Tijdje geleden, dus een kleine update.
A Scanner Darkly![]()
Al een hele tijd willen zien en na Waltz With Bashir een paar weken terug, bedacht ik me dat ineens weer. Hij viel toch best tegen eigenlijk. Qua verhaal kon de film me niet echt boeien en ik het interesseerde me niet echt waar het allemaal heen ging. De visuele stijl maakt echter een hoop goed en zorgt er in elk geval dat je blijft kijken. Die speciale pakken zien er gaaf uit, een rij mooie acteurs, visueel pareltje, maar jammer van het nogal 'saaie' verhaal.
IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 7/10Valkyrie![]()
Eindelijk ziet deze film het daglicht. Ik hoor bij de steeds kleiner wordende groep mensen die Tom Cruise nog steeds een fijne acteur vind en ook deze film is wat mij betreft geen uitzondering. Vooral het middenstuk van de film is erg spannend, mede geholpen door een fijne manier van vertellen en een zeer effectieve soundtrack. Alles na de aanslag had misschien iets sneller gekunt, maar toch werkt het wel en moet ik zeggen dat ik na afloop wel even stil was. Het blijft een indrukwekkend verhaal. Goede cast, mooi verteld en bijzonder spannend.
IMDb score: 7.5/10
Mijn score: 7.5/10Anchorman: The Legend of Ron Burgundy![]()
Altijd al favorietje geweest, dus hoogste tijd om hem weer eens te zien. Blijf het een heerlijke film vinden, zoveel volslagen absurde momenten. Brick (Steve Carell) is van begin tot eind leuk en ik lig nog dubbel om die schelp scene. Prachtig.
IMDb score: 6.9/10
Mijn score: 8/10Eastern Promises![]()
Ben niet echt een grote fan van Cronenberg, zeker niet na het zwaar tegenvallende A History of Violence. Maar ja, de film zat bij de Filmvalley, dus ik kwam er niet echt onder uit. Gelukkig beviel hij me een heel stuk beter dan de eerder genoemde film. Ik denk niet dat de film ergens echt uitmuntend is, maar er wordt goed geacteerd door een interessante cast en ik was flink onder de indruk van die prachtige sauna scene.
IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 7.5/10The Curious Case of Benjamin Button![]()
Maandag in de bioscoop gezien. Was er in de kerstvakantie al helemaal verliefd op, ook de 2e keer werkte hij weer helemaal voor mij. Ik kan lang en moeilijk uitleggen wat ik er zo mooi aan vind, maar ik houdt het er even bij, dat dit een van de mooiste films is die ik in tijden, misschien wel jaren, heb gezien. Onvergetelijk.
IMDb score: 8.4/10
Mijn score: 9.5/10Slumdog Millionaire![]()
Ook deze afgelopen kerstvakantie al gezien, maar op een groot scherm bij de Sneak beviel hij toch een stuk beter. Het 1e uur is werkelijk geniaal, daarna zakt hij een half uurtje lang een beetje in, maar eindigt gelukkig wel in stijl. Boyle bewijst eens te meer met werkelijk alles uit de voeten te kunnen en toch een van de meeste interessante en diverse regisseurs van deze tijd te zijn.
Of de film echt alle prijzen verdient weet ik niet zeker, ik heb betere films gezien dit jaar, maar dat hij ontzettend goed is staat zonder meer vast. Prachtig sprookje.
IMDb score: 8.7/10
Mijn score: 9/10Doubt![]()
Deze film is me eigenlijk pas vrij laat opgevallen. Veel nominaties overal, maar mijn interesse was pas echt gewekt toen ik vorige week een trailer voor Revolutionary Road zag. Waar Button en Slumdog op een erg grote schaal werken, is Doubt juist erg 'klein', maar zeker niet minder interessant. Aan alle kanten goed geacteerd en tot het einde boeiend. De film ziet er verder erg mooi uit en is mooi verteld. Heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken, gewoon helemaal goed.
IMDb score: 8.0/10
Mijn score: 8/10