Star Wars: The Clone Wars![]()
Tja. Natuurlijk verbleekt het naast de films (zelfs de prequels), maar deze film is dan ook enkel bedoeld als inleiding voor de nieuwe animatie serie. Die serie bevalt mij erg goed tot nu toe en ook met deze film heb ik mij goed vermaakt. De animaties zijn wat houterig, maar het design van omgevingen en personages ziet er overtuigend en goed uit. Ook de gevechten komen digitaal goed uit de verf en geven de film gelukkig genoeg actie mee om in elk geval niet te vervelen.
Dus, voor een inleiding is hij wat mij betreft geslaagd.
IMDb score: 5.3/10
Mijn score: 7/10Star Wars: Episode I - The Phantom Menace![]()
Vorige week de box met prequels binnen en deze dan maar logischerwijze als eerste gekeken. Ik was een jaar of 10 toen hij de bioscoop bereikte en werd toen toch wel echt omver geblazen. Waarschijnlijk omdat hij vooral voor mijn generatie bedoeld was, maar alle effecten, personages en de gevechten hadden een flink wow effect. Toch zag ik toen al dat hij niet zo goed was als de oude films, de chemie tussen de hoofdpersonages ontbrak volledig.
En toch. Ook nu nog vind ik het een fijne film. Jar Jar is vervelend en de dialogen komen gewoon ronduit verkeerd over, maar er zijn ook dingen waar Episode I alles goed doet. Zo spreken veel effecten nog steeds tot de verbeelding, overtuigd de soundtrack net als altijd en niet te vergeten, het is en blijft Star Wars.
Dat II en III nog beter zijn maken de prequels voor mij uiteindelijk toch geslaagd.
IMDb score: 6.4/10
Mijn score: 7/10