abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65689519
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:45 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Met zoiets moois als Whatiwatch is het erg verleidelijk om met je lijsten en statistieken te pimpen.
Het is ook best geinig om te zien hoeveel films de actieve users bekijken, hoe ze ze bekijken en wat voor een beoordeling ze het allemaal geven.

Maar eigenlijk heb je gelijk, 'tis een stuk overzichtelijker om gewoon zulke top 10 lijstjes te posten.
met daarbij een persoonlijk verhaaltje, wat jij van de film vond en opvallende dingen hierin.
pi_65690794
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef resque het volgende:

[..]

met daarbij een persoonlijk verhaaltje, wat jij van de film vond en opvallende dingen hierin.
Die persoonlijke verhaaltjes staat er vaak wel achter hoor (een link erna toe in elk geval).
pi_65690837
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:45 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Met zoiets moois als Whatiwatch is het erg verleidelijk om met je lijsten en statistieken te pimpen.
Het is ook best geinig om te zien hoeveel films de actieve users bekijken, hoe ze ze bekijken en wat voor een beoordeling ze het allemaal geven.

Maar eigenlijk heb je gelijk, 'tis een stuk overzichtelijker om gewoon zulke top 10 lijstjes te posten.
Ik zit er zelf ook al enige jaren, maar kom er nu pas achter dat er zoveel fokkers zitten. Het zal vooral met luiheid te maken hebben dat het gecopy/paste van whatiwatch lijsten in zwang is geraakt. Maar ik zie die maandelijkse top 10 lijstjes vooral als mogelijke tips voor andere users. De herziene films en vooral series uit de onoverzichtelijke gekopieerde lijsten interesseren me niet zozeer.
What's it going to be then, eh?
pi_65695314
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:21 schreef Gillingham het volgende:
Wat is er gebeurd met de overzichtelijkere en interessantere zelfgetypte top 10 lijstjes?
Ik vind die rare lijsten ook maar kut. Kan me niet voorstellen dat iemand ze leest.
Graag op anoniem
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:14:42 #92
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_65698139
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ik vind die rare lijsten ook maar kut. Kan me niet voorstellen dat iemand ze leest.
Die lange lijsten lees ik ook niet. Top 10's wel.
Ik zal voortaan wel gaan posten hoeveel films ik gezien heb in die maand, voor wie het interesseert.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:35:09 #93
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_65698845
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Mainport het volgende:

[..]

Wat een zeurpieten zijn jullie zeg. Mijn God.

Hier:

1. Days of Heaven
2. Sullivan's travels
3. Bringing up Baby
4. Bigger than life
5. Will succes spoil Rock Hunter?
6. Rachel Getting Married
7. You can't cheat an honest man
8. After hours
9. the Curse of the Cat People
10. Hannah and her sisters

Veel plezier.
pi_65699780
Kijk, dat levert alweer een ander plaatje op. Zo zet je Hannah and her sisters & The curse of the cat people wel in je lijst, maar The Incredible Shrinking Man niet, terwijl die een hoger cijfer heeft.
Graag op anoniem
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:04:40 #96
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_65700006

Wanted.

Leuke film opzich. Het einde was wat vaag maar het verhaal en de special effects waren tof. Ik had het einde ook totaal niet verwacht. Goede filmrollen alleen Angelina, lekker wijf maar ga alsjeblieft íets vaker naar de McDonalds. Bij sommige shots viel 't gewoon te erg op dat ze van die anorexia armpjes heeft. Helemaal toen ze halfnaakt van de achterkant te zien was.

Cijfer: 7,5
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_65700378
1. The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008)
Een trefzekere karakterschets vraagt om nuances en die vind je in de marges. Overdaad schaadt en geschreeuw en gejank is niet nodig om te schitteren. Bijzonder mooie film. 9,0
2. The Assassination of Jesse James (Andrew Dominik, 2007)
Voor de tweede keer gekeken en nog meer van genoten dan de eerste keer. De beelden, muziek(!), acteurs en setting zijn gewoon allemaal erg goed. Ben benieuwd naar Dominik's volgende project. 9,0
3. Gomorra (Matteo Garrone, 2008)
Ontnuchterend en realistisch verhaal over de Camorra. Acteerwerk en beelden zijn niet minder dan fantastisch en de (voor het genre) frisse aanpak miste bij mij zijn effect niet. Respect voor het lef dat de makers hadden om deze film zo te maken. 9,0
4. Le Graine et le Mulet (Abdel Kechiche, 2007)
Net als Gomorra een ontzettend realistische film met geweldig acteerwerk. Ondanks de mooie climax was de emotionele uitbarsting van de Russische vrouw toch wel het hoogtepunt. 8,5
5. The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008)
Ook TCOBB vond ik een relatief nuchtere film. Grootste thema's en een fantasievolle plot, oké. Maar het grote sentiment werd mijn inziens ontweken, iets dat de film zeker ten goede kwam. Pitt en Blanchett zijn beiden sterk, al vraag ik me af wat Taraji P. Henson met die nominatie doet. 8,0
6. Boy A (John Crowley, 2007
Indrukwekkende film met sterk acteerwerk van vooral Peter Mullan en Andrew Garfield. De scène op de pier wist me vooral te raken. 8,0
7. Bikur ha-Tizmoret (The Band's Visit) (Eran Kolirin, 2007)
Ik ben gewoon ultiem gevoelig voor van die droogkomische films waarin mensen even in een vreemd land of milieu staan, waar ze achter de cultuurbarrière gelijkenissen ontdekken en waar ze ontdekken dat de mensen er toch eigenlijk reuze sympathiek zijn. Filmisch wellicht een weinig speciale film, maar de charmes wisten me wel te raken. 8,0
8. Persepolis (Vincent Paronnaud & Marjane Satrapi, 2007)
Mooie animatiefilm met een verhaal dat ook wel eens onder de aandacht mag komen hier. Helaas heb ik de Engelstalige versie gekeken omdat de originele niet eens op de dvd stond. Nogal raar.
9. The Last Boy Scout (Tony Scott, 1991)
Een nonchalante Bruce Willis, die tussen ultiem coole one-liners mensen in elkaar schopt en lak heeft aan alles is gewoon vet. Hier kon ik dus wel van genieten. 7,5
10. The Visitor (Thomas McCarthy, 2007)
Mooie film, met prima acteerwerk en bovendien sympathieke en warme karakters. De droge humor hier en daar was prima. Enig minpuntje is dat ik achteraf het gevoel had dat er iets aan ontbrak, al zou ik niet weten wat. 7,5

[ Bericht 99% gewijzigd door Doff op 03-02-2009 19:10:48 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_65700478
Maar Doff, die films heb je helemaal niet in 1 maand gezien.
pi_65700547
Ah, twee dagen rek. Ben ook vergeten wat ik in begin januari heb gekeken .
Maar post komt later, was nog niet compleet.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:51:40 #100
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_65710511
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:59 schreef Mainport het volgende:
Kijk, dat levert alweer een ander plaatje op. Zo zet je Hannah and her sisters & The curse of the cat people wel in je lijst, maar The Incredible Shrinking Man niet, terwijl die een hoger cijfer heeft.
Die cijfers zet ik er ook alleen maar bij omdat het moet. Bovendien was ik 1 januari niet helemaal fris.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:37:30 #101
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_65713285
Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008)

Mooie melodrama van Sam Mendes, die niet de vrolijkste kijk op het leven biedt. Winslet en DiCaprio zetten overtuigend een jong stel neer die het uitzichtsloze, saaie leven in een Amerikaanse suburb niet meer zien zitten en hun droomleven waar willen gaan maken in Parijs. De verstikkende verplichtingen van de kapitalistische levenstijl zitten die droom echter in de weg. Alles is prima in orde bij deze film, maar ik miste echt grootse scenes. Het melodrama is effectief, maar niet bijzonder genoeg om echt te beklijven. ****

Man on Wire (James Marsh, 2008)

Leuke documentaire over een Franse koorddanser die in de jaren '70 van de ene toren van het World Trade Center naar het andere is gelopen. Philippe Petit heeft een prachtige kijk op het leven en weet deze ook innemend in woorden uit te drukken. De hele operatie om deze stunt op te zetten wordt uit de doeken gedaan als ware het een bankoverval. Hierdoor bevat de documentaire alles wat je ook in een normale speelfilm zoekt; spanning, humor en sensatie. Heerlijk toegankelijk dus. De archiefbeelden zijn trouwens naadloos geïntegreerd en ook de soundtrack is erg mooi. ****
pi_65719099
Tijdje geleden, dus een kleine update.

A Scanner Darkly

Al een hele tijd willen zien en na Waltz With Bashir een paar weken terug, bedacht ik me dat ineens weer. Hij viel toch best tegen eigenlijk. Qua verhaal kon de film me niet echt boeien en ik het interesseerde me niet echt waar het allemaal heen ging. De visuele stijl maakt echter een hoop goed en zorgt er in elk geval dat je blijft kijken. Die speciale pakken zien er gaaf uit, een rij mooie acteurs, visueel pareltje, maar jammer van het nogal 'saaie' verhaal.

IMDb score: 7.2/10
Mijn score: 7/10

Valkyrie

Eindelijk ziet deze film het daglicht. Ik hoor bij de steeds kleiner wordende groep mensen die Tom Cruise nog steeds een fijne acteur vind en ook deze film is wat mij betreft geen uitzondering. Vooral het middenstuk van de film is erg spannend, mede geholpen door een fijne manier van vertellen en een zeer effectieve soundtrack. Alles na de aanslag had misschien iets sneller gekunt, maar toch werkt het wel en moet ik zeggen dat ik na afloop wel even stil was. Het blijft een indrukwekkend verhaal. Goede cast, mooi verteld en bijzonder spannend.

IMDb score: 7.5/10
Mijn score: 7.5/10

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

Altijd al favorietje geweest, dus hoogste tijd om hem weer eens te zien. Blijf het een heerlijke film vinden, zoveel volslagen absurde momenten. Brick (Steve Carell) is van begin tot eind leuk en ik lig nog dubbel om die schelp scene. Prachtig.

IMDb score: 6.9/10
Mijn score: 8/10

Eastern Promises

Ben niet echt een grote fan van Cronenberg, zeker niet na het zwaar tegenvallende A History of Violence. Maar ja, de film zat bij de Filmvalley, dus ik kwam er niet echt onder uit. Gelukkig beviel hij me een heel stuk beter dan de eerder genoemde film. Ik denk niet dat de film ergens echt uitmuntend is, maar er wordt goed geacteerd door een interessante cast en ik was flink onder de indruk van die prachtige sauna scene.

IMDb score: 7.8/10

The Curious Case of Benjamin Button

Maandag in de bioscoop gezien. Was er in de kerstvakantie al helemaal verliefd op, ook de 2e keer werkte hij weer helemaal voor mij. Ik kan lang en moeilijk uitleggen wat ik er zo mooi aan vind, maar ik houdt het er even bij, dat dit een van de mooiste films is die ik in tijden, misschien wel jaren, heb gezien. Onvergetelijk.

IMDb score: 8.4/10
Mijn score: 9.5/10

Slumdog Millionaire

Ook deze afgelopen kerstvakantie al gezien, maar op een groot scherm bij de Sneak beviel hij toch een stuk beter. Het 1e uur is werkelijk geniaal, daarna zakt hij een half uurtje lang een beetje in, maar eindigt gelukkig wel in stijl. Boyle bewijst eens te meer met werkelijk alles uit de voeten te kunnen en toch een van de meeste interessante en diverse regisseurs van deze tijd te zijn.
Of de film echt alle prijzen verdient weet ik niet zeker, ik heb betere films gezien dit jaar, maar dat hij ontzettend goed is staat zonder meer vast. Prachtig sprookje.

IMDb score: 8.7/10
Mijn score: 9/10

Doubt

Deze film is me eigenlijk pas vrij laat opgevallen. Veel nominaties overal, maar mijn interesse was pas echt gewekt toen ik vorige week een trailer voor Revolutionary Road zag. Waar Button en Slumdog op een erg grote schaal werken, is Doubt juist erg 'klein', maar zeker niet minder interessant. Aan alle kanten goed geacteerd en tot het einde boeiend. De film ziet er verder erg mooi uit en is mooi verteld. Heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken, gewoon helemaal goed.

IMDb score: 8.0/10
Mijn score: 8/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_65727009
The Wrestler

IMDB score: 8.6/10

Goede rol van Mickey Rourke, hij acteert fantastisch. Alleen vind ik het verhaal wat slap. De worstel scene's zijn boeiend, maar het verdere verhaal is soms wel heel erg voorspelbaar. De parallel tussen Cassidy en Randy is erg goed, ook zijn de contrasten met zijn baantje goed in beeld gebracht.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:28:10 #104
67089 Gillingham
The horror...
pi_65727398
The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008) 6.5

Het begint allemaal met een verhaal over een klokkenmaker, wat in mijn ogen uiteindelijk weinig toevoegt, behalve dan aan de lengte van de film. Dan begint het hoofdverhaal. Met het merkwaardige en potentieel interessante beginsel van dat verhaal wordt weinig gedaan. Vaak had ik het idee dat Benjamin net zo goed een 'gewoon mens' had kunnen zijn, alleen uit zijn uiterlijk bleek dat hij zo 'curious' was. Bovendien kon ik me niet vinden in het verloop van de transformatie. Voorbeeld: Benjamin wordt met de grootte van een baby geboren en sterft met de grootte van een baby. Sinds wanneer krimpt een oude man tot de lengte van een baby? Misschien niet zo belangrijk, maar ik was juist benieuwd naar de creatie van een grote, baby-Brad Pitt.

Het acteerwerk, de regie en de cinematografie waren prima, weinig op aan te merken. En de make-up was in de meeste fases ook best overtuigend. Maar ik verwacht ook niks minder van een Fincher, Pitt, Blanchett en Swinton. Vooral het script viel me wat tegen. Allerlei interessante vragen over een man met een ontwikkeling als Benjamin Button werden vermeden. Uiteindelijk was het niet veel meer dan een aardige biografie (moest dat allemaal weer in een flashback? ja dus) over een man die flink wat meegemaakt heeft in zijn leven. De film duurde te lang en de academy leden weten me weer te verbazen.
pi_65728123
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:28 schreef Gillingham het volgende:
The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008) 6.5

Het begint allemaal met een verhaal over een klokkenmaker, wat in mijn ogen uiteindelijk weinig toevoegt, behalve dan aan de lengte van de film. Dan begint het hoofdverhaal. Met het merkwaardige en potentieel interessante beginsel van dat verhaal wordt weinig gedaan. Vaak had ik het idee dat Benjamin net zo goed een 'gewoon mens' had kunnen zijn, alleen uit zijn uiterlijk bleek dat hij zo 'curious' was. Bovendien kon ik me niet vinden in het verloop van de transformatie. Voorbeeld: Benjamin wordt met de grootte van een baby geboren en sterft met de grootte van een baby. Sinds wanneer krimpt een oude man tot de lengte van een baby? Misschien niet zo belangrijk, maar ik was juist benieuwd naar de creatie van een grote, baby-Brad Pitt.

Het acteerwerk, de regie en de cinematografie waren prima, weinig op aan te merken. En de make-up was in de meeste fases ook best overtuigend. Maar ik verwacht ook niks minder van een Fincher, Pitt, Blanchett en Swinton. Vooral het script viel me wat tegen. Allerlei interessante vragen over een man met een ontwikkeling als Benjamin Button werden vermeden. Uiteindelijk was het niet veel meer dan een aardige biografie (moest dat allemaal weer in een flashback? ja dus) over een man die flink wat meegemaakt heeft in zijn leven. De film duurde te lang en de academy leden weten me weer te verbazen.
Ben het wel met je eens eigenlijk. Toen ik begon de film te zien had ik zoiets van, hoe laten ze zo'n groot iemand geboren worden? En toen bleek dus dat het gewoon een baby-grootte was... Daarnaast vond ik de film ook te lang duren. Het verhaal is opzich wel goed hoor, wel apart.
pi_65728228
Ik vond de geboorte juist heel geloofwaardig. Fincher heeft duidelijk risico's genomen met het vertrouwen in zichzelf en het inlevingsvermogen van zijn publiek. Wat mij betreft heeft hij dat gewoon heel goed gedaan. Voor het zelfde geld was het een grote parodie geworden. Ik zou iemand anders weleens zo'n verhaal willen zien verfilmen dan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:02:00 #107
67089 Gillingham
The horror...
pi_65728504
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:53 schreef Doff het volgende:
Ik vond de geboorte juist heel geloofwaardig. Fincher heeft duidelijk risico's genomen met het vertrouwen in zichzelf en het inlevingsvermogen van zijn publiek. Wat mij betreft heeft hij dat gewoon heel goed gedaan. Voor het zelfde geld was het een grote parodie geworden. Ik zou iemand anders weleens zo'n verhaal willen zien verfilmen dan.
Ik ook, Terry Gilliam, Darren Aronofsky of David Lynch bijvoorbeeld. Voor een Fincher vind ik het juist best een veilige film. Dat zal ook wel de reden zijn waarom de oscarleden deze Fincher wél zo omarmen.
pi_65728671
Moet er niet aan denken dat Lynch deze gemaakt had. Ik vind het altijd toch wel fijn als ik van een film een beetje kan genieten zonder me hondsberoerd na afloop te voelen.

Aronofsky had ik ook graag gezien, maar toch denk ik dat Fincher er echt iets prachtigs van heeft gemaakt.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:52:39 #109
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_65742785
The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008)

Prachtige karakterstudie van een professioneel worstelaar die op zijn laatste benen loopt. Deze worstelaar wordt fantastisch gespeeld door Mickey Rourke. Ik kan me geen andere acteur voorstellen in die rol. Hij lijkt op zijn lijf geschreven. Het hoogtepunt van de film is de scene met zijn dochter bij het strand. Daar stelt hij zich prachtig kwetsbaar op. Verrassingen biedt de film niet, maar in zijn executie is hij vlekkeloos. ****½
pi_65745646
The Curious Case of Benjamin Button

Lange film, maar vond het niet storend. Het begin alleen een beetje langdradig. Wel goed, maar ook weer niet een topfilm. Maar ben ook niet zo een fan van onrealistische films
pi_65747034
The Woman in the Window (1944)
Een film met leuke elementen, en een goede 'suspense' maar de ongeloofwaardige versprekingen en het einde verpesten het grotendeels voor mij.
7/10

Korte films:
Bara prata lite (1997) - Mooi begin, niet passend einde- 6.5
Le Batteur du boléro (1992) -Subliem, grappig, geniaal!- 8.0
Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick (1959) - Leuk verhaal, goed uitgewerkt- 7.5
Valgaften (1998) -Leuke korte film, niet al te bijzonder- 7.4
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:03:23 #112
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_65747818
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:52 schreef Gorro het volgende:
The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008)
[ afbeelding ]
Prachtige karakterstudie van een professioneel worstelaar die op zijn laatste benen loopt. Deze worstelaar wordt fantastisch gespeeld door Mickey Rourke. Ik kan me geen andere acteur voorstellen in die rol. Hij lijkt op zijn lijf geschreven. Het hoogtepunt van de film is de scene met zijn dochter bij het strand. Daar stelt hij zich prachtig kwetsbaar op. Verrassingen biedt de film niet, maar in zijn executie is hij vlekkeloos. ****½

Vind het ook echt een geweldig film...!
pi_65767086
Girl with a Pearl Earring Peter Webber, 2003
Qua regie en acteerwerk een prima film, het verhaal wist mij persoonlijk totaal niet te boeien. De speelduur van slechts 90 minuten was hierdoor voor mij nog aan de lange kant. Ligt denk ik niet aan de film, maar meer aan mijzelf. 7.0

The Curious Case of Benjamin Button David Fincher, 2008
Zoals we van Fincher mogen verwachten is ook The Curious Case of Benjamin Button een visueel prachtige film met sterk acteerwerk. De vergelijkingen met zowel Forrest Gump als Big Fish zijn makkelijk te maken, maar toch heeft deze film genoeg eigen aanvullingen/ toevoegingen op die films om toch origineel over te komen. Dit is wel een film waar ik de making-of van wil zien, echt erg knap hoe ze Brad Pitt als jonge Benjamin in beeld brengen. Weinig minpunten eigenlijk, misschien had het iets korter gemogen. Wat verder wel erg jammer was waren twee mensen in de zaal die het nodig vonden om de halve film hardop te praten…. 8.0
pi_65768110
Max Payne

Als fan van de 2 games van max payne heb ik toch ook maar de film gezien. Het sfeertje komt goed terug in de film, mooie scenes wat me doet herinneren aan het spel. Wel vond ik dat er te weinig actie in zat en te weinig slow-motion(wat het spel zo leuk maakt(e) )

Mijn cijfer: 6
imdb:5,6
pi_65771906
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:11 schreef resque het volgende:
Max Payne

[ afbeelding ]

Als fan van de 2 games van max payne heb ik toch ook maar de film gezien. Het sfeertje komt goed terug in de film, mooie scenes wat me doet herinneren aan het spel. Wel vond ik dat er te weinig actie in zat en te weinig slow-motion(wat het spel zo leuk maakt(e) )

Mijn cijfer: 6
imdb:5,6
Dúde. Die heb ik gisteren gezien en ik vond het werkelijk een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien. Het verhaal sloeg echt totaal nergens op en er gebeurde eigenlijk alleen maar dingen waarbij ik dacht: "Waarom ook alweer?".
Ik zag het een beetje aankomen, met Mark Wahlberg, maar zó erg had ik het niet eens kunnen bedenken.
Din jävla kuk!
pi_65773653
Gister Zack & Miri make a porn gezien, heerlijke laagdrempelige comedy met extreem veel fuck en shit erin. Alleen het einde was weer gaar en gevuld met Disney onzin.

7,5 van mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')