Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:34 schreef captainkid het volgende:
Denk dat het westen vooral geen "moslimbroederschap" aan de macht wil hebben daar.
En ik geef ze daar groot gelijk in.
En wie zegt dat die mensen "zuiver" democratisch aan de macht komen.
Ik ben helemaal voor democratie en juich het toe wat in Egypte gebeurd, dat moest hier gebeuren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.
En ik zie niet in, wat daar mis mee is. Het is de wil van een volk en daar is nooit iets mis mee. Want dat noemen we democratie.
Belachelijk, moslims aan de macht in een land met 90 % moslimsquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:44 schreef captainkid het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor democratie en juich het toe wat in Egypte gebeurd, dat moest hier gebeuren.
Maar ik wil niet dat er daar moslims aan de macht komen, die huppeljurkjes hebben al te veel invloed in de wereld.
Idd. koloniseren die handel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Belachelijk, moslims aan de macht in een land met 90 % moslims
Het officiele standpunt van de EU is dat Mubarak de dialoog moet aangaan met de oppositie. Nou, daar zakt m'n broek van af om eerlijk te zijn. Ik noemde het gematigd, maar noem het liever zwak en laf.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:49 schreef SpecialK het volgende:
Hey TS. Ik heb intresse in bronnen naar feiten over EU betrokkenheid bij het in het zadel helpen/houden van deze man. Heb je iets voor me?
Bron: http://www.consilium.euro(...)ata/en/ec/118993.pdfquote:Since the events in Tunisia, I am following with great attention the developments in the region. I
would like to express my deepest sympathy and condolences to the families and friends of the
victims of violence.
I am deeply troubled by the spiral of violence leading to a situation which makes dialogue even
more difficult. The respect for fundamental human rights, such as the freedom of expression, the
right to communicate, and the right of free assembly, as well as social inclusion are constituent
elements of democracy which the Egyptian people, and in particular the young, are striving for.
History has shown that dialogue can also lead to change if a conducive environment is built,
without the use of force or a military crackdown.
I therefore call for the cessation of violence to stop bloodshed, the release of all those arrested or
under house arrest for political reasons, including political figures, and to set the necessary reform
process in motion. I sincerely hope that the promises of openness by President Moubarak will
translate into concrete action.
What's new?quote:Op donderdag 3 februari 2011 01:16 schreef Chooselife het volgende:
Hier het officiele statement van Van Rompuy namens de EU:
[..]
Bron: http://www.consilium.euro(...)ata/en/ec/118993.pdf
Die lapzwans vraagt om een dialoog! En hij hoopt op verbetering! Wat een slappe zak zeg.
Ik ben het met je eens dat we nu niet opeens verontwaardigt moeten doen over de VS. Maar volgens mij heeft dat in de verste verte niks met Calimero-gedrag te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies. Dit is echt Calimero-gejank. Normaliter lekker "lalalala" roepen als de VS iets zegt, en nu opeens verontwaardigd lopen doen als de VS niet meteen haar mening over Egyptische binnenlandse aangelegenheden heeft klaarliggen. Caaaaaaaaaalimeeeero!
Gelul, George W. Bush (ja, de meest gehate president in de VS) heeft er bij Mubarak op aangedrongen dat hij moest veranderen, alleen de laatste was dat helemaal niet van plan en kreeg daarbij de steun vanuit Europa omdat men zich er niet mee zou moeten bemoeien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben van mening, dat elk slachtoffer wat vanaf nu valt, op het conto van de EU en de VS geschreven mag worden.
Dan vind ik het erg vreemd dat je nu de EU veroordeeld omdat ze zo weinig doen.quote:
Ik veroordeel de EU niet dat ze zo weinig doen, ik vind juist dat ze zich nergens mee moeten bemoeien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan vind ik het erg vreemd dat je nu de EU veroordeeld omdat ze zo weinig doen.
Waarom reageer je dan überhaupt op mij?quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik veroordeel de EU niet dat ze zo weinig doen, ik vind juist dat ze zich nergens mee moeten bemoeien.
Als er een groep is die geen ene reet heeft te vertellen in deze wereld, dan zijn het wel de moslimsquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:44 schreef captainkid het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor democratie en juich het toe wat in Egypte gebeurd, dat moest hier gebeuren.
Maar ik wil niet dat er daar moslims aan de macht komen, die vlindervangers hebben al te veel invloed in de wereld.
Omdat ik de EU in zoverre veroordeel, dat ze zich met Egypte (in het verleden) wél hebben bemoeid in een manier om het democratische proces in de weg te staan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan überhaupt op mij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |