quote:Op zondag 6 februari 2011 00:24 schreef CitizenKane het volgende:
[..]
Heb beide suggesties in de beschrijving gezet (en de link naar 1000memories gefixt).
huh wasdaquote:Op zondag 6 februari 2011 00:24 schreef ellevehC86 het volgende:
16 162 Dekatria
20 153 wdn
34 118 -jos-
37 114 Bartholomaeus
39 113 Toverheks
43 104 yavanna
46 97 The-Dutch-Priest
67 69 ellevehC86
69 68 Noelle06
69 68 schommelstoel
vertel eens waar je dat vind?quote:Op zondag 6 februari 2011 00:24 schreef ellevehC86 het volgende:
16 162 Dekatria
20 153 wdn
34 118 -jos-
37 114 Bartholomaeus
39 113 Toverheks
43 104 yavanna
46 97 The-Dutch-Priest
67 69 ellevehC86
69 68 Noelle06
69 68 schommelstoel
goede postquote:Op zondag 6 februari 2011 00:25 schreef MangoTree het volgende:
Vergeet niet dat ons landje ook meedoet:
Nederland belangrijke leverancier Egyptische wapens
De leveringen van pantservoertuigen aan Egypte in de jaren negentig behoren nog steeds tot de meest omvangrijke uit de geschiedenis van de Nederlandse wapenhandel. In 1994 ging het om 599 YPR-765 pantserrupsvoeruigen en 12 M-577 pantserrups/commandovoertuigen. Ruim tien jaar later zou nog een grote hoeveelheid van YPRs volgen. Ook in 2009 leverde Nederland voor meer dan een miljoen euro pantservoertuigen aan het leger van Mubarak. De regering meldde ter geruststelling dat sinds 1994, voor zover bekend, Egyptisch legermaterieel, noch overigens het Egyptische leger zelf, tegen burgers is ingezet. Zie weblog Martin Broek.
bron
wasda? ( bij mij gaat het nu over telefoons ofiest - kan niet goed horen -)quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_packet_inspectionquote:Op zondag 6 februari 2011 00:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
wasda? ( bij mij gaat het nu over telefoons ofiest - kan niet goed horen -)
Nice. Weer zo'n goed initiatief.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:24 schreef CitizenKane het volgende:
[..]
Heb beide suggesties in de beschrijving gezet (en de link naar 1000memories gefixt).
oooh ik sta op de 2de plek .. spam ik hier zoveelquote:Op zondag 6 februari 2011 00:31 schreef ellevehC86 het volgende:
lijst moest nog geupdate worden, totaalstand gisteren in het MO-forummet 50posts+
1 208 Dekatria
2 187 doeterniettoezegiktoch
3 176 wdn
4 127 shomila
5 124 The-Dutch-Priest
6 121 yavanna
7 118 -jos-
8 112 Bartholomaeus
9 110 ellevehC86
10 103 Toverheks
11 90 Noelle06
12 80 Daniel1976
13 56 Staal
14 55 schommelstoel
15 53 Papierversnipperaar
16 52 gehotseflotst
16 52 RvLaak
thnx .. ja ik had nu door dat het erover ging dat ze het telefoonverkeer etc allemaal "nakijken" thnx voor de link!quote:Op zondag 6 februari 2011 00:31 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_packet_inspection
dan zak ik drastisch naar benedenquote:Op zondag 6 februari 2011 00:33 schreef MangoTree het volgende:
Zijn er ook aantallen bekend van inhoudelijke posts?
quote:Op zondag 6 februari 2011 00:33 schreef MangoTree het volgende:
nog sneller dan Muuhbaquote:Op zondag 6 februari 2011 00:33 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dan zak ik drastisch plekken naar beneden
Vraag je nou om zelfmoord?quote:Op zondag 6 februari 2011 00:33 schreef MangoTree het volgende:
Ik wist dat het erg was ja, maar zo ergquote:Op zondag 6 februari 2011 00:31 schreef ellevehC86 het volgende:
lijst moest nog geupdate worden, totaalstand gisteren in het MO-forummet 50posts+
1 208 Dekatria
2 187 doeterniettoezegiktoch
3 176 wdn
4 127 shomila
5 124 The-Dutch-Priest
6 121 yavanna
7 118 -jos-
8 112 Bartholomaeus
9 110 ellevehC86
10 103 Toverheks
11 90 Noelle06
12 80 Daniel1976
13 56 Staal
14 55 schommelstoel
15 53 Papierversnipperaar
16 52 gehotseflotst
16 52 RvLaak
Je bent gewoon de tong80 van het MO-forumquote:Op zondag 6 februari 2011 00:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik wist dat het erg was ja, maar zo erg
En dan de hele tijd kutgrappen maken zekerquote:Op zondag 6 februari 2011 00:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je bent gewoon de tong80 van het MO-forum
nu nog een tongsmiley als sig
Stop er maar mee, ik ben je nu al zat.....quote:Op zondag 6 februari 2011 00:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En de hele tijd kutgrappen maken ja
moet af en toe wel hequote:Op zondag 6 februari 2011 00:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En de hele tijd kutgrappen maken ja
Ze zullen het echt niet vrijwillig gedaan hebben hoor.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:39 schreef MangoTree het volgende:
Is er al iets bekend of Vodafone nou wel of geen schuld had aan die propaganda-smsjes?
ik geloof van wel ; zeiden iets van we moestenquote:Op zondag 6 februari 2011 00:39 schreef MangoTree het volgende:
Is er al iets bekend of Vodafone nou wel of geen schuld had aan die propaganda-smsjes?
We zijn wel 1 en 2quote:Op zondag 6 februari 2011 00:39 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
moet af en toe wel he, kutbeelden genoeg , mag je best even wat 'onspannende grapjes maken "
maar okaj , af en toe moeten we ook serieus blijven ......
Ze hadden ook ruggengraat kunnen tonen.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:40 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik geloof van wel ; zeiden iets van we moesten
quote:Op zondag 6 februari 2011 00:41 schreef Daniel1976 het volgende:
1 1797 RvLaak
2 1461 doeterniettoezegiktoch
3 1081 -jos-
4 917 Papierversnipperaar
5 869 Daniel1976
6 852 gehotseflotst
7 848 Bartholomaeus
8 720 Toverheks
9 620 shomila
10 592 yavanna
Dit is de top 10 sinds 25 januari 2011.
Dat doet me dan weer goedquote:Op zondag 6 februari 2011 00:41 schreef Daniel1976 het volgende:
1 1797 RvLaak
3 1081 -jos-
5 869 Daniel1976
6 852 gehotseflotst
7 848 Bartholomaeus
8 720 Toverheks
9 620 shomila
10 592 yavanna
Woohooo, ik heb nog een levenquote:Op zondag 6 februari 2011 00:41 schreef Daniel1976 het volgende:
1 1797 RvLaak
3 1081 -jos-
5 869 Daniel1976
6 852 gehotseflotst
7 848 Bartholomaeus
8 720 Toverheks
9 620 shomila
10 592 yavanna
Ach even herbezinning op de afgelopen tijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat doet me dan weer goedmaar is dit niet offtopic?
Nope, het is net als elke avond rond deze tijd als het rustig is SC-tijdquote:Op zondag 6 februari 2011 00:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat doet me dan weer goedmaar is dit niet offtopic?
Trustequote:Op zondag 6 februari 2011 00:44 schreef Dekatria het volgende:
OK piepels, ik heb wel genoeg gepost voor vandaagmorgenochtend ook weer rijles, dus tijd om te gaan slapen. Morgen weer een dag van revolutie!
quote:Op zondag 6 februari 2011 00:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet te hard piepen jij
11 549 ellevehC86
truzztuh ! laterzquote:Op zondag 6 februari 2011 00:44 schreef Dekatria het volgende:
OK piepels, ik heb wel genoeg gepost voor vandaagmorgenochtend ook weer rijles, dus tijd om te gaan slapen. Morgen weer een dag van revolutie!
Succes Deka!quote:Op zondag 6 februari 2011 00:44 schreef Dekatria het volgende:
Euh 11 uur? Heeft het leger al ingegrepen met ontruimen?quote:
Ze moesten maar komen de burgers weer tegemoet.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:39 schreef MangoTree het volgende:
Ik neem ff aan 11 uur vanmorgen.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:47 schreef Beach het volgende:
[..]
Euh 11 uur? Heeft het leger al ingegrepen met ontruimen?
Was vorige 2 topics uitgebreid onderwerp, dat filmpjequote:Op zondag 6 februari 2011 00:49 schreef MMaRsu het volgende:
Hier wordt iemand die aan het protesteren is gewoon vermoord door een politie agent? Neergeschoten terwijl hij wegrent en hij is ongewapend. Kunnen mensen dit doorsturen naar NOS of iets dergelijks? Of hebben we in Nederland geen nieuwszenders die dit soort dingen ook kenbaar maken.
Check @ 1.40
Ziek.
Joehoe kijk ons eens betrokken zijn met de mensen op Tahir.quote:
Was bij mij bekend, maar al langer dan de afgelopen tijdquote:Op zondag 6 februari 2011 00:52 schreef MangoTree het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat er bijna niemand wat zei over die Nederlandse wapenleveringen... Was al bekend of gewoon niet interessant?
Noelle je linkje werkt niet!
Het is geen html, denk dat die het daarom niet doet.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:52 schreef MangoTree het volgende:
Ik vond het wel opvallend dat er bijna niemand wat zei over die Nederlandse wapenleveringen... Was al bekend of gewoon niet interessant?
Noelle je linkje werkt niet!
Voor de revolutie niet interessant?quote:Op zondag 6 februari 2011 00:52 schreef MangoTree het volgende:
quote:Op zondag 6 februari 2011 00:55 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Het is geen html, denk dat die het daarom niet doet.
Even kopie doen en plakken in IE balk.
Ja, ik vind het jammer dat ik voorheen met dat soort dingen niet bezig was. Ik heb wel aardig wat bijgeleerd deze weekquote:Op zondag 6 februari 2011 00:54 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Was bij mij bekend, maar al langer dan de afgelopen tijd
En ook qua neusbloedingen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:56 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Nederland staat geloof ik nummer 10 op de wereldranglijst van wapenleveranciers.
indd. ik heb nog paar artikelen voor morgen apart gezet ( komt nu toch niet meer binnen ) maar er komt zoveel info op je af , kan je veel van lerenquote:Op zondag 6 februari 2011 00:56 schreef MangoTree het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik vind het jammer dat ik voorheen met dat soort dingen niet bezig was. Ik heb wel aardig wat bijgeleerd deze week
thanks voor de linkquote:Op zondag 6 februari 2011 01:00 schreef Noelle06 het volgende:
slapen gaat en wekker zet om om 8 uur kerkdienst/mis te zien op Tahrir.
laatste filmpje kende ik nog niet volgens mij ook een goede!! staat ook weer "opgeslagen ".. en die tweet van die wheelchair...quote:Op zondag 6 februari 2011 00:58 schreef -jos- het volgende:
ik post ff een lijst oude tweets van vanavond, sorry als er al een paar gepost zijn
NadiaE Nadia El-Awady
by JJohalGlobal
My 73-yr father wants to go to Tahrir tomorrow. Does any1 have a wheelchair we can borrow? He can barely walk but still wants to go #egypt
6 hours ago
ArabVoicesSpeak Samar Dahmash Jarrah
Rashid Khalidi just said on @democracynow that the revolution in Alexandria is actually bigger than Cairo in per-capita terms. #egypt #jan25
5 hours ago
Sarahngb Sarahngb
This revolution is teaching me about things I hope to teach my children one day, things I hoped my parents would have taught me.
5 hours ago
BoursaExchange THE BOURSA EXCHANGE
AJA: Wisner walk-back... Was speaking in his personal capacity (not for Obama) when said Mubarak should stay until const. changes are made
4 hours ago
Selnadeem Jasmine Elnadeem
Interview at Tahrir Square - Man predicting the violence #Egypt #Jan25 via @vonwallstrom @zerosilence
Elazul Elazul
Confirmed: Government thugs are going around putting Drugs and poison in food, and distributing it to Militas. #Jan25 Jan25
3 hours ago
[ afbeelding ]
Sandmonkey Sandmonkey
According to police sources, about 10,000 people got rounded up in the past 2 days & then released for lack of space in jails. #jan25
3 hours ago
MostafaMGaafar Mostafa M Gaafar
Fact: Egyptian tax payers pay for Israel's gas #egypt #jan25
pakinamamer Pakinam and Voice
There are tweets reporting that Wael @Ghonim is alive but still in detention, and should be released within hours. Hoping it's true #Jan25
2 hours ago
Elazul Elazul
Egyptian Revolution 2011. World MUST MUST watch this. Freedom for All! #Jan25 Jan25
[ afbeelding ]
Ja tnx, heb het gezien.quote:
en per hoofd van de bevolking levert het ongeveer de meeste wapens.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:56 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Nederland staat geloof ik nummer 10 op de wereldranglijst van wapenleveranciers.
Yep, dit zijn zaken die mensen liever niet willen weten.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en per hoofd van de bevolking levert het ongeveer de meeste wapens.
Wil niemand het over hebben, omdat dat pijnlijk is. Zo heeft nederland en het westen jaren foute mensen gestuurd. Pragmatisch de 'beste' afweging. Komen we nu mee in de knel, als je een principieel standpunt inneemt.
Hmm mijn post over dat Nederland dan net doet of zijn neus bloed is dan waarschijnlijk niet begrepen? Wij leveren gewoon aan elk land die maar wil betalen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en per hoofd van de bevolking levert het ongeveer de meeste wapens.
Wil niemand het over hebben, omdat dat pijnlijk is. Zo heeft nederland en het westen jaren foute mensen gestuurd. Pragmatisch de 'beste' afweging. Komen we nu mee in de knel, als je een principieel standpunt inneemt.
en waar ze steeds moeilijker omheen kunnen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:04 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Yep, dit zijn zaken die mensen liever niet willen weten.
Das nou precies die VOC mentaliteit waar balkenende zo trots op isquote:Op zondag 6 februari 2011 01:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
en waar ze steeds moeilijker omheen kunnen.
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das nou precies die VOC mentaliteit waar balkenende zo trots op is
[alu-hoedje]quote:Op zondag 6 februari 2011 01:02 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja tnx, heb het gezien.
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
Narus, an Israeli Boeing-owned Company Is Helping #Egypt.ian Government's Web Crackdown in #Cairo. http://j.mp/eFxoEh. #Tahrir, #Jan25
http://latimesblogs.latim(...)an-resignations.htmlquote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
El Baradei to Al Jazeera: It is time for the regime to raise the white flags & declare that it has failed the people
El Baradei on Al Jazeera: The NDP is evaporating now with its leadership resigning one after the other.
El Baradei on Al Jazeera: The new changes in the NDP means it is now disappearing. The next step for it is to exit the political scene
El Baradei on Al Jazeera: The Egyptian army must now choose between Mubarak & the people
Hmmwah, Egypte is een land waar een internetstoring van 1 of 2 uurtjes landelijk nou niet direct schokkend is. Niet overal en altijd is de verbinding even goed.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:10 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
[alu-hoedje]
Hmm als je dat artikel leest ga je haast denken dat ze internet hebben platgegooid om die systemen te installeren[/alu-hoedje]
Kan namelijk niks vinden zo gauw wanneer ze het hebben aangeschaft/gekregen.
1 of 2 uurquote:Op zondag 6 februari 2011 01:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hmmwah, Egypte is een land waar een internetstoring van 1 of 2 uurtjes landelijk nou niet direct schokkend is. Niet overal en altijd is de verbinding even goed.
Wat zullen al die ontslagen politici doen eigenlijk? Zorgen dat ze snel verhuizen naar een optrekje in SA ofzo?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:12 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://latimesblogs.latim(...)an-resignations.html
hier nog eentje veel bijgeleerd deze week ook door het steeds lezen van dit topicquote:Op zondag 6 februari 2011 00:56 schreef MangoTree het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik vind het jammer dat ik voorheen met dat soort dingen niet bezig was. Ik heb wel aardig wat bijgeleerd deze week
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hier nog eentje veel bijgeleerd deze week ook door het steeds lezen van dit topic
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Daar leer je weinig van hoor
hier nog eentje veel bijgeleerd deze week ook door het steeds lezen van dit topic
troll? rot ff lekker op danquote:Op zondag 6 februari 2011 01:17 schreef boekenplank het volgende:
Dit is een incest topic. Op nieuwkomers word niet gereageerd gelukkig was er een soort poll van meest betrokken Fokkers. Ga dan iets doen in Egypte als je zo betrokken bent.
en LOL sandmonkey schijt op lullie
Ja maar ik ben IT'er en als je wil breng je een systeem online in 2 uur of minder.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
1 of 2 uurhet internet lag er 3 of 4 dagen uit volgens mij
Vandaar Alu hoedjes modusquote:Op zondag 6 februari 2011 01:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar ik ben IT'er en als je wil breng je een systeem online in 2 uur of minder.
Goed projectplan alles parallel aan de bestaande infrastructuur opzetten. hele zaakje doortesten stress testen etc. En dan op een gekozen moment over schakelen. Je kunt zoiets zelfs implementeren met een voor de gebruiken merkbare hik van minder dan een seconde.
Dus 4 dagen internet er uit gooien om iets te implementeren, lijkt mij ver gezocht.
Ik trol niet, ik volg dit topic al een aantal dagen maar het begint nu een beetje op een rampentoerist ding te lijken. En leuk dat je al die tweets plaatst maar die kan iedereen vinden he?quote:
Ehmmm.... gaan we actief modden Daan?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar ik ben IT'er en als je wil breng je een systeem online in 2 uur of minder.
Goed projectplan alles parallel aan de bestaande infrastructuur opzetten. hele zaakje doortesten stress testen etc. En dan op een gekozen moment over schakelen. Je kunt zoiets zelfs implementeren met een voor de gebruiken merkbare hik van minder dan een seconde.
Dus 4 dagen internet er uit gooien om iets te implementeren, lijkt mij ver gezocht.
hoezo zou die niet begrepen zijn?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:05 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Hmm mijn post over dat Nederland dan net doet of zijn neus bloed is dan waarschijnlijk niet begrepen? Wij leveren gewoon aan elk land die maar wil betalen.
Lieve schat, als we nou allemaal niks doen he?, waar hebben we dan nog een forum voor?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:21 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik trol niet, ik volg dit topic al een aantal dagen maar het begint nu een beetje op een rampentoerist ding te lijken. En leuk dat je al die tweets plaatst maar die kan iedereen vinden he?
Het enigste wat wij eraan kunnen doen is het onder de aandacht brengen van mensen en aankaarten bij de politieke partij van jouw voorkeur.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:15 schreef MangoTree het volgende:
Over de wapenleveranties:
Bedankt voor de reacties! Een beste eye-opener ja, ik hoop dat meer mensen dit te weten komen. Wat eraan te doen is, weet ik even niet.
hoe bekend is het dan in deze reeks?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:26 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Het enigste wat wij eraan kunnen doen is het onder de aandacht brengen van mensen en aankaarten bij de politieke partij van jouw voorkeur.
Niet zo bekend, maar het heeft verder ook weinig met de revolutie te maken dus niet echt iets voor dit topic.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:27 schreef MangoTree het volgende:
[..]
hoe bekend is het dan in deze reeks?
Wapenleverancies van Nederland? Is mij wel bekend, wordt ook niet verborgen. Er wordt geen reclame voor gemaakt natuurlijk, maar erover liegen gebeurt ook niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:27 schreef MangoTree het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:28 schreef -jos- het volgende:
[..]
Niet zo bekend, maar het heeft verder ook weinig met de revolutie te maken dus niet echt iets voor dit topic.
pff durf het niet te zeggen, ligt namelijk ook net aan je intresses. maar er zullen er vast wel meer zijn denk ik.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:27 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Nou weet ik niet sommige mensen zouden misschien wel heel verontwaardigd zijn als ze weten dat de M113's die ze nu in egypte zien misschien uit de opgeheven kazerne in zuidlaren drenthe komen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:28 schreef -jos- het volgende:
[..]
Niet zo bekend, maar het heeft verder ook weinig met de revolutie te maken dus niet echt iets voor dit topic.
Via google cache:quote:Op zondag 6 februari 2011 01:26 schreef -jos- het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
http://www.sandmonkey.org/2011/02/06/the-way-forward/ What y'all think?
link werkt hier niet helaas
quote:Sunday, 6 Feb 2011
The Way Forward cache
Today started with two very important facts: 1) The Mass resignation of important Mubarak regime figures from their posts in the Ruling National Democratic Party, including his longtime crony Safwat ElSherif and his own son Gamal Mubarak ; 2) The number of people who called me asking what the next move for the Tahrir Protesters will be and were disappointed by the lack of a clear way forward to the movement. They feared the protests would lose momentum and this historic moment would slowly dwindle and die.
Now, I am not a leader of this movement, and god knows I would be loathe to name myself as a spokesperson for the 5 million individuals nationwide who have joined these protests. If anything, I am simply a promoter and a participant who is way too proud of the fact that this is a movement with no leaders or representatives. In many ways this has helped the cohesion and unity of those protests: people agreed on a set of demands that promote general democracy, accountability and freedom. Demands that promote self-governing and personal rights no matter what your ideological leanings may be. We thought that was enough, and now we are thinking it might not be after all.
If we are to assess the successes of the movement so far, there have been a few key victories, but not any truly major ones. Mubarak says he wont run again, but he wont step down. Mubarak will change the constitution but will use the same parliament that has election fraud indictment tarring over 85% of its members. Even with todays news, what the NDP did so far has been more cosmetic than actual change. We shouldnt be appeased by it. Mubarak is still President, Emergency law is still in effect, the parliament hasnt been dissolved, new elections havent been called for and the constitution is still that flexible document that the ruling party can change whenever they see fit. Even though we appear to be winning, we are not by a long shot.
Now, regarding the way forward, so far we seem to have two options on the table : 1) For the Jan 25 protests to remain as is: anarchic yet goal-oriented; & 2) the Wisemens council , which is currently being promoted as the third option between the Governments Stubbornness and the Protesters unyielding persistence . They are gaining traction amongst those who do need leaders to represent their views and negotiate with the government, and their proposal is worth considering. The problem with the Wisemens council as a third option is this: while it is respectable and contains prominent Egyptian leaders and businessmen, I am not sure what leverage they got on either side or if either side would accept it as a mediating force.
That being said, the status quo just wont due. This lack of action and organization will be used against us (the protesters) in every way possible. The participants will start complaining about the lack of direction or movement leaders. The government will start complaining that the protesters havent offered a single person to represent them and negotiate with the government for them, and that the protesters dont know what they want. Mind you, this is utter rubbish: Its not that the protesters dont know what they want (you can read about their demands everywhere), its that their demands are so nonnegotiable for them, that it makes no sense for them to engage in negotiations until a number of those demands get realized. Thus, Gridlock!
So here are my two cents: next time when you head to Tahrir, alongside blankets and food and medicine, please get some foldable tables, chairs, papers, pens, a laptop and a USB connection. Set up a bunch of tables and start registering the protesters. Get their names, ages, addresses & districts. Based on location, start organizing them into committees, and then have those committees elect leaders or representatives. Do the same in Alex, In Mansoura, in Suez, in every major Egyptian city in which the Protesters braved police suppression and came out in the thousands. Protect the Data with your life. Get encryption programs to ensure the security of the data. Use web-based tools like Google documents to input the data in, thus ensuring that even if your laptops get confiscated by State Security Goons, they wont find anything on your harddrives. Have people outside of Egypt back-up your data daily on secure servers. Then, start building the structure.
You see, with such Proper citizen organization and segmentation, well have the contact information and location of all the protesters that showed up, and that could be transformed into voting blocks in parliamentary districts: i.e. a foundation for an Egyptian Unity party. That Egyptian Unity Party will be an Umbrella party that promotes equality, democracy & accountability, without any ideological slants. It should be centrist, because we dont want any boring Left vs. Right squabbling at that stage. Once you institute the structure, start educating the members on their rights and their obligations as citizens. Convince them to bring their friends and relatives into meeting. Establish voters critical mass , all under that party.
The Egyptian Unity Party, however, will not be a permanent structure, but rather a transitional entity with a clear and direct purpose: create the grassroots organization to take back the parliament and presidency in the next elections. Once sufficient votes and seats have been obtained, the party will amend the constitution to promote civil liberties, plurality, and truly democratic elections. Once that constitution is in place, the party can disband, and its elected members can start forming their own parties and collations, based on their personal beliefs and ideologies, or they can join any of the existing parties, and breathe some life into their decaying carcasses. We will end up with an actual political process and representative political parties that will actually discuss policy and have to represent those who voted for them so that they can get re-elected. Democracy in action. An old but brilliant concept. A way to ensure that no matter what, we will have a huge influence on who becomes the next Egyptian President come election day in September.
I am extremely hopeful we can do this. So far we have proved all the critics and the haters wrong. Its time to do that again!
Wil je die met onderschrift in het fototopic zetten?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:33 schreef raistlin6 het volgende:
[ afbeelding ]
protestors create a human shield to protect policemen showing solidarity (yes same policemen that beat us)
Vooral dat onderschrift. Vind het wel stoer hoor.
Je bedoelt dat ie hier niet hoort, maar in dat topic, of is het een verzoek of ik dat ook even wil doen? In dat geval sure.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wil je die met onderschrift in het fototopic zeggen?
Goed stuk btw.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:26 schreef -jos- het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
http://www.sandmonkey.org/2011/02/06/the-way-forward/ What y'all think?
link werkt hier niet helaas
Dat laatste natuurlijk, hij hoort hier ook, maar hij is zo indrukwekkend dat hij ook plaatsje verdient in het fototopic.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:36 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ie hier niet hoort, maar in dat topic, of is het een verzoek of ik dat ook even wil doen? In dat geval sure.
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk, hij hoort hier ook, maar hij is zo indrukwekkend dat hij ook plaatsje verdient in het fototopic.
Sandmomkey schijt op lullie. aka ramptoeristenquote:Op zondag 6 februari 2011 01:39 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Moeten we Floxxxx ook niet ff een PM sturen dat hij dat nieuwe stuk van Sandmonkey ook ff moet mirroren ?
Is dat i.d.d verzet dan ? zou toch om 08:00 zijnquote:Op zondag 6 februari 2011 01:42 schreef -jos- het volgende:
Morgen om 1 uur Egyptische tijd (12u NL) is er een Christelijke dienst in Tahrir.
geen idee, het was net te lezen in een tweet op AlJazeera.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:43 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Is dat i.d.d verzet dan ? zou toch om 08:00 zijn
En wat doe jij hier dan? Verdwaalt tijdens je urenlange bezoek aan het onzin deel? Of stond er een topic in klaagbaak over Egypte, en vind je dat die mensen daar niet zo moeten zeuren?quote:Op zondag 6 februari 2011 01:43 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Sandmomkey schijt op lullie. aka ramptoeristen
allemaal handjeklap en bang voor het eigen haggiequote:Op zondag 6 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
Ik weet niet of deze al was langsgekomen:
JERUZALEM (ANP) De Israëlische president Shimon Peres heeft het zaterdag opgenomen voor zijn ambtgenoot Hosni Mubarak, het omstreden staatshoofd van buurland Egypte. ,,Mubaraks bijdrage aan vrede zal nooit worden vergeten, zei Peres tegen Israëlische media.
Egypte is een van de weinige islamitische landen waar Israël redelijk goede betrekkingen mee onderhoudt. Mocht Mubarak ten val komen, dan kan de radicaalislamitische Moslimbroederschap een belangrijke stem krijgen in het nieuwe Egypte. Voor Peres een doemscenario, zo maakte hij duidelijk: ,,Als de Moslimbroederschap wordt verkozen, zullen ze geen vrede brengen. Democratie zonder vrede is geen democratie, aldus Peres.
quote:Op zondag 6 februari 2011 01:47 schreef raistlin6 het volgende:
Ik weet niet of deze al was langsgekomen:
JERUZALEM (ANP) De Israëlische president Shimon Peres heeft het zaterdag opgenomen voor zijn ambtgenoot Hosni Mubarak, het omstreden staatshoofd van buurland Egypte. ,,Mubaraks bijdrage aan vrede zal nooit worden vergeten, zei Peres tegen Israëlische media.
Egypte is een van de weinige islamitische landen waar Israël redelijk goede betrekkingen mee onderhoudt. Mocht Mubarak ten val komen, dan kan de radicaalislamitische Moslimbroederschap een belangrijke stem krijgen in het nieuwe Egypte. Voor Peres een doemscenario, zo maakte hij duidelijk: ,,Als de Moslimbroederschap wordt verkozen, zullen ze geen vrede brengen. Democratie zonder vrede is geen democratie, aldus Peres.
Trustequote:Op zondag 6 februari 2011 01:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
allemaal handjeklap en bang voor het eigen haggie![]()
en mooie foto in het andere topic
en ik ga jullie verlaten voor een paar uurtjes, tot morgen bij de dienst op het plein![]()
Dan hoop ik nog te slapen, vind het leuk dat mensen daar gaan trouwen hoor, aan de andere kant heeft dat niet erg veel met de protesten te maken. Maar slaap lekker in ieder geval.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
allemaal handjeklap en bang voor het eigen haggie![]()
en mooie foto in het andere topic
en ik ga jullie verlaten voor een paar uurtjes, tot morgen bij de dienst op het plein![]()
Ja zeker, en dit is denk ik ook de enigste manier dat ze en de gridlock kunnen doorbreken en hun doelen bereiken.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:49 schreef MangoTree het volgende:
Zeker een mooi stuk van Sandmonkey. Iniedergeval klinkt het heel georganiseerd.
is dat verder al ergens bevestigd ? nog geen twitter of bericht op andere media over gezienquote:Op zondag 6 februari 2011 01:53 schreef pippicaro het volgende:
Bewind praat met Moslimbroederschap
De Moslimbroederschap, de belangrijkste oppositiebeweging in Egypte, gaat praten met vicepresident Omar Suleiman. Dat heeft een woordvoerder van de strengislamitische beweging gezegd.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/02_februari/06/buitenland/bewind-praat-met-moslimbroederschap.xml?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://www.bbc.co.uk/news(...)d&utm_medium=twitterquote:Op zondag 6 februari 2011 01:57 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
is dat verder al ergens bevestigd ? nog geen twitter of bericht op andere media over gezien
Nee, niet verdwaald maar door 1 of meer fokkers is er een site aangemaakt waar sandmonkey, terug te lezen in deze topics er zijn reet mee afveegt.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:45 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
En wat doe jij hier dan? Verdwaalt tijdens je urenlange bezoek aan het onzin deel? Of stond er een topic in klaagbaak over Egypte, en vind je dat die mensen daar niet zo moeten zeuren?
Ik denk dat het goed is dat Sandmonkey's berichten extra online staan zodat hij niet zomaar offline gehaald kan worden. Wat de motieven daar verder voor zijn maakt me verder weinig uit.
dat is van 2 feb.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:57 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
is dat verder al ergens bevestigd ? nog geen twitter of bericht op andere media over gezien
Dan gaan ze terug naar de middeleeuwen.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:00 schreef pippicaro het volgende:
Op nu live komt het al 20 keer binnen en staat op RTL
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/02_februari/06/buitenland/bewind-praat-met-moslimbroederschap.xml?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Volgens BBC is het een aankondiging van MB zelf en zijn die gesprekken er nog niet, maar gepland voor morgen.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:00 schreef pippicaro het volgende:
Op nu live komt het al 20 keer binnen en staat op RTL
Nee geen oud nieuws, alleen door RTL niet correct benoemd in de kop in ieder geval.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:01 schreef pippicaro het volgende:
oud nieuws dus?...dacht ik ook eens een bijdrage te kunnen leveren
hehe, de Nederlandse media lopen hopeloos achter op dit topic. via twitter is het meeste nieuws als eerste bekendquote:Op zondag 6 februari 2011 02:01 schreef pippicaro het volgende:
Er zal er 1 de eerste moeten zijn he, misschien wordt dit wel de revolutie zonder bloedvergieten.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:59 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, niet verdwaald maar door 1 of meer fokkers is er een site aangemaakt waar sandmonkey, terug te lezen in deze topics er zijn reet mee afveegt.
De mensen in Egypte hebben genoeg te zeuren, maar puntje bij paaltje laten ze het afweten.
Revoluties zonder bloedvergieten bestaan niet, hoe graag we het ook zouden willen.
wordt wel gewardeerd hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 02:01 schreef pippicaro het volgende:
aha... Maar zoals ik het andere bericht lees is het geen onderhandelen maar om de wil van het volk te onderstrepen.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nee geen oud nieuws, alleen door RTL niet correct benoemd in de kop in ieder geval.
Nogmaals het is ook geen oud nieuws, alleen verkeerd benoemd.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:04 schreef pippicaro het volgende:
Toch staat het op de site van RTL als laatste nieuws....
ik dacht eens scherp te zijnquote:Op zondag 6 februari 2011 02:01 schreef pippicaro het volgende:
Oke...toch maar eens gaan kijken hoe dat twitteren werkt dan...quote:Op zondag 6 februari 2011 02:05 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nogmaals het is ook geen oud nieuws, alleen verkeerd benoemd.
6 February 2011 Last updated at 00:51 GMT
Egypt's most influential opposition group, the Muslim Brotherhood, says it will enter talks with officials on ending the country's political crisis.
The group told Reuters the talks would begin on Sunday and would aim to assess how far the government was "ready to accept the demands of the people".
The Brotherhood had earlier said it would not take part in the negotiations with Vice-President Omar Suleiman.
Ik denk wel dat het een goede manier is, Vergeet niet het hoeft maar tijdelijk te zijn totdat er verkiezingen komen, althans zo lees ik het.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:10 schreef MangoTree het volgende:
Sandmonkey:
That Egyptian Unity Party will be an Umbrella party that promotes equality, democracy & accountability, without any ideological slants. It should be centrist, because we dont want any boring Left vs. Right squabbling at that stage. Once you institute the structure, start educating the members on their rights and their obligations as citizens. Convince them to bring their friends and relatives into meeting. Establish voters critical mass , all under that party.
Zo een partij als hij het beschrijft klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Deze gewoon open hebben en volgen o.aquote:Op zondag 6 februari 2011 02:13 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Oke...toch maar eens gaan kijken hoe dat twitteren werkt dan...
Oke...maar toch...kijk eens op deze link....quote:Op zondag 6 februari 2011 02:15 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Deze gewoon open hebben en volgen o.a
http://twitter.com/DutchPaparazzi/egypt-live-coverage
Idd, en als je er wat internationale perszooi bij wilt hebben kun je die gewoon makkelijk vinden.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:15 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Deze gewoon open hebben en volgen o.a
http://twitter.com/DutchPaparazzi/egypt-live-coverage
i.e. a foundation for an Egyptian Unity partyquote:Op zondag 6 februari 2011 02:14 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het een goede manier is, Vergeet niet het hoeft maar tijdelijk te zijn totdat er verkiezingen komen, althans zo lees ik het.
Zou dat voor Egypte kunnen betekenen dat mensen weer naar huis gaan? Tunesie was ook de aanleiding om de straat op te gaan.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:22 schreef MangoTree het volgende:
Op AJE minder goede berichten over Tunesie, dat er niks veranderd is...
Two dead as Tunisian police fires on protestersquote:Op zondag 6 februari 2011 02:22 schreef MangoTree het volgende:
Misschien nog te vroeg? Ik las recentelijk dat iets van 600 politie'achtige'gasten ontslagen waren, dat men zo toch de boel wou 'reinigen'. Iets nieuws opzetten kost tijd.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:22 schreef MangoTree het volgende:
Hoe kan ik je toevoegen?...(sorry heb nog niet veel op Fok gedaan...alleen gespiektquote:Op zondag 6 februari 2011 02:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Idd, en als je er wat internationale perszooi bij wilt hebben kun je die gewoon makkelijk vinden.![]()
Als je een vrijwel perfecte nieuwsfeed wereldwijd wilt, moet je mij even toevoegen (raistlin6) en alles wat ik volg (bijna 800 waarvan zeker 750 nieuwsbron is) ook gaan volgen.
quote:Op zondag 6 februari 2011 02:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Two dead as Tunisian police fires on protesters
(Reuters) - At least two people were killed and 17 others wounded in northern Tunisia on Saturday when police opened fire to quell a protest after a senior police officer slapped a woman in the face, official and media sources said.
Ja het klopt ook, en zoals ik nu twee keer heb gepost is het ook geen oud nieuws. Wat ik alleen bedoelde was dat de kop van RTL nogal schreeuwerig en overdreven was.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:25 schreef pippicaro het volgende:
LINK http://www.volkskrant.nl/(...)t=4d4df43de8090ff9,0
Dan eerder dat mensen zich niet gaan aansluiten bij de anti's, het helpt het gemoed igg niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:23 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Zou dat voor Egypte kunnen betekenen dat mensen weer naar huis gaan? Tunesie was ook de aanleiding om de straat op te gaan.
Niet op FOK! maar op Twitter, maar het is ook niet echt nodig hoor, iemand hierboven postte al de link die je alleen maar open hoeft te hebben. Daarnaast klopt de info die je gaf ook gewoon.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:25 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Hoe kan ik je toevoegen?...(sorry heb nog niet veel op Fok gedaan...alleen gespiekt)
en wil je even op deze link kijken?
Volgens mij klopt het toch wel...
Haha bij dezen.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:27 schreef pippicaro het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSS....
Ben vrouw dus MOET en ZAL gelijk krijgen!
Apart en tegelijkertijd mooi om te zien hoe de overtuiging van deze mensen en de verbroedering lijdt tot een gezamenlijk doel waarop ik het gevoel heb dat ze dit een tijd kunnen volhouden.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:29 schreef yavanna het volgende:
Weet niet of dit lied al was gepost, met vertaling.
Lol oke, verwacht niet veel boeiends van me, dat blijft waarschijnlijk uit. Staan wel een zooi nuttige bronnen tussen wat ik zelf volg.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:40 schreef pippicaro het volgende:
Oke...vanaf nu ben ik je volger op Twitter...
Laat ik eerst maar weer eens uitzoeken hoe het allemaal werkt...quote:Op zondag 6 februari 2011 02:48 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol oke, verwacht niet veel boeiends van me, dat blijft waarschijnlijk uit. Staan wel een zooi nuttige bronnen tussen wat ik zelf volg.
http://twitter.com/#!/list/DutchPaparazzi/egypt-live-coveragequote:Op zondag 6 februari 2011 02:52 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Laat ik eerst maar weer eens uitzoeken hoe het allemaal werkt...
En dan ook nog maar afwachten of mijn PCtje het allemaal aan kan om zoveel pagina's open te hebben...
Het slaat hier nog wel eens vast...
THX!!...quote:Op zondag 6 februari 2011 02:53 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://twitter.com/#!/list/DutchPaparazzi/egypt-live-coverage
Onthoud deze, niet de user, maar de lijst. Dan heb je qua Egypte veel info bij elkaar.
Geloof het wel, maar weet ook niet hoe precies. Maar dat is makkelijk te vinden in de FAQ en zo. Zo slapen trouwens, weer massaprotest volgen.quote:Op zondag 6 februari 2011 03:00 schreef pippicaro het volgende:
[..]
THX!!...
heb ik nog een vraagje...kun je hier geen fotos neerzetten vanaf je PC?
quote:alnitak250 @monasosh @Sandmonkey The road to democracy seems long - but it's worth going it. #egypt is worth it. Hold out, we're with you #jan25
about 6 hours ago via web
quote:tarekshalaby Tomorrow's Tahrir sq. Christian mass will be held at 2pm, as announced earlier. #jan25
about 5 hours ago via Dabr
quote:tarekshalaby cold n rainy night in Tahrir sq. Has been very festive/entertaining with songs n poetry. #jan25
Goed item wel:quote:tarekshalaby No sign of an open attempt to kick us out. MC trying to keep everyone up so we're ready to fight if needed. I think we're fine. #jan25
Voor mensen zonder FB:quote:Rouelshimi New post: The big picture, We are all part of the revolution - http://on.fb.me/gsXbNF - #Jan25
about 5 hours ago via web
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden er meer moeten doen:quote:Elazul I gotta hand it to Mubarak, he's good for somethings...because of him, i haven't played WOW in over 12 days!
about 4 hours ago via TweetDeckNog een interresant stuk:quote:NickKristof Stop worrying so much abt the Muslim Brotherhood! Democracy is good for Egypt-my column from Tahrir: http://nyti.ms/hfDOUk
about 3 hours ago via TimesPeopleVolgens mij echt iemand die de komiek uithangt:quote:EmanHashim Why Facebook Should Do More to Help Egypt's Protesters http://t.co/PwuRw8B via @gawker #jan25
about 3 hours ago via Tweet Buttonquote:Elazul "Hit the Road Mubarak, and don't you come back no more no more no more no more hit the road mubarak, and don't you come back no more" #Jan25
about 3 hours ago via TweetDeckquote:Elazul Songs that should've been written: "Cause Mubarak's leaving on a jetplane, don't care when he'll be back again" #Jan25 Jan25
about 3 hours ago via TweetDeckquote:Elazul Suddenly i can imagine Mubarak singing "Big girls don't cry" .... *shudder* #Jan25 Jan25
about 2 hours ago via TweetDeckquote:RamyYaacoub From reliable sources: the youth is starting to organize, there are solid groups being formed, committees, sub-committees, etc #Jan25
about 2 hours ago via Gravityquote:TravellerW #egypt #jan25 sign: "leave already, i just got married and i miss my wife!"http://twitpic.com/3wzzcf
about 1 hour ago via Twitpic
quote:SultanAlQassemi Ex U.S. VP Cheney says Egypt's Mubarak "a good man" http://bit.ly/ifFeY8
about 1 hour ago via webquote:jrug He's tried riot police, army, no mobile/internet, thugs. Latest tactic: BORE them out of Tahrir Sq as rest of Cairo returns to work.
31 minutes ago via Twitter for BlackBerry®quote:Eyousry Muslim prayers & Sunday mass today at noon in #Tahrir sq., praying & honoring the memory of those who died for our freedom #jan25 #Egypt
38 minutes ago via Twitter for BlackBerry®quote:pakinamamer @TravellerW Confirmed! Traffic is busy. Seems like a regular morning. But there's a magical touch to it: the tanks everywhere #Cairo #Jan25
19 minutes ago via Twitter for BlackBerry® in reply to TravellerW
[ Bericht 35% gewijzigd door The-Dutch-Priest op 06-02-2011 08:56:40 ]
Maar ze willen nog steeds die schurk Suleiman, de rechterhand van Mubarak en leider van de geheime dienstquote:VS distantiëren zich van uitspraak gezant
Uitgegeven: 6 februari 2011 07:54
Laatst gewijzigd: 6 februari 2011 07:53
MÜNCHEN - De Verenigde Staten hebben zich zaterdag gedistantieerd van uitspraken van de Amerikaanse gezant voor Egypte, Frank Wisner.
© Rikke van Geest
Die zei eerder op zaterdag dat president Hosni Mubarak voorlopig moet aanblijven.
Volgens een regeringsfunctionaris ''sprak Wisner voor zichzelf".
Videoverbinding
Wisner, oud-diplomaat en voormalig ambassadeur in Egypte, sprak een veiligheidscongres in München toe via een videoverbinding.
Hij zei onder meer dat het ''gecontinueerde leiderschap van Mubarak van het allergrootste belang is". Op het congres waren de afgelopen dagen veel internationale leiders.
Onder druk
De Amerikaanse regering had Wisner afgelopen week naar Caïro gestuurd, officieel om het standpunt van Washington uit te leggen aan Mubarak. Algemeen wordt echter aangenomen dat Wisner de Egyptische president onder druk heeft gezet.
Kort na de ontmoeting met Wisner maakte Mubarak bekend dat hij niet meedoet aan de presidentsverkiezingen later dit jaar.
Mogguh,quote:Op zondag 6 februari 2011 08:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Maar ze willen nog steeds die schurk Suleiman, de rechterhand van Mubarak en leider van de geheime dienst
Ja mensenrechten vinden ze echt belangrijk
Die is later werd vannacht bekend, geloof om 12 uur NL tijdquote:Op zondag 6 februari 2011 08:47 schreef Noelle06 het volgende:
Morning![]()
Geen live beelden van plein ivm. dienst/mis ?
Ben nog aan het updatenquote:Op zondag 6 februari 2011 08:49 schreef Dekatria het volgende:
Moggealvast dank aan The-Dutch-Priest voor de updates!
Oh damn, dan ben ik nog aan het lessen waarschijnlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 08:50 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Die is later werd vannacht bekend, geloof om 12 uur NL tijd
quote:Op zondag 6 februari 2011 08:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Oh damn, dan ben ik nog aan het lessen waarschijnlijk.
Die gast @ Londen nu op AJE
quote:mosaaberizing Incredible photos from @Time: The Standoff in Egypt http://bit.ly/hQeQQ5 #Jan25 #Tahrir
7 minutes ago via TweetDeck
quote:Op zondag 6 februari 2011 08:50 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Die is later werd vannacht bekend, geloof om 12 uur NL tijd
FDEgypt Muslim Brotherhood willing to start negotiations with vp Suleiman. That means before Mubarak steps down. #Egypt #Cairo #Tahrir #Weissinkquote:Op zondag 6 februari 2011 08:52 schreef Mr_Memory het volgende:
goede morgenzo telezen is alles rustig verlopen vannacht
![]()
Om 11 uur beginnen de gesprekken tussen de regering en het moslim btoederschap.
Weet niet of daar wat goeds uitkomt...
Ja ze doen een cda'tjequote:Op zondag 6 februari 2011 09:01 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
FDEgypt Muslim Brotherhood willing to start negotiations with vp Suleiman. That means before Mubarak steps down. #Egypt #Cairo #Tahrir #Weissink
quote:Op zondag 6 februari 2011 09:05 schreef Dekatria het volgende:
Best druk nog op Tahrir voor een ochtend!
Niet via die http://www.spixtv.nl/ linkquote:Op zondag 6 februari 2011 09:05 schreef Flashbox het volgende:
Goedenmorgen, doet AJA het bij jullie?
[ afbeelding ]
Morning, Aja staats niet. Aja english wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:05 schreef Flashbox het volgende:
Goedenmorgen, doet AJA het bij jullie?
[ afbeelding ]
AJA = AlJazeera Arabicquote:Op zondag 6 februari 2011 09:08 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Morning, Aja staats niet. Aja english wel.
quote:Op zondag 6 februari 2011 09:10 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
AJA = AlJazeera Arabic
AJE = AlJazeera English
En goedemorgen
Mooi hequote:Op zondag 6 februari 2011 09:15 schreef Noelle06 het volgende:
TamerELG Also talk of public Coptic Christian mass at Tahrir at 1pm Cairo time. Will be there. Any thoughts? Muslims pledge to join #jan25
Dat laatste zinnetje ook - onder moslims wordt dus opgeroepen mee te doenquote:Op zondag 6 februari 2011 09:15 schreef Noelle06 het volgende:
TamerELG Also talk of public Coptic Christian mass at Tahrir at 1pm Cairo time. Will be there. Any thoughts? Muslims pledge to join #jan25
ah! Ik vond het al raar uitgesprokenquote:
Ja zag het ook netquote:Op zondag 6 februari 2011 09:21 schreef Noelle06 het volgende:
AymanM sorry for the previous link. Here is the original source of the link on youtube. If anyone has any info on this....
Ayman heb zelfs het filmpje verspreid.
tnxquote:Op zondag 6 februari 2011 08:10 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Goedemorgen,
Vrij rustig en gemoedelijk zie ik
Even wat tweets sinds 02:00
Graag gedaan.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:28 schreef -jos- het volgende:
[..]
tnx
Het normale leven is dus weer begonnen, dan ga ik dat ook maar weer doen, loop nu een een week achter met mn studie
Kan je deze fotoreeks in de OP zetten:quote:Op zondag 6 februari 2011 09:30 schreef Dekatria het volgende:
Het ziet er gewoon gezellig uit op Tahrir
Weer die terugblik van 25 Jan tot nuquote:Op zondag 6 februari 2011 09:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Kan je deze fotoreeks in de OP zetten:
http://www.time.com/time/(...),00.html?xid=fbshare
Uhh ff denken, stond gisteren in een stuk wat ook al wel gelinkt zal ff zoeken.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:34 schreef -jos- het volgende:
FDEgypt FDEgypt
Reason why Mubarak can not step now: If he does, the speaker of parliament becomes caretaker, not his vp. #Egypt #Cairo #Tahrir #Weissink
wie is de speaker of parliament?
die hele constitutie in Egypte is gebouwd op de dictatuur van Mubarak, die zal dus herschreven moeten worden.
tsja, dat gaat nog wat worden als er weer geld uit komt. dan hebben die banken echt steun nodig van het IMF of iets dergelijks...quote:Op zondag 6 februari 2011 09:37 schreef Toverheks het volgende:
ja banken open maar uit de muur nog geen geld
Banken zijn maar 3.5 uur open vandaag.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:37 schreef Toverheks het volgende:
ja banken open maar uit de muur nog geen geld
Die gast is meer pro-muba dan Muba zelf.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:39 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Fathi Surour is geloof ik absoluut geen fijne man wat ik gisteren in dat artikel las.
Hij heeft b.v. gezorgd voor alle wets wijzigingen in samenwerking met Mubarak om Mubarak nog steviger in het zadel te zetten.
http://www.independent.co(...)parture-2205852.htmlquote:The key players
Hosni Mubarak
A former Egyptian air force commander who was thrust into power after Anwar Sadat's assassination in 1982, Mubarak has proved to be a ruthless and resilient President. By combining political repression at home with close relations with the US, and relatively cordial relations with Israel, he has been able to retain Egypt's place as a pivotal voice in the Arab world. His handling of the Egyptian economy has been less successful, however.
Ahmed Shafik
Like President Mubarak, Prime Minister Shafik's background is in the Egyptian air force, which he at one point commanded; he has also served as aviation minister. Both his military background and his reputation for efficiency as a government minister made him an obvious choice during the reshuffle forced by the protests.
Omar Suleiman
As the head of the Mukhabarat, Egypt's secret service, Suleiman was one of the most powerful and feared men in Egypt. He also cultivated a close relationship with the US: Mukhabarat cells became one of the destinations for terror suspects who had been "renditioned" by the CIA. As Egypt's new Vice-President, however, he hardly represents a new face for the Mubarak regime. Reports of an assassination attempt against him last week have been denied by the Egyptian authorities.
Mohamed Elbaradei
Winner of the Nobel Peace prize, the former head of the International Atomic Energy Agency has the highest international profile of Mubarak's potential successors. However, he still lacks a strong domestic support base in Egypt, and among the Tahrir Square protesters. It remains to be seen whether he has time to build that kind of support before Mubarak leaves.
quote:Quotes...
"We need to get a national consensus around the pre-conditions for the next step forward. The President must stay in office to steer those changes."
Frank Wisner, US special envoy for Egypt
"There are forces at work in any society, and particularly one that is facing these kinds of challenges, that will try to derail or overtake the process to pursue their own specific agenda.... [That is] why I think it is important to support the transition process announced by the Egyptian government, actually headed by now Vice-President Omar Suleiman."
Hillary Clinton, US Secretary of State
"We need a transition of power within a constitutional framework. At this stage, we have two possible directions: either constitutional reforms or a coup d'état by the army. I don't see another way out."
Mounir Fakhry Abdel Nour, secretary general of the liberal Wafd Party
"I don't believe that we solve the world's problems by flicking a switch and holding an election.... Egypt is a classic case in point."
David Cameron, speaking at security conference in Munich
"I think a very quick election at the start of a process of democratisation would be wrong.... If there is an election first, new structures of political dialogue and decision-making don't have a chance to develop."
Angela Merkel, German Chancellor
en dan die muziek eronderquote:Op zondag 6 februari 2011 09:46 schreef Dekatria het volgende:
Die beelden uit Suez @ Samenvatting AJE
Ja, maar goed filmpje. Bedankt. Toont weer de hypocrisie van de VS aan.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:48 schreef Flashbox het volgende:
Ik weet niet of deze hier al voorbij gekomen is.
Hoe Amerika Egypte hielp met het platleggen van het internet
Goedemorgenquote:Op zondag 6 februari 2011 09:36 schreef Toverheks het volgende:
Goedemorgen, vanaf 8 uur vanmorgen doet AJA het al niet, AJE wel
en ik hoor nu weer *ONZE SALMA* (herhaling)
ze zouden toch gaan bidden de cristenen om 9 uur?
De VS heeft geen export restricties voor Egypte dus een bedrijf dat zoiets maakt mag het aan Egypte verkopen lijkt me. Het is niet zo dat de overheid van de VS de hand heeft gehad in het platleggen van internet in Egypte.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:48 schreef Flashbox het volgende:
Ik weet niet of deze hier al voorbij gekomen is.
Hoe Amerika Egypte hielp met het platleggen van het internet
goedemorgen !!quote:Op zondag 6 februari 2011 09:56 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Goedemorgen![]()
12 uur nederlandse tijd gaan de christenen een dienst/mis geven.
Goedemorgen Noelle, dank je wel, omdat gisteren hier werd gezegt 9 uur dus dacht ik 8 uur nederlandse tijd, zat ik dan helemaal in me eentje hierquote:Op zondag 6 februari 2011 09:56 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Goedemorgen![]()
12 uur nederlandse tijd gaan de christenen een dienst/mis geven.
Dacht ik dus ook. Weet niet hoe laat het huwelijk plaats vindt.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
goedemorgen !!
okaj , dan heb ik nog ff![]()
(ik dacht ook dat het om 9 uur zou zijn (NL 8 uur)
iets bekend over het?
*oef* aaah zo vroeg opgestaan .. en dan alleen hier ... ja das balen !! ben ik ff blij dat ik te lam was om om 0800 uur uit mn nesje te kruipen ...quote:Op zondag 6 februari 2011 09:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Goedemorgen Noelle, dank je wel, omdat gisteren hier werd gezegt 9 uur dus dacht ik 8 uur nederlandse tijd, zat ik dan helemaal in me eentje hier
quote:Op zondag 6 februari 2011 09:58 schreef shomila het volgende:
Goede morgen.
Is de trouwerij al geweest?
Zie het al nee dus.
Goedemorgenquote:
quote:Op zondag 6 februari 2011 10:01 schreef Flashbox het volgende:
waar is die bruidsfoto dan van die in de op staat?
Maar natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:01 schreef -jos- het volgende:
Kan je deze fotoreeks in de OP zetten:
http://www.time.com/time/(...),00.html?xid=fbshare
die moet zoals ik het nu lees ook nog komen .quote:Op zondag 6 februari 2011 10:02 schreef shomila het volgende:
Pff ben nog niet helemaal wakker geloof ik, ik bedoel de niet de trouwerij maar de dienst.
Om 12 uur nederlandse tijd volgens de tweets.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:02 schreef shomila het volgende:
Pff ben nog niet helemaal wakker geloof ik, ik bedoel de niet de trouwerij maar de dienst.
thnxquote:Op zondag 6 februari 2011 10:02 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Om 12 uur nederlandse tijd volgens de tweets.
Die man heeft ook alles vanaf het begin al meegemaakt... ik stel me graag voor hoe hij zich nu voeltquote:Op zondag 6 februari 2011 10:02 schreef -jos- het volgende:
NadiaE Nadia El-Awady
Off to Tahrir to attend Christian mass. My father - a 73-yr-old ill, bearded conservative Muslim - is with me. #jan25 #egypt
NadiaE Nadia El-Awady
My dad is having the time of his LIFE in Tahrir! Saying he finally smells freedom #egypt
Snik snik ik was er ookquote:Op zondag 6 februari 2011 09:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Goedemorgen Noelle, dank je wel, omdat gisteren hier werd gezegt 9 uur dus dacht ik 8 uur nederlandse tijd, zat ik dan helemaal in me eentje hier
quote:Op zondag 6 februari 2011 10:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Snik snik ik was er ookik wordt zomaar genegeerd
Die 2 gaan zo trouwen?quote:
Wordt lastig mis is om 12 uurquote:Op zondag 6 februari 2011 10:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die 2 gaan zo trouwen?
& heeft iemand een foto van de koptische dienst, compleet met moslim bescherming?
De meeste mensen gaan terug aan het werk.. Persoonlijk denk ik dat het vandaag doodbloedt. Ook al hoop ik dat niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:07 schreef shomila het volgende:
Ben benieuwd wat deze dag weer brengen gaat.
Ik denk weinig.
Die is dus om 12 uur naar het schijnt.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die 2 gaan zo trouwen?
& heeft iemand een foto van de koptische dienst, compleet met moslim bescherming?
Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden!!!!quote:Op zondag 6 februari 2011 10:01 schreef Flashbox het volgende:
waar is die bruidsfoto dan van die in de op staat?
Dus het wordt een koptische bruiloft?quote:Op zondag 6 februari 2011 10:08 schreef -jos- het volgende:
[..]
Die is dus om 12 uur naar het schijnt.
geen idee, de aankondigingen zijn niet echt consistent. maakt dat uit danquote:Op zondag 6 februari 2011 10:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus het wordt een koptische bruiloft?
Goedemorgenquote:
Ja en nee.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
geen idee, de aankondigingen zijn niet echt consistent. maakt dat uit dan
Via livestation.com doet ie het gewoon.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:10 schreef Toverheks het volgende:
vraag me toch af waarom AJA er al de hele morgen uit ligt
AJE had net een shot van een brug, vele vele mensen trekken nog naar het plein. Denk niet dat het doodbloed vandaagquote:Op zondag 6 februari 2011 10:08 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan terug aan het werk.. Persoonlijk denk ik dat het vandaag doodbloedt. Ook al hoop ik dat niet.
bij mij nietquote:Op zondag 6 februari 2011 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Via livestation.com doet ie het gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |