Jou meot ik hebben, geef het hier ff kort aan als er ook wat berichten uit Iran komen (bijv als daar ook begint te rommelen). Ben heel benieuwd hoe men daar tegen nu de ontwikkelingen in Egypte aankijkt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef AryaMehr het volgende:
Ja, El-Baradei for president. Nog een corrupte machtswellusteling die jarenlang 'smeergeld' van Iran heeft ontvangen en dat naar alle geruchten nog steeds doet. Hij zou trouwens ook getrouwd zijn met een Iranier?
De Egyptenaren die ik ken zijn zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Zegt natuurlijk niet bijzonder veel, maar toch.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef AryaMehr het volgende:
Ik betrap me er overigens op dat ik de Egyptenaren minder sympathiek vind overkomen, minder dan de Tunesirs bijvoorbeeld.
Gaat er hard aan toe volgens mij.quote:marwan_ehab Marwan Abdel-Moniem
by CarmelaRios
#jan25 #egypt #jan26 total blackout in #suez, no Internet, no mobile phones, no landline phones, no news....
Had ik ook al gepost, is niet mooi. Je ziet dat ze zo'n beetje op mensen schieten.quote:
Nee, de Iraanse regering heeft op dit moment nog niet veel te vrezen. Wel een hoop Iraniers die op het internet alle gebeurtenissen volgen en sommige universiteiten waar nog steeds protesten worden gehouden. Wat wel opvalt is het feit dat Iran de laatste tijd veel politieke activisten heeft opgehangen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:37 schreef Aloulou het volgende:
Jou meot ik hebben, geef het hier ff kort aan als er ook wat berichten uit Iran komen (bijv als daar ook begint te rommelen). Ben heel benieuwd hoe men daar tegen nu de ontwikkelingen in Egypte aankijkt.
Zeker niet mooi maar was te verwachten - ik praat het niet goed dont worry. De vraag is hoe Egyptenaren erop reageren. Ik vermoed dat het tevergeefs, niet vannacht maar in de aankomende paar dagen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:41 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Had ik ook al gepost, is niet mooi. Je ziet dat ze zo'n beetje op mensen schieten.
Zodra de mensen horen, via via, wat er in Suez is gebeurt denk ik.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeker niet mooi maar was te verwachten - ik praat het niet goed dont worry. De vraag is hoe Egyptenaren erop reageren. Ik vermoed dat het tevergeefs, niet vannacht maar in de aankomende paar dagen.
Volgens mij hebben ze met terugwerkende kracht flink huisgehouden tijdens de laatste massale demonstraties ja. Dat idee had ik al en ik denk dat het de groepen wel een flinke klap heeft toegebracht. Toch ben ik benieuwd hoe men daar nu naar Tunesie keek en nu Egypte, mocht dat ook slagen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de Iraanse regering heeft op dit moment nog niet veel te vrezen. Wel een hoop Iraniers die op het internet alle gebeurtenissen volgen en sommige universiteiten waar nog steeds protesten worden gehouden. Wat wel opvalt is het feit dat Iran de laatste tijd veel politieke activisten heeft opgehangen.
Zij ook niet:quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:43 schreef rakotto het volgende:
Morgen een nieuwe dag, ik hoop dat het niet te erg wordt vanavond zoals gister.... Tot morgen!
quote:Naji1 RT @Wreckus: RT @AndyShokry: Witnesses .. Security to demonstrators "Please stop! We haven't slept for two days" #Jan25 #OpEgypt via RRN #cairo #egypt
Natuurlijk, geheel objectief ben ik overigens niet, maar de Iraniers vond ik iets sympathieker ogen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
De Egyptenaren die ik ken zijn zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Zegt natuurlijk niet bijzonder veel, maar toch.
Ja duh, Iraanse damesquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Natuurlijk, geheel objectief ben ik overigens niet, maar de Iraniers vond ik iets sympathieker ogen.
Het zijn honden die leiders, Ben Ali liet in Kasserine waar de grootste opstanden begonnen vrouwen als represaille verkrachten - uitgekomen via verscheidene goed bekend staande kranten als theguardian - en jongeren oppakken om ze ver van hun dorp door het hoofd geschoten achter te laten of in een meer te dumpen. Dat was ook in de eerste dagen dat het echt massaal uit de hand liep, om een voorbeeld te stellen. Het werkte echter averechts omdat men nog bozer werd toen men het op het nieuws zag later. Niet van deverkrachtingen - die kwamen pas naar buiten toen hij vluchtte - maar wel van de mensen die door snipers werden omgelegd.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:44 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Zodra de mensen horen, via via, wat er in Suez is gebeurt denk ik.
Klinkt niet goed als alle media wordt afgesloten. Internet, mobiel en vaste telefonie geen journalisten.
quote:2235 GMT: Mona Eltahawy claims that at least two people have been killed in tensions between protesters and police in Suez. On independent confirmation exists so far.
In the meantime, the Egyptian Association for Change (EACUSA) claims that all cell phone networks in the city are not working.
2230 GMT: Reports from Facebook by the Egyptian Association for Change suggest that police are using live ammunition in the coastal town of Suez. The short tweet-report does not confirm whether police are shooting directly at protesters or merely trying to scare them by firing in the air.
Ja, de oppositie in Iran is echt de kop ingedrukt, maar het kan natuurlijk altijd weer exploderen. Er is slechts n aanleiding voor nodig. Ja, in Iran volgt men de protesten met enorm veel belangstelling en met een enigszins jaloeziegevoel. Voor de rest wordt er ook door de staatsmedia veel aandacht aan besteed. Iran heeft nooit echt een goede band met Mobarak gehad en ziet hem dan ook liever gaan. Probleem is natuurlijk wel dat Iran er alles aandoet om ook Egypte in zijn machtsbasis te krijgen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:44 schreef Aloulou het volgende:
Volgens mij hebben ze met terugwerkende kracht flink huisgehouden tijdens de laatste massale demonstraties ja. Dat idee had ik al en ik denk dat het de groepen wel een flinke klap heeft toegebracht. Toch ben ik benieuwd hoe men daar nu naar Tunesie keek en nu Egypte, mocht dat ook slagen.
Ontopic weer
Goedemorgen, lekker geslapen? Ach, neem eerst even lekker een croissant en een bakkie. Het onrecht in Egypte negeren we toch al jaren?quote:SG: #UN is closely following the evolving protests and tensions in #Egypt and the broader region.
Als cameramannen al worden volgepompt met rubberen kogels.quote:Christ all mighty, another FOUR rubber coated steal bullets found in our cameraman's stomach, total now brought to 11
quote:1 – Some government media figures appear to be joining ranks with the protestors. Mahmoud Saad, a talk show host in the Egyptian state-run TV, has announced that he will no longer appear on TV starting tonight after he came under pressure from top government officials to report “untruths” about the protests.
Mahmoud Saad, a popular TV host, has told other journalists that his disappearance from his daily show, Masr El-Naharda (Egypt Today), comes in protests against pressure to defame protestors as rioters “destroying the country.”
*kuch*quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eerste hulp bij revoluties:
http://twitpic.com/g6fts
Daarom heb ik met de Egyptenaren te doen. Israel, Amerika, Iran allemaal gretig om Egypte naar hun eigen belangen te beinvloeden ten koste van de bevolking en hun vrije keuze.. Wat dat betreft zijn ze te belangrijk geo-politiek gezien. Triest maar waar. Ook het culturele centrum van de Arabische wereld nog eens dus wat in Egypte gebeurt heeft een immens grote invloed op de hele Arabische wereld.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, de oppositie in Iran is echt de kop ingedrukt, maar het kan natuurlijk altijd weer exploderen. Er is slechts n aanleiding voor nodig. Ja, in Iran volgt men de protesten met enorm veel belangstelling en met een enigszins jaloeziegevoel. Voor de rest wordt er ook door de staatsmedia veel aandacht aan besteed. Iran heeft nooit echt een goede band met Mobarak gehad en ziet hem dan ook liever gaan. Probleem is natuurlijk wel dat Iran er alles aandoet om ook Egypte in zijn machtsbasis te krijgen.
Ze gaan voor 1 miljoen protesters na het vrijdaggebed.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
Vrijdag overigens een grote demonstratie in Cairo hoor ik?
Precies, Egypte lijdt onder allerlei buitenlandse invloeden die het land maar al te graag onder de duim willen houden. Totdat Egypte net als Iran een revolutie ondergaat die sterk anti-Westers georinteerd is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:01 schreef Aloulou het volgende:
Daarom heb ik met de Egyptenaren te doen. Israel, Amerika, Iran allemaal gretig om Egypte naar hun eigen belangen te beinvloeden ten koste van de bevolking en hun vrije keuze.. Wat dat betreft zijn ze te belangrijk geo-politiek gezien. Triest maar waar. Ook het culturele centrum van de Arabische wereld nog eens dus wat in Egypte gebeurt heeft een immens grote invloed op de hele Arabische wereld.
En wat dat betreft hebben wij Tunesiers het beter als onbenullig volks met maar 10 miljoen. Zolang het redelijk rustig blijft zijn ze al tevreden terwijl in Cairo toch echt een goede vriend moet zitten die niet te hard tegen de haren instrijkt van groter machten want anders vindt er topoverleg plaats om handen te bundelen om de zaak daar te beinvloeden.
Anti-Westers boeit me niet, als de mensenrechten maar in stand worden gehouden met een gezonde dosis democratie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Precies, Egypte lijdt onder allerlei buitenlandse invloeden die het land maar al te graag onder de duim willen houden. Totdat Egypte net als Iran een revolutie ondergaat die sterk anti-Westers georinteerd is.
Moet lukken toch in een stad met 8 miljoen inwoners? De Iranier kregen zo'n 2 a 3 miljoen mensen op de been in hun hoofdstad.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze gaan voor 1 miljoen protesters na het vrijdaggebed.
Democratie kan ook tot niet-democratie leiden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:09 schreef Ulpianus het volgende:
Anti-Westers boeit me niet, als de mensenrechten maar in stand worden gehouden met een gezonde dosis democratie.
Ja?quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:11 schreef IHVK het volgende:
Maar de Iraniers hebben weinig bereikt toch ?
Ja, laten we er met zijn allen een eind aan maken.quote:
quote:AnonymousIRC Via AnonOps IRC: "Vodafone and landlines up in Suez for now" | Join us: http://is.gd/n0qc12 | #OpEgypt #Jan25 #Anonymous #SidiBouzid less than a minute ago via Twitterfall
En de lol hieraan is precies...?quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef Drifter__ het volgende:
Lol, Israel staat te trillen.....
Pics:
http://www.flickr.com/photos/sarahcarr/sets/72157625787834083/
En dan krijg je er El-Baradei voor terug, schiet lekker opquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:35 schreef Drifter__ het volgende:
En dan wil men dat dit regime niet opdondert? :
Agenten schreeuwen: "Sla z'n moeder!"
Nee, totaal niets, maar dat soort zaken schijnen niet welkom te zijn in dit topic, hiet moet je euforisch doenquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:11 schreef IHVK het volgende:
Maar de Iraniers hebben weinig bereikt toch ?
Ja, en ze hadden de eerste shoarma tentjes hierquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Egyptenaren die ik ken zijn zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Zegt natuurlijk niet bijzonder veel, maar toch.
Ja, want wij zijn echt verschrikkelijk dat we optimistisch kijken naar deze opstand. Opstand tegen een regering die de geterroriseerde minderheid de rug toe keert en keer op keer een politiestaat blijkt te zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan krijg je er El-Baradei voor terug, schiet lekker op
[..]
Nee, totaal niets, maar dat soort zaken schijnen niet welkom te zijn in dit topic, hiet moet je euforisch doen
[..]
Ja, en ze hadden de eerste shoarma tentjes hier![]()
Ik ga wel op zoek naar een plek wqaar je een beetje normaal over deze kwestie kunt lullen.
Objectief enzo.
Kan iemand hiervan iets vertalen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit zou over Suez gaan, kan iemand beetje vertalen?
Pessimisten hebben we al genoeg. Doe op z'n minst gezellig mee in deze feeststemming.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:41 schreef yvonne het volgende:
Nee, totaal niets, maar dat soort zaken schijnen niet welkom te zijn in dit topic, hiet moet je euforisch doen
Ja.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:50 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
En jij denkt dat het slechter gaat worden? Dat we een tweede Iran krijgen?
Ik spreek enkel de "andere" semitische taal, maar wat ik er van kan verstaan is: dat er tienduizenden mensen op straat zijn en dat er meer doden vallen en dat er gebouwen in brand staan in een wijk genaamd Arbayinquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan iemand hiervan iets vertalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |