abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick dinsdag 28 december 2010 @ 19:48:14 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90550328
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXXI CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 28 december 2010 @ 19:48:51 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90550365
the experiment gezien.
http://www.imdb.com/title/tt0997152/

Viel me eerlijk gezegd wat tegen. Komt mede omdat het tijdsbeeld niet fantastisch werd overgebracht (ja een protestactie tegen de vietnamoorlog, maar verder). Hierdoor leek het, zeker eenmaal in de gevangenis, alsof het in het nu plaatsvond, en daardoor gaf het een gevoel van: been there, done that, saw the movie. Zonde. Als ze het tijdsbeeld beter hadden neergezet, icm met meer dieptegang in het hoe en waarom van het experiment èn niet zo'n suf einde hadden gemaakt had het nog wat geworden.

5,5 uit 10.
imdb: 6.3
lolwut
pi_90550867
Dawn of the Dead (1978)

Over de hele wereld komen steeds meer doden tot leven en maken het de overlevenden niet bepaald makkelijk. Reporter Francine besluit om met haar vriend Roger en de twee soldaten Peter en Stephen, te vluchten met een helikopter. Het viertal vindt vervolgens onderdak in een enorm winkelcentrum, waar ze barricades opwerpen om zich te verdedigen tegen de gruwelijke vleesetende doden. In eerste instantie lijken ze veilig in het winkelcentrum, maar de levende doden blijven maar oprukken.

Ondanks dat het een wat oudere film is en er al een remake van is, blijft dit toch een erg goeie film.

IMDB: 8.0
Mijn Cijfer: 7.5
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:34:39 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_90552591

Ik heb deze film vandaag in de bioscoop gezien in 3D. Het is alweer deeltje drie en onze vrienden gaan natuurlijk weer naar Narnia en beleven daar avonturen. Het 3D aspect is ver te zoeken in deze film, behalve dat de randjes ietwat 3D snufjes hebben gekregen kan je hem ook kijken zonder film.
Er komt ook een nieuwe jongen in voor die me mateloos irriteerde want het was echt een irritante kneus.

Het verhaal zelf vond ik een stuk slechter dan normaal. Het ging hier allemaal wel heeel erg snel en het plot leek ook wel uit de losse pols geschud. Waar je in deel 1 en 2 nog betoverd werd door het magische Narnia vond ik dit wel een stuk minder aantrekkelijk.

IMDB 6.7 Mijn cijfer een 7,2 (van mij part stoppen ze met nieuwe narnia films uit te brengen alhoewel het einde aangaf dat er een nieuw deel aankwam.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:07:54 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_90557235
Eindelijk weer eens echt een goede film gezien!

True Romance

met Christian Slater, Patricia Arquette en Dennis Hopper

Clarence werkt in een stripboekenwinkel, en brengt het grootste deel van z'n vrije tijd door in de bioscoop waar hij kungfu-films kijkt. Op een dag ontmoet hij de prostituee Alabama, op wie hij verliefd wordt. Ze kan echter niet zo maar stoppen met het werk, en dus moet Clarence eerst afrekenen met haar pooier. Tijdens de tumultueuze confrontatie met de pooier komt Clarence per ongeluk in bezit van een koffer cocaïne. Hij beslist deze enorme hoeveelheid op zijn eigen houtje te verkopen en trekt naar LA.

Geen idee waarom ik deze nog niet had gezien. Hij is van 1993, waarschijnlijk sliep ik dat jaar.
De cast is ook niet zomaar een samengeraapt zootje.

Christian Slater
Patricia Arquette
Alabama Whitman
Dennis Hopper
Val Kilmer
Gary Oldman
Brad Pitt
Christopher Walken
Bronson Pinchot
Samuel L. Jackson
Michael Rapaport

Daar kwam voor een paar centen voorbij. :Y
Volop actie.Goed verhaal.
Prima acteerwerk (kan ook haast niet anders.)

Dikke 8.5 krijgt hij van mij.
Op IMDB 7.9
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_90557990

Skyline

Wat een dramatisch slechte film zeg. En ik ben niet veeleisend bij een film, maar de acteurs, de dialogen, het script. :')

Dit sloeg helemaal nergens op.

En het had zoveel potentie. Het ziet er ook prachtig uit. Maar wat een klote film zeg.. Dat einde ook..

2

[ Bericht 11% gewijzigd door TheGeneral op 28-12-2010 22:40:18 ]
pi_90558934
Salt
A CIA agent goes on the run after a defector accuses her of being a Russian spy.

Lekkere met-popcorn-op-de-bank actiefilm. Uiteraard zijn sommige stukken onrealistisch, maar bij deze film boeit dat helemaal niks.

IMDb: 6,5
Mijn cijfer: 7,0
pi_90563313
True Romance _O_

Eergister nog weer de intro gekeken, totaan zijn huis met Alabama, blijft zo geniaal!
pi_90563340
Four Lions

Vier Britse moslims besluiten om uiteenlopende redenen mee te doen aan de jihad, en proberen als zelfmoordterroristen een impact te maken. Ze worden echter tegengewerkt door hun eigen stupiditeit. De film zit vol heerlijke Britse humor, met parels van een quotes ("You killed our special needs monkey!"). Er zit echter ook een rauwe rand aan de film, zonder de pretenties van een morele boodschap te hebben. Zeker een aanrader.

IMDB: 7.5
Ik: 7.7
pi_90564205
March of the Penguins

Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_90566584
New Kids en net een idd stukje march of the penguins... laatst genoemde heb ik vlagen van gezien te weinig om oordeel te vellen. Maar Urbanus is altijd aangenaam om aan te horen :P

New Kids was gewoon zeer vermakelijk!
I'm not the man you think I am!
pi_90567363

Hard Candy

Niet geheel wetende wat te verwachten van deze film (ik had sowieso een heel ander beeld over de film, had het plot nooit echt gelezen) :P, ben ik zeer positief verrast.

Goed acteerwerk, zeer mooie shots met de camera, en ondanks dat er maar een paar minuten echte soundtrack in zit enorm spannend.
Best knap om zo'n film als deze neer te zetten met een redelijk beperkt budget (lees: $1 miljoen), een cast die je op je op één hand kan natellen, en weinig muziek.

7,7
  woensdag 29 december 2010 @ 12:00:36 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_90575816
Submarino

Deprimerend drama over 2 broers waarbij alles misloopt na een trauma in hun jeugd. Eigenlijk is een opsomming van wat termen zoals rauw, grauw, somber, troosteloos, ellendig, donker, uitzichtloos en intens de eenvoudigste omschrijving voor de hele film.Het is ook allemaal erg goed geacteerd, ik vond het qua stijl en sfeer wat op Lilya 4-ever lijken, alleen zijn de thema's anders. Ik vind Vinterberg hier qua niveau niet veel onderdoen voor zijn eigen Festen.

Kynodontas (Dogtooth)

Vreemde Griekse film. Een vader en een moeder hebben een groot houten hek rond hun huis gebouwd en de (ondertussen volwassen) kinderen zijn nog nooit buiten geweest en kennen de buitenwereld enkel maar door de verhalen van hun vader. Dit zorgt voor een hoop onorthodoxe situaties die in eerste instantie wel grappig lijken, maar later toch naar tragisch en zelfs redelijk ongemakkelijk evolueren. Vrij sterke film, weliswaar met een raar sfeertje.

Io sono l'amore (I Am Love)

Deze film is interessant en ambitieus maar ook redelijk overgestyleerd en pretentieus.Over het acteerwerk (met onder meer de altijd sterke Tilda Swinton) kan niet geklaagd worden en de fotografie is ook erg goed, maar het wordt soms allemaal wat te veel, men probeert iets te hard om "arthouse" te zijn en oude grootmeesters te imiteren. Dat wordt ook wat aangewakkerd door de af en toe ongepast bombastische muziek. Anderzijds kon de film toch probleemloos mijn aandacht houden, wat bij dit soort films voor mij vaak een probleem is, dus misschien moet ik gewoon concluderen dat ik de regisseur toch in het oog moet houden.

Saw 3D

:'). In het begin zitten er nog wel enkele redelijk leuke (nou ja, leuke) slachtpartijen in, maar de inspiratie is toch wel helemaal weg, al was dat bij de Saw-reeks al veel langer het geval. Vooral het verhaal is ondertussen erbarmelijk slecht geworden met zoals gebruikelijk een paar zeer onlogische complotten die verhaaltjes uit de vorige films een andere context proberen te geven. Het acteerwerk wordt er ook niet meteen beter op en eigenlijk vind ik die opvolger van Jigsaw bijzonder kleurloos en saai.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 29 december 2010 @ 12:05:58 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_90575954
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Karstman het volgende:
March of the Penguins
Vooral heel veel mooie plaatjes van de zuidpool en pinguïns enzo. Daardoor heel onderhoudend en af en toe zelfs ontroerend, de babypinguïns zijn zo schattig. Met Urbanus als vertelstem, waarvan ik in het begin iets had van als dit maar niet te melig wordt, maar dat valt reuze mee. Een 8 zeker.
Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 12:26:06 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_90576631
Ik zit een beetje in de vreemde films deze maand, gisteren gekeken:
Dark City
SF/Fantasy

Jaren 50, een man wordt wakker in een hotelkamer, in de andere kamer ligt een dood hoertje en hijzelf heeft geheugenverlies.

Hij gaat ervandoor. Ondertussen wordt hij gezocht door een stel vreemde mannen in lange, zwarte jurken (soort Pinheads maar dan zonder de pins) en door de politie, die hem ervan verdenkt een seriemoordenaar te zijn.

Hij heeft halve herinneringen, maar weet wel dat hij geen moordenaar is.

De wereld waar hij in leeft is ook heel vreemd, het is altijd donker, altijd nacht. Langzaamaan komt hij erachter wat er aan de hand is (verrassend eind ook!).

Hele aparte film, maar wel goed, het verhaal deed op het eind in de verte aan Inception denken, maar verder kreeg ik af en toe ook Twin Peaks en Hellraiser associaties.

Opvallende rol van Kiefer Sutherland als de vreemde dokter.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90577245
As soon the Darkness 2010

Een film over 2 amerikaanse toeristen die door Argentinie reizen per fiets,uit elkaar gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Film is onderhoudend en heeft vaart,en verder best vermakelijk als thriller. :Y
7
/10

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 29-12-2010 13:57:40 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90580634
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Die stem van Urbanus weerhoudt me ervan om het te kijken. Wat een kut stem heeft die. Maar dat vind ik van alle Belgische stemmen...
Ik moet zeggen dat de stem van Urbanus wel meevalt en eigenlijk zegt hij ook niet zo heel veel. De mooie beelden maken het een boeiende documentaire.
pi_90580915
13 (2010)

De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.

6,5/10.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90582289
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Vanaf deel 4 verloren de Harry Potter films me. Boeken werden vanaf dat deel te dik en complex om goed in 1 film per deel uit te kunnen werken, waardoor ze de boeken meer als inspiratiebron leken te gebruiken dan als script.

HP 1: 7
HP 2: 7
HP 3: 8
HP 4: 4.5
HP 5: 6
HP 6: 5.5

The Deadly Hallows: Part 1 vond ik om deze reden een breath of fresh air. Het boek wordt gewoon vrijwel als script gebruikt. Ik vond het een bijna perfecte verfilming. Hier en daar een klein dingetje dat ik anders zou hebben aangepakt, maar niet echt noemenswaardig.
De drie hoofdrolspelers zetten ook echt een prima acteerprestatie neer. Met name Emma Watson is uitgegroeid tot een actrice die, nu haar HP contract erop zit, wel eens een mooie verdere carrière tegemoet zou kunnen gaan.

Groot pluspunt is ook het feit dat ik me in deze film eindelijk niet meer hoefde te ergeren aan de ronduit kansloze en beledigende manier waarop Albus Perkamentus in de afgelopen films werd neergezet (Rusteloze en agressieve dwaas, het spiegelbeeld van de Perkamentus uit het boek).

8.5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door UltraR op 31-12-2010 14:20:22 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_90582602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan kijk je het origineel, met Morgan Freeman als narrator.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:00:51 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_90586422
The Punisher
Wat een stomme wraakfilm zeg :'). De scene waarin de familie van hoofdpersoon Frank Castle afgeslacht was gewoon comedy capers. Hoeveel fysiek moest hij ondergaan om te sterven? Vreemd genoeg overleeft ie het allemaal zodat ik me oprecht afvroeg of hij toch niet stiekem een ontzettende superheld is. The Punisher is namelijk afkomstig uit de Marvel-stal. Afijn, hierna vervolgt onze grote vriend zijn weg door wraak (alhoewel hij het 'punishment' noemt) te nemen op degenen die zijn familie heeft uitgemoord. Het resulteert in allerlei domme scenes en bizar slecht geschreven dialogen. Echt een dramatische baggerfilm is dit. Cijfer: 4

The Ninth Gate
Polanski zoekt met The Ninth Gate weer eens de duistere kanten van het leven op. Johnny Depp is boekhandelaar en krijgt de opdracht om drie dezelfde mysterieuze satanistische boeken met elkaar te vergelijken. Klinkt ietwat matig, maar door de sfeer is dit nog een alleraardigste thriller geworden. Alles had van mij wel wat vlotter mogen verlopen, de film neemt veel tijd voor alle onderzoeksstappen. Ook denk ik dat wanneer deze film 30 jaar eerder was verschenen veel meer indruk had gemaakt. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 december 2010 @ 16:37:49 #22
38396 mazaru
pi_90588320
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:01 schreef justmattie het volgende:
13 (2010)

[ afbeelding ]

De trailer zag er aardig uit, maar vond het niet een heel bijzondere film.
Wat ik wel tof vond, was de spanning die de acteurs uitstraalden voor en tijdens elke ''shootinground''
De rol van 50 Cent mag geen naam hebben. Was meer een bijrol.

6,5/10.
Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
pi_90588389
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:37 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik vond het een hele goede film. Leuke wegkijker.
Grappig verhaal en toch nog een onverwacht einde.
PS.
Je plaatje doet het niet.
Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 29 december 2010 @ 16:39:19 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_90588415
The Bank Job

Soort op waarheid gebaseerde variant van Snatch en Lock, Stock and two smoking barrels. Dit vind ik toch wel een van de minste van de drie. Komt weinig actie in voor tot het eind eigenlijk en daar valt het ook mee. Het is ook geen thriller dus ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen. Beetje magertjes.

6,8
  woensdag 29 december 2010 @ 16:45:49 #25
38396 mazaru
pi_90588752
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:38 schreef justmattie het volgende:

[..]

Het einde was inderdaad onverwacht.
En ik zie het plaatje hier wel..
Omdat hij in je cache zit. Plaatjes van moviemeter kun je niet doorlinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')