nog niet gehoord op al jazeera...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:58 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Net bekend gemaakt op een Egyptisch tv kanaal.
Dat zegt niet dat we niet zonder ze kunnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een atoombom op het Pentagon nog wel. Wij zijn afhankelijker van ze dan je denkt hoor.
De Egyptische bevolking gematigd en heel behoorlijk opgeleid? Heb je daar een bron van, dacht dat een groot deel van de Egyptenaren zelfs analfabeet is. Misschien is de situatie in de steden zo, maar heb op het platteland erg veel armoede gezien. Eigenlijk in de steden ook trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef delpit het volgende:
De Egyptische bevolking is over het algemeen gematigd en heel behoorlijk opgeleid. Ik geloof niet dat een Iran scenario heel waarschijnlijk is. Met een beetje mazzel (voor de bevolking) ontstaat er een soort Turkije situatie waarbij het leger een stabiliserende factor vormt, juist om de wat meer fundamentalistischer groepen in de greep te houden.
De Egyptenaren die ik door de jaren heb ontmoet (niet alleen in toeristenoorden) zijn over het algemeen mensen met een hele reële kijk op het leven. Niet voor niets wonen daar al eeuwen lang moslims en christenen in één land.
Of het een welvarend land gaat worden? Hmm er zijn wel kansen, maar het zal lastig worden. Groot land, maar klein echt bewoonbaar gebied. Ze hebben wel aardig wat grondstoffen (o.a. goud/kolen/fosfaten/ijzer). Maar vooral enorm veel (arme) bewoners. Een aardige groeimarkt indien een echt stabiel (enigszins) democratisch land ontstaat zou zonne-energie kunnen zijn. Het gebied westelijk van de nijl (richting Libië) leent zich daar volgens mij uitstekend voor.
Al Jazeera zou het hebben overgenomen van dat kanaal( Al Mehwar). Deze ontkent nu dat er een mededeling komt.quote:
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Effe serieus, wat is de stand van zaken daar? Ik heb familie in Egypte zitten.
Mubarak is nog niet openlijk door amerika los gelaten, en dat hij weg is is ook niet zeker...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.
Verder, imho:
Amerika heeft Mubarak laten vallen. Mubarak en zijn croonies zijn hem gepeerd. We hebben een militaire coup.
Het is toch niet zeker dat Mubarak hem gepeerd is? Lijkt me eerder dat hij het leger in z'n macht heeft en anders Amerika wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Caïro staat vol met tanks. De spreker van het parlement komt binnenkort met een erg belangrijke mededeling.
Verder, imho:
Amerika heeft Mubarak laten vallen. Mubarak en zijn croonies zijn hem gepeerd. We hebben een militaire coup.
Nu weer livequote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is er nog wat nieuws geweest in de laatste 11 paginas van het vorige topic, want me internet ging er ineens een half uur lang uit..
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ze zijn egoïstisch en denken dat ze machtig zijn, daar zit wel een verschil tussen. Amerika is zo failliet als ik weet niet wat en door het land waar jij zo trots op bent zijn de meeste nutteloze dingen opgevoerd en de meest nutteloze oorlogen gevoerd.
Stik in je Amerika en ik hoop dat er een atoombom op het pentago inclusief Washinton zal vallen en er een einde komt aan dat land. Wat mij betreft is Amerika de grootste dictatuur/oorlogsmisdadigers in de wereld en dat KUN je niet ontkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |