http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:36 schreef Toverheks het volgende:
heeft iemand even de link van Al Jazeera heb hem per ongeluk weggeklikt
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:36 schreef Toverheks het volgende:
heeft iemand even de link van Al Jazeera heb hem per ongeluk weggeklikt
Overheid versus Commercieel bedrijfquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:35 schreef ari_zahav het volgende:
Btw, voordat de belangerijke boodschap komt, respect aan de servers van Al Jazeerah. Nederland kan niet eens websites levend houden als een bedrijfje in Moerdijk in de fik gaat, maar Al Jazeerah kan een revolutie zonder een hick-up blijven streamen.
Nou vind ik dat wel ff iets meer lefquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Epic!Zelfde niveau als die CNN reporters in Bagdad met de bombardementen.
In Suez ws wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:36 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Er is nog niet echt met scherp geschoten...
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Ligt eraan wanneer je weer aan het werk moet de volgende dag.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:38 schreef Oorlogsheld het volgende:
mensen, ik lees net op twitter dat jan de hoop van rtl nieuws al is gaan slapen?
hij is nieuwslezer, ben ik de enige die het vreemd vind?
Voor het Westen bedoel je?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:17 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Egypte is veel belangrijker dan Tunesie(niet beledigend bedoeld ofzo)
Die is al vroeg op hequote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:38 schreef Oorlogsheld het volgende:
mensen, ik lees net op twitter dat jan de hoop van rtl nieuws al is gaan slapen?
hij werkt niet op zaterdagquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je weer aan het werk moet de volgende dag.
Misschien is hij de lul om morgenochtend te openen en neemt iemand anders vannacht?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:38 schreef Oorlogsheld het volgende:
Er zijn geruchten over scherpe munitie, maar ook over bedoeïenen die met raketwerpers op de politie aan het schieten waren. Veel is onzeker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:38 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
rubber coated bullets alleen toch?
In de regio zelf ook lijkt me. Egypte heeft zowel geografisch als politiek gezien een sleutelrol in de regio.quote:
Ik zag op euronews vanmiddag dat ze teargas canisters gericht schoten op mensen, volgens mij heeft dat ook wel een paar mensenlevens gekost.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:38 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Over de hele dag 11 doden in suez, dan geloof ik niet in scherp schieten...
quote:3 private jets leave Cairo airport under heavy security; #Egypt parliament speaker to make major announcement - NBC
WTF? Is mubarak weg?quote:MSNBC saying 9 limos just pulled into VIP terminal at Cairo airport. People then took off in 3 private jet
Voor het westen EN de rest van de arabische wereld.quote:
Precies, maar ik zie dat toch niet als scherp schieten, dat is proberen gewonden te maken en angst te creeërenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:41 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Ik zag op euronews vanmiddag dat ze teargas canisters gericht schoten op mensen, volgens mij heeft dat ook wel een paar mensenlevens gekost.
Define regio, Egypte is een politieke sleutel tot het Midden-Oosten, voor het Westen althans. Binnen Noord-Afrika speelt het land geen rol van betekenis, behalve dat het een militaire macht is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
In de regio zelf ook lijkt me. Egypte heeft zowel geografisch als politiek gezien een sleutelrol in de regio.
quote:DailyNewsEgypt Egyptian medical sources say 13 killed in Suez, 75 wounded. In Cairo, 1,030 wounded: Reuters less than 20 seconds ago via web
Zou goed kunnen maar ik heb al eerder berichten gehoord over rijke mensen die vertrokken in prive vliegtuigen..quote:
Amenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:43 schreef rakotto het volgende:
Hopen op een democratisch Egypte!![]()
Ik weet 90% zeker dat Egypte dan een zeer welvarend land zal worden en misschien een boom kan krijgen zoals Japan in de jaren 80, als de machtovergang goed gaat en dat het leven democratischer en eerlijker verdeeld wordt.
Israel zou het dan als eerste brengenquote:Volgens Israelische zender 10 zou Mburak onderweg zijn naar Zwitserland
Ik hoop het. Vooral uit geschiedkundig oogpunt zou dat mooi zijn!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:43 schreef rakotto het volgende:
Hopen op een democratisch Egypte!![]()
Ik weet 90% zeker dat Egypte dan een zeer welvarend land zal worden en misschien een boom kan krijgen zoals Japan in de jaren 80, als de machtovergang goed gaat en dat het leven democratischer en eerlijker verdeeld wordt.
Nee, zo goed ken ik Egypte nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat de invloed van de mullah's op de legertop is?
Want het lijkt mij dat de macht - met Mubarak weg - bij het leger komt te liggen.
En dat is 'quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Israel zou het dan als eerste brengen
Dat vraag ik me ook af. Kan ie niet beter naar SA?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo Zwitserland dan? Heeft ie daar een kasteel?
Zwitserland is nogsteeds een neutraal land..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
Een beetje dictator heeft een huis met een paar baren goud in zwitserland.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
is Zwitserland geen land dat neutraal is??? ja weet het niet maar hoor vaker dat hoge pieten eerst naar zwitserland vluchtenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Het Egyptische Museum wordt inmiddels beveiligd door het leger. Voor meer, volg onze liveblog: http://bit.ly/hPE392
Dat vroeg ik me ook al af. Eerder vanavond berichte hier iemand dat hij in Londen zou zitten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ze hebben hun doelen behaald lijkt het. Ben benieuwd hoe het verder loopt, blijkt het dat dit niet genoeg is zijn ze het momentum kwijt. Zeker als het leger zich niet duidelijk achter een bepaalde partij schaart.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:48 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb wel het idee dat de opmars nu echt tot een stilstand is gekomen...
Welke doelen hebben ze dan behaald? Het hoofdgebouw staat in de brand maar that's it...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze hebben hun doelen behaald lijkt het. Ben benieuwd hoe het verder loopt, blijkt het dat dit niet genoeg is zijn ze het momentum kwijt. Zeker als het leger zich niet duidelijk achter een bepaalde partij schaart.
Dat doen we al sinds vanmiddag...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Axia het volgende:
Het is nu wachten op de spreker van het parlement.
Laat maar, zal wel niks zijn aangezien ze er een reclameblok doorheen gooienquote:
Het is voornamelijk rustig, maar straks schijnt de speaker of the house te komen met een 'belangrijke verklaring' en het schijnt dat er verschillende vliegtuigen vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
Is het al gekker geworden sinds begin van de avond?
juich niet te vroeg, het is afwachten wat ze ervoor terugkrijgen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:51 schreef Ludacriss het volgende:
Als Mubarak is gevlucht dan hebben ze wat ze willen. Een totale revolutie en geen dictatuur meer!
Als nu zo de mededeling komt dat de regering ontbonden wordt en Mubarak weg is hebben ze hun doelen behaald lijkt me, dan was dat dus alles wat nodig was.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Welke doelen hebben ze dan behaald? Het hoofdgebouw staat in de brand maar that's it...
Ik zeg ook niet dat ze moeten stoppen als alleen mubarak weg is. Ze moeten doorgaan tot de hele NDP eruit is! Afhankelijk van hoe het gaat lopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef rakotto het volgende:
Een totale revolutie is pas wanneer iedereen van zijn corrupte regering weg is.
Tot nu toe is dat nog niet gezegd, dus nu hebben ze nog niks behaald...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als nu zo de mededeling komt dat de regering ontbonden wordt en Mubarak weg is hebben ze hun doelen behaald lijkt me, dan was dat dus alles wat nodig was.
Sommige pagina's werken wel en sommige ook niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef feeling_sinister het volgende:
Hebben meer mensen dat volkskrant.nl eruit ligt?
herhalingquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef Loveless85 het volgende:
Is Gibbs nou live of is het herhaling van eerder op de avond?
Doet het hier gewoonquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef feeling_sinister het volgende:
Hebben meer mensen dat volkskrant.nl eruit ligt?
een herhaling volgens mij, alhoewel hij heel vloeiend spreekt of ligt dat aan mij?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef Loveless85 het volgende:
Is Gibbs nou live of is het herhaling van eerder op de avond?
Denk het ook niet! De adrenaline zie je aan de koppen zag ik net op ned2.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:51 schreef Oorlogsheld het volgende:
die mensen gaan echt niet meer van de straat af hoor!
Eerst zal het leger de boel een tijdje overnemen vermoed ik... tot er verkiezingen kunnen zijn. Maar gezien er nog geen kandidaten bestaan... kan het nog wel ff durenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:52 schreef karton het volgende:
[..]
juich niet te vroeg, het is afwachten wat ze ervoor terugkrijgen...
Redelijk goed, weinig slachtoffers en voorlopig is het redelijk rustig...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Effe serieus, wat is de stand van zaken daar? Ik heb familie in Egypte zitten.
Nee, ze zijn egoïstisch en denken dat ze machtig zijn, daar zit wel een verschil tussen. Amerika is zo failliet als ik weet niet wat en door het land waar jij zo trots op bent zijn de meeste nutteloze dingen opgevoerd en de meest nutteloze oorlogen gevoerd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:03 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Haha, heerlijk wat een nijd. Zelfs jij met je ongetwijfeld gebrekkige kennis weet dat Amerika veruit het machtigste land in de wereld is. Dus ja, ze zijn de baas.
Leger heeft taken van politie over genomen. Zeggen dat ze de demonstranten niks doen. Verder is het redelijk rustig geworden volgens mij. Voorzitter van de parlement komt zo een mededeling doen op tv.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
El Baradei is een kandidaatquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:54 schreef FunFair het volgende:
[..]
Eerst zal het leger de boel een tijdje overnemen vermoed ik... tot er verkiezingen kunnen zijn. Maar gezien er nog geen kandidaten bestaan... kan het nog wel ff duren
Leger neemt strategische posities in en lijkt op de hand van het volk te zijn. Mededeling van de voorzitter van de kamer volgt zsm.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Nope. We verwachten een mededeling. Leger bewaakt bepaalde gebouwen maar grijpt verder niet in.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
Is het al gekker geworden sinds begin van de avond?
Wut?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:54 schreef Drifter__ het volgende:
Ah, er komt helemaal geen belangrijke mededeling. Miscommunicatie
Een atoombom op het Pentagon nog wel. Wij zijn afhankelijker van ze dan je denkt hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ze zijn egoïstisch en denken dat ze machtig zijn, daar zit wel een verschil tussen. Amerika is zo failliet als ik weet niet wat en door het land waar jij zo trots op bent zijn de meeste nutteloze dingen opgevoerd en de meest nutteloze oorlogen gevoerd.
Stik in je Amerika en ik hoop dat er een atoombom op het pentago inclusief Washinton zal vallen en er een einde komt aan dat land. Wat mij betreft is Amerika de grootste dictatuur/oorlogsmisdadigers in de wereld en dat KUN je niet ontkennen.
Egypte als seculier land zou ik geweldig vinden. Alleen afwachten hoe het gaat lopen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:55 schreef delpit het volgende:
De Egyptische bevolking is over het algemeen gematigd en heel behoorlijk opgeleid. Ik geloof niet dat een Iran scenario heel waarschijnlijk is. Met een beetje mazzel (voor de bevolking) ontstaat er een soort Turkije situatie waarbij het leger een stabiliserende factor vormt, juist om de wat meer fundamentalistischer groepen in de greep te houden.
De Egyptenaren die ik door de jaren heb ontmoet (niet alleen in toeristenoorden) zijn over het algemeen mensen met een hele reële kijk op het leven. Niet voor niets wonen daar al eeuwen lang moslims en christenen in één land.
Of het een welvarend land gaat worden? Hmm er zijn wel kansen, maar het zal lastig worden. Groot land, maar klein echt bewoonbaar gebied. Ze hebben wel aardig wat grondstoffen (o.a. goud/kolen/fosfaten/ijzer). Maar vooral enorm veel (arme) bewoners. Een aardige groeimarkt indien een echt stabiel (enigszins) democratisch land ontstaat zou zonne-energie kunnen zijn. Het gebied westelijk van de nijl (richting Libië) leent zich daar volgens mij uitstekend voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |