abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92256813
De situatie in Egypte dreigt nu nog ernstiger te escaleren. Als zo dadelijk het leger ingrijpt -wellicht morgen, of bij de eerste avondklok- en de meute uit elkaar schiet, is wat mij betreft elke dode op het conto van de EU en de VS te schrijven.

Immers, Mubarak is de eeuwige bondgenoot. Het steun en toeverlaat aan de EU en de VS, vooral inzake de gematigde blik op Israël. Laten we hem vooral in het zadel houden, ten koste van alles.

Maar het gaat hier duidelijk niet om onze eigen belangen. Het gaat in deze situatie over de belangen van het Egyptische volk. Als massademonstraties van dit formaat zich voordoen en de situatie zo gigantisch uit de klauw loopt is het de plicht van het héle Westen om te zeggen: Mubarak, onmiddelijk aftreden. Het is nze plicht een democratisch proces als dit, met alle macht te steunen. Een statement vanuit de EU en een statement vanuit de VS zou ten eerste het volk ontzettend (moraal) steunen en ten tweede de druk zo enorm vergroten dat hij waarschijnlijk echt per direct opstapt. Bovendien zal vanuit de Arabische wereld enorme erkenning ontstaan door de steun vanuit het Westen. Erkenning die ons wellicht nader tot elkaar kan brengen.

Kennelijk is het de Egyptenaar niet gegund dat zich een nieuwe regering vormt, welke prima uit een "moslimbroederschap" zou kunnen bestaan, of onder leiding van El-Baradei. Dit is namelijk een zuivere les DEMOCRATIE, beste Westerlingen. Hier is een zuiver democratisch proces gaande. En we zijn bang dat het proces onze belangen in de weg komt te zitten, dus we gaan het proces willens-en-wetens frustreren door ons maximaal wat gematigd uit te laten.

Zodra de stof neergedaald is en Mubarak weer rustig in z'n zetel zit, zal de Egyptenaar beseffen dat het machtige Westen haar dictator (wederom) heeft gesteund en het lot van het volk aan z'n laars lapt. Niet ten zeerste dat het tot enorm zinloos bloedverlies heeft geleden (martelaarschap voor de vrijheid), maar vooral omdat ze worden genegeerd door de wereldwijde verspreiders van de democratie.

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waar extremisme vandaan komt? En haat jegens het Westen?
Ik ben van mening, dat elk slachtoffer wat vanaf nu valt, op het conto van de EU en de VS geschreven mag worden.

Wij houden van democratie, zolang het ons maar uitkomt. Verschrikkelijk, wat zich nu afspeelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chooselife op 03-02-2011 00:35:19 ]
pi_92256855
EU & VS, world police?
pi_92257298
Denk dat het westen vooral geen "moslimbroederschap" aan de macht wil hebben daar.
En ik geef ze daar groot gelijk in.

En wie zegt dat die mensen "zuiver" democratisch aan de macht komen.
pi_92257417
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:34 schreef captainkid het volgende:
Denk dat het westen vooral geen "moslimbroederschap" aan de macht wil hebben daar.
En ik geef ze daar groot gelijk in.

En wie zegt dat die mensen "zuiver" democratisch aan de macht komen.
Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.

En ik zie niet in, wat daar mis mee is. Het is de wil van een volk en daar is nooit iets mis mee. Want dat noemen we democratie.
pi_92257682
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.

En ik zie niet in, wat daar mis mee is. Het is de wil van een volk en daar is nooit iets mis mee. Want dat noemen we democratie.
Ik ben helemaal voor democratie en juich het toe wat in Egypte gebeurd, dat moest hier gebeuren.
Maar ik wil niet dat er daar moslims aan de macht komen, die bloemetjesplukkers hebben al te veel invloed in de wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Misstique op 05-02-2011 16:41:53 ]
pi_92257844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:44 schreef captainkid het volgende:

[..]

Ik ben helemaal voor democratie en juich het toe wat in Egypte gebeurd, dat moest hier gebeuren.
Maar ik wil niet dat er daar moslims aan de macht komen, die huppeljurkjes hebben al te veel invloed in de wereld.
Belachelijk, moslims aan de macht in een land met 90 % moslims :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Misstique op 05-02-2011 16:42:09 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:49:26 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_92257875
Hey TS. Ik heb intresse in bronnen naar feiten over EU betrokkenheid bij het in het zadel helpen/houden van deze man. Heb je iets voor me?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_92257893
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Belachelijk, moslims aan de macht in een land met 90 % moslims :D
Idd. koloniseren die handel.
pi_92258607
quote:
5s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:49 schreef SpecialK het volgende:
Hey TS. Ik heb intresse in bronnen naar feiten over EU betrokkenheid bij het in het zadel helpen/houden van deze man. Heb je iets voor me?
Het officiele standpunt van de EU is dat Mubarak de dialoog moet aangaan met de oppositie. Nou, daar zakt m'n broek van af om eerlijk te zijn. Ik noemde het gematigd, maar noem het liever zwak en laf.

Bronnen:

http://nos.nl/audio/21559(...)n-met-oppositie.html
http://www.nu.nl/egypte/2(...)oppositie-praat.html
pi_92258701
Hier het officiele statement van Van Rompuy namens de EU:

quote:
Since the events in Tunisia, I am following with great attention the developments in the region. I
would like to express my deepest sympathy and condolences to the families and friends of the
victims of violence.
I am deeply troubled by the spiral of violence leading to a situation which makes dialogue even
more difficult. The respect for fundamental human rights, such as the freedom of expression, the
right to communicate, and the right of free assembly, as well as social inclusion are constituent
elements of democracy which the Egyptian people, and in particular the young, are striving for.
History has shown that dialogue can also lead to change if a conducive environment is built,
without the use of force or a military crackdown.
I therefore call for the cessation of violence to stop bloodshed, the release of all those arrested or
under house arrest for political reasons, including political figures, and to set the necessary reform
process in motion. I sincerely hope that the promises of openness by President Moubarak will
translate into concrete action.
Bron: http://www.consilium.euro(...)ata/en/ec/118993.pdf

Die lapzwans vraagt om een dialoog! En hij hoopt op verbetering! Wat een slappe zak zeg.
  donderdag 3 februari 2011 @ 01:42:58 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92259391
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 01:16 schreef Chooselife het volgende:
Hier het officiele statement van Van Rompuy namens de EU:

[..]

Bron: http://www.consilium.euro(...)ata/en/ec/118993.pdf

Die lapzwans vraagt om een dialoog! En hij hoopt op verbetering! Wat een slappe zak zeg.
What's new? :')

Maar goed, wat de VS ook doet, 't is nooit goed. Calimero gepiep altijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92259942
KOM OP ZEG, alsof de Arabische wereld hem niet jarenlang gesteund heeft :') !!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_92263073
Precies. Dit is echt Calimero-gejank. Normaliter lekker "lalalala" roepen als de VS iets zegt, en nu opeens verontwaardigd lopen doen als de VS niet meteen haar mening over Egyptische binnenlandse aangelegenheden heeft klaarliggen. Caaaaaaaaaalimeeeero!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_92263174
Weg met ons! Weg met ons! *O*
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:34:22 #15
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92263175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies. Dit is echt Calimero-gejank. Normaliter lekker "lalalala" roepen als de VS iets zegt, en nu opeens verontwaardigd lopen doen als de VS niet meteen haar mening over Egyptische binnenlandse aangelegenheden heeft klaarliggen. Caaaaaaaaaalimeeeero!
Ik ben het met je eens dat we nu niet opeens verontwaardigt moeten doen over de VS. Maar volgens mij heeft dat in de verste verte niks met Calimero-gedrag te maken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_92263256
What's new inderdaad. Dit is de tactiek van de Amerikanen en Britten voor ruim een eeuw. Het begon met Mustafa Kemal naar voren te dringen voor een seculiere Turkije en gelijk daarna S-A en India (opengebroken in Pakistan en India) overgenomen in 1919-1926.
pi_92263406
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben van mening, dat elk slachtoffer wat vanaf nu valt, op het conto van de EU en de VS geschreven mag worden.
Gelul, George W. Bush (ja, de meest gehate president in de VS) heeft er bij Mubarak op aangedrongen dat hij moest veranderen, alleen de laatste was dat helemaal niet van plan en kreeg daarbij de steun vanuit Europa omdat men zich er niet mee zou moeten bemoeien.

Als er iemand bloed aan hun handen heeft, dan is het de EU.
pi_92263411
ik weet een goeie.

alle moslims in europa gaan in een moslimbroederschap leger en bevrijden egypte.
als dank mogen ze daar blijven wonen.
zij blij, wij blij :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:53:00 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92263593
Heeft iedereen die nu de EU veroordeelt ook voor de EU grondwet gestemd toen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92263613
Nee, tegen gestemd, de EU is een draak en zal dat altijd blijven.
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:22:13 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92264285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:54 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, tegen gestemd
Dan vind ik het erg vreemd dat je nu de EU veroordeeld omdat ze zo weinig doen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92264454
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dan vind ik het erg vreemd dat je nu de EU veroordeeld omdat ze zo weinig doen.
Ik veroordeel de EU niet dat ze zo weinig doen, ik vind juist dat ze zich nergens mee moeten bemoeien.

Je slaat met je argumentie de plank volledig mis.
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:32:23 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92264535
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik veroordeel de EU niet dat ze zo weinig doen, ik vind juist dat ze zich nergens mee moeten bemoeien.
Waarom reageer je dan überhaupt op mij?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92264542
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:44 schreef captainkid het volgende:

[..]

Maar ik wil niet dat er daar moslims aan de macht komen, die vlindervangers hebben al te veel invloed in de wereld.
Als er een groep is die geen ene reet heeft te vertellen in deze wereld, dan zijn het wel de moslims :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Misstique op 05-02-2011 16:42:43 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92264625
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan überhaupt op mij?
Omdat ik de EU in zoverre veroordeel, dat ze zich met Egypte (in het verleden) wél hebben bemoeid in een manier om het democratische proces in de weg te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')