abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:58:39 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_94914590

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_94918530
Nieuw deel, nieuwe film, zelfde meisje. Ook al is het inmiddels april het snoepje van vorige maand is ook nog van deze maand dus:
Three and Out

Engels komisch drama over een metrobestuurder die eigenlijk schrijver wil worden en een man die het niet meer ziet zitten (ST NextGen's Chief O'Brien). Geen hoogvlieger maar zeker ook niet onaardig, het verhaal is onderhoudend genoeg, karakters zijn prima en Gemma Arterton is sexy. Die Mackenzie Crook (best bekend als die piraat met een nepoog uit PotC) is wel goed gecast als metrobestuurder met een probleem, wat ziet hij er niet, meer wallen dan gezicht.
7 voor simpel vermaak.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:43:28 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_94920489
Afgelopen maandag mee begonnen, gisteren afgekeken:

Mad Men - Season 4
Het jaar dat tussen de dvd releases van seizoen 3 en seizoen 4 lag duurde wel ontzettend lang. Maar gelukkig is het wachten over en is de vierde reeks nu uit.
En na afloop kan ik de conclusie die ik vorig jaar al trok enkel nog eens bevestigen: Mad Men is de beste serie aller tijden.
De personages worden nog verder uitgediept en zijn échte karakters (waarbij ik het geweldig vond dat de kleine Sally Draper ook een eigen verhaal lijn krijgt) en de cast zet die geweldig neer.
De serie is weer prachtig gestyleerd, met mooie kostuums en ademt een heerlijke sfeer uit.
Alles is dus aanwezig voor opnieuw een briljant en extreem verslavend seizoen.
Dat ze snel met de opnamen voor seizoen vijf mogen beginnen!
BEST...SERIE...EVER!

10/10
pi_94922124
Drive angry

Verenigde Staten
Actie / Thriller
104 minuten

geregisseerd door Patrick Lussier
met Nicolas Cage, Amber Heard en William Fichtner

Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok...

Geen film met een heel diepgaand verhaal, maar gewoon een geinig verhaaltje. Film kijkt lekker weg en vermaakt van het begin tot het eind. Tis gewoon een hele lekkere actie film met vette acties om te kijken, en daar moet je deze film ook voor zien. Gewoon leuk om een keer gezien te hebben!
een 6.5
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:14:32 #5
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_94922274
Maart
Films
30. Alice in Wonderland (Clyde Geronimi, Wilfred Jackson, Hamilton Luske, 1951) :: 8.0
31. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.0
32. Repulsion (Roman Polanski, 1965) :: 8.0
33. Rango (Gore Verbinski, 2011) :: 7.3
34. Dazed and Confused (Richard Linklater, 1993) :: 9.5
35. Making 'Dazed' (Kahane Corn, 2005) :: 7.5
36. The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (Werner Herzog, 2009) :: 8.3
37. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009) :: 8.0

Series
38. Berlin Alexanderplatz - Seizoen 1 (Rainer Werner Fassbinder, 1980): Aflevering 1 t/m 14 :: 8.0
39. Glee - Seizoen 2 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2010): Aflevering 15 t/m 16 (nog niet af gezien)
40. Mad Men - Seizoen 4 (Matthew Weiner, 2010): Aflevering 1 t/m 13 :: 10.0

Statistieken
Totaal 8 films (maandgemiddelde: 11.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2547 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Mad Men - Seizoen 4 (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Rango (7.3).

Media-verdeling
1.
4.
5.
1.
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:15:52 #6
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_94922358
Vanavond Harry Potter and the Deathly Hallows gezien. Potverdorie, om depressief van te worden zeg. Wat mij betreft een van de beste HP's, maar ik heb ruim 2 uur geen positief momentje in de film gezien. Een en al donker, grauw, vechten tegen een overmacht en dood.
Spannend, maar geen "gezellige" wegkijker.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_94922983
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:15 schreef Cheiron het volgende:
Vanavond Harry Potter and the Deathly Hallows gezien. Potverdorie, om depressief van te worden zeg. Wat mij betreft een van de beste HP's, maar ik heb ruim 2 uur geen positief momentje in de film gezien. Een en al donker, grauw, vechten tegen een overmacht en dood.
Spannend, maar geen "gezellige" wegkijker.
is spannend dan niet goed?
en HP hoeft toch niet perse gezellige te zijn..
ik vond al dat bij deel 5 en 6 de sfeer van de film spannender, volwassener en donkerder werd
dat het eigenlijk al meer voor het oudere publiek werd (en niet de allerjongsten)

is het in die zin wel een goeie film> spannend en tof??
pi_94924718
Vanavond op rtl5: The Taking of Pelham 1 2 3 (2009)

Leuk wegkijkertje. Lekker sfeertje, fijne acteurs om naar te kijken (qua acteren). Maar spannend, nieuw of origineel? Nee. Wat mij wel stoorde waren eigenlijk 2 dingen:
- De chaos tijdens het geldtransport (auto's die lucht in vliegen, motorrijders die overal op knallen.
Sure, heel geloofwaardig. Dat iets verkeerd kan gaan in het verkeer oke, maar dit?! :N
- Hoe Denzel Washington van een toezichthouder naar een wild rijdend persoon veranderd die midden in New York die auto perfect onder controle heeft tijdens U-turns en burnouts. :?

Maar toch leuk wegkijk-voer. Een 7-tje.

Oh en EDIT: waarom ziet Travolta er hier toch zoveel beter uit dan in het echt?
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:40:35 #9
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_94929436
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

is spannend dan niet goed?
en HP hoeft toch niet perse gezellige te zijn..
ik vond al dat bij deel 5 en 6 de sfeer van de film spannender, volwassener en donkerder werd
dat het eigenlijk al meer voor het oudere publiek werd (en niet de allerjongsten)

is het in die zin wel een goeie film> spannend en tof??
Tuurlijk is spannend goed en, zoals ik zei, vind ik dit ook zeker een goede film. Mijn enige punt was dat het wel echt 2+ uur een nogal somber verhaal is. Niets mis mee, gewoon een constatering.
Misschien heeft het een beetje te maken met het feit dat ik de Potter films toch altijd een beetje als lievige kerstfilms heb beschouwd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:43:48 #10
283085 TWP
kassalade
pi_94929587
Ik heb net ook de laatste Harry Potter gezien. De derde keer en ik blijf het een hele goede, mooie en vooral duistere film vinden. Een mooie opbouw naar wat er allemaal nog komen gaat.
:)
  Redactie Games zaterdag 2 april 2011 @ 02:16:32 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_94932518
The Green Hornet (2011)

Genre: Actie/Komedie
Regie: Michel Gondry
Acteur(s): Seth Rogen, Jay Chou, Christopher Waltz, Cameron Diaz
Tijd: 119 min.
IMDb-score: 6.3/10 (21.615 stemmen)

Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden. Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden... De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze al snel de schrik van iedere crimineel. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan...(moviemeter.nl)

De nieuwe adaptatie van de gelijknamige serie uit de jaren '60/'70. De eerste trailers die ik zag voorspelde niet veel goeds, een over the top actiefilm met een tikkeltje humor. Dus ik heb mijn verwachtingen ook maar laag gehouden.

Seth Rogen heeft hier gekozen voor een Superhero film in de stijl van Kick-Ass en Iron Man. Alleen komt dit maar deels goed uit de verf. Het verhaal is wat so so. De verzonnen grappen zijn geforceerd en maar deels leuk, en de rol van grote blaaskaak die hij zelf speelt wordt een beetje oud en irritant. Al vond ik het geruzie over de rolverdeling (superhero/sidekick) wel grappig. Positief puntje Kato heeft wel een iets grotere rol gekregen dan dat ie alleen maar een Martial Arts Expert en Side-kick is uit de oude serie. Kato is ook degene die de gadgets voor de Black Beauty (Chrysler Imperial) verzint en heeft zowaar tekst gekregen. Jammer alleen dat in het verhaal Cameron Diaz en Christopher Waltz eigenlijk maar weinig te doen staat. Cameron Diaz speelt eigenlijk maar een nietszeggende rol als secretaresse en Christopher Waltz kan een zoveel betere bad-guy (bijv. Inglorious Bastards) neerzetten dan dat hij hier doet.
De actiescenes en special effects waren verder wel oké, sommige dingen compleet ongeloofwaardig, maar goed hoort een beetje bij het over-the-top-stijltje van de film.

De film is verder makkelijk weg te kijken, zolang je alles maar niet te serieus neemt.

Mijn score: 6.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:13:34 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_94939033

De film gaat kort gezegd over een man die naar olie aan het graven is die hij uiteindelijk ook vindt. Hierna wordt zijn imperium een succes maar gaat hij langzaam ten onder aan de problemen met zijn zoon, priester en een vorm van alcoholverslaving.

Ik vond hem nogal tegenvallen eerlijk gezegd. De recensies waren hoopvol maar na het gezien te hebben zou ik hem niet nog een keer gaan kijken. De snelheid van de film is extreem langzaam en ook is de film oppervlakkig terwijl het zich niet zo wilt laten overkomen. De maker probeert de film heel complex te laten overkomen maar eigenlijk is het een beetje simpeltjes. Daniel Day-Lewis speelt altijd goed zo ook hier weer. Bepaalde scenes zijn net fotografische pareltjes en op sommige momenten is de soundtrack ook erg goed. Maar doordat de film bijna 3 uur duurt had ik er in de tweede helft niet echt zin meer in want de film wist me gewoon niet vast te houden. De setting is erg mooi buiten dit alles om, mooie locaties gebruikt en vooral geinig om de eerste auto's weer eens op het doek te zien.

Ik kan best begrijpen waardoor het voor sommigen een mooie film kan zijn, maar er zit gewoon werkelijk geen spanning of snelheid in en dan houdt het al gauw op voor mij. Je moet tenslotte wel de kijker boeien en geen langdradig verhaal voorschotelen.

6~
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_94939509
Maart
(ik wilde gewoon het lijstje plaatsen, maar bedacht me dat het misschien nuttiger zou zijn om de films toe te lichten, wat nu dus een waslijst heeft opgeleverd)

Films

1. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 9.0

Ik vond 'm de tweede keer nog kicker dan de eerste. Ik had net de stripreeks weer helemaal gelezen en het oog voor details is fantastisch. Kijkt gewoon lekker weg, leuke jonge cast, mooie humor en toffe muziek.

2. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 9.0

Na de Oscars ook nog een keer bekeken en opnieuw onder de indruk van deze film. Volgens mij is er genoeg bekend over deze film. 3 terechte Oscars!

3. Happythankyoumoreplease (Josh Radnor, 2010) :: 8.5

Heerlijk filmpje over een schrijver in crisis in New York die, in de hoop zijn leven een positieve spin te geven, een kwijtgeraakt pleegkind onder z'n vleugel neemt (ontvoert eigenlijk). Daarnaast lopen er nog andere lijntjes over lief en leed van zijn vrienden. Weinig echte cliché's, leuke New York-sfeer en een mooi hoopvol einde.

4. Just Like the Son (Morgan J. Freeman, 2006) :: 8.5

Film in dezelfde categorie, met (bedenk ik me nu pas) een nogal vergelijkbaar plot. Een 20-jarige New Yorker (Dan) die uit zijn vader's huis geschopt is en iets te vaak in aanraking komt met de politie moet 240 uur community service uitzitten als conciërge op een basisschool. Daar vormt hij een band met een kind dat op het punt staat wees te worden. Wanneer dat gebeurt en het kind naar een weeshuis gestuurd wordt, onderneemt Dan actie. Wat volgt is een mooie road-trip van New York naar Texas en uiteindelijk naar Florida, om de jongen bij zijn oudere zus af te leveren. Het kleine ventje is geniaal en Mark Webber (Dan) is altijd goed in dit soort kleine 'indie-films'. :)

5. Bill & Ted's Excellent Adventure (Stephen Herek, 1989) :: 8.0

GENIALE film met zo'n heerlijk jaren 80-sausje. Bill en Ted moeten een fantastische geschiedenis-presentatie geven als ze niet van school gestuurd willen worden. Gelukkig komt er een tijdmachine + instructeur uit de lucht vallen vanuit een toekomst waar Bill en Ted als goden vereerd worden. Met de tijdmachine reizen Bill en Ted door de tijd om figuren als Socrates, Napoleon, Billy the Kid en Sigmund Freud mee te nemen naar de V.S. van 1989. Deze film is wellicht de moeder aller stoner-films. :) Heerlijk onzinnig en geniale humor.

6. Scott Pilgrim vs. the Animation (2010) :: 8.0

Klein animatie-filmpje die eigenlijk alleen leuk is voor de mensen die de comics gelezen hebben (aangezien het simpelweg 5 minuten geanimeerde comic is).

7. Zoolander (Ben Stiller, 2001) :: 8.0

Dit blijft het beste wat Ben Stiller ooit gedaan heeft. Supermodel Derek Zoolander raakt uit de gratie van de fashion-community en sluit een deal met een boosaardige modeontwerper die belooft hem weer aan de top te krijgen, maar hem eigenlijk hersenspoelt om de Maleisische minister-president te vermoorden. Helemaal over-the-top, gestoord verhaal, maar ontzettend grappig. Kicke cast en een groot arsenaal aan super-cameo's.

8. Brooklyn's Finest (Antoine Fuqua, 2009) :: 7.5

Sterke politie-film over 3 agenten in Brooklyn. Eén staat op het punt met pensioen te gaan, één worstelt met geldproblemen en neigt naar corruptie en één zit zo diep undercover dat zijn echte allianties op het spel komen te staan. Duister sfeertje, goed acteerwerk en onderhoudend verhaal. Maar alles en dan ook alles moet zwart zijn aan deze film. Niet uitmuntend, maar wel goed.

9. Constantine (Francis Lawrence, 2005) :: 7.5

Ondanks alle kritiek en het gebitch over de tenenkrommende prestaties van Keanu Reeves vind ik dit toch wel een vette film (misschien scheelt het dat ik helemaal niet bekend ben met de stripboeken). Centraal staat een duister Los Angeles waar een strijd plaats vindt tussen demonen, een gevallen engel & de zoon van Satan himself versus één supernatural expert: Mr. John Constantine. Keanu doet het prima en Rachel Weisz is altijd een genot om naar te kijken. Tilda Swinton is ook erg sterk als Gabriel.

10. Fever Pitch (David Evans, 1997) :: 7.5

Leuke Britse rom-com over voetbal en romantiek (dus voor ieder wat wils). Een Engelse leraar is lichtelijk geobsedeerd met Arsenal, wat nogal in de weg zit wanneer hij iets begint met een collega die zijn liefde voor voetbal (nog) niet deelt.

11. Adulthood (Noel Clarke, 2008) :: 7.0

Best een goede film over het 'harde leven' in de buitenwijken van Londen. Het ligt er alleen net iets te dik op om echt heel erg indrukwekkend te zijn of echt authentiek over te komen.

12. Lymelife (Derick Martini, 2008) :: 7.0

'Standaard' Sundance filmpje over een suburban-gezin wat op breken staat, met een vader die een affaire heeft (Alec Baldwin), een moeder die alleen terugverlangt naar het leven in de stad, een zoon die het leger ingegaan is om alles te ontvluchten (Kieran Culkin) en een zoon die nog thuis woont (Rory Culkin) en worstelt met de puberteit en de liefde voor een buurmeisje dat hem niet ziet staan (Emma Roberts). De uitwerking is echter goed en het was zeker het kijken waard.

13. The Mighty (Peter Chelsom, 1998) :: 7.0

Zo'n typische, maar leuke, Amerikaanse feelgood-jeugdfilm van de jaren 90 over een gehandicapte, maar hoogbegaafde, jongen en een domme bruut die vrienden worden en hun krachten bundelen om pestkoppen en nare familieleden te kunnen confronteren. Natuurlijk zijn er dan tegenslagen en overwinningen, allemaal in de juiste verhoudingen. Toch allemaal heel erg onderhoudend en goed voor de glimlach en zelfs de brok in de keel als onvermijdelijk lot toe slaat.

14. Notting Hill (Roger Michell, 1999) :: 7.0

Tja, goed hoor, maar wel heel zoetsappig. De rol staat Hugh Grant natuurlijk op het lijf geschreven. Vooral Spyke is natuurlijk ook kick.

15. Run Fatboy Run (David Schwimmer, 2007) :: 7.0

Leuke film over een man (Simon Pegg) die zijn ex-verloofde wil terugwinnen door te bewijzen dat hij de wilskracht bezit om de marathon uit te rennen die haar nieuwe Amerikaanse verloofde ook zal rennen. Allemaal niet baanbrekend, maar Simon Pegg draagt de film met een leuke performance.

16. The War Zone (Tim Roth, 1999) :: 7.0

Heftige film over moeilijke familie-relaties en incest. Goed geacteerd en indrukwekkend verhaal, maar ik werd niet zo gegrepen als ik verwacht had.

pi_94939587
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:30 schreef TJLinden het volgende:
Maart
(ik wilde gewoon het lijstje plaatsen, maar bedacht me dat het misschien nuttiger zou zijn om de films toe te lichten, wat nu dus een waslijst heeft opgeleverd)

Films
Mooie post :)

Heb je Kidulthood gezien? Adulthood is het vervolg op die film.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_94939695
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:33 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Mooie post :)

Heb je Kidulthood gezien? Adulthood is het vervolg op die film.
Daar kwam ik dus pas na de film achter. :P
En nu wil ik 'm nog wel zien, maar het feit dat ik middels flashbacks en zo al eigenlijk precies weet wat daar gebeurt spoort me niet echt aan. Is het 't waard om de film alsnog te kijken?
pi_94939882
EXCELLENT!!! Tiwiwiwiwiiiiieeuwwwww :D
pi_94940039
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:42 schreef JDx het volgende:
Alles goed? :D :D

:7 ?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94940112
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:42 schreef JDx het volgende:
_O_
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:09:11 #19
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94943639
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008, VS, Kurt Kuenne)
De documentairemaker besluit om een documentaire te maken over zijn vermoorde vriend, zodat diens pasgeboren baby (later) een beeld kan krijgen van z'n vader en de verschrikkelijke geschiedenis achter de moord op hem leert. Vandaar ook de titel. ;)
Dit zijn de beste soort documentaires; een verhaal over het kleine grote persoonlijke leed van echte mensen. In één woord: hartverscheurend. Doordat Kurt Kuenne zo'n persoonlijke band heeft met het onderwerp spat de passie en betrokkenheid van het scherm.
Bovendien is het ook nog eens fantastisch gemaakt. Variety noemde het niet voor niets een "a virtuoso feat in editing".
cijfer: 9
pi_94944199
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008, VS, Kurt Kuenne)
De documentairemaker besluit om een documentaire te maken over zijn vermoorde vriend, zodat diens pasgeboren baby (later) een beeld kan krijgen van z'n vader en de verschrikkelijke geschiedenis achter de moord op hem leert. Vandaar ook de titel. ;)
Dit zijn de beste soort documentaires; een verhaal over het kleine grote persoonlijke leed van echte mensen. In één woord: hartverscheurend. Doordat Kurt Kuenne zo'n persoonlijke band heeft met het onderwerp spat de passie en betrokkenheid van het scherm.
Bovendien is het ook nog eens fantastisch gemaakt. Variety noemde het niet voor niets een "a virtuoso feat in editing".
cijfer: 9
Klinkt heftig! Ben 'm aan het aanschaffen en ben zeer benieuwd! :)
pi_94944233
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:29 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Klinkt heftig! Ben 'm aan het aanschaffen [....]
:D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:54:04 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_94944833
quote:

[..]

En in welke winkel ben je geweest? :D :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:56:04 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94944874
quote:

[..]

Laat weten wat je ervan vond
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:35:30 #24
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_94945997
61. Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976) :: 9.2

Toen ik deze film een jaar of 10 geleden voor het eerst zag, was de impact vrijwel volledig anders dan na deze herkijk. Ik verwachtte een gangsterfilm, maar ik kreeg een rustige en enigszins gewelddadige film. Ondanks de kracht ervan, had ik er meer van verwacht. Nu, met een geheel andere (en betere) kijk op films, is de impact immens. De film gaat met stip stijgen richting mijn persoonlijke favorieten.

Taxi Driver biedt namelijk zo verschrikkelijk veel, dat het teveel lijkt om in je op te nemen. De manier waar Scorsese en De Niro echter samenwerken, hebben mij ertoe gezet te vinden dat dit Scorseses beste film ooit is en De Niros beste acteerklus. Inderdaad, beter dan respectievelijk Goodfellas en Raging Bull.

Scorsese weet namelijk een groteske film neer te zetten, die gelijktijdig ook verschrikkelijk intiem is. De grauwe sfeer van de donkere straten die voornamelijk verlicht zijn met neonlichten zet een toon op de film die kracht wordt bijgezet door de gelaagdheid van de film. Het idealisme en de haat van Bickle, het vernietigen van jezelf en anderen, het aanhalen van de criminaliteit en de vunzigheid op de straten. Het is teveel om op te noemen.

Toch wordt het nooit teveel. Scorsese weet alles namelijk precies lang genoeg aan te stippen, weet zijn hoofdpersoon Travis Bickle precies de juiste dingen op de juiste momenten te laten zeggen. Met dank aan De Niro, die naar mijn mening net een klasse beter speelt dan in Raging Bull. Waar hij in Raging Bull meer los kan gaan, speelt hij hier zon rustig, donker en twisted personage waar je net zo vaak een zwak als afkeer tegen hebt. En juist dat geeft de acteerprestatie net iets meer cachet.

De Niro draagt de film dan ook, maar hij doet het zeker niet alleen. Naast de hoofdrolspeler en de regisseur is het namelijk ook het camerawerk dat alle lof verdient. Neem bijvoorbeeld de scène tegen het einde van de film waarbij de camera al het achtergelaten drama vertoont. Met gesproken woorden had dit veel minder impact gehad, maar met de steun van de muziek en het subtiele camerawerk laat ook dit weer een enorme impact achter.

Naar mijn mening maakt dit dan ook de beste samenwerking tussen De Niro en Scorsese en gelijkertijd ook hun beste film ooit (op De Niros Godfather II na dan). De groteske intimiteit, de rauwe en harde scènes die afgewisseld worden door oprechte en lieve scènes. Vol met tegenstrijdigheden die elkaar echter wel aanvullen. Ja, dit is een meesterwerk waarvan ik blij ben dat ik hem na een jaar of tien wel weet te begrijpen.

http://img827.imageshack.us/img827/131/taxidriver2.jpg (copy/paste deze link)

62. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 7.8

De voorspelbaarheid en ongeloofwaardigheden voor lief nemend, is dit een film die vooral rustiek en overweging uitademt. En daarmee scoort het punten. Nimmer ligt de thematiek er te dik bovenop of wordt de voorspelbaarheid vervelend. Daarbij heeft de film een uitstraling waar je verliefd op kunt worden, door het fijne kleurgebruik en de prima rollen van de acteurs. Nergens is het grensverleggend, maar deze film is toch op zijn minst een lekker tussendoortje.
pi_94946742
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:35 schreef vinnypassy het volgende:

62. [ afbeelding ] Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 7.8

De voorspelbaarheid en ongeloofwaardigheden voor lief nemend, is dit een film die vooral rustiek en overweging uitademt. En daarmee scoort het punten. Nimmer ligt de thematiek er te dik bovenop of wordt de voorspelbaarheid vervelend. Daarbij heeft de film een uitstraling waar je verliefd op kunt worden, door het fijne kleurgebruik en de prima rollen van de acteurs. Nergens is het grensverleggend, maar deze film is toch op zijn minst een lekker tussendoortje.
Is het je ook nog opgevallen dat de film ontzettend grappig is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')