Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.quote:
Senna kon ook aardig beuken, maar verder vind ik als die vergelijkingen zinloos, andere tijd , andere auto's.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
quote:Button: “Ik ben meer als Prost en Hamilton is meer als Senna”
De huidige McLaren-rijders Jenson Button en Lewis Hamilton lijken wel wat op een vermaard duo uit het verleden. Eind jaren tachtig van de vorige eeuw verdedigden Alain Prost en Ayrton Senna de eer van de Britse renstal. Button zou dan aan de rustige en geduldige Prost doen herinneren terwijl Hamilton meer weg heeft van de aanvallende en agressieve Senna.
De winnaar van de Hongaarse Grand Prix van afgelopen weekend kan zich wel vinden in die vergelijking. Button: “Ik ben het daar wel mee eens. Ik vind zulke vergelijkingen wel leuk. Ayrton was vaak sneller over één ronde, maar Alain won races met een andere aanpak. Hij was sneller over een race-afstand omdat hij de auto en de banden meer spaarde. Hij wist hoe je het snelst naar ronde zestig kon komen, en dan valt de finishvlag pas, niet in ronde dertig.”
Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
Ja dat soort dingen krijg je altijd als er geen races zijnquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:14 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Button het niet zo bedoelt.
De vraag zou wel iets in de trant zijn geweest van: 'noem een coureur uit het verleden waarmee je de meeste overeenkomsten ziet' en hier is door de journalisten weer iets 'moois' van gemaakt.
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met alle respect voor Button, Prost was van een andere orde
Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk isquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in orde tussen Hamilton en Senna.
http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.htmlquote:'Rechterarm van Robert Kubica zal nooit volledig genezen'
De toestand van Robert Kubica gaat langzaam maar zeker de goede kant op, maar de Pool wacht nog een helse klus om een comeback te maken in de Formule 1. Zijn rechterarm zal waarschijnlijk nooit volledig genezen, zo stelt een artikel in de Duitse krant Die Welt.
Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
Even het origineel gelezen en ze schrijven inderdaad dat hij zijn arm waarschijnlijk nooit meer helemaal kan buigen maar dat wordt niet als een bezwaar gezien om weer een F1 auto te besturen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/201(...)olledig-genezen.html
Komt wel Die Welt, niet zo'n betrouwbare krant volgens mij.
Zou erg zonde zijn als Kubica niet meer op z'n oude niveau kan terugkomen. Hopen dat het goed komt met hem
Beetje non-nieuws. DC stak nog wel eens een middelvinger op maar dat heb ik Kubica nooit zien doen. Ik heb wel eens wat enkelbanden gescheurd en dat been en voet zijn ook nooit meer in oude staat teruggekeerd. Volledig herstel is wat anders dan in oude staat terugkeren.quote:Kubica beleefde in februari een zwaar rally-ongeluk en destijds werd zelfs gevreesd voor amputatie. Ondertussen kan de Lotus Renault GP-coureur zijn arm, hand en vingers wel weer bewegen, maar de arm zal nooit in zijn oude staat terugkeren, zo schrijft verslaggever Burkhard Nuppeney. De behendigheid in zijn vingers is vrijwel volledig terug, al zorgt zijn middelvinger nog voor problemen. Zijn duim is compleet hersteld.
Bullshit slaat op je opmerking neem ik aan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bullshit. Senna kon racen, Hamilton kan alleen maar beuken.
Vorig jaar in Barcelona was er al contact tussen RB en Verstappen.quote:Op zondag 31 juli 2011 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Even een nieuwsbericht van de frontpage plaatsen, voor diegene die daar nooit komen.
Verstappen geeft F1-demonstratie op Zandvoort
Vooral dit viel me op:
[..]
Zou de familie Verstappen bezig zijn om een contract met RB af te sluiten zodat Max in het opleidings programma komt?
Zoals Voss al bij de reacties zei: hoe tof zou het zijn als Nicky De Vries straks bij McLaren rijdt, en Max bij RBR
Die komt zeker wel in de F1, veel namen van vroeger komen er gewoon weer opnieuw in.quote:Max Verstappen heeft een van de belangrijkste raceweekenden van het jaar als kampioen van de prestigieuze WSK Euro Series 2011 afgesloten! Dankzij het winnen van de prefinale en een vijfde plaats in de finale heeft de CRG-fabriekscoureur met maar liefst 55 punten voorsprong met succes zijn KF3-titel verdedigd. Zelfs ondanks het missen van de derde ronde van het vier ronden tellende kampioenschap ten gevolge van een rib-/rugblessure.
De WSK Euro Series begon in het Italiaanse Sarno en ging via het Portugese Portimao en het Italiaanse La Conca tenslotte dit weekend naar het Spaanse Zuera. Daar prolongeerde Max zijn KF3-titel en bewees hij eens temeer tot de absolute wereldtop van de karting te behoren.
Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Hamilton kan zich gezien zijn leeftijd nog tussen de echte grote mannen gaan scharen terwijl dit voor Button niet meer mogelijk is
Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet op rekenen. Qua raw speed is hij goed, maar heeft hij twee concurrenten waar hij niet bovenuit steekt. Met alleen raw speed wordt je geen meervoudig wereldkampioen, daarvoor moet je daarop ook kunnen maximaliseren. Dat kan hij niet, integendeel, hij heeft de mentaliteit van een verwende puber. Hij moet de beste auto hebben ipv het beste te halen uit het materiaal wat hij heeft, iedereen moet voor hem aan de kant ipv dat hij het als zijn verantwoordelijkheid en kunde ziet om er in moeilijke omstandigheden toch voorbij te komen, en hij moet banden hebben zodat hij lekker kan racen, ipv te werken met het materiaal wat hij heeft en daar het beste uit te halen trapt hij ze af. Hij vindt zijn eigen 'karakter' op de baan zo belangrijk, kijk mij eens agressief zijn en lekker knallen, en intussen trapt hij de banden af. En als de druk groot wordt dan choket hij en gaat hij rare fouten maken.
Wil hij een grote worden dan moet hij net zo op zijn snelheid maximaliseren als Button dat doet op diens snelheid. Dan had hij nu al veel meer punten gehad dan Button en stond hij in de buurt van Vettel. Door eigen fouten staat hij ver achter Vettel. Hun auto's ontlopen elkaar feitelijk niet veel.
Dan kun je zeggen hij is nog jong, en op zich is hij nog vrij jong, maar dat is een alleen argument in de zin van dat hij dan nog een ontwikkeling kan doormaken. Hij is alweer 5 jaar bezig en hij heeft in die 5 jaar nul komma nul ontwikkeling doorgemaakt. Als hij niet in staat is zich te ontwikkelen, dan zal hij niet beter worden in die jaren die hij nog te gaan heeft en op dit niveau blijven. Op dit niveau heeft hij de allerbeste auto en een boel geluk nodig om WK te worden. Dat is hem al een keer gebeurd, de kans dat het nog een keer gebeurt is niet zo heel groot. Vettel is hem al voorbij, de volgende generatie snelle jonge jongens komt er alweer aan. Het wordt nog lastig.
We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach Vettel, jouw idool kan zonder de snelste auto ook niet winnen, het blijft altijd de combinatie auto rijder, Vettel, Hamilton en Alonso zijn gewoon de beste 3 en voorzien van goed materiaal zullen die het de komende jaren nog uitvechten.
We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We kunnen wel doen alsof Red Bull zo dominant is, maar feitelijk is Vettel dominant en had Hamilton in zijn McLaren er in de buurt gezeten als hij het niet zo vaak zelf had verkloot. En Hamilton zegt dat het aan de auto ligt. Behalve dat dat niet leuk is voor zijn team, is die manier van denken er niet een van een meervoudig wereldkampioen, hij is van de 'we' als het misgaat en van de 'I' wanneer het een keer goed gaat. Met die manier van denken wordt je geen meervoudig wereldkampioen. De snelste auto is schaars, je hebt maar een paar seizoenen waarin je die hebt en dan nog voor delen van het seizoen. Vettel heeft dat een paar races gehad, en de maximale score behaald, Hamilton heeft dat een paar races gehad, en verre van de maximale score behaald. Op die manier heeft hij gewoon meer auto nodig om evenveel punten te halen als Vettel. Als de auto's vergelijkbaar zijn legt Hamilton het af.
Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
We worden het hierover toch niet eens, wel vind ik jammer dat jij alles door zo'n enorme Duitse bril bekijkt, een beetje objectiviteit zou je goed doen
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat jullie allebei wel een beetje gelijk hebben. W. wat Hamilton betreft, al vind ik die de laatste twee jaar op dat gebied wel aan het veranderen (toch een ontwikkeling?). Maar Red Bull is/was zeker wel dominant anders is het niet te verklaren dat een coureur als Webber diverse malen op pole komt en wint.
Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.quote:Maar laten we Vettel ook niet overschatten. Feit blijft dat hij niet of nauwelijks races gewonnen heeft als hij niet van Pole is gestart.
Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooitquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze in Duitsland tegen de verhouding tussen Vettel en Hamilton aankijken, maar ik kan me niet voorstellen dat het net zo hysterisch chauvinistisch is als in Engeland. Als ik naar de Nederlandse pers kijk dan zie ik ook weer verdraaiingen in zijn voordeel. Dan lijkt het toch alsof de teamleiding hem op de verkeerde banden heeft gezet en dat het lag aan dat de radio stuk was, terwijl hij volgens mij gewoon de verkeerde banden koos, en verklootte hij niet alleen daarmee zijn race, maar ook met een spin (gebeurt hem nooit zegt ie, maar volgens mij heb ik hem er zelfs wel eens in de pitstraat af zien vliegen) en een belachelijk actie daarop.
Dus wat is dan objectiviteit? Zet alle keren dat Hamilton door zijn eigen acties punten misliep maar eens op een rijtje.
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.
[..]
Dat geldt ook voor Senna. Doen alsof dat belangrijk is, is puur Brits chauvinisme. Vettel laat bekwam inhaalacties zien, zonder dat hij daarbij intimidatie en contact nodig heeft, maar als hij vooraan rijdt dan gaat hij zich natuurlijk niet laten zakken om te laten zien dat hij kan inhalen. Via pole maximaliseert hij op de snelheid van de auto in de kwalificatie. Hij start namelijk ook uitstekend, Hamilton heeft vaak geen optimale kwalificatie en verliest wel eens een of meerder plekken bij de start, en gaat dan als een dolle stier inhalen, en dan gaan we doen alsof dat een blijk van klasse is. Dat is natuurlijk niet zo, het is compensatie van suboptimaal presteren. Dat inhalen een vaardigheid is die hij in zich heeft en waarschijnlijk ook wel met de nodige zelfbeheersing zou kunnen uitvoeren, doet er niet aan af dat hij de snelheid van zijn auto en de snelheid van zichzelf maar heel beperkt omzet in punten. En dat is nou racen.
Het punt is dat objectiviteit over Hamilton ver te zoeken is, Hij moet om de een of andere reden de grote ster zijn, en wordt alles met de mantel der liefde bedekt. Vandaar mijn vraag wat dan objectiviteit is, in ieder geval zijn de meest gehoorde meningen daar niet op gegrond.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Duitse bril of niet, kort van stof ben je nooit![]()
Wat objectiviteit betreft heb ik het puur over jou en niet over Duitse noch Engelse pers.
De meest zeldzame capaciteit heeft hij daar wel voor, maar dat is geen reden om te vergeten dat er nog meer capaciteiten voor nodig zijn.quote:Wat Hamilton betreft zijn we het niet eens maar ik blijf erbij dat hij de capaciteiten heeft om weer wereldkampioen te worden, datzelfde geldt uiteraard voor Vettel en Alonso.
Een perfect rondje is ook maar net zo goed als je materiaal, ik denk niet dat Hamilton een mindere qualifier is dan Vettel. Als je het gemiddelde tijdsverschil in de kwalificatie tussen de teamgenoten bekijkt, is Hamilton gemiddeld 0,31s sneller dan Button en Vettel 0,32s sneller dan Webber, dat verschil is dus nihil en daaruit blijkt niet dat Vettel nou zoveel beter is in de kwalificatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat Webber minder snel is dan Button. RB was vooral in de kwalificatie dominant, terwijl de startpositie dit seizoen minder belangrijk is, daarnaast was dat in lang alle races niet zo. Maar Vettel rijdt ook vaak het perfecte rondje op het moment dat het moet, dat is een kwaliteit, die bijvoorbeeld Hamilton niet heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |