![2nvb7cz.jpg]()
Alpha & Omega vertelt het verhaal van twee wolven, Humphrey: de speelse en totaal onverantwoordelijke Omega-wolf en Kate: de verantwoordelijke en meer serieuze Alpha-wolf.
Kate moet de wolven groep gaan leiden, maar wodt dan gedwongen om te trouwen met een Alpha wolf van de rivaliserende oostelijke wolven groep doordat er te weinig voedels is, wat leidt tot gevechten. Uiteraard beslist het lot dat het niet zo mag zijn en kate en humpfrey worden gevangen genomen door mensen om elders uitgezet te worden om daar een wolvenpopulatie op poten te zetten.
Terwijl Kate en Humphrey een weg terug zoeken (en ondertussen beren, een golfende gans en een canadees-franse eend ontmoeten) mag Lily (ingesproken door Christina Ricci), het zusje van Kate, Garth (ingesproken door Chris Carmack), toekomstige/beoogde partner van Kate, bezig houden terwijl de rest op zoek gaat..
Humprey (l), Kate (r)Alweer een animatiefilm met pratende dieren zal er wel worden gedacht, die hebben we immers nog niet genoeg gezien.

Helaas is het verhaal, ondanks dat het weer een apart set dieren met hun gewoontes neer zet, dan ook erg standaard en erg voorspelbaar voor de gemiddelde oudere kijker, de jongere kijker zal zich er zeker mee vermaken (en de oudere ook wel, ik in iedergeval wel)
Humphrey wordt ingesproken door Justin Long, die we o.a. kennen van He's Just Not That Into You, Planet 51 en Going the Distance.
Kate wordt ingesproken door Hayden Panettiere die het meest bekend is bij het grote publiek van de serie Heroes.
De stemacteurs passen goed in de rol en komen goed over met het karakter dat wordt neergezet.
Er was 1 ding wat ik een beetje vreemd vond op het gebied van geluid: De wolven huilen niet naar bij volle maan, maar doen een soort van zingen, er is wel een goede reden voor om dit zo op te lossen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat vind ik eerder bijzaak en voelde als extra opvulling voor de film.
Met het beeld is ook vrij weinig mis, omdat hij helaas niet in de originele versie in de bioscoop draait heb ik mij moeten behelpen met een niet 3D 1080p versie, de beelden voelen allemaal niet heel specatulair aan, maar het is desondanks best mooi gedaan.
Garth (l) en Lily (r)ConclusieLeuke film die helaas niet orgineel genoeg is om het uit te laten blinken zoals bijvoorbeeld How to train your dragon.
Tevens vond ik persoonlijk de huil/zing momenten totaal niet bij de film passen en hadden ze er beter echt een wolven huil van moeten maken.
De graphics zijn niet state-of-the-art maar voldoen voor de doelgroep.
7/10.
P.S.
Kleine notitie voor de mensen die hem willen zien:
Pathe vertoont alleen de Nederlandse 3D versie... (ondanks dat de Originele 3D ook wordt/werd aangekondigd)
ik ben geen held in review's, hoop dat jullie er iets aan hebben...[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 05-02-2011 20:40:28 ]