Hoe kan een schatting nou wetenschappelijk zijn....... en hoe kan er überhaupt een wetenschappelijk statement over iets worden gevormd?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:18 schreef InfoWar het volgende:
[ afbeelding ]
Miljoenen demonstranten IN het Tahrirplein.
Beetje overdreven of gewoonweg misinformatie?
Wetenschappelijke schattingen houdenhet op 300 000 op en in de directe omgeving van het Tahrir plein.
Een weersvoorspelling is toch ook wetenschappelijk?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:19 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe kan een schatting nou wetenschappelijk zijn....... en hoe kan er überhaupt een wetenschappelijk statement over iets worden gevormd?
Een weersvoorspelling is gebaseerd op wetenschappelijke metingen en computermodellen die concrete cijfers als voorspelling geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:29 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Een weersvoorspelling is toch ook wetenschappelijk?
Weersvvoorspelling is dan wel een van de meest onbetrouwbare.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:29 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Een weersvoorspelling is toch ook wetenschappelijk?
quote:
De tegendemonstranten krijgen zelfs salaris.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:23 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ze krijgen zelfs gratis thee zag ik op de livestream, focking mazzelaars.
Probleem is natuurlijk ook dat al die allochtonen zo op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik tel ze de hele tijd, maar de beelden verspringen nogal eens. Tot nu toe kom ik niet verder dan 23.
12 euro nog wat! Kunnen ze toch mooi een week op teren. Dat gaat met een kopje thee niet lukken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De tegendemonstranten krijgen zelfs salaris.![]()
Ik hoorde een gerucht over 100 dollar? Of was dat 100 ... euh ...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:47 schreef Dlocks het volgende:
12 euro nog wat! Kunnen ze toch mooi een week op teren. Dat gaat met een kopje thee niet lukken.
Ja, 30 jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik had daar ambtenaar moeten worden
Ja want babies en bejaarden gaan natuurlijk ook op een plein stenen staan gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:28 schreef Dlocks het volgende:
Ik denk dat 3% tot 5% van de inwoners van Caïro aanwezig zijn. Dat zijn er dus tussen de 540.000 en de 900.000.
De 'overige' 95% tot 97% van de inwoners van Caïro kan het allemaal geen reet schelen.
Allemaal leuk en aardig, maar neemt niets weg van het feit dat slechts 3 tot 5% van de inwoners aanwezig was.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja want babies en bejaarden gaan natuurlijk ook op een plein stenen staan gooien.
Sowieso kan je wel 30% van de inwoners aftrekken want dat zijn mensen die onder de 12 zijn of boven de 70,(noem ff willekeurige leeftijden, maar iig te oud of te jong) die komen echt niet demonstreren daar. Dan hou je nog heel veel mensen over die thuis moeten zijn om iemand van die 30% te verzorgen, een groot deel heeft geen zin om risico te lopen om door een steen geraakt te worden en een aantal procent zal wel niet kunnen door ziekte etc.
Ik las eerder in deze reeks over egypte op FOK!, dat elke revolutie in de geschiedenis maar door circa 5% van de mensen komt. Althans soms meer, maar je hebt meestal maar 5% nodig om een regering omver te krijgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:54 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar neemt niets weg van het feit dat slechts 3 tot 5% van de inwoners aanwezig was.
Is op zich wel interessant om over na te denken of Al Jazeera het doelbewust met ca een miljoen te hoog heeft ingeschat.
Hoe gekleurd is het nieuws van Al Jazeera? In hoeverre is Al Jazeera GEEN voorstander van pro-westerse leiders zoals Mubarak? In hoeverre is Al Jazeera GEEN voorstander van leiders zoals Mubarak die zich uitermate gematigd opstelt tegenover Israël?
Maar goed, zou natuurlijk ook kunnen zijn dat Al Jazeera in alle hectiek oprecht per ongeluk een iets *kuch* te hoge schatting heeft gemaakt.
Dat zou 750.000 man in NL zijn. Hmmm....quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik las eerder in deze reeks over egypte op FOK!, dat elke revolutie in de geschiedenis maar door circa 5% van de mensen komt. Althans soms meer, maar je hebt meestal maar 5% nodig om een regering omver te krijgen.
Zoveel werklozen zijn er niet, dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:26 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat zou 750.000 man in NL zijn. Hmmm....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |