abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91893308

quote:
Opnieuw oproep tot demonstraties in Egypte

(Novum/AP) - Egyptenaren hebben woensdag opnieuw via sociale netwerksites als Twitter en Facebook opgeroepen tot demonstraties. Via de websites werden locaties doorgegeven waar de demonstranten zich moeten verzamelen. De oproerpolitie staat paraat en volgens het Egyptische ministerie van binnenlandse zaken worden demonstraties niet getolereerd en zal er direct worden ingegrepen bij de eerste tekenen van een bijeenkomst.

Dinsdag vond in Egypte een van de grootste protesten in jaren plaats. Tienduizenden demonstranten eisten het aftreden van de al dertig jaar zittende president Hosni Mubarak en een einde aan de enorme armoede, de stijgende prijzen en de hoge werkloosheid. Bij de demonstraties kwamen drie mensen om het leven en zeker 250 mensen raakten gewond, onder wie 85 politieagenten. Een vierde persoon bezweek woensdag aan zijn verwondingen. De oproerpolitie gebruikte traangas en de wapenstok en zette waterkanonnen in om de demonstranten uiteen te drijven.
quote:
Doden bij protesten in Egypte
Bij grootschalige demonstraties in Egypte zijn vandaag drie mensen om het leven gekomen. Het gaat volgens de Egyptische autoriteiten om een politieagent en twee betogers.

De agent zou bij een massabetoging op het Tahrir plein in Caïro (fotoserie) het leven hebben gelaten. Details over hoe hij is omgekomen zijn nog niet bekend.

Traangas eist slachtoffers
Een woordvoerder van een ziekenhuis in Suez meldde aan Reuters dat twee dode lichamen bij het hospitaal zijn gearriveerd. Eén van de betogers zou overleden zijn aan de gevolgen van het inademen van traangas. De andere betoger is volgens bronnen tijdens de protesten geraakt door een steen. Zestig anderen uit Suez zijn volgens het ziekenhuis gewond geraakt door het gebruikte traangas.

Naar schatting tienduizenden Egyptenaren gingen begin van de middag in Caïro en andere Egyptische steden de straat op om het aftreden van de regering-Mubarak te eisen. Het zijn de grootste protesten in jaren. Om tien uur vanavond waren er in Caïro nog altijd demonstranten op straat.

“Weg met Mubarak”
Betogers scandeerden tijdens de protesten leuzen als “Weg met Hosni Mubarak”, “Lang leve een vrij Tunesië” en “Revolutie tot aan de overwinning”. De organisatoren van de betoging in Caïro noemden de dag vol protesten “een dag van revolutie tegen marteling, armoede, corruptie en werkloosheid”.

Vorige deel
Demonstraties in Egypte!

Zie ook
Revolutie in Tunesië - waar de president gevlucht en men bezorgd is

pi_91893355
Leger in Mansoura neergestreken, bevestigd op Twitter.

Twitter en Facebook eruit gehaald door overheid. Wordt wel online nog opgeroepen apps te verspreiden en downloaden om censuur te omzeilen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:12:19 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91893391
Oh puhlease:
Tiananmen-like courage in Cairo bij dat filmpje in de OP.
Over geschiedverkrachgting gesproken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:13:51 #4
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91893458
Deze zijn nu onderweg naar demonstraties:
http://twitter.com/EngyG
http://twitter.com/EmanHashim

Deze volgde ik gister ook, Egyptenaren.
http://twitter.com/ayaabdullah
http://twitter.com/waelabbas
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:15:51 #5
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_91893543
Laten we hopen dat Mubarak snel weg is! Dan kan The Muslim Brotherhood de boel overnemen en een modern westers land van Egypte maken.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:16:16 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91893557
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:57 schreef Aloulou het volgende:
Ik snap het ook niet Yvonne, toch raar dat dat men een vredelievende vent als Moebarak zo graag ziet vallen. Ben Ali ook zo'n pareltje O+
Waar zie jij me dat nou beweren :? Dat zeg ik nergens ik verbaas me over de hallelujah stemming in het vorige deel.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Iran en Irak ook.
Dat dus, ik ben niet overtuigd dat het 'opeens' verlichte landen worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand?
Wij zullen waarschijnlijk niet meer meemaken dat deze landen zoals ons worden, maar misschien is dit al een ministapje deze richting uit.
Ja hoor, dat is de teneur van het vorige topic.
En dat kleine stapje geloof ik niet in.
Ik denk dat er een denkfout gemaakt worden
Er worden dictators weggejaagd, maar het fundamentalisme is daarmee niet uitgeroeid, misschien zelfs in tegendeel...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:20:29 #7
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91893756
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:12 schreef yvonne het volgende:
Oh puhlease:
Tiananmen-like courage in Cairo bij dat filmpje in de OP.
Over geschiedverkrachgting gesproken.
De moed om tegen een totalitair regime te demonstreren is verder hetzelfde, ik zie hier geen geschiedsverkrachting in.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_91893759
Tarir plein loopt weer langzaam vol. Grote menigte bij journalisten vakbond [via Twitter]
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:22:01 #9
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_91893825
Waar is dat te vinden van mansoura? Ik volg een paar hashtags, maar heb nog niets gezien over Leger in Mansoura
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:23:52 #10
137562 rakotto
pi_91893911
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:26:03 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

De moed om tegen een totalitair regime te demonstreren is verder hetzelfde, ik zie hier geen geschiedsverkrachting in.
Sorry, maar
Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:27:50 #12
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91894124
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sorry, maar
Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Ik snap je frustratie niet echt...
Wat moeten de mensen volgens jou doen ?
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:28:01 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894137

pi_91894163
quote:

[..]

Sorry, maar
[ afbeelding ] Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Nou ja, overreden worden door beide voertuigen is niet zo fijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:29:10 #15
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91894194
Laat me met rust!
pi_91894206
Yvonne leeft liever in een dictatorschap.

Door dit soort mentaliteit stellen demonstraties hier in Nederland nou nooit wat voor.

"Joah net of het nut heeft!!"

:')
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91894243
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar zie jij me dat nou beweren :? Dat zeg ik nergens ik verbaas me over de hallelujah stemming in het vorige deel.

Dat dus, ik ben niet overtuigd dat het 'opeens' verlichte landen worden.
Het worden ook niet opeens verlichte landen, die ontwikkeling is bij ons ook niet overnacht gegaan en dat zal daar niet veel anders zijn.

quote:
Ja hoor, dat is de teneur van het vorige topic.
En dat kleine stapje geloof ik niet in.
Ik denk dat er een denkfout gemaakt worden
Er worden dictators weggejaagd, maar het fundamentalisme is daarmee niet uitgeroeid, misschien zelfs in tegendeel...
Persoonlijk denk ik dat dictators fundamentalisme wel in de hand werken. Juist door armoede en gebrek aan vrijheid in het denken. Bij de aanslagen op 9/11 waren 16 van de 19 kapers van saoedische afkomst. Ik blijf toch een sterk vermoeden koesteren dat dit wel degelijk te maken heeft met het regime in SA.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:30:48 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_91894264
Ik ben het met yvonne eens, die Tank Man was zelfs nadat waarschijnlijk 2000 mensen op dat plein geslacht waren (tank man zelf is waarschijnlijk ook opgepakt en gefussilleerd).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:31:46 #19
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91894300
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:30 schreef speknek het volgende:
Ik ben het met yvonne eens, die Tank Man was zelfs nadat waarschijnlijk 2000 mensen op dat plein geslacht waren (tank man zelf is waarschijnlijk ook opgepakt en gefussilleerd).
*offtopic.

Ken je geschiedenis.
De man is nooit opgepakt.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:31:48 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894301
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:27 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie niet echt...
Wat moeten de mensen volgens jou doen ?
Mijn frustratie is dat ik vanavond moet werken en vrijdag dubbele diensten heb, niet dit...
Ik heb iets tegen opgeklopt nieuws, en ik heb iets tegen nu al hallelujah roepen over iets wat zeer prematuur is.
Mag ik er eventjes nog op wijzen dat het fundamentalisme in Egypte enorm is, en ík kan iig niet inschatten hoe het wordt bij een eventueel terugtreden van Mubarak, jullie blijkbaar wel.
Prima.

Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:32:27 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894327
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:29 schreef Cubewood. het volgende:
Yvonne leeft liever in een dictatorschap.

Door dit soort mentaliteit stellen demonstraties hier in Nederland nou nooit wat voor.

"Joah net of het nut heeft!!"

:')
Waar slaat dit stupide commentaar op?
Niet kunnen lezen, dát is pas ergerlijk.

pi_91894328
Tank Man is alive en is opgezocht door de BCC een aantal jaren terug als ik het mij goed herinner.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:33:35 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894372
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:

[..]

*offtopic.

Ken je geschiedenis.
Ken je geschiedenis: er zijn verscheidene versies, dat hij opgepakt is en gefussileerd is is 99,999999% zeker.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:34:36 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_91894420
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:31 schreef Muridae het volgende:

[..]

*offtopic.

Ken je geschiedenis.
Zegt de Chinese overheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91894447
Rellen bij Press Syndicate
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:35:32 #26
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91894455
*laatste keer offtopic

Tankman(Wang Weilin ) woont in Taiwan.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:36:24 #27
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91894496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:35 schreef Muridae het volgende:
*laatste keer offtopic

Tankman woont in Taiwan.
Kom maar op met je bronnen...
Laat me met rust!
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:38:04 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894564
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het worden ook niet opeens verlichte landen, die ontwikkeling is bij ons ook niet overnacht gegaan en dat zal daar niet veel anders zijn.

[..]

Persoonlijk denk ik dat dictators fundamentalisme wel in de hand werken. Juist door armoede en gebrek aan vrijheid in het denken. Bij de aanslagen op 9/11 waren 16 van de 19 kapers van saoedische afkomst. Ik blijf toch een sterk vermoeden koesteren dat dit wel degelijk te maken heeft met het regime in SA.
Persoonlijk denk ik dat je verdomde voorzichtig moet zijn met een machts-vacuum.
En nee, ik heb de afgelopen jaren nergens verlichting gezien, juist verharding en gellof me dat we niet zitten te wachten op een fundamentalistisch Egypte.
Dat is het al namelijk, en bij wegvallen Mubarak is het maar afwachten hoe het zich ontwikkelt.

En voor de dommere usertjes onder ons: nergens zeg ik lang leve Mubarak hij moet blijven.

Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:38:39 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91894579
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:36 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Kom maar op met je bronnen...
Ja, ho maar

woensdag 26 januari 2011 @ 14:42:33 #30
137562 rakotto
pi_91894720
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je verdomde voorzichtig moet zijn met een machts-vacuum.
En nee, ik heb de afgelopen jaren nergens verlichting gezien, juist verharding en gellof me dat we niet zitten te wachten op een fundamentalistisch Egypte.
Dat is het al namelijk, en bij wegvallen Mubarak is het maar afwachten hoe het zich ontwikkelt.

En voor de dommere usertjes onder ons: nergens zeg ik lang leve Mubarak hij moet blijven.
De Radicalisering wordt juist erger zolang hij aan de macht is. Egyptenaren zijn vrijwel altijd liberaal geweest en velen accepteren de Moslimbroederschap niet. (En diegene die het wel doen, accepteren hun omdat zij tegen de huidige regering zijn.)
pi_91894759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mijn frustratie is dat ik vanavond moet werken en vrijdag dubbele diensten heb, niet dit...
Ik heb iets tegen opgeklopt nieuws, en ik heb iets tegen nu al hallelujah roepen over iets wat zeer prematuur is.
Mag ik er eventjes nog op wijzen dat het fundamentalisme in Egypte enorm is, en ík kan iig niet inschatten hoe het wordt bij een eventueel terugtreden van Mubarak, jullie blijkbaar wel.
Prima.
Waarschijnlijk zullen de Egyptenaren de Iraniers achter aan gaan. De vraag is of dat erg is? Voor ons misschien, maar niet voor de ontwikkeling van de egyptenaren zelf en de islam..

Wij hebben in het westen ook een periode gehad waarin we vrij fundamentalistisch waren in onze christelijke opvattingen. Dit is van binnenuit veranderd, niet door bemoeienis van buitenaf.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91894760
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tsja, helaas. De geest is uit de fles, wat men er hier van vindt en liever wel of niet graag ziet doet er niet meer toe. De Egyptenaren bepalen nu de toekomst ipv de dictator die jij liever ziet, voor sommigen is dat jammer en voor anderen is dit feit alleen al een verheugenis.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 14:49:37 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91895030
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Tsja, helaas. De geest is uit de fles, wat men er hier van vindt en liever wel of niet graag ziet doet er niet meer toe. De Egyptenaren bepalen nu de toekomst ipv de dictator die jij liever ziet, voor sommigen is dat jammer en voor anderen is dit feit alleen al een verheugenis.
Zeg hallelujah meneer, mankeer je iets aan je ogen ofzo?
Jij bent degeen die hier die hallelujah sfeer zit op te kloppen, prima, maar kun je die stront uit je ogen halen en es kappen met je "de dictator die jij liever ziet" ?
Staat nergens, en zeg ik nergens, leer lezen.
Nou, leer begrijpend lezen.

woensdag 26 januari 2011 @ 14:53:49 #34
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91895236
quote:
13s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij bent degeen die hier die hallelujah sfeer zit op te kloppen, prima, maar kun je die stront uit je ogen halen en es kappen met je "de dictator die jij liever ziet" ?
Wat is jou oplossing voor de burgers in een land waarbij een dictator de macht heeft ?
Een buitenlandse interventie a la Irak of het oude Joegoslavie zit er namelijk niet echt snel aan te komen. (Mubarak is namelijk dikke vrienden met het Westen)
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:54:53 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91895293
quote:
RT after twitter now FB@3arabawy: Facebook it seems has been blocked in Egypt! #Jan25 I can't log into my account. Other friends r reporting the same.
Was er niet een internet actie-groep die ...

quote:
We-are-all-ali_normal weddady The Situation is DRASTIC in #Egypt full #censorship is in action right now. HELP IS NEEDED NOW! #Sidibouzid #Jan25 #OpEgypt #Anonymous
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91895415
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:53 schreef Muridae het volgende:

[..]

Wat is jou oplossing voor de burgers in een land waarbij een dictator de macht heeft ?
Een buitenlandse interventie a la Irak of het oude Joegoslavie zit er namelijk niet echt snel aan te komen. (Mubarak is namelijk dikke vrienden met het Westen)
Je moet zowieso niet van buitenaf willen ingrijpen in dit soort interne conflicten. Dit moet je de Egyptenaren zelf laten uitzoeken. Door buiten af ingrijpen komen er hele andere sentimenten los, dat zie je duidelijk in Irak en Afghanistan.
pi_91895423
Als het enige alternatief voor dictators fundamentalistische moslims zijn, en fundo's hun eigen bevolking onderdrukken en zich agressief opstellen tegen andere landen, is het verleidelijk om dan even geen democratie te willen.

Dat is echter kortzichtig. De bevolking blijft pro-islamitisch, waardoor je niet meer bereikt dan uitstel van executie. In de toekomst blijft het risico voortduren.

Kennelijk wordt het geloof als een oplossing gezien voor de problemen van de gemiddelde Arabier. Als Moslimfundamentalisten werkelijk slecht blijken te zijn, zullen democratische verkiezingen hen weer net zo gauw verwijderen als toen ze kwamen. Bovendien heb je dan een verlicht volk, wat op haar hoede zal zijn voor herhaling.

Overigens verwerp ik de notie dat Islamitisch geörienteerde partijen 'slecht' zijn. Maar zelfs als ze slecht zijn, is het beter dat de moslims er dan zelf achter komen, dan dat wij dat met opgeheven vingertje even komen voorschrijven.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:58:00 #38
137562 rakotto
pi_91895429

Dat is het hoe het er momenteel uitziet in Cairo!
pi_91895466
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:58 schreef rakotto het volgende:
http://yfrog.com/gy9ausj

Dat is het hoe het er momenteel uitziet in Cairo!
URL is kaput
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:58:56 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91895477
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je moet zowieso niet van buitenaf willen ingrijpen in dit soort interne conflicten. Dit moet je de Egyptenaren zelf laten uitzoeken. Door buiten af ingrijpen komen er hele andere sentimenten los, dat zie je duidelijk in Irak en Afghanistan.
We grijpen al in door Mubarak ruim van wapens te voorzien.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:59:36 #41
137562 rakotto
pi_91895497
pi_91895518
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:57 schreef druide het volgende:

Overigens verwerp ik de notie dat Islamitisch geörienteerde partijen 'slecht' zijn. Maar zelfs als ze slecht zijn, is het beter dat de moslims er dan zelf achter komen, dan dat wij dat met opgeheven vingertje even komen voorschrijven.
Precies, daarom moeten we Iran ook met rust laten. De Iraniers beginnen zich ook steeds meer te roeren door het gebrek aan vrijheid.
pi_91895565
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

We grijpen al in door Mubarak ruim van wapens te voorzien.
Tja, dat is onze fout en schuld, maar millittair ingrijpen verergert de situatie alleen maar.
pi_91895607
Press Syndicate:
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:02:19 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91895614
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:53 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing, niemand hier, we zullen moeten afwachten hoe eea zich ontwikkelt, maar op onlusten in een land als Egypte zitten we geen van allen te wachten.
Lijkt mij toch..

pi_91895660
quote:
Als het enige alternatief voor dictators fundamentalistische moslims zijn, en fundo's hun eigen bevolking onderdrukken en zich agressief opstellen tegen andere landen, is het verleidelijk om dan even geen democratie te willen.

Dat is echter kortzichtig. De bevolking blijft pro-islamitisch, waardoor je niet meer bereikt dan uitstel van executie. In de toekomst blijft het risico voortduren.

Kennelijk wordt het geloof als een oplossing gezien voor de problemen van de gemiddelde Arabier. Als Moslimfundamentalisten werkelijk slecht blijken te zijn, zullen democratische verkiezingen hen weer net zo gauw verwijderen als toen ze kwamen. Bovendien heb je dan een verlicht volk, wat op haar hoede zal zijn voor herhaling.

woensdag 26 januari 2011 @ 15:04:31 #47
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91895716
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, daarom moeten we Iran ook met rust laten. De Iraniers beginnen zich ook steeds meer te roeren door het gebrek aan vrijheid.
Het zou mooi zijn als we als westen gewoon geen wapens meer aan dictators geven. Laten de Russen en de Chinezen hun rommel maar aan wrede regimes geven.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:05:07 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91895739
quote:

Het is even slecht ze nu al binnen te halen als zijnde 'verlicht' wat her en der al gebeurde in de topics.
Ik proef daar ook een Westers toontje in als: ha, jaag de dictator weg en jullie wordfen eindelijk even normaal als wij.
Net zo goed paternalistisch.

woensdag 26 januari 2011 @ 15:05:54 #49
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91895782
Het is wel heel frapant om te zien dat in allerlei landen nu mensen opstaan tegen de gevestigde orde.
The truth was in here.
pi_91895798
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing, niemand hier, we zullen moeten afwachten hoe eea zich ontwikkelt, maar op onlusten in een land als Egypte zitten we geen van allen te wachten.
Lijkt mij toch..
Ik heb geen vakantie naar Egypte gepland, dus van mij mogen die Egyptenaren hun eigen toekomst gaan bepalen. En de geschiedenis toont aan dat revoluties meestal gepaard gaan met de nodige onlusten dus deze zal niet veel anders zijn. Uiteindelijk is het voor iedereen beter. Hopelijk neemt het wantrouwen in die landen t.o.v. het westen dan eens echt af, wat ook het afnemen van het fundamentalisme ten goede zal komen.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:06:30 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91895815
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:
Het is wel heel frapant om te zien dat in allerlei landen nu mensen opstaan tegen de gevestigde orde.
Daar ben ik altijd een voorstander van >:O

pi_91895830
quote:
Het is het beruchte eerste schaap.
pi_91895871
quote:
13s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou nou rustig maar, ik heb alleen een hekel aan personen die nu komen aanzetten dat de dictator wellicht de minst slechte optie is. Makkelijk vanuit je kamer hier als buitelandse in het veilige Nederland. Zulke lui waren er ook onder Fransen toen de Tunesiers opstonden tegen Ben Ali en ook daar kreeg ik een bloedhekel aan.

Omdat de toekomst onzeker is moet men nog maar 20 jaar de bekken dichthouden? Een dictator die vredevolle demonstraties neerslaat VRAAGT om met geweld afgezet te worden. En Moebarak slaat demonstraties neer zelfs als je het op de Ghandi manier doet met 10.000 man. Zodoende zit er niets anders op of nog tientallen jaren maar hopen en bidden dat Moebarak een openbaring vanuit de hemelen krijgt om opeens wel naar het volk te luisteren en vrijheden toe te staan.
pi_91895951
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:16:13 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91896197
quote:

[..]

Sorry, maar
[ afbeelding ] Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Een Egyptisch politiekogel is net zo dodelijk als een Chinese politiekogel. Door Egyptische veiligheidsdiensten gemarteld worden is net zo pijnlijk als door Chinese veiligheidsdiensten gemarteld worden. Om tegen een totalitair regime in te gaan vereist moed, of het nou China, Egypte of een ander land is. Waarom ben je zo denigrerend over de Egyptenaren?
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:18:48 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91896307
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:07 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nou nou rustig maar, ik heb alleen een hekel aan personen die nu komen aanzetten dat de dictator wellicht de minst slechte optie is. Makkelijk vanuit je kamer hier als buitelandse in het veilige Nederland. Zulke lui waren er ook onder Fransen toen de Tunesiers opstonden tegen Ben Ali en ook daar kreeg ik een bloedhekel aan.

Dat zeg ik dus nergens
Le-zen

Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:19:23 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91896333
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Een Egyptisch politiekogel is net zo dodelijk als een Chinese politiekogel. Door Egyptische veiligheidsdiensten gemarteld worden is net zo pijnlijk als door Chinese veiligheidsdiensten gemarteld worden. Om tegen een totalitair regime in te gaan vereist moed, of het nou China, Egypte of een ander land is. Waarom ben je zo denigrerend over de Egyptenaren?
:|W
Ik geef het op :')

woensdag 26 januari 2011 @ 15:20:05 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_91896363
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is even slecht ze nu al binnen te halen als zijnde 'verlicht' wat her en der al gebeurde in de topics.
Ik proef daar ook een Westers toontje in als: ha, jaag de dictator weg en jullie wordfen eindelijk even normaal als wij.
Het is meer de Amerikaanse cultuur. Net zo belangrijk als the American Dream is de onafhankelijkheidsstrijd tegen een onderdrukkende overheid.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:21:59 #59
137562 rakotto
pi_91896445
pi_91896450
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Paternalisme wordt als iets negatiefs gezien omdat het slachtoffer het zeggenschap over zijn leven verliest. Diezelfde waarde, het zelfbeschikkingsrecht, is nu net waar democratie op teert. Paternalistisch democratie voorschrijven kun je niet op één hoop gooien met andere vormen van paternalisme, omdat nu dat wat paternalisme zo slecht maakt juist wordt tegengegaan.
pi_91896488
quote:
13s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus nergens
Le-zen

Je impliceert het op zijn minst. Als je nou met dezelfde bevlogenheid kwam binnenvallen om de dictatuur van Moebarak te verwerpen en het recht om daarin tegen in opstand te komen aan de kaak stellen had ik je nog wat sterker over vinden komen. Nu begin je over de dreiging van een nog slechter regime - Moebarak is zo slecht dus niet - wijst gretig je vinger naar de "halleluja" mensen op dit forum - waar ik de aanvoerder van ben - die eigenlijk "geen idee hebben van de dreiging die uitgaat als dit regime valt" en lijkt het ze ook te verwijten als klap op de vuurpijl.
En dat in het heetst van de strijd waar mensen hun onvrede uiten en om vrijheid roepen, raar he dat je niet begrepen wordt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:23:45 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91896522
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

:|W
Ik geef het op :')
Jij bent degene die verklaarde dat de moed van de Egyptische demonstranten minder is dan de moed van de Chinese demonstranten in 89. Wat gewoon onzin is.
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 15:28:19 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91896738
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je impliceert het op zijn minst. Als je nou met dezelfde bevlogenheid kwam binnenvallen om de dictatuur van Moebarak te verwerpen en het recht om daarin tegen in opstand te komen aan de kaak stellen had ik je nog wat sterker over vinden komen. Nu begin je over de dreiging van een nog slechter regime - Moebarak is zo slecht dus niet - wijst gretig je vinger naar de "halleluja" mensen op dit forum - waar ik de aanvoerder van ben - die eigenlijk "geen idee hebben van de dreiging die uitgaat als dit regime valt" en lijkt het ze ook te verwijten als klap op de vuurpijl.
En dat in het heetst van de strijd waar mensen hun onvrede uiten en om vrijheid roepen, raar he dat je niet begrepen wordt?
Nee, ik impliceer het zelfs nergens :D
Maar ik vind het verder allemaal prima en mooi verder.
Succes met de strijd.

pi_91896875
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is het beruchte eerste schaap.
De economische crisis zal ook aardig wat gewicht in de schaal hebben gelegd. Een wiskundige formule voor opstand zou kunnen luiden: onderdrukking + redelijk vrije informatieuitwisseling (internet en blijkbaar ook buitenlandse tv-kanalen zoals AL-Jazeera blijken onreguleerbaar) + weinig analfabetisme + slechte economie = revolutie!
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 15:32:53 #65
8781 crew  Frutsel
pi_91896955
quote:
Libanon is al om... Jordanie en Yemen lijken ook kandidaat.
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:13 #66
8781 crew  Frutsel
pi_91897061
quote:
Journalist Trouw Caïro mishandeld

De correspondent van Trouw in Egypte is gisteren door tien geüniformeerde politieagenten mishandeld. Hij werd met knuppels in elkaar geslagen, hoewel hij zich kenbaar maakte als journalist uit Nederland. Volgens de krant was het een gerichte actie, omdat hij alleen was toen hij te pakken werd genomen.

De hoofdredactie van Trouw maakt groot bezwaar tegen dit optreden en vraagt Egypte de veiligheid van journalisten te waarborgen. De krant wil de naam van de correspondent niet bekendmaken.

De journalist is gewond geraakt, maar opname in een ziekenhuis was niet nodig.
:{
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:43:18 #67
137562 rakotto
pi_91897451
quote:
MostafaMourad Mostafa Mourad
RT @HowMed7: Its war in ramseees! Violence and tear gas more violent then yesterday! Help n spread #jan25 via @sondosshabayek #jan25
52 seconds ago
pi_91897483
De protesten op en rond Ramses square worden nu keihard de kop ingedrukt
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:45:01 #70
pi_91897531
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:43 schreef rakotto het volgende:

[..]

quote:
ReemAbdellatif RT @bencnn: Can hear what sounds like tear gas being fired near Ramsis Street #many plainclothed policeman attacking cameraman #Jan25 #Egypt
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:46:53 #71
137562 rakotto
pi_91897627
quote:
RT @sheydajahanbin: RT @ITwitius: Cairo. Just seen about 400 riot police moving out of #tahir sq towards ramses st. #egypt #jan25
5 minutes ago
pi_91897874
quote:
Poging zelfverbranding Egyptische ambassade
Uitgegeven: 26 januari 2011 15:38
Laatst gewijzigd: 26 januari 2011 15:48
DEN HAAG - Voor het gebouw van de Egyptische ambassade aan de Badhuisweg in Den Haag heeft woensdagmiddag een man getracht zich in brand te steken.
© ANP

De man is aangehouden. Dat liet de politie weten.

De man had een spandoek op zijn rug. Hij had zichzelf overgoten met een spiritusachtige vloeistof. Agenten konden hem overmeesteren, toen hij zich met een aansteker in brand probeerde te steken.

De agenten hebben een brandblusser gebruikt om het beginnende brandje te blussen. Nadat de agenten hem tegen de grond hadden gewerkt, werd hij direct overgebracht naar een politiebureau. Daar is hij onder de douche gezet.

Het is nog niet bekend van de motieven van de man zijn.
nu.nl
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:56:53 #73
331734 JooB65
Bij nader inzien toch
pi_91898095
Had eerst ook een reactie als: een beetje meelopen met Tunesie, inmiddels moet ik die mening toch herzien. Ben alleen bang dat het Egyptische regime ietst steviger in het zadel zit dan het Tunesische.
Nou doe je het weer!
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:59:21 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91898206
Misschien wordt het tijd om Egyptische tegoeden in het westen, inclusief schurkenstaat nummer een Zwitserland, te bevriezen? Eens kijken hoelang het leger loyaal blijft als ze niet meer betaald worden.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:59:23 #75
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91898213
Het leger moet NU ingrijpen.
Laat me met rust!
pi_91898386
quote:
Lol, moet hij een land van 80 miljoen inwoners leiden. :') Dit is juist het moment om je te bewijzen als opvolger van je vader.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:06:24 #77
331734 JooB65
Bij nader inzien toch
pi_91898559
Veelzeggend idd.
Nou doe je het weer!
pi_91899181

[ Bericht 18% gewijzigd door Cubewood. op 26-01-2011 16:26:59 ]
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:20:02 #79
pi_91899249
quote:
SuomynonaEraUoy RT @MahmoudMourad: @shaimastreet The 1-Million Protesters March, starting all over #Egypt, Just after Friday Prayers! Spread it! RT #Jan25 #1M
Vrijdag.

quote:
marwsay LOL!!! RT @mzaher: I think Hosni will have to ban the Friday prayer this week if he wants to keep things under control. #Jan25 #Egypt
hihihi
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:20:42 #80
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91899277
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:18 schreef Cubewood. het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt Parijs wel :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:28:48 #81
137562 rakotto
pi_91899688
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lijkt Parijs wel :P
Dat was Cairo ook voordat Mubarak aan de macht kwam.

http://www.guardian.co.uk(...)shenker-arrest-audio
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:38:10 #82
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91900165
quote:
twitter.com/ianinegypt

Tear gas not stopping protesters, police in full retreat #jan25 #egypt 3 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
Rock on!
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:38:43 #83
pi_91900197
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:38 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Rock on!
*O*
pi_91901056
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrijdag.

[..]

hihihi
Lol. :7
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:59:39 #85
pi_91901219
quote:
dianapop RT @exiledsurfer: RT @sondosshabayek: Police threw tear gas bomb inside farouk hospital in ramsees street #jan25 #cairo #egypt
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:06:37 #86
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91901492
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:07:50 #87
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91901541
Een paar opmerkelijke tweets :

quote:
FatmaNaib Metro not allowed to stop in tahrir sq st #Egypt #Jan25
quote:
manal RT @AhmedSoliman: Confirmed, @VodafoneEgypt blocks all google service + twitter + blogspot + gtalk #Jan25 #SHAME #SHAME #SHAME
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:08:00 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_91901546
Baas. Die gaat wel auw hebben gehad.
pi_91901639
Gaan jullie dan vanaf nu Vodafone boycotten?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:16:06 #90
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91901891
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:10 schreef ari_zahav het volgende:
Gaan jullie dan vanaf nu Vodafone boycotten?
Joh die mensen en bedrijven leven zelf ook in angst. Vodafone blokt zelf zeker niet. Misschien mensen werkzaam bij Vodafone.
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:29:18 #91
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_91902483
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:10 schreef ari_zahav het volgende:
Gaan jullie dan vanaf nu VodafoneEgypt boycotten?
Ja natuurlijk, die boycot ik al jaaaren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_91902758
:D
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_91902841
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:18 schreef Cubewood. het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Indrukwekkende foto's :Y
know'm sayin?
word? word.
pi_91902970
Spannend, doch is het wel opmerkelijk dat het zo "selectief" verspreid. Waarom wel grootschalig in Tunesie en Egypte, maar niet in Libie bijv?
Allah Al Watan Al Malik
pi_91903264
Dat is inderdaad interessant om verder te onderzoeken. Wel zijn er na Khaddafi's speech over de val van Ben Ali en zijn onbegrip voor de opstanden tegen Ben Ali ook problemen in Libie geweest en aardig wat mensen de straat op gegaan. Wel wat youtube filmpjes van te vinden, leger erbij etc.. in vooral Bayda. Ook over gerapporteerd (vooral in Arabische media) en ik dacht dat ze zelfs even een stadje/plaats over hadden genomen, overheidsgebouwen etc. Maar ook toen werd internet direct gecensureerd en nu ik er niets meer over hoor lijkt het mij dat het leger het daar succesvol de kop in heeft gedrukt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:47:10 #96
pi_91903307
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
Spannend, doch is het wel opmerkelijk dat het zo "selectief" verspreid. Waarom wel grootschalig in Tunesie en Egypte, maar niet in Libie bijv?
Ze moeten op hun beurt wachten. Het internationale publiek kan maar 1 revolutie tegelijk aan. Ik schat dat over een week Algerije aan de beurt is, en 4 dagen later Libië.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:53:46 #97
pi_91903595
pi_91903777
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:03:57 #99
pi_91904037
quote:
seksek RT @HaninSh: RT @daliaziada: From my source in Suez: Head of Security Forces is beaten by people while protesters are chanting! #Egypt #Jan25
pi_91904558
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Libanon is al om... Jordanie en Yemen lijken ook kandidaat.
Libanon is niet om. Er is in Libanon ueberhaupt niets vergelijkbaars om om te zijn. Misschien de anti-Syrische demonstraties in 2005, maar ook dat is weer heel erg anders dan wat er in Tunesië en Egypte en ook Algerije en klein beetje Jemen gebeurt.
pi_91904650
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:46 schreef Aloulou het volgende:
Dat is inderdaad interessant om verder te onderzoeken. Wel zijn er na Khaddafi's speech over de val van Ben Ali en zijn onbegrip voor de opstanden tegen Ben Ali ook problemen in Libie geweest en aardig wat mensen de straat op gegaan. Wel wat youtube filmpjes van te vinden, leger erbij etc.. in vooral Bayda. Ook over gerapporteerd (vooral in Arabische media) en ik dacht dat ze zelfs even een stadje/plaats over hadden genomen, overheidsgebouwen etc. Maar ook toen werd internet direct gecensureerd en nu ik er niets meer over hoor lijkt het mij dat het leger het daar succesvol de kop in heeft gedrukt.
Maar daar leek het te gaan om specifieke klachten (huizenbouw, woningen, ofzo), waar al langer rotzooi om is. Libië kan volgens mij de tevredenheid van de burgers nog wel even kopen. Natuurlijk, die mensen leven onder een corrupte dictatuur en daar willen ze wel van af, maar voor zover ik weet zijn er niet soortgelijke protesten -wel protesten, niet soortgelijke- in Libië.
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:23:10 #102
137562 rakotto
pi_91904829
pi_91905082
Libie is bovendien een "gesloten" land. Weinig nationale media, weinig internationale media en vergeleken met de andere Noord-Afrikaanse landen het minst vertegenwoordigd op het internet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:31:15 #104
pi_91905189
quote:
0501_181136_normal fabiofernandes RT @JohnFMoore: RT @jilliancyork: Users in #Egypt report once again being able to access #Facebook. Block, if in place, was short-lived.
♫ Wednesday ♪ I've got friday ♪ in my mind ♫
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:44:02 #105
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91905801
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:58 schreef deleriouz het volgende:
[ afbeelding ]
This is SPARTAAAAAA
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:45:13 #106
137562 rakotto
pi_91905861
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:49:36 #107
137562 rakotto
pi_91906063
quote:
Zeinobia Zeinobia
Suez update : the protesters have set fire in Al Arbin police station
22 minutes ago Favorite Retweet Reply
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:49:52 #108
pi_91906079
Was deze al gepost?

pi_91906164
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Daar ben ik altijd een voorstander van >:O
Er moet alleen nog blijken of dit in de andere landen ook even breed gedragen is als in Tunesië.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:04:15 #110
137562 rakotto
pi_91906827
quote:
RamyYaacoub Ramy Yaacoub
by Fribytare
Confirmed reports from AlJazeerah that there is "urban warfare" going on in the city of Suez right now. #Jan25 #Egypt
38 minutes ago
pi_91907800
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:25:24 #112
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91910235
Even wat opmerkelijke tweets;

quote:
# RT @daliaziada: #Egypt #Jan25 URGENT: the military forces appeared in Suez streets but they are still neutral and not intervening... http://fb.me/CyEL1hax half a minute ago via Facebook
quote:
tear gaz has been fired at us infront of press syndicate #jan25 14 minutes ago via Mobile Web
quote:
# notrachel what is going on in egypt? clearly, i missed something. less than 20 seconds ago via Echofon
Laat me met rust!
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:27:25 #113
137562 rakotto
pi_91910334
Volgens bronnen op Twitter is Suez in de handen gevallen van de mensen en is Mahalla de volgende stad!

Helaas is een 70 jarige man overleden door 12 kogels die afkomstig waren van de politie
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:41:37 #114
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91911292
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:27 schreef rakotto het volgende:
Volgens bronnen op Twitter is Suez in de handen gevallen van de mensen en is Mahalla de volgende stad!

Helaas is een 70 jarige man overleden door 12 kogels die afkomstig waren van de politie
12? Triggerhappy agentjes dan...
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:42:12 #115
137562 rakotto
pi_91911337
E lBaradei heeft zojuist bekend gemaakt dat hij morgen in Egypte aan zal komen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:49:51 #116
pi_91911889
quote:
kidreds RT @RickSanchezTV: unconfirmed... #egypt: "@stApexf Protesters in Suez have taken control of the city, police pull out, police station in flames" half a minute ago via web
quote:
Logo_sq_166x135_normal mynurealtor rt @hamzeianalytics: rt @BreakingNews: Protesters in Suez, #Egypt, set fire to government building...

[ Bericht 29% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-01-2011 20:58:41 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:50:44 #117
137562 rakotto
pi_91911945
Volgens bronnen zijn snipers gemobiliseerd op hoge gebouwen in Cairo.
pi_91911974
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:58 schreef deleriouz het volgende:
[ afbeelding ]
Like a boss.
pi_91912131
Suez is een puinhoop, er worden een paar doden gemeld en de demonstranten draaien helemaal door
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 20:55:47 #120
230491 Zith
pls tip
pi_91912309
gaat er weer hard aan toe
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_91912440
(offtopic en wellicht oud nieuws) de oud-president Ben Ali van Tunesie wordt gezocht door Interpol http://www.interpol.int/P(...)ses/PR2011/PR007.asp
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:01:08 #122
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_91912672
De westerse regeringen staan achter de demonstranten dus president Mubarak is nu afhankelijk van z'n (moslim) vrienden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:05:22 #123
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91913007
quote:
keep the spirit young people : we r going to protest every day watch n see who 's gonna get bored first us or the corrupted system #jan25
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:10:41 #124
pi_91913409
quote:
ahmedmu RT @Mennaamr: Airport security saying unannounced presidential emergency jets are leaving Cairo #jan25 #egypt #pussies
:W
pi_91913501
Net op Al Jazeera: "tienduizenden mensen op de been in de stad Suez, totale oorlog tegen alles wat met de overheid te maken heeft"
pi_91914144
Als je het allemaal zo leest. Het lukt ze niet de protesten de kop in te slaan. Ik denk dan Moebarak vanavond slechter slaapt dan vorige avond. Wie houdt vol? Wie geeft op?
pi_91914336
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:21 schreef Monidique het volgende:
Als je het allemaal zo leest. Het lukt ze niet de protesten de kop in te slaan.
Klopt terwijl het pas de tweede dag is en er nog veel (meer) demonstranten bij kunnen want ze zijn nog niet op hun hoogtepunt. Dat komt pas al grote oppositieleiders zich er direct mee gaan bemoeien, verder opriepen tot demonstraties, het regime intern scheurtjes gaat vertonen wat Egyptenaren in hun overtuiging om het omver te helpen zal steunen, etc etc.

Wat je eigenlijk ziet is dat het allemaal gebaseerd op angst is, zodra de angst overwonnen is is het einde al zoek. De vastberadenheid put met nu uit het Tunesische voorbeeld wat ook gelukt is terwijl men in het verleden bij een hoge prijs - repressie - nogal eens dreigde op te geven. Dat zal nu niet snel meer gebeuren.
pi_91914438
Of het lukt de overheid angst in te boezemen, of vrijdagnamiddag kon nog wel eens spannend worden.
pi_91914495
quote:
(Reuters) - Protesters in Suez set a government building on fire and tried to burn down a local office of Egypt's ruling party late on Wednesday, security sources and witnesses said.

Protesters threw petrol bombs at the National Democratic Party office but failed to set it alight. Police fired teargas to push the demonstrators back, they said.

Officials in the city in Egypt's northeast ordered that shops be closed after incidents of looting were reported. Clashes with police left some 55 people injured, according to Reuters witnesses.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE70P7T620110126
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:28:49 #130
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_91914641
Er gaan nu ook geruchten op twitter rond dat geschoten er word met echte kogels door de politie.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_91915054
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:01 schreef Opa2012 het volgende:
De westerse regeringen staan achter de demonstranten dus president Mubarak is nu afhankelijk van z'n (moslim) vrienden.
Zijn moslimvrienden nog wel. Hoe gaan we de tegenstanders noemen? Moslimtegenstanders? En deze demonstranten? Moslimdemonstranten?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:38:34 #132
pi_91915226
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:24 schreef Aloulou het volgende:

terwijl het pas de tweede dag is
quote:
fairuz_online RT @SaloumehZ: RT @habibh Seems like Cairo Police is close to giving up... Protesters quickly gaining more ground #Jan25 #Egypt
pi_91915242
Nog niets aan het borrelen in Marokko mutant?
pi_91915479
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:38 schreef Aloulou het volgende:
Nog niets aan het borrelen in Marokko mutant?
Niet dat ik weet. Wel een vierde spontane zelfontbranding gister.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91915989
Wat een mooi filmpje met die muziek erbij!
pi_91916250
Het word weer een lange avond, op twitter al te horen dat er mensen zijn neergeschoten.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_91916328
@bencnn We're reaching the point where we can say #Egypt is in a state of revolt. President Mubarak remains silent. State is losing its grip. #Jan25

Ben Wedeman
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:56:41 #139
pi_91916433
Plaatje uit Suez?
quote:
D1__488__normal NourHammoury Pictures from Suwais right now http://on.fb.me/eLJGED #Egypt
pi_91916452
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:55 schreef deleriouz het volgende:
@bencnn We're reaching the point where we can say #Egypt is in a state of revolt. President Mubarak remains silent. State is losing its grip. #Jan25

Ben Wedeman
Vind ik overigens voor CNN een superreporter. Hij staat vaak midden in de verhalen en doet er, volgens mij, goed verslag van.

Ik vraag me alleen af of hij nu niet wat overdrijft.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:57:13 #141
137562 rakotto
pi_91916476
So it seems Twitter has been unblocked in Egypt. I'm sending this tweet without using proxy. #Jan25
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:57:21 #142
pi_91916488
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:54 schreef Ulpianus het volgende:
Het word weer een lange avond, op twitter al te horen dat er mensen zijn neergeschoten.
Veel doden in Suez, de politie gaat daar hard te keer, lees ik op Twitter.
pi_91916536
Ben Wedeman is baas.

@Papierversnipperaar, Suez wordt ook wel als Suwais geschreven ja
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:59:55 #144
pi_91916678
Dit was die man van de 12 kogels.
quote:
Default_profile_5_normal TalalMYMaarouf RT @shabab6april: Sheikh Hafiz leader of the egyptian resistance in 1973 was killed today at age 73 by 12 bullet by Almasry Alyoum #jan25 #egypt #revolution
klinkt als standrechtelijke executie.
pi_91916694
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Veel doden in Suez, de politie gaat daar hard te keer, lees ik op Twitter.
Als het klopt. Het zijn immers allemaal kopieën van kopieën. Zoals ik gisteren al zei: Twitter geven snel feiten, foto's, gebeurtenissen, handig voor dit soort situaties, maar voor een wat completer beeld heb je de "langzamere" media nodig. Een goede combi.
pi_91916885
Is reeds bevestigd door Al Jazeera, veel doden in Suez
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:05:14 #147
pi_91917068
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 22:08:21 #149
230491 Zith
pls tip
pi_91917275

Mooi.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:08:24 #150
pi_91917279
Twitter en internet, doen het weer in Egypte.
pi_91917517
quote:
Er staat boven dat het in een metro station is, vandaag dus.

PS: Jazeera (Arabisch) meldde net via een bericht dat er (weer) een dode agent is bevestigd.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:51 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91917672
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Twitter en internet, doen het weer in Egypte.
Maar wat betekend dat dan? Dat het gewoon weer mag van de overheid om de rust een beetje te bedaren (een soort tegemoedkoming) of hebben de mensen die werken bij die ISP's ook de kant van het volk gekozen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:15:29 #153
pi_91917803
Als ze het idd voor elkaar krijgen de politie continue bezig te houden, is het vrijdag afgelopen.

quote:
25-flag-lrgtext_normal alshaheeed No stopping of protests until Friday We can protest in shifts Some of us go home New ppl come They r tired & outstretched #Jan25 #Egypt
pi_91917886
quote:
Confirmed: Hafez Salama, the leader of Egyptian resistance in Suez 1973, is still ALIVE and is leading the masses in Suez right now. #egypt
- Horace Walpole
pi_91918010
Zoals ik ook al gisteren zei: ik haat dit soort nieuws, ik blijf opletten. Nutteloos, want morgen is het er ook nog, maar ja...
pi_91918230
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:16 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Wat een held is dat!

Ik hoop dat het vrijdag afgelopen is voor het regime!
pi_91918689
Je zou het haast vergeten, maar het schijnt dat ze nog een president hebben.
pi_91918736
1 protester, 1 policeman killed in anti-government protest in Cairo, official says - AP
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:30:49 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91918810
wordt er over gepraat op BBC of zo? anders loop ik even naar de tv beneden. :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:35:18 #160
pi_91919081
quote:
InfoAddict_ RT @eacusa: #Jan25 #Egypt - Government is trying to cover up what happened in city of Suez. Media banned from entry. less than 20 seconds ago via Facebook
pi_91919170
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ook gemerkt ja, geen enkele TV beelden vanuit Suez...
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:40:33 #162
pi_91919452
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:36 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Ook gemerkt ja, geen enkele TV beelden vanuit Suez...
Tot nu toe 1 foto.
pi_91919460
Nog live beelden ergens?
- Horace Walpole
pi_91919618
Onrusten in Suez dus, ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben voor het Suez-kanaal. Een tijdelijk sluiting zou grote gevolgen hebben voor de wereldhandel en voor de Egyptische economie denk ik.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:44:19 #165
pi_91919677
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Onrusten in Suez dus, ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben voor het Suez-kanaal. Een tijdelijk sluiting zou grote gevolgen hebben voor de wereldhandel en voor de Egyptische economie denk ik.
Ja, dat zou vervelend zijn. :')
pi_91919724
Van Facebook:

quote:
Reports:
- Strong clashes infront of the Egyptian foreign ministry building in central Cairo.
- General Public are defending protesters in Tahrir square by throwing ice and water on Egyptian police from their balconies
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:46:53 #167
pi_91919818
pi_91919991
- Horace Walpole
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 22:59:32 #169
230491 Zith
pls tip
pi_91920543
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, dat zou vervelend zijn. :')
Bolky wilt gewoon even interessant doen, mag dat :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:00:37 #170
pi_91920598
quote:
Warchadi Mubarak took over Twitter, and we took over the streets. Good deal. #25jan #Egypt
:7
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:01:31 #171
pi_91920645
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan de martelaren in Suez. :P
pi_91920688
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja kut he! Ze moeten onmiddelijk stoppen!
pi_91920823
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:59 schreef Zith het volgende:
Mag ik, ik studeer onder andere haveneconomie. ;) De vorige sluiting van het Suezkanaal heeft enorme gevolgen gehad voor de maritieme wereld, gevolgen die nu zelfs nog merkbaar zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:02 schreef deleriouz het volgende:
Ja kut he! Ze moeten onmiddelijk stoppen!
Natuurlijk niet, de betogers moeten daar helemaal geen rekening mee houden. (serieus :) )
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:07:25 #175
pi_91920994
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:08:49 #176
137562 rakotto
pi_91921079
quote:
SUEZ IS A KILLING ZONE AND completely LOCKED DOWN SAVE US (RT) #Jan25 #Egypt #25jan
quote:
HELP, AT SUEZ THEY TOOK DOWN CELL PHONE OPERATORS, WE HAVE NO CELL PHONE COVERAGE.I BELIEVE THEY WILL PUNISH US #Suez #jan25 #25jan #egypt
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:09:48 #177
pi_91921119
quote:
Port_Sa3eedy #Suez is under siege! Egyptian Army takes over from the Police Forces! #Egypt #Mubarak
quote:
drjosephedward HELP, AT SUEZ THEY TOOK DOWN CELL PHONE OPERATORS, WE HAVE NO CELL PHONE COVERAGE.I BELIEVE THEY WILL PUNISH US #Suez #jan25 #25jan #egypt
pi_91921244
http://www.guardian.co.uk/world/audio/2011/jan/26/egypt-violence-jack-shenker-arrest-audio
Wat gebeurt er met de mensen die worden gearresteerd? Voice-clip van een gearresteerde journalist.

-50/60 mensen in een klein politiebusje
-zijn geslagen en en het busje word rondgeschud om ze te kalmeren
-andere arrestanten werden in de woestijn gedumpt
-mobieltjes en portomonnee's worden gejat
-jongeman krijgt aanval, ligt op sterven (diabetes) en politie is nergens te zien (dit terwijl ze in het busje zitten)
-Busje word opengebroken, massale confrontatie met demonstranten in en buiten het busje v. politie.
-Demonstranten winnen dit, veel mensen raken erg gewond.

Intense voice-clip, echt heel intens.
- Horace Walpole
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:14:49 #180
pi_91921422
Die journalist die audio opnames stuurde terwijl hij gearresteerd werd en achterin een vrachtwagen gegooid lijkt ontsnapt te zijn! :D
http://www.guardian.co.uk/world/2011/jan/26/egypt-protests?CMP=twt_gu
quote:
We eventually pulled up outside a government security headquarters on the desert fringes of the city. After a long delay a policeman unlocked the door to try to extract a specific prisoner called "Nour" – a young activist who is the son of Ayman Nour, a prominent dissident. As one we charged at the doorway, sending him flying and spilling out on the street. The unconscious protester was carried out and cars flagged down to take him to hospital. The rest of us had to find a way of making our own way back to city.
pi_91921452
Nu op Ned1 bij P en W een gast hierover.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:21:04 #183
137562 rakotto
pi_91921761
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat zegt die man?
Lang leve Egypte Lang Leve Egypte, wij hebben doktoren, wij hebben advocaten, wij hebben hoogopgeleide mensen en niemand heeft een baan. En dan wanneer hij de grond kust, zegt hij Jou Egyptische zand (expressie dat hij van het land houdt.)
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:21:16 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_91921778
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:06 schreef deleriouz het volgende:
Suez: http://twitpic.com/3to3ok
wauw!
pi_91921852
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat zegt die man?
Lang leve Egypte, Lang leve Egypte, wij willen de boel niet slopen, wij willen alleen dat onze kinderen werk hebben, wij hebben artsen/advocaten/wetenschappers die niets te doen hebben, moge de regering vallen, Egyptisch zand, Egyptisch zand, dit ongeveer met wat herhaling er achteraan.
pi_91921986
Bedankt voor de vertalingen Drifter__ en rakotto! Indrukwekkende teksten inderdaad, het zou mooi zijn als het lukt eenzelfde omwenteling als in Tunesië te bewerkstelligen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:26:27 #187
137562 rakotto
pi_91922103
Ik heb het gevoel dat vrijdag de grote dag wordt na het gebed. 12 uur NL tijd.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:28:14 #188
137562 rakotto
pi_91922218
quote:
No_Ignorance NMI
by marketmentat
@25Egypt "Israel Channel 10 TV: fall of Mubarak regime will be the end of Israel." Means Israel lives on Mubarak. #jan25 #Egypt
2 minutes ago
:{
pi_91922226
Ook een mooie:

Ben Ali: Laat mij niet te lang op je wachten, baas. Je weet eenzaamheid is lastig.
Mubarak: Jij was mij voor, maar ik kom je achterna.
pi_91922291
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:26 schreef rakotto het volgende:
Ik heb het gevoel dat vrijdag de grote dag wordt na het gebed. 12 uur NL tijd.
Ik heb precies hetzelfde gevoel!
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:29:42 #191
pi_91922340
Een Israëlische zender (Channel 10) zou bang zijn dat als Egypte zou vallen, Israël ook in gevaar is.

En dan dit:
http://www.almasryalyoum.com/en/news/israeli-knesset-member-expresses-support-mubarak
quote:
Israeli parliamentarian Binyamin Ben-Eliezer, a member of Israel’s Knesset, expressed support on Wednesday for Egyptian President Hosni Mubarak, according to Israel's daily The Jerusalem Post.

"I don't think it is possible [for there to be a revolution in Egypt]," Ben-Eliezer was reported as telling Army Radio. "I see things calming down soon. Israel cannot do anything about what is happening there. All we can do is express our support for Mubarak and hope the riots pass quietly."

The paper also reported that Ben-Eliezer, a member of Israel’s Labor party, met with senior Egyptian officials on Tuesday.
pi_91922344
Vraag me af hoeveel mensen er zijn omgekomen in Suez vanavond.
- Horace Walpole
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:31:07 #193
137562 rakotto
pi_91922445
Beste quote van deze twee dagen though :')

quote:
Ghonim Wael Ghonim
by herricahyadi
A government that is scared from #Facebook and #Twitter should govern a city in Farmville but not a country like #Egypt #Jan25
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:33:37 #195
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91922599
Ja, El-Baradei for president. Nog een corrupte machtswellusteling die jarenlang 'smeergeld' van Iran heeft ontvangen en dat naar alle geruchten nog steeds doet. Hij zou trouwens ook getrouwd zijn met een Iranier?
pi_91922653
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:06 schreef deleriouz het volgende:
Suez: http://twitpic.com/3to3ok
En dan te bedenken dat ik vorig jaar nog in Suez ben geweest. Hoop voor de protesteerders aldaar dat er geen doden vallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:35:12 #197
137562 rakotto
pi_91922684
quote:
monaeltahawy Mona Eltahawy
by gyonis
#Suez in the past fought #British #French #Israeli aggression, occupation. Today #Suez fights #Mubarak regime aggression, occupation. #Jan25
Dat klopt ook nog :P Wel toevallig. Maar ja, de leger heeft het nu overgenomen van de politie nu. Vraag me af wat de situatie is. Suez is helemaal gebarriceerd.
pi_91922720
En dan wil men dat dit regime niet opdondert? :

Agenten schreeuwen: "Sla z'n moeder!"
pi_91922730
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ik vorig jaar nog in Suez ben geweest. Hoop voor de protesteerders aldaar dat er geen doden vallen.
Er word al gezegd dat het vanmiddag al veel gewelddadiger is dan wat ze tot nu toe hebben gezien en sinds 10 uur ongeveer hoorde je al dat mensen waren neergeschoten.
En internet en telefonie ligt er nu allebei uit. [breaking]
- Horace Walpole
pi_91922826
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:35 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Er word al gezegd dat het vanmiddag al veel gewelddadiger is dan wat ze tot nu toe hebben gezien en sinds 10 uur ongeveer hoorde je al dat mensen waren neergeschoten.
Ja, zit ook effe de tweets mbt Suez door te lezen. Daar word je niet vrolijk van.

quote:
Hakamo0o: RT @drjosephedward: HELP, AT SUEZ THEY TOOK DOWN CELL PHONE OPERATORS, WE HAVE NO CELL PHONE COVERAGE.I BELIEVE THEY WILL PUNISH US #Suez #jan25 #25jan #egypt
pi_91922830
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef AryaMehr het volgende:
Ja, El-Baradei for president. Nog een corrupte machtswellusteling die jarenlang 'smeergeld' van Iran heeft ontvangen en dat naar alle geruchten nog steeds doet. Hij zou trouwens ook getrouwd zijn met een Iranier?
Jou meot ik hebben, geef het hier ff kort aan als er ook wat berichten uit Iran komen (bijv als daar ook begint te rommelen). Ben heel benieuwd hoe men daar tegen nu de ontwikkelingen in Egypte aankijkt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:38:11 #202
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91922841
Ik betrap me er overigens op dat ik de Egyptenaren minder sympathiek vind overkomen, minder dan de Tunesiërs bijvoorbeeld.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:38:43 #203
pi_91922861
pi_91922891
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef AryaMehr het volgende:
Ik betrap me er overigens op dat ik de Egyptenaren minder sympathiek vind overkomen, minder dan de Tunesiërs bijvoorbeeld.
De Egyptenaren die ik ken zijn zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Zegt natuurlijk niet bijzonder veel, maar toch.
pi_91922926
filmpje:
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:40:30 #206
137562 rakotto
pi_91922951
quote:
marwan_ehab Marwan Abdel-Moniem
by CarmelaRios
#jan25 #egypt #jan26 total blackout in #suez, no Internet, no mobile phones, no landline phones, no news....
Gaat er hard aan toe volgens mij.
pi_91922990
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef Aloulou het volgende:
filmpje:
Had ik ook al gepost, is niet mooi. Je ziet dat ze zo'n beetje op mensen schieten.
- Horace Walpole
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:42:40 #208
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91923041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef Aloulou het volgende:
Jou meot ik hebben, geef het hier ff kort aan als er ook wat berichten uit Iran komen (bijv als daar ook begint te rommelen). Ben heel benieuwd hoe men daar tegen nu de ontwikkelingen in Egypte aankijkt.
Nee, de Iraanse regering heeft op dit moment nog niet veel te vrezen. Wel een hoop Iraniers die op het internet alle gebeurtenissen volgen en sommige universiteiten waar nog steeds protesten worden gehouden. Wat wel opvalt is het feit dat Iran de laatste tijd veel politieke activisten heeft opgehangen.
pi_91923055
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:41 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Had ik ook al gepost, is niet mooi. Je ziet dat ze zo'n beetje op mensen schieten.
Zeker niet mooi maar was te verwachten - ik praat het niet goed dont worry. De vraag is hoe Egyptenaren erop reageren. Ik vermoed dat het tevergeefs, niet vannacht maar in de aankomende paar dagen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:43:54 #210
137562 rakotto
pi_91923085
Morgen een nieuwe dag, ik hoop dat het niet te erg wordt vanavond zoals gister.... Tot morgen!
pi_91923117
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zeker niet mooi maar was te verwachten - ik praat het niet goed dont worry. De vraag is hoe Egyptenaren erop reageren. Ik vermoed dat het tevergeefs, niet vannacht maar in de aankomende paar dagen.
Zodra de mensen horen, via via, wat er in Suez is gebeurt denk ik.
Klinkt niet goed als alle media wordt afgesloten. Internet, mobiel en vaste telefonie geen journalisten.
- Horace Walpole
pi_91923125
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, de Iraanse regering heeft op dit moment nog niet veel te vrezen. Wel een hoop Iraniers die op het internet alle gebeurtenissen volgen en sommige universiteiten waar nog steeds protesten worden gehouden. Wat wel opvalt is het feit dat Iran de laatste tijd veel politieke activisten heeft opgehangen.
Volgens mij hebben ze met terugwerkende kracht flink huisgehouden tijdens de laatste massale demonstraties ja. Dat idee had ik al en ik denk dat het de groepen wel een flinke klap heeft toegebracht. Toch ben ik benieuwd hoe men daar nu naar Tunesie keek en nu Egypte, mocht dat ook slagen.

Ontopic weer :D
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:45:18 #213
pi_91923142
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:43 schreef rakotto het volgende:
Morgen een nieuwe dag, ik hoop dat het niet te erg wordt vanavond zoals gister.... Tot morgen!
Zij ook niet:
quote:
Naji1 RT @Wreckus: RT @AndyShokry: Witnesses .. Security to demonstrators "Please stop! We haven't slept for two days" #Jan25 #OpEgypt via RRN #cairo #egypt
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:45:32 #214
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91923153
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
De Egyptenaren die ik ken zijn zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Zegt natuurlijk niet bijzonder veel, maar toch.
Natuurlijk, geheel objectief ben ik overigens niet, maar de Iraniers vond ik iets sympathieker ogen.
pi_91923218
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:45 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Natuurlijk, geheel objectief ben ik overigens niet, maar de Iraniers vond ik iets sympathieker ogen.
Ja duh, Iraanse dames O+
- Horace Walpole
pi_91923250
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:44 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Zodra de mensen horen, via via, wat er in Suez is gebeurt denk ik.
Klinkt niet goed als alle media wordt afgesloten. Internet, mobiel en vaste telefonie geen journalisten.
Het zijn honden die leiders, Ben Ali liet in Kasserine waar de grootste opstanden begonnen vrouwen als represaille verkrachten - uitgekomen via verscheidene goed bekend staande kranten als theguardian - en jongeren oppakken om ze ver van hun dorp door het hoofd geschoten achter te laten of in een meer te dumpen. Dat was ook in de eerste dagen dat het echt massaal uit de hand liep, om een voorbeeld te stellen. Het werkte echter averechts omdat men nog bozer werd toen men het op het nieuws zag later. Niet van deverkrachtingen - die kwamen pas naar buiten toen hij vluchtte - maar wel van de mensen die door snipers werden omgelegd.
Laten we hopen dat het uiteindelijk redelijk binnen de perken blijft.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:49:17 #217
pi_91923305
http://www.enduringamerica.com/home/2011/1/26/egypt-and-beyond-liveblog-the-day-after-the-day-of-revolutio.html
quote:
2235 GMT: Mona Eltahawy claims that at least two people have been killed in tensions between protesters and police in Suez. On independent confirmation exists so far.

In the meantime, the Egyptian Association for Change (EACUSA) claims that all cell phone networks in the city are not working.

2230 GMT: Reports from Facebook by the Egyptian Association for Change suggest that police are using live ammunition in the coastal town of Suez. The short tweet-report does not confirm whether police are shooting directly at protesters or merely trying to scare them by firing in the air.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:51:00 #218
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91923373
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:44 schreef Aloulou het volgende:
Volgens mij hebben ze met terugwerkende kracht flink huisgehouden tijdens de laatste massale demonstraties ja. Dat idee had ik al en ik denk dat het de groepen wel een flinke klap heeft toegebracht. Toch ben ik benieuwd hoe men daar nu naar Tunesie keek en nu Egypte, mocht dat ook slagen.

Ontopic weer :D
Ja, de oppositie in Iran is echt de kop ingedrukt, maar het kan natuurlijk altijd weer exploderen. Er is slechts één aanleiding voor nodig. Ja, in Iran volgt men de protesten met enorm veel belangstelling en met een enigszins jaloeziegevoel. Voor de rest wordt er ook door de staatsmedia veel aandacht aan besteed. Iran heeft nooit echt een goede band met Mobarak gehad en ziet hem dan ook liever gaan. Probleem is natuurlijk wel dat Iran er alles aandoet om ook Egypte in zijn machtsbasis te krijgen.
pi_91923380
UN_spokesperson:
quote:
SG: #UN is closely following the evolving protests and tensions in #Egypt and the broader region.
Goedemorgen, lekker geslapen? Ach, neem eerst even lekker een croissant en een bakkie. Het onrecht in Egypte negeren we toch al jaren?

Adam Makary
quote:
Christ all mighty, another FOUR rubber coated steal bullets found in our cameraman's stomach, total now brought to 11
Als cameramannen al worden volgepompt met rubberen kogels. :{
- Horace Walpole
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:54:58 #220
pi_91923556
Het rommelt in de Egyptische media:

http://www.lobelog.com/egypt-government-shows-nervousness/

quote:
1 – Some government media figures appear to be joining ranks with the protestors. Mahmoud Saad, a talk show host in the Egyptian state-run TV, has announced that he will no longer appear on TV starting tonight after he came under pressure from top government officials to report “untruths” about the protests.

Mahmoud Saad, a popular TV host, has told other journalists that his disappearance from his daily show, Masr El-Naharda (Egypt Today), comes in protests against pressure to defame protestors as rioters “destroying the country.”
pi_91923560
Jee, ik ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen...
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:57:01 #222
pi_91923654
Eerste hulp bij revoluties:
http://twitpic.com/g6fts
pi_91923771
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eerste hulp bij revoluties:
http://twitpic.com/g6fts
*kuch*
- Horace Walpole
pi_91923811
Op twitter spreken ze nu over een Nederlandse journalist van Reuters die vermist is daaro.

Ik vergis me!
pi_91923860
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:51 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, de oppositie in Iran is echt de kop ingedrukt, maar het kan natuurlijk altijd weer exploderen. Er is slechts één aanleiding voor nodig. Ja, in Iran volgt men de protesten met enorm veel belangstelling en met een enigszins jaloeziegevoel. Voor de rest wordt er ook door de staatsmedia veel aandacht aan besteed. Iran heeft nooit echt een goede band met Mobarak gehad en ziet hem dan ook liever gaan. Probleem is natuurlijk wel dat Iran er alles aandoet om ook Egypte in zijn machtsbasis te krijgen.
Daarom heb ik met de Egyptenaren te doen. Israel, Amerika, Iran allemaal gretig om Egypte naar hun eigen belangen te beinvloeden ten koste van de bevolking en hun vrije keuze.. Wat dat betreft zijn ze te belangrijk geo-politiek gezien. Triest maar waar. Ook het culturele centrum van de Arabische wereld nog eens dus wat in Egypte gebeurt heeft een immens grote invloed op de hele Arabische wereld.

En wat dat betreft hebben wij Tunesiers het beter als onbenullig volks met maar 10 miljoen. Zolang het redelijk rustig blijft zijn ze al tevreden terwijl in Cairo toch echt een goede vriend moet zitten die niet te hard tegen de haren instrijkt van groter machten want anders vindt er topoverleg plaats om handen te bundelen om de zaak daar te beinvloeden.
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:03:58 #226
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91924021
Vrijdag overigens een grote demonstratie in Cairo hoor ik?
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:05:37 #227
pi_91924118
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
Vrijdag overigens een grote demonstratie in Cairo hoor ik?
Ze gaan voor 1 miljoen protesters na het vrijdaggebed.
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:07:55 #228
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91924235
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:01 schreef Aloulou het volgende:
Daarom heb ik met de Egyptenaren te doen. Israel, Amerika, Iran allemaal gretig om Egypte naar hun eigen belangen te beinvloeden ten koste van de bevolking en hun vrije keuze.. Wat dat betreft zijn ze te belangrijk geo-politiek gezien. Triest maar waar. Ook het culturele centrum van de Arabische wereld nog eens dus wat in Egypte gebeurt heeft een immens grote invloed op de hele Arabische wereld.

En wat dat betreft hebben wij Tunesiers het beter als onbenullig volks met maar 10 miljoen. Zolang het redelijk rustig blijft zijn ze al tevreden terwijl in Cairo toch echt een goede vriend moet zitten die niet te hard tegen de haren instrijkt van groter machten want anders vindt er topoverleg plaats om handen te bundelen om de zaak daar te beinvloeden.
Precies, Egypte lijdt onder allerlei buitenlandse invloeden die het land maar al te graag onder de duim willen houden. Totdat Egypte net als Iran een revolutie ondergaat die sterk anti-Westers georiënteerd is.
pi_91924286
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Precies, Egypte lijdt onder allerlei buitenlandse invloeden die het land maar al te graag onder de duim willen houden. Totdat Egypte net als Iran een revolutie ondergaat die sterk anti-Westers georiënteerd is.
Anti-Westers boeit me niet, als de mensenrechten maar in stand worden gehouden met een gezonde dosis democratie.
- Horace Walpole
pi_91924287
Maar alles is toch zinloos Arya !
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:10:09 #231
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91924333
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze gaan voor 1 miljoen protesters na het vrijdaggebed.
Moet lukken toch in een stad met 8 miljoen inwoners? De Iranier kregen zo'n 2 a 3 miljoen mensen op de been in hun hoofdstad.

Laten we hopen dat het de Egyptenaren ook lukt.
pi_91924398
Maar de Iraniers hebben weinig bereikt toch ?
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:12:02 #233
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91924424
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:09 schreef Ulpianus het volgende:
Anti-Westers boeit me niet, als de mensenrechten maar in stand worden gehouden met een gezonde dosis democratie.
Democratie kan ook tot niet-democratie leiden.
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:12:48 #234
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91924451
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:11 schreef IHVK het volgende:
Ja?

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:09 schreef IHVK het volgende:
Maar alles is toch zinloos Arya !
Ja, laten we er met zijn allen een eind aan maken.
pi_91924775
- Horace Walpole
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:24:22 #237
pi_91924896
pi_91924934
Maar goed, uit de reacties van Clinton en Obama op de demonstraties in Tunesië en Egypte maak ik op dat Amerika Moebarak niet met alle plezier ziet vertrekken, Ben Ali kan ze minder schelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91925097
quote:
Dat was het police HQ in Suez
pi_91925174
Het leger is nu overal in Suez (via Twitter)
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:34:40 #241
pi_91925320
quote:
AnonymousIRC Via AnonOps IRC: "Vodafone and landlines up in Suez for now" | Join us: http://is.gd/n0qc12 | #OpEgypt #Jan25 #Anonymous #SidiBouzid less than a minute ago via Twitterfall
  Admin donderdag 27 januari 2011 @ 00:36:03 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91925384
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef Drifter__ het volgende:
Lol, Israel staat te trillen.....

Pics:
http://www.flickr.com/photos/sarahcarr/sets/72157625787834083/
En de lol hieraan is precies...?

Admin donderdag 27 januari 2011 @ 00:41:10 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91925573
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:35 schreef Drifter__ het volgende:
En dan wil men dat dit regime niet opdondert? :

Agenten schreeuwen: "Sla z'n moeder!"
En dan krijg je er El-Baradei voor terug, schiet lekker op :')
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:11 schreef IHVK het volgende:
Nee, totaal niets, maar dat soort zaken schijnen niet welkom te zijn in dit topic, hiet moet je euforisch doen *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en ze hadden de eerste shoarma tentjes hier |:(

Ik ga wel op zoek naar een plek wqaar je een beetje normaal over deze kwestie kunt lullen.
Objectief enzo.

pi_91925910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

En dan krijg je er El-Baradei voor terug, schiet lekker op :')

[..]

Nee, totaal niets, maar dat soort zaken schijnen niet welkom te zijn in dit topic, hiet moet je euforisch doen *O*

[..]

Ja, en ze hadden de eerste shoarma tentjes hier |:(

Ik ga wel op zoek naar een plek wqaar je een beetje normaal over deze kwestie kunt lullen.
Objectief enzo.
Ja, want wij zijn echt verschrikkelijk dat we optimistisch kijken naar deze opstand. Opstand tegen een regering die de geterroriseerde minderheid de rug toe keert en keer op keer een politiestaat blijkt te zijn.
Cameraman met 11 rubberkogels in zijn lichaam, AP journalist met een verbrijzelde kaak.

En jij denkt dat het slechter gaat worden? Dat we een tweede Iran krijgen?
In Iran was er een grote religieuze factor die de revolutie definieerde en vorm gaf aan de nieuwe grondwet onder Khominei.
Dan onderschat je toch de invloed van de westerse wereld, en wat die invloed gaat betekenen voor de democratie.
Begin zelf eerst eens met objectief lullen.
- Horace Walpole
pi_91926007
Ik weet niet goed wat hiervan te denken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een schijnbaar spontane volksbeweging wordt overgenomen door radicale elementen die zich in de aanloop tot de opstand net iets beter hebben weten te organiseren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poelgeest. op 27-01-2011 01:33:29 (nuancering) ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:57:14 #246
pi_91926148
quote:
15s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dit zou over Suez gaan, kan iemand beetje vertalen?
Kan iemand hiervan iets vertalen?
pi_91926191
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:41 schreef yvonne het volgende:
Pessimisten hebben we al genoeg. Doe op z'n minst gezellig mee in deze feeststemming. :P
  Admin donderdag 27 januari 2011 @ 00:59:12 #248
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_91926234
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:50 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

En jij denkt dat het slechter gaat worden? Dat we een tweede Iran krijgen?

Ja.

pi_91926289
@ Papierversnipperaar: Ja er staat boven "Suez roept om hulp en doden nemen toe"

Heel kort gezegd vertelt hij emotioneel in het filmpje dat het oorlog op de straten is in Suez zoals niet eerder is voorgekomen en niet voor te stellen is. Waar tot vanochtend in totaal in Egypte vier doden waren is dat nu zeker alleen in Suez al verder overschreden door de clashes die plaatsvinden en geweld. Verschillende optochten van demonstranten, zo'n 10.000 op de been, kantoor van de partij van Moebarak in vlammen gezet, hij herhaalt wel drie keer dat dit niet eerder is voorgekomen om op einde te de vrije wereld op te roepen hiervan getuige te zijn.

Op twitter lijkt bevestigt te worden:
JawedOT @Dima_Khatib Suez is out of control, street wars, lots of casualties & injured in the streets. #Egypt #Jan25 #tunisie
4 minutes ago via TnLabs

PS: Kleine correctie

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloulou op 27-01-2011 01:10:33 ]
pi_91926357
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan iemand hiervan iets vertalen?
Ik spreek enkel de "andere" semitische taal, maar wat ik er van kan verstaan is: dat er tienduizenden mensen op straat zijn en dat er meer doden vallen en dat er gebouwen in brand staan in een wijk genaamd Arbayin
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:05:50 #251
pi_91926455
Ah, dank jullie.

quote:
FourYawkeyWay In #Suez "Five thousand people still on the streets!" What heroic defiance. Suez will not break to the tide of repression! #egypt #Jan25 7 minutes ago via web
quote:
dianapop RT @tololy: Reports that Friday prayers are banned, big mosques closed in central #Cairo to prevent protesters from gathering #Jan25 #Egypt @rassdwehda
pi_91926655
http://www.youm7.com//News.asp?NewsID=344427

[ Bericht 28% gewijzigd door deleriouz op 27-01-2011 01:49:16 ]
pi_91927557
Nieuws!: Mogelijk verbod vrijdaggebed moskeeen downtown Cairo!!!!
pi_91927717
Een gebedsverbod?!
pi_91927906
In hoeverre zijn deze demonstraties eigenlijk religieus gemotiveerd?
pi_91927983
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:33 schreef Poelgeest. het volgende:
In hoeverre zijn deze demonstraties eigenlijk religieus gemotiveerd?
niet
pi_91928019
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:41 schreef deleriouz het volgende:

[..]

niet
Maar wat is dan de rol van zo'n sjeik Hafiz Salama?
pi_91928034
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:15 schreef deleriouz het volgende:
Een gebedsverbod?!
Als je het kan lezen:
http://www.al-3araby.com/(...)rp7G-X7FKBxPOKKuTEMA
(4de bericht nu, gast met vingertje)

Ongelooflijk hé.....
pi_91928064
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:46 schreef Poelgeest. het volgende:

[..]

??????
pi_91928073
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:46 schreef Poelgeest. het volgende:

[..]

Niets religieus joh, Hafiz Salama is een volksheld.

"Sheikh Hafiz Salama
Sheikh Hafiz Salama is a great Egyptian patriot who volunteered during the Ramadan War and headed the Egyptian civil resistance against the IDF during the battle of Suez, he used successful tactics against them, and his men's resistance secured the city from IDF assaults."
pi_91928158
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:52 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

"Sheikh Hafiz Salama
Sheikh Hafiz Salama is a great Egyptian patriot who volunteered during the Ramadan War and headed the Egyptian civil resistance against the IDF during the battle of Suez, he used successful tactics against them, and his men's resistance secured the city from IDF assaults."
Ik had de indruk dat hij voornamelijk een religieuze figuur was. Waar komt dat citaat eigenlijk vandaan?
  donderdag 27 januari 2011 @ 03:08:53 #265
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91928192
Misschien wordt 2011 wel net zo'n wonderjaar als 1989 (omvallende dicatoriale regimes) :P
pi_91928193
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 03:04 schreef Poelgeest. het volgende:

[..]

Ik had de indruk dat hij voornamelijk een religieuze figuur was. Waar komt dat citaat eigenlijk vandaan?
http://www.flickr.com/photos/41105884@N02/3808451258/
pi_91928237
Dus degene die die foto heeft geüpload zegt dat deze figuur een "great Egyptian patriot" is? Nou ja, we moeten het nog maar zien.
pi_91928300
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 03:08 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien wordt 2011 wel net zo'n wonderjaar als 1989 (omvallende dicatoriale regimes) :P
Francis Fukuyama toch gelijk?
I´m back.
pi_91928957
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef AryaMehr het volgende:
Klinkt meer als Westerse en Israëlische propaganda, hè, omdat hij niet genoeg agressief is tegen Iran? Dus: "Nog een corrupte machtswellusteling die jarenlang 'smeergeld' van Iran heeft ontvangen". Bron? "en dat naar alle geruchten nog steeds doet". Naar alle geruchten zijn de protesten in Iran opgehitst door de Mossad. " Hij zou trouwens ook getrouwd zijn met een Iranier? " Bron en relevantie?
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:02:50 #270
pi_91929103
quote:
215551c6-977e-4ca3-8244-b073f6678b80_normal ma2rofa RT @BintYunus: RT @ZaTLa_CoRpS: Confirmed: Protest starting NOW (8:30 AM) In Tahrir Square, no police presence yet. #Jan25 Jan25 #egypt #tahrir
Goeiemorgen c_/
pi_91929239
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:25 schreef waht het volgende:
Maar goed, uit de reacties van Clinton en Obama op de demonstraties in Tunesië en Egypte maak ik op dat Amerika Moebarak niet met alle plezier ziet vertrekken, Ben Ali kan ze minder schelen.
Natuurlijk zijn ze bang voor een broeinest van terrorisme. En ook dat het toerisme dan niet in stand zal houden.
pi_91929276
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze bang voor een broeinest van terrorisme. En ook dat het toerisme dan niet in stand zal houden.
Gelukkig maar dat het ze slechts hierom te doen is ;)
pi_91929293
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:17 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat het ze slechts hierom te doen is ;)
Hoe bedoel je? :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:20:27 #274
pi_91929309
http://christopherkullenberg.se/?p=2057
quote:
Yesterday’s protests in Egypt have led to certain network restrictions in the telecommunications infrastructure.
quote:
There is a controversy about whether Twitter is actively blocked or just down due to a network error. Vodafone Egypt denied blocking Twitter, however, Tor developer Jacob Applebaum argues that there is filtering going on.

This block is easy to circumvent by using third party Twitter updaters. For example brizzly.com or the Telecomix service status.telecomix.org. You set these third party services to update your Twitter account, and then you are through.
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:23:59 #275
pi_91929344
Comment:
quote:
I can't imagine how much you all must hate my country. I apologize.
pi_91929426
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Comment:

[..]

Tja ze moeten toch wat nu ze doorhebben dat hun geplaatste dictator niet lang meer stand kan houden.

http://www.guardian.co.uk(...)t=world&type=article

quote:
One by one we were thrown through the doorway, where a gauntlet of officers with sticks and clubs awaited us. We queued up to run through the blows and into a dank, narrow corridor where we were pushed up against the wall. Our mobiles and wallets were removed. Officers stalked up and down, barking at us to keep staring at the wall. Terrified of incurring more beatings, most of my fellow detainees almost exclusively young men in their 20s and 30s, some still clutching dishevelled Egyptian flags from the protest remained silent, though some muttered Qur'anic verses and others were shaking with sobs.
Doet ergens aan denken die line-ups....
pi_91929464
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Comment:

[..]

Allemachtig, dit is gewoon dieptriest om te zien. Walgelijk.
pi_91929516
quote:
Comment:

[..]

De bal ligt helemaal niet bij Moebarak meer maar bij de Egyptenaren. Zijn zij bereid te stoppen en Moebarak op zijn bruine oogjes te geloven dat hij "hervormingen" gaat door voeren. Ik denk zelf dat na 28 jaar het daar te laat voor is en zijn kop dus geschoren gaat worden, alleen zijn ze daar denk ik in Amerika nog niet achter of willen dat nog niet inzien. Eerst keihard terugslaan - wat nog meer kwaad bloed zet - zoals in Suez afgelopen nacht om vervolgens met gebonden handen en voeten te zeggen dat je "nu echt gaat hervormen" is ook niet echt geloofwaardig en meestal is er al een proces in gang gezet dat niet meer te keren is.
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:42:55 #279
137562 rakotto
pi_91929616
quote:
15s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dit zou over Suez gaan, kan iemand beetje vertalen?
Korte stukken uit het gesprek wat belangrijk zijn.

Het is letterlijk een urban warfare geworden
Er wordt live ammunition gebruikt
Er zijn tientallen verschillende demonstraties door de hele stad.
Verschillende politieke locaties zijn verbrand o.a. het politiebureau
Er zijn vandaag al 4 doden gevallen
En het is waarschijnelijk zo dat er meer doden zijn gevallen.
Er wordt dan gevraagd naar officiele cijfers uit het ziekenhuis en andere plekken.
Het is zo erg, dat de rust niet meer normaal terug kan keren.
Van 12-uur in de middag tot ongeveer 18:15 waren tienduizenden mensen vredig aan het demonstreren, er was geen enkel steen gebruikt en niets was kapot gemaakt totdat de politie/regering zich er gevaarlijk mee ging bemoeien. Ze schoten rubberen en levende? kogels op mensen af.

Aub, wij vragen de hele vrije wereld om getuige te zijn van wat er gebeurt in onze stad.
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:50:08 #280
pi_91929721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:42 schreef rakotto het volgende:

en levende? kogels op mensen af.
"Live ammo" = Scherpe munitie.
pi_91929736
Nu gebeurd wel precies waar ze een aantal weken geleden toen het in Tunesie begon zo bang voor waren.
Ik vind de aandacht van de media trouwens nog wel meevallen. Als je op nederlandse nieuwssites kijkt lijkt het of er meer aandacht aan Tunesie werd geschonken.
pi_91929764
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nu gebeurd wel precies waar ze een aantal weken geleden toen het in Tunesie begon zo bang voor waren.
Ik vind de aandacht van de media trouwens nog wel meevallen. Als je op nederlandse nieuwssites kijkt lijkt het of er meer aandacht aan Tunesie werd geschonken.
In Nederland vinden ze het hoofddoekjes verbod in de tram een stuk belangrijker natuurlijk.
pi_91929852
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik sinds het in Tunesie begon 5/6 weken geleden Nederlandse media nauwelijks volg maar sowieso kan je je beter richten op grote buitenlandse media als The Guardian, BBC, Le Monde als je beetje Frans kan begrijpen etc. Zij berichten wel uitgebreid erover. Nederland is ook maar een klein landje natuurlijk en wat dat betreft net een dorp waar wordt gekibbeld over de 14-jarige Moslima die op een katholieke school geen hoofddoek mag dragen terwijl in Egypte de revolutie lijkt in te slaan met grote gevolgen voor de hele regio. P&W had gister wel een gast aan tafel overigens over de situatie in Egypte.
pi_91929975
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik sinds het in Tunesie begon 5/6 weken geleden Nederlandse media nauwelijks volg maar sowieso kan je je beter richten op grote buitenlandse media als The Guardian, BBC, Le Monde als je beetje Frans kan begrijpen etc. Zij berichten wel uitgebreid erover. Nederland is ook maar een klein landje natuurlijk en wat dat betreft net een dorp waar wordt gekibbeld over de 14-jarige Moslima die op een katholieke school geen hoofddoek mag dragen terwijl in Egypte de revolutie lijkt in te slaan met grote gevolgen voor de hele regio. P&W had gister wel een gast aan tafel overigens over de situatie in Egypte.
Inderdaad! Soms vraag ik me af of ze nou nieuws brengen of nieuws maken in ons landje.
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 09:23:24 #285
8781 crew  Frutsel
pi_91930284
quote:
Building collapses in Cairo, casualties unknown

CAIRO (BNO NEWS) -- A building collapsed in the Egyptian capital of Cairo on early Thursday morning, state media said, but few details were immediately available.

The state-run Middle East News Agency (MENA) said the 12-story building collapsed in a Cairo suburb after a fire had broken out in a storage area. It said rescue workers were on the scene, but provided no other details.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:40:02 #286
137562 rakotto
pi_91930599
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het er wat mee te maken heeft, tenzij de regering dom aan het spelen is en de aandacht van de mensen daarop wilt vestigen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:42:28 #287
pi_91930660
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:40 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het er wat mee te maken heeft, tenzij de regering dom aan het spelen is en de aandacht van de mensen daarop wilt vestigen.
De Egyptische overheid vestigt de aandacht op demonstraties. In Libanon. :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:50:54 #288
pi_91930875
Live updates, The Guardian:
quote:
8.36am: Ashraf Naguib, a member of the ruling National Democratic party, has just had some interesting things to say on Al Jazeera, speaking in a private capacity. Here's a selection

The National Democratic Party needs to listen to them [the protesters] because the people have spoken.
...
We need to come out and make significant changes to what's happening in this country
...
Political change has to come but what's going to happen? Who's going to be there?
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 10:04:38 #289
8781 crew  Frutsel
pi_91931262
quote:
Associated Press reports Egyptian stock exchange has halted trading after market plunges 6.25 percent in just 15 minutes
pi_91931389
quote:
Comment:

[..]

:r
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:18:43 #291
pi_91931608
http://jackshenker.blogspot.com/2011/01/inside-mubaraks-security-apparatus.html

Verslag van de journalist die "live" verslag deed van zijn arrestatie en Cairo-by-night-tour met enige Egyptische mede-passagiers.
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 10:27:44 #292
8781 crew  Frutsel
pi_91931847
Reuters meldt inmiddels dat duizenden mensen ook in Yemen de straat op gaan.
Yemen is next, zei ik gister al :{

Duizenden in Jemen eisen vertrek president

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 27-01-2011 10:34:53 ]
pi_91931884
quote:
Zeker 1000 arrestaties Egypte na protesten
CAIRO - De veiligheidsdiensten in Egypte hebben sinds dinsdag zeker duizend mensen opgepakt die worden verdacht van betrokkenheid bij protesten tegen het regime van president Hosni Mubarak.
[..]
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:35:54 #294
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91932039
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Reuters meldt inmiddels dat duizenden mensen ook in Yemen de straat op gaan.
Yemen is next, zei ik gister al :{
Eindelijk een wederopstanding in het Midden-Oosten.
Leuk om te zien dat de moderne middelen zoals Social Media zijn onderschat door de heersende klasse.
pi_91932100
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:35 schreef Muridae het volgende:

[..]

Eindelijk een wederopstanding in het Midden-Oosten.
Leuk om te zien dat de moderne middelen zoals Social Media zijn onderschat door de heersende klasse.
Dit kan je wel zeggen inderdaad, zeker in Egypte en Tunesie is de kracht van internet en social media onvoorstelbaar. Het is de olie die de machine snel draaiende houdt en ervoor zorgt dat men het regime (veel) te snel af is! Voor de regimes is het vooral ageren en anticiperen waar en wanneer demonstraties zijn. Ook het feit dat ondanks de censuur van veel websites men het toch weet te omzijlen geeft veel aan wat betreft de overheid die achter de feiten aanloopt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aloulou op 27-01-2011 10:45:11 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:40:22 #296
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_91932145
- Tunesië
- Egypte
- Yemen
- Who's next?
pi_91932199
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:25 schreef waht het volgende:
Lijkt me vrij logisch. Mubarak hebben ze in de broekzak zitten.
pi_91932319
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:40 schreef Nibb-it het volgende:
- Tunesië
- Egypte
- Yemen
- Who's next?
Jordanie zie ik het ook nog wel flink gaan rommelen eigenlijk...
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:46:36 #299
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91932331
Ik denk dat het voor Egyptenaren niet zo makkelijk zal zijn om Mubarak eruit te kicken.
Egypte speelt een belangrijke rol in het Midden-Oosten, zeker gezien de grens met Israel.
Het is dus belangrijk dat men zoveel mogelijk verslag doet van deze demonstraties. Dat is de enige manier om dit regime in haar hemd te zetten.
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:49:10 #300
137562 rakotto
pi_91932395
quote:
230 protesters arrested on 25 January have just been released
Dat is een bericht van 8 uur geleden.
pi_91932406
De beurs in Egypte is stopgezet. Hij is namelijk binnen 10 min met 10% gedaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')