menselijk falen. Tientallen jonge coureurs verloren het leven in verschrikkelijke crashes.
Kan het niet volgen of opnemen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_99934805
Die heb ik toevallig laatst gezien. Gewoon van usenet getrokken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99934822
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99934858
Als je niet over usenet beschikt:

[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_99935391
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef Nelis89 het volgende:
Als je niet over usenet beschikt:

Doe ik idd niet, thnx. Is het maar zo kort dat het op YT gezet kan worden?

Edit: wow, 59 minuten maar liefst, wist niet dat het kon op YT!

*O*

ff bij Favorieten zetten :9 Thnx :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 25-07-2011 21:15:49 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:35:10 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99967534
Eventueel een torrentje
Of een filehost ergens.
Illegaal kan het niet zijn aangezien het al publiek is uitgezonden.

Maar het was een zeer interessante documentaire iig :Y Dus nogmaals een dank voor de tip ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99968769
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:10:11 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99970436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er volgende week niet een deel II? Ik vond hem een beetje onaf.
Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99977191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Heb 's een beetje rondgekeken, maar volgens mij is dit het toch. Zag al op meerdere fora, en reacties op website dat er meerdere mensen zijn die 'm abrupt vonden eindigen. Voornamelijk omdat ze het bijna dodelijk ongeluk van Lauda oa niet hebben getoond.
En Tom Pryce, en Cevert, een beetje lugubere ongelukken en verder misschien niet zo relevant. Maar eindig dan even met hoe het er nu voorstaat of hoe het in de jaren 80 beter werd. Zoiets, draai er even een punt aan. Maar goed, voor de rest wat het mooi om te zien.

Niet dat ik het terug wil en er gaat echt nog wel een keer een dooie vallen in de F1, maar het is wel grappig om te zien hoe anders er in een paar decennia met leven en dood en risico in het algemeen wordt omgegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99983623
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_99984943

Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting :)

Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.

Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis. O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99989988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:20 schreef Burnie88 het volgende:
Kan iemand mij nog even precies vertellen waarom Chandok reed dit weekend en niet Trulli? Ik zat zaterdag op de tribune en wist niet wat ik zag toen ik die lul weer langs zag komen.. Ik heb die gast geen één keer de eerste bocht zien nemen zonder zich te verremmen, wat een oetlul! Het is een heel aardige gast, maar serieus, dat hoort niet op de grid thuis. Net zoals D'ambrosio trouwens.
Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
pi_99998322
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:44 schreef vosss het volgende:

Kees heeft het goed naar zn zin zo te zien in de karting :)

Nooit geweten eik wat die gast deed nadat Bridgestone zich teruggetrokken heeft.

Wel mooi om te zien. Van jarenlang F1 weer helemaal terug naar de basis. O+
Jammer van het NAB, dat is echt de grootste kut organisatie van het karten :r
Allemaal amateurs die niet weten wat ze aan het doen zijn.

Zo frustratie er even uit :P
<>
pi_99998790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Oke, duidelijk.

Misschien dat ik te snel ben met mijn mening over D'Ambrosio, maar ik vind hem tot nu toe niets toevoegen. Vroeger kon een Alonso, Webber of Vettel wel wat toevoegen in een inferieure wagen. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat de Virgin echt een auto om te huilen is.

Ja over die oude mannen heb je helemaal gelijk, oprotten!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_100014043
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde :D
Calmer than you are
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:44:33 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_100014257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_100015082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Net even de onboard bekeken van de race dit weekend; die Schumacher en Petrov hebben een lekker potje zitten wheelbangen in de eerste ronde :D
waar heb je dit bekeken?
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_100015530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:11:48 #24
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_100017722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Moet Kobayashi zijn licentie dan weer inleveren??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_100019734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ervaring opdoen voor de GP van India, commercieel gezien veel interessanter om daar een Indier te laten rijden en Trulli is toch uitgeblust dus gaven ze Chandhok de kans om wat ervaring op te doen in de Lotus.

Kritiek op D'Ambrosio vind ik overdreven, absoluut niet te vergelijken met Chandhok, was in de Kwalificatie een fractie langzamer dan Glock en in de race was hij ook niet veel langzamer, snelste raceronde zelfs sneller dan die van Glock.

Heidfeld,Barrichello en Trulli mogen de f1 wat mij betreft per direct verlaten, houden talentvolle jongens zoals Hulkenberg alleen maar tegen.
Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_100021699
Ben erg fan van Barrichello, zijn inhaalacties zijn vaak erg mooi. Maar waar Barri altijd last van heeft gehad, is dat hij een rijder is die het van zijn uniek goede dagen moet hebben. Met het verkeerde Braziliaanse been uit bed gestapt of een bad hair day (serieus probleem bij Rubens:D) en hij presteerd gelijk een stuk minder. Heeft ie wel een goede dag, dan kan hij wel ontzettend hard rijden ! Hockenheim 2000 en Hongarije 2001 als ik het goed heb waren van die races. Maarja, 2 races van meer dan 10 jaar geleden is niet zo best natuurlijk, het zijn er nog wel meer natuurlijk, deze 2 staan me dan bij, maar het zegt wel wat over de wisselvallige vorm van hem. Zal het jammer vinden als hij er niet meer is in het veld, maar het is idd wel tijd voor nieuw spul !
pi_100031907
Barri heeft op meerdere manieren last van Schumacheritus. F1 is een sport voor coureurs van 30 jaar en jonger, uitzonderingen daargelaten. Schumi was een held maar 5G blijft 5G. Ook Barri zal 'm nu wel voelen (door slijtage).
Calm down, please!
pi_100033667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen was Hulkenberg vorig jaar niet beter dan Barri bij Williams.
Klopt, vooral 1e seizoenshelft had Hulkenberg moeite om zich aan te passen, echter heeft hij zich in de 2e seizoenshelft snel weten te verbeteren met o.a. een pole op Interlagos en deed niet onder voor de pace van Barri. Op basis van de F3 en GP2 prestaties van Hulkenberg zou ik hem zeker nog een seizoen in actie willen zien, men moet niet vergeten dat bijv een Vettel in 2007 ook out qualified werd door Liuzzi wat nou ook niet echt een toprijder was.
pi_100038958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:06 schreef trance_fan het volgende:

[..]

waar heb je dit bekeken?
Heb hem richting de dumpert gestuurd: klik
Calmer than you are
pi_100060998
quote:
2012 Formula 1 calendar set for major overhaul

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone plans to move the Bahrain Grand Prix to the tail end of the 2012 season, AUTOSPORT can reveal, as part of a revised calendar that looks set to see Turkey dropped entirely.

Although the FIA published its version of the 2012 schedule at its most recent meeting of the FIA World Motor Sport Council last month, it is understood that Ecclestone has undertaken a major reshuffle in the plans for next year.

With teams concerned about the first race being in Bahrain - because of the still uncertain political situation and the spotlight that could overshadow the season build-up ahead of the event's return to the calendar – Ecclestone's primary focus was on sorting out what to do with the Sakhir date.

As well as that, there was some concern in the United States about the possibility of hosting the new race in Austin in June – when very high temperatures could prove troublesome for drivers, teams and spectators.

Sources have revealed that Ecclestone has now finalised his major reorganisation of the calendar, which he has given to the teams for them to highlight any issues they have.

It is understood that he plans for the 2012 season to now start in Australia, with Bahrain shifting to a November date where it will be fitted in as a back-to-back with Abu Dhabi.

This will give Bahrain authorities an extra nine months to ensure the political situation in the Gulf state is improved enough for there to be no concerns from teams about the staging of the event.

As well as moving Bahrain to later on in the calendar, it is also understood that Austin will be moved to the end of the campaign – with it becoming the penultimate race of the season before Brazil. The two events will also form a back-to-back.

The shifting of Bahrain means that the 2012 season is now likely to start with the Australian Grand Prix, which will return to being a back-to-back event with Malaysia.

The Chinese and Indian Grands Prix will then follow as stand alone events, before a three week gap to the start of the European season in Barcelona.

The inclusion of this three-week gap means that F1 teams will now be able to schedule an in-season test – which will likely take place at either Mugello or Silverstone.

With the calendar size being restricted to 20 events, it is understood that Turkey is absent from the 2012 schedule that has been provided to the teams – with the Istanbul venue having stalled earlier on this year in agreeing a new contract with F1's commercial rights organisation.

Ecclestone's plans for the calendar remain provisional, but if teams do not complain about any major logistical dramas then it could be submitted to the FIA's World Motor Sport Council for ratification later this year.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:49:37 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100061774
Godver, Turkije weg :(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:59:37 #32
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_100062240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Een superlicentie krijg je echt niet zomaar, daar zitten gewoon regels aan.
Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

ze zouden gewoon alleen mensen een superlicentie moeten geven die in de top 3 mee kunnen in een internationale race klasse (en nee niet de Formule trapauto in Maleisie)
Zoals vroeger dus weer :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_100062926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Welke regels dan? Oja, die ene waar in staat beschreven dat je 300 á 350 km's moet hebben gereden in een F1 wagen in tests, of die nu 5 jaar oud is die wagen of 'n half jaar doet er dan niet toe. Moet in 'n dag dus wel lukken om je licentie te behalen.
Die regel is er trouwens gekomen nadat Raikkonen rechtstreeks van de Formule Renault is gekomen maar alsnog door de regelgevers van de FIA goed genoeg bevonden werd. Daarvoor is het altijd noemenswaardige prestaties/titels geweest in junior klassen, waarbij de F3000 natuurlijk de beste op je CV was.



[..]

Zoals vroeger dus weer :)
5.1 Qualifications

5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade A licence.

5.1.2 The driver must also satisfy at least one of the following requirements:

a) have made at least 5 starts in races counting for the FIA Formula One World Championship for Drivers the previous year, or at least 15 starts within the previous 3 years.
b) have previously held the Super Licence and have been the regular test driver with an F1 World Championship team for the previous year.
c) have been classified, within the previous 2 years, in the first 3 of the final classification of: the F2 Championship, or the International F3 Trophy, or the GP2 Series, or the GP2 Asia Series or the Japanese F/Nippon Championship,
d) have been classified in the first 4 of the final classification of the Indycar IRL series within the previous 2 years,
e) be the current champion of one of the following:
- Formula 3 Euro Series
- The principal national F3 championships of: Great Britain, Italy, Japan, Spain
- World Series F/Renault V6

N.B.: the title of Champion is considered valid for 12 months from
the last race of the relevant series or championship season.

f) be judged by the FIA to have consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars, but with no opportunity to qualify under any of c) to e) above. In this case the F1 team concerned must show that the applicant has driven at least 300 km in a current Formula One car consistently at racing speeds, over a maximum period of 2 days, completed not more than 90 days prior to the application and certifi ed by the ASN of the country in which the test took place.

By exception, if supported by the FIA Safety Commission, the FIA World Motor Sport Council may approve the issue of the Super Licence to persons judged by the Council to have met the intent of the qualification process.

4. Qualification for Grades B and A

4.1 Grade A or B licences are issued by the driver’s ASN, after it has verified that the driver’s results, competence and conduct are satisfactory.

4.2 To qualify for Grade B, the driver’s ASN must ascertain that, within the 24 months prior to the application, he has fi nished and been classifi ed in at least 5 national championship or international races.

4.3 To qualify for Grade A, the requirements of point 4.2) must have been satisfied and in addition the driver’s ASN must ascertain that, within the 24 months prior to the application, he/she has
fi nished in the fi rst 5 places in the general classifi cation of 5 races for which the Grade B licence is required, or, in the current or previous year, has fi nished in the fi rst 5 of the fi nal classifi cation of a championship for which the Grade B licence is required. The FIA may require the ASN to submit the driver’s record for examination.

4.4 In order to maintain the qualifi cation for a Grade A or B licence, the driver must participate in at least one international event of the appropriate category per 12-month period, or otherwise must again be observed, to the satisfaction of the licensing ASN, during practice for an international event.

http://argent.fia.com/web(...)nexe%20L_%202011.pdf
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_100074304
Volkswagen mogelijk vanaf 2018 in F1

En mijn reactie aldaar:

quote:
We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen," zei de Topman van Bentley en adviseur bij Volkswagen Group Wolfgang Dürheimer tegen Auto Motor und Sport. Tot de Volkswagen Group behoren naast Volkswagen en Bentley ook Audi, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT en Skoda.
Volkswagen - zou kunnen, aan de andere kant, F1 wagen fur das volk. Nee misschien toch niet.

Bentley - lijkt me niet, Bentley zijn vooral luxe limousines, dat merk heeft niets te zoeken in F1.

Audi - goeie optie. De beste waarschijnlijk.

Bugatti - no go; starten in F1 is achteraan en dat kan niet met een merk wat de snelste auto ooit heeft lijkt me. Bovendien is de extra exposure die een merk krijgt door mee te doen keigoed voor je verkoop, maar niet als de enige auto die je hebt meer dan 1 miljoen kost. Mensen met genoeg geld voor die bak kopen hem toch wel.

Lamborghini - redelijke optie, al denk ik niet dat ze er meer auto's door gaan zullen verkopen.

Porsche - zou kunnen, persoonlijk denk ik dat ze zich beter kunnen richten op de overige klasses waar ze momenteel actief in zijn.

SEAT - geen optie.

Skoda - al helemaal niet.

quote:
We hebben genoeg goede merken waarmee we dat kunnen gaan doen,
Mijn mening is dat ze maar 3 (van de 8!) merken hebben die eventueel een optie zijn en dat zijn Audi, Lamborghini en Porsche.

Met als kanttekening dat zowel Lamborghini en Porsche waarschijnlijk toch niet zo een heel goeie optie zullen blijken.

Denk dat als ze al instappen dat ze dat het best met Audi kunnen doen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100074324
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100074766
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Welk merk denken jullie dat ze het beste mee kunnen instappen mochten ze het inderdaad gaan doen tegen die tijd en waarom? :)
Zeker geen Audi ivm LeMans.
Bugatti niet, Lamborghini niet ... Die zullen nooit met kleine motoren gaan rijden in hun personenauto's dus geen raakvlakken meer met F1. Weet ook niet of ze zich daarmee populair zouden maken bij Italianen en Tifosi wereldwijd.
Bentley ... ach, ze hebben nog een Speed 8 project wat doorgestart kan worden. Het is niet dat ze vies zijn van een wedstrijdje. Ik denk toch eerder een Duits merk, dus Skoda & Seat vallen ook af.
Volkswagen hoeft het niet te hebben van performance cars.

Porsche ... hmmm. Zijn sinds nog niet zo heel lang zeer groen bezig. Duits. Performance gericht.
Volgens mij is Porsche de grootste kanshebber. Afmeten tegen Ferrari en McLaren terwijl je veel leert van groenere performance lijkt op een win-win situatie.
Calm down, please!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 02:02:39 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100074788
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100074798
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 02:02 schreef Fir3fly het volgende:
Porsche gaat (godzijdank) ook weer naar Le Mans, dus ik gok op Lambo. Is ook al eens eerder in de F1 actief geweest.
Moeilijk hoor ... als Italiaans merk tegen Ferrari. Kan averechts werken.
Calm down, please!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 02:05:18 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100074837
Dan blijft alleen VW zelf over. Zou best kunnen, als concurrent van Mercedes.

Overigens was die Bentley Speed 8 gewoon een Audi R8 met een dak.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100074926
Ik zie Honda en Toyota ook nog wel terugkomen tegen die tijd.
Calm down, please!
pi_100077437
quote:
Sky and BBC to share UK F1 coverage from 2012
2012 F1 season
29 July 2011 by Keith Collantine
Start, Silverstone, 2011
The BBC will no longer show every round of the F1 season live from next year.

Under a new deal announced today the BBC will share coverage with Sky from 2012 to 2018.

Sky will show every race live. The BBC will only screen around half the season’s races including the British and Monaco races, plus the season finale.

Sky will show all the practice and qualifying sessions live as well, while the BBC will only show practice and qualifying sessions for certain races.

BBC Sport director Barbara Slater said: “We are absolutely delighted that F1 will remain on the BBC.

“The sport has never been more popular with TV audiences at a ten-year high and the BBC has always stated its commitment to the big national sporting moments.

“With this new deal not only have we delivered significant savings but we have also ensured that through our live and extended highlights coverage all the action continues to be available to licence-fee payers.”

Barney Francis, the managing director of Sky Sports, said: “This is fantastic news for F1 fans and Sky Sports will be the only place to follow every race live and in HD.

“We will give F1 the full Sky Sports treatment with a commitment to each race never seen before on UK television.”

Are you happy with the new arrangement? Will this change how you watch F1 next year? Have your say in the comments.
http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
pi_100077453
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
Calmer than you are
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:57:37 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100077557
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
Lekker wakker worden zo -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dan gewoon pay-per-view oid. Nooit meer terug naar Olav.
Inderdaad
pi_100077649
Dat is wel klote ja, vind het wel lekker zo, zonder reclame.
Dan maar wellicht pay-per-view ja, mits in HD en misschien meerdere camera's kunnen kiezen oid.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:16:57 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100077906
FP1 10 uur; http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-1.html


Ik ben er vanmiddag niet dus ook meteen maar link voor FP2 om 14 uur

http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-2.html
pi_100078119
Komt er nog een Hongarije topic?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:32 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_100078410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:27 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Komt er nog een Hongarije topic?
normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
pi_100078513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Iets met een FOK! Voetbalmanager die gisteravond nog de allerlaatste loodjes nodig had om online te kunnen :P We hebben er samen aan gewerkt.

Mss dat het F1-racetopic daarom nog niet staat?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_100078560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

normaal zou dat er al zijn maar ik weet niet waarom PSM het dit keer niet gedaan heeft, kunnen we zelf ook doen uiteraard maar dan wordt het wat soberder
Als iemand ff iets in elkaar wil klussen, graag! De FP1 begint al over een kwartier:)

Maar Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitgebreide OP toch nooit lees.
pi_100079085
http://www.skysports.com/story/0,19528,12433_7066182,00.html


^^ F1 races worden gesplit tussen de BBC en Sky. Achtelijk...
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:22:37 #51
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100079612
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:49 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)uk-f1-coverage-2012/

Godver, kunnen we weer naar dat geouwehoer van Olav Mol gaan luisteren :r
BBC is net goed en wel op gang met hun F1 coverage, doen ze dit.. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')