Klinkt wel goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:51 schreef Sanderrrr het volgende:
Loaded (2008)
Krijgt van de IMDb'ers maar een 4.6 maar ik vond het een leuke film. Gaat over een succesvolle student die tijdens een huisfeestje een foute jongen leert kennen en zo aan de drugs raakt en niks meer voor school doet, en van zo'n films hou ik wel.Iemand die soortgelijke films kent?
Niet helemaal, maar Candy zou iets kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:51 schreef Sanderrrr het volgende:
Loaded (2008)
Krijgt van de IMDb'ers maar een 4.6 maar ik vond het een leuke film. Gaat over een succesvolle student die tijdens een huisfeestje een foute jongen leert kennen en zo aan de drugs raakt en niks meer voor school doet, en van zo'n films hou ik wel.Iemand die soortgelijke films kent?
Dankquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:13 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar Candy zou iets kunnen zijn.
Of misschien Cashback, over een art-student met liefdesverdriet.
Requiem for a Dream, enigszins. Meer weet ik niet, succes d'rmee
Sisterhood of the Traveling Pants IIquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:34 schreef Niconigger het volgende:
Sisterhood of the Traveling Pants I
Wel een leuke film![]()
Ik geef hem een 7
Vond ik ook, maar daardoor kreeg de film wat mij betreft wel een punt minder.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:23 schreef Mikkie het volgende:
The Curious Case of Benjamin Button
Ik vond 'm eigenlijk iets te lang duren. De beelden zijn mooi, het verhaal werd mooi verteld, maar het had ook in een half uur minder gemogen. Nu eigenlijk een iets te lange zit, die overigens nog steeds de moeite waard is.
Een 8.
Ik vond vooral James Marsden als oudere broer verrassend leuk.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:14 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Sex drive (2008)
Verrassend leuke film. Wat mij betreft een soort kruising tussen Road Trip en Superbad. Een paar hilarische karakters maken deze film tot beter dan veel anderen in dit genre. Vooral Lance, een nerd achtig ventje die met een ongelooflijk zelfverzekerde uitstraling iedere meid kan krijgen is lachen.
Hoofdfiguur is Ian, die een chat relatie heeft met een bloedmooie meid, Mrs Tasty. Op een dag vraagt Mrs Tasty of hij naar haar toe wil komen en ze laat ook duidelijk blijken dat het niet is voor een goed gesprek. Ian is eigenlijk een beetje gek op zijn beste vriendin Felicia, maar die wil hun vriendschap niet verpesten en gewoon vrienden blijven. Behalve dat lijkt ze ook de hots te hebben voor Lance, Ian's beste vriend. Daarom besluit Ian toch maar naar Mrs Tasty te gaan, een reis die ongeveer 9 uur zal duren. Lance en Felicia gaan met hem mee. Onderweg gaat natuurlijk vanalles mis.
'Sex drive' is wat mij betreft in zijn genre een zeer geslaagde film. Absoluut een aanrader.
Cijfer: 7.5
Die was leuk, maar ook vooral heel erg irritant (dat maakte het weer leuk denk ik). Toch is Lance mijn favoriete personage en daarna die twee jongere ventjes met die gigantische grote bek tegen meiden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:24 schreef Playmaker het volgende:
[..]
Ik vond vooral James Marsden als oudere broer verrassend leuk.
Die 2 waren idd erg grappig met hun opmerkingen en hun opgepimpte auto..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die was leuk, maar ook vooral heel erg irritant (dat maakte het weer leuk denk ik). Toch is Lance mijn favoriete personage en daarna die twee jongere ventjes met die gigantische grote bek tegen meiden.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Timo20 het volgende:
Slumdog Millionaire
Het verhaal van de uit de sloppenwijken van Mumbai afkomstige Jamal, die meedoet aan Who Wants To Be A Millionaire en daarmee miljonair wordt. Hij wordt echter verdacht van vals spelen en wordt verhoord door de politie. Aan de hand van dat verhoor wordt, met een hele raffel aan flashbacks, z`n levensverhaal verteld.
Het knappe van de film zit `m in het feit dat het niet uitmaakt waar in de film je je begeeft (of het nou in de flashbacks, de quiz of het politie verhaal is), alles is even goed en interessant. En dat is knap, want Boyle omzeilt zo het gevaar dat vaak schuil gaat in een film waarin flashbacks gebruikt worden: dat óf de flashbacks óf het verhaal in de huidige tijd interessanter is dan het andere deel van de film.
Dat ie door een prachtige mix van spanning, humor en drama, waarbij vooral de acteerprestaties van de kleine kinderen in de flashbacks opvalt: die zijn echt ontzettend goed.
Een prachtige film die nog maar een jaar geleden bijna niet in de bioscopen zou worden uitgebracht, is nu één van de grote kanshebbers bij het Oscar spektakel en nu al één van de mooiste films van het jaar. En terecht.
IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Is dat geen ster teveel?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:23 schreef Gorro het volgende:
Auf der anderen Seite (Fatih Akin, 2007)
Idd. eers het origineel kijkenquote:Op zondag 1 februari 2009 03:27 schreef ChickenMan het volgende:
Misschien had je beter het origineel kunnen kijken.
Je weet dat het een 1 op 1 kopie is van REC?quote:Op zondag 1 februari 2009 00:40 schreef resque het volgende:
Quarantine
[ afbeelding ]
Erg 'enge' film. Is met handcamera gemaakt, maar niet te erg schokkerig en dus zeker niet vermoeiend.
Een journalist gaat met haar cameraman meelopen bij de brandweer. Ze worden opgeroepen en vertrekken naar een huis waar een vrouw histerisch aan het schreeuwen is. Die vrouw is echter heel agressief en gaat bijten. Ze is geinfecteerd met een virus wat dieren en mensen agressief maakt. Het gebouw wordt gequarantined. Ze kunnen er niet uit en proberen te overleven tussen steeds meer geinfecteerden, omdat iedereen gebeten wordt.
Het is een goede film, best spannend. De mensen doen echter wel domme dingen, te dichtbij geinfecteerden komen, niet goed uitkijken enzo. Dat is wel beetje jammer.
Al met al toch wel aardige horror/thriller
IMDB:6,2
Mijn score:6,8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond deze een 8/10 waard. De film is oud maar vind de film leuk om te zien.
boks ouwequote:
ja wel van gehoord. Maar ik heb die andere gezien... dus wat maakt het uit?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:54 schreef iBolt het volgende:
[..]
Je weet dat het een 1 op 1 kopie is van REC?
Ik ben het volledig met je eens.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:13 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Spoorloos (1988)
Meer dan 20 jaar oud alweer, dus hoog tijd de film weer eens te kijken. Ik was benieuwd of 'Spoorloos' nog steeds zo sterk zou zijn als ik het vroeger vond. En ja dus. Wat een geweldige film. En Johanna ter Steege in haar debuutrol is zó ongelooflijk goed dat het niet vreemd is dat ze daarna zoveel rollen kreeg in buitenlandse produkties. De scene van Johanna in die benzinepomp winkel als ze Frans probeert te spreken met de man die haar moordenaar zal worden is echt van ongeëvenaarde klasse. Wat mij betreft het beste wat ik ooit een Nederlandse actrice heb zien doen.
Cijfer: 8,5
http://whatiwatch.net/quote:Op maandag 2 februari 2009 12:56 schreef resque het volgende:
mensen, met welk programma maken jullie zo'n mooie lijst?
Oh, wat jammer. Ik vond de film erg netjes. Vooral Manuela Vasco vond ik eigenlijk ook een prettige aanwinstquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:51 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
[rec] (2007)
Ik had er al veel over gehoord hoe ontzettend spannend het moest zijn enz enz, dus werd het tijd om weer eens een film met verplichte subs te gaan kijken. Omdat ik me er zoveel van had voorgesteld, viel de film me tegen. Nog niet zo erg als The Blair Witch Project destijds, want dat is een van de meest overhypte films ooit, maar toch ook geen 'Cloverfield'. 'Cloverfield' vond ik vele malen spannender namelijk. [rec] duurt maar 75 minuten, maar wist na een minuut of 20 nog in te zakken ook. Dat duurde weer een minuut of 20 en toen begon het laatste deel, wat wel vrij spannend was. Toch binnenkort de remake maar eens bekijken, want dan zit je tenminste niet de verplichte subs te lezen.
Cijfer: 6.5
Ook gezien, op de zondagmiddag. Heerlijke film daarvoor. 2 uur en 45 minuten, zonder aftiteling.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:23 schreef Mikkie het volgende:
The Curious Case of Benjamin Button
Ik vond 'm eigenlijk iets te lang duren. De beelden zijn mooi, het verhaal werd mooi verteld, maar het had ook in een half uur minder gemogen. Nu eigenlijk een iets te lange zit, die overigens nog steeds de moeite waard is.
Een 8.
Over het acteerwerk had ik ook niets aan te merken, hoewel het geloofwaardige van de gesproken teksten iets moeilijker te beoordelen is als het in een vreemde taal is (vind ik). Totaal andere klemtonen enzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:22 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Oh, wat jammer. Ik vond de film erg netjes. Vooral Manuela Vasco vond ik eigenlijk ook een prettige aanwinst
[ afbeelding ]
De Amerikaanse remake, Quarintine, vond ik waardeloos.
Met zoiets moois als Whatiwatch is het erg verleidelijk om met je lijsten en statistieken te pimpen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:21 schreef Gillingham het volgende:
Wat is er gebeurd met de overzichtelijkere en interessantere zelfgetypte top 10 lijstjes?
met daarbij een persoonlijk verhaaltje, wat jij van de film vond en opvallende dingen hierin.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:45 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Met zoiets moois als Whatiwatch is het erg verleidelijk om met je lijsten en statistieken te pimpen.
Het is ook best geinig om te zien hoeveel films de actieve users bekijken, hoe ze ze bekijken en wat voor een beoordeling ze het allemaal geven.
Maar eigenlijk heb je gelijk, 'tis een stuk overzichtelijker om gewoon zulke top 10 lijstjes te posten.
Die persoonlijke verhaaltjes staat er vaak wel achter hoor (een link erna toe in elk geval).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef resque het volgende:
[..]
met daarbij een persoonlijk verhaaltje, wat jij van de film vond en opvallende dingen hierin.
Ik zit er zelf ook al enige jaren, maar kom er nu pas achter dat er zoveel fokkers zitten. Het zal vooral met luiheid te maken hebben dat het gecopy/paste van whatiwatch lijsten in zwang is geraakt. Maar ik zie die maandelijkse top 10 lijstjes vooral als mogelijke tips voor andere users. De herziene films en vooral series uit de onoverzichtelijke gekopieerde lijsten interesseren me niet zozeer.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:45 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Met zoiets moois als Whatiwatch is het erg verleidelijk om met je lijsten en statistieken te pimpen.
Het is ook best geinig om te zien hoeveel films de actieve users bekijken, hoe ze ze bekijken en wat voor een beoordeling ze het allemaal geven.
Maar eigenlijk heb je gelijk, 'tis een stuk overzichtelijker om gewoon zulke top 10 lijstjes te posten.
Ik vind die rare lijsten ook maar kut. Kan me niet voorstellen dat iemand ze leest.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:21 schreef Gillingham het volgende:
Wat is er gebeurd met de overzichtelijkere en interessantere zelfgetypte top 10 lijstjes?
Die lange lijsten lees ik ook niet. Top 10's wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik vind die rare lijsten ook maar kut. Kan me niet voorstellen dat iemand ze leest.
Wat een zeurpieten zijn jullie zeg. Mijn God.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik vind die rare lijsten ook maar kut. Kan me niet voorstellen dat iemand ze leest.
Die cijfers zet ik er ook alleen maar bij omdat het moet. Bovendien was ik 1 januari niet helemaal fris.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:59 schreef Mainport het volgende:
Kijk, dat levert alweer een ander plaatje op. Zo zet je Hannah and her sisters & The curse of the cat people wel in je lijst, maar The Incredible Shrinking Man niet, terwijl die een hoger cijfer heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |