abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:14:48 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_95531758

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:

CLXXX | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:17:12 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_95531843
Laatste post:

Frank McGuire (Richard Roxburgh) is de leider van een groep duikers die een immens grote ondergrondse grot in Papua New Guinea in kaart probeert te brengen. Zijn team bestaat onder andere uit zijn puberale zoon Josh (Rhys Wakefield), de miljonair Carl Hurley (Ioan Gruffudd) die de gehele expeditie financiert, en Carls vriendin Victoria (Alice Parkinson). Als het noodlot toeslaat en een tropische regenbui ervoor zorgt dat ze niet meer terug kunnen keren, zullen ze een alternatieve en onbekende uitgang moeten vinden Wie zal er levend uit de grot komen?

Ik vond het best een leuke en spannende film. Hoewel de acteerprestaties niet van zeer hoog niveau zijn erger ik me er niet aan. Ook de omgevingen zijn erg mooi, en is het niet per se nodig om deze film in 3D te zien. Hij is niet zo goed als avatar of titanic natuurlijk maar op sommige momenten is het erg benauwend. De dialogen verder zijn niet kwalitatief hoogstaand maar niks om je aan te ergeren gewoon standaard gebabbel. Maar de film speelt zich grotendeels toch onderwater af. Verder zitten er genoeg twists in om het spannend genoeg te houden waardoor ik me er meer dan prima heb mee vermaakt.

7,5 (aanrader)

PS= Wat betreft de telling van de topics is iets volgens mij verkeerd gegaan? We slaan er een paar over?
pi_95532206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:17 schreef Roces18 het volgende:
Laatste post:

[ afbeelding ]
Frank McGuire (Richard Roxburgh) is de leider van een groep duikers die een immens grote ondergrondse grot in Papua New Guinea in kaart probeert te brengen. Zijn team bestaat onder andere uit zijn puberale zoon Josh (Rhys Wakefield), de miljonair Carl Hurley (Ioan Gruffudd) die de gehele expeditie financiert, en Carls vriendin Victoria (Alice Parkinson). Als het noodlot toeslaat en een tropische regenbui ervoor zorgt dat ze niet meer terug kunnen keren, zullen ze een alternatieve en onbekende uitgang moeten vinden Wie zal er levend uit de grot komen?

Ik vond het best een leuke en spannende film. Hoewel de acteerprestaties niet van zeer hoog niveau zijn erger ik me er niet aan. Ook de omgevingen zijn erg mooi, en is het niet per se nodig om deze film in 3D te zien. Hij is niet zo goed als avatar of titanic natuurlijk maar op sommige momenten is het erg benauwend. De dialogen verder zijn niet kwalitatief hoogstaand maar niks om je aan te ergeren gewoon standaard gebabbel. Maar de film speelt zich grotendeels toch onderwater af. Verder zitten er genoeg twists in om het spannend genoeg te houden waardoor ik me er meer dan prima heb mee vermaakt.

7,5 (aanrader)

PS= Wat betreft de telling van de topics is iets volgens mij verkeerd gegaan? We slaan er een paar over?
Omg heb ik laatst ook gezien maar ik vond hem echt tegenvallen, zou he zelf een 5je geven
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:33:27 #4
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95532471

Ik vond hem leuk ^O^ Niet hilarisch maar wel zeer vermakelijk. Moest wel even wennen aan Seth Rogen die de stem van de Paul doet omdat je die echt gelijk herkend en ook gelijk zijn hoofd er bij ziet.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_95532565
Domino (2005)
Heerlijke actiefilm, goeie muziek en openingsscene, beetje thriller, Mickey Rourke, Keira Knightley (ondanks veel te dun toch erg knap), (helaas) klein rolletje voor Christopher Walken en gewoon heerlijk 2 uur tieten-schieten-helicopters. En WAT een quotes. :9
Bizar laag gewaardeerd op IMDB. :o

Wat levert Tony Scott toch afwisselend werk. Zijn pareltje True Romance is mijn op 1 na meest favoriete film allertijden, maar Unstoppable en Deja Vu waren bagger. Dit is weer een goeie van hem.
8.6/10 (IMDB: 5.9/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95536072
Trailer film v/d Beastie Boys :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:28:58 #7
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95537055
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

Omg heb ik laatst ook gezien maar ik vond hem echt tegenvallen, zou he zelf een 5je geven
Klopt, had ik zelf ook (review staat in één van de eerdere delen van dit topic). Maar goed, ieder zijn smaak. :)
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:53:44 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95540783
Paul (2011, VS, Greg Mottola)
De film heeft gelukkig genoeg leuke grappen om te zorgen dat het minder stoort dat het verder erg matig is. Simon Pegg en Nick Frost laten weinig creativiteit blijken in het script. Het plot, een geupdate versie van E.T., is ontzettend voorspelbaar met een aaneenschakeling van cliché's zoals de onvermijdelijke rednecks die de protagonisten achtervolgen nadat hun truck is geramd, het domme politieduo en als love-interest een religiefreak die eenmaal van haar geloof gevallen erop los begint te schelden. Waarbij in Shaun of the Dead en Hot Fuzz het gebruik van genreclichés op zichzelf grappig waren, kan ik in deze film niet meer doen dan ze door de vingers zien. En dan heb ik nog niet eens de compleet miscaste Jason Bateman genoemd. Maar gelukkig zitten er zoals gezegd genoeg geslaagde grappen in, die voor het merendeel voor rekening komen voor Paul zelf. Die terecht de naam draagt van de film, want hij steelt de show. De stem van Seth Rogen past precies bij hem.
Verder is de film heel goed voor een spelletje: spot de geek verwijzingen.
cijfer: 7
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:48:05 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_95543130
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:35 schreef El_Matador het volgende:
Domino (2005)
Bizar laag gewaardeerd op IMDB. :o
Aangezien een grote meerderheid dat een hypernerveuze kutfilm vindt, lijkt me dat niet meteen bizar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:43:23 #10
286575 Roces18
Chef de party
pi_95545323
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Aangezien een grote meerderheid dat een hypernerveuze kutfilm vindt, lijkt me dat niet meteen bizar.
Inderdaad, ook die sfeer vindt ik echt verschrikkelijk slecht. Die gele gloed over het scherm soms bah!
pi_95546510
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:43 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad, ook die sfeer vindt ik echt verschrikkelijk slecht. Die gele gloed over het scherm soms bah!
Mijn laptopuitgang kleurt sinds een week sowieso geel, dus daar merkte ik niet zoveel van ;)

Ik vond het een heerlijke film, en ik denk dat er meer liefhebbers zullen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95546915
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn laptopuitgang kleurt sinds een week sowieso geel, dus daar merkte ik niet zoveel van ;)

Ik vond het een heerlijke film, en ik denk dat er meer liefhebbers zullen zijn.
Ik heb hem tijden geleden gekeken, maar kan me herinneren dat ik me prima heb vermaakt
When the going gets weird, the weird turn pro.
pi_95554870
Voor de 2e keer Blue Valentine

fijne film, heel realistisch in beeld gebracht, goed geacteerd door Ryan Gosling en
Michelle Williams.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:22:52 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95556216
Toy Story 3
Het afsluitende deel in wat één van de beste trilogieën is geworden, vond ik bij deze tweede kijkbeurt nóg iets beter dan tijdens de eerste.
Prachtige animaties (die er op de blu-ray retestrak uitzien!), opnieuw een sterk verhaal en een einde waarvan je gegarandeerd minimaal een traantje moet wegpinken.
Misshien wel de beste van de drie, met name door dat einde.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,7/10
pi_95556238
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:17 schreef Roces18 het volgende:
Laatste post:

[ afbeelding ]

7,5 (aanrader)

wat een kutfilm vond ik dat, één van de slechtste films die ik de laatste jaren gezien heb. Oersaai, zichzelf herhalend, karakters die ontzettend cliche én vervelend zijn, tenenkrommende plotwendingen en een einde om te :r

ik heb vaker recensies van je gezien waar ik het niet mee eens was maar dit kon ik niet laten passeren ;)
pi_95557008
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:57 schreef Miam het volgende:
Voor de 2e keer Blue Valentine

fijne film, heel realistisch in beeld gebracht, goed geacteerd door Ryan Gosling en
Michelle Williams.
ik vind dat dus echt 1 van de grootste overrated movies aller tijden, k zou hem zelf een 6+ geven
ik snap niet hoe al die recensies zo positief kunenn zijn
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:41:36 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_95557374
@ hugo, smaken verschillen :P :D

Net Superman Returns gekeken,

In een woord verschrikkelijk. Na een uur heb ik ook doorgespoeld naar het einde wat trouwens erg slecht was net zoals de hele film :') Het hele verhaal was oersaai en zo standaard als de pest. Oh Superman is er weer en er gebeuren weer allemaal dingen maar Superman knapt het wel weer op, beetje lame. En dan die Kate Bosworth jesus die kan helemaal niks. Geef mij maar Teri Hatcher dat is tenminste de echte Lois. De serie was veel en veel beter dan deze troep. En dan gooien ze nog een kind erbij ook damn, hoe verzin je het. En kan je de intro nog langer maken? Een film die 2,5 uur duurt moet wel erg goed zijn om zo lang te boeien, dit was gewoon 2,5 uur slaapverwekkend.

3 :'(
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:10:16 #18
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95559169
Vond Sanctum ook verschrikkelijk :P hij is trouwens niet van James Cameron als je dat dacht. Omdat je Titanic en Avatar erbij haalt in je review.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:13:51 #19
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_95559381
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:10 schreef N-E-R-D het volgende:
Vond Sanctum ook verschrikkelijk :P hij is trouwens niet van James Cameron als je dat dacht. Omdat je Titanic en Avatar erbij haalt in je review.
Het aandeel van Cameron bleef waarschijnlijk beperkt tot toelaten dat zijn naam op de poster kwam :').
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_95561852
Buried

Gisteravond gezien en wat een ontzettend matige film zeg. De laatste drie kwartier ben ik onder het kijken maar gaan fokken en heb ik gewacht tot het einde van de film (einde maakt nog enigszins iets goed).

Als je een film wil maken die zich alleen maar in een doodskist afspeelt, zorg er dan voor dat je er alles aan doet om de film zo goed mogelijk te maken. Maar het gaat al fout bij de telefoongesprekken. Die man ligt doodsangsten uit te staan in de kist en ik kan me voorstellen dat zoiets doorklinkt in zijn stem als hij bijv. het ministerie van Buitenlandse Zaken aan de lijn krijgt of zijn ex-vriendin. Maar wat gebeurt er? De personen die de telefoon opnemen, lijken te reageren alsof ze een irritante telemarketer aan de lijn krijgen.

De reacties van deze mensen op iemand die doodsangsten uitstaat, zijn dan ook compleet ongeloofwaardig omdat ze zo steriel zijn. Hier laat de regisseur al de eerste enorme steek vallen. Nogmaals als je de hele film laat afspelen in een doodskist dan zijn details ontzettend belangrijk! Maar blijkbaar heeft de regisseur niet de diepte (bij lange na niet) om zich echt in te leven in de situatie om de film geloofwaardig te maken.

Dat is al de eerste grote fout en er zullen er nog vele volgen in de film. Wanneer hij de ontvoerder aan de lijn krijgt, zegt die dat er bij zijn voeteneinde een tas ligt met spullen. Tegen die tijd ligt de man al uren in de kist en dan vindt hij "plotseling" een zak met een zaklamp, lichtstokken en andere dingen. Alsof je die zak dan niet allang gevonden had in zo'n kleine kist :')

Dan krijg je ook nog het gezeur over dat zijn zuurstof opraakt als hij zich teveel opwindt... Je gaat mij niet vertellen dat iemand langer dan een paar uur overleefd in een kist. Waarschijnlijk is je zuurstof al op binnen een uur, helemaal als je continu een zippo-aansteker laat branden :')

En dan komt ook nog de wending, dat hij ontslagen wordt door zijn bedrijf als hij in de kist ligt... puh-lease :') Wat een geforceerde manier om nog meer drama toe te voegen aan de film. Gewoon echt over the top als je het mij vraagt.

Film krijgt van mij een 5 omdat het einde nog wel leuk is en omdat je je continu afvraagt hoe het allemaal zal eindigen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_95562128
Barbarossa

Heb deze film niet gezien, maar zag hem zojuist bij de videotheek staan. Wat me opviel is dat er 5 sterren op de achterkant stonden, alsof iemand de film 5 sterren had gegeven. Aangezien er geen bronvermelding bij stond, had ik al het vermoeden dat het hier om een smerige marketingtruc ging... Kom ik nu net thuis, krijgt de film een 4,5 op IMDB :')

Net zoals die truc, waarbij er een hele positieve uitspraak tussen aanhalingstekens wordt gezet om het zo te doen voorkomen alsof een derde partij de film heel goed vond. Maar dan blijkt ook dat er geen bronvermelding bij staat en dat het dus gewoon de marketingafdeling is die die uitspraak bedacht heeft :')
pi_95562647
Captifs

Frankrijk
Horror
84 minuten

geregisseerd door Yann Gozlan
met Arié Elmaleh, Zoé Félix en Eric Savin

Carola is een jonge verpleegster van een humanitaire hulpverleningsorganisatie die aan het eind van haar missie is. Maar dan worden de jonge vrouw en haar twee collega's om mysterieuze redenen gekidnapped door een stel vreemdelingen. Ze worden gevangen gehouden, verzorgd en in leven gehouden door hun kidnappers in een benauwde en sinistere omgeving. De drie gevangenen komen er al snel achter wat voor afschuwelijke ideeën hun ontvoerders in petto hebben.

Best gave film, film begint lekker snel en je zit direct in het verhaal.. film kijkt erg lekker weg.
Het verhaal is misschien niet bijster orgineel maar het is wel goed uitgewerkt. En ook het acteerwerk is prima in orde. Ik zou het alleen niet omschrijven als een horror film, maar meer als een spannende thriller.
Zeker een aanrader een keer te zien!
een 6.5
pi_95562746
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Barbarossa

Heb deze film niet gezien, maar zag hem zojuist bij de videotheek staan. Wat me opviel is dat er 5 sterren op de achterkant stonden, alsof iemand de film 5 sterren had gegeven. Aangezien er geen bronvermelding bij stond, had ik al het vermoeden dat het hier om een smerige marketingtruc ging... Kom ik nu net thuis, krijgt de film een 4,5 op IMDB :')

Net zoals die truc, waarbij er een hele positieve uitspraak tussen aanhalingstekens wordt gezet om het zo te doen voorkomen alsof een derde partij de film heel goed vond. Maar dan blijkt ook dat er geen bronvermelding bij staat en dat het dus gewoon de marketingafdeling is die die uitspraak bedacht heeft :')
Vroeger had je bij onze videotheek ook zo'n film. stond achterop "Velen zeggen: beter dan Pulp Fiction" :')
pi_95563255
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Buried

Gisteravond gezien en wat een ontzettend matige film zeg. De laatste drie kwartier ben ik onder het kijken maar gaan fokken en heb ik gewacht tot het einde van de film (einde maakt nog enigszins iets goed).

Als je een film wil maken die zich alleen maar in een doodskist afspeelt, zorg er dan voor dat je er alles aan doet om de film zo goed mogelijk te maken. Maar het gaat al fout bij de telefoongesprekken. Die man ligt doodsangsten uit te staan in de kist en ik kan me voorstellen dat zoiets doorklinkt in zijn stem als hij bijv. het ministerie van Buitenlandse Zaken aan de lijn krijgt of zijn ex-vriendin. Maar wat gebeurt er? De personen die de telefoon opnemen, lijken te reageren alsof ze een irritante telemarketer aan de lijn krijgen.

De reacties van deze mensen op iemand die doodsangsten uitstaat, zijn dan ook compleet ongeloofwaardig omdat ze zo steriel zijn. Hier laat de regisseur al de eerste enorme steek vallen. Nogmaals als je de hele film laat afspelen in een doodskist dan zijn details ontzettend belangrijk! Maar blijkbaar heeft de regisseur niet de diepte (bij lange na niet) om zich echt in te leven in de situatie om de film geloofwaardig te maken.

Dat is al de eerste grote fout en er zullen er nog vele volgen in de film. Wanneer hij de ontvoerder aan de lijn krijgt, zegt die dat er bij zijn voeteneinde een tas ligt met spullen. Tegen die tijd ligt de man al uren in de kist en dan vindt hij "plotseling" een zak met een zaklamp, lichtstokken en andere dingen. Alsof je die zak dan niet allang gevonden had in zo'n kleine kist :')

Dan krijg je ook nog het gezeur over dat zijn zuurstof opraakt als hij zich teveel opwindt... Je gaat mij niet vertellen dat iemand langer dan een paar uur overleefd in een kist. Waarschijnlijk is je zuurstof al op binnen een uur, helemaal als je continu een zippo-aansteker laat branden :')

En dan komt ook nog de wending, dat hij ontslagen wordt door zijn bedrijf als hij in de kist ligt... puh-lease :') Wat een geforceerde manier om nog meer drama toe te voegen aan de film. Gewoon echt over the top als je het mij vraagt.

Film krijgt van mij een 5 omdat het einde nog wel leuk is en omdat je je continu afvraagt hoe het allemaal zal eindigen.
het einde vond ik nog slechter dan de rest van de film, dat zag je al aankomen halverwege de film
<hr>
pi_95563729
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:20 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

het einde vond ik nog slechter dan de rest van de film, dat zag je al aankomen halverwege de film
Nou het was ook niet zo zeer dat ik het einde echt goed vond in de zin van origineel, maar ik kon me wel even verplaatsen in de hoofdfiguur in de zin dat ik zijn doodsangst wel even kon voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')