abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91893308

quote:
Opnieuw oproep tot demonstraties in Egypte

(Novum/AP) - Egyptenaren hebben woensdag opnieuw via sociale netwerksites als Twitter en Facebook opgeroepen tot demonstraties. Via de websites werden locaties doorgegeven waar de demonstranten zich moeten verzamelen. De oproerpolitie staat paraat en volgens het Egyptische ministerie van binnenlandse zaken worden demonstraties niet getolereerd en zal er direct worden ingegrepen bij de eerste tekenen van een bijeenkomst.

Dinsdag vond in Egypte een van de grootste protesten in jaren plaats. Tienduizenden demonstranten eisten het aftreden van de al dertig jaar zittende president Hosni Mubarak en een einde aan de enorme armoede, de stijgende prijzen en de hoge werkloosheid. Bij de demonstraties kwamen drie mensen om het leven en zeker 250 mensen raakten gewond, onder wie 85 politieagenten. Een vierde persoon bezweek woensdag aan zijn verwondingen. De oproerpolitie gebruikte traangas en de wapenstok en zette waterkanonnen in om de demonstranten uiteen te drijven.
quote:
Doden bij protesten in Egypte
Bij grootschalige demonstraties in Egypte zijn vandaag drie mensen om het leven gekomen. Het gaat volgens de Egyptische autoriteiten om een politieagent en twee betogers.

De agent zou bij een massabetoging op het Tahrir plein in Caïro (fotoserie) het leven hebben gelaten. Details over hoe hij is omgekomen zijn nog niet bekend.

Traangas eist slachtoffers
Een woordvoerder van een ziekenhuis in Suez meldde aan Reuters dat twee dode lichamen bij het hospitaal zijn gearriveerd. Eén van de betogers zou overleden zijn aan de gevolgen van het inademen van traangas. De andere betoger is volgens bronnen tijdens de protesten geraakt door een steen. Zestig anderen uit Suez zijn volgens het ziekenhuis gewond geraakt door het gebruikte traangas.

Naar schatting tienduizenden Egyptenaren gingen begin van de middag in Caïro en andere Egyptische steden de straat op om het aftreden van de regering-Mubarak te eisen. Het zijn de grootste protesten in jaren. Om tien uur vanavond waren er in Caïro nog altijd demonstranten op straat.

“Weg met Mubarak”
Betogers scandeerden tijdens de protesten leuzen als “Weg met Hosni Mubarak”, “Lang leve een vrij Tunesië” en “Revolutie tot aan de overwinning”. De organisatoren van de betoging in Caïro noemden de dag vol protesten “een dag van revolutie tegen marteling, armoede, corruptie en werkloosheid”.

Vorige deel
Demonstraties in Egypte!

Zie ook
Revolutie in Tunesië - waar de president gevlucht en men bezorgd is

pi_91893355
Leger in Mansoura neergestreken, bevestigd op Twitter.

Twitter en Facebook eruit gehaald door overheid. Wordt wel online nog opgeroepen apps te verspreiden en downloaden om censuur te omzeilen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:12:19 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91893391
Oh puhlease:
Tiananmen-like courage in Cairo bij dat filmpje in de OP.
Over geschiedverkrachgting gesproken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:13:51 #4
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91893458
Deze zijn nu onderweg naar demonstraties:
http://twitter.com/EngyG
http://twitter.com/EmanHashim

Deze volgde ik gister ook, Egyptenaren.
http://twitter.com/ayaabdullah
http://twitter.com/waelabbas
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:15:51 #5
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_91893543
Laten we hopen dat Mubarak snel weg is! Dan kan The Muslim Brotherhood de boel overnemen en een modern westers land van Egypte maken.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:16:16 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91893557
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:57 schreef Aloulou het volgende:
Ik snap het ook niet Yvonne, toch raar dat dat men een vredelievende vent als Moebarak zo graag ziet vallen. Ben Ali ook zo'n pareltje O+
Waar zie jij me dat nou beweren :? Dat zeg ik nergens ik verbaas me over de hallelujah stemming in het vorige deel.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Iran en Irak ook.
Dat dus, ik ben niet overtuigd dat het 'opeens' verlichte landen worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand?
Wij zullen waarschijnlijk niet meer meemaken dat deze landen zoals ons worden, maar misschien is dit al een ministapje deze richting uit.
Ja hoor, dat is de teneur van het vorige topic.
En dat kleine stapje geloof ik niet in.
Ik denk dat er een denkfout gemaakt worden
Er worden dictators weggejaagd, maar het fundamentalisme is daarmee niet uitgeroeid, misschien zelfs in tegendeel...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:20:29 #7
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91893756
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:12 schreef yvonne het volgende:
Oh puhlease:
Tiananmen-like courage in Cairo bij dat filmpje in de OP.
Over geschiedverkrachgting gesproken.
De moed om tegen een totalitair regime te demonstreren is verder hetzelfde, ik zie hier geen geschiedsverkrachting in.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_91893759
Tarir plein loopt weer langzaam vol. Grote menigte bij journalisten vakbond [via Twitter]
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:22:01 #9
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_91893825
Waar is dat te vinden van mansoura? Ik volg een paar hashtags, maar heb nog niets gezien over Leger in Mansoura
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:23:52 #10
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_91893911
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:26:03 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

De moed om tegen een totalitair regime te demonstreren is verder hetzelfde, ik zie hier geen geschiedsverkrachting in.
Sorry, maar
Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:27:50 #12
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91894124
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sorry, maar
Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Ik snap je frustratie niet echt...
Wat moeten de mensen volgens jou doen ?
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:28:01 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894137

pi_91894163
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sorry, maar
[ afbeelding ] Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Nou ja, overreden worden door beide voertuigen is niet zo fijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:29:10 #15
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91894194
Laat me met rust!
pi_91894206
Yvonne leeft liever in een dictatorschap.

Door dit soort mentaliteit stellen demonstraties hier in Nederland nou nooit wat voor.

"Joah net of het nut heeft!!"

:')
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91894243
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar zie jij me dat nou beweren :? Dat zeg ik nergens ik verbaas me over de hallelujah stemming in het vorige deel.

Dat dus, ik ben niet overtuigd dat het 'opeens' verlichte landen worden.
Het worden ook niet opeens verlichte landen, die ontwikkeling is bij ons ook niet overnacht gegaan en dat zal daar niet veel anders zijn.

quote:
Ja hoor, dat is de teneur van het vorige topic.
En dat kleine stapje geloof ik niet in.
Ik denk dat er een denkfout gemaakt worden
Er worden dictators weggejaagd, maar het fundamentalisme is daarmee niet uitgeroeid, misschien zelfs in tegendeel...
Persoonlijk denk ik dat dictators fundamentalisme wel in de hand werken. Juist door armoede en gebrek aan vrijheid in het denken. Bij de aanslagen op 9/11 waren 16 van de 19 kapers van saoedische afkomst. Ik blijf toch een sterk vermoeden koesteren dat dit wel degelijk te maken heeft met het regime in SA.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:30:48 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_91894264
Ik ben het met yvonne eens, die Tank Man was zelfs nadat waarschijnlijk 2000 mensen op dat plein geslacht waren (tank man zelf is waarschijnlijk ook opgepakt en gefussilleerd).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:31:46 #19
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91894300
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:30 schreef speknek het volgende:
Ik ben het met yvonne eens, die Tank Man was zelfs nadat waarschijnlijk 2000 mensen op dat plein geslacht waren (tank man zelf is waarschijnlijk ook opgepakt en gefussilleerd).
*offtopic.

Ken je geschiedenis.
De man is nooit opgepakt.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:31:48 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894301
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:27 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie niet echt...
Wat moeten de mensen volgens jou doen ?
Mijn frustratie is dat ik vanavond moet werken en vrijdag dubbele diensten heb, niet dit...
Ik heb iets tegen opgeklopt nieuws, en ik heb iets tegen nu al hallelujah roepen over iets wat zeer prematuur is.
Mag ik er eventjes nog op wijzen dat het fundamentalisme in Egypte enorm is, en ík kan iig niet inschatten hoe het wordt bij een eventueel terugtreden van Mubarak, jullie blijkbaar wel.
Prima.

Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:32:27 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894327
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:29 schreef Cubewood. het volgende:
Yvonne leeft liever in een dictatorschap.

Door dit soort mentaliteit stellen demonstraties hier in Nederland nou nooit wat voor.

"Joah net of het nut heeft!!"

:')
Waar slaat dit stupide commentaar op?
Niet kunnen lezen, dát is pas ergerlijk.

pi_91894328
Tank Man is alive en is opgezocht door de BCC een aantal jaren terug als ik het mij goed herinner.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:33:35 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894372
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:

[..]

*offtopic.

Ken je geschiedenis.
Ken je geschiedenis: er zijn verscheidene versies, dat hij opgepakt is en gefussileerd is is 99,999999% zeker.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:34:36 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_91894420
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:

[..]

*offtopic.

Ken je geschiedenis.
Zegt de Chinese overheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91894447
Rellen bij Press Syndicate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')