abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92536838
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

CLXXV CLXXIV CLXXI | CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:49:31 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_92537344
The green hornet

erg leuke film en een aantal keer goed gelachen, (eigenlijk altijd wel om seth rogen :D). Coole gadgets en een vreemde/aardige rol voor christofer waltz.
Alleen had heel dat 3d gebeuren niet gehoeven. Leuk voor dat kleine beetje diepte, maar verder.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_92537730
Gulliver's Travels

Had er niets van verwacht maar het was nog best een vermakelijke avonturenfilm/komedie. Black kan zich een paar keer goed uitleven met één van zijn rockacts en het meeste van de tijd ziet het er best goed uit als hij tussen de 'lilliputs' loopt. Geen must-see maar meer een lekkere wegkijkfilm van 80 minuten. Soms wordt het een beetje klef maar het blijft een Disneyfilm film voor alle leeftijden.

7.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 09-02-2011 11:36:13 ]
pi_92538273
is alweer een paar dagen terug maar:
Alpha & Omega
en omdat ik al een review heb gebrouwen ga ik niet nogmaals een enorm verhaal ophangen:
[film] Alpha & Omega :Y)

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef planethugo het volgende:
Gulliver's Travels
[ afbeelding ]
Had er niets van verwacht maar het was nog best een vermakelijke avonturenfilm/komedie. Black kan zich een paar keer goed uitleven met één van zijn rockacts en het meeste van de tijd ziet het er best goed uit als hij tussen de 'lilliputs' loopt. Geen must-see maar voor een lekkere wegkijkfilm van 80 minuten. Soms wordt het een beetje klef maar het blijft een Disneyfilm.

7.0
die film is (volgens imdb) niet van disney....:

Production Companies
Lakeshore International (in association with) (uncredited)
Twentieth Century Fox Film Corporation
Davis Entertainment
Electric Dynamite
pi_92538415
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef planethugo het volgende:
Gulliver's Travels
[ afbeelding ]
Had er niets van verwacht maar het was nog best een vermakelijke avonturenfilm/komedie. Black kan zich een paar keer goed uitleven met één van zijn rockacts en het meeste van de tijd ziet het er best goed uit als hij tussen de 'lilliputs' loopt. Geen must-see maar voor een lekkere wegkijkfilm van 80 minuten. Soms wordt het een beetje klef maar het blijft een Disneyfilm.

7.0
nja ook maaris kijken dan
pi_92538677
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:14 schreef mschol het volgende:
[..]
die film is (volgens imdb) niet van disney....:

Production Companies
Lakeshore International (in association with) (uncredited)
Twentieth Century Fox Film Corporation
Davis Entertainment
Electric Dynamite
ik dacht dat ik dat op de poster zag staan, maar nu kan ik het nergens meer vinden :P je hebt dus gelijk
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:20:56 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_92547704
Rio Bravo
Mooie sfeerwestern, waarbij de diverse karakters de film maken. John Wayne speelt met verve een sheriff. Lichamelijk vond ik hem wat krakkemikkerig, maar zijn karakter blijft uiteraard sterk. Hij wordt bijgestaan door twee hulpjes, waarvan ik Stumpy (een ouwe knar met kraakstem) het grappigst vond. Zijn stemgeluid deed me telkens denken aan Coiley uit de hilarische MST3K-short: Het verhaal in Rio Bravo is wat aan de magere kant en dat breekt vooral op in de tweede helft van de film. Dan wordt het allemaal wat minder interessant. Uiteindelijk bevat de film meer dan genoeg leuke scenes met hier en daar actie, zodat een goede beoordeling er nog wel in zit :P. Cijfer: 7,5

Hulk
Mweh, dit is niets meer dan een standaard comicverfilming. Hulk vind ik als superheld ook niet zo heel interessant. Maak je hem boos, dan slaat ie groen uit en kan ie alles kort en klein slaan. Het enige aardige aan de film is een verlepte Nick Nolte en vooruit, de montage ook. Af en toe worden verschillende cameraperspectieven/scenes tegelijkertijd getoond. Ziet er wel hip uit. Voor de rest dus een weinig bijzonder filmpje. Cijfer: 6

The Killing Fields
Bij oorlogsfilms moet je altijd een beetje voorzichtig zijn, maar in het begin vond ik het niet heel bijzonder wat ik te zien kreeg. Toch wordt The Killing Fields beter, nadat de Amerikaanse journalist en zijn Cambodjaanse maat uit elkaar gedreven zijn. Vooral de overlevingsscenes van laatstgenoemde waren indrukwekkend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:42:59 #8
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_92551271
35. Unforgiven (Clint Eastwood, 1992) :: 8.3
Unforgiven neemt klassieke items uit de western en gaat er zijn eigen weg mee. De film was Eastwoods laatste statement over het genre waarmee hij groot werd en geheel toepasselijk volgen we een afgetakelde schurk die hij zelf speelt. Hij kan moeilijk leven met zijn verleden en torst het verlies van zijn jong gestorven vrouw immer met zich mee. Hij voelt dat zijn huidige leven de straf is voor al het slechte dat hij vroeger heeft gedaan. Het levert geen klassieke romantische western op, maar een onthullende kijk in het leven van een oude bandiet die op zijn retour is. Voordeel hiervan is dat Eastwood als geen ander weet wat hij daarbij moet laten zien en het pakt uitstekend uit. De acteurs presteren stuk voor stuk prima, de actie is hard en genadeloos en de gehele aankleding van de film klopt als een bus.

36. The Fighter (David O. Russell, 2010) :: 8.0
Baanbrekend is het allemaal niet, maar pakkend is het zonder meer. Iedereen heeft inmiddels wel een sportfilm gezien over een underdog die weet te verrassen, het op waarheid gebaseerde The Fighter is net zon film. Ik verwachtte dan ook vooral een film waarbij de karakters de film moesten dragen. Grotendeels gebeurt dit ook.

Met name de acteurs weten de karakters veel geloofwaardigheid mee te geven. Ondanks dat de film draait om Mark Wahlbergs personage, lijkt het toch het karakter van Christian Bale te zijn dat in het middelpunt van de aandacht staat. Uitstekend weergegeven, want zijn karakter vond zichzelf ook verreweg het belangrijkst. Het redelijk timide, maar subtiel goede acteerwerk waarmee Wahlberg zich voor mij definitief op de kaart weet te zetten als acteur is een grote contradictie vergeleken met het uitbundige presteren van Bale. Overduidelijk voer voor een Oscar voor laatstgenoemde en de zoveelste topprestatie, na ditmaal weer vele kilos te hebben verloren in het kader van zijn rol.

De uitwerking van de karakters is echter niet optimaal. Wahlberg speelt niet alleen timide, zijn karakter is het ook. Zijn motivaties en keuzes worden niet volledig toegelicht, maar dit wordt gecompenseerd doordat zijn personage wellicht ook echt zo was. Naast zijn broer wordt hij namelijk overstemd door een verschrikkelijk dominante familie, met zijn moeder daarvan als opperbazin: een geweldige rol van Melissa Leo die ook zwaar in aanmerking komt voor een Oscar. Ze heeft hierbij (zowel voor de Oscar als in het verhaal) concurrentie van de talentvolle Amy Adams, die een mondige tante neerzet en net als Wahlbergs moeder de beslissingen voor hem lijkt te willen nemen.

Daarbij is er de bekende opbouw van het verhaal. Cliché? Het is te makkelijk om het zo te noemen, want de opbouw had simpelweg niet anders gekund. Dankzij de fantastische acteurs, de strakke montage en de goede keuze voor muziek is de weg naar de finale en de finale zelf een pakkend gevecht. De keuze voor het in beeld brengen van de gevechten als ware het documentairebeelden laat de gevechten weliswaar minder intens overkomen dan met veel close-ups en zoals je wellicht zou verwachten van een boksfilm, maar het oogt des te reëler en spannender.

The Fighter behandelt ook nog themas als hoop, loyaliteit en ambitie en het geheel wordt zo gesmeed tot een echte hoopgevende Oscarfilm. Al met al een film die wat kleine downs heeft, maar deze worden overstemd door ups en dan met name de fantastische prestaties van de acteurs. Je kan er geen liefhebber van zijn, maar ik waardeer het wel.
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:57:39 #9
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_92556716
Trolljegeren

N.a.v. een post ergens in het vorige topic enthousiast geraakt en gekeken. Helemaal goed! Vroeger vond ik het boek van david de kabouter al gaaf waarin ook al soortgelijke trollen in voorkwamen, en mocht Scandinavische folklore je interesseren dan word je zeker niet teleurgesteld
De film zelf doet ergens ver weg denken aan blair witch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beetje dezelfde sfeer en camerawerk, enkele momenten deed het me zelfs aan war of the worlds denken.. Goede acteerprestaties en indrukwekkende cgi. Goede spanningsopbouw, een aanrader!
8.5/10
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_92556856
Resident evil apocalypse

Baggerfilm. Waar deel 1 redelijk is, is dit echt een onzinfilm.
Heb het verhaal maar half gevolgd in ieder geval de zombies zijn robots geworden en nog allerlei vreemde rare kantjes zitten er aan.
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:23:46 #11
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92557984
Ik had liever wat kleinere trollen gezien, moest eigenlijk een beetje lachen toen de eerste in beeld kwam.
O)))
pi_92559046
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:00 schreef ScarFace- het volgende:
Resident evil apocalypse

Baggerfilm. Waar deel 1 redelijk is, is dit echt een onzinfilm.
Heb het verhaal maar half gevolgd in ieder geval de zombies zijn robots geworden en nog allerlei vreemde rare kantjes zitten er aan.
Deel 2 en 3 ook gezien? Deel 3 is erg goed, 2 en 4 zijn wat minder, maar nog steeds wel vet.

Ik ga ook eens die trollentroep zoeken :P
pi_92568714
The mechanic

Verenigde Staten
Actie / Drama
92 minuten

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Na jarenlang een meester in zijn vak geweest te zijn wil een gepensioneerde huurmoordenaar (Jason Statham), bijgenaamd 'The Mechanic', niets anders dan rust. Wanneer de vader van Steve McKenna (Ben Foster) vermoord wordt, vraagt Steve echter om zijn hulp en wil hij dat 'The Mechanic' hem de kneepjes van het vak leert, zodat hij uiteindelijk de dood van zijn vader kan wreken.

Wow eindelijk weer eens een toffe vlotte actie film!, film kijkt heel lekker weg en is vanaf het begin tot het einde goed en spannend! Goed acteerwerd, en leuk verhaal.
Echt een aanrader om te zien, DIKKE 8!!!
pi_92570692
Leuke film wel die Trollshizzle, geef 'm wel een 8, ziet er ook allemaal best goed uit, de CGI enzo... oh nee, ik bedoel... het is echt ;)

Mechanic beetje zoals Crank? Non-stop actie? Die was geniaal!
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:47:41 #15
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92570959
Scott Pilgrim vs the world (2010)
Misschien ben ik oud aan het worden, maar vond het een melige film die ik als zestienjarige waarschijnlijk geweldig had gevonden. Nu vond ik het niets, het verhaal trok mij niet en alle videogame achtige vechtpartijtjes interesseerden mij geen lor. Alleen de gay roommate van Scott vond ik hilarisch grappig. Verder laat de film mij koud, niet grappig, geen verhaal, geen personages op de huisgenoot na die ik interessant vond. De teksten in beeld zijn even leuk, maar vervelen ook al snel. Besef dat mijn mening bepaald niet breed gedeeld zal worden door de rest - maar zelfs de film afkijken is teveel moeite.
5/10
Overal verstand van.
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:55:45 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92571486

Gentlemen Broncos (2009)
quote:
Benjamin Purvis is een 16-jarige jongen, die een conferentie bijwoont voor beginnende fantasy schrijvers. Hij is daar met zijn boek "Yeast Lords". Op de conferentie ontdekt hij dat de uitgerangeerde schrijver Ronald Chevalier zijn ideeën voor het boek heeft gestolen!
Echt een superdroge film, van de makers van Napoleon Dynamite. De personages zijn zo belachelijk dat het weer geniaal wordt. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen hem helemaal niets vinden :P
7/10
O)))
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:57:05 #17
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_92571586
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:23 schreef arucard het volgende:
Ik had liever wat kleinere trollen gezien, moest eigenlijk een beetje lachen toen de eerste in beeld kwam.
Ik weet niet meer waar ik het las, maar blijkbaar komt dat omdat dit een Noorse film is.. In Noorse folklore zijn de trollen groot.. In de Zweedse (meer bekende) folklore zijn ze meer van menselijke proporties
pi_92574000
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:43 schreef JDx het volgende:
Leuke film wel die Trollshizzle, geef 'm wel een 8, ziet er ook allemaal best goed uit, de CGI enzo... oh nee, ik bedoel... het is echt ;)

Mechanic beetje zoals Crank? Non-stop actie? Die was geniaal!
the mechanic is inderaad non-stop actie.. maar vind em een stuk beter dan crank!
geen onzin rare actie maar goeie actie laat ik het zo zeggen :p
pi_92574088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:57 schreef Eltonno het volgende:
Trolljegeren
[ afbeelding ]
N.a.v. een post ergens in het vorige topic enthousiast geraakt en gekeken. Helemaal goed! Vroeger vond ik het boek van david de kabouter al gaaf waarin ook al soortgelijke trollen in voorkwamen, en mocht Scandinavische folklore je interesseren dan word je zeker niet teleurgesteld
De film zelf doet ergens ver weg denken aan blair witch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beetje dezelfde sfeer en camerawerk, enkele momenten deed het me zelfs aan war of the worlds denken.. Goede acteerprestaties en indrukwekkende cgi. Goede spanningsopbouw, een aanrader!
8.5/10
is het nou een film of een documentaire??
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:51:38 #20
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_92574324
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:46 schreef casper019 het volgende:

[..]

is het nou een film of een documentaire??
Officieel is het volgens mij een mockumentary, maar ik vind dat mockumentaries toch enigzins geloofwaardig moeten zijn. Alhoewel het gebracht word alsof het daadwerkelijk zou kunnen gebeuren vind ik het gewoon een film..
pi_92579222
Somewhere - Sofia Coppola (2010)

De nieuwe film van Sofia Coppola, de dochter van dus ja. Somewhere gaat kortgezegd over een grote filmster die door de komst van zijn dochtertje zijn leven wat meer in perspectief gaat ziet. Zoals meerdere mensen hier al aangeven is de film traag; dat is al goed aan de beginscene te zien. Soms heb je een halve minuut lang 1 shot, zonder wat dan ook daarbij. Dat moet je liggen. Maar het stoorde me in het begin heel even, daarna zeker niet meer. Je wordt meegezogen in het tempo. Wat meer stoorde in het begin was de krappe beelduitsnedes en de wankele cameraposities, waar je pijn aan je ogen van krijgt. Ik weet niet wat het doel was, maar pijn aan je ogen kan het nooit zijn.

Maar dan de film zelf. Stephen Dorff acteert zijn rol van bekende acteur Johnny Marco fantastisch. Natuurlijk, relaxed en in zijn eigen tempo. Maar de toprol van de film moet toch wel die van de 12-jarige (in de film 11-jarige) Elle Fanning als Cleo zijn, die de dochter van Stephen Dorff speelt. Ook heel natuurlijk, als een natuurtalent. Ook al is ze 12, ze lijkt een stuk ouder en doet zeer volwassen aan. Acteren lijkt haar in het bloed te zitten. Het zou mij niet verbazen als we veel meer van haar horen in de toekomst.

De film is zoals gezegd traag, maar dat stoort verder niet. Je ziet het happy leventje van Johnny Marco en zijn dochter Cleo en de ontdekkingen die vooral Johnny daarbij doet. De film kan je bijna een feelgoodmovie noemen. Het einde is weer standaard Coppola. Suddenly.

Dikke aanrader deze film!

IMDB: 6.5
Zelf: een dikke 8!
pi_92579701
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:47 schreef macondo het volgende:
Scott Pilgrim vs the world (2010)
Misschien ben ik oud aan het worden, maar vond het een melige film die ik als zestienjarige waarschijnlijk geweldig had gevonden. Nu vond ik het niets, het verhaal trok mij niet en alle videogame achtige vechtpartijtjes interesseerden mij geen lor. Alleen de gay roommate van Scott vond ik hilarisch grappig. Verder laat de film mij koud, niet grappig, geen verhaal, geen personages op de huisgenoot na die ik interessant vond. De teksten in beeld zijn even leuk, maar vervelen ook al snel. Besef dat mijn mening bepaald niet breed gedeeld zal worden door de rest - maar zelfs de film afkijken is teveel moeite.
5/10
_O_ _O_ _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:42:39 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_92580181
Download-discussie verwijderd. Niet meer doen graag.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:54:09 #24
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_92580412

Wings (William A. Wellman, 1927)
De allereerste film die een Oscar won voor beste film. Nog steeds is het best een toffe film. De dogfights in de lucht zijn het tofste aan de film, maar ook de oorlogscenes op de grond zijn groots opgezet. Het liefdesverhaal eromheen is ook wel aardig, maar het zijn toch vooral de spectaculaire scenes die bij zullen blijven. ****
pi_92580658
[s]
Life Cycles

Prachtige beelden, lekker rustig sfeertje, maar niet heel veel inhoud. Waarschijnlijk beter gewaardeerd door mensen die wel van biken houden, :P. 7/10 vooral omdat hij gewoon prachtig in elkaar zat.

Sonny Boy

Mooi verhaal, slecht geacteerd. Jammer dat het halverwege weer verzandt in een WO-II verhaal ook. 6/10

[ Bericht 17% gewijzigd door picodealion op 10-02-2011 10:11:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')