De geschiedenis:quote:Ik zou nu ook natuurlijk voor die 2000 euro een aflossingsvrije hypotheek met variabele rente kunnen nemen omdat de rente nu laag staat, wanneer we een flinke inflatie krijgen zal de rente zomaar flink kunnen stijgen en bereik ik met die hypotheekvorm vanzelf wel de 4000 euro.
Waar ga je wat kopen? NL of UK and good luck.. Mooie tijden om voor het eerst iets te kopen. Enjoyquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:37 schreef Drive-r het volgende:
Aankomend vastgoed-eigenaar meld zich weer. Gek gevoel om een huis te kopen, wel leuk. Nu nog rondbreien.
A'dam, kleine "pied-a-terre" zeg maar. Leuk buurtje, net helemaal opgeknapt en perfect voor weekendjes, etc... Misschien een leuke investering, maar ik gok niet zo op vastgoed. Meer iets dat ik snel af wil betalen en dan als appeltje voor de dorst hou.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waar ga je wat kopen? NL of UK and good luck.. Mooie tijden om voor het eerst iets te kopen. Enjoy
Leuk en fijne stad! Ga je ook een K&W topic openen? Waar hangt het nog vanaf? Of de banken je geven wat je wilt of ga je het aftikken?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
A'dam, kleine "pied-a-terre" zeg maar. Leuk buurtje, net helemaal opgeknapt en perfect voor weekendjes, etc... Misschien een leuke investering, maar ik gok niet zo op vastgoed. Meer iets dat ik snel af wil betalen en dan als appeltje voor de dorst hou.
Ik ben iets te graag anoniem voor een K&W, denk ik. Daarbij is het toch al helemaal geklust, ik moet er enkel nog een nieuwe vloer en keuken in gooien, maar alles is al voorbereid. Verder alles gedaan, maar dan ook echt alles. Wel makkelijk voor mij, anders moet ik telkens klussen in de weekenden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Leuk en fijne stad! Ga je ook een K&W topic openen? Waar hangt het nog vanaf? Of de banken je geven wat je wilt of ga je het aftikken?
Nice.. Good luck en geniet ervan.. Laat wel even weten wanneer alles afgetikt is..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben iets te graag anoniem voor een K&W, denk ik. Daarbij is het toch al helemaal geklust, ik moet er enkel nog een nieuwe vloer en keuken in gooien, maar alles is al voorbereid. Verder alles gedaan, maar dan ook echt alles. Wel makkelijk voor mij, anders moet ik telkens klussen in de weekenden.
Het hangt nu enkel nog af van de banken. Ik financier zelf 30% en kosten, dus heb een beperkte hypotheek (die ik in 2 jaar af wil lossen). Maar goed, banken zijn minder makkelijk met buitenland inkomen, dus lastig. Maar iedereen vertrouwt op goeie afloop, en we hebben genoeg tijd.
Dank je, ik laat het zeker weten wanneer het rond is. En natuurlijk over de vele avonturen in de wondere wereld van hypotheken. Het mooie is nu dat ik bij de meeste banken geen hypotheek kan krijgen, door mijn buitenland status hebben ze "strengere" regels. In principe betekent "strenger" eigenlijk "onmogelijk". Zo mag ik van de ING maar liefst een maximum van 30% van mijn jaarlijkse brutto salaris lenenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nice.. Good luck en geniet ervan.. Laat wel even weten wanneer alles afgetikt is..
ik las afgefiktquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nice.. Good luck en geniet ervan.. Laat wel even weten wanneer alles afgetikt is..
quote:
Een koopjequote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:02 schreef JellieVrolijk het volgende:
De reden waarom het aankomende kabinet niet de HRA gaat aanpakken en wel de huurmarkt is omdat de huizenverkopen drastisch dalen. Daarnaast gaan steeds meer mensen huren. Dus op koopwoningen wordt al bezuinigt, minder HRA, en dus moet de huurtoeslag worden aangepakt en de hoogte van de huren.
Dit kabinet is niet bezig met mensen maar met een begroting. Voor huizenkopers: sta in de startblokken voor over ongeveer een jaar en je hebt een koopje.
Hoe ga je met een 'omweg' de koopmarkt aanwakkeren, met nog meer subprime hypotheken? Huurders gaan niet hun woning uit gepest worden, dat is misschien wel de natte droom van veel vastgoedjongens maar dat gaat echt niet gebeuren. Don't worry... je onderschat de druk die nu al reeds op een hoop mensen staat, voeg daar een vleugje onrecht aan toe en het kruidvat staat op springenquote:De woningmarkt wordt met een omweg weer aangewakkerd. Slachtoffers tellen niet.
Dus huurders worden straks door een onbetaalbare huur hun woningen uit gedwongen (aanpak huurtoeslag+vrijgeven huren) en dan worden die woningen weer op de verkoopmarkt geslingerd.
De huursector houdt de koopsector in stand, niet andersom.
In jouw wereld kan dat Sjabbaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:06 schreef Sjabba het volgende:
Nu heb je het verklapt....
Onee, wacht Xeno gelooft het toch niet.... Die verwacht da uiteindelijk de regering alles correct afhandelt en aanpakt wat ze moeten doen en vooruit kijken.
Dat NVM liegt over het aantal te koop staande huizen valt wel mee. Als je de onder voorbehoud verkochte woningen wegneemt en de nieuwbouwprojecten zal het aantal bestaande woningen dat te koop staat bij NVM makelaars inderdaad iets boven de 185.000 zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor die paar mensen die dit nog niet wisten: http://blog.jaap.nl/2010/10/nvm-liegt.html
Ik vond deze man hele redelijke standpunten hebben anders.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:18 schreef xenobinol het volgende:
Scheefwonens (politiek correct gekozen) zijn de nieuwe Joden.
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/0/47XQqiJkKSk
Het aanwijzen van een schuldige is begonnen, in plaats van de werkelijke oorzaak aan te wijzen nl. het niet bouwen van woningen waar vraag naar is. Rob Mulder noemt dit wel tussen neus en lippen door maar vooral het scheefwonen is de oorzaak, wat een demagoog![]()
Oh.. ja.... de overdrachtsbelasting en het scheefwonen.... bla bla... die mensen houden woningen bezet voor mensen die ze eigenlijk nodig hebben... het scheefwonen.... bla bla...![]()
Hij is voorstander van nog meer regels, regels, regels.... niet zo raar om te horen uit de mond van een organisatie die voornamelijk het belang van cashende babyboomers behartigtGoed om te horen dat hij nog steeds van mening is dat de huizenmarkt de motor van de economie is, welke idioot gelooft dat nog... de welvaart is gebracht door de industriėle productie van goederen, niet met het bouwen van luchtkastelen
Werkelijk? Het scheefwonen is anders een volkomen ongeldig argument. Het concept scheefwonen bestaat alleen in de geest van degene die geld willen verdienen aan de woningmarkt. Zij hebben voor ogen wat jij volgens hun moet uitgeven aan huisvesting, dat is natuurlijk volslagen krankzinnig. De supermarkt heeft ook wel zo zijn idee over hoeveel geld jij als klant daar zou moeten uitgeven (ALLES natuurlijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:28 schreef LXIV het volgende:
Ik vond deze man hele redelijke standpunten hebben anders.
Ja... gaat hard, alleen de fundateller loopt nog harder opquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Let ik even niet op, en heb ik gelijk deeltje 78 t/m 87 gemist.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:43 schreef corus het volgende:
en vastgoedpro waarschuwt alweer voor te grote prijsstijgingen.
Het beste kun je panden voor de verhuur kopen, en dan alleen scheefhuurders erin zetten, dan mag je de huren flink door laten stijgen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
!! Dus nu snel kopen, anders mis je de boot!
Aangezien vroeger het geld met bakken binnenkwam hebben deze bedrijven geen enkele kwaliteit ontwikkeld, dat uit zich in de creativiteit van hun marketing leuzenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
!! Dus nu snel kopen, anders mis je de boot!
Juist de overdaad aan stimulatie heeft ervoor gezorgd dat we in deze situatie terecht gekomen zijn, nog meer stimulans is vast en zeker het medicijnquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:14 schreef capricia het volgende:
Als ze scheefhuren aan gaan pakken, en mensen gaan stimuleren hun huurwoning te kopen, krijgen we meer en meer mensen die HRA genieten.
Hoe meer mensen er 'afhankelijk' van zijn, hoe groter de groep de het in stand wil houden.
De ideale manier toch?
Op een gegeven moment is de HRA dan onbetaalbaar geworden en dan? De belasting omhoog?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:14 schreef capricia het volgende:
Als ze scheefhuren aan gaan pakken, en mensen gaan stimuleren hun huurwoning te kopen, krijgen we meer en meer mensen die HRA genieten.
Hoe meer mensen er 'afhankelijk' van zijn, hoe groter de groep de het in stand wil houden.
De ideale manier toch?
Wat is redelijk? marktcomform?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:00 schreef capricia het volgende:
Denk je dat mensen hun huurwoning willen kopen tegen een redelijke prijs?
Ik heb geen idee wat redelijk is, het een frase uit het regeerakkoord.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is redelijk? marktcomform?![]()
![]()
Mijn 1 gezinswoning is medio 1960 van de vorige eeuw neergezet voor nog geen 30000 gulden. Denk je echt dat ik daar 100000 euro voor ga neertellen. Ze denken zeker dat ik gek ben.
Ik heb geen idee. ik zou het wel triest vinden. Waarom moeten mensen gedwongen worden huizen te kopen als ze dat eigenlijk niet willen. En waarom zou iedereen minstens 1/3 van zijn loon moeten uitgeven aan wonen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat redelijk is, het een frase uit het regeerakkoord.
Er vanuit gaand dat het redelijk is, en zonder het alleen op jezelf te betrekken, denk je dat mensen hun huurwoning zullen kopen als de huren flink door blijven stijgen?
Die karakeristieke jaren 30 woningen zijn helemaal voor een appel en een ei neergezet, toch tellen ze daar nog meer voor neer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Mijn 1 gezinswoning is medio 1960 van de vorige eeuw neergezet voor nog geen 30000 gulden. Denk je echt dat ik daar 100000 euro voor ga neertellen. Ze denken zeker dat ik gek ben.
Als je het huis voor 100.000 kunt kopen, dan kost dat je zo'n 350-400 euro per maand (incl. HRA). Als dat beduidend lager is dan je huur is het toch het overwegen waard?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Nu kost het me 400 huur en kan ik weg wanneer ik wil.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het huis voor 100.000 kunt kopen, dan kost dat je zo'n 350-400 euro per maand (incl. HRA). Als dat beduidend lager is dan je huur is het toch het overwegen waard?
Waarvoor die woning in 1960 is neergezet is niet relevant.
Wanneer de WBV deze woning met koopgarant aanbiedt kun je ook weg wanneer je maar wilt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu kost het me 400 huur en kan ik weg wanneer ik wil.
Tegen een redelijke prijs zijn er wel huurders die willen kopen, helaas ligt die 'redelijke prijs' een stuk hoger dan wat redelijk zou zijn. Ik heb sterk de indruk dat corporaties willen cashen en tevens af te zijn van woningen die de komende jaren in aanmerking gaan komen voor groot onderhoud. Als ze mij een aanbieding zouden doen dan zou ik kijken wat een reėle marktprijs is en daar de kosten van groot onderhoud in mindering op brengen. Als ze daar dan mee akkoord zouden gaan zou ik het persoonlijk willen overwegen. Maar dat zou er wel weer een huurhuis minder op de markt zijn waar ik eigenlijk geen recht op heb.... dus dat zou wel een heel slecht plan zijn van vrienden Mark, Maxime en Geertquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:00 schreef capricia het volgende:
Het huis waar mijn ouders in wonen is in de jaren 60 gebouwd voor zo'n 6000 gulden (door de RIJP mijn vader was bouwkundig calculator in die tijdquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die karakeristieke jaren 30 woningen zijn helemaal voor een appel en een ei neergezet, toch tellen ze daar nog meer voor neer.
Medio jaren 60 kocht je ook nog een brood voor 20 euro cent.
Wat een vooroordelen weer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:42 schreef xenobinol het volgende:
Tegen een redelijke prijs zijn er wel huurders die willen kopen, helaas ligt die 'redelijke prijs' een stuk hoger dan wat redelijk zou zijn. Ik heb sterk de indruk dat corporaties willen cashen en tevens af te zijn van woningen die de komende jaren in aanmerking gaan komen voor groot onderhoud.
Juist jouw referentiekader heeft je oordeel over de werkelijke waarde aangetastquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen weer.
Bij mijn appartement was er juist voor de verkoop groot onderhoud gepleegd. Waarbij ik toendertijd als zittende huurder veel inspraak had. (bijv. badkamer, toilet, kleur tegeltjes, wel/geen bad, zwevend toilet, keuken inrichting, blad , kleurstelling, dubbel glas, enz...)
Verder werden deze appartementen in de markt gezet tegen zeer acceptabele prijzen tov andere appartementen in dezelfde stad.
Ja gooi het maar op ons aller referentie kader om toch aan je eigen gelijk te kunnen blijven vast te houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Juist jouw referentiekader heeft je oordeel over de werkelijke waarde aangetast![]()
Als een biertje in 'kroeg A' 3 euro kost dan kan je het biertje van 2 euro in 'kroeg B' als goedkoop bestempelen. Dat het biertje bij de supermarkt slechts 50 cent kost geeft aan dat er een hoop opslag op zit.
Mits de kosten niet erg veel hoger zijn dan de maandelijkse huur, en er niet veel achterstallig onderhoud is, en als de corporatie een terugkoopgarantie meegeeft , ik denk het welquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:00 schreef capricia het volgende:
Ja, of dat je met de lage rente een stuk minder kwijt bent aan de hyp dan aan je huur.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:56 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Mits de kosten niet erg veel hoger zijn dan de maandelijkse huur, en er niet veel achterstallig onderhoud is, en als de corporatie een terugkoopgarantie meegeeft , ik denk het wel
Het is een mogelijkheid om je huis te kopen zonder dat je moet verhuizenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, of dat je met de lage rente een stuk minder kwijt bent aan de hyp dan aan je huur.
Dan zie ik het eigen woningbezit nog wel toenemen.
In feite heb je die renovatie zelf betaald, ik had eerder al vermeld dat ik dat bedrag in mindering zou brengen indien de renovatie nog plaats moest vinden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja gooi het maar op ons aller referentie kader om toch aan je eigen gelijk te kunnen blijven vast te houden.
Verder is het frappant dat je nu opeens over waarde begint terwijl het ging over het vooroordeel wat je hebt dat WBV's alleen maar objecten in de verkoop doen voor een grote onderhoudsbeurt. Terwijl ik een voorbeeld vertel waarbij dat in ieder geval niet voorkwam.
Wat je ziet is dat corporaties de woningen te koop zetten voor dusdanige bedragen dat je zelfs met de lage rente en HRA gewoon duurder uit bent. Althans dat is in mijn regio zo, voor mensen uit andere regio's kan ik niet spreken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, of dat je met de lage rente een stuk minder kwijt bent aan de hyp dan aan je huur.
Dan zie ik het eigen woningbezit nog wel toenemen.
vaak zijn het flats uit jaren 60 met een VVE die blut is en slechte, ongeisoleerde en dure blokverwarming en een hoop achterstallig onderhoud ( betonrot) vaakquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat corporaties de woningen te koop zetten voor dusdanige bedragen dat je zelfs met de lage rente en HRA gewoon duurder uit bent. Althans dat is in mijn regio zo, voor mensen uit andere regio's kan ik niet spreken.
Dus de 30.000 gulden van nu is nog steeds hetzelfde als de 13613 euro's die het vandaag representeerd?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Gecorrigeerd voor inflatie kom ik nog niet op dat bedrag. En dan heb ik het nog niet over de afschrijving van de woning. ik stoor me niet zo aan de oude boel, maar mocht ik het kopen dan raak ik het aan de straatstenen niet kwijt over enkele jaren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Dus de 30.000 gulden van nu toen is nog steeds hetzelfde als de 13613 euro's die het vandaag representeerd?
Wanneer er net een groot onderhoud heeft plaats gevonden hoeft er ook nog niet veel in de VVE aanwezig te zijn. Hert complex waar ik in woon daarvan gaat een appartment pas in de verkoop als er een zittende huurder uit gaat. Dus ook de WBV betaald per appartement wat ze nog verhuren mee aan de VVE. Daarom is het ook in het belang van de WBV dat ze geen rotzooi verkocht hebben. Verder geeft de WBV met hun koopgarant ook een terugkoop regeling dus zou het vreemd zjin als ze dit complex laten verloederen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:02 schreef Verburg_K het volgende:
vaak zijn het flats uit jaren 60 met een VVE die blut is en slechte, ongeisoleerde en dure blokverwarming en een hoop achterstallig onderhoud ( betonrot) vaak
Dus ik zou er ook niet zo maar intrappen, er gaat niets boven nieuwbouw
Mits in goede staat, mits de markt niet ingestort is, mits ze de financiering rond krijgen voor het object etc. etc..... lees de kleine lettertjes maar eens heel goedquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:56 schreef Basp1 het volgende:
Verder geeft de WBV met hun koopgarant ook een terugkoop regeling dus zou het vreemd zjin als ze dit complex laten verloederen.
Gewoon onder een brug gaan wonen of een paar dagen bij het LDH's gaan logeren, ontmoet je ook nog eens interessante mensenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:19 schreef Bayswater het volgende:
Zo, vandaag ook woning twee verkocht. Begin maart dakloos dus.
Dus je betaald 50 per maand teveel om weg te kunnen? Is dat het je echt waard?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu kost het me 400 huur en kan ik weg wanneer ik wil.
50? Optimist...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:37 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus je betaald 50 per maand teveel om weg te kunnen? Is dat het je echt waard?
Dan zie ik nl een nieuwe verzekeringpolis op de markt komen!
Afschrijven wat? Als een bedrijf een machine nieuw koopt voor 1 miljoen euro en op 10 jaar afschrijft gaat die daarna als ze hem willen verkopen ook de echte waarde checken. Die machine gaat is zeer veel gevallen echt niet weg voor 1 euro. Voor je eigen boekhouding schrijf je je huis misschien wel af ja, maar als je het gaat verkopen maakt dat geen hol meer uit. Dan wil je gewoon de marktwaarde ervan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gecorrigeerd voor inflatie kom ik nog niet op dat bedrag. En dan heb ik het nog niet over de afschrijving van de woning. ik stoor me niet zo aan de oude boel, maar mocht ik het kopen dan raak ik het aan de straatstenen niet kwijt over enkele jaren.![]()
Nou ja, stel dat je uitgaat van 1960 en 4% inflatie per jaar dan klopt het precies.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Dus jij verwacht dat mensen opslag veranderen omdat ze zelf eigenaar zijn? Misschien dat mensen iets eerder geneigd zijn geld in hun eigen huis te stoppen maar of het echt gigantische veranderingen met zich meebrengt... ik ben daar niet zo heel erg optimistisch over. Eerder denk ik dat het afhangt van wat mensen te besteden hebben en dat hangt dan vaak weer samen met hoe mensen hun leven inrichten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:41 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel goed dat de overheid eigen woningbezit stimuleert. Zijn toch vaak betere wijken, beter onderhoud en minder sociale problemen.
Tja, ik weet niet of dit voor elk huis geldt maar mijn huis stond 11 maanden op jaap waarvan ik er al ruim 6 maanden in zat. Ik heb het huis daar zelf maar afgemeld uiteindelijk.Mijn huis stond ook al lang niet meer op andere sites dus dit zegt wel wat over jaap.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor die paar mensen die dit nog niet wisten: http://blog.jaap.nl/2010/10/nvm-liegt.html
Nee, mensen die willen kopen zijn gewoon een ander slag mensen dan die willen blijven huren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij verwacht dat mensen opslag veranderen omdat ze zelf eigenaar zijn? Misschien dat mensen iets eerder geneigd zijn geld in hun eigen huis te stoppen maar of het echt gigantische veranderingen met zich meebrengt... ik ben daar niet zo heel erg optimistisch over. Eerder denk ik dat het afhangt van wat mensen te besteden hebben en dat hangt dan vaak weer samen met hoe mensen hun leven inrichten.
Dat is wel een heel algemene conclusie over de aard van leentokkiesquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:30 schreef capricia het volgende:
Nee, mensen die willen kopen zijn gewoon een ander slag mensen dan die willen blijven huren.
Als de corporaties hun woningen aan de huurders verkopen kan deze claim direct naar het rijk der fabeltjes verbannen wordenquote:Kijk eens om je heen en zie het verschil tussen de gemiddelde koopwijk en de gem huurwijk. Uitzonderingen daargelaten. Maar je kunt aan de buitenkant al zien wat voor wijk het is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |