Daar ben ik altijd een voorstander vanquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:
Het is wel heel frapant om te zien dat in allerlei landen nu mensen opstaan tegen de gevestigde orde.
Het is het beruchte eerste schaap.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:
Het is wel heel frapant om te zien dat in allerlei landen nu mensen opstaan tegen de gevestigde orde.
Nou nou rustig maar, ik heb alleen een hekel aan personen die nu komen aanzetten dat de dictator wellicht de minst slechte optie is. Makkelijk vanuit je kamer hier als buitelandse in het veilige Nederland. Zulke lui waren er ook onder Fransen toen de Tunesiers opstonden tegen Ben Ali en ook daar kreeg ik een bloedhekel aan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg hallelujah meneer, mankeer je iets aan je ogen ofzo?
Jij bent degeen die hier die hallelujah sfeer zit op te kloppen, prima, maar kun je die stront uit je ogen halen en es kappen met je "de dictator die jij liever ziet" ?
Staat nergens, en zeg ik nergens, leer lezen.
Nou, leer begrijpend lezen.
Een Egyptisch politiekogel is net zo dodelijk als een Chinese politiekogel. Door Egyptische veiligheidsdiensten gemarteld worden is net zo pijnlijk als door Chinese veiligheidsdiensten gemarteld worden. Om tegen een totalitair regime in te gaan vereist moed, of het nou China, Egypte of een ander land is. Waarom ben je zo denigrerend over de Egyptenaren?quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sorry, maar
[ afbeelding ] Dit vergelijken met wat mannekes tegen een soort manneke pis op wielen is van een totaal andere orde en wel degelijk geschiedsverkrachting.
Dat zeg ik dus nergensquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nou nou rustig maar, ik heb alleen een hekel aan personen die nu komen aanzetten dat de dictator wellicht de minst slechte optie is. Makkelijk vanuit je kamer hier als buitelandse in het veilige Nederland. Zulke lui waren er ook onder Fransen toen de Tunesiers opstonden tegen Ben Ali en ook daar kreeg ik een bloedhekel aan.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een Egyptisch politiekogel is net zo dodelijk als een Chinese politiekogel. Door Egyptische veiligheidsdiensten gemarteld worden is net zo pijnlijk als door Chinese veiligheidsdiensten gemarteld worden. Om tegen een totalitair regime in te gaan vereist moed, of het nou China, Egypte of een ander land is. Waarom ben je zo denigrerend over de Egyptenaren?
Het is meer de Amerikaanse cultuur. Net zo belangrijk als the American Dream is de onafhankelijkheidsstrijd tegen een onderdrukkende overheid.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is even slecht ze nu al binnen te halen als zijnde 'verlicht' wat her en der al gebeurde in de topics.
Ik proef daar ook een Westers toontje in als: ha, jaag de dictator weg en jullie wordfen eindelijk even normaal als wij.
Net zo goed paternalistisch.
Paternalisme wordt als iets negatiefs gezien omdat het slachtoffer het zeggenschap over zijn leven verliest. Diezelfde waarde, het zelfbeschikkingsrecht, is nu net waar democratie op teert. Paternalistisch democratie voorschrijven kun je niet op één hoop gooien met andere vormen van paternalisme, omdat nu dat wat paternalisme zo slecht maakt juist wordt tegengegaan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is even slecht ze nu al binnen te halen als zijnde 'verlicht' wat her en der al gebeurde in de topics.
Ik proef daar ook een Westers toontje in als: ha, jaag de dictator weg en jullie wordfen eindelijk even normaal als wij.
Net zo goed paternalistisch.
Je impliceert het op zijn minst. Als je nou met dezelfde bevlogenheid kwam binnenvallen om de dictatuur van Moebarak te verwerpen en het recht om daarin tegen in opstand te komen aan de kaak stellen had ik je nog wat sterker over vinden komen. Nu begin je over de dreiging van een nog slechter regime - Moebarak is zo slecht dus niet - wijst gretig je vinger naar de "halleluja" mensen op dit forum - waar ik de aanvoerder van ben - die eigenlijk "geen idee hebben van de dreiging die uitgaat als dit regime valt" en lijkt het ze ook te verwijten als klap op de vuurpijl.quote:
Jij bent degene die verklaarde dat de moed van de Egyptische demonstranten minder is dan de moed van de Chinese demonstranten in 89. Wat gewoon onzin is.quote:
Nee, ik impliceer het zelfs nergensquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je impliceert het op zijn minst. Als je nou met dezelfde bevlogenheid kwam binnenvallen om de dictatuur van Moebarak te verwerpen en het recht om daarin tegen in opstand te komen aan de kaak stellen had ik je nog wat sterker over vinden komen. Nu begin je over de dreiging van een nog slechter regime - Moebarak is zo slecht dus niet - wijst gretig je vinger naar de "halleluja" mensen op dit forum - waar ik de aanvoerder van ben - die eigenlijk "geen idee hebben van de dreiging die uitgaat als dit regime valt" en lijkt het ze ook te verwijten als klap op de vuurpijl.
En dat in het heetst van de strijd waar mensen hun onvrede uiten en om vrijheid roepen, raar he dat je niet begrepen wordt?
De economische crisis zal ook aardig wat gewicht in de schaal hebben gelegd. Een wiskundige formule voor opstand zou kunnen luiden: onderdrukking + redelijk vrije informatieuitwisseling (internet en blijkbaar ook buitenlandse tv-kanalen zoals AL-Jazeera blijken onreguleerbaar) + weinig analfabetisme + slechte economie = revolutie!quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is het beruchte eerste schaap.
Libanon is al om... Jordanie en Yemen lijken ook kandidaat.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Bastard het volgende:
quote:Journalist Trouw Caïro mishandeld
De correspondent van Trouw in Egypte is gisteren door tien geüniformeerde politieagenten mishandeld. Hij werd met knuppels in elkaar geslagen, hoewel hij zich kenbaar maakte als journalist uit Nederland. Volgens de krant was het een gerichte actie, omdat hij alleen was toen hij te pakken werd genomen.
De hoofdredactie van Trouw maakt groot bezwaar tegen dit optreden en vraagt Egypte de veiligheid van journalisten te waarborgen. De krant wil de naam van de correspondent niet bekendmaken.
De journalist is gewond geraakt, maar opname in een ziekenhuis was niet nodig.
quote:MostafaMourad Mostafa Mourad
RT @HowMed7: Its war in ramseees! Violence and tear gas more violent then yesterday! Help n spread #jan25 via @sondosshabayek #jan25
52 seconds ago
quote:
quote:ReemAbdellatif RT @bencnn: Can hear what sounds like tear gas being fired near Ramsis Street #many plainclothed policeman attacking cameraman #Jan25 #Egypt
quote:RT @sheydajahanbin: RT @ITwitius: Cairo. Just seen about 400 riot police moving out of #tahir sq towards ramses st. #egypt #jan25
5 minutes ago
nu.nlquote:Poging zelfverbranding Egyptische ambassade
Uitgegeven: 26 januari 2011 15:38
Laatst gewijzigd: 26 januari 2011 15:48
DEN HAAG - Voor het gebouw van de Egyptische ambassade aan de Badhuisweg in Den Haag heeft woensdagmiddag een man getracht zich in brand te steken.
© ANP
De man is aangehouden. Dat liet de politie weten.
De man had een spandoek op zijn rug. Hij had zichzelf overgoten met een spiritusachtige vloeistof. Agenten konden hem overmeesteren, toen hij zich met een aansteker in brand probeerde te steken.
De agenten hebben een brandblusser gebruikt om het beginnende brandje te blussen. Nadat de agenten hem tegen de grond hadden gewerkt, werd hij direct overgebracht naar een politiebureau. Daar is hij onder de douche gezet.
Het is nog niet bekend van de motieven van de man zijn.
Lol, moet hij een land van 80 miljoen inwoners leiden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:43 schreef deleriouz het volgende:
http://timesofindia.india(...)icleshow/7365922.cms
Vrijdag.quote:SuomynonaEraUoy RT @MahmoudMourad: @shaimastreet The 1-Million Protesters March, starting all over #Egypt, Just after Friday Prayers! Spread it! RT #Jan25 #1M
hihihiquote:marwsay LOL!!! RT @mzaher: I think Hosni will have to ban the Friday prayer this week if he wants to keep things under control. #Jan25 #Egypt
Lijkt Parijs welquote:
Dat was Cairo ook voordat Mubarak aan de macht kwam.quote:
Rock on!quote:twitter.com/ianinegypt
Tear gas not stopping protesters, police in full retreat #jan25 #egypt 3 minutes ago via Twitter for BlackBerry®
quote:
quote:dianapop RT @exiledsurfer: RT @sondosshabayek: Police threw tear gas bomb inside farouk hospital in ramsees street #jan25 #cairo #egypt
quote:FatmaNaib Metro not allowed to stop in tahrir sq st #Egypt #Jan25
quote:manal RT @AhmedSoliman: Confirmed, @VodafoneEgypt blocks all google service + twitter + blogspot + gtalk #Jan25 #SHAME #SHAME #SHAME
Joh die mensen en bedrijven leven zelf ook in angst. Vodafone blokt zelf zeker niet. Misschien mensen werkzaam bij Vodafone.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:10 schreef ari_zahav het volgende:
Gaan jullie dan vanaf nu Vodafone boycotten?
Ja natuurlijk, die boycot ik al jaaaren.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:10 schreef ari_zahav het volgende:
Gaan jullie dan vanaf nu VodafoneEgypt boycotten?
Ze moeten op hun beurt wachten. Het internationale publiek kan maar 1 revolutie tegelijk aan. Ik schat dat over een week Algerije aan de beurt is, en 4 dagen later Libië.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
Spannend, doch is het wel opmerkelijk dat het zo "selectief" verspreid. Waarom wel grootschalig in Tunesie en Egypte, maar niet in Libie bijv?
quote:seksek RT @HaninSh: RT @daliaziada: From my source in Suez: Head of Security Forces is beaten by people while protesters are chanting! #Egypt #Jan25
Libanon is niet om. Er is in Libanon ueberhaupt niets vergelijkbaars om om te zijn. Misschien de anti-Syrische demonstraties in 2005, maar ook dat is weer heel erg anders dan wat er in Tunesië en Egypte en ook Algerije en klein beetje Jemen gebeurt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Libanon is al om... Jordanie en Yemen lijken ook kandidaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |